Golf GTE - Pistokehybridi

Aloittaja Tourano, 21.02.14 - klo:10:04

« edellinen - seuraava »

Paukke

No niin, eilen haettu vm.2015 ja vajaa 80 tkm ajettu yksilö. Ekat kokemukset enemmän kuin positiiviset. Tosiaan huoltokirjassa merkintä ”kampanja 93C9 - korkeajänniteakku uusittu 16.12.2019”.

Ekan latauksen jälkeen näyttää rangea 45 km.
VW Golf GTE 2015

jkk8

Lainaus käyttäjältä: jkk8 - 25.06.20 - klo:12:31
Osaako joku sanoa, että mikähän mahtaa olla vikana. Infotainment systeemi hukkas kaikki ajotiedot, eikä näytä mitään lukuja, pelkät yksiköt. Myös ”ajoneuvotila” näkymä jumittaa ”käynnistyy” tekstiin.

Taisi olla tilapäinen lämmön aiheuttama sekoaminen.

avtsi

Lainaus käyttäjältä: jkk8 - 25.06.20 - klo:12:33
Niin ja ennen edellämainittua törmäyksenestovaroitin sekosi, hälytti ja äkkijarrutti vaikkei edessä ollut mitään.
Varasin juuri ajan vianetsintään, kun autossa on viikon aikana kahdesti alkanut törmäyksenestovaroitin hälyttämään ja samaten ACC valittanut vikaa. Kummallakaan kerralla ei auto jarruttanut, sainkohan sen ohitettua, kun hieman painelin jarrua/kaasua eli reagoin siihen?

Onko kellään kokemusta, että auto olisi mennyt limp modeen? Tämmöinenkin kävin keväällä, en edes tajunnut ensin kun sähkö toki avusti liikkumisessa. Sitten kun sähkö oli käytetty, niin ei motarilla saanut enää kiihdytettyä. Vaihtoi vain pienempää sisään ja ei kiertänyt yli 5000rpm.

Kaikki viat toistaiseksi mennyt ohi auton uudelleenkäynnistyksellä. Tuo limp mode vaan muistuttaa edellisestä tsi-golfista, jossa oli ahtopaineensäädin hajoamassa.
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

jkk8

Lainaus käyttäjältä: avtsi - 29.07.20 - klo:08:05
Varasin juuri ajan vianetsintään, kun autossa on viikon aikana kahdesti alkanut törmäyksenestovaroitin hälyttämään ja samaten ACC valittanut vikaa. Kummallakaan kerralla ei auto jarruttanut, sainkohan sen ohitettua, kun hieman painelin jarrua/kaasua eli reagoin siihen?

Onko kellään kokemusta, että auto olisi mennyt limp modeen? Tämmöinenkin kävin keväällä, en edes tajunnut ensin kun sähkö toki avusti liikkumisessa. Sitten kun sähkö oli käytetty, niin ei motarilla saanut enää kiihdytettyä. Vaihtoi vain pienempää sisään ja ei kiertänyt yli 5000rpm.

Kaikki viat toistaiseksi mennyt ohi auton uudelleenkäynnistyksellä. Tuo limp mode vaan muistuttaa edellisestä tsi-golfista, jossa oli ahtopaineensäädin hajoamassa.

Ihan mielenkiinnosta, niin silloin kun acc-järjestelmä on seonnut, niin onko aurinko paistanut kohti?

Itsellä kokemusta laseriin perustuvista turvasensoreista. Nämä saattavat ottaa joskus häiriöitä suoraan anturiin osuvista auringonsäteistä.

passo_s

Passat GTE on kotona luiskalla keula ylöspäin, aamu aurinko ottaa tuulilasin kamera tekniikkaan ja startissa kaikki kameraan perustuva on sekaisin.Osaa kuitata itsensä toiminta kuntoon kun luiskalta pakittaa tielle. Ajossa on kesällä mennyt aurinkoisella säällä adaptiivinen vakkari pois päältä, palautuu sekin itsestään.

JeansBeetle

Hei, onko näissä ollut minkä verran muutoksia vuosimallien välillä? olisi tyrkyllä parikin eri autoa 2014-2017.

Ja toinen kysymys, että onko se akkuun liittyvä takaisinkutsu kaikkia autoja koskien? yksi Hollannista tuotu 2015 auto olisi kanssa tiedossa, mutta siinä on vain 24CP ja 93B7 takaisinkutsut tehty vaikka viime vuonna huollettu merkkihuollossa.

Jogge

Noniin, takaisin Volkkarien pariin taas. Pihassa nyt uusi työsuhdeauto Passat GTE ja heinäkuussa ostettu vm. 2015 Golf GTE. Golf tuotu kai Ruotsista 2019, ajettu vain 35 tkm? ja kesäkuussa 2020 vaihdettu DSG:n ja kytkimien öljyt, jakohihna ym...hieman ihmetyttää tämä, miksi näin paljon on vaihdettu näin vähän ajettuun autoon. Ihan hyvää hyvyyttäänkö vai onko ollut jotain suuria ongelmia. Helsingissä suuressa ketjussa huollettu, antavatko tietoja huollosta jos sinne soittaa ja kysyy?

Mistä voi tarkistaa kuuluuko oma auto tuohon 93C9 takaisinkutsuun?

jkk8

Lainaus käyttäjältä: Jogge - 13.08.20 - klo:20:25
Noniin, takaisin Volkkarien pariin taas. Pihassa nyt uusi työsuhdeauto Passat GTE ja heinäkuussa ostettu vm. 2015 Golf GTE. Golf tuotu kai Ruotsista 2019, ajettu vain 35 tkm? ja kesäkuussa 2020 vaihdettu DSG:n ja kytkimien öljyt, jakohihna ym...hieman ihmetyttää tämä, miksi näin paljon on vaihdettu näin vähän ajettuun autoon. Ihan hyvää hyvyyttäänkö vai onko ollut jotain suuria ongelmia. Helsingissä suuressa ketjussa huollettu, antavatko tietoja huollosta jos sinne soittaa ja kysyy?

Mistä voi tarkistaa kuuluuko oma auto tuohon 93C9 takaisinkutsuun?

Jos en väärin muista, niin dsg öljyjen vaihtoväli 3v/60tkm. Se kumpi tulee ekana täyteen, määrittää huollon. K-caaralle tiedustelua kampanjasta.

avtsi

2017 Golf GTE alkoi eilen erikoisesti nykimään. About nopeuksilla 50-80km/h tuntui kerran pari minuutissa nykäisy, ikään kuin veto olisi katkennut ja kytkeytynyt takaisin päälle. Ehkä vähän vastaavasti, kun akun loppuessa käyttövoiman siirtyessä sähköstä polttomoottoriin, mutta selkeästi voimakkaammin (kun moottori on ensin käynnistynyt lämpeämään, ja sitten käynnissä ollessa kytkeytyy voimalinjaan). Normaalit vaihdot sähkön/polttomoottorin välillä eivät tunnu juuri miltään.

Aluksi jännitti pääseekö kotiin asti, kun nykiminen tuntui pahenvan/yleistyvän. Pysähdyin ja käynnistin auton uudelleen. Tällä ei ollut vaikutusta. Vaihdoin hybriditilasta sähköön, niin sitten ei nykinyt. Sitten kun päästiin motarille, niin 120km/h vauhdissa kulki taas ihan tasasesti hybriditilassakin. Taas kun poistuttiin motarilta, niin nykäisi pariin otteeseen 60-80km/h vauhdeissa ja sitten loppui. Nyt eilisen jälkeen en ole enää samaa huomannut.

Viikko sitten kun peruuttelin pihassa pelkällä sähköllä lähes tyhjällä akulla, niin hitaasti kantin yli ryömiessä sähköllä alkoi myös auto täristämään, vähän kuin olisi ollut huono kontakti jossain sähkömoottorin kaapelissa. Tämä meni ohi uudelleenkäynnistyksellä.

Onko kokemusta vastaavasta? Auto menossa perjantaina määräaikaishuoltoon, niin pitänee mainita tästä siellä.
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

JaVa^

Lainaus käyttäjältä: jkk8 - 13.08.20 - klo:23:20
Jos en väärin muista, niin dsg öljyjen vaihtoväli 3v/60tkm. Se kumpi tulee ekana täyteen, määrittää huollon. K-caaralle tiedustelua kampanjasta.

Tuo ei nyt taida ihan kyllä pitää paikkaansa. Tänään vein oman auton huoltoon K-caaralle ja samalla kysyin noiden DSG öljyjen vaihdosta (samalla kamppis korkeajänniteakkujen koteloinnin tiivistämisestä), niin sain vastauksen, ettei niitä tarvitse vielä vaihtaa. Tuota vuosirajoitusta siinä ei ilmeisesti olisi ollenkaan. Omalla autolla on ikää nyt sen kolme vuotta ja kilometrejä on tullut 40tkm.

avtsi

Lainaus käyttäjältä: avtsi - 05.10.20 - klo:09:25
2017 Golf GTE alkoi eilen erikoisesti nykimään...

Onko kokemusta vastaavasta? Auto menossa perjantaina määräaikaishuoltoon, niin pitänee mainita tästä siellä.
Tähän saatiin ehkä jokin ratkaisu huollossa. Sanoivat tehtaalta tulleen elokuussa tiedotteen, jonka perusteella päivittivät moottorinohjauksen.
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

jkk8

Paljos jengillä on ”öljynvaihtohuolto” kustantanut ja ootteko aina teettänyt marmorilla? Oma autoni herjaa nyt, että öljynvaihtohuolto olisi ajankohtainen, mutta hämäävää on, että auto ilmoittaa, että myös huolto olisi ajallisesti ajankohtainen, tosin n. 15tkm öljynvaihtohuollon jälkeen.

avtsi

Öljynvaihtohuolto ja tarkastushuolto ovat toisistaan riippumattomasti 15tkm/1v välein. Mielestäni molemmilla on tuo sama väli, joten outoa jos sanoo huollon olevan ajankohtainen 15tkm myöhemmin, kun se on se huoltoväli?

Viimeisin tarkastushuolto oli 140e ilman raitisilmasuodattimen vaihtoa, öljynvaihtohuolto vähän alle 200e.
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

pettma@gmail.com

Mitäköhän emme nyt tajua, kun ostimme 80tkm ajetun 2015 GTE Golffin, emmekä saa akkua ladattua täyteen..?

Kotilaturia jos pitää kiinni vaikka kaksi vuorokautta niin maksimi kilometrimäärä mitä auto ilmoittaa on 32km sähköllä.

Auto antaa latausajaksi yleensä 2-3 tuntia, ja kokeiltu 10A, 13A ja 16A latausvirtoja, useita eri pistorasioita, ilman jatkojohtoa.

Ymmärsin että tuon lukeman kuitenkin pitäisi olla jossain 50km hujakoilla?

Woeboe

Lainaus käyttäjältä: pettma@gmail.com - 08.03.21 - klo:15:27
Mitäköhän emme nyt tajua, kun ostimme 80tkm ajetun 2015 GTE Golffin, emmekä saa akkua ladattua täyteen..?

Kotilaturia jos pitää kiinni vaikka kaksi vuorokautta niin maksimi kilometrimäärä mitä auto ilmoittaa on 32km sähköllä.

Auto antaa latausajaksi yleensä 2-3 tuntia, ja kokeiltu 10A, 13A ja 16A latausvirtoja, useita eri pistorasioita, ilman jatkojohtoa.

Ymmärsin että tuon lukeman kuitenkin pitäisi olla jossain 50km hujakoilla?

Ihan oikein näyttää. Kylmällä range huomattavasti lyhyempi kuin kesäkuumalla, koska auton lämmitys haukkaa energiaa reilusti. Väännäppä ilmastointi/puhallus offille, niin veikkaan rangen näyttävän 40-50km väliltä.

Vekkula

Ja onko auton asetuksista määritetty lataus% johon ladataan heti kun piuha kytketään ja loput sitten ennen haluttua lähtöaikaa?
Jos siellä on vain esim 80% asetettu mutta ei lähtöaikaa määritetty niin eikö se jää silloin aina vajaaksi?
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

miz

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 08.03.21 - klo:16:10
Ja onko auton asetuksista määritetty lataus% johon ladataan heti kun piuha kytketään ja loput sitten ennen haluttua lähtöaikaa?
Jos siellä on vain esim 80% asetettu mutta ei lähtöaikaa määritetty niin eikö se jää silloin aina vajaaksi?

Ei vaan lataa täyteen jollei ole lähtöaikaa. Jos on lähtöaika määritetty, niin lataa heti rajaan saakka, ja loput juuri ennen lähtöä.

makelja

Lainaus käyttäjältä: pettma@gmail.com - 08.03.21 - klo:15:27
Mitäköhän emme nyt tajua, kun ostimme 80tkm ajetun 2015 GTE Golffin, emmekä saa akkua ladattua täyteen..?

Kotilaturia jos pitää kiinni vaikka kaksi vuorokautta niin maksimi kilometrimäärä mitä auto ilmoittaa on 32km sähköllä.

Auto antaa latausajaksi yleensä 2-3 tuntia, ja kokeiltu 10A, 13A ja 16A latausvirtoja, useita eri pistorasioita, ilman jatkojohtoa.

Ymmärsin että tuon lukeman kuitenkin pitäisi olla jossain 50km hujakoilla?

Kyllä se tuossa vanhemmassa mallissa on todellisuudessa vain sen 30km. Jotta pääsisit 50 tai yli se pitäisi olla Golf 7.5.
Ja talvi vielä vähentää tuota matkaa. En ole minäkään päässyt 2020 mallisella Passat GTE:llä vasta kuin 50 kilometriin, vaikka lähdöt duunista on lämpimästä parkkihallista.

pettma@gmail.com

muistaakseni myyjä sanoi että mittarin pitäisi näyttää about 50km mutta todellisuudessa pitäisi päästä n. 30km

makelja

Mulla se ainakin kertoo melko tarkkaan minkä matkan sähköllä pääsee. Ehkä pari kilsaa on ollut heittoa siinä.

avtsi

Lainaus käyttäjältä: makelja - 09.03.21 - klo:10:08
Kyllä se tuossa vanhemmassa mallissa on todellisuudessa vain sen 30km. Jotta pääsisit 50 tai yli se pitäisi olla Golf 7.5.
Ja talvi vielä vähentää tuota matkaa. En ole minäkään päässyt 2020 mallisella Passat GTE:llä vasta kuin 50 kilometriin, vaikka lähdöt duunista on lämpimästä parkkihallista.
Oma 7.5 GTE näyttää täyteen ladattuna maksimissaan 45km rangeksi, ja 40km olen tällä onnistunut kesällä ajamaan. Talvella kylmästä hallista suoraan latauksesta lähtiessä 30km on ihan maksimi. Rangesta tosiaan lähtee heti 12km jos ei ole esilämmitetty ja lämmitystä pitää päällä.
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

Sergey

Minulla taittaa nyt olla tuo edellä mainittu Hollannista tuotu yksilö. Huoltokirjan merkinnät täsmää ja kilsoja 86tkm.

Mutta asiaan, tuo akun range on kyllä merkillinen. Oulussa ollaan eli nollakeliä ja aurinkoa ollut viikkokausia, ja range vaihtelee 32-43 km. Säät ei ole vaihdellut noin paljoa, 32-34km on hyvin yleinen lähtötilanne ajastimella. Range yleensä on kyllä varsin tarkka, esim kun lupautui kestämään 38 km, pääsin 38.6 km tai kun oli 43, pääsi 41.5km.

Kannattaako siinä ajastimessa pitää 100% vai mikä olisi hyvä? Mikä on oletus? Vähän tuo kismittää tuo range kun koeajolla pääsi 41 km, ja kun kotiin pääsi, niin aika harvoin ollut yli 35. Koeajo oli suoraan lämpimästä hallista. Minulle 40 km tulee päivittäin, ja muuttamana päivänä on sen päässyt.

avtsi

Lainaus käyttäjältä: Sergey - 02.05.21 - klo:23:33
Minulla taittaa nyt olla tuo edellä mainittu Hollannista tuotu yksilö. Huoltokirjan merkinnät täsmää ja kilsoja 86tkm.

Mutta asiaan, tuo akun range on kyllä merkillinen. Oulussa ollaan eli nollakeliä ja aurinkoa ollut viikkokausia, ja range vaihtelee 32-43 km. Säät ei ole vaihdellut noin paljoa, 32-34km on hyvin yleinen lähtötilanne ajastimella. Range yleensä on kyllä varsin tarkka, esim kun lupautui kestämään 38 km, pääsin 38.6 km tai kun oli 43, pääsi 41.5km.

Kannattaako siinä ajastimessa pitää 100% vai mikä olisi hyvä? Mikä on oletus? Vähän tuo kismittää tuo range kun koeajolla pääsi 41 km, ja kun kotiin pääsi, niin aika harvoin ollut yli 35. Koeajo oli suoraan lämpimästä hallista. Minulle 40 km tulee päivittäin, ja muuttamana päivänä on sen päässyt.
Onko tuossa 2015 mallissa nähtävillä "potential range" tjsp? Eli kun radion näytöstä katson omassa 7.5 GTE:ssä "e-näytöt" valikkoa, niin se näyttää rangen ja paljonko rangea saa lisää mikäli pistää pois lämmitystä, ilmastointia jne. Kun auto on lämmin, niin lämmityslaitteen pitäminen esim. 20c asetuksella ei juurikaan vähennä ilmoitettua rangea, mutta kylmänä saattaa näyttää rangeksi 30km ja potentiaaliksi +12km. Yhteenlaskettuna noista tulee aika tasaisesti kyllä jotain 40-45km väliltä, mutta auto tosiaan arvio todellista rangea varmaan ulkolämpötilan, akuston lämpötilan ja sisälämpötilan funktiona.
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

Sergey

Lainaus käyttäjältä: avtsi - 12.05.21 - klo:13:58
Onko tuossa 2015 mallissa nähtävillä "potential range" tjsp? Eli kun radion näytöstä katson omassa 7.5 GTE:ssä "e-näytöt" valikkoa, niin se näyttää rangen ja paljonko rangea saa lisää mikäli pistää pois lämmitystä, ilmastointia jne. Kun auto on lämmin, niin lämmityslaitteen pitäminen esim. 20c asetuksella ei juurikaan vähennä ilmoitettua rangea, mutta kylmänä saattaa näyttää rangeksi 30km ja potentiaaliksi +12km. Yhteenlaskettuna noista tulee aika tasaisesti kyllä jotain 40-45km väliltä, mutta auto tosiaan arvio todellista rangea varmaan ulkolämpötilan, akuston lämpötilan ja sisälämpötilan funktiona.
Joo, on potential range. Näin kesällä se on lähes poikkeuksetta nyt ollut 44km. En pidä ilmastointia päällä, kuten mainitsin, työmatkat on siinä rajoilla, niin pääsen edestakaisin ilman bensiiniä  ;D

Olen ajellut tällä nyt vajaa 5000km ja kokonaiskulutuslukemamittari ennen nollautumista oli 1.3l/100km. Mummola- ja mökkireissut pari kertaa kuussa pitää kuitenkin kulutusta yllä (ja toivonmukaan moottoria paremmassa kunnossa). Vaan onhan se aika ärsyttävää kun polttomoottori alkaa päristelee.

Sum1

Onkos muut huomannu näissä gte vehkeissä koneessa/laatikossa kylmänä sellaista kolkotusta tyhjäkäynnin tuntumassa kun hipasee vähän kaasua ja kiekat asettuu takas siihen tyhjäkäynnille?
Eli siis kylmä kone ja käynnistää polttomoottorin "lataus" toiminnolla. Hitusen kun antaa kaasua niin kolkottaa aika voimakkaasti... on kun tikka nakuttas ämpärin pohjaa!
Mitä kylmempi startti niin sitä pahempi!
Sit kun kone lämpiää niin se ääni alkaa hiljalleen hiipua..

Sum1

Lainaus käyttäjältä: Sum1 - 24.09.21 - klo:04:10
Onkos muut huomannu näissä gte vehkeissä koneessa/laatikossa kylmänä sellaista kolkotusta tyhjäkäynnin tuntumassa kun hipasee vähän kaasua ja kiekat asettuu takas siihen tyhjäkäynnille?
Eli siis kylmä kone ja käynnistää polttomoottorin "lataus" toiminnolla. Hitusen kun antaa kaasua niin kolkottaa aika voimakkaasti... on kun tikka nakuttas ämpärin pohjaa!
Mitä kylmempi startti niin sitä pahempi!
Sit kun kone lämpiää niin se ääni alkaa hiljalleen hiipua..

Tuossa ääninäyte esim Golf gte 2018 ja 34tuhatta ajettu
https://youtube.com/shorts/2ld6T_EH-rc?feature=share

Tapsa88

Aiemmin tässä ketjussa on mainittu täyteen ladatun akun rangen näyttävän normaalisti noin 40-45 km, jos muut sähkönkuluttajat kuten lämmitys/ilmastointi ei ole päällä. Jos muut kuluttajat on päällä range pieneeen noin 30-35 kilometriin, "Potentiaali"-näytössä näkyy sittten se erotus noin 12 km. Minulla on äskettäin hankkimani vm. 2018 Golf GTE, pidän sitä lataantumassa lämpimässä (17 astetta) autotallissa, ja täyteen ladattuna range näyttää 34 kilometriä kun ilmastointi on päällä ja asetettu 21 asteeseen. Mutta "potentiaali" näyttää vain yhtä (1) kilometria, ja vaikka otan ilmastoinnin/lämmityksen, radion jne. pois päälttä niin range ei muutu (vaan on edelleen se noin 34 km). Sitten kuitenkin kun laitan ilmastoinnin, radion jne päälle. ja lähden ajamaan ne päällä niin sähköllä pääsen sen about 30 km. (En ole vielä ehtinyt kokeilla että pääseekö pidemmälle jos kaikki sähkönkuluttaja on pois päältä).

Onko tässä kyseessä "ominaisuus" vai vika että potentiaali on aina nolla, vai onko minulla jotkut asetukset tms. väärin? Eli onko sellainen vika joka pitäisi huollossa korjauttaa?

duke7

Ei se ilmastointi siinä tilanteessa vie juuri mitään niin potentiaali on olematon.
Siihen rangeen taas jotenkin vaikuttaa edellisen ajon tilanne. Eli nyt vaikka lämpötila pienentää rangea ajaessa niin se huomioi sen vaikka onkin ladattu lämpimässä tallissa.

kankku

Tuli hommattua tuossa kans GTE ja nyt muutaman kotona latauksen jälkeen onnistuin todella kevyesti kolauttamaan autoon menevän pään puiseen hyllyyn ja se alkoi välittömästi helisemään ihan kuin joku pieni muovin palanen olisi siellä sisällä. Lataus toimii mutta vähän epäilyttää käyttää joten mitähän tuolle kantsisi tehdä?
Ex. 2011 Golf GTI
2018 Golf GTE

Sergey

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 19.10.21 - klo:21:52

Siihen rangeen taas jotenkin vaikuttaa edellisen ajon tilanne.
En ole huuomannut. Juuri pyörähti 10tkm omassa käytössä. Sen olen huomannut että lämpötila vaikuttaa tosi paljon. Mutta edellisten ajojen tyyli ei varmasti vaikuta rangeen. aina lämpimällä sen 44 ilman kuluttajia, ajoi miten tahansa edellillä kerroilla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy