Golf GTE - Pistokehybridi

Aloittaja Tourano, 21.02.14 - klo:10:04

« edellinen - seuraava »

Sisäänajettu

Lainaus käyttäjältä: Sisäänajettu - 18.02.20 - klo:14:09
Morjes kaikki! Päätin liittyä tänne foorumille mahdollisen hankinnan johdosta. Olisi lauantaina tarkoitus mennä katsomaan vakavissa ostotarkoituksissa VW Golf GTE -15. Ajettu n. 190tkm ja autolla on täydellinen VW:n huoltokirja. Ennen kauppoja myyjä lupasi vielä tehdä autoon öljynvaihdon, tulpat ja jakohihnan vaihdon kiristimineen/rullineen (ilmeisesti hihnan vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan?). Autoon on vaihdettu tehtaan kampanjan vuoksi ajoakusto n. 10tkm sitten, eli aika tuoreet akut kyseessä, mikä lienee varsin positiivinen asia.

Minkälaisia ongelmia liittyy näihin alkupään GTE Golffeihin? Ilmeisesti öljynkulutusongelma ei ole enään niin suuri ongelma näissä VII sukupolven golffeissa? Automaattina on 6-vaihteinen DSG, joka lienee suhteellisen luotettava laatikko varsinkin, kun öljyt laatikkoon on vaihdettu pariin otteeseen ? Pitää tehdä jälleen öljynvaihto tuohon lähitulevaisuudessa (paljonko mahtaa maksaa?). Onko vielä elämää edessä suhteellisen huoltovapaasti, vai osaako kukaan sanoa, milloin mahtaa olla kytkinremppaa tiedossa ja saako tämän helposti selville koe-ajolla, että missä kunnossa kytkimet ovat? Muutamia asioita, mitä autossa on vaihdettu: Keppiyksikkö 136tkm kohdalla ja latausportti/liitin on vaihdettu paremmin jäätymistä estävään malliin 76tkm kohdalla.

Muutama kysymys itse autosta, eli saako näihin yhteyden puhelimen välityksellä VW:n omalla ohjelmalla, josta saisi päälle esilämmityksen/viilennyksen ja kuinka tehokas lämmitys mahtaa olla? Autoa saa ilmeisesti ladattua maksimissaan 3,6kw teholla 16A yksivaiheisesta sukosta, jolloin lataus kestää sen muutaman tunnin ajan? Kyseessä on tuontiauto Hollannista, eli penkinlämmittimiä ei autossa ollut, mikä on aika harmi varsinkin talvella, kun on ilmeisesti energiatehokkain tapa lämmittää itsensä? e-moden range taitaa Suomessa olla kesällä siinä 30-35km tienoilla ja talvella 25-30km paikkeilla, mikäli olen oikein ymmärtänyt? Paljonko mahtaa kulutus olla hybrid modella 80km/h nopeudessa ja taajama-ajossa? Paljonko mahtaa maksaa navigoinnin päivitys uusimpaan versioon? Autoon ei mielestäni ole jarrulevyjä vaihdettu kertaakaan, onko oletettavissa, että kohta on jarruremppaa tiedossa? Alustanosien vaihdosta ei ole tietoa/merkintää, onko tulossa mahdollisesti tukivarsien vaihtoa/muuta alustaremppaa?

Auto vaikutti ajettavuudeltaan varsin erinomaiselta ja moottorit toimivat keskenään varsin saumattomasti, kun kävin erästä GTE:tä kokeilemassa.

Jos muihin kysymyksiin/mietteisiin olisi ihmisillä täällä vastauksia/kokemuksia niin otan mielellään vastaan   ;)
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15

ITbites

Lainaus käyttäjältä: Sisäänajettu - 19.02.20 - klo:13:15
Jos muihin kysymyksiin/mietteisiin olisi ihmisillä täällä vastauksia/kokemuksia niin otan mielellään vastaan   ;)

Itse en juurikaan käyttänyt tuota auton omaa esilämmitystä - nyt onkin jo sitten e-golf pihassa ja kohta hyvillä varusteilla GTE myynnissä K-Caara Airport.
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

dieu7

Lainaus käyttäjältä: Sisäänajettu - 18.02.20 - klo:15:16
Jees, tätä hainkin hieman. Kaikissa paikoissa missä auto itsellä seisoo pidempään on tuo 3.6kw latausmahdollisuus, eli johdossa aina kiinni. Tällöin saa siis ajastuksella sisätilat lämpimäksi? Onko lämmitin kuinka tehokas, saako ikkunat sulatettua kokonaan kuinka nopeasti?

Kyllähän se sisätiloja lämmittää tosiaan ajastuksella, mutta omassa -16 mallisessa tuntui esilämmitys turhan laimealta avaamaan ikkunoita niin ettei tarvitsisi skrapailla. Käytän nykyään peitettä kylminä öinä auton päällä, enkä pidä esilämmitystä päällä ollenkaan. Joskus täällä taisi olla puhetta että esilämmityksen kesto on liian lyhyt, vaikka lämmitysteho itsessään olisikin kohtuullinen. En tiedä itse faktaa siitä, miten paljon ennen asetettua lähtöaikaa lämmitys lähtee käyntiin, siihen ei pysty itse vaikuttamaan. Sellainen huomio omasta tilanteesta kyllä vielä että mulla on rajoitettu kotipihassa teho 5A (1.2kw?) taloyhtiön ohjeistuksen mukaisesti.

Sisäänajettu

Lainaus käyttäjältä: dieu7 - 19.02.20 - klo:17:48
Kyllähän se sisätiloja lämmittää tosiaan ajastuksella, mutta omassa -16 mallisessa tuntui esilämmitys turhan laimealta avaamaan ikkunoita niin ettei tarvitsisi skrapailla. Käytän nykyään peitettä kylminä öinä auton päällä, enkä pidä esilämmitystä päällä ollenkaan. Joskus täällä taisi olla puhetta että esilämmityksen kesto on liian lyhyt, vaikka lämmitysteho itsessään olisikin kohtuullinen. En tiedä itse faktaa siitä, miten paljon ennen asetettua lähtöaikaa lämmitys lähtee käyntiin, siihen ei pysty itse vaikuttamaan. Sellainen huomio omasta tilanteesta kyllä vielä että mulla on rajoitettu kotipihassa teho 5A (1.2kw?) taloyhtiön ohjeistuksen mukaisesti.

Kiitoksia tiedosta, jos ei koko auton peitettä halua laittaa, niin täytyy kehitellä vaikka tuulilasille jokin peite ja pitää esilämmitystä päällä, niin eiköhän sillä täällä Helsingissä pärjäile. Itsellä ei tarvitse rajoitella latausnopeutta omakotitalon pihassa, mutta olisiko akulle parempi ladata esim 8A teholla, kuin täydellä nopeudella, jos ei ole tarvis? Miten GTE Golf:in luotettavuus vajaa 200tkm ajettuna mahtaisi olla?
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15

MMracing

Meille tuli -16 mallinen Passatti kuukausi takaperin ja kaikin puolin muikea peli ollut. Latailut on suoritettu uudehkon paritalon pihassa shuko laturilla 16a eikä ongelmia ole ollut. Konsultoin toki sähkömiestä jonka mielestä ei ole estettä latailla. Esilämmitys on nyt ollut 24astetta ja auto on aamuisin lämmin, eikä webaston käytölle ole tarvetta.  Jopa We connect on toiminut mainiosti. Range on ollut aamuisin 38-39km ja pitkäaikainen kulutus 4,9l/100km. Joka päivä 60km josta 40km moottoritietä ja lataus vain toisessa päässä eli kotona. Tässä mitä itsellä nyt kokemuksia.

Sisäänajettu

Lainaus käyttäjältä: MMracing - 20.02.20 - klo:14:28
Meille tuli -16 mallinen Passatti kuukausi takaperin ja kaikin puolin muikea peli ollut. Latailut on suoritettu uudehkon paritalon pihassa shuko laturilla 16a eikä ongelmia ole ollut. Konsultoin toki sähkömiestä jonka mielestä ei ole estettä latailla. Esilämmitys on nyt ollut 24astetta ja auto on aamuisin lämmin, eikä webaston käytölle ole tarvetta.  Jopa We connect on toiminut mainiosti. Range on ollut aamuisin 38-39km ja pitkäaikainen kulutus 4,9l/100km. Joka päivä 60km josta 40km moottoritietä ja lataus vain toisessa päässä eli kotona. Tässä mitä itsellä nyt kokemuksia.
¨

Kiitoksia kokemuksen jakamisesta! Sulla on -16 vuoden Passat GTE ja We connect toimii? Onko siis -16 vuodesta eteenpäin mahdollista saada auto yhdistettyä we connectiin?
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15

avtsi

Oma GTE on -17  (eli 7.5), kyllä se sähkölläkin lämpeää ajastettuna. Ei ehkä ihan webaston veroinen, mutta takin voi kyllä heittää jo takapenkille lähtiessä.

Mimmosia rangeja porukka on näin "talvella" (0-5 asteen lämmöissä) saanut näillä? Itse olen 3 viikon omistuksen aikana yllättynyt jopa positiivisesti. Latauksesta lähtiessä auto ilmoittaa rangeksi 44km sähköllä, ja 15km ajon jälkeen kotipihassa on jäljellä yleensä vielä 28-29km. Ajosta 10km maantietä ja loput kaupungissa. Liikkeelle lähden esilämmitetyllä autolla, ajon aikana en sähköllä lämmitä. Pieni puhallut kylmää tuulilasille jos alkaa menemään huuruun.

Olin varautunut paljon huonompaan, kun jossain brittifoorumilla kilpaa huutelivat, että pääsevät juuri ja juuri 30km ilmastointi pois päältä.
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

MMracing


Olen ymmärtänyt että kaikki Gte:t yhdistyy ja uudempiin olemassa We connect plus jolla saa ohjattua lukituksia ja webastoa.

Sisäänajettu

Lainaus käyttäjältä: MMracing - 20.02.20 - klo:17:21
Olen ymmärtänyt että kaikki Gte:t yhdistyy ja uudempiin olemassa We connect plus jolla saa ohjattua lukituksia ja webastoa.

Onnistuuko We Connectin kautta esilämmityksen kytkentä päälle etänä ja latauksen ajastus? Vaatiiko tuo, että ostaa Data plugin autoon merkkiliikkeestä?
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15

Sisäänajettu

Nyt on muutama sata kilometri takana GTE:llä ja hyvältähän tuo tuntuu  ;) Huomasin, että paikallaan käännettäessä autoa ääriasennusta toiseen kuuluu minimaalinen "rutina" jostain auton alta, voisiko kyseessä olla jokin pusla joka aiheuttaa äänen, koska ääni kuullostaa, kuin kuiva kumipusla rutisisi metallia vasten...

Toinen "vika" minkä huomasin oli, että kun autolla ajaa regen-modella (B), kun hidastaa regenillä hitaaseen nopeuteen ja lähtee uudelleen kiihdyttämään (e-modella), pieni nykäisy tuntuu, mistähän mahtaisi johtua, vai onko ominaisuus?
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15

avtsi

Tuntuuko nykäsy samaan aikaan, kun vaihde vaihtuu? Itse huomannut saman, tuntuu voimakkaimmin kun vaihtuu ykköseltä kakkoselle.
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

makelja

Mikä on bensakoneen tyyppikoodi GTE:ssä?

TDiih

SSP 537:n perusteella CUKB, joskin tuo on vuodelta 2014 ja jotain muutoksia on voinut jo tulla.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Sisäänajettu

Aikaisempaa viestiäni tarkentaen, tuo nykäys tulee, kun nostaa B-modessa jalan kokonaan kaasulta suht nopeasti, ei tule joka kerralla ja pieni ”kolahdus” tuntuisi kuuluvan jos aivan tarkkaan kuuntelee. Pienen nykäyksen huomaa juuri 1->2 vaihteelle ja 3->4 vaihteelle, mutta tuo nyt on aika minimaalinen. Muuten tuntuu pelaavan erittäin hyvin. Ominaisuus varmaan on, että kun laittaa GTE moden päälle ja laittaa kickdownin niin menee hetki, että auto lähtee liikkeelle suhteellisen repivästi  ::)
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15

avtsi

Lainaus käyttäjältä: Hentav - 20.08.19 - klo:19:16
2kk ja 7tkm ollu nyt facelifti GTE alla ja pääosin tyytyväinen. Takaa kuitenkin kuuluu hiljaisessa vauhdissa jokin kolina, ihan kuin kontissa olisi jotain irti tms. Auto kävi juuri 30tkm huollossa ja pyysin heitä tarkistamaan onko esim iskarin yläpäät ok vai mistä kolina johtuu. Huollon kommentti oli että "Kaikki ok, ei kuultu mitään kolinaa".

Onko muilla ollut vastaavaa vikaa Golffissa ja miten on asia ratkennut? Vielä on pirssissä takuuta jäljellä, joten saavat tuon kyllä korjata.
Vanha viesti, mutta kokeillaan nyt kuitenkin.

Selvisikö asiasta mitään? Itse olen alkanut kuulemaan samaa omasta pari vuotiaasta 45tkm ajetusta yksilöstä. Kuulostaa tosiaan siltä, kun jotain olisi irti ja tärinästä/töyssyistä hakkaisi jotain päin. Vähän kuin olisi ämpärin pohjalla räikkähylsy pomppimassa. Luulin jo asian ratkenneenkin kun kurkkasin kontin välipohjan alle, ja siellä oli pyörien erikoispulttien  hylsy irrallisena, mutta tämän laittaminen työkalupussiin ei korjannut ongelmaa.

Yllättävän paljoln muutenkin tuntuu ääniä kuuluvan alustasta kun ajelee epätasaisella tiellä. Sama vika oli edellisessä mk7 golffissa, mutta se oli sentään 4v vanhempi ja yli 100tkm ajettu. Edestä kuuluu hitaasti töyssyjen yli mennessä usein jokin narahdus. Voisin kuvitella, että puhun vastaavanlaisesta äänestä, kuin Sisäänajettu:

Lainaus käyttäjältä: Sisäänajettu - 23.02.20 - klo:18:20
Nyt on muutama sata kilometri takana GTE:llä ja hyvältähän tuo tuntuu  ;) Huomasin, että paikallaan käännettäessä autoa ääriasennusta toiseen kuuluu minimaalinen "rutina" jostain auton alta, voisiko kyseessä olla jokin pusla joka aiheuttaa äänen, koska ääni kuullostaa, kuin kuiva kumipusla rutisisi metallia vasten...

Käytännössä kuuluu siis silloin, kun jouset niiaa oikein kunnolla.
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

Sisäänajettu

Lainaus käyttäjältä: avtsi - 26.02.20 - klo:08:17
Vanha viesti, mutta kokeillaan nyt kuitenkin.

Selvisikö asiasta mitään? Itse olen alkanut kuulemaan samaa omasta pari vuotiaasta 45tkm ajetusta yksilöstä. Kuulostaa tosiaan siltä, kun jotain olisi irti ja tärinästä/töyssyistä hakkaisi jotain päin. Vähän kuin olisi ämpärin pohjalla räikkähylsy pomppimassa. Luulin jo asian ratkenneenkin kun kurkkasin kontin välipohjan alle, ja siellä oli pyörien erikoispulttien  hylsy irrallisena, mutta tämän laittaminen työkalupussiin ei korjannut ongelmaa.

Yllättävän paljoln muutenkin tuntuu ääniä kuuluvan alustasta kun ajelee epätasaisella tiellä. Sama vika oli edellisessä mk7 golffissa, mutta se oli sentään 4v vanhempi ja yli 100tkm ajettu. Edestä kuuluu hitaasti töyssyjen yli mennessä usein jokin narahdus. Voisin kuvitella, että puhun vastaavanlaisesta äänestä, kuin Sisäänajettu:

Käytännössä kuuluu siis silloin, kun jouset niiaa oikein kunnolla.

Kyllä joo, ja jos menee vaikka loivan kanttarin yli siten, että ohjaus on käännetty vasemmalle ja tulee vinosti yli niin kuuluu juurikin tuollainen natina/narina. Voisikohan olla, että jousen kumiset satulat on vaan loppu tai vastaavaa? En tuosta ole sinäänsä huolissani.

Toinen ongelma minkä huomasin tänään, että kun GTE modella ajelee ja moottori on vielä kylmä ja lähtee paikaltaan liikkeelle moottorin ollessa päällä niin kuului alussa kylmänä metallinen ääni voimansiirrosta tai vastaavaa, tuntuu että kuin jokin lämpöpelti osuisi johonkin tai kaksoismassa lopussa, mutta lämpimänä ei tätä sitten tehnytkään kun kokeilin... Eli vaikea sanoa tuosta kun ei anna vikakoodejakaan. Sinäänsä hieman harmillinen tuo GTE mode, kun ei viitsisi kylmällä koneella lähteä huutamaan/ohittelemaan, jos tarvitsisi/haluaisi tehoa vaan väliaikaisesti vai miten olette itse tuon kanssa toimineet?

DSG:hen tottumattomana on varmaankin normaalia, että kovassa kiihdytyksessä läpillä vaihdettaessa tuntee kunnon nykäykset vaihteen vaihdoissa, tuo tuntuu itse asiassa aika mahtavalle, kun tuntee vaihteen vaihdon, toisin kuin edellisessä BMW:ssä...
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15

avtsi

Lainaus käyttäjältä: Sisäänajettu - 26.02.20 - klo:15:26

Toinen ongelma minkä huomasin tänään, että kun GTE modella ajelee ja moottori on vielä kylmä ja lähtee paikaltaan liikkeelle moottorin ollessa päällä niin kuului alussa kylmänä metallinen ääni voimansiirrosta tai vastaavaa, tuntuu että kuin jokin lämpöpelti osuisi johonkin tai kaksoismassa lopussa, mutta lämpimänä ei tätä sitten tehnytkään kun kokeilin...
Ainakin itselläni tässä ja edellisessä golfissa metallista helinää aiheutti/aiheuttaa turbon ahtopaineensäätimen säätölinkistön välys. Edellisessä ei sitä alunperin ollut, mutta kun tuo säädin hajosi ja se korjattiin niin ääni ilmaantui. Moottorin lämmettyä tuo linkistökin lämpenee, eli vähän varmaan laajenee ja istuu tiuksemmin.

https://www.youtube.com/watch?v=9ian_PfRClI Ei kannata mennä ajon jälkeen sörkkimään  :)

Voisikin laittaa tämmöisen tilaukseen: https://www.aliexpress.com/item/32953364104.html
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

Hentav

Lainaus käyttäjältä: avtsi - 26.02.20 - klo:08:17
Vanha viesti, mutta kokeillaan nyt kuitenkin.

Selvisikö asiasta mitään? Itse olen alkanut kuulemaan samaa omasta pari vuotiaasta 45tkm ajetusta yksilöstä. Kuulostaa tosiaan siltä, kun jotain olisi irti ja tärinästä/töyssyistä hakkaisi jotain päin. Vähän kuin olisi ämpärin pohjalla räikkähylsy pomppimassa. Luulin jo asian ratkenneenkin kun kurkkasin kontin välipohjan alle, ja siellä oli pyörien erikoispulttien  hylsy irrallisena, mutta tämän laittaminen työkalupussiin ei korjannut ongelmaa.

Yllättävän paljoln muutenkin tuntuu ääniä kuuluvan alustasta kun ajelee epätasaisella tiellä. Sama vika oli edellisessä mk7 golffissa, mutta se oli sentään 4v vanhempi ja yli 100tkm ajettu. Edestä kuuluu hitaasti töyssyjen yli mennessä usein jokin narahdus. Voisin kuvitella, että puhun vastaavanlaisesta äänestä, kuin Sisäänajettu:

Käytännössä kuuluu siis silloin, kun jouset niiaa oikein kunnolla.


Eipä selvinnyt tuo perän kolina, kelien viilennettyä on hieman hiljentynyt kuitenkin eikä ole talvella häirinnyt niin. Kaikki on irroitettu kontista, hattuhylly yms ja sama kolina sieltä kuului. Nyt 52tkm mittarissa ja aion tuosta edelleen mainita seuraavassa huollossa keväällä.


avtsi

Lainaus käyttäjältä: Hentav - 02.03.20 - klo:19:23

Eipä selvinnyt tuo perän kolina, kelien viilennettyä on hieman hiljentynyt kuitenkin eikä ole talvella häirinnyt niin. Kaikki on irroitettu kontista, hattuhylly yms ja sama kolina sieltä kuului. Nyt 52tkm mittarissa ja aion tuosta edelleen mainita seuraavassa huollossa keväällä.
Googlella kaivelemalla löysin jonkun vastaavanlaisen tapauksen, missä joku valitteli kuin takana olisi jotain irti. Oli päässyt äänestä eroon vaihtamalla taakse uudet kallistuksenvakaajan yhdystangot.
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

Hentav

Ok, pitääpä mainita huollossa. Muutenhan Golffi on toiminut ihan mallikkaasti, 9kk aikana ajanut 25tkm ja yhteensä nyt mittarissa 52tkm.

ak72

Olen hieman katsellut Golf ja Passat GTE malleja ja mieleen tuli eräs kysymys. Mitä mahtaa bensamoottori tykätä jos vaikka ajat talvella sähköllä ensin ja painat GTE nappia ja survot kaasun pohjaan. Lähteekö bensakone kylmänä mukaan täysillä kiihdytyksessä vai osaako auto "haistella" että bensakone on kylmä eikä anna täysiä tehoja siitä?
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

passo_s

#411
-10 C ja kylmemmässä käynnistää Passat GTE aina bensamoottorin startissa ja pitää sen käynnissä. Mulla on työsuhdeauto ja olen surutta GTE mooodissa survonut sallittujen nopeuksien puitteissa ohitustilanteissa kaasun pohjaan. Nastarenkaat mulla on edessä ekan talven jäljiltä menettäneet nastoja. Saattaa olla bensamoottori hyvää tekoa, kampiakseli on erikoispinnoitettu sitä varten että moottorille tulee äkki startteja. En tiedä onko muitakin kuluvia komponenentteja vahvistettu. Luulin että äkkistarttien takia sähköisella öljypumpulla pitäisi öljykiertoa koneessa aina päällä,mutta näin ei ilmeisesti ole.

ak72

Juu on kyllä huonoa suunnittelua jos bensakoneen pystyy polkemaan näissä GTE:ssä paskaksi siksi että moottori ja öljyt ovat kylmät. Pitänee selvittää maahantuojalta asian laita. Ei kyllä kovin paljon ajettua GTE:tä uskalla ostaa muuten.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

passo_s

Nyt uutena ostettavissa oleva Golf GTE maksa ~43 k,, uusi malli on tulossa ja Octavialtakin Hybrid. Octavian Hybrid alkaen hinta ehkä ~37 k,. Luulisi että "vanhan" Golf GTEn hinta jo putoaisi.

foxnen

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 10.03.20 - klo:19:16
-10 C ja kylmemmässä käynnistää Passat GTE aina bensamoottorin startissa ja pitää sen käynnissä. Mulla on työsuhdeauto ja olen surutta GTE mooodissa survonut sallittujen nopeuksien puitteissa ohitustilanteissa kaasun pohjaan. Nastarenkaat mulla on edessä ekan talven jäljiltä menettäneet nastoja. Saattaa olla bensamoottori hyvää tekoa, kampiakseli on erikoispinnoitettu sitä varten että moottorille tulee äkki startteja. En tiedä onko muitakin kuluvia komponenentteja vahvistettu. Luulin että äkkistarttien takia sähköisella öljypumpulla pitäisi öljykiertoa koneessa aina päällä,mutta näin ei ilmeisesti ole.
Mistähän tuo -10 C tulee. Olen Passat GTE:llä ajellut yli -30 C täysin puhtaalla sähköllä seuraavaan lataukseen, eikä polttomoottori ole käynnistynyt.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

passo_s

^2019 Passat GTEn käyttöohjekirjasta. Onhan käyttöohjekirjassa toki virheitä. Mulla lähti bensa moottori käynistyksessä päälle -13 pakkasella, vaikka akusto oli täynnä. Ei mennyt e-moodiin, heitti hybridille.

foxnen

Käytän ainan Passat GTE:ssä latausta 70% ja lähtöaikaa latauksella akku täyteen sekä lämmitys/jäähdytys, riippuen onko kesä tai talvi.
Tietysti kovilla pakkasilla täytyy aluksi ajella vähän rauhallisemmin, ettei polttomoottori lähde käytntiin. 48tkm keskikulutus 2,08 l/100km.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

duke7

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 11.03.20 - klo:19:16
Juu on kyllä huonoa suunnittelua jos bensakoneen pystyy polkemaan näissä GTE:ssä paskaksi siksi että moottori ja öljyt ovat kylmät. Pitänee selvittää maahantuojalta asian laita. Ei kyllä kovin paljon ajettua GTE:tä uskalla ostaa muuten.
Niin miten tilanne poikkeaa tavallisesta polttomoottorisesta? Voi senkin käynnistää ja polkea heti kaasun pohjaan.
Itse heitän kyllä maantiellä vähänkään pidemmillä matkoilla hybridille. Kuitenkin moottori pitää käynnistää jossain kohtaa niin sama heti alkuun.

ak72

Toki voi mutta jos ajat sähköllä vaikka 20km niin bensakone on edelleen kylmä. Joten täytyy laittaa auto semmoseen moodiin että bensakone käy kuumaksi ja sitten vasta GTE moodi päälle. Bensakoneisessa autossa moottori on suht nopeasti sen verta lämmin että voi ajella reippaammin. Jospa GTE:ssä toimii molemmat voimanlähteet sen verta hyvin yhteen ettei tarvi huolehtia moisesta. Tiedä sitten mitä männänrenkaat tykkäävät jos ajaa 95% ajasta sähköllä ja bensapuoli on aina sammuksissa...
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 12.03.20 - klo:14:05
^2019 Passat GTEn käyttöohjekirjasta. Onhan käyttöohjekirjassa toki virheitä. Mulla lähti bensa moottori käynistyksessä päälle -13 pakkasella, vaikka akusto oli täynnä. Ei mennyt e-moodiin, heitti hybridille.
Akun lämpötila ratkaisee. Lataamalla akun lämpimäksi ennen lähtöä olen ajanut läpi talven plekästään sähköllä ja tuona talvena oli paljon yli 25 asteen pakkasia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy