Golf GTE - Pistokehybridi

Aloittaja Tourano, 21.02.14 - klo:10:04

« edellinen - seuraava »

Antore

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 08.02.20 - klo:10:20
GTE huoltokustannukset olivat niin pöyristyttäviä että e-Golf lähti tilaukseen, bensiinillä ajelen max 100 km kuukaudessa... Samalla sai potkua sähköllä liikkumiseen. Muutenhan tämä on laadukas peli GTI rungolla.

Lienee aika vastaavat huolto-ohjelmat A3 e-tronissa ja GTE:ssä enkä nyt oikein ymmärrä miten ne niin pöyristyttävät ovat. Omalle autolle tehtiin luovutuksen yhteydessä huolto Saksassa jonka hintaa en toki tiedä mutta tuskin oli kovin tyyris.

Tarkastus ja öljynvaihto 08.07.2019
Kilometrilukema: 9 763 KM
Toimeksiannon numero: 2019009372
Suoritetut lisätyöt: Raitisilmasuodatin, Jarrunestehuolto
Suorittaja: Audi Zentrum Hofheim, Niederhofheimer Straße 59
Valtuutettu Audi-jälleenmyyjä: Kyllä
Audi-liikkuvuusturva: Kyllä

Nyt on mittarissa 21 000 km ja auton mukaan seuraava tarkastushuolto on 9 300 km:n päästä, viimeistään heinäkuussa 2021. Espoon Audi Centerin huollonvarauksessa tälle huollolle annetaan hinnaksi 337,-. Tuo kilometrimäärä 9 300 on tosin säilynyt tosi pitkään ennellaan ja varmaan sen takia, että ajan käytännössä kaikki ajot sähköllä. Mennee siis aika varmasti reilu 30 tkm pätkä ilman huoltoa. Ilmeisesti tuo pöyristyminen johtuu 60 tkm huollon hinnasta, jossa tehdään 'vaihteistohuolto', tarkoittaa ilmeisesti öljyjen vaihtoa ja siitä joutuu muutaman satasen ylimääräistä maksamaan.

ITbites

05/2019
50tkm vaihdettiin öljyt, jarrunesteet... 400 euroa

05/2020
60tkm vuorossa kytkinhuolto, raitisilmasuodatin ja tulpat 900 euroa

05/2021
70tkm, jälleen öljyt tms 400 euroa

= Kaikki kohdistuu varabensiinimoottoriin, eli kallista lystiä
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

the_kapu

K-autolla on järjettömät huoltohinnat ja lisäksi merkkihuollossa voi tapahtua kaikenlaista:

"Toimitusjohtajan autolla todella ajettiin viikonlopun aikana pitkä koeajo. Noin kahdensadan kilometrin koeajon paljasti autoon sijoitettu GPS-tallennin. Ajotiedot käyvät ilmi toimitusjohtajan IS:lle lähettämistä dokumenteista.

Toimitusjohtajan mukaan hänen kanssaan ei ollut koskaan puhetta, että hänen autollaan ajetaan noin 200 kilometriä."

https://www.is.fi/autot/art-2000006210037.html

Antore

Lainaus käyttäjältä: the_kapu - 08.02.20 - klo:22:26
K-autolla on järjettömät huoltohinnat ja lisäksi merkkihuollossa voi tapahtua kaikenlaista:

"Toimitusjohtajan autolla todella ajettiin viikonlopun aikana pitkä koeajo. Noin kahdensadan kilometrin koeajon paljasti autoon sijoitettu GPS-tallennin. Ajotiedot käyvät ilmi toimitusjohtajan IS:lle lähettämistä dokumenteista.

Toimitusjohtajan mukaan hänen kanssaan ei ollut koskaan puhetta, että hänen autollaan ajetaan noin 200 kilometriä."

https://www.is.fi/autot/art-2000006210037.html

Toivottavasti sinä vielä joku päivä löydät rauhan ja saat nukuttua yösi ilman volkkaripainajaisia. Jotain todella surullista on täytynyt elämässäsi tapahtua, voimia ihan vilpittömästi toivotan!
p.s. maahantuoja (K-Auto) ei autoja huolla eikä huoltoja hinnoittele.

the_kapu

Niin sinä oletkin kyseisen yhtiön palkkalistoilla. Onko hauskaa siellä huoltotiskillä? Sujuuko valehtelu asiakkaille ilman ettö omatunto kolkuttaa?

the_kapu

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 08.02.20 - klo:21:44
05/2019
50tkm vaihdettiin öljyt, jarrunesteet... 400 euroa

05/2020
60tkm vuorossa kytkinhuolto, raitisilmasuodatin ja tulpat 900 euroa

05/2021
70tkm, jälleen öljyt tms 400 euroa

= Kaikki kohdistuu varabensiinimoottoriin, eli kallista lystiä

Järjettömät hinnat. Ei voi muuta todeta.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: the_kapu - 08.02.20 - klo:22:45
Järjettömät hinnat. Ei voi muuta todeta.
Juu ei noi mitään kun vertaa uuden auton hinnan tippumiseen merkistä piittaamatta. Kannattaa sunkin siirtyä julkisiin, niin pääset halvemmalla.  ;)
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

the_kapu

Minun 1.5 litrainen Volkswagen Golf vaihtui jo BMW 3-sarjaan. Vaihtoautohan on täysin kunnossa, siitä on K-autolta mustaa valkoisella. Mitä nyt nykii kylmänä, on kuulemma "ominaisuus". Jatkossa se on jonkun muun ongelma, ei minun.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: the_kapu - 08.02.20 - klo:22:57
Nykivä 1.5 litrainen Volkswagen Golf vaihtui jo BMW 3-sarjaan. Vaihtoautohan on täysin kunnossa, siitä on K-autolta mustaa valkoisella. Mitä nyt nykii kylmänä, on kuulemma "ominaisuus". Jatkossa se on jonkun muun ongelma, ei minun.
Otin kantaa vain tuohon hintojen päivittelyyn. Niin että kannattaa kulkea sinunkin julkisilla ja myydä bemarikin pois.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Antore

Lainaus käyttäjältä: the_kapu - 08.02.20 - klo:22:43
Niin sinä oletkin kyseisen yhtiön palkkalistoilla. Onko hauskaa siellä huoltotiskillä? Sujuuko valehtelu asiakkaille ilman ettö omatunto kolkuttaa?

Sen verran empaattisuutta löytyy minultakin, että todellakin toivon sinun olevan tyytyväinen itseesi ja kannanottoihisi. Se olisi varmasti aika kamala tilanne tajuta, että on hyvin pitkälle yksin sitä mieltä että tulipa taas kirjoitettua nasevaa tekstiä  ;D Puhumattakaan siitä, että pidettäisiin aavistuksen yksinkertaisena. Ajettavuudessa et ainakaan mitään voittanut jos f-sarjan bemariin vaihdoit. Mutta on autossa toki hyviäkin puolia, ei Suomen uraisilla teillä pysty mitenkään rattiin nukahtamaan, sen verran perseestä ohjaustuntuma on varsinkin kesärenkailla.

the_kapu

Kyllä aika moni on samaa mieltä, esim. kun julkisia palautteita netistä katsoo. Oli sitten Herttoniemen tai Espoon piste kyseessä. Mikäs siinä jos omatunto kestää asiakkaiden vedättämisen. Rahasta jotkut tekee mitä vaan, esim. sepittää vikoja ominaisuuksiksi ja kiistää tyyppivikoja (dsg- tsi).

Siitä on sitten lyhyt matka asiakkaiden autojen naarmuttamiseen ja 200 kilometrin "koeajoihin". Eipä noin epärehellisesti toimivilta voi muuta odottaa. Hyvä että tuli asia julkiseksi ja saivat sitä kautta ansionsa mukaan.

"Ilta-Sanomat kysyi kahdelta autoalalla pitkään eri tehtävissä toimineelta henkilöltä käsitystä 200 kilometrin koeajosta huollon yhteydessä. Heidän mukaansa on vaikea arvioida sen tarpeellisuutta tuntematta tapauksen kaikkia yksityiskohtia.

â€" Mutta kovin pitkältä matkalta se tuntuu, heistä toinen kommentoi IS:lle.

Audinsa huoltoon vieneen toimitusjohtajan murheet eivät rajoittuneet koeajon pituuteen. Koeajon aikana auton puskuri vaurioitui. Audi Center tarjoutui korjaamaan vaurion. Toimitusjohtaja vastasi, että sattuneesta syystä auto pitää korjata merkin toisessa korjaamossa Espoossa."

https://www.is.fi/autot/art-2000006210037.html

Antore

Lainaus käyttäjältä: the_kapu - 08.02.20 - klo:23:13
Kyllä aika moni on samaa mieltä, esim. kun julkisia palautteita netistä katsoo. Oli sitten Herttoniemen tai Espoon piste kyseessä. Mikäs siinä jos omatunto kestää asiakkaiden vedättämisen. Rahasta jotkut tekee mitä vaan, esim. sepittää vikoja ominaisuuksiksi ja kiistää tyyppivikoja (dsg- tsi).

Siitä on sitten lyhyt matka asiakkaiden autojen naarmuttamiseen ja 200 kilometrin "koeajoihin". Eipä noin epärehellisesti toimivilta voi muuta odottaa. Hyvä että tuli asia julkiseksi ja saivat sitä kautta ansionsa mukaan.

"Ilta-Sanomat kysyi kahdelta autoalalla pitkään eri tehtävissä toimineelta henkilöltä käsitystä 200 kilometrin koeajosta huollon yhteydessä. Heidän mukaansa on vaikea arvioida sen tarpeellisuutta tuntematta tapauksen kaikkia yksityiskohtia.

â€" Mutta kovin pitkältä matkalta se tuntuu, heistä toinen kommentoi IS:lle.

Audinsa huoltoon vieneen toimitusjohtajan murheet eivät rajoittuneet koeajon pituuteen. Koeajon aikana auton puskuri vaurioitui. Audi Center tarjoutui korjaamaan vaurion. Toimitusjohtaja vastasi, että sattuneesta syystä auto pitää korjata merkin toisessa korjaamossa Espoossa."

https://www.is.fi/autot/art-2000006210037.html

Niitä typpivikoja löytyy ihan jokaiselta merkiltä. Edellinen F30:n jakopään remonti (50 tkm mittarissa) olisi maksanut 2750,- jos ei olisi ollut BMW:n premium selection takuu voimassa. Toivottavasti omassa bemarissasi on käytetyn takuu. Jos yhden huoltoneuvojan hölmöily määrittää sinusta koko konsernin huoltotoiminnan niin olkoon sitten niin.

the_kapu

#372
BMW:n 3 sarjan hybridi oli joulukuun myydyin hybriauto Euroopassa. Oiken mukava ajaa ja saanut erinomaiset arvostelut ympäri maailman. Erityisesti ZF:n kahdeksanvaihteinen automaatti toimii hienosti, toisin joku VAG:n DSG-vikalaatikko:

"Volkswagenin mukaan osassa sen 7-vaihteisin DSG-vaihteistoin varustetuissa autoissa saattaa kuumissa ja kosteissa ilmasto-olosuhteissa ilmetä vaihteiston sähköhäiriö. Muun muassa Kiinassa satoja tuhansia autoja on valmistajan toimesta kutsuttu korjaamokäynnille."

https://www.is.fi/autot/art-2000000685210.html

the_kapu

Kaikilla ei tietysti ole varaa premium-luokan autoon. 8) Erityisesti K-auton huoltoneuvojilla ja ammattikoululaisilla.

Antore

Lainaus käyttäjältä: the_kapu - 08.02.20 - klo:23:24
BMW:n 3 sarjan hybridi oli joulukuun myydyin hybriauto Euroopassa. Oiken mukava ajaa ja saanut erinomaiset arvostelut ympäri maailman. Erityisesti ZF:n kahdeksanvaihteinen automaatti toimii hienosti, toisin joku VAG:n DSG-vikalaatikko:

https://www.is.fi/autot/art-2000000685210.html

Tuo automaatti onkin parasta bemarissa. Ostitko siis uuden G20:n, F30/F31:n vai jonkun vanhemman virityksen?

passo_s

Tuon 7 vaihteisen kuivakytkin DSG:n sijaan VAG plug in hybridit ovat öljytäytteisiä ja 6 vaihteisia. Mulla oli 1.6 TDi:ssä 7 vaihteinen DSG ja ei se 110 tkm aikana porsinu, eihän tuo nyt vielä paljon kilometrejä ole,mutta eipä ollut ensimmäistäkään vikaa siinä. BMW 330e on hieman eri hintaluokassa kuin Golf plug in hybrid. Kävin ajamassa uutta kolmosta ja mun käteen se ei käy, minusta sen ohjaus on vieläkin teennäisen raskas, kuitenkin tunnoton. On se ohjaustunto parantunut mutta ei kelpaa mulle.

b1mpo

Kaverilla oli aikanaan 330e m-sport. En pitänyt sen ohjauksesta, alustasta, enkä melusta. Tilaakaan siinä ei ollut. Pajalla sekin oli heti uutena liittyen johonkin lataamiselektroniikkaan muistaakseni. Tuntui, että se m-sport alusta oli suunniteltu eri painoiselle autolle. Pompotti hidasteissa ikävästi. Yleensä ne on jämäköitä, muttei pintakovia. Oli siinä hyvääkin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

the_kapu

Kyllä tämän uuden BMW 3-sarjan ohjaustuntuma on mennyt paljon eteenpäin, moni liikennetoimittaja on hankkinut ihan omaksi, niin paljon ovat tykänneet. Golfbagi mahtuu hyvin matkaan ja kiihtyy alle kuuden sekunnin valoista. Itsellä ollut viikon verran ja pelkkää hymyä. Ei tietenkään sovi kaikkien lompakolle 8).

https://www.is.fi/autot/art-2000006206165.html

the_kapu

Takuuasiat hoituu ja sana pitää. Se on tärkeää. Eikä tarvitse käyttää merkkihuollossa.

the_kapu

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 08.02.20 - klo:23:52
Kaverilla oli aikanaan 330e m-sport. En pitänyt sen ohjauksesta, alustasta, enkä melusta. Tilaakaan siinä ei ollut. Pajalla sekin oli heti uutena liittyen johonkin lataamiselektroniikkaan muistaakseni. Tuntui, että se m-sport alusta oli suunniteltu eri painoiselle autolle. Pompotti hidasteissa ikävästi. Yleensä ne on jämäköitä, muttei pintakovia. Oli siinä hyvääkin.

Kyllä BMW:stä saa erittäin hiljaisen kun ottaa vakioalustan ja vaihtaa run flat renkaat pois. Rengaskoko ei kannata olla liian iso, ei ole mitään hyötyä. Itsellä Continentalin testivoittajakitkat nyt talvella ja on erittäin hiljaiset.

avtsi

Paljonko muilla GTE:n omistajilla menee latauksissa akkuun sähköä? Tuolla mun pari vuotiaalla yksilöllä on ajettu nyt vähän yli 44tkm, ja 0km rangesta lähtiessä laturi näyttää pysähtyvän 6,82kWh kohdalla, eli noin 8% uupuu ilmoitetusta käytettävissä olevasta kapasiteetista. Range näyttää latauksen jälkeen maksimissaan 45km. 

Mitähän tuo akkujen 8v/160tkm takuu käytännössä meinaa? Paljonko pitää kapasiteetin pudota  ennen kuin akkujen todetaan olevan takuuvaihtokunnossa?
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

Antore

Lainaus käyttäjältä: avtsi - 10.02.20 - klo:11:50
Paljonko muilla GTE:n omistajilla menee latauksissa akkuun sähköä? Tuolla mun pari vuotiaalla yksilöllä on ajettu nyt vähän yli 44tkm, ja 0km rangesta lähtiessä laturi näyttää pysähtyvän 6,82kWh kohdalla, eli noin 8% uupuu ilmoitetusta käytettävissä olevasta kapasiteetista. Range näyttää latauksen jälkeen maksimissaan 45km. 

Mitähän tuo akkujen 8v/160tkm takuu käytännössä meinaa? Paljonko pitää kapasiteetin pudota  ennen kuin akkujen todetaan olevan takuuvaihtokunnossa?

Akkua ei koskaan käytetä loppuun ajossa. Olikohan se jossain 7 kWh paikkeilla mikä on maksimissaan käytettävissä sähköajoon. Eli ei puutu kyllä montaa prosenttia ja vaikka range näyttäisi nollaa, on siellä hyvin saattanut olla vielä jotain jäljellä.

avtsi

Lainaus käyttäjältä: Antore - 10.02.20 - klo:11:56
Akkua ei koskaan käytetä loppuun ajossa. Olikohan se jossain 7 kWh paikkeilla mikä on maksimissaan käytettävissä sähköajoon. Eli ei puutu kyllä montaa prosenttia ja vaikka range näyttäisi nollaa, on siellä hyvin saattanut olla vielä jotain jäljellä.
Joidenkin lähteiden mukaan käytettävissä oleva kapasiteetti olisi 7,4kWh, siitä tuon noin 8% pudotuksen laskin. Teoreettinen kapasiteettihan tuossa on 8,7kWh.

Paljoa tuo ei tosiaan kuitenkaan ole tippunut, mutta onko tosiaan jotain ohjearvoa missä vaiheessa akun todetaan olevan viallinen? Jostain olin lukevinani, että alle 80% käytössä oleva kapasiteetti olisi takuukorjauksen paikka, mutta en löydä mitään vahvistusta tälle.
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

Antore

Lainaus käyttäjältä: avtsi - 10.02.20 - klo:13:36
Joidenkin lähteiden mukaan käytettävissä oleva kapasiteetti olisi 7,4kWh, siitä tuon noin 8% pudotuksen laskin. Teoreettinen kapasiteettihan tuossa on 8,7kWh.

Paljoa tuo ei tosiaan kuitenkaan ole tippunut, mutta onko tosiaan jotain ohjearvoa missä vaiheessa akun todetaan olevan viallinen? Jostain olin lukevinani, että alle 80% käytössä oleva kapasiteetti olisi takuukorjauksen paikka, mutta en löydä mitään vahvistusta tälle.

Minun moka, ei pitäisi yrittää mitään enää päässä laskea. Täällä on muuten aika paljon infoa GTE:stä http://vwgtraining.co.uk/recursos/v4/materiales/noscorm/vwguk_ssp537___the_golf_gte/SSP537.pdf

jamo75

googlella

70% of its useable capacity

Lainaus käyttäjältä: avtsi - 10.02.20 - klo:11:50
Mitähän tuo akkujen 8v/160tkm takuu käytännössä meinaa? Paljonko pitää kapasiteetin pudota  ennen kuin akkujen todetaan olevan takuuvaihtokunnossa?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Sisäänajettu

Morjes kaikki! Päätin liittyä tänne foorumille mahdollisen hankinnan johdosta. Olisi lauantaina tarkoitus mennä katsomaan vakavissa ostotarkoituksissa VW Golf GTE -15. Ajettu n. 190tkm ja autolla on täydellinen VW:n huoltokirja. Ennen kauppoja myyjä lupasi vielä tehdä autoon öljynvaihdon, tulpat ja jakohihnan vaihdon kiristimineen/rullineen (ilmeisesti hihnan vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan?). Autoon on vaihdettu tehtaan kampanjan vuoksi ajoakusto n. 10tkm sitten, eli aika tuoreet akut kyseessä, mikä lienee varsin positiivinen asia.

Minkälaisia ongelmia liittyy näihin alkupään GTE Golffeihin? Ilmeisesti öljynkulutusongelma ei ole enään niin suuri ongelma näissä VII sukupolven golffeissa? Automaattina on 6-vaihteinen DSG, joka lienee suhteellisen luotettava laatikko varsinkin, kun öljyt laatikkoon on vaihdettu pariin otteeseen ? Pitää tehdä jälleen öljynvaihto tuohon lähitulevaisuudessa (paljonko mahtaa maksaa?). Onko vielä elämää edessä suhteellisen huoltovapaasti, vai osaako kukaan sanoa, milloin mahtaa olla kytkinremppaa tiedossa ja saako tämän helposti selville koe-ajolla, että missä kunnossa kytkimet ovat? Muutamia asioita, mitä autossa on vaihdettu: Keppiyksikkö 136tkm kohdalla ja latausportti/liitin on vaihdettu paremmin jäätymistä estävään malliin 76tkm kohdalla.

Muutama kysymys itse autosta, eli saako näihin yhteyden puhelimen välityksellä VW:n omalla ohjelmalla, josta saisi päälle esilämmityksen/viilennyksen ja kuinka tehokas lämmitys mahtaa olla? Autoa saa ilmeisesti ladattua maksimissaan 3,6kw teholla 16A yksivaiheisesta sukosta, jolloin lataus kestää sen muutaman tunnin ajan? Kyseessä on tuontiauto Hollannista, eli penkinlämmittimiä ei autossa ollut, mikä on aika harmi varsinkin talvella, kun on ilmeisesti energiatehokkain tapa lämmittää itsensä? e-moden range taitaa Suomessa olla kesällä siinä 30-35km tienoilla ja talvella 25-30km paikkeilla, mikäli olen oikein ymmärtänyt? Paljonko mahtaa kulutus olla hybrid modella 80km/h nopeudessa ja taajama-ajossa? Paljonko mahtaa maksaa navigoinnin päivitys uusimpaan versioon? Autoon ei mielestäni ole jarrulevyjä vaihdettu kertaakaan, onko oletettavissa, että kohta on jarruremppaa tiedossa? Alustanosien vaihdosta ei ole tietoa/merkintää, onko tulossa mahdollisesti tukivarsien vaihtoa/muuta alustaremppaa?

Auto vaikutti ajettavuudeltaan varsin erinomaiselta ja moottorit toimivat keskenään varsin saumattomasti, kun kävin erästä GTE:tä kokeilemassa.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15

ITbites

Sovelluksen saat käyttöön vm. 2018-

Webasto mielestäni GTE:n tärkein lisävaruste - löpöllä lämmittää auton niin voisi sitten pihistellä ns. sähkölämmityksen kanssa (vaikuttaa rangeen merkittävästi)
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Sisäänajettu

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 18.02.20 - klo:15:10
Sovelluksen saat käyttöön vm. 2018-

Webasto mielestäni GTE:n tärkein lisävaruste - löpöllä lämmittää auton niin voisi sitten pihistellä ns. sähkölämmityksen kanssa (vaikuttaa rangeen merkittävästi)

Kiitoksia tiedosta! Eli minkäänlaista esilämmitystä ei autossa ole, edes ajastettua sellaista asetuksista? Jos ei webastoa ole, niin perus sisälämppäri autoon kiinni?
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15

ITbites

Lainaus käyttäjältä: Sisäänajettu - 18.02.20 - klo:15:13
Kiitoksia tiedosta! Eli minkäänlaista esilämmitystä ei autossa ole, edes ajastettua sellaista asetuksista? Jos ei webastoa ole, niin perus sisälämppäri autoon kiinni?

Onhan siinä oma esilämmitys mutta se syö yllättäen akkua railakkaasti ellei ole latingissa :)
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Sisäänajettu

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 18.02.20 - klo:15:14
Onhan siinä oma esilämmitys mutta se syö yllättäen akkua railakkaasti ellei ole latingissa :)

Jees, tätä hainkin hieman. Kaikissa paikoissa missä auto itsellä seisoo pidempään on tuo 3.6kw latausmahdollisuus, eli johdossa aina kiinni. Tällöin saa siis ajastuksella sisätilat lämpimäksi? Onko lämmitin kuinka tehokas, saako ikkunat sulatettua kokonaan kuinka nopeasti?
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy