Golf GTE - Pistokehybridi

Aloittaja Tourano, 21.02.14 - klo:10:04

« edellinen - seuraava »

JaVa^

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 10.09.19 - klo:11:18
Onko autossasi dynaamiset ajovalot?
En tiedä onko siihen liittyvää, mutta omasta GTE:stä kolinan lähteeksi paljastui ajovalojen korkeudensäätötangot. Niitä rasvailtiin huollossa ja kolina katosikin hetkeksi, mutta nyt se tuli takaisin ja lopputulemana osa pitää vaihtaa että kolinasta päästään eroon.

Siellä takana on vain yksi "tanko" ajovalojen korkeudensäätöanturilla, joka sekin on muovinen, joten ei uskoisi sen kolinaa aiheuttavan...

S8k-80

Onko kukaan ohjelmoinut lisää tehoja GTE Golffiin?
Osa lupaa siihen 280hv/480Nm ja osa lupaa 240hv/450Nm.
Millaisia kokomuksia on tehon noususta jos joku uskaltaa tunnustaa.

kmori

Käytetyn GTE:n hankinta mielessä ja askarruttaa onko webasto pakkohankinta GTE:hen?

Kun auto on latauspiuhassa, lämmittääkö samalla myös sisätilat vai onko latausjohdin puhtaasti akkujen lataamiseen (ja akkujen lämmittämiseen niiden latautuessa)?

viljate

Lainaus käyttäjältä: kmori - 16.09.19 - klo:10:36
Käytetyn GTE:n hankinta mielessä ja askarruttaa onko webasto pakkohankinta GTE:hen?

Kun auto on latauspiuhassa, lämmittääkö samalla myös sisätilat vai onko latausjohdin puhtaasti akkujen lataamiseen (ja akkujen lämmittämiseen niiden latautuessa)?

Kun määrittää lähtöajan niin ladatessa saa kyllä sisätilat lämpimäksi.

GeeTee

Ohoh, nyt on näköjään gte golffiakin vw-hinnaston mukaan tarjolla.

Uusi pyynti 7 500 â,¬ enemmän kuin egolfilla  :o

Puolitoista vuotta sitten kun asioita pähkäilin niin egolffi oli pari tonnia kalliimpi kuin gte. Kehitys kehittyy  :o

ITbites

Lainaus käyttäjältä: viljate - 18.09.19 - klo:13:24
Kun määrittää lähtöajan niin ladatessa saa kyllä sisätilat lämpimäksi.

Mikäli auto ei ole latauksessa (akku) esilämmityksessä - toimintasäde laskee merkittävästi = pakkasella auton lämmittäminen sähköllä vie melkein yhtä paljon akkua kuin itse ajaminen. Tähän toivon kehitystä 2020 GTE:n.

Ehdottomasti Webasto!
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

plugaaja

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 29.09.19 - klo:02:46
Ohoh, nyt on näköjään gte golffiakin vw-hinnaston mukaan tarjolla.

Uusi pyynti 7 500 â,¬ enemmän kuin egolfilla  :o

Puolitoista vuotta sitten kun asioita pähkäilin niin egolffi oli pari tonnia kalliimpi kuin gte. Kehitys kehittyy  :o

Eli Golf GTE  on kolme tonnia kalliimpi kuin Skoda Superb iV plugari, joka on kuitenkin ihan eri kokoluokan auto ja jonka hinnat alkaen -varusteet jo on aika hyvät. Ei oikein mene jakeluun, taitaa Volkkarin maahantuoja eli K Auto olla vähän hukassa hinnoittelun suhteen.

-TS-

Lainaus käyttäjältä: plugaaja - 21.10.19 - klo:21:42
Eli Golf GTE  on kolme tonnia kalliimpi kuin Skoda Superb iV plugari, joka on kuitenkin ihan eri kokoluokan auto ja jonka hinnat alkaen -varusteet jo on aika hyvät. Ei oikein mene jakeluun, taitaa Volkkarin maahantuoja eli K Auto olla vähän hukassa hinnoittelun suhteen.

Itsellä pisti sama silmään. Skoda Superb IV L&K on aikalailla saman hintainen kuin mitä oma Golf GTE maksoi varusteltuna pari vuotta sitten. Tuo L&K alkaa olla omaan makuun "riittävästi" varusteltu, iekä siihen voinut enää ruksiakaan kuin pari lisävarustetta. Passat samoilla releillä menee ihan eri hintaluokkaan. Ja jos tuleva Golf GTE on hintaluokassa samassa kuin Superb IV niin omalla kohdalla autoa vaihtaessa peli on selvä. Kunhan vaan ehdin ennen kuin Konserni(tm) alkaa tekemään Skodalle huononnusta.

VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Nlkke

Lauantaina tuli haettua koeajoon oma Golf GTE -15 160tkm ajettuna. Keskiviikkona tein kaupat ja eilen (torstaina) autoon syttyi häiriövalo: "Error: Hybrid system failure" ja auto ei liikkunut eteen eikä taakse. Menee VW-liikkeeseen huoltoon ja kuulemmma suurjänniteakku mennyt rikki. Kulujahan ei itselle tästä tule, mutta kuulin näin että tämä menisi osittain takuuseen. Onko tuttu vaiva? Suoraan latauksesta ilmeni tämä virhe.

Onko muilla sattunut jotain vastaavaa?

Ukko

Volvon hybridiakku maksaa kuulemma 13 000 euroa+työt. Kallista touhua.

Ukko

Tuolla on Volvosta juttua, eiköhän se Volkswageniin maksa yhtä paljon:

https://www.youtube.com/watch?v=tMfP2nVx_M8

JPN_V70D3OR

> Volvosta juttua

Tarina kertoo että, autoon oli tehty ilmastointihuoltoa ja laitettu väärää öljyä. Ko. öljyllä on liian suuri sähkönjohtavuus, joka sitten on aihetuttanut virhetilan.

Merkki_huollot_ eivät arvatenkaan korjaa yksittäisiä komponetteja, vaan vaihtavat kokonaisuuksia. Noinkohan akkuja tulee jatkossa saamaan tehdaskunnostettuina, kuten moottoreita wanhoina hywinä aikoina...
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

-TS-

Lainaus käyttäjältä: JaVa^ - 13.09.19 - klo:08:09
Siellä takana on vain yksi "tanko" ajovalojen korkeudensäätöanturilla, joka sekin on muovinen, joten ei uskoisi sen kolinaa aiheuttavan...
Omasta autosta tuota on nyt korjattu kahdesti. Narisee kuin rasvaamaton sarana - joka ikisessä töyssyssä ja kuopassa mikä eteen tulee. Nyt edellisellä kerralla kyseistä osaa rasvailtiin joten narinat ovat taas poissa - saahan nähdä kuinka kauan.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Nlkke

Omassa Golf GTE:ssä tehtiin suurjänniteakun vaihto VW huollossa. 162tkm ajettu -15 mallinen, ja meni täysin Volkswagenin piikkiin. Hinnasta en saanut mitään tietoa pienellä tiedustelulla. Kyselemättä huollettiin kuntoon, eli tuskimpa ihan monien tuhansien eurojen huolto, kuten Volvossa.

Käsittääkseni takaisinvetona akustot tarkastetaan kosteuden varalta.

Vode6161

Olen hankkimassa Golf GTEtä vm. 18. Joku sanoo, että huoltoväli on 30 tkm ja joku toinen taas 15 tkm. Ilmeisesti 60 tkm välein isompi huolto dsg-öljyjen vaihtoineen? Miten menee oikeasti, kuinka usein olette huollattaneet autojanne?

Ja paljonko huollot maksavat suunnilleen VW Autossa? Voiko isot monimerkkihuollot huoltaa noita ollenkaan vai onko aina mentävä marmorille?

Banned

Passat puolelta huutelen. Huolto 15 tkm välein. 60 tkm välein DSG öljyt.
Omaani vaihdettiin tehtiin juuri >50 tkm huolto:

Laaja tarkastus- ja öljynvaihtohuolto   276,67 â,¬
Kattoluukun puhdistus ja voitelu   28,16 â,¬
Jarrunesteen vaihto   49,54 â,¬
Sytytystulppien vaihto   172,85 â,¬
DSG-kaksoiskytkinvaihteiston öljynvaihto   357,64 â,¬
Raitisilmasuodattimen vaihto   59,38 â,¬

Yhteensä 950 â,¬, kassan kautta kiitos  :'(
Passat GTE

-TS-

Lainaus käyttäjältä: Banned - 11.12.19 - klo:13:36
Passat puolelta huutelen. Huolto 15 tkm välein. 60 tkm välein DSG öljyt.
Omaani vaihdettiin tehtiin juuri >50 tkm huolto:

Laaja tarkastus- ja öljynvaihtohuolto   276,67 â,¬
Kattoluukun puhdistus ja voitelu   28,16 â,¬
Jarrunesteen vaihto   49,54 â,¬
Sytytystulppien vaihto   172,85 â,¬
DSG-kaksoiskytkinvaihteiston öljynvaihto   357,64 â,¬
Raitisilmasuodattimen vaihto   59,38 â,¬

Yhteensä 950 â,¬, kassan kautta kiitos  :'(

Yht'äkkiä ei ahdistakaan maksaa huoltosopimusta. itselle tulee kuitenkin huoltoja 2/vuosi niin noilla hinnoilla sattuisi luottokorttiin aika lujaa :)
Kollega manasi tuon 60 tkm huollon maksaneen Golf GTE:n osalta reilu 700 euroa virallisessa merkkihuollossa.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

avtsi

GTE itselläkin harkinnassa, mutta tuo 15tkm huoltoväli kuulostaa oudolta, kun edellisessä samalla moottorilla varustetussa Golfissa se oli 30tkm/24kk?

Samaa 30tkm sanoo autotalli.com infosivu:

https://www.autotalli.com/uusi-auto/146667/volkswagen/golf/gte%20plug-in%20hybrid%20150%20kw%20dsg%204ov


Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: avtsi - 25.12.19 - klo:13:34
GTE itselläkin harkinnassa, mutta tuo 15tkm huoltoväli kuulostaa oudolta, kun edellisessä samalla moottorilla varustetussa Golfissa se oli 30tkm/24kk?

Samaa 30tkm sanoo autotalli.com infosivu:

https://www.autotalli.com/uusi-auto/146667/volkswagen/golf/gte%20plug-in%20hybrid%20150%20kw%20dsg%204ov
Moottoriöljy kannattaa vaihtaa joka tapauksessa vähintään kerran vuodessa / 15000 km:n jälkeen.
Golfkärry Mk 7.5

avtsi

#319
Öljynvaihdonhan tekee vaikka itse kotipihassa, mutta jos nyt puhutaan huolto-ohjelman mukaisesta huoltovälistä?

Toisaalta omilla ajoilla vuodessa polttomoottorilla ajelisi ehkä 5000km, loput sähköllä. Itselläni ollut se ymmärrys, että testien perusteella nykyöljyillä vaihtovälin pituudella ei olisi niinkään suurta merkitystä moottorin pintojen kulumiseen?

Ainakaan project farm niminen tubettaja ei testeissään saanut eroa 17kk vanhan muutaman tuhat km ajetun ja uuden öljyn välille.
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

Antore

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 25.12.19 - klo:13:48
Moottoriöljy kannattaa vaihtaa joka tapauksessa vähintään kerran vuodessa / 15000 km:n jälkeen.

Jos vuodessa pyörittää polttomoottoria 15 tkm niin vuoden ajosuoritteen sähköllä tulisi olla aika huomattava. Tai jos näin ei ole, olisi ehkä kannattanut hankkia ihan perinteinen voimanlähde. Tosin monihan hankkii ladattavan pelkästään työnantajan reilusti alentaman verotusarvon takia. Aika tarkasti nyt 10 tkm tullut reilussa puolessa vuodessa mittariin ja kerran olen käynyt tankkaamassa. Tämäkin lähinnä sen takia, että poltin tietoisesti 10% viinalla lantratut pois ja tankkasin 98 sen paremman säilyvyyden takia.

Mitä tulee huoltoihin niin ilmeisesti GTE:t poikkeaa e-troneista. Ostin auton (A3) 9 500 km ajettuna, nyt siis mittarissa 19,5 tkm ja seuraavaa huoltoa ehdottaa 565 päivän/10 900 km kuluttua.

-TS-

Lainaus käyttäjältä: avtsi - 25.12.19 - klo:14:00
Öljynvaihdonhan tekee vaikka itse kotipihassa, mutta jos nyt puhutaan huolto-ohjelman mukaisesta huoltovälistä?

Toisaalta omilla ajoilla vuodessa polttomoottorilla ajelisi ehkä 5000km, loput sähköllä. Itselläni ollut se ymmärrys, että testien perusteella nykyöljyillä vaihtovälin pituudella ei olisi niinkään suurta merkitystä moottorin pintojen kulumiseen?

Ainakaan project farm niminen tubettaja ei testeissään saanut eroa 17kk vanhan muutaman tuhat km ajetun ja uuden öljyn välille.
Jätäpä yksikin öljynvaihto myöhäksi tai väliin niin maahantuoja pesee kätensä ihan kaikista moottoriin liittyvistä ongelmista sen jälkeen. Vierestä tällaista tapahtumaketjua seuranneena. Yksi huolto oli mennyt pitkäksi ja 1.4 TSI:n jakoketju venähti - maahantuoja ei kustantanut senttiäkään vaihdosta.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Jodl

Juurikin noin. Kyllä huollot pitää tarkasti ohjelman mukaan tehdä, muuten päätyy pommin varmasti maksumieheksi vaikka sillä ei olisi asian kanssa mitään tekemistä. Sekin jo riittää että laittaa jonkun motonetin tai muun öljynsuodattimen vaikka öljy olisi luokitusten mukaista.

Jodl

Lainaus käyttäjältä: Antore - 25.12.19 - klo:14:22
... Tosin monihan hankkii ladattavan pelkästään työnantajan reilusti alentaman verotusarvon takia. ...
Pystytkö avaamaan tätä kohtaa lisää kun en ymmärrä?

avtsi

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 30.12.19 - klo:09:40
Jätäpä yksikin öljynvaihto myöhäksi tai väliin niin maahantuoja pesee kätensä ihan kaikista moottoriin liittyvistä ongelmista sen jälkeen. Vierestä tällaista tapahtumaketjua seuranneena. Yksi huolto oli mennyt pitkäksi ja 1.4 TSI:n jakoketju venähti - maahantuoja ei kustantanut senttiäkään vaihdosta.
Kysymyshän olikin, että mikä sen huolto-ohjelman mukainen öljynvaihtoväli on, kun edellisen mulla olleen seiskakoppasen Golfin 1.4TSI:ssä se oli 30tkm/2 vuotta longlife-öljyillä. En saanut muuta vastausta, kuin että öljyt _kannattaa_ vaihtaa aina 15tkm välein. Tämän vain kyseenalaistin siksi, että tuo 15tkm olisi omassa ajossa about 70% sähköllä tapahtuvaa.
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

padawan

Öljyhän on kylmänä aikana aikamoisella rasituksella mikäli suurin osa ajosta sähköllä ja kone puolikylmänä ison osan ajasta

Antore

Lainaus käyttäjältä: Jodl - 30.12.19 - klo:10:23
Pystytkö avaamaan tätä kohtaa lisää kun en ymmärrä?

Tarkoitan sitä, että niin käyttö- kuin vapaassa autoedussa moni työnantaja antaa palkasta vähennettävän verotusarvon määrästä huomattavan alennuksen jos CO2-arvo on pieni. Ja varsinkin vapaassa autoedussa ei työntekijällä ole mitään taloudellista intressiä ladata autoaan koskaan.

Antore

Lainaus käyttäjältä: padawan - 01.01.20 - klo:20:44
Öljyhän on kylmänä aikana aikamoisella rasituksella mikäli suurin osa ajosta sähköllä ja kone puolikylmänä ison osan ajasta

Mitä hyvää öljylle tapahtuu jos se lämpiää kuumaksi ja sitten taas jäähtyy vs. öljy säilyy koko ajan kylmänä?

padawan

Kyllähän sinne öljyn sekaan väkisten kondensoituu vettä ym varsinkin pätkäajossa, jotka heikentävät voiteluominaisuuksia

Toisaalta uusista autoista puhumme niin eipä näillä ole mitään merkitystä

Antore

Lainaus käyttäjältä: padawan - 01.01.20 - klo:21:13
Kyllähän sinne öljyn sekaan väkisten kondensoituu vettä ym varsinkin pätkäajossa, jotka heikentävät voiteluominaisuuksia

Toisaalta uusista autoista puhumme niin eipä näillä ole mitään merkitystä

Hyvää infoa ja tätä olen kyllä itsekin miettinyt. Siis sitä, että olisiko syytä käytätyttää polttista vaikka ihan vain sen 'hyvinvoinnin' kannalta useammin. Omat ajot kun on käytännössä pelkkää työmätka-ajoa ja kun sekä kotona, että töissä on latausmahdollisuus, niin käytännössä ajo on aina sähköajoa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy