Golf GTE - Pistokehybridi

Aloittaja Tourano, 21.02.14 - klo:10:04

« edellinen - seuraava »

fleetwood

#90
Kertooko testi sen että paljonko akuissa oli sähköä reitin lopussa?  VW käyttää sähköä hyvin maltillisesti sähköä hybriditilassa ja se jää vähän kuskin vastuulle käyttää sähkö fiksusti e-modella. Muut saattavat käyttää sähköä aktiivisemmin. Tai sitten eivät, paha sanoa jos testi ei kerro sitä.

Viimeksi kun ajoin Jyväskylästä Lahteen koko matkan hybriditilalla, niin keskikulutus oli 5,3 l satasella ja akussa lähtiessä ajomatkaa 8 km ja perillä 12 km (joka olisi pitänyt käyttää jolloin bensiinin kulutus olisi pienentynyt). Sähkön määrä siis lisääntyi ja se olisi pitänyt hyödyntää e-modella parhaan tuloksen saamiseksi.

Priuksella on kyllä yksi  ässä hihassa: Siinä on lämpöpumppu. Ehdottoman fiksu juttu näin talvella.

Edit: Ja tuo esimerkki siis Passat GTE:llä, Golfin luulisi menevän pienemmällä kun on reippaasti kevyempi.
Passat GTE Variant

TDiih

#91
Testissä ei mielestäni ollut mainittu HV-moden alku ja loppulatausta lainkaan, mikä olisi ollut melko tärkeä tieto testin kannalta. Testilenkit tapahtuivat lämpötilan ollessa vain hieman plussan puolella, mutta jo noinkin lämpimällä kelillä lämpöpumpun hyödyt tulivat selkeästi esiin. Lämmityksen vaikutukset on nähtävissä hyvin kaupunkikulutuksen lukemista, sekä GTEn kulkemassa EV-matkassa. Prius oli joukosta ainoa jossa näistä oli lämpöpumppu. Kian Soul ja Hyondain Ioniq täyssähköisissä malleissa lämpöpumppu löytyykin vakiona ja eGolfiin sen taitaa saada lisävarusteena?

EV-tilassa 77,80 km lukemat olivat:

GTE:  29,1km sähköllä -> Hybriditilaan: Laskennallinen kulutus 7,8kwh/100km + 3,3L/100km
Prius: 38,8km sähköllä -> Hybriditilaan: Laskennallinen kulutus 6,5kwh/100km + 1,9L/100km
Ioniq: 47,3km sähköllä -> Hybriditilaan: Laskennallinen kulutus kwh/100km + L/100km
Niro:  40.1km sähköllä -> Hybriditilaan: Laskennallinen kulutus

Kaupunki 17,85km
Meni pelkällä sähköllä
GTE:  Laskennallinen kulutus 28,4kwh/100km + 0L/100km
Prius: Laskennallinen kulutus 17,8kwh/100km + 0L/100km

Lämmittivät veden 50-55C, jonka jälkeen moottori käynnistyi uudelleen kun lämpötila laski 30-35C
Ioniq: Laskennallinen kulutus 16,0kwh/100km + 0,9L/100km
Niro:  Laskennallinen kulutus 16,9kwh/100km + 0,9L/100km

Painon vaikutus kulutukseen on pienempi sähköavusteisissa ajoneuvoissa, koska hidastuksissa energiaa voidaan varastoida takaisin akkuihin. Matka-ajossa ilmanvastus nousee merkittävimmäksi vastusvoimaksi nopeuden kasvaessa, kummassakohan on pienempi Cd*A Passatissa vai Golfissa? Talvella Passatissa lämmitettävää on tietysti enemmän, mutta akkukin on samalla hieman suurempi. Lämpöpumpullisia versioita odotellessa. Lehdessä vielä mainittiin erikseen, ettei mitään näistä kannata ostaa jos ei meinaa ladata autoa säännöllisesti. Pikku TSI Golf menee pienemmällä kulutuksella, kuin GTE tyhjällä akulla.

Edit. Manittakoon vielä että GTE voitti testin 8,7p, Niro 8,6p, Ioniq 8,5p ja Prius 8,4p. Jos suorituskykyä olisi painotettu vähemmän, olisi voittaja ollut jokin muu. 
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

TDiih

Pieni täydennys edelliseen.
EV-tilassa 77,80 km lukemat olivat:

GTE:  29,1km sähköllä -> Hybriditilaan: Laskennallinen kulutus 7,8kwh/100km + 3,3L/100km
Prius: 38,8km sähköllä -> Hybriditilaan: Laskennallinen kulutus 6,5kwh/100km + 1,9L/100km
Ioniq: 47,3km sähköllä -> Hybriditilaan: Laskennallinen kulutus 8,6kwh/100km + 2,2L/100km
Niro:  40.1km sähköllä -> Hybriditilaan: Laskennallinen kulutus  8,3kwh/100km + 2,4L/100km

ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

dommiq

Joulun reissu itä-suomeen n. 450 km /suunta meni mennessä 4,6l/100km ajettuna semitehokkaasti hybridiä/sähköä hyödyntäen. Paluu oli 5,3l/100km kun tullessa katolle ilmestyi suksiboksi. Tuo Tuullilasin yli kuuden litran kulutus ei kyllä ihan vastaa omia kokemuksia nyt vähän reilun kuukauden käytön jälkeen, tosin pitkiä matkoja (yli 300km) ei ole tullut vielä tehtyä kuin pari.

TS: "Jos autossa on täysi akku, niin hybridijärjestelmä ei näyttäisi hyödyntävän energiaa maantieajossa ollenkaan. Sen sijaan soppaa palaa 6-8 litraa sadalle tasaisessa ajossa, kulutusmittarin seuraaminen on tosi tuskaista kun sähköpuolen kulutus on kokoajan nolla vaikka akussa olisi sähköä vaikka kuinka paljon."

Todennäköisesti ajat Battery Hold -modella. Jos akussa on virtaa niin GTE ensisijaisesti käyttää sähköä ja vaihtelee moottorin kanssa sen mukaan mikä on kaikista tehokkainta.







TDiih

Olisi mielenkiintoista tietää millälailla kulutus muuttuu pidemmällä matkalla ulkolämpötilan ollessa pakkasella, eli mitä kulutusmittari ja keskari (+ ulkolämpötila) näyttää 80km kohdalla ja vastaavat lukemat kun matkaa on taitettu vaikka +200km. Lisäksi olisi mielenkiintoista tietää miten moottorin lämpötila muuttuu ajon aikana, esim vcds logitiedot.  :)
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

-TS-

Lainaus käyttäjältä: dommiq - 16.01.18 - klo:12:56
Joulun reissu itä-suomeen n. 450 km /suunta meni mennessä 4,6l/100km ajettuna semitehokkaasti hybridiä/sähköä hyödyntäen. Paluu oli 5,3l/100km kun tullessa katolle ilmestyi suksiboksi. Tuo Tuullilasin yli kuuden litran kulutus ei kyllä ihan vastaa omia kokemuksia nyt vähän reilun kuukauden käytön jälkeen, tosin pitkiä matkoja (yli 300km) ei ole tullut vielä tehtyä kuin pari.

TS: "Jos autossa on täysi akku, niin hybridijärjestelmä ei näyttäisi hyödyntävän energiaa maantieajossa ollenkaan. Sen sijaan soppaa palaa 6-8 litraa sadalle tasaisessa ajossa, kulutusmittarin seuraaminen on tosi tuskaista kun sähköpuolen kulutus on kokoajan nolla vaikka akussa olisi sähköä vaikka kuinka paljon."

Todennäköisesti ajat Battery Hold -modella. Jos akussa on virtaa niin GTE ensisijaisesti käyttää sähköä ja vaihtelee moottorin kanssa sen mukaan mikä on kaikista tehokkainta.

Ei ollut Battery Hold-modessa. Tarkistin moneen kertaan tuon asia.
Tuon jälkeen en olekaan pitkään matkaa ajanut, vaan huristelen akkuvoimalla siihen asti kunnes sähkö loppuu ja sitten auto vaihtaa Hybrid-modeen. Range säilyy nollilla, mutta sen verran autossa on latausta jäljellä että nämä viimeiset pari kilometriä isolta tieltä kotipihaan voi taas sujutella sähköllä.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

-TS-

Miten pitkälle pääsette GTE:llä sähköajossa? Toistaiseksi paras matka on ollut 30 km, vaikka akku olisi täynnä. Yleisemmin matka on 25-27 km jonka jälkeen taas 5 tuntia latailua että pääsee sähköllä kulkemaan. Lähtiessä rangeksi esitetään matkaa välillä 35-45 km. Edes 24 km työmatkaa ei pääse sähköllä vaan auto vaihtaa lopussa bensamoottorin käyttöön.
Aika pitkälle jäädään speksatusta 50 kilometristä. Tosin näin viileillä pelkkä lämmitys näyttäisi haukkaavan noin 3,5-5 kWh verran sähköä siitäkin huolimatta että ennen lähtöä kabiini on lämmitetty webastolla.
Tiesin kyllä, että se 50 km range on ihan utopiaa, en koeajoautollakaan päässyt yli 25 kilometriä, mutta siinä oli alla 18" renkaat ja sää oli sateinen aivan koko viikonlopun. Silti vähän sysii..

VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

V60

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 19.01.18 - klo:11:58
Miten pitkälle pääsette GTE:llä sähköajossa? Toistaiseksi paras matka on ollut 30 km, vaikka akku olisi täynnä. Yleisemmin matka on 25-27 km jonka jälkeen taas 5 tuntia latailua että pääsee sähköllä kulkemaan. Lähtiessä rangeksi esitetään matkaa välillä 35-45 km. Edes 24 km työmatkaa ei pääse sähköllä vaan auto vaihtaa lopussa bensamoottorin käyttöön.
Aika pitkälle jäädään speksatusta 50 kilometristä. Tosin näin viileillä pelkkä lämmitys näyttäisi haukkaavan noin 3,5-5 kWh verran sähköä siitäkin huolimatta että ennen lähtöä kabiini on lämmitetty webastolla.
Tiesin kyllä, että se 50 km range on ihan utopiaa, en koeajoautollakaan päässyt yli 25 kilometriä, mutta siinä oli alla 18" renkaat ja sää oli sateinen aivan koko viikonlopun. Silti vähän sysii..

Eiköhän se ole nyrkkisääntö, että kun on kyse akkuvehkeestä, niin luvatun toimintamatkan voi pakkassäässä puolittaa. Ei tule silloin pettymyksiä. Toki vaikuttaa, että ajetaanko kaupunkia vai maantietä. Maantieajossa ei tule jarrutusenergian talteenottoa.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 19.01.18 - klo:11:58
Miten pitkälle pääsette GTE:llä sähköajossa? Toistaiseksi paras matka on ollut 30 km, vaikka akku olisi täynnä. Yleisemmin matka on 25-27 km jonka jälkeen taas 5 tuntia latailua että pääsee sähköllä kulkemaan. Lähtiessä rangeksi esitetään matkaa välillä 35-45 km. Edes 24 km työmatkaa ei pääse sähköllä vaan auto vaihtaa lopussa bensamoottorin käyttöön.
Kesällä pari kertaa ajoin 50 kilometriä sähköllä. Pari päivää sitten ajoin kokeilun omaisesti ilman lämmitystä 40 kilometriä sisältäen useita taukoja. Lämmitys ja suuri nopeus leikkaavat kovalla kädellä tuota sähköistä toimintasädettä.

vwmies

Tällä momentilla käytetyn saa Saksasta seuraavilla spekseillä:

Volkswagen Golf GTE Plug-In-Hybrid DSG LED-Discover Pro-18" 23.850 â,¬  (Sehr guter Preis)
EZ 09/2015, 47.900 km, 110 kW (150 PS)
Limousine, Unfallfrei, Hybrid (Benzin/Elektro), Automatik, HU 09/2018, 4/5 Türen Navigationssystem, Schwarz Metallic.

Tosta ei enää hirviästi mene veroakaan ...  ;)
Yritetään pärjätä.

-TS-

Jotain softaeroja näissä autoissa tuntu olevan.
Esimerkiksi koeajoautosta puuttui kokonaan "Charge Hold"-tila. Siinä oli vain e-mode, hybrid ja charge-tila. Ihmettelin sitä myyjällekin mutta tulin sitten siihen tulokseen että charge hold-tila puuttunee sen älykkään navigointijärjestelmän takia.
Lisäksi se tuntui käyttäytyvän mäkiajossa eri tavalla kuin tämä minun autoni. Minun autoni rullaa paljon herkemmin, koeajoauto rullasi vähemmän ja piti hienoisen latausmoodin kokoajan päällä.
Lisäksi oma GTE ei vaihda hybrid-modeen heti kun on 10 astetta pakkasta, vaan ajaa kiltisti akun tyhjäksi sähköllä (eilen oli 12 asteen pakkanen töihin ajaessa), vaikka ohjekirjankin mukaan puhdas sähköajo ei ole mahdollista yli 10 asteen pakkasella.

Huomioitavaa on myös että lämmityksen käyttö kuluttaa julman paljon rangea. Jos puhallin on päällä, range on noin 32 km, ilman sitä range nousee 45 kilsaan asti täydellä akulla. En olisi uskonutkaan :)
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

TDiih

Lämmitys sitä sähköä kuluttaa, vaikutus tulee ilmi vielä helpommin kun akusto on suhteellisen pieni. Alla olevan linkin perusteella käytettävissä oleva kapasiteetti on vain 7,0kwh.
https://ev-database.uk/car/1108/Volkswagen-Golf-GTE

ps. Esilämmitin eilen omaa disukkaa kahdesti 2600W teholla -17C kelissä ja sähköä kului 10,4kwh.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

dommiq

Tulipa yllätys lomareissulla kun jostakin syystä GTE ilmoittaa että e-modea ei voi käyttää!

Ajettiin ensin reilut 400 kilsaa -20°C pakkasessa jolloin nopeuden vaihdellessa 80-110 välillä tuntui että auto ei käytä sähköä lainkaan (kulutus about 6 litraa) ja seuraavana päivänä kun akut olivat yön latauksessa (ilmoitti muuten että täysi ajomatka 24km!) ei suostu laittamaan e.modea päälle kaupungissa eikä maantiellä....mistähän moinen mahtaa johtua? Hybridi- tai charge-tilat vain mahdolisia. Ajettaessakin näyttää että vain lataa akkua eikä anna sieltä virtaa lainkaan ulos...eli latausmäärä ei vähene lainkaan.

Voiko olla tekemistä jotain tuon pakkasen kanssa? ...tosin tänäänkin pakkasta vain -10.

hmm..

teräksenharmaa

Jos akkuja ei lämmitä lataamalla alle 10 asteen pakkasilla, niin pelkkä sähköajo ei onnistu. Energian talteen otto ja hybridinä polttomoottorin apuna sähkön käyttö onnistuu kyllä. Kannattaa ajoittaa lataus niin, että se loppuu juuri ennen ajoon lähtemistä, niin akut ovat toimintakuntoiset kylmälläkin.

dommiq

http://www.mygolfgte.com -> palstalla sanotaan pakkasista näin näin:

"If it is -10 degrees celcius or below the car will not run in e-mode. If the battery has a core temperature below -28 degrees celcius the car will not start at all. This should be well known to your dealer."

Mitenkähän tämä pitää paikkansa? Eli kannattaako esim. lappiin lähteä lainkaan jos kovat pakkaset tiedossa? Joku oli tosin ruotsissa kysynyt dealeriltä tästä ja he eivät olleet ikinä kuulleetkaan moisesta..


Visa

Lainaus käyttäjältä: dommiq - 22.02.18 - klo:10:35
http://www.mygolfgte.com -> palstalla sanotaan pakkasista näin näin:

"If it is -10 degrees celcius or below the car will not run in e-mode. If the battery has a core temperature below -28 degrees celcius the car will not start at all. This should be well known to your dealer."

Mitenkähän tämä pitää paikkansa? Eli kannattaako esim. lappiin lähteä lainkaan jos kovat pakkaset tiedossa? Joku oli tosin ruotsissa kysynyt dealeriltä tästä ja he eivät olleet ikinä kuulleetkaan moisesta..

Akku = kymmeniä kiloja metallia joka lämpenee kun sitä käyttää. Jos auto on piuhassa lataamassa tai sillä ajaa niin aika kova saa pakkanen pitkään olla että päästään alle -28c  :)

dommiq

FYI

FB- ryhmässä Sähköautot - nyt! Olis keskustelua GTE:n pakkasominaisuuksista ja yksi käyttäjä totesi:
"Olin kyllä hämmästynyt! Nyt tänään päivitetty talvisofta huoltoliikkeessä että antaa ajaa yli -10 pakkasella pelkällä sähköllä.."

Eli pitääkin huollon yhteydessä pyytää tuo päivitys! Eipä tästä ole anakaan mistään tullut muuten tietoa!


Gte

Itse lähdin aamulla tallista ja ulkona pakkasta -29. Hyvin pystyi ajella pelkällä sähköllä 25 km matkan. Itsellä siis -15 gte. Eikä ole kyllä tehty mitään talvipäivityksiä. Tuo -10 raja tarkoittaa akun lämpötilaa ja kun auto hetken käy niin nestekiertää ja lämmittää akuston jolloin mahdollistaa sähköllä ajon kovemmilla pakkasilla kuin tuo -10.

Nyt tullut ajankohtaiseksi katsella noita kotilatausasemia ja teslaltahan löytyi halvin 530â,¬ mutta sitä myydään vain teslan omistajille?! Tuo tuli yllätyksenä,vaikka siis sopii muihinkin autoihin. Täytyy löytää jostain teslan omistaja ja pyytää että käy ostamassa😄 minkä merkkisiä latureita teillä muilla on ja paljon maksanut asennukset?

Apaju

^
Webasto Pure latausaseman saa Saksasta 595,- (esim mailboxde.comin kautta toimitettuna) Suomessa saman laitteen ovh 795,-

Itsellä ABL Sursum EVSE803 saksasta 850,-

Asennus edullisemmillaan=johtojen kytkentä 50,-
Viimeksi 400 euroa=uudet johdot, suojaus, Kwh-mittari ja sen asennus
VW ID.3 Life

jukkis86

Omakaan Golf GTE ei suostu pakkasilla (n. -10 astetta tai kylmempi) käyttämään sähköä liikkumiseen. Ei auta, vaikka olisi ajastettu lataus+lämmitys juuri ennen lähtöä. Kysyin päivitystä merkkihuollosta; ensimmäinen aika Vantaalla olisi reilun parin viikon päähän ja päivitys maksaisi n. 100 euroa. Olisikohan tähän päivitykseen mitään nopeampaa ja halvempaa tekijää pääkaupunkiseudulla?

dommiq

Pari huoltoon liittyvää kysymystä...

Mietin vain kun ymmärsin niin että 15/45t huollot ovat ns. "öljynvaihtohuoltoja" ja 30/60t laajoja huoltoja? Kuitenkin 45t huollon varauksessa VW:llä ehdottaa automaattisesti laajaa huoltoa? Onko tuo ihan oikein?

Päivitetäänkö auton softa huollossa (eli esim. tuo talviominaisuus) vai maksaako se ekstraa ja oletteko päivättäneet huollon yhteydessä CarPlay:tä ja minkähän verran sen töistä laskutetaan lisää?


GeeTee

Moi

Jo pari päivää olen ollut tyytyväinen golf gte:n omistaja ja opiskeluja auton ominaisuuksista riittää... Onneksi melkein kaikki tuntuu toimivan parhaiten autoasetuksilla.

Tuo range on passeli omille ajomatkoille ja hitaalle lataukselle.

Onko 2018 gte:ssä tuulilasin lämmitystä ja onko sillä jokin pr-koodi että vois varmistaa?

Käyttöohjekirja ei tätä paljasta ja autossa vaan yksi lasinlämmitys painike. Car-net taas tarjoaa tuulilasin lämmitystä etänä päälle pantavaksi ja ilmoittelee sujuvasti sen kytkennän onnistuneeksi? Onkohan tuo käännösvirhe tarkoittaen takalasia vai kumpaa pitäis uskoa?


GeeTee

Tuo edellinen ihmetys varmaan ratkeaa ajan kanssa kunhan ilmankosteus vähän vielä ennen lämpimiä säita kasvaa... Eikä käytä noita lähtöaikoja.

Luovutuksessa myyjä kertoili gte hintojen pikapuoliin nousevan merkittävästi ?

Oliko kyseessä myyjän puhe, konsernin päästövähennyksien onnistuminen vai Suomen verotus ?

Kylläpä noihin gte malleihin on noita ominaisuuksia lykätty eli kalliista hinnasta huolimatta ovat nostamassa hintoja eli mikähän tässä takana ?

Saas nährä ?


GeeTee

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 31.03.18 - klo:18:59
Moi

Jo pari päivää olen ollut tyytyväinen golf gte:n omistaja ja opiskeluja auton ominaisuuksista riittää... Onneksi melkein kaikki tuntuu toimivan parhaiten autoasetuksilla.

Tuo range on passeli omille ajomatkoille ja hitaalle lataukselle.

Onko 2018 gte:ssä tuulilasin lämmitystä ja onko sillä jokin pr-koodi että vois varmistaa?

Käyttöohjekirja ei tätä paljasta ja autossa vaan yksi lasinlämmitys painike. Car-net taas tarjoaa tuulilasin lämmitystä etänä päälle pantavaksi ja ilmoittelee sujuvasti sen kytkennän onnistuneeksi? Onkohan tuo käännösvirhe tarkoittaen takalasia vai kumpaa pitäis uskoa?

Case closed. Pistin car-netistä tuulilasin lämmityksen päälle ja kävin heittään kouralliset lunta taka- ja tuulilasiin...

Takalasi suli samantien ja tuulilasissa ei tapahtunut mitään eli äänet car-netin käännöskukkaselle...

TDiih

Tarkoittanee puhalluksen erillistä suuntausta lasille?
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

GeeTee

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 01.04.18 - klo:07:54
Tarkoittanee puhalluksen erillistä suuntausta lasille?

Mitäpä tuollainen pakkasilman puhaltelun kohdistaminen vaikuttaa ?

Takalasi oli lämmin ja tuulilasi kylmä.C

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 01.04.18 - klo:10:58
Mitäpä tuollainen pakkasilman puhaltelun kohdistaminen vaikuttaa ?

Takalasi oli lämmin ja tuulilasi kylmä.C
Sitä pakkasilmaa voi lämmittää...

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 01.04.18 - klo:10:58
Mitäpä tuollainen pakkasilman puhaltelun kohdistaminen vaikuttaa ?

Takalasi oli lämmin ja tuulilasi kylmä.C
Kyllähän GTE:n lämpöpumpun / akuista virtansa ottavan sisätilan lämmityksen saa etänä päälle laitettua? Eli niin että auton sisätilat lämmitetään etukäteen.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

GeeTee

#118
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 01.04.18 - klo:11:04
Sitä pakkasilmaa voi lämmittää...

Kiitos tiedosta. Tosiaan voi lämmittää usealla eri tavalla ja energiamuodolla...

Kävin siis testaan ja tuulilasin lämmitin ei mielestäni muuta tehnyt kun kytki takalasin lämmittimen päälle oli muu lämmitys päällä tai ei. Puhalluksen suuntaukseen ei vaikuttanut ainakaan kun käytti auton omaa sähkövastusta... Siihen nähden vähä turhan iso ja juhlava painike car-netissä "Kytke tuulilasin lämmitys".

Oletan siis käännöskukkaseksi ja melko turhaksi ominaisuudeksi ohjata tätä etänä...

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 01.04.18 - klo:12:05
Oletan siis käännöskukkaseksi ja melko turhaksi ominaisuudeksi ohjata tätä etänä...
Voi olla joo vähän turha jos ei ole sähkölämmitteistä tuulilasia. E-Golfissa kun on sähkölämmitteinen tuulilasi niin sen lämmityksen saa etänä päälle ja on kyllä kätevä ominaisuus..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy