Octavia PHEV iV

Aloittaja teräksenharmaa, 17.02.21 - klo:18:50

« edellinen - seuraava »

Atsii

Lainaus käyttäjältä: Tonzu - 02.12.23 - klo:10:37Mikäs on vanteiden kiristysmomentti,ohjekirjasta yritin etsiä mutta ei osunu silmään.
120 vai 140nm?

Omassa laitteessa on 140Nm. Eiköhän tuossa ole sama.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Tonzu

Eikös ajoakun lataus pitäisi myös ladata 12v akkua?
Nyt 2 päivänä tullut ilmoitus että 12v akkun varaus alhainen.
Autolla ajettu 37tkm ja 2021.
Voisiko noilla kilometreillä olla jo 12v akku kaput?
Auton ajoakkua ladattu joka päivä.

Tonzu

Laitoin auton lataukseen nii näyttää että 12v akku on täysi.
Onko tää joku bugi että ilmottelee alhaisesta jänniteestä vaikka 12v akussa on virtaa?

JARGE040292

Miten auton päivitys onnistuu kun sanoo että ois päivitys saatavilla? Onko se autohuollon tehtävä vai voiko sen tehdä itse?
Kyselen koska ongelma myskoda app kanssa, että fiksua olisi saada myös auto päivitettyä.

heller

Lainaus käyttäjältä: Tonzu - 05.12.23 - klo:12:46Eikös ajoakun lataus pitäisi myös ladata 12v akkua?
Nyt 2 päivänä tullut ilmoitus että 12v akkun varaus alhainen.
Autolla ajettu 37tkm ja 2021.
Voisiko noilla kilometreillä olla jo 12v akku kaput?
Auton ajoakkua ladattu joka päivä.
Ajoakku lataa 12V akkua aina kun on vähintään virrat päällä. Miten se näyttää sulla että olisi täysi?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

heller

Lainaus käyttäjältä: JARGE040292 - 05.12.23 - klo:17:33Miten auton päivitys onnistuu kun sanoo että ois päivitys saatavilla? Onko se autohuollon tehtävä vai voiko sen tehdä itse?
Kyselen koska ongelma myskoda app kanssa, että fiksua olisi saada myös auto päivitettyä.
Keskinäytön alasvetovalikosta löytyy päivitys. Aloitat sen vaikka kun saavut parkkiin, annat hetken aloittaa ja sammutat auton.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Tonzu

Lainaus käyttäjältä: heller - 05.12.23 - klo:18:18Ajoakku lataa 12V akkua aina kun on vähintään virrat päällä. Miten se näyttää sulla että olisi täysi?

Laitoin laturin kiinni ja se näytti täydet tolpat 15min päästä ja 13v akulle,eli pitäis olla täys ilmeisesti.
Nyt tulee näköjää joka kerta ilmotus että 12v akun varaustila alhainen,häviää kun autolla ajaa vähän aikaa.

JARGE040292

#607
Lainaus käyttäjältä: Tonzu - 05.12.23 - klo:23:03Laitoin laturin kiinni ja se näytti täydet tolpat 15min päästä ja 13v akulle,eli pitäis olla täys ilmeisesti.
Nyt tulee näköjää joka kerta ilmotus että 12v akun varaustila alhainen,häviää kun autolla ajaa vähän aikaa.

Minulla 37 tkm ajettu ja lähdössä liikkeelle autolla hetken päästä meni polttomoottorin päälle, yritti vaihtaa takaisin sähkö sanoi että akun varaus liian matala. Myös koitti webastoa laittaa etänä ilman että töpselissä, sanoi liian matala jännite. Mittasin akun niin 11.96v


Lainaus käyttäjältä: heller - 05.12.23 - klo:18:20Keskinäytön alasvetovalikosta löytyy päivitys. Aloitat sen vaikka kun saavut parkkiin, annat hetken aloittaa ja sammutat auton.
minulla siis ajan parkkiin auton, sammutan. Laitan virrat päälle. Auto sanoo että päivitys saatavilla. Painan sitä, menee eri näyttöön mikä ihan musta, alhaalla päivitä kohta ihan harmaana. Vaikka odotan 5min mitään muutosta ei tule.. Mitä kautta itse olet päivittänyt?

JARGE040292

#608
Onko porukka huomannut eroa, että lataako auton akun juuri ennen lähtöä täyteen tai esim yön aikana ja lähtee ajoon esim 13.00 eli monta tuntia välissä.

Ajan takaa, että vasta ladattu akku lämpöisempi täten kestää pidemmän matkan kuin kylmä akku näin talvella. 

Tämä tuli mieleen kun latasin yöllä. Lähdin päivällä liikenteeseen niin auto ilmoitti rangeksi vain 40km vaikka vain 5 astetta pakkasta. Loppujen lopuksi noin 8 km ajamisen jälkeen "kaupunkiajossa" jossa monta stoppia niin range oli pudonnut puoleen ja tyyliin 17km jäljellä.. katsoin kulutus tietoja niin 46kwh/100km.. lämmitykset oli pienellä, ei istuin lämmityksiä ym. Webastoa käytetty ennen liikkeelle lähtöä. (Ladattu kerran pienen reissun aikana webastolla ennen lähtöä, ei töpselissä eli suoraan akulta.)

humppatohtori

Eilen auto herjaili alhaisesta akun (12 v) varauksesta. Pidin latauksessa jonkin verran ja toimi normaalisti. Tänään kun lämpötila oli -16, auto on täysin pimeänä. Ei ala lataamaan edes korkeajänniteakkua, ja koko kojelauta pysyy pimeänä. Vuoden 2021 TSI PHEV siis kyseessä. Akku lienee kokonaan tyhjentynyt, mutta vaikuttaako siis tuolleen että ei ala edes lataamaan?

humppatohtori

Lainaus käyttäjältä: humppatohtori - 06.12.23 - klo:13:26Eilen auto herjaili alhaisesta akun (12 v) varauksesta. Pidin latauksessa jonkin verran ja toimi normaalisti. Tänään kun lämpötila oli -16, auto on täysin pimeänä. Ei ala lataamaan edes korkeajänniteakkua, ja koko kojelauta pysyy pimeänä. Vuoden 2021 TSI PHEV siis kyseessä. Akku lienee kokonaan tyhjentynyt, mutta vaikuttaako siis tuolleen että ei ala edes lataamaan?

Juu vaikuttaa selvästi. Laitoin käyttöakun lataukseen, ainaki laturin mukaan pitäis ladata joten jospa se tuosta elpyy. Käyttöakun varausta ei vissiin näe mistään auton näytöiltä?

1000

Lainaus käyttäjältä: Tonzu - 05.12.23 - klo:23:03Laitoin laturin kiinni ja se näytti täydet tolpat 15min päästä ja 13v akulle,eli pitäis olla täys ilmeisesti.
Nyt tulee näköjää joka kerta ilmotus että 12v akun varaustila alhainen,häviää kun autolla ajaa vähän aikaa.

Mun vm -21 autossa oli aikaisemmin samankaltaista herjaa, mutta siihen tuli fyysinen päivitys n. vuosi sitten. Joku 12v akun ohjainlaite siihen vaihdettiin. Yhdellä reilun 400 km reissulla herjasi tuota 12v akkua monta kymmentä kertaa.
Octavia combi 2021 1,4 phev
Kamiq 2022 1,0 tsi dsg (vaimon auto)
ex. Fabia Liftback 2019 1.0 (vaimon auto)
ex. Honda Civic 1,4 GL aut. 1988
ex. Ford Mondeo 2,5 duratech 1997
ex. Honda Civic 1,8 2007
ex. Octavia combi 2010 1,8 tsi
ex. Octavia sedan 2011 1,4 tsi (vaimon auto)
ex. Octavia combi 2014 1,4 tsi
ex. Octavia combi 2018 1,5 tsi

humppatohtori

Lainaus käyttäjältä: humppatohtori - 06.12.23 - klo:17:33Juu vaikuttaa selvästi. Laitoin käyttöakun lataukseen, ainaki laturin mukaan pitäis ladata joten jospa se tuosta elpyy. Käyttöakun varausta ei vissiin näe mistään auton näytöiltä?

No eipä näytä elpyvän. Taitaa akunvaihto olla edessä.

JARGE040292

Onko muilla ollut ongelmia 12v käyttöakun kanssa, jossa akun varaus liian alhainen. Esim 250km ajon jälkeen en saanut etänä webastoa  päälle, sanoi akun jännite liian matala. Seuraavana päivänä ei antanut ajaa sähköllä vaan pisti polttomoottoria päälle ja sanoi että "Aja polttomoottorilla pitkään".

Jännitettä mittailtu 11.95v antoi. 

Viety skoda huoltoon akun vaihtoon, sieltä sanottu että akku vaihdettu vuoden sisään.

Onko muilla tämmöistä ongelmaa ja onko ratkaisua?

Tos®

Tätä samaa voidaan soveltaa myös skodaan:
Huoltokampanja 27J5

Tietyn rajallisen valmistusajanjakson Golf 8 -malleissa (PHEV) on asennettuna 12 V:n akun diagnoosivalvonnan ohjainlaite (akkutietomoduuli BDM -  maadoitusjohdin sekä akun valvonnan ohjainlaite), joka ei pysty ajan mittaan valvomaan 12 V:n akkua riittävästi.

Ohjelmistopäivityksen (uusi akkudiagnoosi) ja 12 V:n akun uuden diagnoosivalvonnan ohjainlaitteen myötä (akkutietomoduuli BDM - maadoitusjohdin sekä akun valvonnan ohjainlaite) 12 V:n akkua ei enää tarvitse vaihtaa säännöllisin välein.

Jos aiemmassa korjauksessa on asennettu akkutietomoduuli (akun valvonnan ohjainlaite), jonka VO-nro on 5WA.915.181.F, akkutietomoduulia ei tarvitse vaihtaa:

Siinä tapauksessa jatketaan kohdasta 2.3 Gatewayn ohjelmistopäivitys.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tonzu

Lainaus käyttäjältä: JARGE040292 - 07.12.23 - klo:14:46Onko muilla ollut ongelmia 12v käyttöakun kanssa, jossa akun varaus liian alhainen. Esim 250km ajon jälkeen en saanut etänä webastoa  päälle, sanoi akun jännite liian matala. Seuraavana päivänä ei antanut ajaa sähköllä vaan pisti polttomoottoria päälle ja sanoi että "Aja polttomoottorilla pitkään".

Jännitettä mittailtu 11.95v antoi. 

Viety skoda huoltoon akun vaihtoon, sieltä sanottu että akku vaihdettu vuoden sisään.

Onko muilla tämmöistä ongelmaa ja onko ratkaisua?

Täällä sama homma,herjaa akkua vaikka olisi ajettu pitempi matka.
Webastoa jos käyttää 10min nii tulee ilmoitus että 12v akun varustila alhainen.
Ens viikolla menee huoltoon tutkittavaksi autoliikkeen piikkiin.

JARGE040292

#616
Lainaus käyttäjältä: Tonzu - 07.12.23 - klo:20:10Täällä sama homma,herjaa akkua vaikka olisi ajettu pitempi matka.
Webastoa jos käyttää 10min nii tulee ilmoitus että 12v akun varustila alhainen.
Ens viikolla menee huoltoon tutkittavaksi autoliikkeen piikkiin.
Kävi huollossa ja vaihtoivat akun SAH:koska testien mukaan ei ladannut kunnolla, ruotsi tuontiauto niin voi olla et auto seissyt paljo  ja ajettu vain pätkiä nii  akku mennyt.  Akku tohon oli vaihdettu vuosi sitten.. Mistä ostit oman auton ja onko pitkä aika kun liike vielä ottaa vastuun ?
Jotain elektronikkakorttia tuohon kai on vaihdettu ja ohjelmoitu sen jälkeen tai päivityksiä. On kuulemma ollut yleinen ongelma 21 mallien kanssa.. liekö juuri tämä "akkutietomoduuli/kortti" kortti varmistan huomenna. Kertoman mukaan tuohon on siis aiheelliset muutokset jo tehty kortin vaihdon osalta ym.  Laitahan ehdottomasti minulle tai tänne tuliko ratkaisua. Olen kanssa asian päällä.

Tonzu

Lainaus käyttäjältä: JARGE040292 - 07.12.23 - klo:22:02Kävi huollossa ja vaihtoivat akun SAH:koska testien mukaan ei ladannut kunnolla, ruotsi tuontiauto niin voi olla et auto seissyt paljo  ja ajettu vain pätkiä nii  akku mennyt.  Akku tohon oli vaihdettu vuosi sitten.. Mistä ostit oman auton ja onko pitkä aika kun liike vielä ottaa vastuun ?
Jotain elektronikkakorttia tuohon kai on vaihdettu ja ohjelmoitu sen jälkeen tai päivityksiä. On kuulemma ollut yleinen ongelma 21 mallien kanssa.. liekö juuri tämä "akkutietomoduuli/kortti" kortti varmistan huomenna. Kertoman mukaan tuohon on siis aiheelliset muutokset jo tehty kortin vaihdon osalta ym.  Laitahan ehdottomasti minulle tai tänne tuliko ratkaisua. Olen kanssa asian päällä.

Reilu viikon olen vasta auton omistanut.
Pitää toivoa että saavat kuntoon kyseisen vian.

Tonzu

Tänään sit taas aamulla valitteli että 12v akun varaus alhainen.
Ajelin töihin 6km nii hävis matkalla mutta alko herjaamaan edestakasin varaus alhainen 12v akussa,teki varmaa vajaa 10 kertaa kyseisen tuolla 6km matkalla.
Auto ei suostunu menemään sähköllä aamulla vaikka muina aamuina ollut saman verran pakkasta.

Tos®

#619
Katsokaa moottoritilasta tai peräkontista onko akun miinuskengässä anturin varaosanumero tämä 5WA.915.181.F?
Jos se on vaikkapa E niin on vanhempaa versiota, uudempi kirjain kertoo uudemmasta versiosta.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

JARGE040292

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 08.12.23 - klo:14:14Katsokaa moottoritilasta tai peräkontista onko akun miinuskengässä anturin varaosanumero tämä 5WA.915.181.F?
Jos se on vaikkapa E niin on vanhempaa versiota, uudempi kirjain kertoo uudemmasta versiosta.
Edessä on akku, mutta ilmeisesti sulakelevyn alla kyseinen napa näkyvissä. Onko tuo paha irrottaa ja meneekö auto mykäksi jos sen irrottaa? Takakontissa ei taida mitään olla ?

humppatohtori

Lainaus käyttäjältä: JARGE040292 - 07.12.23 - klo:14:46Onko muilla ollut ongelmia 12v käyttöakun kanssa, jossa akun varaus liian alhainen. Esim 250km ajon jälkeen en saanut etänä webastoa  päälle, sanoi akun jännite liian matala. Seuraavana päivänä ei antanut ajaa sähköllä vaan pisti polttomoottoria päälle ja sanoi että "Aja polttomoottorilla pitkään".

Jännitettä mittailtu 11.95v antoi. 

Viety skoda huoltoon akun vaihtoon, sieltä sanottu että akku vaihdettu vuoden sisään.

Onko muilla tämmöistä ongelmaa ja onko ratkaisua?

No lievästi sanottuna on ollu, tuossa vähän aiemmin jo kerroinki. Reilun parin vuoden ikäinen akku kuoli kokonaan, meni vaihtoon. Samalla ajettiin joku päivitys, joka ilmeisesti hanskaa paremmin virranhallintaa. Kuitissa toimenpide lukee "Sähköpääkeskuksen koodaus sw159 -> sw161".

Jotain epäilyä siis oli että sammuksissa virtaa menis johonki liikaa. Yks epäilty syyllinen oli jälkiasennettu vetokoukku(?). Mutta eipä tuon päivityksen jälkeen ajetty mittaus enää näyttäny että olis mihinkään liikaa kulunu

Tos®

Lainaus käyttäjältä: JARGE040292 - 08.12.23 - klo:20:28Edessä on akku, mutta ilmeisesti sulakelevyn alla kyseinen napa näkyvissä. Onko tuo paha irrottaa ja meneekö auto mykäksi jos sen irrottaa? Takakontissa ei taida mitään olla ?
Ai siinä päällä on semmonen, perinteisessä versiossa siinä ei ole mitään estettä. Irrotuksesta en osaa sanoa.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tonzu

Saako tuota webastoa ohjattua autosta sisältä kun kaukosäädin ei ole vielä ohjelmoitu ja myskoda ohjelma ei taas toimi.

JARGE040292

Lainaus käyttäjältä: Tonzu - 11.12.23 - klo:15:42Saako tuota webastoa ohjattua autosta sisältä kun kaukosäädin ei ole vielä ohjelmoitu ja myskoda ohjelma ei taas toimi.
Itse käyttänyt nyt tuota  e-manager -> lähtö/ ajastus valikosta valinnut ajan ja päivän milloin auto ladattu ja lämmin.

Tonzu

Tänään kävi auto huollossa tuon 12v akun jännitteen ilmoitusten takia.
Vaihtoivat uuden akun sinne,saapi nyt nähä pysyykö poissa.

humppatohtori

Lainaus käyttäjältä: humppatohtori - 08.12.23 - klo:22:38No lievästi sanottuna on ollu, tuossa vähän aiemmin jo kerroinki. Reilun parin vuoden ikäinen akku kuoli kokonaan, meni vaihtoon. Samalla ajettiin joku päivitys, joka ilmeisesti hanskaa paremmin virranhallintaa. Kuitissa toimenpide lukee "Sähköpääkeskuksen koodaus sw159 -> sw161".

Jotain epäilyä siis oli että sammuksissa virtaa menis johonki liikaa. Yks epäilty syyllinen oli jälkiasennettu vetokoukku(?). Mutta eipä tuon päivityksen jälkeen ajetty mittaus enää näyttäny että olis mihinkään liikaa kulunu

Huoh tätä kärryä (olen siis heinäkuusta asti tämän omistanu (vm -21) , alle 40k edelleen ajettu). Tänään aamulla polttomoottori otti ja hyytyi. Olin pitäny latauksessa yön, aamulla käytin wepastoa sen about vartin, ja lähdin ajeleen töihin. Jonku kilsan ajelin sähköllä ja laitoin hybridimoden päälle. Pian sen jälkeen vilahti moottorivirhe ilmoa näytöllä ja tehot katos tyystin koneesta. Pysäytin ja starttasin uudelleen, niin sähköllä pystyi edelleen ajeleen. Pääsi töihin ja kotiin nippanappa sähkövoimalla, jos koitti hybridiä niin vaivalloiselta kuulosti käynti ja moottorivika tekstiä heitti näytölle. Ja ei kun taas huoltoon.

humppatohtori

Lainaus käyttäjältä: humppatohtori - 13.12.23 - klo:16:49Huoh tätä kärryä (olen siis heinäkuusta asti tämän omistanu (vm -21) , alle 40k edelleen ajettu). Tänään aamulla polttomoottori otti ja hyytyi. Olin pitäny latauksessa yön, aamulla käytin wepastoa sen about vartin, ja lähdin ajeleen töihin. Jonku kilsan ajelin sähköllä ja laitoin hybridimoden päälle. Pian sen jälkeen vilahti moottorivirhe ilmoa näytöllä ja tehot katos tyystin koneesta. Pysäytin ja starttasin uudelleen, niin sähköllä pystyi edelleen ajeleen. Pääsi töihin ja kotiin nippanappa sähkövoimalla, jos koitti hybridiä niin vaivalloiselta kuulosti käynti ja moottorivika tekstiä heitti näytölle. Ja ei kun taas huoltoon.

Parit päivitykset on jo tässä talven aikana autoon ajettu ja tuleepa vaan mieleen että tietävätkö huollossa nyt varmasti että jos jonkun, kuten nyt polttoainejärjestelmän anturin ajuria päivittää, mihin kaikkialle se vaikuttaa ja pitäiskö jotain muutakin kenties päivittää.

Janne82

Nyt kun tuo connect oikuttelee jatkuvalla syötöllä ja kylmällä autolla lähtö rupeaa olemaan päivittäistä:
-Mikä on kätevin tapa käynnistää parkissa tuon auton bensamoottori parkkiruudussa ikkunoiden skrabaamisen ajaksi.
-Olen laittanu sport moodin hybridillä ja antanut vähän kaasua nii että käynnistää moottorin.
Onko tähän joku kätevämpikin tapa?

markusmm

Lainaus käyttäjältä: Janne82 - 16.12.23 - klo:09:10Nyt kun tuo connect oikuttelee jatkuvalla syötöllä ja kylmällä autolla lähtö rupeaa olemaan päivittäistä:
-Mikä on kätevin tapa käynnistää parkissa tuon auton bensamoottori parkkiruudussa ikkunoiden skrabaamisen ajaksi.
-Olen laittanu sport moodin hybridillä ja antanut vähän kaasua nii että käynnistää moottorin.
Onko tähän joku kätevämpikin tapa?

Ite laitan hybridin ja nappaan automaatin pois ja nostan akun latauksen tasoa maksimiin, niin alkaa lataamaan akkua ja pitää moottorin päällä. En toki tiedä miten käyttäytyy jos akku on täynnä.
Nykyinen:
Tesla Model 3 Highland Long Range AWD -24
Entiset:
Skoda Octavia 1,4 TSI PHEV RS IV -23
KIA Stinger 2,0 T-GDI RWD GT-Line A/T -18
Skoda Octavia 2,0 TSI RS Man. Liftback -14
Fiat Stilo 95 Actual 5D -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy