Subaru

Aloittaja k4ne, 02.12.09 - klo:19:55

« edellinen - seuraava »

Golfauto


Kapa

Sopivasti hinnoiteltuna saattaisi olla menestys. Puoleen hintaan Boxterin ominaisuudet?? No onhan Porsche sikamaisesti hinnoiteltu tai sitten taitamattomasti markkinoitu.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 01.12.11 - klo:22:48
Sopivasti hinnoiteltuna saattaisi olla menestys. Puoleen hintaan Boxterin ominaisuudet?? No onhan Porsche sikamaisesti hinnoiteltu tai sitten taitamattomasti markkinoitu.
Kyllä, vaikka Toyotan vastaava versio (GT86) lieneekin se myydympi versio. Subaru kun on aika pieni merkki kuitenkin ja markkinointi jäänee sitä myötä pienemmälle.

Tokko tuossa nyt kaikkia Boxsterin ominaisuuksia mukana tulee mutta jo se, että joku autoa ajanut puhuu/ kirjoittaa Porschesta samassa lauseessa on mielestäni aikamoinen ylistys sille, mitä Subaru/Toyota ovat saaneet aikaan. Siellä on oltu oikeasti tosissaan.

Ei Porsche ole kumpaakaan mainitsemaasi. Onhan se nyt laadultaan / viimeistelyltään ihan toinen auto kuin yksikään Subaru. Ja niin pitää ollakin. Porschen hankkisin heti huomenna mutta kun kuulun persaukisten lahkoon niin pitää katsella näitä "budgetsportteja".

Cyclic Stig


Tsuku

Jenkeissä ei hinta päätä huimaa, alkaen alle 18kâ,¬. Se ei toki estä 50kâ,¬ hintalapun laittamista Suomessa.

http://jalopnik.com/5864550/subaru-brz-pricing-starts-at-24000

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Tsuku - 03.12.11 - klo:20:27
Jenkeissä ei hinta päätä huimaa, alkaen alle 18kâ,¬. Se ei toki estä 50kâ,¬ hintalapun laittamista Suomessa.
Ei estä ei.... Vielä en kuitenkaan ihan kiveen hakkaisi noita julkaistuja hintoja, tuntuvat kaikki olevan joko valistuneita arvauksia tai viidennen käden "tietoa" jostain twitteristä. Mistään en ole virallisia hintoja vielä löytänyt millekään markkinoille.

Ton-1

^^ Tuon linkin takaa löytyi myös elävää kuvaa, kauempaa katsottuna tuo kärry on kyllä nätti, lähempää katsoessa nuo etenkin takapään 'kulmikkaat' muodot/pokkaukset rikkovat muuta harmonista muotoa/muotoilua.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Cyclic Stig

^Löytyy jo tuolta edelliseltä sivultakin...

Cyclic Stig


Ton-1

Ruottalaista lehteä luin, siihen uuteen sporttikärryyn viitaten paino livenä 1220 kg ja kiihtyvyys 0-100 km/h 6,8 sec., ei paha. Hintaa vertasin niin oli aprikoitu sveduhinta n. 10% kovemmaksi kuin Peugeot RCZ 1.6 TBO 200 HV-versio tai Uusi A4 1.8 TFSI Avant karvalakki eli meillä n. 40 000 e ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 27.12.11 - klo:22:17
Ruottalaista lehteä luin, siihen uuteen sporttikärryyn viitaten paino livenä 1220 kg ja kiihtyvyys 0-100 km/h 6,8 sec., ei paha. Hintaa vertasin niin oli aprikoitu sveduhinta n. 10% kovemmaksi kuin Peugeot RCZ 1.6 TBO 200 HV-versio tai Uusi A4 1.8 TFSI Avant karvalakki eli meillä n. 40 000 e ?
Olisit nyt ne päästötkin maininnut niin olisi voinut hiukan hahmottaa. Suomessa kun autovero on päästöistä riippuvainen. Asia joka ei Ruotsissa vaikuta hintaan öörin vertaa. Siksi eri automallien Suomihinnan päättely Ruotsin hinnasta (tai lähes minkä muun sivistysvaltion hyvänsä hinnasta) on ihan arvailua ilman co2-tietoja.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 27.12.11 - klo:23:19
Olisit nyt ne päästötkin maininnut niin olisi voinut hiukan hahmottaa.

No pentele - ei ole selkäydin vielä näemmä ymmärtänyt tätä päästöihin perustuvaa verotusta, eiköhän se löydy se päästöarvo jostain joskin varmaan isompi kuin noitten turbokoneitten - menee yli 40 te että heilahtaa.  :P
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 27.12.11 - klo:23:19
Olisit nyt ne päästötkin maininnut niin olisi voinut hiukan hahmottaa.

Uudessa Teknarissa oli myös aprikointi hinnasta Peugeot RCZ 'perusmallin' yläpuolelle.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Emil Eagle

Subaru XV: nelivetoinen citymaasturi jossa momentinmuunnin+CVT-automaatin kanssa saatavana myös 1,6-litrainen bensavapari ???
Kiitokset mukavasta foorumista.

jf

Mielenkiintoinen tuo XV:n hinnasto. Hintaeroa tuon 1.6:sen ja 2.0:an välillä about tonni, niin kummankohan sitä ihmiset valitsee? Toisaalta taas parasta varustetasoa ei tietysti saa bensakoneeseen (kattoluukku ja avaimeton järjestelmä on pÃ¥p), vaan pitäisi valita manuaalidisu. Just joo...  :o
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

VAG!

Lainaus käyttäjältä: jf - 10.01.12 - klo:10:58
Mielenkiintoinen tuo XV:n hinnasto.

Todellakin. Parasta varustetasoa ei saa automaattina. Hohhoijaa...

jf

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 10.01.12 - klo:11:02
Todellakin. Parasta varustetasoa ei saa automaattina. Hohhoijaa...
Valitettavasti voi valinnat joutua tekemään Foresterin, XV:n ja Sportagen välillä. Pitäisi löytää bensa-tomaatti-nelari-xenoneilla ja tarjonta näyttää todella surkealta näissä edullisissa kipoissa...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

VAG!

Lainaus käyttäjältä: jf - 10.01.12 - klo:11:24
Valitettavasti voi valinnat joutua tekemään Foresterin, XV:n ja Sportagen välillä. Pitäisi löytää bensa-tomaatti-nelari-xenoneilla ja tarjonta näyttää todella surkealta näissä edullisissa kipoissa...

Miltä uusi CX-5 vaikuttaa? Vai onko akuuttia tarvetta? Lehtiartikkelien valossa Mazda vaikuttaa ihan hyvältä, mutta en muista millainen bensamylly siinä on, kun katselin vain sitä uutta disukkaa.

jf

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 10.01.12 - klo:11:28
Miltä uusi CX-5 vaikuttaa? Vai onko akuuttia tarvetta?
Tuohan vaikuttaa ihan hyvältä, jos vain bensatomaatti löytää suomeen ja xenonitkin saa varusteisiin järjellisesti (tämä ollut ainakin aikaisemmin masalla ongelmana).
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

VAG!

#139
01/12 TM:n artikkelin mukaan vaparibensanelikko automaatilla (160hv) tulee Suomeen. Kuusivaihteinen momentinmuunnin, mutta lukittumisherkkyyttä on merkittävästi kasvatettu. Kaksoisksenonit saa halutessaan myös kaukovaloautomatiikalla. Automaatin ilmoitettu kiihtyvyys 9,6s.

jf

Vaikuttaisi ihan pätevältä. Muistaakseni jutussa oli, että hintoja ei ollut vahvistettu, mutta sen näkee sitten. Täytyy tuo lehti kaivaa uudelleen esiin. Selasin vain sen hätäisesti läpi...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

chr

XV ei ole ainakaan minun valintani, tuo CX-5 voisi olla jopa kiinnostava.

Cyclic Stig

BRZ-kuvia pukkaa. Löysin tällaisen linkin tuoreisiin kuviin. Jos ymmärrän oikein, kuvissa on jenkkimarkkinoiden malli "Limited". Toinen versio siellä on "Premium" joka on hiukan heikommin varusteltu. Esim. rattinappuloista en ole aiemmin nähnyt kuvia.

Tuo sininen on kyllä aika istuva tuohon autoon, mutta ilman takaspoikkaa, kitooossh.








Cyclic Stig

Pari BRZ-spesifistä saittia. Harmi, että ovat japaniksi:

http://subaru-brz.jp/pc/#home

http://www.subaru.jp/brz/brz/

nikob

Sininen vaan sopii komeasti tähänkin  :D Taka spoikka saisi olla aavistuksen isompikin.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

tuRboman

Nostetaampa tämä persoonallinen Japsimerkki-topic taas näkösälle  ;D
Tässä parisen kuukautta ollaan vatuloitu, mitä tehdä autoilun kanssa. Tiloille on tarvetta ja välillä oltiin jo lähes hankkimassa CR-V:tä joko uutena tai kakkosautoksi käytettyä. Milloin pyöri mielessä Kia Sorento ja toisaalta tuntui, että pitääkö se tila-auto hommata. Tuolloin tosin totesin, että jos minä yksin valitsen auton niin se on Subarun Outback 2.5i CVT laatikolla. No nyt on tultu siihen pisteeseen, että tiedetään mitä halutaan. Perhe väheni yhdellä koiralla, joten tilantarvekin muuttui hieman ja Outbackin matala kontti ei enää ole mikää este. Eli hankitalistalle ykköseksi nousi Outback. Molemmat perheen kuskeista pitää tuosta autosta ja erityisesti uusi CVT laatikko on aivan fantastinen ajaa arkisessa pyörittelyssä. Mukavuudessa kyllä peittoaa suurimman osan automaateista. Moni on valittanut, että tuntuu ettei se kulje mihinkään. Mutta kyseessä on pääasiassa juuri tunne. Hyvin se kulkee, jos kellolla tai nopeusmittarilla tarkastelee asiaa. Tunne on sitten toinen juttu. Hyvin tuntuu mahtuvan vaunut ja turvaistuimet yms hilut kyytiin tällaisen 180cm mittaisen taakse. Kovaa vääntöä vain käydään miten auto hommataan. Kelpaako käytetty, entäs esittelyautot vaiko pitääkö taas ostaa uusi ja maksaa itsensä halki? Mun valinta osuis käytettyyn jos hyvä sellainen kohdalle osuisi. En ole kriittinen edes varustelun suhteen kun ei ole enää koiraa, niin sisustuskaan ei kaipaa nahkoja. Katsotaan mitä löytyy ja mihin valinta osuu. Kuitenkin päätös viimein on saatu aikaiseksi ja tiedetään mitä halutaan. Kauan siihen meni ja aika monta koeajoa piti ajaa ennenkuin käsitti, että vertailussa ikäänkuin benchmarkkina käytetty uuskoppainen OB on nimenomaan juuri se auto joka me halutaan. Kaikkine puutteineenkin se on aika lyömätön peli monilta osin kun hintaa katsellaan. Se vaan tuo Subaru vaatii jonkin aikaa totuttelua että siitä (taas) osaa tykätä. Ensikokeilulla siitä jää ristiriitainen tuntuma. Varsinkin eurooppalaisten autojen jälkeen. Se kun häviää juuri niissä ominaisuuksissa jotka autosta ensimmäisenä havaitsee. Ja hyvät ominaisuudet on niitä jotka avautuu kun autoa käytetään perus arjessa sekä loma yms matkoilla.
"All 4 The Driver"

nemos

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 21.04.12 - klo:00:34
Tässä parisen kuukautta ollaan vatuloitu, mitä tehdä autoilun kanssa.

Olettekos käyneet Mazda CX-5:n kokeilemassa. Ainakin juuri ensivaikutelman osalta todella positiivinen tuttavuus.
Volvo XC60 T8 Inscription

MMV

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 21.04.12 - klo:00:34
Ensikokeilulla siitä jää ristiriitainen tuntuma. Varsinkin eurooppalaisten autojen jälkeen. Se kun häviää juuri niissä ominaisuuksissa jotka autosta ensimmäisenä havaitsee. Ja hyvät ominaisuudet on niitä jotka avautuu kun autoa käytetään perus arjessa sekä loma yms matkoilla.


Minulla oli aiemmin OB (on vieläkin myynnissä liikkeessä http://www.nettiauto.com/subaru/legacy/4557347 ). Itse en oikeastaan koskaan tottunut tuohon Subbeen ja varsinkin alustan toiminta pintakovine jousituksineen pisti välillä ärsyttämään. Ajelin autolla kuitenkin hiukan päälle vuoden, joten aivan kauhea kapistus se ei ole (toisin kuin Avensis, jonka omistin hiukan päälle 6kk). Myöskään erityisen viattomaksi ei tuota voinut sanoa ja kun vaihtoon vein, oli siinä takaisinkutsu päällä. On ollut muuten ainoa auto, jonka öljymäärä lisääntyi jatkuvasti. Pahimmillaan oli yli 2cm ylämerkin yläpuolella eli dieseliä öljyn seassa.

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: MMV - 21.04.12 - klo:13:02Myöskään erityisen viattomaksi ei tuota voinut sanoa ja kun vaihtoon vein, oli siinä takaisinkutsu päällä. On ollut muuten ainoa auto, jonka öljymäärä lisääntyi jatkuvasti. Pahimmillaan oli yli 2cm ylämerkin yläpuolella eli dieseliä öljyn seassa.

Joo, juuri tuosta syystä (ja automaatin puutteesta) diesel ei tule kyseeseen. Muuten autolla ollaan jo sen verran ajettu, että tiedetään mistä on kyse. Minä tykkään kyllä. Harva auto on yhtä menokykyinen jos korotettuja farkkuja verrataan. Kuten edellä totesin, niin puutteita on. Mutta niiden kanssa oppii elämään. Yhden Subarun kokemuksella väittäisin näin. Mazda CX-5 varmaan tulee käytyä katsomassa, mutta se ei minua merkkinä eikä muutenkaan sytytä joten ei vaihtoehto. Enkä enää siis etsi vaihtoehtoja vaan autoa. Bensalla ja automaatilla. Kilsoillakaan ei hirveästi väliä kun me ajetaan vähän. Katsellaan...
"All 4 The Driver"

Quality

LainaaMyöskään erityisen viattomaksi ei tuota voinut sanoa ja kun vaihtoon vein, oli siinä takaisinkutsu päällä. On ollut muuten ainoa auto, jonka öljymäärä lisääntyi jatkuvasti. Pahimmillaan oli yli 2cm ylämerkin yläpuolella eli dieseliä öljyn seassa.

Onko myös dieselissä boxermoottori? Niissähän (esim. Kupla) tuo öljyn lisääntymisongelma aiheutti moottorivaurion yleensä 100 tkm:n paikkeilla. Oletan, että juuri moottorin rakenne vaikuttaa ongelman syntymiseen.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy