passat 3c sähköinen käsijarru ongelma

Aloittaja axe, 13.01.13 - klo:21:18

« edellinen - seuraava »

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: timba1 - 11.03.18 - klo:11:20
Autoholdia en käytä enkä myöskään ole käyttänyt nyt sähköistä käsijarrua pahemmin nyt talven aikaan.
Käyttämättömyys on varmin tapa saada sähköinen käsijarru hajalle. Auto sulkee sen käsijarrun itsestään tietyin väliajoin, muistaakseni kuluneen ajan tai käynnistysmäärien mukaan. Joka tapuksessa, jos tuo on pitkään käyttämättä, ja kovalla pakkasella auto sulkee sen itse, paikat hajoaa.

Päivittäistä käyttöä tuo kestää erittäin hyvin, joten kannattaa harkita tuossa myös ihan omien tottumusten muuttamista.

Onhan se uusi satula kalibroitu, eli testerillä sopeutettu / tehty perussäätö autoon?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

OmenaJunnu

Moi,

Passat B5 käsijarru ei toimi. Molemmat moottorien kannet olivat halki ja tilasin ebaystä uudet TRW alkuperäiset sylinteripaketit.
Ongelma kuskin puoleinen käsijarru ei toimi. Mittasin juuri kun napista painaa ja ottaa käsijarrusta virtajohdon irti ja mittaa jännitteen johdosta.

Johtoon ei tullut jännitettä. Koitin vielä vanhoja sylintereitäkin niin kumpikaan ei liikkunut.
Mistä vikaa kannattaisi etsiä napista?


o.b.

B5:ssä vielä vaijereilla  ;)

Nappi ei ole rikki, jos toinen puoli toimii. Johto poikki jostain peräpäästä? Liitin hapettunut?

VCDS tulostus voisi kertoa lisää...

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: OmenaJunnu - 11.03.18 - klo:15:24
Moi,

Passat B5 käsijarru ei toimi. Molemmat moottorien kannet olivat halki ja tilasin ebaystä uudet TRW alkuperäiset sylinteripaketit.
Ongelma kuskin puoleinen käsijarru ei toimi. Mittasin juuri kun napista painaa ja ottaa käsijarrusta virtajohdon irti ja mittaa jännitteen johdosta.

Johtoon ei tullut jännitettä. Koitin vielä vanhoja sylintereitäkin niin kumpikaan ei liikkunut.
Mistä vikaa kannattaisi etsiä napista?
Onko perussäätö tehty testerillä / VCDS:llä?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

timba1

En ole vielä tehnyt tuota basic settingsiä, mutta nyt voisin koittaa koska löytyy laturikin.

Onko vinkkejä sen tekoon vai meneekö täysin tällä ohjeella?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_(3C)_Parking_Brake

timba1

Jepulis, basic settings ajettu ross-tech ohjeen mukaan ja käsijarru tuntuisi toimivan normaalisti. Molemmat moottorit ainakin päällisin puolin näytti sulkeutuvan samoilla vastusarvoilla.

Koeajolla kuitenkin ilmeni sama ongelma kuten aiemmin ((P) Parking brake fault + DSG limp mode siihen perään), mutta nyt suoraan ajossa kolmosvaihteella nopeuden ollessa noin 30km/h.
Vikakoodit:

Address 01: Engine        Labels: 03H-906-032-BLV.clb
000406 - Engine Oil Temp. Sensor (G8)
               P0196 - 004 - Implausible Signal - Intermittent
005715 - Please check DTC Memory of ABS Controller
               P1653 - 004 -
005717 - Please check DTC Memory of Auto. Distance Controller
               P1655 - 004 -

Address 02: Auto Trans        Labels: 02E-927-770.clb
17150 - Shift Solenoid 4 (N91)
            P0766 - 000 - Open or Short to Ground

Address 13: Auto Dist. Reg        Labels: 3C0-907-567.clb
01314 - Engine Control Module
            013 - Check DTC Memory

Address 53: Parking Brake        Labels: 3C0-907-801-53.clb
01315 - Transmission Control Module
            013 - Check DTC Memory - MIL ON

Epäilykset alkaa pikkuhiljaa viittaamaan DSG ongelmiin :(

Pitää huomenna vielä ottaa rengas pois ja tarkistaa moottorille menevän johtosarjan kunto ettei olisi vaan kulunut puhki mistään kohdasta.

o.b.

Jos se DSG vika on yhdessä solenoidissa, multa löytyy kokonainen DSG6 mekatroniikka yksikkö, josta elektroniikka on rikki. Venttiilit ja solenoidit kunnossa kun se oli viimeksi ajossa. Jouduin ostamaan uuden kun heitti vapaalle ja vilkutteli vaihteensiirtäjän valoja yms. Kommunikointiongelmaa herjasi.

Elektroniikkaosan pystyy vaihtamaan erikseen. Muutaman solenoidin joutuu käyttämään irti, jotta oikeat ruuvit saa avattua ja hydrauliikkaosan irti. Sähköpuolen kantta ei kannata edes yrittää avata. Lopputuloksena nimittäin on totaalinen tuho kun kaikki ohuet hyppylangat menevät poikki ;)

ziiz

Noniin täälläkin auton pysäytettyäni alkoi valot punainen kässärivalo ja käsij. kytkimenvalo vilkkumaan ja keltainen parkkivalo palamaan ja sireenit soimaan. Ilmeisesti kuskin puolelta moottori tai joku muu rikki kun käsijarru toimii vänkärin puolella. Voiko vikaa hakea muualta piakisesti ja saako tuota summeria edes hiljennettyä kun voin viedä auton korjaamolle vasta ensi viimonloppupuolella ja pitäisi ajaa vaikka kuinka paljon :) Neuvosta kiitollinen tyttölapsi

o.b.

Saattaa vika poistua jos saat auton lämpimään muutamaksi tunniksi ja sitten painat käsijarrun päälle ja pois muutaman kerran. Jos se korjaa tilanteen, teippaat nappulan päälle pahvin palasen, niin et vahingossa paina päälle.

Jareqq

On myös pieni vaara, että se jää pysyvästi päälle, jos tarpeeksi renkkaa viallista jarrua..

Nimimerkillä: onneksi jymähti kotipihalle, eikä jonnekin maailmalle  :-X

OmenaJunnu

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 11.03.18 - klo:16:42
Onko perussäätö tehty testerillä / VCDS:llä?

Atuocomin kanssa ei onnistunut perusasetusten tekeminen kun herjasi vikaa. Tosiin ainakaan johdolle ei tullut sähkö kun nappia painoi.

katselin johtoa pyörän ottamalla pois mutta ihan selvää poikkinaist johtoa ei näkynyt...

jt

Lainaus käyttäjältä: timba1 - 11.03.18 - klo:21:36
Address 02: Auto Trans        Labels: 02E-927-770.clb
17150 - Shift Solenoid 4 (N91)
            P0766 - 000 - Open or Short to Ground

Epäilykset alkaa pikkuhiljaa viittaamaan DSG ongelmiin :(
Tuossa on selkeä vika, viittaa tosiaan vaihteistoon.. Johto poikki, oikosessa maahan, sulake palanut tai sitten solenoidi yksinkertaisesti rikki. Jos kiinnostaa debugata, hommaa korjausopas jossa johtokaavio ja katso mitä muuta on samassa virtapiirissä.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

AnttiY

Täälläkin -08 Passatti ja käsijarruvikaa piippasi joskus tossa vuoden alussa. Napin vaihdolla toimi noin kuukauden päivät.

Autoon tehtiin muuta remppaa lämpimässä sisällä ja sisään ajettaessa kässärivika oli päällä vikavaloineen ja parin tunnin päästä pois lähtiessä vika oli poistunut. Eli kuten tuossa aikasemmin sanotaan, lämmin sisätila saattaa auttaa.

Hommasin TRW:n satulat (ovat muuten samat kun orkkikset, VW AG-logo on vaan jyrsitty pois). Tuohon -08 (valmistunut 01/08) malliin tyyppi on BHN995E ja BHN996E. Vaihto onnistui ilman mitään testereitä (huom. vika ei ollut päällä kun vaihdoin satulat). Vaihdoin samalla levyt ja palat, kun kerta oli jo aikasemmin hommattu.

Ehkä hieman hiljasempi ääni kuuluu nyt niistä moottoreista.

jt

Itse vaihdoin kanssa edelliseen 3C passattiin, tosin vain jarrumoottorit, ilman mitään sopeutuksia. Eli ensin jarru pois päältä ja ruuvasin sitten molemmat satulat kokonaan auki, sitten uudet moottorit paikalleen ja a'vot johan alkoi toimia. (tässä välissä oli toki useampi "iterointikierros" sillä moottoreiden vaihto on helpommin sanottu kuin tehty..). Hyvin toimi ja ajelin sen jälkeen vielä monta kuukautta kunnes auto vaihtui. 
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

ggrisu

Näköjään samaan käsijarrukerhoon pääsin 11-2005 käyttöönotetulla Passatilla. Todennäköisesti moottorin tai moottorien kuoret halki koska käsijarru on jumiutunut pari kertaa kun on ollut "etelän kovat pakkaset" eli -15 astetta ja käsijarru on alkanut toimimaan kun lämpötila nousee 0 asteen tienoille. Täytyy testata ensin moottorien fixausta (puhdistus, voitelu ja kuoren paikkaus). Paljon on valitettu VW:n kestävyydestä mutta jos n.12,5 vuoden aikana on joutunut vaihtamaan vain ilmastoinnin kompuran, jouset taakse ja pesunestesäiliön korkeapainepumpun niin ei se paljoa ole. Työlistalla tosin on vielä nämä käsijarrumoottorit ja kovilla pakkasilla (vähän)vuotava syyläri. Ja ainut "ruosteongelma" oli viime kesänä havaittu takaluukun VW merkin alta/sisältä alkanut ruostuminen.

o.b.

Tuossa on se vanhempi versio moottorista torx-päällä. Ei ole kokemusta, miten nuo Kiinan kopiot käytännössä toimii. Pari noita tilasin kaverilleni, mutta hän ei ole niitä ehtinyt asentamaan. Tarkkoja kopiota olivat kun TRW:n logogin oli kopassa ;) Kait ne pari vuotta kestää?

Kannattaa tilata yksi kerrallaan niin ei jää tulleja ja alveja maksettavaksi. Postimaksuhan tuolla on nolla, eli Kiinan valtio maksaa sen ;D

https://www.aliexpress.com/item/12-6-TORX-3C0998281-3C0998281A-3C0998281B-32330208-Rear-Caliper-Parking-Brake-Servo-Motor-For-Audi-Q3/32811291154.html

ggrisu

Päällisin puolin moottorien kuoret olivatkin ehjät, joten ilmeisesti vielä ei ole skeidaa sisällä niin paljoa että moottorin voimat olisi saanut kuorta halki. Lähteekö muuten sähköliitin irti ihan vetämällä vai pitääkö snadi ruuvari työntää liittimen kyljessä olevaan koloon? En viittyny pakkasessa alkaa riuhtomaan sen enempää koska sen olisi varmasti saanut rikki. Tommosen kiinan moottorin vois kyl tilaa ja kattoo mitä se on syöny.

Jultsu

Mikään tämän konsernin sähköliittimistä ei ole irtirevittävä, sieltä löytyy aina jonkinlainen lukitusklipsi joka pitää avata.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

geego

Noniin, ilmotetaanpa nyt tännekkin ilosanomaa! Tilasin tanskasta ebayn kautta 2kpl seisontajarrumoottoreita yhteishintaan 52â,¬. Liittimen pinnasta joutui poistamaan pienen knyylin, mutta muuten asennus onnistui ongelmitta, tunnissa molemmat puolet ja hienosti toimii. Voin siis suositella ison säästön toivossa! Kestosta en sano vielä mitään, mutta uskoisin, että kestää..

Plöpöti

Itsekin liityin foorumille minkäpä muunkaan kuin käsijarrun inspiroimana. Eli ainakin toinen sähkömoottori jarruissa paskana, ajattelin  vaihtaa molemmat satuloineen kun ovat vain 150â,¬ kpl.

Auto on siis Passat 3c 1.9tdi 2008. Ilmeisesti tuossa vuosimallissa voi olla männän halkaisija 38 tai 41mm. Ajattelin tilata kerralla oikeat niin pitäisi osua ekalla. Näkeekö satulan tyypin suoraan siitä että onko 6-kulmaisella vai 12-kulmaisella se ruuvi, kun eikö tuo 41 ole sillä 12-kulmaisella.

Käsijarrut tällä hetkellä auki, ja valot vilkkuu ja sireenit soi niinkuin maijassa konsanaan. Korjaamolla olivat ajaneet auki suoralla sähköllä kun jumahti itsellä.

Ajattelin vaihtaa levyt ja palat taakse samalla kun ovat aika sliksiä jo. Tähän ei ilmeisesti tarvitse vdcs tarvitse vai miten on? Vikakoodit toki voi jäädä herjaamaan

Vaari64

takalevyjä kun alat vaihtamaan kannattaa varautua siihen että ne satulan kannakkeen pultit on saatanan lujassa jos ei ole aiemmin auottu.Kunnon xzn avain tarvitaan.Ja vääntämistila on olematon.Muutoin helpo homma.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Plöpöti - 09.05.18 - klo:13:50
Itsekin liityin foorumille minkäpä muunkaan kuin käsijarrun inspiroimana. Eli ainakin toinen sähkömoottori jarruissa paskana, ajattelin  vaihtaa molemmat satuloineen kun ovat vain 150â,¬ kpl.

Auto on siis Passat 3c 1.9tdi 2008. Ilmeisesti tuossa vuosimallissa voi olla männän halkaisija 38 tai 41mm. Ajattelin tilata kerralla oikeat niin pitäisi osua ekalla. Näkeekö satulan tyypin suoraan siitä että onko 6-kulmaisella vai 12-kulmaisella se ruuvi, kun eikö tuo 41 ole sillä 12-kulmaisella.

Käsijarrut tällä hetkellä auki, ja valot vilkkuu ja sireenit soi niinkuin maijassa konsanaan. Korjaamolla olivat ajaneet auki suoralla sähköllä kun jumahti itsellä.

Ajattelin vaihtaa levyt ja palat taakse samalla kun ovat aika sliksiä jo. Tähän ei ilmeisesti tarvitse vdcs tarvitse vai miten on? Vikakoodit toki voi jäädä herjaamaan
Tarvitset VCDS:n sekä satuloiden vaihtoon, että jarrupalojen vaihtoon. Periaatteessa voi toimia ilmankin, mutta turha riski kun järjestelmä on suunniteltu niin että paikkoja auottaessa se kalibroidaan uudelleen.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

lore81

Minun pitäisi vaihtaa käsijarrun ohjainboxi passat -06 2.0d autoon nii mistäköhän päin se mahtaisi löytyä? Jossain malleissa sijaitsee kuulemma lattimaton alla kuskin jalkatilassa joka kyllä kuullostaa melko hankalalta vaihtaa.

firstvw

Lainaus käyttäjältä: lore81 - 13.05.18 - klo:20:08
Minun pitäisi vaihtaa käsijarrun ohjainboxi passat -06 2.0d autoon nii mistäköhän päin se mahtaisi löytyä? Jossain malleissa sijaitsee kuulemma lattimaton alla kuskin jalkatilassa joka kyllä kuullostaa melko hankalalta vaihtaa.
Keskikonsolissa on. Joutuu purkamaan kyynärnojan pois

Plöpöti

#354
Lainaus käyttäjältä: Vaari64 - 10.05.18 - klo:20:33
takalevyjä kun alat vaihtamaan kannattaa varautua siihen että ne satulan kannakkeen pultit on saatanan lujassa jos ei ole aiemmin auottu.Kunnon xzn avain tarvitaan.Ja vääntämistila on olematon.Muutoin helpo homma.

Osuit kyllä tasan tarkkaan naulan kantaan. Tai tässä tapauksessa räikän kantaan. Eihän se pyörähtänyt millään kun yritin tunkin varassa maata vasten kyykkiä, sen verran oli vähän tilaa antaa iskuvoimaa. Jäi levyt tällä kertaa vaihtamatta, tuohon hommaan aivan oleellinen apu on saada auto nostimelle, jolloin saa alakautta jatkovarrella kunnolla vääntöä noihin pultteihin. Lisäksi mitä lyhyempihylsyinen XZN niin sen parempi.

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 12.05.18 - klo:14:15
Tarvitset VCDS:n sekä satuloiden vaihtoon, että jarrupalojen vaihtoon. Periaatteessa voi toimia ilmankin, mutta turha riski kun järjestelmä on suunniteltu niin että paikkoja auottaessa se kalibroidaan uudelleen.

No eipä toiminut ilman, varmaan koska vika oli jo päällä. Nappi ei lähtenyt pyörittämään moottoreita, vaan välähti vain välillä ja liikkuessa piipitys jatkui. Löysin täältä arenalta käyttäjän v3lmu, jolla oli täällä Oulussa Vag-com vehkeet. Testerillähän tuo rupesi pyörittämään ja viat hävisi. Kiitos V3lmulle ja tämän foorumin vinkeille. Kyllä muuttui velat saataviksi tällä Passatin omistajalla, kun piipitys lakkasi ja käsijarru rupesi tottelemaan isäntää.

Garry Grandy

Olisko antaa vinkkejä mistä aletaan korjailemaan,ekaks alko keltainen jarru sympooli palamaan silloin tällöin ajon aikana auto hould ei toiminu katkaisin vaihdettu toimi hetken sitten syttyi keltainen valo kun painin käsijarrun päälle summeri soimaan punainen jarrun valo vilkkumaan katkaisijan valo vilkkumaan ja plim plom soimaan auto liikku kyllä eli ei jarru päällä moottorit vaihdettu uusiin,vikakoodia antaa,katkaisin vaihdett Lauantai 7,7,18
                   Freeze Frame:
                             Voltage:12,42  v
                              Count:  116
   02433    -  Suplply Voltage for Right Parking Prake
                          011- Open Circuit - Intermittent
                          Freeze  Frame
                                     Fault  Status:  00111011
                                     Fault priority:  2
                                     Fault Freguency:  2
                                     Reset counter:  57
                                     Time Indication: 0
                                 
                           Freeze Frame:
                                     Voltage: 12,42  v
                                      Count: 117
  02443  -   Control Head
                        012 - Electrical Fault in Circuit
                          Freeze  Frame:
                                      Fault  Status: 11111100
                                      Fault  Priority:  2
                                      Fault Freguency:69
                                      Reset counter: 24
                                      Mileage: 259112 km
                                      Time indication: 0
                                      Date: 2018,07,03
                                      Time: 17:28:00

                                      Freeze  Frame:
                                                 Voltage: 14,08  v
                                                 Count:  44
                               
                                 Adress 53: Parking Brake   Labels:  3C0-907-801-53.clb
        Control Module Part Number:3C0 907 801  G  HW:3C0 907 801 G
          Component and/or Version: EPB VD8HC005  013  0005
      4Fault Found:
        02443 . Control Head
                           008  -  Implausible Signal - MIL ON
                           Freeze Frame :
                           Fault Status: 11101000
                           Fault Priority:  2
                           Fault Freguensy: 8
                           Reset Counter: 24
                           Mileage:  259544 km
                           Time Indication: 0
                           Date:  2018,07,10
                           Time:  07:00:48

                      Freeze Frame:
                                 Voltage: 13,97 V
                                 Count: 46
                 Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)
                        011-Open Circuit- Intermittent
                         Freeze Frame:
                                   Fault Status: 00111011
                                   Fault Priority:  2
                                   Fault Freguensy:2
                                   Resert Counter: 57
                                   Time Indication: 0
  Auto VW Passat 07 3C 2,0 tdi 125kw BMR DSG ajettu 259000




                                                                                             

o.b.

Auto on vuosimallia 2007 -> Käsijarrujen moottorien kuoret on halki ja niiden vaihteistot täynnä ruostetta ja kuraa.

Moottorit irti ja puhdistaen ja koputellen liikkeelle. Liittimiin pitää syöttää akulta jännitettä molemmin päin ja lopulta lähtee liikkeelle toivottavasti. Sitten vaihteistopään voi upottaa automaattivaihteistoöljyyn ja ajella moottoria ees-taas kunnes ei enää irtoa moskaa. Lopuksi halkeamakohdan huolellinen puhdistus liasta ja öljystä ja sikaflex tmv tukkeeksi. Moottorit paikoilleen ja vikakoodit pois ja muutama painallus käsijarrunapista ja pitäis toimia.

Molemmille moottoreille on kyllä omat sulakkeensa, mutta ne harvemmin kärähtää kun ohjausyksikkö säätelee virran määrää.

TAI, sitten tilaa aliexpressistä tai vastaavasta uudet 6-kulmaisella akselilla (Torx) varustetut moottorit... Hintaa tulee 50 - 60 euroa ja kannattaa tilata ehkä yksi kerrallaan, niin ei tarvitse ehkä maksaa tulleja ::)

Garry Grandy

Lainaus käyttäjältä: Garry Grandy - 10.07.18 - klo:18:05
Olisko antaa vinkkejä mistä aletaan korjailemaan,ekaks alko keltainen jarru sympooli palamaan silloin tällöin ajon aikana auto hould ei toiminu katkaisin vaihdettu toimi hetken sitten syttyi keltainen valo kun painin käsijarrun päälle summeri soimaan punainen jarrun valo vilkkumaan katkaisijan valo vilkkumaan ja plim plom soimaan auto liikku kyllä eli ei jarru päällä moottorit vaihdettu uusiin,vikakoodia antaa,katkaisin vaihdett Lauantai 7,7,18
                   Freeze Frame:
                             Voltage:12,42  v
                              Count:  116
   02433    -  Suplply Voltage for Right Parking Prake
                          011- Open Circuit - Intermittent
                          Freeze  Frame
                                     Fault  Status:  00111011
                                     Fault priority:  2
                                     Fault Freguency:  2
                                     Reset counter:  57
                                     Time Indication: 0
                                 
                           Freeze Frame:
                                     Voltage: 12,42  v
                                      Count: 117
  02443  -   Control Head
                        012 - Electrical Fault in Circuit
                          Freeze  Frame:
                                      Fault  Status: 11111100
                                      Fault  Priority:  2
                                      Fault Freguency:69
                                      Reset counter: 24
                                      Mileage: 259112 km
                                      Time indication: 0
                                      Date: 2018,07,03
                                      Time: 17:28:00

                                      Freeze  Frame:
                                                 Voltage: 14,08  v
                                                 Count:  44
                               
                                 Adress 53: Parking Brake   Labels:  3C0-907-801-53.clb
        Control Module Part Number:3C0 907 801  G  HW:3C0 907 801 G
          Component and/or Version: EPB VD8HC005  013  0005
      4Fault Found:
        02443 . Control Head
                           008  -  Implausible Signal - MIL ON
                           Freeze Frame :
                           Fault Status: 11101000
                           Fault Priority:  2
                           Fault Freguensy: 8
                           Reset Counter: 24
                           Mileage:  259544 km
                           Time Indication: 0
                           Date:  2018,07,10
                           Time:  07:00:48

                      Freeze Frame:
                                 Voltage: 13,97 V
                                 Count: 46
                 Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)
                        011-Open Circuit- Intermittent
                         Freeze Frame:
                                   Fault Status: 00111011
                                   Fault Priority:  2
                                   Fault Freguensy:2
                                   Resert Counter: 57
                                   Time Indication: 0
  Auto VW Passat 07 3C 2,0 tdi 125kw BMR DSG ajettu 259000

Elikkäs käsijarrun molemmat moottorit uudet 2kk vanhat,Lauantaina 7,7 tarkistettu moottorit ei löytynyt mitään ongelmaa niissä ajaa sisään ja ulos ihan normaalisti,varmaan jossain muualla vikaa mutta missä? katkaisin uusittu myös Lauantaina 7,7


                                                                                             

o.b.

Hups, luin huonosti alkuperäisen viestin. Control Head on se käsijarrun katkaisija. Vaihdettiinko alkuperäinen varaosa vai kiinalainen?

Johdotus moottoreille voisi olla yksi vikakohde myös. Sulakkeet ja ohjausyksikkö, siinä ne jäljelle jääneet vikakohteet taitaa olla ::)

Vaari64

ikuisuus kysymys nämä volkkarin sähköiset käsijarrut ja ovien lukot, jatkuvaa sähköhäikkää.Minä sain korjattua molemmat ongelmat kertaheitolla. VW jäi autoliikkeeseen, eikä ikinä enää ko konsernin härpäkkeitä.Laahaavat jarrut, kitinät keskuslukitukset ym.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy