dsg vaihteiston "ominaisuus"?

Aloittaja make58, 07.01.24 - klo:08:43

« edellinen - seuraava »

make58

mun taigossa vm -23 laatikko tekee semmosta että kun on normikeli eli ei kauheesti pakkasta toimii normaalisti vaihtaa nätisti noin 85km/h 7 vaihteelle mutta nyt kun
on ollu kovia pakkasia n.-20 niin tossa 85 vauhdissa pudottaakin vaihteen vitoselle
eikä vaida edes manuaalisesti suuremmalle,vasta kun vauhti on n.95 niin sitten alkaa
vaihtamaan normaalisti. tekeekö muilla tommosta.?
Vw Taigo R-Line  -23

o.b.

Mulla DSG6 tekee välillä samanlaista, Epäilen, että se saattaa liittyä hiukkssuodattimen polton esivalmiteluihin. Auto 2016 110kW TDi.

tommyt

Huomasin saman FL Karoqissa, 1.5 DSG. Kun vauhti laski alle 80km/h niin vaihtoi neloselle, 80-95 mittarissa niin viitosvaihteella mentiin ja kahdella sylinterillä jyristellen. kun napsautti vakkariin vähintään 96 niin vaihtoi seiskalle ja mentiin normaalisti eli 80km/h rajoitusalueellakin oli mukavampi ajaa vähän ylinopeutta. Pakkasta noin -25C niin ilmeisesti joku on sitä mieltä että kierroksia pitää olla koneessa. En muista että Scalassa olis ollut samaa ominaisuutta, päinvastoin usein oli liian iso pykälä silmässä.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

make58

Nii mulla kanssa 1,5 110kw koneella. Saattaa siis olla jopa ominaisuus toi ihmeellinen vaihtelu ja tosiaan n.70 kmh vaihto 4 vaihteelle. Mikään merkkivalo ei kuitenkaan syty näyttämään että olis vikaa. Olis kyllä kiva saada enemmän kommentteja tekeekö muilla samaa.
Vw Taigo R-Line  -23

make58

Nyt parista paikasta saanu sellasta tietoa että on ihan ominaisuus toi että vaihteisto tekee tollasta, ei kyllä kauheen mukava ominaisuus mutta jos se on tarpeellista niin olkoon sitten niin, harvoinhan täällä etelässä pakkaset on -20 missä tätä alko tapahtumaan.
Vw Taigo R-Line  -23

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy