1.5 TSI

Aloittaja Ranssi, 07.07.16 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

Arttu

Nyt on mennyt Octavia vähällä polttoaineella alkukesän aikana. Suurin osa ajosta ollut työmatkaa länsiväylää edestakaisin. Helsingin päässä muutama kilometri kaupungilla ja kodin päässä samoin muutama kilometri taajamassa. Edellinen tankkaus tietokoneen mukaan 4,7 litraa sadalla. Tämä viimeinen tankillinen näyttäisi menevän vielä vähemmällä. 400 kilometrin ajon jälkeen range näyttää vielä 660km. Pitkän ajan keskikulutus 4,7.

Näihin lukuihin pääsemiseen on vähäinen työmatkaliikenne edesauttanut. Nopeus pysyy tasaisena, eikä turhaa pumppausta tule. Tällä viikolla on autoja ollut huomattavasti enemmän liikenteessä. 
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

Occux

Kesäkuun alussa laitoin tilaukseen neloskoppaisen 1.5 TSI LB:n. Tänään luin läpi tämän ketjun, jossa on ACT-moottorin nykimis- yms. ongelmista. Olisi ehkä pitänyt ensin lukea ja vasta sitten tehdä ostopäätös. Mutta taas toisaalta kaikkien merkkien keskustelupalstoilla enemmistönä on ne ongelmatapaukset ja luultavasti suurimmalla osalla ei ole mitään ongelmia. Samaa totesin aikanaan Ford Mondeon kanssa. Hyvin toimi sekin, vaikka kaikenlaista ongelmaa näkyi olevan keskusteluissa. Eli jos kaiken ottaa turhan vakavasti, niin minkään merkkistä autoa ei uskaltaisi ostaa. Käytössäni on ollut Octacia 1.4 TSI 2013 ilman lepuutuksia ja älyttömän hyvin on toiminut. Pihi kuin mikä. Vakkarilla ajaen motarilla 80 km/h alin lukema oli 3.9, mutta tyypillisesti 4.1. Pientä kalinaa tyhjäkäynnillä pitää vaihde vapaalla ja kun kytkimen polkaisee pohjaan, niin ei kalise, eikä kalise liikkeelläkään. Ensimmäisessä huollossa mainitsin asiasta, mutta koska oli lämmin elokuu, mitään ei kuulunut. Pariin otteeseen huollossa olen asiasta puhunut, mutta eivät pitäneet sitä vakavana, kun ilmenee vaan tietyissä lämmöissä. Nyt siis pääsi autokuume riistäytymään ja odottelen uutta. Jos nykimisongelma on hoitunut softapäivityksellä, niin toivia sopii, että tässä uudessa on jo ne softabugit korjattu ja tilalle ei ole tullut uusia bugeja, niin kuin Boeing 737 MAXissa.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Hannes

#872
Juu ei ole nykimis ongelmaa enää ja voin sanoa että erittäin pieni ruokainen mylly. Helposti mennään alle 5L kulutuksella matka ajossa. Ihmetys on myös se että vääntöä on moottorissa aivan ihmeteltäväksi asti vaikka moottori on isossa superbssä. Erittäin hiljainen ja näyrä moottori sekä lämpenee nopeasti.

Sitten jos olet herkkä voit tuntea pientä vapinaa moottorin siirtyessä 2cyl 4cyl varsinkin kun moottori on vielä kylmähkö, joskus tuntuu pieni nykäisy moodin vaihtuessa ja myöskin joskus kuuluu tarkkaan kuunnellessa 2cyl tilassa vaimea niin kuin lypsykoneen ääni ;D Mutta kaikkeen totuu ja kaikki nuo kuuluu ks. moottorin ominaisuuksiin, pieni kulutus ja teho sekä nykytekniikka tuo tullessaan myös joitain äkikseltää outoja ominaisuuksia, toki VAG:n leputusmoottorit taitaa silti olla niitä parhaiten toimivia mitä markkinoilla on, samantapaisia moottoreitahan on monellakin valmistajalla.

Yhteenvetona: hyvä suorituskyky
                      pieni kulutus
                      hiljainen käynti ääni
                      rullaa vaihdepäällä ihmeteltävän hyvin, kitkat on ilmeisen pieniä
                      teknisesti huippu moderni moottori
                      lämpenee nopeasti, lämpö riittää talvella
                     
Moottorin käytös ajossa pää asiassa huomaamaton mutta jos olet herkkä voit tuntea joitain väristyksiä ja ääni jotka tosin ovat niin vaimeita että kyydissä olijat eivät niitä tuskin huomaa ja joihin ajanmyötä tottuu niin kaikki tuon moottorin hyvät ominaisuudet peittoaa moninkertaisesti nuo pikku seikat.

PS: pieni kulutus minun SuperBllä tällä moottorilla ajotietokoneen mukaan 4.3L/100km

Erkka

Itsellä Volkswagen T-Roc Style 1.5 TSI EVO 110 kw/ 150 hv DSG automaatti Vm. 2020. En ole huomannut minkäänlaista nykimistä kylmällä, enkä lämpimällä moottorilla ajettaessa. Myös lepuutukseen siirryttäessä en ole havainnut minkäänlaista nykäisyä, eikä myöskään ääntele mitenkään. Kahdelle sylinterille siirtymän huomaa vain mittaristoon ilmestyvästä Eco-moodin kuvakkeesta.

Erkki
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

a4b8

Lepuutusta ei ole koskaan huomannut kuin mittaristosta. Alussa oli kylmänä muutama nykäisy, mutta kahden päivityksen jälkeen korjaantui, ei ainakaan näillä keleillä nyvi.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

a4b8

On niitä muitakin erinomaisia yksilöitä kuten esim. yllä! Kahden sylinterin käyttötila näkyy ainoastaan mittariston tekstistä, se ei häiritse minua!
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

b1mpo

Mitään ylitsepääsemätöntä tuossa moottorissa ei ole. Myöskään tekniikkamurheita ei ole tullut vastaan, saatikka tulipaloriskiä. Aivan suositeltava perusmoottori kyseessä, joka on tylsän tasainen puurtaja. Viimeinen tankillinen oli mukavan pieni, 4,78l/100km.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

dosetti

Menee kyllä pienellä tuo b1mbon kone. Vaikka suoranaisesti ei liitykään aiheeseen, miten vertautuu edelliseen litran koneeseen käytännössä?

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 02.07.20 - klo:08:11
Menee kyllä pienellä tuo b1mbon kone. Vaikka suoranaisesti ei liitykään aiheeseen, miten vertautuu edelliseen litran koneeseen käytännössä?
Ei tuo nyt "erityisen" pienellä mene. Kyllä tämä enemmän syö, kuin litrainen. Kolmosella alkaviin lukuihin on hankala, lähes mahdoton päästä. Eniten kulutukseen vaikuttaa tietysti kuski ajotyylillään ja ajoreittien valinnat. Litrainen oli hauskempi koneena äänineen kaikkineen.
Oikeastaan omassa ajossa tähän 1.5 tsi:hin päädyin neljästä syystä:
1. Uuden tekniikan viehätys
2. DCC
3. Tuulilasin lämmitystä ei saanu enää litraiseen
4. Pienehkö hintaero litraiseen

Tämä tuntuu tylsältä työmoottorilta, mutta toki hyvin joustavalla sellaiselta. Moottori vääntää alempaa ja käyttöalue on joustavampi litraiseen nähden.

Takapakkia tuli moottorista moottoritienopeuksissa, kun ajonopeus ylittää 130km/h. Ã,,änenpaine lisääntyy jostain syystä, vaikka sinänsä ääntä ei kuule. Moottori itsessään ei ole "äänekäs". Ja tietysti hitusen suurempi kulutus tässä on.

Fiksuna ihmisenä en olisi litraista isompaa tarvinnut, vaan se olisi aivan hyvin riittänyt.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

TKe_

#879
Itse en ihan noin pieniin kulutuksiin tällä koneellä pääse. Minulla on nyt huhtikuussa tulleessa combi octaviassa (laskettu) kulutus 6.5l/100km 6200km matkalla. Autossa dsg. TOKI pitää myöntää, että ehkä 60% on kaupungissa ajoa. Mutta kertaakaan en ole tankillisella päässy alle 5l/100km. Paras on 5.43l/100km, tässä oli suurin osa matka-ajoa.

Itse huomaan myös kevyen nykäisyn, kun lepuutus lähtee pois päältä maantienopeuksissa. Taajamassa en sitä huomaa.

Guido

Helmikuussa käyttöön otetussa Karoq 1.5 TSI DSG:ssä on tankkauksista laskettu keskikulutus 7200 km matkalla ollut 7,33 l/100 km. En tuota kovin taloudellisena osaa pitää vaikka Karoqin ilmanvastus onkin samaa luokkaa leikkuupuimurin kanssa ja painoakin on tuon kokoiseksi autoksi aivan riittävästi. Ilmanvastuksen huomaa erityisesti kun moottoritienopeudessa nostaa jalan kaasulta, vauhti hidastuu Octaviaan verrattuna todella nopeasti, vaikka käytössä olisi Eco-mode ja rullaustoiminto.

Tosin ainakin edellisten autojen kohdalla kulutus on hieman pidemmällä aikavälillä tullut alaspäin ensimmäisen kymppitonnin lukemista, joten eiköhän tälläkin ajan myötä alle seiskan keskiarvoon päästä, mutta tuskin kovin paljon siitä alaspäin

Vertailun vuoksi: Octavia 1.8 TSI DSG Combi kulutti 181 tkm matkalla keskimäärin 6,84 l/100 km, tankkauksista laskettuna. Ajoprofiili on pysynyt samana, joskin keväällä ajot jäivät alle neljäsosaan edellisvuosista pitkän etätyöjakson takia.

Muuten 1.5 TSI on aika lailla tylsä perusmoottori ilman ongelmia tai mitään erityisempää hehkuttamista. Nykäisyjä kahden sylinterin tilaan siirryttäessä tai siitä poistuttaessa en ole huomannut, vain mittaristo kertoo kun kyseinen tila on käytössä.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 06.08.20 - klo:14:40
Itse en ihan noin pieniin kulutuksiin tällä koneellä pääse. Minulla on nyt huhtikuussa tulleessa combi octaviassa (laskettu) kulutus 6.5l/100km 6200km matkalla. Autossa dsg. TOKI pitää myöntää, että ehkä 60% on kaupungissa ajoa. Mutta kertaakaan en ole tankillisella päässy alle 5l/100km. Paras on 5.43l/100km, tässä oli suurin osa matka-ajoa.

Normaalissa (ajetaan vaan, ei tuumita koko ajan säästämisestä) ajossa ei pääse mitenkään alle 6l/100km. Minul on 1,4 ja 1,0 TSI&DSG autot ja paras mitä olen nähnyt on 5,7l/100km 200km lenkissä, jossa oli paljon nopeusrajoituksia, eli noin 75 km/h keskimäärin oli nopeus, muuten tavallinen kulutus on noin 6,3-6,5l/100km.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 06.08.20 - klo:15:15
Normaalissa (ajetaan vaan, ei tuumita koko ajan säästämisestä) ajossa ei pääse mitenkään alle 6l/100km. Minul on 1,4 ja 1,0 TSI&DSG autot ja paras mitä olen nähnyt on 5,7l/100km 200km lenkissä, jossa oli paljon nopeusrajoituksia, eli noin 75 km/h keskimäärin oli nopeus, muuten tavallinen kulutus on noin 6,3-6,5l/100km.

Eipä sitä taloudellista ajoa tarvitse koko ajan tuumia, jos on yhdenkään kerran joskus tuuminut sen riittävän hyvin. Tuollaisella keskunopeudella ajan Passatilla ilman ulkopuolista sähköä viiden liran jommalla kummalla puolen olevia kulutuksia olosuhteista riippuen. Ja tuollaisessa ajossa se hybriditekniikka kuulemma vain lisää kulutuksia.

b1mpo

Tässä kesän kulutukset, jota webasto ei ole sotkenut. Eikä ole ajettu erityisen taloudellisesti, muutoin kuin ennakoimalla. Pääsääntöisesti maantieajoa ajeltu. Alla pyörinyt Goodyearin efficient grip performancet 225/40/18. Reilu 2,5bar painetta. Puolisen litraa nousi kulutus verrattuna viimekesänä alla olleisiin ja tulleisiin 16" energysavereihin.




Tässä on kaikki ajot reilun vuoden ajalta.





Moottori on todella tylsä, mutta toisaalta hyvä työjuhta.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

harava

Ihastunut T-Rociin eli otsikon moottori tulossa näillä näkymin. Aika hiljaista täällä nykyään eli tarkoittaa, että ei ongelmia hirveesti (enää)? EVO 150hv. Onko pirteempi kuin Touran 1.4TSI?

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: harava - 08.10.20 - klo:07:57
Ihastunut T-Rociin eli otsikon moottori tulossa näillä näkymin. Aika hiljaista täällä nykyään eli tarkoittaa, että ei ongelmia hirveesti (enää)? EVO 150hv. Onko pirteempi kuin Touran 1.4TSI?

Vaihtui 1.4 Octavia TSI uuten Golfiin jossa 1.5 eTSI. Nyt en osaa sanoa paljonko tuo sähkömoottori tuossa avustaa. Teknisten tietojen mukaan ei lainkaan. Mutta on kyllä ihan eri kulku tässä kuin Octaviassa, läpi koko kierrosrekisterin.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

harava

Okei thänks. Sähköautot taitaa olla aika tykkejä mut noista ei tietoa. Huomenna auto testiajoon eli sitpä tiedän lisää. Ja toivotaan ettei hypytä.
Kulutuksesta sen verta, että 1.4 TSIllä piti ajaa yli 50t ennen kuin alkoi tippumaan lukemat.

Occux

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 08.10.20 - klo:08:15
Vaihtui 1.4 Octavia TSI uuten Golfiin jossa 1.5 eTSI. Nyt en osaa sanoa paljonko tuo sähkömoottori tuossa avustaa. Teknisten tietojen mukaan ei lainkaan. Mutta on kyllä ihan eri kulku tässä kuin Octaviassa, läpi koko kierrosrekisterin.
Oliko vanha DSG vai manuaali? Eikös eTSI ole automaatti? Noin kokemusperäisesti käsin vaihteita vaihtaessa ei tule kovinkaan usein haettua riittävän pientä vaihdetta, kun turbokone vääntää niin hyvin. Sen sijaan automaatti käyttää pienempiä. Esimerkiksi 60 nopeudesta ohittamaan lähtiessä manuualisella kakkosella kiihtyy tykimmin kuin kolmosella, mutta vaihto kakkoselle tulee harvemmin tehtyä. Sen takia mittausten valossa kiihtyvyyseroa ei ole hirveesti, mutta käytännön elämässä siltä tuntuu. Octavian tapauksessa 1.4 TSI 140 HV vs. uusi 1.5 TSI tehoero on 10 HV, mutta kiihtyvyys 0-->100 kellotettuna muistini mukaan oli 0.7 sekuntia.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

HAL9000

Vertailen DSG => DSG. Vielä 3 tkm jälkeenkin huomaan kiitollisena noiden kahden eron. Paljon johtuu varmaan siitäkin että DSG on kehittynyt hurjasti sitten 2015.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

mikama83

Tossa lainaus testistä jossa oli Audi tuolla 1.5 eTsi tekniikalla eli tuon verran auttaa. Parempi kuin ei mitään ja huomaa eron hyvin verrattuna autoon jossa dsg ilman tuota avustavaa "sähkömoottoria".




tex-

Minulla on kuukauden vanha Polo tuolla moottorilla ja DSG:llä. Olen ajanut useammalla vanhalla DSG:llä. Minulla on selvä ero vanhoihin.
Moottorin ohjauksella ilmeisesti nostetaan jarrun vapautuksen jälkeen juuri sen verran kierroksia, että auto lähtee välittömasti liikkeelle vaihteen antamaan suuntaan. Käyttäytyy kuin vanhanajan automaatti.
Moottorista ei myöskään ole pahaa sanottavaa. Vahvaa vetoa ja kulkee lämpenemisen jälkeen paljonkin sylinterin lepuutus päällä. Joskus on havaittavissa pieni nykäys lepuutuksen päälle ja pois menossa.
Tässä mallissa ei ole kevythybridiä.
VW Polo R-Line 1,5 Evo -20
ex VW Golf GTI 8v -86
ex VW Polo Comfortline 1.2 tsi -15

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 21.11.20 - klo:19:27
Paljon johtuu varmaan siitäkin että DSG on kehittynyt hurjasti sitten 2015.

Esimerkiksi miten?

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 22.11.20 - klo:12:10
Esimerkiksi miten?
Tässä puhun siis tästä DQ200 7-vaihteisesta. Omassa -15 Octaviassa tuossa oli alusta alkaen melko pitkä viivä jarrun nostosta liikkeellelähtöön. Ihan sama olitko aikeissa liikkua eteen- vai taaksepäin. Vaihteisto ei myöskään kauhean hyvin hyödyntänyt vääntömomenttia. Vähänkin kun kaasua painoi kiihdytyksessä, tahtoi tehdä tuon melko korkeilla kierroksilla.

Vertailun vuoksi minulla oli viikon käytössäni 115hp Leon TSI, samalla vaihteistolla. Tuossa oli liikkeellelähtö ihan eri luokkaa, lähes välittömästi kun nosti jalan kaasulta lähti liikkeelle. Tuo myös hyödynsi tuon auton vääntömomentti paljon paremmin.

Nyt on sitten uudessa eTSI:ssä sama laatikko. Nyt laatikon tominta on tähän mennessä ollut moitteetonta. Liikkeelle lähtee heti kun nostaa jalan jarrulta. Taitaa vissiin olla sähkömoottori tuossa vähän auttamassa. Tässä on melkein vähän momenttimuuntimen tuntua.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 22.11.20 - klo:14:42
Tässä puhun siis tästä DQ200 7-vaihteisesta.

DQ200 on laatikon malli ja sen toimintaperiaate on ollut sama alusta asti, eli siinä ei ole tapahtunut mitään kehitystä. Eri autonvalmistajat ovat vaan säätänyt laatikoon ja moottorin ohjelmaa tarpeen mukaan.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 22.11.20 - klo:21:30
DQ200 on laatikon malli ja sen toimintaperiaate on ollut sama alusta asti, eli siinä ei ole tapahtunut mitään kehitystä. Eri autonvalmistajat ovat vaan säätänyt laatikoon ja moottorin ohjelmaa tarpeen mukaan.
Menee vähän samaan kastiin kommentti, kuin että kaikki 1.9tdi:t on samoja.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 22.11.20 - klo:21:38
Menee vähän samaan kastiin kommentti, kuin että kaikki 1.9tdi:t on samoja.

Nämä 1.9 tdi moottorit, jolla on sama mallinumero, ovatkin samoja.

Ja jos Sinulla täsmällistä tietoa DQ200 kehityksestä, niin kerro ihmeessä.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 22.11.20 - klo:21:44
Nämä 1.9 tdi moottorit, jolla on sama mallinumero, ovatkin samoja.

Ja jos Sinulla täsmällistä tietoa DQ200 kehityksestä, niin kerro ihmeessä.
Jos meinaat, että laatikon ominaisuudet eivät ole muuttuneet 15 vuodessa mihinkään, niin olet siinä varmasti väärässä. 0CV ja 0AM löytyy mallimerkintöinä noista. 0CV taitaa olla uudempi. Softallisesti ja käytännön ajettavuuden eroja noissa on ajan mittaan tullut. Esimerkiksi juuri liikkeelle lähdöt on erilaisia eri ikäisissä. Myöskin rullaustoiminto on tullut mukaan jossain vaiheessa. Vaikka toimintaperiaate on sama, niin käytännön ajettavuudessa on siis eroja.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 22.11.20 - klo:22:16
Jos meinaat, että laatikon ominaisuudet eivät ole muuttuneet 15 vuodessa mihinkään, niin olet siinä varmasti väärässä. 0CV ja 0AM löytyy mallimerkintöinä noista. 0CV taitaa olla uudempi. Softallisesti ja käytännön ajettavuuden eroja noissa on ajan mittaan tullut. Esimerkiksi juuri liikkeelle lähdöt on erilaisia eri ikäisissä. Myöskin rullaustoiminto on tullut mukaan jossain vaiheessa. Vaikka toimintaperiaate on sama, niin käytännön ajettavuudessa on siis eroja.

2007 on DQ200 -n valmistusvuosi. Mutta puhutaan nyt noin viimeisen 5 vuoden tuotannosta. Kuten sanoin, nämä muutokset on tehty softalla ja laatikoon laatu riippuu sen varaosien valmistajasta.

heller

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 08.10.20 - klo:08:15
Vaihtui 1.4 Octavia TSI uuten Golfiin jossa 1.5 eTSI. Nyt en osaa sanoa paljonko tuo sähkömoottori tuossa avustaa. Teknisten tietojen mukaan ei lainkaan. Mutta on kyllä ihan eri kulku tässä kuin Octaviassa, läpi koko kierrosrekisterin.

Teknisten tietojen mukaan se nimenomaan avustaa lähdössä :) Lataa jarrutusenergiasta. Ehkä parhaiten näkyy sillä että ne lähdöt on varsin pehmeitä.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: heller - 02.08.21 - klo:18:12
Teknisten tietojen mukaan se nimenomaan avustaa lähdössä :) Lataa jarrutusenergiasta. Ehkä parhaiten näkyy sillä että ne lähdöt on varsin pehmeitä.

En ole itse ajanut metriäkään eTSI autolla tai vastaavalla moottorilla mutta kuvittelisin ettei toi avustus vaikuta lähdön pehmeyteen kun liikkeellelähtö tapahtuu ihan samaan tapaan kytkimen luistatuksella kuin TSI koneisella. Vääntöä toki tulee sähkömoottorista lisää ja se tuo liikkeellelähtöön lisää vaivattomuutta.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy