Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Reneto

#1
Olisiko mahdollista että joku joka pääsee pläräämään ETKAa, vilkaisisi onko tuo VW-merkin yhteydessä olevan tutkan uloin linssi (eli läpinäkyvä muovi) erillinen osa ja jotenkin irrotettavissa. Sattui niin älyttömän huono tuuri, että tehdessäni paria kiveniskemän aiheuttamaa paikkamaalausta konepeltiin, maalipurkista lurahti VW-merkin päälle maalitippoja. Helposti pyyhkiytyi pois, mutta yksi tippa ilmeisesti löysi tiensä maskin ja tutkanlinssin välistä, ja teki sisäpinnalle tahran jota ei pääse pyyhkimään pois. Se uloin osa pitäisi siis irrottaa. Onkohan mahdollista?

edit: Auton VIN on WVWZZZAUZHP334617
#2
Heitetäänpä sateiseen aamuun kysymys tuosta pa-kulutuksen seurantasivustosta, kun aika monella näyttää olevan kyseinen palvelu käytössä. Mitä en tajua, kun tuo ei näytä oikein?
http://www.spritmonitor.de/en/detail/519273.html

Esim. eilen 23.6. tankkasin 38,83l, ja laitoin tiedon kokonaiskm:en kanssa tuonne. Edellisestä tankkauksesta (30,05l) tuli 362km trippilukema, jonka sivu laskee automaattisesti. Ongelma on siinä, että nyt se laskee rivin kokonaisuudessaan tankkausväliksi. 38,83/362 ~ 10,73l/100km. Ja noinhan se menee väärin. Oikea viime tankkausväli on 30,05/362 ~ 8,30l/100km.
Oikeat lukemat saa toki jos siirtää tankatut bensat taulukossa yhden pykälän ylöspäin, mutta ei kai tuota ole niin tarkoitus käyttää, että uuden tiedon ( eli matkamittarin lukemat) syöttämisen yhteydessä kirjataan joku pari viikkoa vanha tankkaus. 
Enkö vaan osaa  ???
#3
Huomasin äskettäin että Jetan vasemman valon korkeussäätö toimii itsekseen säätämisen jälkeen. Se tekee muutaman ylös-alas -liikkeen kun oikea on jo pysähtynyt. Mikä hemmetti sitä oikein riivaa? Onko vastaavia tapauksia tullut kohdalle?

Mielestäni valot eivät heilu itsekseen ajon aikana, (en tosin ole aivan 100% varma), vaan säätämisen yhteydessä. Ã,,rsyttävää tuossa on se, että vasen jää välillä selvästi ylemmäs kuin oikea. Valot täytyy kalibroida seinää vasten säätörullaa ränkkäämällä >:(  
#4
Aihetta ei ole palstalla liiemmin puitu, ja ajattelin avata tällaisen asiaa yleisesti kartoittavan keskustelun. Oma lehmä on ojassa, ja kyselyä maahantuojalle on lähdössä..

Pari viikkoa sitten käytin kärryni peruutustutkan korjauksessa, ja samassa yhteydessä pyysin tarkastamaan, mistä johtuu heikko resonointiääni alustasta tietyillä (n.2400-2700rpm) kierroksilla. Diagnoosi: taaemman katalysaattorin sisällä jotain irti. Ajattelin, etten lähde kallista osaa vaihtamaan, koska mitään muita oireita mitättömän resonointiäänen lisäksi ei ole. Mutta niinhän se on että kun tietää autossa olevan vian, sen kuulee nyt joka perkeleen moottorijarrutuksessa..
Eli korjaukseen taitaa mennä, ja mietin tuossa autoni ikää. 2.8. tuli 4 vuotta täyteen ja ajettu on 89tkm. Pidättekö mahdottomana ajatusta, että maahantuoja/tehdas osallistuisi kustannuksiin? Nähdäkseni katalysaattorin ei pitäisi näillä kilometreillä hajota, ja ajattelinkin vedota valmistusvikaan. UVW:stä olin lukevinani, että FSI-koneisiin Octavioihin (lähinnä ensimmäisissä 04-05) on takuuaikana vaihdettu näitä jonkin verran. En ole kyllä aivan varma onko kyse samasta ongelmasta.

Minkälaisia kokemuksia takuuajan jälkeisistä korjauksista on? Tuhlaanko energiaa turhaan valitukseen..?
En muuten kysynyt tiskillä edes katin hintaa, mutta tokkopa tonni riittää. Taaemmassa pöntössä on mm. happitunnistin.

#5
Olen miettinyt jos vaihtaisin rekkarivalot vähän näyttävämpiin ledeihin, kun tuo Jetan pyrstö on muutenkin niillä varustettu. Katselin Skulan valoja tuolla Yleinen CC jutustelu -ketjussa (sivu 4), ja näyttävät pirun hyviltä alkuperäisiin verrattuna. Siinähän on vaihdettu koko moduuli, ja samanlaisia myy mm. Slamit.net 49 egen hintaan.

Tyhmä(?) kysymykseni on, miksei hehkupolttimoiden paikalle voi vaihtaa suoraan putkipolttimoa jossa on ledit? Esim. tällaisia.
CC-ketjussa Pertsa mainitsee jonkisortin jäähdytysrivoituksen. Lämpenevätkö ledit liikaa? Minkäänlaista herjaa palaneesta polttimosta ei näytölle tule, testasin tänään ottamalla toisen hehkupolttimon irti. Vikadiagnoosin välttäminen ei ole siis riittävä peruste hommata koko moduulia.
Olenko yksinkertainen vai hä, mutta mikä estää ostamasta pelkät erilliset lediputkilot?
#6
Uutta maailmalla / Skodalta halpismalli?
21.03.10 - klo:08:49
Tuollainen uutisotsikko osui silmään: Škoda suunnittelee halpamallia
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2010/03/31730

Kuulostaako ihan järkevältä... Uutisessa mainitaan, että uusi halpamalli kilpailisi mm. Dacian kanssa. Renault teki mielestäni fiksusti, kun nimesi halpamallit Daciaksi. Onhan se nyt niin ettei tee imagolle hyvää ruveta kasaamaan kulimalleja vanhentuvalla tekniikalla.

Halpis-skodan päämarkkina-alueet ovat Itä-Eurooppa ja Aasia.. mutta kuitenkin.
#7
Fabia II (07-14) / Fabia II:n facelift
06.02.10 - klo:00:29
Fabiaan uutta ilmettä - Spyshot -Iltalehti.fi
http://www.iltalehti.fi/autot/2010020511067630_sp.shtml



Melko maltillinen facelift.. Kuvaa katsellessa hokasin, etten ole varmaan nähnyt yhtään Fabia Scoutia liikenteessä.
#8
Kaverin puolesta kyselen neuvoa ongelmaan.

Kaveri vei Venton 1,8 -97 termostaatin vaihtoon, kun oli epäilystä että vanha on jumissa tms. koska oli lämpenemisongelmia. Lämpömittari ei noussut normaalilukemiin muuten kuin kaupunkiajossa leudollakaaan kelillä. Hyttiinkään ei tullut kunnolla lämmintä.

Korjaamo vaihtoi termarin, mutta eivät saaneet autoa edes hallista ulos starttaamisen jälkeen, kun jäähdytysnesteet roiskuivat paisuntasäiliöstä pihalle. Autossa ei ole ollut termarin lisäksi muita ongelmia aikaisemmin, ja auto toimi hyvin. Nyt korjaamo on sitä mieltä, että he eivät ole hajottaneet mitään.

Auton tutkiminen on kesken, mutta ovat sitä mieltä että kannen tiiviste on sökö ja kaverin pitäisi kaivaa kuvetta 700-800 euroa(??), että auto tulee kuntoon. Epäilys on että he ovat jotenkin vastuussa hajoamisesta. mikä voi aiheuttaa tuollaisen yllättävän veden tulvimisen? Jos he kertoivat tapahtumat oikein, vedet tulivat ulos täysin kylmästä koneesta. Voiko kannen tiiviste edes hajota noin totaalisesti ja nopeasti? Kaverin mukaan termari on sellaisessa paikassa, että nesteet pitää ottaa vaihdossa ulos. Ovatko ne startanneet auton ilman jäähdytysnesteitä, huomanneet mokansa, laittaneet uudet nesteet mutta tiivisteet ovat jo menneet paskaksi?

Kaveri kertoi hallin lattian olleen aivan märkä, eli vedet ovat ryöpsähtäneet ihan huolella. Olisiko ajatuksia, mitä on oikein tapahtunut. Korjaamon mukaan uusi termari, joka asennettiin oli oikea.
#9
Laitetaan nyt tämäkin perusjampan hiirenharmaa Jetta tänne. Ã,,lkää kuolko tylsyyteen...  ;D




Moottorityyppi  BLF  1598 cm3   85 kW (115 hv) @ 6000 r/min   155 Nm @ 4000 r/min
Vaihteisto  HBM (6 manual)

Ensirek.päivä 2.8.2006. Ostettu käytettynä 24.7.2009 80500km mittarissa. Meni vaihtoon 28.5.2012, ml. 99700km.

Väri  Platinum grey
Istuinverhoilu  Anthracite Brick kangas
Varustelutaso  Comfortline

Ulkopuoliset varusteet •  Korinväriset ulkopeilien kotelot •  Korinväriset ovenkahvat • Sivuvilkut ulkopeileissä • Halogeeniajovalot ja vilkut yhteisen kirkkaan lasin takana • Kromattu jäähdyttimensäleikkö • Kromilistat sivuikkunoissa • LED-takavalot • Korinväriset puskurit • Vihreät lämpöä eristävät sävylasit • Metalliväri

Sisäpuoliset varusteet • Kaksi juomatelinettä edessä ja yksi takana • Suljettava säilytyslokero katossa • Säilytyslokerot kaikissa ovissa - edessä paikka 1 litran pullolle • Somistelistat (antrasiitti) kojelaudassa-keskikonsolissa-ovissa  â€¢ Valaistu ja lukittava hansikaslokero jäähdytysmahdollisuudella  â€¢  Lehtitaskut etuistuinten selkänojissa • Vetolaatikot etuistuinten alla  â€¢ Mukavuusistuimet edessä • Kuljettajan istuimen korkeudensäätö • Etuistuimissa ristiseläntuen säätö • Lokerollinen keskikyynärnoja edessä • 12V pistorasia edessä • Suksiluukku takapenkin selkänojassa ja keskikyynärnoja • Kaksi lukuvaloa edessä kromikehyksellä ja kaksi takana • Valaistu meikkipeili häikäisysuojissa - häikäisysuojat vedettävissä ulos • Kaksi ilmansuutinta ja kaksi juomanpidikettä takana • Yhtenäinen takapenkki - epäsymmetrisesti jaettu selkänoja käännettävissä eteen • Kassikoukku tavaratilassa • Verhoiltu tavaratila • 12V pistorasia tavaratilassa

Turvallisuusvarusteet • Etuistuimissa aktiiviset pääntuet • Edessä korkeussäädöllä ja kiristimillä varustetut kolmipisteturvavyöt • Takana kolme kolmipisteturvavyötä • Takana kolme pääntukea - keskimmäinen laskettavissa alas • Kaksi etuturvatyynyä - matkustajan puoleinen kytkettävissä avaimella pois toiminnasta • Ikkunaturvaverhot edessä ja takana istuville • Sivuturvatyynyt etuistuimissa  â€¢ ESP-ajonvakautusjärjestelmä - jossa hätäjarrutehostin-ABS-EDS-ASR • ISOFIX-kiinnikkeet kahden lastenistuimen kiinnittämiseksi taakse • Levyjarrut edessä ja takana - edessä sisäpuolisesti jäähdytetyt • Varoituskolmio • Varoitussummeri ja -valo kiinnittämättä jääneille etuturvavöille • Elektroninen ajonestojärjestelmä

Toiminnalliset varusteet • Sähköisesti säädettävät ja lämmitettävät ulkopeilit (kuljettajan puolella asfäärinen) • Sähköikkunat edessä ja takana • Kauko-ohjattu keskuslukitus - kaksi kokoonkäännettävää avainta • Radio RCD 300 - CD-soitin - 4 × 20 W - 10 kaiutinelementtiä edessä ja takana • Vakionopeudensäädin • Sähkömekaaninen ajonopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin • Ulkolämpötilamittari • Kaksiääninen äänitorvi • Varoitusvalot kaikissa ovissa • Tavaratilan valo • Pidike ensiapulaukulle ja varoituskolmiolle • Takaluukussa automaattinen avausmekanismi • Takalasinlämmitys aikakytkennällä • Sisävalo edessä viimesammutuksella - valokytkimet kaikissa ovissa • Sininen säädettävä mittaristovalaistus - kytkimillä punainen yövalaistus • Mittaristossa elektroninen nopeusmittari - matka- ja osamatkamittari-käyntinopeusmittari • Merkkivaloja ja huoltovälinäyttö • Ohjauspyörän korkeuden ja etäisyyden säätö • Normaalikokoinen varapyörä • Tuulilasinpyyhkimet tihkutoiminnolla • Sisäilmansuodatin • Tankkausluukun avaus sisäpuolelta • Ajovalojen varoitussummeri • Ajovalonpesimet •  Lämmitettävät lasinpesusuuttimet • Tuhkakuppi edessä ja takana - savukkeensytytin edessä

Comfortline -varustelun lisäksi
tehdaslisävarusteet:

  • Climatronic automaatti-ilmastointi
  • Nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä
  • Nahkaverhoiltu käsijarrunkahva ja vaihdetangonnuppi
  • Monitoiminäyttö Plus
  • Peruutustutka
  • Rengaspainevaroitin
  • Coming home/leaving home valotoiminto

muut varustelut:

  • Kesärenkaat Cont. PremiumContact2 205/55-16 VW:n Mugello -aluvanteilla (6.5x16" ET50)
  • Talvirenkaat Cont. IceContact 205/55-16 ACC Original1 -aluvanteilla (6.5x16" ET50)
  • Defa moottorin säteilylämmitin + Defa 1000/500W sisätilalämmitin
  • Takalasin tummennus SunGard -kalvolla (20%)
  • VAGarena.fi -tarra rekisterikilven taustalevyssä









 

Varusteista positiivisin yllätys on ollut peruutustutka. On hyvä värkki.
Yllättävin varustemiinus: Ajotietokone, joka ei jätä mitään muistiin on aika turha. Huomasin tämän puutteen vasta viikon päästä ostamisesta. Harmillista  :(

Meksikolaisen ominaisuuksista ja muista kokemuksista täällä. Positiivisissa tunnelmissa on taivallettu.

Edit: Kiitoksia Tosille, kun sain vetää yli pari riviä  ;)  
Edit2: Korjailtu varustelistaa
Edit3: Hienosäätöä.. lisätty linkkiä. Vannetiedot päivitetty>uudet kuvat>päivityksiä

#10
Olen ymmärtänyt että kaukosäädinongelmat ovat VAGeissa suht yleisiä, mutta en onnistunut löytämään mistään aivan samanlaista tapausta kuin itselläni.

Jettassani on erikoinen ongelma kaukosäätimien kanssa. Satunnaisesti auto tuntuu kadottavan kaukosäätimen kokonaan. Se ei siis tällöin toimi lainkaan, ja mikä erikoista, toinenkaan avain ei samaan aikaan toimi. Kun avain puolestaan toimii, toinenkin avain toimii. En ole vaihtanut kumpaankaan paristoa, mutta en usko ongelman olevan siinä. Silloin kun avaimet toimivat, niitä pystyy käyttelemään melko kaukaa. Lisäksi punainen valo palaa aina painiketta käytettäessä, myös silloin kun ovet eivät aukene/sulkeudu. Vahva epäilykseni onkin, että vika on autossa.

Itse tehtävää avainten synkronointia (ohjekirjasta) on kokeiltu muutaman kerran, mutta jossain vaiheessa kaukosäätimet mykistyvät taas. Säätimet ovat lähteneet toimimaan itsestäänkin, esim. tulen kotiin, yritän laittaa kakarilla ovet kiinni, ei toimi, painelen muutaman kerran ja käännän lopulta ovet kiinni avaimella. Seuraavana aamuna lukot aukeavat mainiosti kaukosäädöllä. Ja avainta ei ole siis välissä käytetty virtalukossa... eikä kakarin nappuloita ole ränkätty enempää.
Hyvin erikoista tapauksessa on sekin, että kaikki, siis aivan kaikki kerrat (ehkä n.20) on tapahtunut kotiparkkarilla. Ei koskaan kaupan pihalla, työpaikalla eikä missään muuallakaan. Melkoista sattumaa. Voisikohan joku ulkopuolinen tekijä aiheuttaa ongelmat? Asun aivan radan vieressä ja rautatieasema ratapihoineen ovat parinsadan metrin päässä. Tämä on pelkkä ajatus, mutta voisiko sieltä tulla jotain signaalia häiritsevää... vai onko tuo ihan ufo juttu?  

Edit: Otsikkoa muutettu. Oikea termi lienee kauko-ohjain
#11
Tunnistaako kuvan 16" vannetta kukaan? Kyseessä pitäisi olla -06 Touranissa ollut VW:n orkkisvanne. Jonkin verran olen vanteita etsiskellyt, ja OEM-vanteet alkaa olla jo suht tuttuja. Tämän näköiseen en ole ennen törmännyt. Se mikä oudoksuttaa, on että myyjän mukaan tähän tulisi soviterenkaat. Eikös orkkisvanteissa ole aina ihan oikean kokoinen keskireikä? Myyjä lupasi meilata illalla kaikki vanteen merkinnät, mutta ajattelin täältä kysäistä, jos sattuisi olemaan jollekulle tutun näköinen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy