Uuden auton maalipinnan kestokäsittelyt

Aloittaja Jyri, 04.12.09 - klo:21:20

« edellinen - seuraava »

Jyri

Näistähän on ollut testejäkin, kun vaan muistaisi missä. tiedän että osa porukasta täälläkin vannoo erilaisten käsittelyiden nimen. Kerätään tähän niitä eri vaihtoehtoja ja kokemuksia niistä.

Ilmoittakaa vähintään seuraavat:

-Käsittelyn nimi
-Milloin hankittu
-Paljonko ajettu
-Kokemuksia (kestävyys, kiilto, lian irtoaminen jne...)

sekä mielellään:
-Mistä hankittu/missä laitettu
-Hinta
-Takuu
+Muuta mieleen tulevaa

Mitä suosittelette uudelle autolle, ja millä perusteilla.

Kale

http://www.tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/tm-vertailu-maalipinnan-kasittelyt

UltimateVW:llä taisi olla tuloksetkin. Itsekin olen tutkinut näitä käsittelyjä kun tulevassa autossa on tehtynä ditec-käsittely. Sen mitä siitä olen netissä lukenut niin tyytyväistä on väki ollut mutta hinta todella korkea.

Kiviharju

Lainaa-Käsittelyn nimi
-Diamondbrite Jewelultra -käsittely helmiäismustassa maalipinnassa.
Lainaa-Milloin hankittu
-Käsittely tehty ennen auton luovutusta 14.10.-09
Lainaa-Paljonko ajettu
-Autolla ajettu käsittelyn jälkeen n.4000km.
Lainaa-Kokemuksia
-Kestävyydestä en vielä voi oikein sanoa mitään, koska kokemuksia on niin lyhyeltä ajalta. Kiilto on vielä kuin uutena, tottakai, eihän autolla ole ajettu juuri mitään. Suolainenkin lika irtoaa ilman liuottimia, pelkällä painepesuri huuhtelulla ja vesi helmeilee kuin vasta vahatulla pinnalla.
Lainaa-Mistä hankittu/missä laitettu
-Käsittely on tehty CarDeluxella Kouvolassa
Lainaa-Hinta
-Käsittelyn ohjehinta on 300â,¬, oikea hinta on jälleenmyyjäkohtainen.
Lainaa-Takuu
-Käsittelylle luvataan 6v takuu, joka edellyttää tarkastuskäyntiä kerran vuodessa. Tarkastuskäynti on pesun hintainen(n.25â,¬, riippuen paikasta)
LainaaMuuta mieleen tulevaa
-Mukana tulee pieni pullo hoitoainetta ja shampoota. Hoitoainetta suositellaan laitettavaksi noin kerran kuukaudessa, pesun yhteydessä. Itse olen nyt kerran sitä käyttänyt. Hoitoaineen käyttö on todella yksinkertaista. Ainetta kaadetaan ohjeen mukainen määrä ämpäriin, johon lasketaan n. 10l vettä. Tämän jälkeen pestään auto liuoksella normaalisti. Jos haluaa pestä autonsa pesukoneessa, hoitoainetta voidaan myös levittää suoraan maalipinnalle konepeltiin ja etulokasuojiin. Jonka jälkeen ajetaan auto harjapesukoneeseen, joka hoitaa levityksen. Hoitoaineen käyttäminen tai käyttämättä jättäminen ei ilmeisesti vaikuta takuuseen.
Takuu lupauksen mukaan autoa ei tarvitse vahata itse ollenkaan 6 vuoteen, jos on käyttänyt hoitoainetta ohjeiden mukaan. Joten eiköhän tuon käsittelyn pitäisi olla hyvä, vielä en osaa sanoa.
Laitan jatkoa sitten kun kokemuksia kertyy enemmän...
Audi A4 Allroad quattro -17

Jyri

Aika huimat lupaukset eikä paha hinta, kerro ihmeessä sitten väliaikatietoja...

RoccoScientist

Onkos kenelläkään kokemusta kovavahoista? Kyselin VV-autosta noiden maalipinnan käsittelyjen perään ja vain kovavahausta ilmeisesti löytyy - hintaan 130e. En yhtään ylläty jos hinta on korkea verrattuna vastaavan käsittelyn teettämiseen jossain muualla (tai itsellä), mutta onko tuosta kovavahauksesta ylipäätään mihinkään?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

mla

Itsellä ollut neljässä aiemmassa autossa Permashine käsittely ja ihmettelin suuresti tuota testiä kun valittivat ko. käsittelyn työläydestä.
Itse en tehnyt tuolle mitään muuta kuin pesin auton ja sillä selvä - liukkaria kun välillä näytti niin auto kiilsi kuin uusi. Välillä pesijätkin ihmettelivät pesukadulla, että onpa hyvin vahattu auto - sanoin vain että juu 3v sitten siihen tosiaan tehtiin se käsittely eikä ole vahattu kertaakaan se jälkeen :)

Innostuin taas pitkästä aikaa itse vahaamaan autoja kun tuli siirryttyä pakettiauto-luokasta normaalimman kokoisiin, joten nyt ei ole tullut otettua noita kestokäsittelyjä viimeisimpiin autoihin.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

skula

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 16.12.09 - klo:14:26
Onkos kenelläkään kokemusta kovavahoista? Kyselin VV-autosta noiden maalipinnan käsittelyjen perään ja vain kovavahausta ilmeisesti löytyy - hintaan 130e. En yhtään ylläty jos hinta on korkea verrattuna vastaavan käsittelyn teettämiseen jossain muualla (tai itsellä), mutta onko tuosta kovavahauksesta ylipäätään mihinkään?

Voin antaa ääneni perinteiselle kovavahaukselle..

Teetätin omaani ensimmäistä kertaa tuollaisen. Ihan siksi kun ostin ensimmäisen uuden valkoisen auton, ja halusin vähän helpottaa omaa elämää, kun olen huono vahailemaan autoa.. Nyt 8kk ja 19ktm jälkeen olen todella tyytyväinen. Auto lähtee normi (Korrek)autoshampoolla todella helposti puhtaaksi. Keulaan laitoin kesäisin itikan poistoon jotain myrkkyä kaveriksi ja kaikki itikan jäljetkin lähti hienosti ilman suurempaa hinkkausta.

Hintaa piti alunperin olla 70euroa. Mutta sain sen kuitenkin kaupan päälle, luovutustilaisuudessa autoliike iskeytyi höveliksi.

Keväällä sitten katsotaan jos tarvitsee tehdä uusi käsittely, teetän saman jos tarvii. Minulle kyllä kerrottiin että melkein 2 vuotta tuon pitäisi hyvänä pysyä jos vetäisee pintaan jonkin kiiltovahan satunnaisesti.

Oma käsittely tehtiin Prestan aineilla, ja käsittelijä itse suositteli(satuin törmäämään auton luovutustilanteessa tekijään) Pestan tai Autoglymin kiiltovahaa, Glymin sitä kullanväristä pulloa - Extra Gloss Protection - vedettäväksi vaikka pari/kolme kertaa vuodessa jos jaksaa. Pysyy paras kiiltokin kokoajan mukana.. Itse en ole tätä tehnyt koska minusta tuo kiiltää puhtaana vieläkin todella hienosti!

Markku J

Minulla on Silver Seal One -merkkinen maalipinnan käsittely, ja sen päällä Autoglym HD -vaha. Hyvin tuntuu vielä toimivan. Lika irtoaa hyvin ja kiiltää mainiosti !

Rahaahan tuohon meni useampi satanen, mutta ajattelin kokeilla ensimmäistä kertaa omassa autossa tällaista pakettia.
Käsittelyjä tekee, ja tarjouksen voi pyytää vanhalla UVW -palstalla kirjoittelevalta roba-s -nimimerkiltä.


Quality

Teetin jokseenkin uudekseltaan AutoDent -nimisessä firmassa Hyrylässä SilverSeal-kestokäsittelyn, joka lienee sama, minkä Markku J:kin on teettänyt. Käsittely pitäisi uusia vähintään kahden vuoden välein, ja itse teetin uusintakäsittelyn 1,5 vuoden jälkeen. Lisäksi autoa on (kova)vahattu normaalisti kaksi kertaa vuodessa. SilverSeal -käsittelyn hinta likkuu 200 euron tuntumassa, kovavahauksia tekevät niin monet yritykset, että hintahaarukkakin vaihtelee.

Mielestäni pintakäsittelyiden hyödyt ja kestävyys menee aika pitkälle uskon puolelle, mutta käsittääkseni autoni pinta on kohtuullisessa kunnossa vielä vajaan kolmen vuoden käytön jälkeen.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

RoccoScientist

Kiitos vinkistä, Skula. Olen itsekin huono vahailemaan autoa ja autotallin puuttuessa se jäisi nyt talvella melkoisen varmasti tekemättä. Uuden auton pintaan kuitenkin mielellään ottaisi jonkinlaisen suojan ja mieluiten niin, että ei tarvitse erikseen lähteä autoa pajalle viemään ja odotuttaa sitä siellä viikkoa tai paria, jotta suojakerros saisi aikaa kovettua (tai kuivua, mikä termi sitä nyt sitten kuvaakaan parhaiten). Jos tuo kovavaha kerran toimii noinkin hyvin, niin eiköhän se tule sitten otettua, vaikka 130 e onkin vähän suolainen hinta.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

skula

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 16.12.09 - klo:16:06
Kiitos vinkistä, Skula. Olen itsekin huono vahailemaan autoa ja autotallin puuttuessa se jäisi nyt talvella melkoisen varmasti tekemättä. Uuden auton pintaan kuitenkin mielellään ottaisi jonkinlaisen suojan ja mieluiten niin, että ei tarvitse erikseen lähteä autoa pajalle viemään ja odotuttaa sitä siellä viikkoa tai paria, jotta suojakerros saisi aikaa kovettua (tai kuivua, mikä termi sitä nyt sitten kuvaakaan parhaiten). Jos tuo kovavaha kerran toimii noinkin hyvin, niin eiköhän se tule sitten otettua, vaikka 130 e onkin vähän suolainen hinta.

Aina voi koittaa tinkiä.. Tuo hinta kuullostaa ihan järkeenkäypältä. Hintahaitari voi olla todella iso.

Minua ei ole kaduttanut, itse en noista kalliimmista käsittelyistä(SilverSeal.yms) ole oikein lämmennyt, vaikka varmasti hyviä ovat. Tämä nykyinen on minulle riittänyt. Ajattelin ensikesänä teettää sen uudestaan, jos vähänkin siltä tuntuu. Minusta tuollainen satasen kantturoilla oleva hinta ei ole paha, maksaahan ne omatkin aineet ja oma aika. Ja ammattimies tekee ammattimaista jälkeä - yleensä.

Kiviharju

Edellisen Passat 3C Variantin kovavahautin hintaan 80â,¬.
Hintaan kuului pesu, kiveniskujen maalaus(helmat ja keula), vahaus, ja eri pyynnöstä mutta samaan hintaan kaikkien ulko muoviosien kiillotus.
Hinta ei todellakaan ollut paha työn määrään nähden. Silloin tosin oli jokin tarjous päällä...
Audi A4 Allroad quattro -17

Jarppa

Edellinen omistaja teettänyt uutena tuohon profiiliin autoon Ditec käsittelyn. Nyt autolla ikää kohta 7 vuotta ja ajettu n. 115tkm. Väriltään helmiäismusta. Maalipinta on pysynyt hyvässä kunnossa ja etenkin kiilto on todella hyvä.

Itselläni auto on ollut 5 vuotta ja tuohan olisi pitänyt takuukäsitellä 3 vuoden välein, mutta on jäänyt teettämättä. Siltikin usein kun auton pesee, niin tulee kuittia kanssaihmisiltä siitä että olisin vahannut tai kiillottanut auton. Kyseiset toimenpiteet himmentää vaan pinnan, joten maalipinnalle ei ole pesua enempää tarvinnut tehdä. Koskaan en ole autoa harjapesussa käyttänyt, sekin varmaan on auttanut pitämään maalipinnan kunnossa. Noitten lisäkäsittelyjen tarkoitus on paikata fyysisen hankauksen aiheuttamia naarmuja ja kiveniskuja tms, muuten tuo aine ei kuulemma kulu tai liukene pois. Väittävät tuon suojaavan maalipintaa kiveniskuilta.

Vaikea sanoa että kuinka tuo toimii jos jatkuvaan harjapesukoneissa autoa käyttäisi. Kyllä tuota suositella voi jos vaan perse kestää tai on muuten laiska autoaan vahailemaan.

40046132

Itse olen vannoutunut Ditec-käsittelyjen käyttäjä.(Johtuen osittain siitä, että tuttu tekee niitä). Olen kyllä aatellut, että muitakin voisi koettaa.
Profiilin autoon olen teettänyt Ditecin ensimmäisen kerran 2006 keväällä (auto vm.-04) ja siitä sitten aina 1,5v välein uusinta käsittelyä. Mielestäni pinta on helppo hoitoinen, eikä vaadi "omakätisiä" vahauksia. Profiilin kuva on napattu tänä syksynä, Ditec-käsittelyn jälkeisenä päivänä.
Velipojalla on Brilliant-peilikiilto pinta -07 mallin T5 portterissa ja ihan kohtalainen on tuonkin kiilto.

Vw Transporter 4-motion R-line
Ex. Volvo XC60 D3 AWD, R-Design -11
A4 B7 1.8 Tq S-line -08 & Bmw 320d E91 M-Sport -07,
A4 B6 1.8 Tq -04 & A3 1.6 -07

Gus

Uusi ja musta auto tulossa ja mietinnässä jonkinlainen pinnoite suojaamaan uutta maalipintaa. Jonkin verran luin jo mm. Silver seal -nimisestä pinnoitteesta. Kiinnostaisi kuulla kokemuksia kestopinnoitteista ja muista pidemmän ajan kestävistä ratkaisuista. Mitä suosittelette uuden auton pintaan?
Skoda Octavia III 1.8 TSI Combi Elegance

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Gus - 03.01.10 - klo:12:13
Uusi ja musta auto tulossa ja mietinnässä jonkinlainen pinnoite suojaamaan uutta maalipintaa. Jonkin verran luin jo mm. Silver seal -nimisestä pinnoitteesta. Kiinnostaisi kuulla kokemuksia kestopinnoitteista ja muista pidemmän ajan kestävistä ratkaisuista. Mitä suosittelette uuden auton pintaan?

Yhdistin viestisi vanhaan keskusteluun aiheesta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Simola

LainaaEdellisen Passat 3C Variantin kovavahautin hintaan 80â,¬.
Hintaan kuului pesu, kiveniskujen maalaus(helmat ja keula), vahaus, ja eri pyynnöstä mutta samaan hintaan kaikkien ulko muoviosien kiillotus.
Hinta ei todellakaan ollut paha työn määrään nähden. Silloin tosin oli jokin tarjous päällä...

Itse teetätin autolle ja itselleni joululahjaksi tuon saman kestovahauksen josta Kiviharju yllä kertoi.
Tämä oikeastaan vain siksi että oli kiireitä ja kelit olivat niin paljon pakkasella etten viitsinyt pihalla alkaa itse pesemään, ja sen jälkeen tallissa vahailemaan. Tähän vaikutti myös se että isäni musta auto kävi samassa käsittelyssä ja jälki oli upea!

Työhön oli kuulemma käytetty Cartekin vahaa, ja vaha oli koneella kiillotettu. Itse olen aina käsin kiillottanut, ja täytyy sanoa että tuo koneella kiillotettu pinta on kyllä todella lasimaisen sileä suhteessa käsin kiillotettuun, vaikka olisin itse claybarilla käynyt koko auton läpi.
Työ sovittiin tehtäväksi 80 eurolla, ja hommaan kuului myös löytyneiden kiveniskujen paikkaaminen.

Kestoksi luvattiin lähes paria vuotta, mutta aika näyttää. Olen kuitenkin ahkera itsekin vahaamaan joten varmaan aika pian keväällä tulee jo jotain tehtyä. Täytyy kuitenkin seurata pinnan kestävyyttä. Tällä hetkellä se on parempi kuin aikoihin. En ole saanut Prestalla, Zainolla tai millään muulla näin tiiviin oloista vahapintaa. Kiillon sen sijaan olen muillakin saavuttanut, mutta tämä pinnan lasimaisuus ja sileys on nyt paljon parempi!

Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

Kiviharju

Ei nämä kestokäsittelyt näköjään maalipinnan hiusnaarmuuntumista estä.
Nyt pakkaskeleillä, kun auto on puhtaampi näkyy karu totuus. Lumiharjaa kun on joutunut käyttämään niin konepelti ja katto ovat aivan täynnä pyörteitä ja hiusnaarmuja.
Eihän sitä näe kuin ihan läheltä hyvässä valossa, mutta vituttaa se kuitenkin...

Se on vaan hommattava talli, ettei tarvitse niin usein pintaa harjailla ;)
Audi A4 Allroad quattro -17

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 03.01.10 - klo:17:24
Lumiharjaa kun on joutunut käyttämään niin konepelti ja katto ovat aivan täynnä pyörteitä ja hiusnaarmuja.
Eihän sitä näe kuin ihan läheltä hyvässä valossa, mutta vituttaa se kuitenkin...

Sama täällä. Tallia tai katosta kun ei ole, niin pahimmillaan joutuu kolme-neljä kertaa päivässä naarmuttamaan pintaa. (Itelläni ei tosin ole kestovahausta vaan ihan normivahat, eli sikäli OT.)
Tuttu kun kuunteli vuodatustani, niin hän ehdotti käyttämään pesuharjaa lumien poistamiseen. Hiukan huvitti ajatus, mutta onhan siinä paljon pehmeämpää harjasta... Huono puoli on se, että vähänkin kovettunut lumi on varmaan aika vaikea sillä poistaa. Toinen huono puoli on se, että pesuharjan kanssa heiluminen voi jonkun mielestä olla koominen näky...
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Gus

Tai ehkä pitää tyytyä vain harjaamaan kriittiset kohdat eli lasit ja valot puhtaaksi lumesta. Tiedä sitten mitä sellaisen ikilumen pitäminen konepellillä tekee maalipinnalle ;)
Skoda Octavia III 1.8 TSI Combi Elegance

Golf

Eipä tuota naarmuuntumista taida saada millään keinolla poistettua kokonaan vaikka miten varoisi. Eräs tuttu esitteli puhdasta autoaan ja kehui maalipintaa jota ei ole kuulemma kertaakaan parin vuoden aikana pesty konepesussa ja vahailtukin oli säännöllisesti, katsoin pintaa siinä auringonvalossa vaan eipä se tosiaankaan naarmuton ollut, täynnä pyörrejälkiä ja kaikenlaisia pieniä hiusnaarmuja. Jätinpä kuitenkin asian mainitsematta :)

Samueli

Mistähän tuota Ditecin käsittelyä kannattaisi lähteä kyselemään, vai vieläkö sitä on Suomessa saatavissa? Ditec USA:n sivuilta osoittaa Finland-linkki osoitteeseen www.sealco.fi, jota kuitenkaan ei enää näytä olevan olemassa...

Joko Ditec lienee kuollut Suomessa?

40046132

Lainaus käyttäjältä: Samueli - 14.02.10 - klo:17:15
Mistähän tuota Ditecin käsittelyä kannattaisi lähteä kyselemään, vai vieläkö sitä on Suomessa saatavissa? Ditec USA:n sivuilta osoittaa Finland-linkki osoitteeseen www.sealco.fi, jota kuitenkaan ei enää näytä olevan olemassa...

Joko Ditec lienee kuollut Suomessa?

http://www.diniauto.fi/
Itse olen tuolla asioinut Diteciin liittyvissä asioissa. Ja tarkoitus olisi taas lähiaikoina mennä, kun saan oman autoni kolari korjauksesta.
Vw Transporter 4-motion R-line
Ex. Volvo XC60 D3 AWD, R-Design -11
A4 B7 1.8 Tq S-line -08 & Bmw 320d E91 M-Sport -07,
A4 B6 1.8 Tq -04 & A3 1.6 -07

VW_Johan

Mulla on myös tässä nykyisessä autossa Ditec, voin suositella. Se laitetettiin syksyllä 2007, uusintakäsittely suositellaan 18kk välein, itse tein sellaisen viime keväänä eli toukokuu 2009. Auto kiiltää edelleen kuin uusi (nyt vajaa 3v vanha) ja on helppo pestä, kura irtoaa ihan eri lailla, ja mustakin auto pysyy puhtaan näköisenä vähän kauemmin. J. Sandell niminen firma Tukholmassa teki käsittelyn, hinta oli vähän päälle 4000 SEK.

Kale

Itsellä olisi Ditec uusintakäsittely ajankohtainen ja soittelin tuonne Diniautoon. Topcoat käsittelyn hinta oli muistaakseni 270â,¬ joka kuullosti hieman suolaiselta mielestäni. Tarkoitus olisi kysellä käsittelyä vielä muualtakin mutta en ole asiaan ehtinyt perehtymään.

Nopealla googletuksella löytyi toinenkin firma mikä tekee ditec-käsittelyjä.
http://www.pohjolanlasi.fi/tuotteet.html

Samueli

Näyttäisi tuo Ditec maksavan muutamaa kymppiä vaille 1.000 â,¬ ja Finikor Brilliantia olisi saatavilla noin 250â,¬ hintaluokassa. Finikor voitti myös taannoisen TM:n vertailun Ditecin tullessa kolmanneksi.

Osaisiko joku selittää yksinkertaiselle, että miksi kannattaisi hankkia mieluummin yksi Ditec-käsittely kuin tarpeen mukaan vaikka neljä Finikor-käsittelyä...?

Timba

Omassa historiassani menossa kolmas Ditec -auto, eikä voi kuin suositella.

Omalla kohdalla juttu lähti liikkeelle duunikaverin käsitellystä autosta, joka tuntui olevan aina puhdas.
Arvoin asiaa (hinnan takia) n. 1,5 vuotta ja en ole arponut sen jälkeen.
Tämän jälkeen olen onnistunut puhumaan asiakkaanikin (suhteellisen kriittinen) asiaan sekaisin ja hänellä menossa nyt neljäs auto Ditecin osalta.

Käsittääkseni kemikaalien hinnat ovat nousseet ja oma "käsittelylaitokseni" oli jo luopumassa Ditecistä, mutta palasi siihen takaisin asiakkaiden painostuksesta. 1000e hintaluokka olisi jo suht paljon, varsinkin kun ensimmäinen oma käsittely Golf IV Variantiin maksoi luokkaa 450e. H2:sen käsittely maksoi reilun tonnin pari vuotta sitten, mutta siinä peltipintaa hieman riittääkin.
Ditecin kovakalvon uusiminen tapahtuu n. 1,5 vuoden välein ja tuosta lystistä olen mielelläni maksanut pari sataa, varsinkin kun auto on pesty juurta jaksaen samassa yhteydessä. Esim. edellinen Golffi oli Ditecin jälkeen huomattavasti paremmassa kunnossa, kuin luovutuksessa esim. helmojen yms. osalta.

Historia:
2002-2004 Golf IV Variant 37000km
2004-2008 Golf IV Variant 90000km
2008- Skoda Octavia 44000km

Rasitteet:
- hinnan kirpaisu
- pesuvälien kasvaminen ja tästä johtuen lian pinttyminen ;-)

Hyödyt:
- pesemisen helppous
- pinnan puhtaana pysyminen
- pinnan kiiltoaste sekä tasaisuus (suosittelen kokeilemaan)
- ei vahausta (pintaa ei saa vahata)

Aikaisemmin pesin autoni talvikaudella vähintään kahden viikon välein, jotta pinnan sai pidettyä säädyllisessä kuosissa ja jynssääminen ei ollut työtä. Nyt pesuvälit ovat vajaa kuukauden luokkaa. (käytettävissä erillinen pesutalli, joten peseminen ei mikään elämää suurempi projekti). Ongelma alkaakin tällöin olemaan pinttynyt suola ja piki, jota saa hieman pestä.

Löytyisikö joltain omakohtaista kokemusta esim. Ditecin sekä kestovahojen osalta ?
Itse olen ollut tyytyväinen kertainvestointiin ja en edes ole ajatellut vuosittain uusittavaa kestovahaa.

Oma autoni kävi kovakalvossa viime kesänä ja juuri suunnittelin, että heitän auton uudestaan kovakalvoon kolarikorjauksen takia esim. toukokuussa, niin saa auton taas kesäkuntoon ja pinnan pisaroivaan kuntoon.
Uuden auton osalta asia kannattaa hoitaa heti luovutuksen yhteydessä.
Osa liikkeistä hoitaa käsittelyn tarvittaessa valmiiksi ennen luovutusta.

Käyttämäni "käsittelylaitos" Tuplasuojaus Ky, Vantaa (suosittelen, vaikka ensi reaktio laitoksesta voikin olla arveluttava)

Motto: ainoastaan kolme lisävarustetta autoon on tarpeen: 4x4, eberi ja maalipinnan kestokäsittely

PS.
Jyri, olen todella vihainen, jos et päädy Ditecciin tai edes johonkin kestovahaan ! (useamman vuoden aivopesun jäljiltä)
Seat Alhambra 2,0 TDI Style 4WD 7p
Ex. VW Polo 1,3 / Golf IV Variant 1,6 & 1,9 TDI / Skoda Octavia Scout 2,0 TDI

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Timba - 15.02.10 - klo:23:47
PS.
Jyri, olen todella vihainen, jos et päädy Ditecciin tai edes johonkin kestovahaan ! (useamman vuoden aivopesun jäljiltä)
Myönnetään, edellisen kohdalla jo harmittelin kun ei tullut kokeiltua, tällä kertaa on varmaan pakko, itse asiassa on tullut jo hieman katseltuakin vaihtoehtoja...

Male80

Itse olen käyttänyt autoa Prestan kestovahakäsittelyssä, jolle kestoa luvataan vuosi. Hinta on ollut 80 â,¬ sisälten myös imuroinnin sekä sisätilojen ja lasien sisäpintojen pyyhinnän. Hinta on mielestäni niin edullinen että olen käyttänyt 2 kertaa vuodessa. Niin tyytyväinen olen tuohon ollut, että en ikinä maksaisi 1000â,¬ kestovahauksesta. Tämä on kuitenkin vain yksi mielipide...
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

Samueli

Lainaus käyttäjältä: Timba - 15.02.10 - klo:23:47
Omassa historiassani menossa kolmas Ditec -auto, eikä voi kuin suositella.

Uskon kyllä, että Ditec sinänsä saa (ainakin oikein ja huolellisesti laitettuna) aikaan ihan hyvän ja kestävän kiillon. Mutta onko se neljä kertaa kiiltävämpää kuin Finikor, tai kestääkö se neljä kertaa pidempään, vai miten tuo hinnanerotus pitäisi itselleen perustella?

Vai onko tuo Finikorin Brilliant käytännössä kuitenkin ihan yhtä hyvä vaihtoehto - menestyihän se TM:n testissäkin Diteciä paremmin?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy