Tiguan 2016.

Aloittaja europe, 01.09.15 - klo:13:55

« edellinen - seuraava »

Enhancer

Näyttää tutulta.

Tarkemmalla syynäyksellä huomasin, että diesel-manuaali 4motion putoaa myös kokonaan tuotannosta.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

jarkko_h

Eli jatkossa ei saa nelivetoa ei 1.4 eikä 1.5 litran bensa koneella. Ainoastaan kaksilitraisena.

akk

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 23.04.18 - klo:00:48
Eli jatkossa ei saa nelivetoa ei 1.4 eikä 1.5 litran bensa koneella. Ainoastaan kaksilitraisena.

Joku tässä logiikassa nyt pettää. Vaikka näiden 1.4 4-vetomallien valmistus lopetettaisiin syys-lokakuussa, niin silti niiden janat pitäisi näkyä alkuvuoden puolella, sillä niitähän tehdään vielä.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: akk - 23.04.18 - klo:06:56
Joku tässä logiikassa nyt pettää. Vaikka näiden 1.4 4-vetomallien valmistus lopetettaisiin syys-lokakuussa, niin silti niiden janat pitäisi näkyä alkuvuoden puolella, sillä niitähän tehdään vielä.
1.4tsi valmistus loppuu heinäkuun lopussa koko konsernissa. Yhtäkään ko. moottorilla valmistettua autoa ei saa rekisteröityä enää EU-alueella 1.9.2018 jälkeen, koska tuota moottoria ei tulla WLTP-tyypittämään.

Kaikki sisässä olevat 1.4tsi -tilaukset, mitkä eivät ehdi tuotantoon ennen heinäkuun loppua, toimitetaan 1.5tsi tekniikalla. Asiakkaalle tästä ei toki lisäkulua muodostu. Mielenkiintoisempi seikka on sitten se, jos on vaikkapa 1.4 nelivedosta tilaus nyt sisässä, toimitetaanko se sitten 2.0tsi:nä samaan rahaan? :D

Itselläni tilanne Octavia 1.4 G-TEC:n kanssa se, että arvioitu tuotanto nyt vko 30. Jos ei ehdi tuotantoon tuolla viikolla, alkaa 1.5 G-TEC:n tuotanto vasta viikolla 48 eli saisin auton vasta ensi vuoden puolella. Vaikka ehtisikin tuotantoon, olisi Suomessa vasta elokuun alkupuolella, ja koko autoalalla on vanhojen mallien kanssa sama tilanne eli 1.9 on deadline. Voi olla "hiukan" ruuhkaa satamissa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: akk - 05.04.18 - klo:12:52
Kysytty on uudestaan, ja maahantuojalta saadun tiedon mukaan 4-vetomalliin ei ole tulossa 1.5 TSI konetta vielä.
Hyvä vastaus muuten myyjältä :D.

Jätti vaan kertomatta, että sekä 1.4tsi että 1.5tsi poistuu nelivetona ainakin pitkälle ensi vuoteen.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

akk

#245
^ / ^^ Oma tilaus on laitettu maaliskuun lopulla sisään, tarkoituksella viime tingassa, juuri ennen kuin winter-edition kampanja päättyi. Silloin arveltiin 4-4,5 kk toimitusaikaa, eli tämän mukaan menisi heinä-elokuulle, joka taitaa olla nippa nappa tuo 1.4 :n ”takaraja”. Sikäli voisin odottaa pidempäänkin, kun tämän nykyisen liisari päättyy vasta joulukuussa.

Sitä vaan ihmettelen että vw-sivuilla voi rakentaa vielä 1.4 TSI 4-vedon ja tiedot löytyvät hinnastosta.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

jarkko_h

Suomen kannalta huono veto jättää pikkumoottoriset nelivedot pois. Vakuutusmaksut, hinta ja käyttökulut 2.0 TSI pienemmät. Ulkomaisilla forumeilla ollut myös kohtuu tyytyväisiä kuskeja 1.4 koneeseen nelivedon yhteydessä. Vain kulutuksesta ja DSGstä pientä marinaa.

2.0 TSI hinta pomppaa jo yli 50 tuhannen ja sillä hintaa saa jo esim. hyvin varustetun Subaru Outbackin, Rav 4 hybridin. Laittaisin itse 50 tonnia jo mielummin kyseisiin autoihin.

akk

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 23.04.18 - klo:18:48
Suomen kannalta huono veto jättää pikkumoottoriset nelivedot pois. Vakuutusmaksut, hinta ja käyttökulut 2.0 TSI pienemmät. Ulkomaisilla forumeilla ollut myös kohtuu tyytyväisiä kuskeja 1.4 koneeseen nelivedon yhteydessä. Vain kulutuksesta ja DSGstä pientä marinaa.

2.0 TSI hinta pomppaa jo yli 50 tuhannen ja sillä hintaa saa jo esim. hyvin varustetun Subaru Outbackin, Rav 4 hybridin. Laittaisin itse 50 tonnia jo mielummin kyseisiin autoihin.

Jos nuo 1.4 4-veto mallit on jäämässä pois, niin miksi vielä hinnastot jne...luulisi että ilmoittaisivat että heinäkuun jälkeen se on finito.

Itselleni nuo mainitut autot eivät olisi vaihtoehtoja, etenkin Rav 4 on sellainen jyrä, ja kuluttaa hybridinäkin sen verran paljon että oksat pois.

Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Enhancer

Eikös nyt olisi aika hyvä veto tilata 1.4 4motion, aika suurella todennäköisyydellä toteutuva auto olisi 2.0tsi 4motion? :)

Vaikea sanoa miksi putki on vielä olevinaan auki, olisiko tuotannossa sitten oikeasti vielä tilaa?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 23.04.18 - klo:21:48
Eikös nyt olisi aika hyvä veto tilata 1.4 4motion, aika suurella todennäköisyydellä toteutuva auto olisi 2.0tsi 4motion? :)

Vaikea sanoa miksi putki on vielä olevinaan auki, olisiko tuotannossa sitten oikeasti vielä tilaa?

Syy voi olla myös tyyppihyväksynnän viivästyminen. Hinnastoon on pakko laittaa tyypättyjä versioita, jos haluaa jatkaa kaupantekoa. Sitte tilalle lähin tyypätty versio.. On aivan siis mahdollista että nyt tilatun 1.4 nelivedon tilalle tulee 2.0 TSI. Näinhän on esim muualla käynyt aikaisemmin 1.4 TSI saatavuusongelmien kanssa.

akk

^ Tuo olisi kyllä liian hyvää ollakseen totta   ;D
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

saksala

Taulukon mukaan 110 kW 1.5 TSI:ssä ei ole partikkelisuodatinta (OPF) vaikka taulukon alla sanotaan, että suorasuhkutuskoneisiin (TSI) se tulee. Onkohan vain virhe taulukossa? OPF on kyllä 2.0 TSI:n ja 96 kW 1.5 TSI:n mallimerkinnöissä.

Tuleekohan partikkelisuodattimet Suomeenkin, vai vain Saksaan?

vasara

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 23.04.18 - klo:22:26
Syy voi olla myös tyyppihyväksynnän viivästyminen. Hinnastoon on pakko laittaa tyypättyjä versioita, jos haluaa jatkaa kaupantekoa. Sitte tilalle lähin tyypätty versio.. On aivan siis mahdollista että nyt tilatun 1.4 nelivedon tilalle tulee 2.0 TSI. Näinhän on esim muualla käynyt aikaisemmin 1.4 TSI saatavuusongelmien kanssa.
Voihan se tulla, mutta ei ilman lisähintaa. 'Muualla' tilanne on helpompi, kun ei ole autoveroa.. vaikkapa 4motion 1.4 vs 2.0 tsi comfortline veroton hintaero on vain 3000, ja Suomessa verojen takia hintaero on 6000,. Ei niitä veroja kukaan suomalaisen ostajan puolesta maksa, vaikka tehdas tuommosen mieluisan upgraden tekisikin. Tietysti jos tehdas vielä pudottaisi 2.0 suomihinnan tassä tapauksessa niin alas, että veroineenkin homma menisi tilauksen kanssa päikseen? .. mutta tuskin tapahtuu.. siellä tuskin ketään kiinnostaa pienen pohjoisen maan verotuksen kummallisuudet.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 24.04.18 - klo:13:35
Voihan se tulla, mutta ei ilman lisähintaa. 'Muualla' tilanne on helpompi, kun ei ole autoveroa.. vaikkapa 4motion 1.4 vs 2.0 tsi comfortline veroton hintaero on vain 3000, ja Suomessa verojen takia hintaero on 6000,. Ei niitä veroja kukaan suomalaisen ostajan puolesta maksa, vaikka tehdas tuommosen mieluisan upgraden tekisikin. Tietysti jos tehdas vielä pudottaisi 2.0 suomihinnan tassä tapauksessa niin alas, että veroineenkin homma menisi tilauksen kanssa päikseen? .. mutta tuskin tapahtuu.. siellä tuskin ketään kiinnostaa pienen pohjoisen maan verotuksen kummallisuudet.
Tässäpä ei olekaan sopimuksen ehdoista löytyvä veromuutos kyseessä.

Jos tehdas lakkaa toimittamasta autoa, jonka asiakas on tilannut vastaa tästä viime kädessä myyjä. Eli kyllä kulut maksaa tehdas/maahantuonti/myyjäliike, ja asiakas maksaa sen mitä sopimuksessa lukee.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Herr K

Ei suoraan Tiguaniin liittyen, mutta liittyen tiettyjen VW mallien poistumiseen WLTP-standardin tulon myötä: Tämän Saksan auto, motor und sportin artikkelin mukaan pääsääntöisesti kaikki vahvistetut tilaukset tullaan valmistamaan ja toimittamaan. Artikkelin viimeisessä kappaleessa lukee "Grundsätzlich gilt: Bestätigte Bestellungen werden auch gefertigt und ausgeliefert".

https://www.auto-motor-und-sport.de/news/wltp-rde-abgasnorm-eu-6d-temp-varianten-entfall/

Luulisi, että Suomenkin automyyjille tehtaan järjestelmät näyttävät tilausta lähettäessä onko jotakin mallia saatavilla vai ei.
VW Passat Variant GTE

saksala

^Tuossa AMS:n jutussa sanotaan, että alle 2% myyntiosuuden mallit lopetetaan. Selittää sen, ettei Tiguan 1.4 nelivedolla ole seuraajaa, ainakaan lähiaikoina. Malleja tulee varmaan lisää sitten kun WLTP-tyypitysten ruuhka hellittää.

akk

#256
Tänään saatu tieto että auto valmistuu viikolla 27. Eli jotakuinkin aikataulussa ollaan. 1.4 TSI 4motioneita voi vielä tilata, sillä Suomen kiintiössä on vielä tilaa. Siitä tuleeko seuaajaksi 1.5 TSI ja milloin ei ole tietoa. Sama epätietoisuus kuullosti olevan myös Skodan (Kodiaq) kohdalla.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

saksala

28.2. tilaamani 1.4 TSI 4Motion valmistuu viikolla 21 eli ensi viikolla. Soitin tänään myyjälle ottaakseni vielä Travel-paketin (sähkötoiminen jalalla huitaistava takaluukku, navi, kessy) mutta valmistusviikko oli jo lukkiutunut. Säästyipähän 1200 ,.

akk

^ Eli suhteessa mennään samaan tahtiin. Oma tilattiin maaliskuun lopussa. Vaimon Fiestan kanssa kävi samanlainen lapsus, havahduttiin liian myöhään perustustutkan ja automaattiilmastoinnin hankintaan, ja kun otettiin yhteyttä myyjään, valmistusviikko oli lyöty jo lukkoon. Kauheata säästöä ei syntynyt, jäi vain potuttamaan  :D
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Herr K

Tuli bongattua eka kertaa Tiguan Allspace, kun pyörälenkillä ajoin Volkswagen Centerin ohi. Ihan hyvältä näytti Tiguan pitempänäkin ja erityisesti kyseisen auton Silk Blue -metalliväri miellytti omaa silmää. Tota väriä ei taida tavalliseen Tiguaniin olla ainakaan Suomessa saatavilla
VW Passat Variant GTE

akk

^ Noin samoilla varusteilla 4-vetona, mitä nyt perus tiguan tilattu, hinta kipuaisi helposti 55 ke:hen.
Jos tuota allspacen lisätilaa kaipaisi, Kodiaq olisi selvästi järkevämpi vaihtoehto hinnaltaan.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

akk

Saatu tieto että tiguan on tulossa laivalla kohti Suomea  :D
Myyjän mukaan kestää noin kuukauden kunnes auto on luovutuskunnossa, joten sattuu hyvin arvioituun n. 4,5 kk toimitusaikaan.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Gerge

Huomasin tänään että Tiguan kerää runsaasti hiekkaa korin ja mustien pohjapaneelien väliin. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Muutama kivi oli niinkin suuri että ei meinannut mahtua pyöreiden reikien läpi jotka ilmeisesti on siinä veden poistumista varten. Sinänsä näyttää melko tiiviiltä joten en oikein ymmärrä miten hiekka pääsee kerääntyvät niinkin runsaasti.
VW Tiguan II Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG
VW Golf VI Highline 2,0 TDI 103 kW 4MOTION

akk

#263
Lainaus käyttäjältä: akk - 03.07.18 - klo:19:54
Saatu tieto että tiguan on tulossa laivalla kohti Suomea  :D
Myyjän mukaan kestää noin kuukauden kunnes auto on luovutuskunnossa, joten sattuu hyvin arvioituun n. 4,5 kk toimitusaikaan.

Auton luovutus sovittu ensi keskiviikolle  8)
Ihmetellä kyllä täytyy että Suomen vw-sivustolla voi vieläkin rakennella 1.4 TSI 4Motionin vaikka valmistus on jo taitanut loppua  ::)
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

saksala

Onnea uudelle Tigulle. Minun 1.4 TSI 4Motionin luovutus oli 28.6. Vein samantien alustan ruostesuojaukseen, joku Finikorin täydennyssuojaus se oli (650 ,). Kilometrejä on kertynyt tuhat ja kaikki on toiminut eleettömästi niinkuin pitääkin.

Erityisen tyytyväinen olen Area View -kamerasysteemiin. Pihassa kun joudun väistelemään kiviä ja salaojakaivoja tms. Peräkärrykin on helppo saada sattumaan koukkuun. Peruutuskamera on kätevä marketin parkkipaikalla kun muuten ei näe kaikkia takana kulkijoita.

akk

^ Kiitos, kyllähän tätä on jo odoteltu kuin loppuvia helteitä  ;D
Hyvä kuulla ettei mitään vikoja ole tullut eteen, tosin onhan tämä ollut jonkin aikaa jo tuotannossa. Kerkekesikö muuten MY19 malliksi ?
Itselle ei noita kameroita tule, katsoin että tutkat ja omat silmät riittävät  :P
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

esako62

Lainaus käyttäjältä: saksala - 02.08.18 - klo:21:50
Erityisen tyytyväinen olen Area View -kamerasysteemiin. Pihassa kun joudun väistelemään kiviä ja salaojakaivoja tms. Peräkärrykin on helppo saada sattumaan koukkuun. Peruutuskamera on kätevä marketin parkkipaikalla kun muuten ei näe kaikkia takana kulkijoita.

Tuo kamera on sellainen varuste, ettei jatkossa halua tulla ilman toimeen. Aikanaan oli Vitarassa k.o. varuste ja sen jälkeen on ollut kaikissa autoissani. Toki ilmankin pärjäisi mutta miksi?

saksala

Lainaus käyttäjältä: akk - 03.08.18 - klo:06:23
...Kerkekesikö muuten MY19 malliksi ?...
2018-malli se on - valmistenumeron 10. merkki on J, 2019 se on K. Luultavasti 2019-mallien valmistus ei ole vielä alkanut.

akk

Lainaus käyttäjältä: esako62 - 03.08.18 - klo:15:25
Tuo kamera on sellainen varuste, ettei jatkossa halua tulla ilman toimeen. Aikanaan oli Vitarassa k.o. varuste ja sen jälkeen on ollut kaikissa autoissani. Toki ilmankin pärjäisi mutta miksi?

Ymmärrän, tätä edellisessä autossa sellainen oli, poisoppiminen on ollut vaikeaa.Kuitenkin tiguanissa on paremmat näkymät ympäristöön omalta kannalta katsottuna kuin edellisissä sedaneissa.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

akk

Lainaus käyttäjältä: akk - 01.08.18 - klo:07:10
Auton luovutus sovittu ensi keskiviikolle  8)


Auto noudettu tänään, ja siinä kaikki oli mitä sovittiinkin  :) Muutama positiivinen seikka tuli auton läpikäynnissä esille. Ensinnäkin navigointikartan saa digimittariston keskelle, en tiennyt että se on mahdollista tässä perusnavissa. Toki silloin ei näy samaan aikaan radion näytöllä. Toinen seikka on että ergocomfort-istuinten myötä keskiosan verhoilu on alcaranta samettia, joka on mielestäni mielyttävämmän tuntuinen kuin peruspenkin verhoilu. Samoiten verhoilukuvio on hilitympi, eli yksivärinen. Penkin ristiselän hieronnalta en paljoa odottanut, eikä se ”muljutus” paljoa säväyttänyttänytkään.

Ajossa edelleen hiljainen, ei ainakaan passatiin paljoa eroa. Taajamassa ehkä turhankin ärhäkkä, mutta motarilla huomaa että tehot on tippuneet noin puoleen.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy