Tiguan 2016.

Aloittaja europe, 01.09.15 - klo:13:55

« edellinen - seuraava »

Herr K

Ei valitettavasti saa suomen kieltä naviin. Saksa ja englanti ovat ainoat vaihtoehdot. Sinänsä kyllä aikamoinen puute, mutta sama tilanne taitaa olla kaikissa VAG-merkeissä, joskin Seatissa lisänä espanja. Ei luulisi olevan iso kustannus, kun 50 euron Tom Tomissakin on kymmeniä kieliä.
VW Passat Variant GTE

lari


On se kumma kun ei ole saatu GTE versiota Tiguanista markkinoille.

Luulisi tuolle olevan kohtuullisen hyvä myynti - olisi ollut jo vuosia. Mutta eipä taida tuollaista tulla kun VW tekee vaan tulevaisuuden sähköautoa joka on jo 'pian' markkinoilla... https://www.volkswagenlehti.fi/i-d-crozz-volkswagenin-uusi-sahkoauto/

Herr K

Kiinassa Tiguan Allspacen hybridiversiota jo esiteltiin:

https://www.carscoops.com/2018/03/least-10-volkswagen-suvs-bound-china-2020/

Myyntiintulosta Kiinassa saati muualla ei taidettu antaa mitään tietoja ja myöskään mitään speksejä ei julkaistu. Plug-in hybridi Tiguan on bongattu myös Ruotsissa testattavana, joten ehkä toivoa kuitenkin on:

https://www.carscoops.com/2018/03/least-10-volkswagen-suvs-bound-china-2020/
VW Passat Variant GTE

saksala

Lainaus käyttäjältä: akk - 02.03.18 - klo:16:49
Niin highlinen perusledit saa lisävarusteena vain trendlineen. comfortlineen ja highlineen tulee sitten dynaamiset versiot lisähintaan. Villi veikkaus on ettei noilla ole valotehojen osalta juurikaan  eroa, jos logiikka on sama kuin audin ledvaloissa (perus versus matrix)

Hieman lisätietoa valojen valintaan. Ruotsalaisessa Tiguanin konfiguraattorissa on ilmoitettu valovirrat:

  • halogeeni 510 luumenia
  • LED 660 luumenia
  • dynaaminen LED 785 luumenia
Eli LED antaa 28% enemmän valoa kuin halogeeni, dynaaminen LED 52% enemmän kuin halogeeni.
https://www.volkswagen.se/app/bygg-din-bil/vw-se/sv/tiguan/31105?page=trim

akk

Lainaus käyttäjältä: saksala - 31.03.18 - klo:11:27
Hieman lisätietoa valojen valintaan. Ruotsalaisessa Tiguanin konfiguraattorissa on ilmoitettu valovirrat:

  • halogeeni 510 luumenia
  • LED 660 luumenia
  • dynaaminen LED 785 luumenia
Eli LED antaa 28% enemmän valoa kuin halogeeni, dynaaminen LED 52% enemmän kuin halogeeni.
https://www.volkswagen.se/app/bygg-din-bil/vw-se/sv/tiguan/31105?page=trim

Onhan tuo hyvä että dynaamisissa on potkua vielä hieman lisää, mutta ensisijaisesti automaattinen valokuvion muuttelu on se pointti mielestäni.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

saksala

Nuo valovirran lukuarvot on kyllä kovin pieniä. Onkohan esim. pelkän kaukovaloyksikön arvoja?

jarkko_h

#216
Lainaus käyttäjältä: saksala - 31.03.18 - klo:11:27
Hieman lisätietoa valojen valintaan. Ruotsalaisessa Tiguanin konfiguraattorissa on ilmoitettu valovirrat:

  • halogeeni 510 luumenia
  • LED 660 luumenia
  • dynaaminen LED 785 luumenia
Eli LED antaa 28% enemmän valoa kuin halogeeni, dynaaminen LED 52% enemmän kuin halogeeni.
https://www.volkswagen.se/app/bygg-din-bil/vw-se/sv/tiguan/31105?page=trim

Tuossa vertailu orggishalogeeneihin. Night Bremer unlimited antaa lähes tuplavalotehon vieden valotehon molempien ledien yli. Valotehojen puolesta kumpaakaan lediä ei kannata hommata, mutta kuten todettu dynaamisten ledien pointti on valokuvien muuntelu.

Perusledien valoteho 3...5 vuoden vanhentumisen jälkeen on uusien alkuperäishalogeenihehkujen tasolla, mutta pahasti jo jäljessä night Breaker halogeenilampuilla varustettuja valoja. Jos haluaa kunnon valot, niin tämän perusteella halogeenit tai dynaamiset ledit.

Lisätietoa night breakereistä: https://www.osram.com/am/am_com_ledriving_campaign_4.jsp

saksala

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 02.04.18 - klo:09:56
Onko.1.5 TSI saatavilla nelivedolla? Ranskalaisilta sivuilta löysin vain etuvetoversion, mutta en välttämättä osannut etsiä.

Siirsin tämän Tigu-kysymyksen tuolta Ateca-puolelta.

Ei ole Ranskan hinnastossa kuin etuveto. Vaikuttaa vähän huolettomasti 1.5TSI laitetulta hinnastoon ilman tietoa milloin sen saa. Hinnasto kun on jo 2017 syyskuulta.

Sinänsä pätevän näköinen esite/hinnasto Ranskassa, mm. eri varustetasot hyvin selitetty. Näistä löytyy kaikki mallit hyvin.

https://brochures.volkswagen.fr/assets/documents/Tiguan/tarifs.pdf
https://brochures.volkswagen.fr/assets/documents/nouveau-tiguan-allspace/tarif.pdf

akk

#218
^ Juu tuo tuli kysyttyä myyjältä, ja ainakaan nelivetomallien 1.4 ei ole korvaantumassa 1.5 vielä.

Näköjään vw-sivujen autorakennuksesta on hävinnyt tiguanin 4-vetomalllit täysin, samoiten highline-varustetasoa ei ole ollenkaan saatavilla.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Kajde

LainaaNäköjään vw-sivujen autorakennuksesta on hävinnyt tiguanin 4-vetomalllit täysin, samoiten highline-varustetasoa ei ole ollenkaan saatavilla.

Winter Edition-kampanja taisi päättyä nyt kuun vaihteessa, eikä konfiguraattoria ole päivitetty pääsiäisenä.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: akk - 02.04.18 - klo:20:59
^ Juu tuo tuli kysyttyä myyjältä, ja ainakaan nelivetomallien 1.4 ei ole korvaantumassa 1.5 vielä.

Näköjään vw-sivujen autorakennuksesta on hävinnyt tiguanin 4-vetomalllit täysin, samoiten highline-varustetasoa ei ole ollenkaan saatavilla.
Omiaan puhuu. Kysypä myyjältäsi WLTP-tuotantomuutoksista kesällä. Hänellä on taulukko missä on joka ikisen VW:n moottorityypit ja niiden tuotantomuutokset tiedossa. Aika äkkiseltään tuota tutun myyjän kanssa katsoin, mutta yksiselitteistä siinä oli, että 1.4tsi on menneen talven lumia.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

saksala

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 03.04.18 - klo:00:01
Omiaan puhuu. Kysypä myyjältäsi WLTP-tuotantomuutoksista kesällä. Hänellä on taulukko missä on joka ikisen VW:n moottorityypit ja niiden tuotantomuutokset tiedossa. Aika äkkiseltään tuota tutun myyjän kanssa katsoin, mutta yksiselitteistä siinä oli, että 1.4tsi on menneen talven lumia.
Samanlaisen käsityksen sain tuolta saksalaisfoorumilta. https://www.motor-talk.de/forum/vw-tiguan-2-b988.html

Jospa tehtaan nurkista löytyisi vielä jokunen 1.4-kone, että saisivat kasaan vm. 2018 Tigut minulle ja akk:lle (ja oliko jarkko_h:llekin tulossa?). Viikolla 31 vaihtuu koneet ja vuosimalli.

akk

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 03.04.18 - klo:00:01
Omiaan puhuu. Kysypä myyjältäsi WLTP-tuotantomuutoksista kesällä. Hänellä on taulukko missä on joka ikisen VW:n moottorityypit ja niiden tuotantomuutokset tiedossa. Aika äkkiseltään tuota tutun myyjän kanssa katsoin, mutta yksiselitteistä siinä oli, että 1.4tsi on menneen talven lumia.

No voi sun  >:(  Mistähän tuon tiedon oikein kaivoivat, kysytään uudestaan. Mutta tuohan on hyvä uutinen...vielä kun 6-vaihteinen loota vaihtuisi 7-pykäläiseksi, niin olisi nykyaikainen voimansiirtolinja.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

akk

Lainaus käyttäjältä: akk - 03.04.18 - klo:19:02
No voi sun  >:(  Mistähän tuon tiedon oikein kaivoivat, kysytään uudestaan. Mutta tuohan on hyvä uutinen...vielä kun 6-vaihteinen loota vaihtuisi 7-pykäläiseksi, niin olisi nykyaikainen voimansiirtolinja.

Kysytty on uudestaan, ja maahantuojalta saadun tiedon mukaan 4-vetomalliin ei ole tulossa 1.5 TSI konetta vielä.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Äksönn

Kohta 20tkm takana, joten tässä pari mietettä. My18 2.0tdi 4-motion Dsg comfortline.

Negatiivista:
-Etujousitus tuntuu tosi pintakovalta. Jos ajan yli 40kmh hidastetöyssyyn, etupäästä kuuluu kauhea pamaus/kolaus. Sama isommissa kuopissa, jossa liike on yhtäkkinen. Jos muoto on pyöreä (ei terävä), jousitus ottaa sen kuten pitää. Eli tuollaiset terävät muodot ovat myrkkyä ja sen kuulee. Muilla samaa?

-Navikaattorin ja puhelimen kytkeytyminen välillä epämääräistä ja kestää kauan. Navikaattori seonnut kaksi kertaa(ei vastannut mihinkään vaikka sammutti auton). Palautui seuraavana aamuna kun virrat ja ajomuisti tyhjentyneet.

Positiivista:
-Led matrix valot jotka ovat olleet loistavat niin valoteholtaan kuin toiminnaltaan (taajama katuvalojen kanssa tien päällä välillä vaikeuksissa, riippuu valojen kirkkaudesta ja kummalla puolella tietä ne ovat).

-Avaimeton käynnistys, ovet ja jalkatoiminto.

-Ergo etuistuin, todella hyvä istua ja tukee hyvin (olen 190cm) + parempi verhoilu koko autoon.

-Parhaimmillaan maantieajossa ja pitkillä siirtymillä. Luotettava ja nöyrä kumppani. Moottorin ääniä ei huomaa maantiellä.

-Lämmin auto jopa pahimmilla pakkasilla. Vanha 07’ 2.0tdi Passat rupesi jäähtymään yli 20c pakkasilla (mittaristossa koneen lämmöt eivät nousseet normaaliin). Tänä talvena Tiguanin moottorilämmöt olleet normaalit jopa 29c pakkasella 80kmh tienpäällä. Ei tarvita ”pahveja”.

-Webasto toimii hyvin niin avaimesta kuin ajotietokoneen ajastimestakin (päivä,kello, toistuvuus jne). Auto aina lämmin ja ikkunat sulat, jossei nyt ole kymmentä senttiä tullut lunta.

-Kolmessa osassa kääntyvä takapenkki + pituussuuntainen säätö on aika maukkaat. Tuolla pystyy takaosan muokkaamaan moneen tarpeeseen.

Neutraalia:
-DSG, joitain outoja vaihtoja joskus, mutta pääasiassa vaihtaa pehmeästi. Kylmällä pakkasella kun lähtee liikkeelle, alussa outoa nykimistä ihan kuin vaihde/kytkin luistaisi. Lämmettyään kilometrin matkan on ok. Muilla samaa? Lämpimällä kelillä ei valittamista.

-150hv kone nyt ei ole mikään kuuraketti, mutta vetää liikennevaloista 60kmh ihan kivasti. Tehopuute tulee ilmi tien päällä ja ohituksissa, jossa kone sitten huutaakin. Tehokkaampi versio olisi ollut varmaan parempi.

-Sisusta hieman muovisen oloinen, paremmilla materiaaleilla olisi saanut pikkaisen lisää arvokkuutta.

akk

^ Eli pääasiassa on mennyt hyvin  :D. Tuota mietinkin että tuleeko tilattujen ergopenkkien myötä erillainen / parempi verhoilu...kun tulee niin hyvä juttu. Tuokin on hyvä kuulla että webasto toimii niin kuin pitää ja lämmittää kunnolla. Passatissa webasto kyllä on toiminut mutta, mielestäni teho on ollut hieman vaatimaton. Navi on myös kerran tiltannut passatissa, mutta ”toipunut” aamuun mennessä kuntoon. 150 hv:lla ei saa tiguanista urheiluautoa, mutta kyllä sillä pärjää. Bensaversio on minusta hieman pirteämpi, johtuen jo pelkästään painoerosta. Kulutuksella ei niin väliä, kun tulee liisariautoksi, ja kuluttaahan se vähemmän kuin tämä passatti  ;D
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Herr K

Lainaus käyttäjältä: ,,ksönn - 07.04.18 - klo:22:52

-Navikaattorin ja puhelimen kytkeytyminen välillä epämääräistä ja kestää kauan. Navikaattori seonnut kaksi kertaa(ei vastannut mihinkään vaikka sammutti auton). Palautui seuraavana aamuna kun virrat ja ajomuisti tyhjentyneet.


Navigaattorin pystyy käsittääkseni buuttaamaan myös pitämällä virtanappia pohjassa n. 10 sekuntia eli ei tarvitse yön yli odotella.
VW Passat Variant GTE

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 01.04.18 - klo:22:34
Perusledien valoteho 3...5 vuoden vanhentumisen jälkeen on uusien alkuperäishalogeenihehkujen tasolla, mutta pahasti jo jäljessä night Breaker halogeenilampuilla varustettuja valoja.

Onko tähän LED valojen tehon heikkenemiseen jotain näyttöä tai mitattua faktaa? Missään muualla en ole tästä kuullut puhuttavan kuin tällä foorumilla niin kuulostaa lähtökohtaisesti vähän esson baarin jutuilta.

Omaa kokemusta LED ajovaloista ei löydy mutta työkoneissa olen käyttänyt LED työvaloja jo 10 vuotta ja yhdestäkään tuikusta ei ole valoteho heikentynyt "kulumalla". Niille luvataan yleisesti käyttöiäksi 30000 - 50000 tuntia eikä tätä saa täyteen yhden koneen kanssa kun tavanomaisesti kone on muuten ajettu loppuun 25000 - 30000 käyttötunnin kohdalla. Rikki on kyllä joitakin valoja mennyt mutta ne sitten pimenevät kerrasta täysin tai sitten elektroniikka hajoaa jotenkin ja valotehosta häviää 95% yhdellä kertaa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

jarkko_h

#228
a_jaba

Ei tuo led -valojen valotehojen heikkeneminen ole mikään esson baarin juttu. Toki ledien ikääntyminen on todella hidasta ja ei sitä huomaa kuin parivertailulla. Sama tahtoo olla jopa halogeenien kanssa. Eron huomaa kunnolla vasta kun vaihtaa tuoreet hehkut toiseen lampouun.  Ledien ikääntymisestä löytyy jopa tieteellisiä artikkeleita. Etsi sanalla LED-aging..Ikääntymistä testataan normaaleill ALT -testeillä ja olen aikoinaan joutunut tuommoisia testejä tekemään sen ajan suurteholedeille. Valmistajat antavat myös ikääntymiskäyriä.

Ikääntyminen alussa voimakkaampaa. Tarkoissa mittalaitteissa voidaan alun ikääntymistä kiihdyttää tarkoituksella.


zobuli

Lainaus käyttäjältä: ,,ksönn - 07.04.18 - klo:22:52
Kohta 20tkm takana, joten tässä pari mietettä. My18 2.0tdi 4-motion Dsg comfortline.

Negatiivista:
-Etujousitus tuntuu tosi pintakovalta. Jos ajan yli 40kmh hidastetöyssyyn, etupäästä kuuluu kauhea pamaus/kolaus. Sama isommissa kuopissa, jossa liike on yhtäkkinen. Jos muoto on pyöreä (ei terävä), jousitus ottaa sen kuten pitää. Eli tuollaiset terävät muodot ovat myrkkyä ja sen kuulee. Muilla samaa?

Täällä sama huomio, lisäksi mielestäni takajousitus kolahtaa terävissä töyssyissä myös. Varsinkin taas talven jälkeen routa/aurausvauriot asfaltissa kolahtaa pahasti, erityisesti juuri terävät kuopat kolahtelee. Kävin jopa vuosi sitten huvikseen ajamassa paikallisen liikkeen esittelyauton jotta varmistuin kyseessä olevan ominaisuus.

Muutoin olen kyllä erittäin tyytyväinen autoon. Takakontti voisi olla isompi, nyt jos ostaisin autoa niin ehdottomasti samat varusteet Allspace malliin. Tulisi vielä Highlinessa DDC vakiona  8)
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

akk

Hieman ihmetyttää nuo jousituksen kolinat tms, koeajoin kahta eri versiota (diesel ja bensa) ja toinen oli vielä yön yli lainassa, jolla ajelin työmatkareitin suuntaansa. Omaan korvaan tuollaisia häiriöääniä ei sattunut, toki tuon pienen pintakovuuden havaitsin. Onhan ollut tapauksia jossa autoon on jäänyt jousiin kuljetustuet, mutta tuskin näissä on siitä kyse ?
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

jarkko_h

akk,
Sain omalla koeajolla nuo kolinat esiin toistuvasti samassa tien kohdassa. Vaati kylläkin aika terävän suojatiehidasteen. Melkoinen paikannus kuuluu. Pyöreitä muotoja ylittäessä ei mitää ääniä. Eihän tuo mikään mukava ominaisuus ole. Vie vähän laatufiilistä pois muuten mainiolta tuntuvasta ajettavuudesta. Tuskin kuitenkaan todellista haittaa kolahduksista.


Äksönn

#232
Kyllä tästä etupään kolinasta on juttua myös Saksan foorumilla.
https://www.motor-talk.de/forum/poltern-an-der-vorderachse-t5882405.html?page=7

Kaikilla tuota ei näytä olevan, kun luin nuo kaikki 8 sivua läpi. Joihinkin autoihin on vaihdettu etujousia, tukivarsia, puslia, vaihdelaatikko!, ohjausyksiköitä. Aika harvaan auttanut. Tuon mukaan sain kuvan ihan viimeisen kuun keskusteluista, että oli virallista tai ei, niin VW:llä ei ole yhtä oikeaa ratkaisua asiaan. Eli tuoreasia on vielä sielläkin.

"Aktuell ist diesbezüglich - weder offiziell noch inoffiziell - ein Fehler bekannt.

Es gibt lediglich bei einigen das Geräusch, bisher aber ohne erkennbare Ursache.

Ebenso gibt es keinerlei Beeinträchtigungen dadurch."

"Currently there is a known error - neither official nor unofficial.

There are only some with the noise, but so far without apparent cause.

Likewise, there are no impairments."

Pitäneepä varmaan käydä itsekin reklamoimassa automyyjällä kun takuuta on, josko valitusmassa saisi vastauksia aikaiseksi.

saksala

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 01.04.18 - klo:22:34
... Jos haluaa kunnon valot, niin tämän perusteella halogeenit tai dynaamiset ledit...
Jotensakin tämän mukaan nyt sitten viimein toimin. Peruin normaaliledien tilaukseni ja otin tilalle pysäköintiavustinpaketin (peruutuskamera Rear View, ympäristökamerat Area View ja Park Assist). Lisähintaa tuli vaihdon takia 289 ,, tuntuu ihan hyvältä kaupalta tämä vaihto.

Valopakettien hinnoittelu Tiguaniin on kyllä aika omituista. Normaaliledien hinta  on kohtuuttoman suuri (745 + vero, oli 980 , minulla) verrattuna siihen, että dynaamiset maksaa Comfortlineen vain 845 , + vero. Myös Higlinessa upgreidaus dynaamisiin (325 , + vero) on kallista. Tai sitten dynaamiset saa Comfortlineen halvalla, miten sen nyt näkee. Minä näen asian niin, että normaaliledit on hinnoiteltu liian kalliiksi, etenkin kun niiden suorituskyvystä ei löydy mittaustuloksia eikä autoja koeajoon.

akk

^ Kyllä noilla halogeeneillä varmasti pärjää, ledit olisi ollut minullakin ensimmäinen lisävaruste, joka olisi tippunut pois jos rahoitusrajat olisivat tulleet vastaan.
Peruutuskamera on ok, ja kun sellainen on kerran ollut, ei enää tahdo enää tulla ilman toimeen. Toisaalta tiguanissa on mielestäni tosi hyvät näkymät joka suuntaan, että voisin pärjätä jopa ilman parkkitutkiakin, ainakin jos passatiiin vertaa  :D
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

saksala

Lainaus käyttäjältä: akk - 13.04.18 - klo:22:04
Kyllä noilla halogeeneillä varmasti pärjää, ledit olisi ollut minullakin ensimmäinen lisävaruste, joka olisi tippunut pois jos rahoitusrajat olisivat tulleet vastaan.
Sinä saatkin dynaamiset Comfortlineen, varmasti hyvä valinta. Trendlineen tarjotaan tavallisia ledejä melkein samaan hintaan. 

Lainaus käyttäjältä: akk - 13.04.18 - klo:22:04
Peruutuskamera on ok, ja kun sellainen on kerran ollut, ei enää tahdo enää tulla ilman toimeen. Toisaalta tiguanissa on mielestäni tosi hyvät näkymät joka suuntaan, että voisin pärjätä jopa ilman parkkitutkiakin, ainakin jos passatiiin vertaa  :D
Minulle kameroiden hankinta tuli mieleen kun ADACin testissä Tiguan sai moitteita huonosta näkyvyydestä. Kuvassa arvosteluasteikko on 0,6...5,5, pienet numerot hyviä.



akk

#236
^ Mitenhän nuo on pistetytetty, passatti saisi varmaan taakse 10+ pistettä  :o
Niinkuin sanoin tuo on oma mielipiteeni, eikä sitä tarvitse testeistä lukea. Sekin voi vaikuttaa että pituutta on hieman yli 190 cm, joten oletettavasti näkee hieman lähemmäksi (jyrkempi kulma)

Toisekseen ne surround viewit mitä olen nähnyt, näyttävät vain tosi lähelle, ja vielä vääristävät näkymää.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

saksala

^ADAC määrittää ympäristönäkyvyyden 360 asteen panoraamakuvasta, jossa silmän korkeus vastaa 174 cm pitkää kuljettajaa. Pitempi kuljettaja näkee ehkä paremmin takapenkin niskatukien yli. Suoraan eteen ja taakse näkyvyyden mittaustapaa en löytänyt, ehkäpä käyttävät siinäkin 174 cm keskimittaa.
https://www.adac.de/infotestrat/tests/auto-test/rundumsicht/default.aspx

Tämän mittaustavan mukaan Passatista (Variant 2017, arvostelu alla) näkyvyys 360 asteen panoraamana näyttää olevan samaa luokkaa kuin Tiguanissa.  Suoraan eteen ja taakse Passatista näkee paremmin kuin Tigusta.
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT5621_VW_Passat_Variant_2.0_TDI_SCR_BMT_Highline/VW_Passat_Variant_2.0_TDI_SCR_BMT_Highline.pdf



akk

Ok, itsellä on sedan passatti, joka varmaan on huonompi taaksepäin näkyvyydessä kuin farkku. Kaikkea ne saksalaiset testaa ja pistetyttää; ainakin tiguan sai paremmat seniori-pisteet kuin passat  :D

https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT5521_VW_Tiguan_1.4_TSI_ACT_BMT_Comfortline_DSG/VW_Tiguan_1.4_TSI_ACT_BMT_Comfortline_DSG.pdf
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

saksala

#239
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 03.04.18 - klo:00:01
... Kysypä myyjältäsi WLTP-tuotantomuutoksista kesällä. Hänellä on taulukko missä on joka ikisen VW:n moottorityypit ja niiden tuotantomuutokset tiedossa. Aika äkkiseltään tuota tutun myyjän kanssa katsoin, mutta yksiselitteistä siinä oli, että 1.4tsi on menneen talven lumia.

Taitaa olla kyse näistä taulukoista. 1.4TSI:n tuotanto päätty heinäkuussa. Tilalle tulee lokakuussa 1.5TSI.







Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy