DSG:n kehityskaari jos sitä on...

Aloittaja kabolt, 08.05.20 - klo:09:15

« edellinen - seuraava »

kabolt

Kaikkialla on puhuttu paljon DSG:n epäluotettavuudesta (ei mennä siihen nyt) mutta nyt kiinnostaisi tietää onko jotain tiettyä vuosimallia milloin DSG:n viat ovat ainakin tilastollisesti vähentyneet?
Esim. onko vuodesta 2015-2018 tms. alkaen laatikot kestäneet paremmin kun vanhemmat. Onko kokemuksia tai suosituksia? Tai vuosimallit joita ehdottomasti kannattaa vältää jos asia on niin mustavalkoinen. Kiitos kommenteista.
Seat Exeo ST 2.0 TDI
Skoda Rapid 1.2. TSI
Skoda Roomster 1.9 TDI
Skoda Superb I 1.9 TDI
Seat Altea XL 1.9. TDI
VW Passat Variant 2007 2.0 TDI
Seat Altea 1.9 TDI

Erkka

Tästä aiheesta minäkin olen kiinnostunut. Tuli hankittua vuoden 2020 VW T-Roc 110 KW, jossa on 7-pykäläinen DSG vaihteisto. Olisiko tässä vaiheessa pahimmat ongelmat selätetty?

Erkki
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Popo

Mielenkiintoinen kysymys, kun "yleisesti on kaikkien tiedossa", että kukaan ei enää halua ostaa edes vaihtoautona manuaalia. Väittävät kaupalliset toimijat näin. Todellisuudessa, miten lie, jos myös auton tekninen kunto kiinnostaa.

Moni merkki myy jo automaattia (tai mikä kaksois-kytkin lienee) manuaalin hinnalla, mutta esim. Skodassa pitää maksaa ainakin pari tonnia, koska dsg. Seuraava autoni voisi olla automaatti-lootalla, mutta sijoittaisinko Klonkswagen-teknologiaan ekstraa, kun ilman lisähintaa voi saada vastaavaa tekniikkaa 7-vuoden takuulla... ???
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy