Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - jhm

#1
^
Lisävalo oli kilven yläpuolella.
#2
Lainaus käyttäjältä: jhm - 18.09.23 - klo:20:55
Mulla oli edellisessä (ocu 2014) kulkineessa Walonia Horizon eli 120 w,taisi olla 600 mm pitkä ja kaareva. Rekisterikilpiteline ja siihen valo.Ei häiritse tutkaa,vähän iso tuokin oli mutta ei se mun silmää häirinnyt ratin taakse.

Tuota commanderia näkee jonkin verran autoissa,Pureluksista ei ole kehuja kuullut.Nykyisessä kulkineessa on pari pyöreää pureluksia,tuli auton mukana.katsastuksessa mainitsivat että referenssiluku menee kymmenellä yli sallitun mutta ei sen kummempaa kun sanoin että jaa,nämä tuli auton mukana ja että edellisen auton led paneeli antoi paremman kuvion.Käymyt mielessä että laittaisko uuden paneelin tai kaksi.

Pitää peruutella sen verran että tuo ocu olikin 2013 mallia missä tutka oli keskellä rekisterikilven alapuolella....
#3
Mulla oli edellisessä (ocu 2014) kulkineessa Walonia Horizon eli 120 w,taisi olla 600 mm pitkä ja kaareva. Rekisterikilpiteline ja siihen valo.Ei häiritse tutkaa,vähän iso tuokin oli mutta ei se mun silmää häirinnyt ratin taakse.

Tuota commanderia näkee jonkin verran autoissa,Pureluksista ei ole kehuja kuullut.Nykyisessä kulkineessa on pari pyöreää pureluksia,tuli auton mukana.katsastuksessa mainitsivat että referenssiluku menee kymmenellä yli sallitun mutta ei sen kummempaa kun sanoin että jaa,nämä tuli auton mukana ja että edellisen auton led paneeli antoi paremman kuvion.Käymyt mielessä että laittaisko uuden paneelin tai kaksi.

#4
^
Itse pähkäilin samoja asioita vajaa vuosi sitten.Harrastusten vuoksi nelikko farkku ocu jäi pieneksi ja käänsin katseeni suoraan pakettiautoon. Tutkailin myös caddyja mutta totesin pieneksi kun pitää saada moottorikelkan reki sisään ym.rompetta. Konttasin autoliikkeiden pihalla rullamitan kanssa maavaraa mittaillen eri merkeistä ja kyselin kokemuksia sähkäreiltä ja huoltomiehiltä joilla kokemusta eri merkkien pakettiautoista. Transportteri löytyi,20 senttiä maavaraa etuvetonakin,renkaat kestää tavan henkilöauton renkaita enemmän,tilaa on ja hyvä ajaa. Karsastin nelikkoa ja dsg:tä vaikka sellaisella viattomalla oculla ajoin 181 tkm aikoinaan ilman isompia murheita.Nyt laitellut hyllyn jossa on perämoottorille teline,kaasuhella,vesisäiliö,vapatelineitä toiselle seinälle,iso puinen puutarhalaatikko kaikenlaiselle sälälle.Mukava tehdä pohjoisessa muutaman viikon keikkoja,ei tarvi jättää mitään varusteita kotiin.Retkisänkykin löytyy mutta tulee nukuttua kotateltassa tai tavallisessa teltassa.

Retkeilyautojen rakenteluun löytyy kaikenlaisia pätkiä juutuupista.Katsastushenkilöilläkin saattaa olla sanomista auton muuttamisesta retkeilykäyttöön...

Ja tuosta caddystä...itse jättäisin väliin dsg:n ja nelikon takia.Ei silti,paljonhan noita on liikenteessä mutta riski hinnakkaille remonteille kasvaa jos ei itse pysty/halua tehdä remonttia varsinkin jos aikoo pitää ja ajaa kauemmin.
#5
Kahden euron kahta puolen näkyy hinnat olevan.Viimeksi korotuksen syyksi tässä pari viikkoa sitten kerrottiin Saudien ja Venäjän leikkaavan tuotantoa mikä tukee hintaa...

Talveksi toki taas nousee kun siirrytään talvilaatuun mutta taitaapi kysyntä vähetä kun talous hiipuu vähän siellä sun täällä joka taas laskee hintaa,kai.
#6
Seat / Vs: Sähköinen takaluukku
17.08.23 - klo:12:48
Selaile muiden vag merkkien sivuja täällä,löytyy osoitteet mistä tilata halvemmalla,ocu ketjusta ainakin löytyy..
#7
Lainaus käyttäjältä: BasicDude - 10.07.23 - klo:09:48
Jos auto on volkkarin merkkihuollossa huollettu niin k-auto näkee kyllä koneeltaan tehdyt huollot. Oman Ruotsin tuonnnin kohdalla suostuivat kertomaan kaikki mitä tehty mutta tulostetta eivät tietosuojasyistä antaneet.

Tuossakin asiassa tuntuu käytännöt vähän vaihtelevan.Edellisen auton (Octavia) ostin käytettynä Hyvinkäältä niin myyjä tulosti mukisematta koko sähköisen huoltokirjan .Sitä edellisessä autoa ostatellessa   osa myyjistä lupasi tulostaa sen,osa ei ja yksi hoki useaan kertaan  spostissa että joko tehdään kaupat.Ei tehty  ;D .
#8
Mulla meni vm.2008 2.0 tdi Ocusta kannentiiviste.Paisuntasäiliön anturi herjas nestemäärää ja paisari juurikin öljyntöhnäistä tavaraa täynnä,mustenpaa lientä kuin kuvassa. Tehtaan ohjeaika oli muistaakseni vaihdolle 4,17 +0,20 tuntia.Merkkarilla meni reilu 15 tuntia kaikkineen... kustannus mulle sijaisauton löpöt.
#9
Tuolla octavi 3 säikeessä asiaa on käsitelty laajasti,100 vastausta asian tiimoilta ja voi löytyä muualtkin..Taitaa olla joku johto poikki moottoreista. Selailemaan sivuja ,ennenmin tai myöhemmin nuo lakkaa toimimasta.
#10
Mulla oli  2013 mallinen Yeti ksenoneilla.Ei tarvinnut vaihtaa lamppuja,ainakaan noita ksenoneita.291 tkm oli mittarissa vaihdon hetkellä.Etupään muiden lamppujen vaihdosta ei ole mitään muistikuvaa...rekisterikilven lamppuja meni silloin tällöin kun painavaa takaluukkua käytettiin ja kaikki ei edes ymmärrä että menee kiinni vähemmälläkin voimalla.

2010 mallisen ocun lamppuja vaihdettiin,käytin merkkaarilla eikä siinä ainakaan mennyt montaa kymmentä sekunttia kun oli umpio pöydällä ja lamppuja helppo vaihtaa.Jos likellä liike niin käy kysymässä hintaa jos ei itse värkkää.Ocun umpiot ei monella klipsulla olleet kiinni.

#11
Jos autolla on ajettu 35 tkm ja huollettu niinkuin pitää niin eikö tuon pitäisi mennä niin ettei artisti maksa mitään! Asiallisesti nyrkkiä pöytään,tuohan on lähes ajamaton auto.
#12
Merkkari tai kolarikorjaamot ainakin noita tekee,suuntauksia ja kalibrointeja.
#13
Edellisessä autossa (ocu nelikko vm.2014) vaihdatin merkkarilla etu- ja takaperään ja haldeksiin öljyt ja sihtikin puhdistettiin.Meniköhän jotain 7 desiä periin öljyä eikä ollut edes kallista.Meinasin pitää tuota kauan mutta ahtaaksi jäi ja Porin RJ:llä oli jonkun päivän myynnissä,joku sai huolletun auton.
#14
Pari viikkoa sitten ostin allekirjoituksen portteriin uuden käynnistysakun,95 ah agm akku.Kyllä  akkuliikkeessä ilmoitettiin autolle läppärillä että nyt on uusi akku.Webaston akku kuskin penkin alla jatkaa omaa työtään.
#15
^
Kannentiiviste vähintään mennyt. Mulla meni vm.2008 ocu 2.o tdistä 140 tkm ajettuna kansipahvi ja öljyn sekaista nestettä sitten kiertoon. Huomasin siinä vaiheessa kun hälyvalo syttyi kajuuttaan...

Uusi kansipahvi ja paisuntasäliö ja eteenpäin.
#16
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
02.02.23 - klo:21:25
Lainaus käyttäjältä: Masku - 01.02.23 - klo:21:44
Potilaana olisi 2017 (MY18) Octavia RS.

Vikakoodeja ahtopaineen ylityksestä sekä vajauksesta. Myös yksi muu koodi mitä nyt en muista mutta liittyi jonkun servon jäykkyyteen tms.

Tuomiona ahdin vaihtoon. 67tkm ajettu auto.

Maahantuoja ei vastaantuloa vaikka autoa ylihuollettu. Uusi orkkis ahdin +3000eur.

Finturbolta uusi IHI:n valmistama samanlainen p*ska ahdin 1500eur.

Turbotohtorilla ahtimen korjaus 750eur sisältäen laakerointihuollon.

Onko kenelläkään kokemuksia tuosta korjauksesta, olisihan se huomattavasti halvempi vaihtoehto.

Mitä tarkoittaa tuo "ylihuollettu" ? Missä on huollettu,merkkarilla vai muualla?
#17
Näin sivusta asiaa seuraaneena niin monelle sähkärin ostaneelle näyttää tulevan 19 tai 20 tuuman vanteilla olevat renkaat,aivan perheautoon.Hinnoista harvemmin puhutaan mutta kai tuo setti pian pari tonnia kustantaa/kierros jos laaturenkailla varustaa kulkineensa.
#18
Tulee nostaginen olo aina kun lukee näitä talvisia lukko-ongelmia  ;D. Jotkut ovet ei pysy kiinni ja jotkut ei avaudu.
#19
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 12.01.23 - klo:08:10
Minulla oli Golf 7 1.6TDI (vm. 2015) niin siihen VW merkkihuolto sanoi hihnanvaihtoväliksi 180tkm / 6v

Nuo suositukset tuntuu vaihtelevan. Mulla 2008 mallisessa 2 litraisessa Ocussa oli vaihtoväli 180 tkm/6 v .Kolme seuraavaa Skodaa oli 1.6 tdi:itä,2010,2013 ja 2014 mallisia ,niissä vaihtoväli 210 tkm/6 v.Viimeiseen oli vaihdetttu ajan perusteella,muihin tuli kilometrit ensin täyteen ja viimeiseen oli vaihdettu kaksi kertaa hihna,vuosi väliä niin tuo kampiakselin stefa oli vuotanut ja hihna oli vaihdettu toistamiseen.Silloin kilometrit oli jotain 114 000 kun sen toissa vuonna ostin.

Nuo kaikki merkkarin ohjeen mukaan vaihdettu muutama tuhat kilometriä ennen rajaa.Kaikki huollot tehty muutenkin merkkarilla.
#20
^
Hihnan vaihtoväli 210 tkm tai 6 vuotta. Hinnasta ei tietoa...nousseet parin viime vuoden aikana aikalailla näin yleisesti.
#21
^
Crafterissa neliöitä enemmän kuin Transportterissa,ei lie mahdoton hinta kuitenkaan  tai mikä nyt on kellekin. Siistit nuo on ainakin omassa,istuu hyvin ja reiät kohdillaan,tiedä sitten kuka on leikannut. Joku on tehnyt kaavat ja onko jollain vesileikkurilla tai vastaavalla ajettu 5 millin materiaaliin.
#22
Kai sitä voi vienosti volkkarin korikorjaamolta kysäistä että kuka noita leikkaa,jostain nuo tulee valmiiksi leikattuna ja reiät tehtynä,tuskin niitä itse tekevät.Tämä oletuksena...ja joku nuo tekee muillekin merkeille.
#23
Sehän se.Jos tunkkia ei ole näkösällä niin voi löytyä vaikka apukuskin penkin alta.Tunkin yhteydessä on avain pyörän irroitukseen sekä vetosilmukka hinausta varten.
#24
^
Ei tuonkaan pitäisi haitata vastaantuloon jos merkkarin huoltokirja on kunnossa vaikka oletkin 2. omistaja. Asiallista jämäkkää yhteydenpitoa vaan. Ei noilla kilometreillä auto vuoda yhtään mitään jos on kunnossa.
#25
Vaikka ajan puolesta takuu ummessa mutta eihän noilla kilometreillä pitäisi mistään vielä vuotaa yhtään mitään.Voisi odottaa kohtalaista vastaantuloa maahantuojalta.Kannattaa rauhallisesti perustella kantansa noilla kilometreillä.

Pari kertaa eri auton kanssa soittanut suoraan Helkamalle,merkkarilla huollettujen autojen kanssa on kuitenkin helpompaa keskustella vastaantulosta.
#26
Vajaa parikymmentä vuotta sitten omistin Seat Cordoba farkun eli Polon sisarmallin. Siinä lukkojen kahvat heitti talvella välillä hervottomiksi eli kahva liikkui mutta mitään ei tapahtunut ulkopuolella. Silloin korjauskeinoksi sanottiin että laittaa mekanismiin lisäjousen oven sisään.

Oli " hauskaa" joskus Prisman parkkiksella könytä takakontin kautta kuskin paikalle..
#27
^
Jos on hiljattain ostettu liikkeestä niin keskustelemaan myyjän kanssa virhevastuusta. Myyjä osallistuu kuluihin enemmän tai vähemmän.
#28
^
Tuollainen portteri tuli tänään pihaan. Jääpi sitten nähtäväksi mutta vaikutti aivan soivalta peliltä,145 tkm mittarissa,manuaali.Nyt vain sitten hyllyjä ym. varusteita katteleen.
#29
Onkos minkämoisia kokemuksia kyseisillä teholuokan omaavista moottoreista tuohon pakuun? Vikoja/ominaisuuksia?

Nettiauton valikoimia muutaman viikon seuraneena jäljelle jääneet vaihtoehdot ehkä nuo. 103 kw malleja vähän liikkeellä sopivilla kilometreillä.

Nykyisessä kulkineessa ei tunnu tuo tila riittävän kaikkiin harraste romppeisiin niin kai sitä on siirryttävä pakettiautoon.Etuveto,diesel,pitkä malli ja ilman adblue systeemiä.Siinä kai tärkeimmät.

Pähkäillyt Opel Vivaron tms,Transit Customin ja Transporterin välillä.Opelin sukuisissa maavara olematon vs.porter,Transiitit paljon ajettuja ja jotkut ominaisuudet ja kokemukset häiritsee.Transporterissa ehkä karsitummat varusteet,penkit ja varusteet muissa paremmat silmämääräisesti.

Kommentteja kaivataan..

#30
Lainaus käyttäjältä: tgotj - 17.11.22 - klo:12:02
Laskelmissa ei toki ole otettu huomioon öljynjalostuksen eikä raakaöljyn kuljetuksesta aiheutuvia päästöjä, jotka tulisi laskea tieliikenteen aiheuttamiksi. Hyvin suuri osa esim meriliikenteen päästöistä johtuu öljytankkereista.

Nää on näitä mutta ei tuo sähkökään ilman päästöjä synny.Tuulivoimalaan käytetään yli 1000 m3 betonia joka on oikein paha päästölähde,terästä muutama sata tonnia,lasikuitua kymmeniä tonneja,metsää kaadetaan ja teitä tehdään fossiilisilla.Laivoilla tulee rungot ulkomailta,siivet myös ja kaikki tuo kärrätään rekoilla pitkin metsiä ja lopuksi tehdään tuhansia kilometrejä siirtolinjoja pitkin maata joka taas aiheuttaa päästöjä alkaen kaivoksista jne.... Näistä voi jauhaa loputtomiin.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy