Kaksoismassapyörän oireet?

Aloittaja Skudaa, 27.03.10 - klo:07:49

« edellinen - seuraava »

KHi76

Lainaus käyttäjältä: KHi76 - 20.05.14 - klo:17:40
Parin viikon päästä on auto pajalla tarkemmissa tutkimuksissa/korjauksessa. Sittenpähän tuo selviää mitä menee vaihtoon...

No niin. Nyt on pari viikkoa kulunut ja eilen oli auto paikallisella merkkipajalla syynättävänä. Selvitysten tulos oli se, että kaksoismassavauhtipyörä ja sen silmälaakerin todettiin olevan  kunnossa. Ã,,änen lähdettä jouduttiin siis etsimään muualta.
(...pikakelaus loppuhuipennukseen...)
Syyllinen kahnaus- ja resonanssiääneen oli vauhtipyörän takana oleva alumiininen suojapelti, joka hinkkasi vauhtipyörään. Yritän laittaa kuvia jakoon, joista asian laita selviää paremmin.
2019 Octavia Combi 1.5 TSI DSG Style

(ed.: 2011 Superb Combi 2.0 TDI CR 140 Comfort DSG)

TDiih

Onko kukaan sattunut löytämään jotain vielä edukkaampaa puljua kaksoismassa ostoon, kuin tuo aikasemmin mainittu darksidedevelopments.co.uk ? Nykyisessä -07 dsg octaviassa alkaa dmf veteleen jo viimesiään. Omaan makuun tuo ~500â,¬ hinta kuulostaa melko suolaiselta vaikka työt itse tekisikin.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

repomies

Kaksoismassa asentui tänään. Asennuksen teetin Suomen Autohuollossa joka veloitti laakerista ja pientarvikkeista sekä töistä rontti 520 euroa. Kaksoismassa pultteineen oli noin 500 darksidelta eli siinäpä kokonaiskustannukset osaltani. SAH hoiti homman hyvin ihan siitä lähtien kun kysyin hintaa keväällä. Hinta piti yhä kesällä.

Sitten fiiliksiä kaksoismassasta. Eron huomaa heti dsg:n vaihtojen pehmeytenä ja peruuttelun ja parkkipaikkanitkuttelun helpottumisena. Liikkeellelähtönykäisy oli kuitenkin edelleen läsnä, joten tein dsg kytkinten perusasetusten nollauksen kotona vcds:n avulla. Sen jälkeen lähti liikkeellelähtöjenkin nykäisyt mutta pahoin pelkään että kytkimet kalibroituvat taas ajallaan päin persettä, tuo mekatroniikkani taitaa olla pska.

Ei silti todellakaan turha operaatio, niin iso on ero vaihtojen pehmeydessä että täytyy olla aika vahvat rauhoittavat lääkkeet käytössä, jos eroa ei huomaa.

Justiinsa tällä hetkellä auto pelaa voimalinjan osalta kuin tehtaalta tullut hyvä yksilö. Ei nyi, ei emmi, vaihdot on pehmeitä. Jos tuo tuollaisena pysyy, niin tuon voisi jopa myydä tuntematta tehneensä petoksen. ;D

TDiih

#273
Lainaus käyttäjältä: repomies - 01.07.14 - klo:19:06
Kaksoismassa asentui tänään. Asennuksen teetin Suomen Autohuollossa joka veloitti laakerista ja pientarvikkeista sekä töistä rontti 520 euroa. Kaksoismassa pultteineen oli noin 500 darksidelta eli siinäpä kokonaiskustannukset osaltani. SAH hoiti homman hyvin ihan siitä lähtien kun kysyin hintaa keväällä. Hinta piti yhä kesällä.

Sitten fiiliksiä kaksoismassasta. Eron huomaa heti dsg:n vaihtojen pehmeytenä ja peruuttelun ja parkkipaikkanitkuttelun helpottumisena. Liikkeellelähtönykäisy oli kuitenkin edelleen läsnä, joten tein dsg kytkinten perusasetusten nollauksen kotona vcds:n avulla. Sen jälkeen lähti liikkeellelähtöjenkin nykäisyt mutta pahoin pelkään että kytkimet kalibroituvat taas ajallaan päin persettä, tuo mekatroniikkani taitaa olla pska.

Ei silti todellakaan turha operaatio, niin iso on ero vaihtojen pehmeydessä että täytyy olla aika vahvat rauhoittavat lääkkeet käytössä, jos eroa ei huomaa.

Justiinsa tällä hetkellä auto pelaa voimalinjan osalta kuin tehtaalta tullut hyvä yksilö. Ei nyi, ei emmi, vaihdot on pehmeitä. Jos tuo tuollaisena pysyy, niin tuon voisi jopa myydä tuntematta tehneensä petoksen. ;D

Omassa autossa on myös hieman vikaa ryömityksessä, mutta epäilen sen johtuvan kaksoismassasta. Megatroniikka pelaa oman ymmärryksen perusteella vielä ihan hyvin. Toinen kytkin saattaa hieman luistaa vaihtaessa suuremmalle, mutta toivottavasti se korjaantuu kaksoismassalla ja perussäädöllä.

Alunperin ajattelin vaihtaa samalla kampiakselin takatiivisteen, mutta vaihtotyökalu on aika suolaisen hintainen. http://www.myturbodiesel.com/wiki/rear-main-oil-seal-engine-speed-sensor-replacement-on-a-mk5-vw-and-audi/

Sattuuko sulla olemaan osakoodia vaihdetulle laakerille? Oma moottorikoodi on kylläkin BKD, mutta osa luultavasti sama.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

repomies

Saattaisi tuo olla kuitissa, mutta kuitin luo pääsen vasta joskus ensi viikolla. Ehkäpä joku muu tietää tuon numeron?

Pasuunan kytkimet löysivät taas vanhat ja huonosti toimivat paikat, ja liikkeellelähdöt ovat hieman nykäiseviä vaihteeksi. Paska mikä paska.

M_M

Lainaus käyttäjältä: repomies - 04.07.14 - klo:11:07
Pasuunan kytkimet löysivät taas vanhat ja huonosti toimivat paikat, ja liikkeellelähdöt ovat hieman nykäiseviä vaihteeksi. Paska mikä paska.

Kytkinpaketissa tai mekatroniikassa häikkää. Jettaan vaihtui aikanaan juuri nykäisevien lähtöjen takia kytkinpaketti, sen jälkeen pelasi hienosti. Sopeuttamalla sen sai kyllä toimimaan vähän aikaa nätisti, mutta vasta kytkinremontilla vaiva hävisi kokonaan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

sambolo

Vaikuttaa tuo kaksoismassa olevan enemmän dsg laatikollisten kuin manuaalien ongelma?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

TDiih

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 06.07.14 - klo:10:00
Vaikuttaa tuo kaksoismassa olevan enemmän dsg laatikollisten kuin manuaalien ongelma?

Ajosuorite taitaa vaikuttaa kaikista eniten. Itellä on skodassa jo 300tkm mittarissa ja tietääkseni vauhtipyörä on vielä alkuperäinen. DSG jurnuttaa hyvin matalilla kierroksilla, eikä se tee kovin hyvää kaksoismassalle. Vauhtipyöräviat aiheuttavat automaattilaatikon toiminnan temppuilua ja tulevat siten helpommin ilmi myös tavantallaajalle.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

repomies

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 04.07.14 - klo:10:39
Sattuuko sulla olemaan osakoodia vaihdetulle laakerille? Oma moottorikoodi on kylläkin BKD, mutta osa luultavasti sama.

Asia tuskin on enää ajankohtainen, mutta se laakerin osanumero on 056105313C.

TDiih

Lainaus käyttäjältä: repomies - 16.07.14 - klo:20:00
Asia tuskin on enää ajankohtainen, mutta se laakerin osanumero on 056105313C.

No toivottavasti auttaa jotakuta toista tulevaisuudessa.  :) Samaisen pussin kyljessä mainittuina olivat moottorikoodit BKC, AZV, BKD ja BMM. DSG:stä pussissa ei ollut mitään mainintaa.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Masser

Terve,

Kuvailin tuossa ajankulukseni omaa auton ääntä. Joskus käynnistysvaikeuksia, ei riipu kylmästä, ei kuumasta. Kurnuttaa etenkin kun lähtee liikkeelle, niin ykkösellä sellaista outoa ääntä. Kulutus OK eikö syö öljyä liikaa. Mitäs mieltä olette?

https://www.youtube.com/watch?v=vIjnB9KGq2k

Marko

Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Masser

Lainaus käyttäjältä: Marko - 13.08.14 - klo:21:21
Rikkihän se on  :(

Oliko tää mun viestiin vastaus? Itsekin vähän samaa mieltä asiasta, ottaisin vielä muiltakin kokemusta.


Marko

Lainaus käyttäjältä: paleo - 14.08.14 - klo:14:13
Oliko tää mun viestiin vastaus? Itsekin vähän samaa mieltä asiasta, ottaisin vielä muiltakin kokemusta.
Oli joo.Toi on kyllä ihan selvä tapaus.
Minulla ei kolissut läheskään noin kovasti Golffissa ja rikki sekin oli,eivät edes Laakkosella uskoneet risaksi.
No eivät tietenkään,kun joutuivat rempan maksamaan.Nyt olisi taas edessä vaihto,mutta onhan se 130 tkm. siellä pyörinytkin.
Tarkoitus itse vaihtaa.Näkyy saavan nyt Sachsiltakin,jos olisi kestävämpi.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Masser

Lainaus käyttäjältä: Marko - 14.08.14 - klo:22:07
Oli joo.Toi on kyllä ihan selvä tapaus.
Minulla ei kolissut läheskään noin kovasti Golffissa ja rikki sekin oli,eivät edes Laakkosella uskoneet risaksi.
No eivät tietenkään,kun joutuivat rempan maksamaan.Nyt olisi taas edessä vaihto,mutta onhan se 130 tkm. siellä pyörinytkin.
Tarkoitus itse vaihtaa.Näkyy saavan nyt Sachsiltakin,jos olisi kestävämpi.
Kiitos vastauksesta! Itse hommannut auton Laakkoselta keväällä, alle 6kk sitten. Mitenköhän tässä kannattaisi edetä? Luulisi, että tulevat edes jotenkin kuluissa vastaan vai tuleekohan riita-asia? :) 

IFM

Vauhtipyörä kolisee myös täällä ja suosittelivat määräaikaishuollon yhteydessä sen vaihtamista. Haluaisin hankkia varaosan tilalle itse ja viedä sen pajalle asennettavaksi. Miten saan selville mikä on oikea vp?

Auton tiedot:

Skoda 4D OCTAVIA COMBI 2.0TDI DPF-103-
AUTOMATIC-E-1Z/258 2007
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG -07

Tomppaa_

Etsi moottorikoodi jakopään kopasta ja sitten noilla hakuun.

Wili68

Moottorikoodi löytyy myös auton huoltokirjan ekalta aukeamalta.

Masser

Lainaus käyttäjältä: paleo - 15.08.14 - klo:13:09
Kiitos vastauksesta! Itse hommannut auton Laakkoselta keväällä, alle 6kk sitten. Mitenköhän tässä kannattaisi edetä? Luulisi, että tulevat edes jotenkin kuluissa vastaan vai tuleekohan riita-asia? :)

Auto kävi Mikkelin Savilahdella eikä mekaanikon mukaan ole vikaa. Huoletta saa ajella, sanoi. Luotan häneen.

IFM

Kiitos vastauksista. Tumpelokin löytää noilla.

Osaattekos sanos mitä eroa on LUKin, Sachsin ja Valeon kaksoismassapyörillä? Noiden hinta pyörii esim. Mister-auto.fissä 503â,¬ ja 578â,¬ välillä (http://www.mister-auto.fi/fi/vauhtipyora/skoda-octavia-combi-1z5-2-0-tdi-103kw_v20002_g577.html). Korjaamolta mulle taas tuputetaan 1200â,¬ maksavaa varaosaa. Aikamoinen ero  :o
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG -07

mixa76

Lainaus käyttäjältä: IFM - 23.09.14 - klo:12:07
Osaattekos sanos mitä eroa on LUKin, Sachsin ja Valeon kaksoismassapyörillä? Noiden hinta pyörii esim. Mister-auto.fissä 503â,¬ ja 578â,¬ välillä
Varmasti kaikki noista merkeistä hyviä. Mutta onkos tuossa listauksessa DSG:n vauhtipyörää lainkaan...?
Sachs toisesta paikkaa...  8)

viikari

Octavian vauhtipyörä sanoi sopimuksen irti ja nyt purkua vailla. Olikos joku teistä laittanut kaksoismassapyörän tilalle

Motonetin 84-2157 Korvauskytkinpaketti VAG 1,9TDi
Sopivuudet:
- 1,9TDi-77kW-"BJB/BKC/BLS/BXE-moott." 05->09 Korvauskytkin kiinteällä vauhtipyörällä. Hintaa paketilla 469.90â,¬ Taitanee olla edullisimpia paketteja mitä kotimaasta saa. Voitteko suositella ko pakettia?

vwp

Huollossa tuli puheeksi nuo kiinteät, niin huoltomiehen suusta lainattu meni suunnillee näin:
"ei niillä kiinteillä kestä kenenkään pää ajaa, paikatki putoo hampaista joka kerta kun lähtee liikkeelle"

Eikös täällä kuitenkin joku niitä oo kokeillut ja käyttänyt?
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

jrinnes

Kyllä mulla on ainakin pysyny vielä paikat hampaissa. :) Autona tosin 3B Passatti, mutta koneessa enemmän tehoa/vääntöä kuin Ocun 1.9:ssä. Ainoa tilanne jossa kaksoismassan puuttumisen huomaa on vedätys suurimmalla vaihteella, esim ohituksiin lähdössä. Silloinkaan tuo jyrinä ei ole mitenkään häiritsevää, mutta sen verran kuitenkin tuntuu, että huomaa eron entiseen.
Eli omasta kokemuksesta voin kyllä suositella tuota operaatiota ihan hyvillä mielin. :)
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

VAGkilainen

Onko kellään ollut ongelmia 70-90km/h nopeudessa tuntuvasta jumputuksesta/ nypytyksestä, aivan kuin ajaisi nimismiehen kiharaa. Kaksoismassa ei mitään erikoista ääntä pidä, samaa pientä rallatusta pitänyt koko 50tkm minkä minulla ollut. Nyt mittarissa 167tkm, BKD 2,0TDI -kone.
Epäillyt vähän vanteita / renkaitakin mutta niitäkin tasapainoteltu eikä ole poistunut.
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

Arcca

Lainaus käyttäjältä: VAGkilainen - 06.10.14 - klo:17:32

Epäillyt vähän vanteita / renkaitakin mutta niitäkin tasapainoteltu eikä ole poistunut.

Rengas/vanne soikea, ei korjaannu tasapainotuksella.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Olof63

Hei,
Mittaa täällä viestiketjulla on jo toistakymmentä sivua, joten sori jos kyselen jo aiemmin perattua asiaa.
1,9 tdi Passatin  kytkinlevy +kaksoismassavauhtipyörästä löytyy maailmalta paljon edullisempia paketteja kuin kotomaasta.

Sanokaapa kokeneemmat ja asiasta enemmän tietävät puuttuuko esim. seuraavista paketeista jotain oleellista, kun hinnat on noin puolet Suomessa myynnissä olevista tarvikepaketeista:  :-\

http://www.ebay.com/itm/VW-PASSAT-1-9-TDI-DUAL-MASS-REPLACEMENT-FLYWHEEL-CLUTCH-KIT-105-BHP-2005-/400365358669?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5d37a28e4d#vi-ilComp

tai
http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/sachs-1-9-tdi-5-speed-dual-mass-flywheel-and-clutch-kit-mk4-platform.html

Asiansa osaavalla korjaajalla /asentajalla mennee vaihdossa reipas puolen päivän työ ?

Jultsu

Kyllähän nuo täydellisiltä seteiltä näyttävät, mutta ovat aivan erilaiset ja eri autoihin tarkoitetut. Darksiden hinnat ovat lisäksi ALV0% joka kannattaa ottaa huomioon. Mikä on passattisi moottorikoodi ja valmistusvuosi, ja haluatko alkuperäisen kaksoismassan vai kiinteän limpun?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

anzie

Oma Passat piti tällaista aika selkeää ääntä, mutta ainoastaan kylmänä: https://www.dropbox.com/sc/2s3ylecxliabc18/AABxuXe-ea9RAsa4obYauigba
Onneksi ostin auton vasta hetki sitten, ja myyjä otti autoon Ifin kuntoturvan. Se korvasi kyseisen vian ainakin tässä alle 140tkm ajetussa yksilössä.
Itselle jäi maksettavaa omavastuu 100â,¬. Ei harmita.

Vaihdon yhteydessä vaihdettiin myös DSG-öljyt, tiedä sitten kuuluuko ne normaalistikin vaihtaa. Tietääkö joku mitä muuta kaksoismassan vaihdon yhteydessä tehdään?
Audi A6 C6 3.0tdiq

tet

Lainaus käyttäjältä: anzie - 21.10.14 - klo:21:55
Vaihdon yhteydessä vaihdettiin myös DSG-öljyt, tiedä sitten kuuluuko ne normaalistikin vaihtaa. Tietääkö joku mitä muuta kaksoismassan vaihdon yhteydessä tehdään?

Ei niitä öljyjä vauhtipyörän vaihdossa tarvitse vaihtaa. Jos kyseessä on kuivakytkiminen DSG7, niin sille on kampanja päällä jossa öljy vaihdetaan toisen tyyppiseen. Märkäkytkimisissä lootissa öljyt taas vaihdetaan 60 tkm välein.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy