2016 passat ja webaston gsm-ohjaus?

Aloittaja pascat, 17.01.20 - klo:15:04

« edellinen - seuraava »

pascat

Terve,

Potilas on 2016vm diesel farkku Passat. Siinä on webastolle se kaukokäynnistin (kantikas vw) ja sen kantama on hieman heikohko. Nyt sitten on mietitty että lisättäisiin härveliin gsm-ohjaus webastolle.
Miten tuon saa helpoiten toteutettua? Missä tuon Webaston nykyisen kauko-ohjauksen vastaanotin sijaitsee ja pystyykö sille laittamaan jotain lisäantennia mahdollisesti paremmalle paikalle.

a_jaba

Tuo kantikas webaston kauko-ohjain on todettu aika surkeaksi verrattuna vanhaan pisaran malliseen.

Jos haluaa nimenomaan ohjauksen toimimaan älypuhelimella niin yksi vaihtoehto on Dfreeze joka virallisen VW liikkeen myymä ratkaisu ja taitaa on ilmeisesti aika plug & play asennettava.

https://shop.volkswagen.fi/lammittimen-ohjain-dfreeeze-lm01029
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

j3rkku

Itselläni on käytössä saksalaisen Danhagin ratkaisu. Hintaa tulee pari hunttia vähemmän kun marmorilta hankittaessa mutta asennuksen joutuu tekemään itse. Aikaa tähän meni minulta noin puoli tuntia kylmässä parkkihallissa. Asentaminen vaatii peräkontista kattopaneelin ja sivupaneelin irrottamisen, kaukosäätimen vastaanotin sijaitsee apparin puolella suunnilleen penkinkaatokahvan kohdalla (kuvalliset ohjeet danhagin sivuilla). Kun olet saanut kaivettua vastaanottimen esiin, on asennus helppoa plug n playta eli vastaanottimesta piuha irti ja saksasta tullut johtosarja väliin. Tässä vaiheessa olet tietenkin jo laittanut sim-kortin boksin sisään. Itse käytän Telian halvinta mahdollista liittymää, oisko ollu 2,90 tai 3,90/kk. Prepaidkin toimii koska boksin ainoa tehtävä on "vastata" puheluun joka siis käynnistää tai sammuttaa webaston. Jos haluaa status- tai lämpötilakyselyä pistää niin tietty vaatii että pystyy lähettämään viestejä. Itse boksin konffaaminen oli aika simppeliä, muistaakseni boksin mukana tuli ainoastaan saksankielinen ohje mutta danhagin sivuilta löytyi englanniksi. Käytännössä konffaamisessa vain listataan sallitut puhelinnumerot joilla webaston saa käynnistettyä. Sen jälkeen tosiaan soitolla tai myös viestikomennoilla saa vehjettä käytettyä (ON, OFF, STARTkellonaika). Itse olen luonut kännykän alkunäytölle pikakuvakkeen jota napauttamalla lähtee suoraan puhelu boksille, kätevää!

https://www.danhag.de/de/app-steuerung/vw/vw-passat/12/vw-passat-b8-3g-app-steuerung-standheizung

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy