Passat B8 - Talvirenkaat

Aloittaja Seva, 22.08.18 - klo:15:04

« edellinen - seuraava »

Seva

Millaisia talvirenkaita Passatiin kannattaa harkita? Kitka vai nastat, ottaen huomioon mm. ajo-ominaisuudet, melu, veto/liikkeellelähtöpito jne. Octavialla ajoin kaksi talvea nastoilla ja kaksi talvea kitkoilla ja siihen autoon valintani olisi nastat, mutta autojen ominaisuuksissa on eroja.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

KMan

Lainaus käyttäjältä: Seva - 22.08.18 - klo:15:04
Millaisia talvirenkaita Passatiin kannattaa harkita? Kitka vai nastat, ottaen huomioon mm. ajo-ominaisuudet, melu, veto/liikkeellelähtöpito jne. Octavialla ajoin kaksi talvea nastoilla ja kaksi talvea kitkoilla ja siihen autoon valintani olisi nastat, mutta autojen ominaisuuksissa on eroja.
Varmaankin olosuhteet merkitsevät enemmän, joten jos Octavialla päädyit nastoihin niin varmaan sama pätee Passatiin. Neliveto voisi vaikutaa asiaan, muttei sekään pysähtymiseen auta :) Itsellä on ollut kitkoja Passatissa ja Audeissa, sekä etuvedolla että nelivedolla ja kaikilla on pärjätty Etelä-Suomessa.

Arcca

17" Continental CVC6 kitkat ainakin toimi loistavasti. Kolmantena talvena yli 40tkm ajettuna alkoi huomaamaan ongelmia liikkeelle lähdössä jos oli tosi liukasta.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

hauki12

Täällä myös continental cvc6:set talvella ollut käytössä ja tyytyväinen.

Seuraavaa autoon tulossa myös 215leveät kitkat. Alkuviikosta tilailin cvc7:t  ;)

concorde

Nyt alla pyörii Nokian Hakka R2 kitkat ja seuraavat on R3:t.  Molempiin vahva suositus.
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

Pupa

Itse tilasin juuri Goodyear UltraGrip Ice 2:t 215/55R17 koossa. Oli samat aikaisemmassa Golfissa ja olin erittäin tyytyväinen.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

teräksenharmaa

Edellisessäni eli OCU3 RS:ssä Nokian R2:t toimivat niin huonosti, etten siihen suuntaan katsellutkaan, kun Passattiin renkaita ostin. Alle osui Contin CVC 6:t, jotka ovatkin olleet parhaat talvirenkaat, millä koskaan olen ajanut.

Seva

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 11.09.18 - klo:00:41
Edellisessäni eli OCU3 RS:ssä Nokian R2:t toimivat niin huonosti, etten siihen suuntaan katsellutkaan, kun Passattiin renkaita ostin. Alle osui Contin CVC 6:t, jotka ovatkin olleet parhaat talvirenkaat, millä koskaan olen ajanut.
Ajoin edellisellä autollani eli Ocu 3 ei-RS:llä 20000 km R2-kitkoilla ja 20000 km Hkpl8-nastoilla. Yhdessä asiassa eli melussa R2 vei voiton, kaikessa muussa Hkpl8. Jopa asfaltilla ajettaessa pidin Hkpl8:aa parempana. R2 oli jotenkin veltto, vaati enemmän paimentamista, kova sivutuuli vielä pahensi asiaa.

Jos Nokian renkaista puhutaan, niin nythän on markkinoilla jo seuraava sukupolvi eli R3 ja Hkpl9. Jälkimmäinen oli testeissä jo viime talvena ja siitä on melko paljon käyttäjäkokemuksiakin, mutta R3 on vielä tällä hetkellä täysi kysymysmerkki.

Sittenhän on muita rengasmerkkejä eli esim. juuri Continental, jolta löytyy hyviä talvirenkaita seka nastallisina että nastattomina.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

concorde

Lainaus käyttäjältä: Seva - 11.09.18 - klo:09:36...mutta R3 on vielä tällä hetkellä täysi kysymysmerkki.


Tuulilasin vertailussahan tuo oli, joten ei ihan täysi kysymysmerkki.  Tuossa testissä voiton vei Contin CVC7 ja Noksun R3 oli jaetulla kakkossijalla.  Painotuksia en muista ulkoa, mutta perinteisesti Nokialaiset pärjäävät oikeilla talvikeleillä ja eivät ole sitten ihan Contin tasolla märällä ja sulalla ajettaessa.
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: concorde - 11.09.18 - klo:11:22
Tuulilasin vertailussahan tuo oli, joten ei ihan täysi kysymysmerkki.  Tuossa testissä voiton vei Contin CVC7 ja Noksun R3 oli jaetulla kakkossijalla.  Painotuksia en muista ulkoa, mutta perinteisesti Nokialaiset pärjäävät oikeilla talvikeleillä ja eivät ole sitten ihan Contin tasolla märällä ja sulalla ajettaessa.
Tässä vertailuss tuo perinne näyttää katkeavan. R3 on keskitasoa tai häntäpäätä kaikessa muussa paitsi ajettavuudessa jäällä (2.) ja polttoaineen kulutuksessa (3.). Lumella jarrutuksessa R3 jäi viimeiseksi.  Muutenkin aika erikoinen pisteytys, kun noista Tuulilasin ilmoittamista arvosanoista laskien kokonaisarvosana on 8,6275, mutta loppuarvostelussa se on pyöristetty 8,7:ään.

Seva

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 12.09.18 - klo:10:54
Tässä vertailuss tuo perinne näyttää katkeavan. R3 on keskitasoa tai häntäpäätä kaikessa muussa paitsi ajettavuudessa jäällä (2.) ja polttoaineen kulutuksessa (3.). Lumella jarrutuksessa R3 jäi viimeiseksi.  Muutenkin aika erikoinen pisteytys, kun noista Tuulilasin ilmoittamista arvosanoista laskien kokonaisarvosana on 8,6275, mutta loppuarvostelussa se on pyöristetty 8,7:ään.

Kaikkien lehtien testeihin pitää suhtautua varauksella, mutta erityisesti Tuulilasin testeihin minulla ei ole täyttä luottoa. Jos Tuulilasi ja TM päätyvät testeissään eri lopputulokseen, niin olen taipuvainen uskomaan enemmän TM:ää. Tuulilasista on viimeisen kymmenen vuoden aikana tullut autolehtien Seiska. Tosin eihän TM ole pelkkä autolehti. Välillä joutuu tarkistamaan kannesta, onko kädessä TM vai Hyvä Terveys.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

isalmela

Terve!

Onko kenelläkään ollut 215/60R-16 talvirenkaita R-line Passatissa? Näyttääkö liian koomiselta vai onko ihan ok? Talvikäytössä olen tykännyt kohtuullisen kapeista ja korkeista renkaista, ja onhan ne tietysti vähän edullisempia. Kiitos vastauksista jo etukäteen, erityisesti kuva ois kiva!

ps. Laitoinkin jo ostoilmoituksen erikseen, sieltä löytyy yhteystiedot.

jarmoke

Tuntuu suomalaisten tekemissä testeissä Nokialaiset olevan aina minimissään top3 joukossa kunhan suht pyöreät renkaat on uunista saaneet. Samoja renkaita kun ulkomaalaisten toimesta testataan, ja loppupeleihin pääsee esim. 16 parasta niin Nokialaiset ei ole edes siinä joukossa. No, ymmärrettävää (vai onko?) kotiinpäinvetoa mutta kuitenkin...

isalmela

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 12.09.18 - klo:12:05
Terve!

Onko kenelläkään ollut 215/60R-16 talvirenkaita R-line Passatissa? Näyttääkö liian koomiselta vai onko ihan ok? Talvikäytössä olen tykännyt kohtuullisen kapeista ja korkeista renkaista, ja onhan ne tietysti vähän edullisempia. Kiitos vastauksista jo etukäteen, erityisesti kuva ois kiva!

ps. Laitoinkin jo ostoilmoituksen erikseen, sieltä löytyy yhteystiedot.

Tämä homma päättyi onnellisesti ja ostin uudet 215/55-17 nastarenkaat

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Seva - 12.09.18 - klo:11:31
Kaikkien lehtien testeihin pitää suhtautua varauksella, mutta erityisesti Tuulilasin testeihin minulla ei ole täyttä luottoa. Jos Tuulilasi ja TM päätyvät testeissään eri lopputulokseen, niin olen taipuvainen uskomaan enemmän TM:ää.
Itse en paljoa luottaisi TM:n tuloksiin sen jälkeen, kun aikoinaan hyssyttelivät hiljaiseksi  paljastuneen huijauksen, vaikka Ruotsissa asia nostettiin ponnekkaasti esille. Sitten kun paska lävähti tuulettimeen isosti, alettiin selittelemään mustaa valkoiseksi.

teräksenharmaa

#15
TM:n vertailussa R3 jäi kitkojen sarjassa neljänneksi ja Hakkapeliitta 9 oli jaetulla kolmannella sijalla. Aika suuri ja samalla mielenkiintoinen muutos pitkään perinteeseen. R3 on vieläpä aivan uusi tuote ja Hakkapelitta 9:kin on varsin tuore. Contin CVC7 on ollut survereeni ykkönen tämän syksyn kitkavertailuissa. Tämä oli nyt neljäs lukemani vertailu, jonka se voitti.

Seva

Kyllä näyttää vahvasti siltä, että tulevat talvirenkaani ovat merkiltään Continental. Vielä täytyy arpoa ovatko nastalliset vai nastattomat.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

isosubbari

Terve,

Auttakees vähän kun tilasin auton ja nyt pitäisi tilata talvirengaspaketti autoon. Tekisi mieli tilata OEM vanteet ja 17" jotta olisi vähän näyttävämmän näköinen myös talvella.
Miten nuo ET luvut menee, kun orkkis 16" talvirengaspaketissa on ET luku 41, sitten kahdessa 17" OEM vanteessa on ET luvut 43 ja toisessa 39.
Meneekö nuo siis kuitenkin heittämällä paikalleen?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: isosubbari - 20.09.18 - klo:09:38
Terve,

Auttakees vähän kun tilasin auton ja nyt pitäisi tilata talvirengaspaketti autoon. Tekisi mieli tilata OEM vanteet ja 17" jotta olisi vähän näyttävämmän näköinen myös talvella.
Miten nuo ET luvut menee, kun orkkis 16" talvirengaspaketissa on ET luku 41, sitten kahdessa 17" OEM vanteessa on ET luvut 43 ja toisessa 39.
Meneekö nuo siis kuitenkin heittämällä paikalleen?

On ihan normaalia, että samaan autoon eri kokoiset alkuperäisvanteet on eri ET luvulla. Yksi tapa selvittää asiaa on etsiä nettiautosta mahdollisimman tuore samanlainen auto ja katsoa trafin ilmaisesta palvelusta renkaiden tyyppihyväksyntätiedot.

Tässä yksi esimerkki:

Nettiautosta Volkswagen Passat Variant Comfortline 2,0 TDI 110 kW (150 hv) DSG-automaatti (rek.nro. ZME-931)










RengaskokoVannekokoOffsetKuormitustunnus ja nopeusluokkaRengaslaji
215/55R177JX1740.094Vtyyppihyväksytty
215/55R176.5JX1741.094Wtyyppihyväksytty
235/45R188JX1844.094Wtyyppihyväksytty
215/60R166.5JX1642.095Vtyyppihyväksytty
215/55R177JX1740.094Wtyyppihyväksytty
215/55R176.5JX1741.094Vtyyppihyväksytty
235/40R19 XL8JX1944.096Wtyyppihyväksytty
215/60R166.5JX1641.095Vtyyppihyväksytty

Jos ET muuttuu muutaman millin ja renkaan ulkomitat ovat samat kuin alkuperäisessä rengaskoossa niin erittäin todennäköisesti menee ihan heittämällä paikalleen. Ajettavuuteen muutaman millin ET muutoksesta Passatin kohdalla en osaa sanoa. Veikkaisin, että rengasmerkki ja malli vaikuttaa ajettavuuteen enemmän.

https://www.willtheyfit.com/ on hyvä ja yksinkertainen laskuri rengas- ja vanneasioiden pyörittelyyn.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

vitsku

Moi

Mitä tuumaatte kuinka noille vakio 7-17 londoneille
istuu 225/45-17 rengas?

Mika2

Minulla on Passat Comfortline ja siinä korkeaprofiiliset vakiorenkaat. Onko muilla ollut vaikeuksia saada renkaita tasapainoon?

Tässä oma kokemukseni: Auto toimitettiin alkuperäisillä Continentalin kesärenkailla. Huomasin heti, että renkaat eivät olleet täysin tasapainossa, ajoin niillä kuitenkin muutaman kuukauden kunnes vaihdoin talvirenkaat. Talvirenkaina oli Continentalin nastarenkaat ja sama juttu. Renkaat eivät olleet tasapainossa ja auto väristi ajaessa. Totesin myös nastarenkaiden melun jäätäväksi ja otin yhteyttä myyjään ja sain neuvoteltua vaihdon Continentalin kitkarenkaisiin. Nastarenkaiden melu olisi saattanut laskea kilometrien myötä, mutta vaihto ei olisi ollut enää mahdollista. Kitkarenkaissa oli myös ravistusta, mutta ei niin pahaa ettei niillä olisi voinut ajaa. Kitkarenkaat tasapainotettiin viime syksynä ja nyt kun vaihdoin alle, niin kaipaa taas uutta tasapainotusta. Myös kesärenkaat on tasapainotettu kerran ja taas uusi tasapainotus edessä keväällä. Mittarissa on 35 000 kilometriä ja renkaat kulutuspinnaltaan hyvässä kunnossa. Johtuneeko rengasprofiilista että joutuu taspainottamaan puolen vuoden välein. Myöskin jäi epäilys, että miten hyvin valmistaja/maahantuoja oli tasapainottanut renkaat. Olen säätänyt ilmanpainetta 0.1 barin muutoksin, kunnes olen löytänyt sopivan välimaaston löysän vetelyn ja pintakovuuden väliltä. Eli rengaspaineista ei pitäisi olla kiinni.

Seva

Lainaus käyttäjältä: Mika2 - 28.10.18 - klo:15:30
Minulla on Passat Comfortline ja siinä korkeaprofiiliset vakiorenkaat. Onko muilla ollut vaikeuksia saada renkaita tasapainoon?

Tässä oma kokemukseni: Auto toimitettiin alkuperäisillä Continentalin kesärenkailla. Huomasin heti, että renkaat eivät olleet täysin tasapainossa, ajoin niillä kuitenkin muutaman kuukauden kunnes vaihdoin talvirenkaat. Talvirenkaina oli Continentalin nastarenkaat ja sama juttu. Renkaat eivät olleet tasapainossa ja auto väristi ajaessa. Totesin myös nastarenkaiden melun jäätäväksi ja otin yhteyttä myyjään ja sain neuvoteltua vaihdon Continentalin kitkarenkaisiin. Nastarenkaiden melu olisi saattanut laskea kilometrien myötä, mutta vaihto ei olisi ollut enää mahdollista. Kitkarenkaissa oli myös ravistusta, mutta ei niin pahaa ettei niillä olisi voinut ajaa. Kitkarenkaat tasapainotettiin viime syksynä ja nyt kun vaihdoin alle, niin kaipaa taas uutta tasapainotusta. Myös kesärenkaat on tasapainotettu kerran ja taas uusi tasapainotus edessä keväällä. Mittarissa on 35 000 kilometriä ja renkaat kulutuspinnaltaan hyvässä kunnossa. Johtuneeko rengasprofiilista että joutuu taspainottamaan puolen vuoden välein. Myöskin jäi epäilys, että miten hyvin valmistaja/maahantuoja oli tasapainottanut renkaat. Olen säätänyt ilmanpainetta 0.1 barin muutoksin, kunnes olen löytänyt sopivan välimaaston löysän vetelyn ja pintakovuuden väliltä. Eli rengaspaineista ei pitäisi olla kiinni.

Jos tarkoitat korkeaprofiilisilla vakiorenkailla kokoa 215/60-16, niin ei ole ollut ongelmia renkaiden tasapainon kanssa.

Tämä perustuu 22000 km ajoon ensiasennusrenkailla (Michelin Energy) ja 1000 km ajoon nastarenkailla (Continental IceContact2). Molemmissa on VW:n vanteet (joiden valmistaja tässä tapauksessa näyttää olevan Ronal). Nastarenkaat olivat ensi kertaa alla nyt viikonloppuna kun tuli tehtyä pidempi keikka Etelä-Suomeen ja sääennuste lupasi talvisia kelejä, joita sitten oikeasti ei ollutkaan. Ajonopeudet 0-120 km/h eikä pienintäkään tärinää renkaissa.

Mitä tulee tuohon meluun, niin suurin ero kesärenkaisiin on pienillä nopeuksilla, jolloin nastojen ropina tulee läpi joissakin tilanteissa. Maantienopeuksilla ero tasoittuu. Tampere-Helsinki -moottoritien ajelin mennen tullen jonossa mittarinopeutta 110 km/h ja mielestäni rengasäänet olivat erittäin miedot siihen nähden, että alla olivat sisäänajamattomat nastarenkaat. Veikkaisin, että melu tuosta vielä vähenee kun kilometrejä tulee enemmän alle. Tottakai kitkat olisivat hiljaisemmat, mutta sehän oli tiedossa jo renkaita ostaessa.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Mika2 - 28.10.18 - klo:15:30
Minulla on Passat Comfortline ja siinä korkeaprofiiliset vakiorenkaat. Onko muilla ollut vaikeuksia saada renkaita tasapainoon?

Tässä oma kokemukseni: Auto toimitettiin alkuperäisillä Continentalin kesärenkailla. Huomasin heti, että renkaat eivät olleet täysin tasapainossa, ajoin niillä kuitenkin muutaman kuukauden kunnes vaihdoin talvirenkaat. Talvirenkaina oli Continentalin nastarenkaat ja sama juttu. Renkaat eivät olleet tasapainossa ja auto väristi ajaessa. Totesin myös nastarenkaiden melun jäätäväksi ja otin yhteyttä myyjään ja sain neuvoteltua vaihdon Continentalin kitkarenkaisiin. Nastarenkaiden melu olisi saattanut laskea kilometrien myötä, mutta vaihto ei olisi ollut enää mahdollista. Kitkarenkaissa oli myös ravistusta, mutta ei niin pahaa ettei niillä olisi voinut ajaa. Kitkarenkaat tasapainotettiin viime syksynä ja nyt kun vaihdoin alle, niin kaipaa taas uutta tasapainotusta. Myös kesärenkaat on tasapainotettu kerran ja taas uusi tasapainotus edessä keväällä. Mittarissa on 35 000 kilometriä ja renkaat kulutuspinnaltaan hyvässä kunnossa. Johtuneeko rengasprofiilista että joutuu taspainottamaan puolen vuoden välein. Myöskin jäi epäilys, että miten hyvin valmistaja/maahantuoja oli tasapainottanut renkaat. Olen säätänyt ilmanpainetta 0.1 barin muutoksin, kunnes olen löytänyt sopivan välimaaston löysän vetelyn ja pintakovuuden väliltä. Eli rengaspaineista ei pitäisi olla kiinni.

Ei johdu rengasprofiilista, sinulla saattaa olla nyt jotain muuta ongelmana. Ollut useita vageja uutena ja aina olleet Continentalit erinomaisessa tasapainossa uutena. Ja voin kertoa että olen hyvin kranttu asian suhteen. Ehdottomasti parhaat tasapainot tulleet aina valmistajalta, ja jostain on jäänyt luulo että myös talvipyörät laittaa Continental itse valmiiksi autoliikkeille Suomessa? Niin hyvin ne on tehty, myös Subarussamme. Nyt ex -15 mallisessa Passatissani Continental 215/60-15 kesikset oli noin tuonne 50tkm (siis renkailla, autolla 100000) asti oli täysin moitteettomat, samoin kuin 17" talvipyörät. Sitten tuli pientä värinää, vein erääseen rengasliikkeeseen. Oudosti muka kaikissa renkaissa sama 10g heitto viedessä, no ei ollut koska lievä tärinä jatkui liikkeen käsittelyn jälkeen. Tarinan loppua en tiedä kun auto vaihtui.

Autoliikkeen asentajan tasapainotuksen laatuun voi sitten suhtautua varauksella, samoin kuin monien rengasliikkeiden.
Ainoa liike josta olen aina lähtenyt paremmin tasapainotettujen renkaiden kanssa pois kun olen sinne mennyt on Autotek Petikossa, kahden kerran kokemuksella.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Mika2

Kävin tänään tasapainottamassa renkaat. Kaikissa renkaissa oli hieman heittoa, mutta todellinen syy tasapainotusongelmiin löytyi. Tasapainotus tehtiin Roadforce-koneella, joka mittaa myös renkaan pyöreyden. Yksi renkaista on ollut ilmeisesti varastoinnin aikana puristuksissa, jolloin siihen on syntynyt tasainen kohta. Vanne ja rengas mitattiin, rengasta siirrettiin vanteella parhaaseen kohtaan, mutta heittoa ei saatu juurikaan pienennettyä. Joka tapauksessa syy selvisi ja seuraava vaihtoehto on renkaan uusiminen. Pitää ensi kerralla tilata auto pyöreillä renkailla :D

Arcca

Hienoa, että syy löytyi. Muotoheitot on kyllä yleinen syy täristykselle.
Missä rengasliikkeessä on tällainen Roadforce -kone?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Mika2

LainaaMissä rengasliikkeessä on tällainen Roadforce -kone?

Rengasmarket Espoo. Googlaamalla "Hunter Road Force tasapainotus" löytyy lisää.

j3rkku

Pakko minunkin hehkuttaa noita Contin talvipyöriä. Palasin juuri Euroopan-retkeltä missä ajoa CVC kutosilla tuli vajaa 7000 km. Rengaskokona ehkä vähän hassu 215/55R16 kun satuin kyseiset kumit halvalla saamaan tutulta, vieläpä 7 mm pinnoilla, Saksassa kun eivät oikein nastarenkaista tykkää. Pidon kanssa ei mitään ongelmia esiintynyt kotimaassa eikä muuallakaan ja ovat kaiken lisäksi erittäin hiljaiset. Myös Saksassa ajettaessa renkaan sallimaa 190 km/h (mittari 200) oli kyyti erittäin tasaista, ei minkäänlaista huojumista tai tärinää. Vasta yli tuon 190 mentäessä alkoi pikkaisen heilumaan. Kiitokset tästä renkaat tasapainoittaneelle ammattilaiselle. Epäilin renkaiden kestävyyttä kovilla nopeuksilla sekä jopa +20 lämpötilassa ajettaessa, mutta retken puolivälissä mittasin kaikista renkaista 6,9-7 mm ja reissun jälkeenkin 6,9. Nyt kuitenkin taas alla Hakka ysit 215/60R16 joilla oman kokemukseni mukaan voikin ajaa melkein kuin kesällä (kuten myös Hakka kaseilla), toki tässäkin järki mukana.

peped

Hieman miettinyt josko hommaisi 16" setin talvelle, jolloin ulkonäkö ei ole niin oleellista vaikka 16" vanne näyttääkin epäilemättä pieneltä Passatin kokoisessa laivassa. Tuumaa pienempi rengastus todennäköisesti kuitenkin alentaisi kulutusta pari desiä? 140kW mallissa tuskin on mitenkään erityisen isot jarrut eli varmaankin 16" vanne mahtuu ongelmitta?
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

jrinnes

^Mahtuu ja mulla olisi myynnissä oman Passatin mukana tulleet hyväkuntoiset alkuperäiset 16" vanteet. ;)
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

ptrs57

215-55-17 GY nastat hommasin sopivaan hintaan. Täytyy sanoa että nämä Passatin rengaskoot niin 17" ja 18" koossa on aivan järkyttävän kalliita vs. valtavirran rengaskoot (225-45-17 ja 225-40-18).
Golfissa ehti olla GY:t useamman talven, ja Conti Icecontact2 yhden talven. Conteissa parasta oli uskomaton pito, heikompana puolena siitä syntyvä melu (190 nastaaa) ja ehkä hivenen veltto renkaan runko. Goodyearit hiljaisemmat, niissä huonona puolena heikompi pito ja nastojen irtoaminen.

Auton mukana tulleet Blizzakin kitkat (215-55-17) löytyisi uudelle omistajalle sopivaan hintaan  :)
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy