Audi RS3

Aloittaja Flat, 23.06.10 - klo:06:47

« edellinen - seuraava »

Peke

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 16.08.11 - klo:11:11
Mä en aina oikein ymmärrä näitä ns. ulkomaanarvoja, kun esim. Tuulilasi sai baijerilaisen lähtemään juuri tehtaan ilmoittamassa ajassa eli 4,9 sekunnissa. Tuo Audin 3,8 s tuntuu sen sijaan jo aivan uskomattomalta. Tietääkseni TT RS:llä ei olla kellotettu lähellekään tällaisia rypistyksiä.

Moro kaikille harrastajille! Piti tännekin kirjautua, kun luin tekstiä RS3:sta. Mullahan tollanen on ollut heinakuun puolestä välistä ja ei voi ku kehua. 8)
Tuosta kiihtyvyydestä sen verran, että Autobildissä saivat menemään vakion 4.2s 0-100km/h eli en usko, että 4s alitus on ihan helppo juttu vakiopelillä. Mitä maailmalta olen testejä lukenut, kaikissa auto on kyllä mennyt helposti alle luvatun 4.6s ja kyllähän tuo mun autokin ihan mukavasti repii, varsinkin nykyään. ;D
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Pekka T


Tervetuloa foorumille Peke.

Tästä sinun tehoversiosta olisi mukava nähdä kuvia vaikkapa tuolla autotallin puolella.  :)
Kaikki muutkin kommentit autosta toki kiinnostaa kovasti.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pertsa

Moro vaan. Sen verran harvinainen laite että kyllä tuon voisit tuonne autotalliin laittaa.
Varmastikin kyseessä tämä : http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=155233&highlight=rs3

pokkus

Tervetuloa foorumille minunkin puolesta Peke!

Mukava tosiaan olisi tuollaisesta harvinaisemmasta pelistä täälläkin lukea juttua :)

nikob

Yksi Räsä kolmonen löytyy nettiautosta http://www.nettiauto.com/audi/rs3/4641551
Hienompi olisi jos keula olisi musta ja diffuusorin reuna myös. Mutta toisaalta si vähän erillainenkin samalla on tuo hopea.
Mutta muuten kyllä näyttää punainen hyvältä  :P
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Peke - 10.02.12 - klo:22:55
Moro kaikille harrastajille! Piti tännekin kirjautua, kun luin tekstiä RS3:sta. Mullahan tollanen on ollut heinakuun puolestä välistä ja ei voi ku kehua. 8)
Tuosta kiihtyvyydestä sen verran, että Autobildissä saivat menemään vakion 4.2s 0-100km/h eli en usko, että 4s alitus on ihan helppo juttu vakiopelillä. Mitä maailmalta olen testejä lukenut, kaikissa auto on kyllä mennyt helposti alle luvatun 4.6s ja kyllähän tuo mun autokin ihan mukavasti repii, varsinkin nykyään. ;D

Upea auto, paljon onnea näin myöhästyneesti. Tämä taitaisi laittaa tiukasti kampoihin nimim. Jycken C63 AMG:lle eli foorumin suorituskykyisimmän pirssin titteli on lähellä siirtyä Pekelle, kun poissuljetaan Caterhamit ja muut erikoislaitteet.

Vaikka RS3 on hinnakas auto, taitaa siinä kuitenkin olla paras suorituskyky/hinta -suhde, mikäli puhutaan vastaavan tai paremman kulkupuolen omaavista autoista.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 15.03.12 - klo:16:16
Tämä taitaisi laittaa tiukasti kampoihin nimim. Jycken C63 AMG:lle eli foorumin suorituskykyisimmän pirssin titteli on lähellä siirtyä Pekelle, kun poissuljetaan Caterhamit ja muut erikoislaitteet.

Onko Mustangi erikoisauto? ;) Samaa suorituskykyä sekin tarjoaa kun nuo kaksi edellistä :) Tällä mantereella tosin hiukan vielä edullisemmin :)

Tuosta Peken autosta tosiaan mieluusti lukisi enemmän juttua tälläkin foorumilla.

Kärki

Pakkohan tähän väliin on sanoa myös se, että milläs se suorituskyky mitataan? Kiihdytys paikalta 0-100?  Vai kierrosaika sopivan syheröisellä radalla?!  ;) ;)

No ei vainenkaan..mahtavia voimanpesiähän ne ovat nuo kaikki: RS3, C63 ja Mustang. Aikalailla enemmän saa taaloja ja euroja latoa tiskiin että saman voiman saa oman auton merkin tuotteesta irti kuin mitä noista kolmesta irtoaa. Hienoja pelejä kaikki  :)

rob-s

Lainaaautokin ihan mukavasti repii, varsinkin nykyään

Varsinkin nykyään? Tarkoittaako se sitä että sitä on piristetty? Jos niin mitä.

Onnea muuten auton hankinnasta ja tervetuloa tälle forumille!
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Markku J

Onnittelut Pekelle mahtavan upeasta, huipputehokkaasta ja sangen harvinaisesta autosta. Kelpaa tuon kanssa kesää odotella.
Tuo nettiautossa myynnissä oleva Misano Red on hieno sekin (just kuin meikäläiselle räätälöity). Siinähän olisi ollut minulle vaihtoehto nykyiselle autolle.... Jäi huomioimatta.

rob-s

LainaaJäi huomioimatta

Se tuli sinne liikkeeseen noin viikko sitten..ilmeisesti Saksasta josta he niitä hankkivat.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

corex

Hienosti pörisee noi RS3:set kun painaa S nappia ja antaa vähän kenkää  ;)
Octavia RS TDI -08

ram1

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 15.03.12 - klo:17:40
Pakkohan tähän väliin on sanoa myös se, että milläs se suorituskyky mitataan? Kiihdytys paikalta 0-100?  Vai kierrosaika sopivan syheröisellä radalla?!  ;) ;)

No ei vainenkaan..mahtavia voimanpesiähän ne ovat nuo kaikki: RS3, C63 ja Mustang. Aikalailla enemmän saa taaloja ja euroja latoa tiskiin että saman voiman saa oman auton merkin tuotteesta irti kuin mitä noista kolmesta irtoaa. Hienoja pelejä kaikki  :)
Taitaa tuo kyseinen Rs hoitaa nuo molemmat osiot voittajana, mutta itseänikin kiinnostaa mitä moottoripuolelle on vielä lisätty, jotta kulkupuoli vielä parempi.Onko softaan koskettu, tai jotain muita muutoksia.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

pokkus

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 15.03.12 - klo:19:34
Taitaa tuo kyseinen Rs hoitaa nuo molemmat osiot voittajana, mutta itseänikin kiinnostaa mitä moottoripuolelle on vielä lisätty, jotta kulkupuoli vielä parempi.Onko softaan koskettu, tai jotain muita muutoksia.
Ainakaan tämän videon perusteella ei vakiona ihan suoralla vielä taideta pärjätä. Modattuna varmasti tietenkin ihan eri peli.

Audi RS3 Sportback v BMW 1 Series M Coupe Drag Race - Auto Express

Kärki

Nyrren kierrosajoissa Cayman S on näköjään päässyt sekuntia hitaampaan aikaan kuin M3, mutta sitten taas toisaalta se on ollut nopeampi kuin BMW M6, Ferrari 360 Modena, uusin RS6 Avant, TT-RS, C63 AMG, SL65 AMG, SLK 55 AMG Black Series... Toki sitten B7 mallin RS4 näyttää olleen hyvinkin nopea.. RS3:lle ei aikaa näyttänyt olevan, joten siitä ei ole tietoa.

No joo, eipä tuota nyt pidä ottaa lainkaan vakavasti, mutta onhan nuo tietysti aina mielenkiintoisia vertailuja nuokin. B7 RS4 muuten näyttää olleen selvästi nopeampi kuin E92 M3.

Olisi kyllä kieltämättä mielenkiintoista nähdä RS3:sen kierrosaika.

Edit: Löytyipäs se! RS3 Sportpack 8.20 (Cayman S 8.06 vertailun vuoksi, M3 8.05)

VAG!

Auto Zeitungin testissä RS3 vs. 1 M Coupe:

RS3 0-100 4,2 0-200 16,8
1M 0-100 4,5 0-200 16,3

Punnituissa painoissa Audi tasan 100 kiloa painavampi. Molemmissa 19 tuumaiset, Audi 255/225 ja 1M 245/265. Eli bemussa 1M:n vakiorengastus ja Audissa edessä 20mm normia leveämmät.

1M todettiin selkeästi meluisammaksi, Audin mitattu keskikulutus neljä desiä enemmän.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 15.03.12 - klo:19:53
Nyrren kierrosajoissa Cayman S on näköjään päässyt sekuntia hitaampaan aikaan kuin M3, mutta sitten taas toisaalta se on ollut nopeampi kuin BMW M6, Ferrari 360 Modena, uusin RS6 Avant, TT-RS, C63 AMG, SL65 AMG, SLK 55 AMG Black Series... Toki sitten B7 mallin RS4 näyttää olleen hyvinkin nopea.. RS3:lle ei aikaa näyttänyt olevan, joten siitä ei ole tietoa.

No joo, eipä tuota nyt pidä ottaa lainkaan vakavasti, mutta onhan nuo tietysti aina mielenkiintoisia vertailuja nuokin. B7 RS4 muuten näyttää olleen selvästi nopeampi kuin E92 M3.

Olisi kyllä kieltämättä mielenkiintoista nähdä RS3:sen kierrosaika.

Edit: Löytyipäs se! RS3 Sportpack 8.20 (Cayman S 8.06 vertailun vuoksi, M3 8.05)
Siis vertailussahan oli Musse ja Amg.Bemuahan ei radalla voita kukaan ;)
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

pokkus

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 15.03.12 - klo:20:03
Siis vertailussahan oli Musse ja Amg.Bemuahan ei radalla voita kukaan ;)

Vakio GT Mussehan on ainakin lyhkäsillä radoilla suurin piirtein yhtä nopea kuin tämän hetkinen M3 ;)
Harmi, ettei Mussea ole ikinä kellotettu Nurren radalla. Viivallakin nuo ovat hyvin lähellä toisiaan.

ram1

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 15.03.12 - klo:20:13
Vakio GT Mussehan on ainakin lyhkäsillä radoilla suurin piirtein yhtä nopea kuin tämän hetkinen M3 ;)
Harmi, ettei Mussea ole ikinä kellotettu Nurren radalla. Viivallakin nuo ovat hyvin lähellä toisiaan.
No nurre enemmän huippunopeusrata.Kyllähän mutkasemmalla radalla kääntyy asiat toisinpäin.Mutta nopeahan toi Musse tosiaan on :)
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

AP

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 15.03.12 - klo:19:53
B7 RS4 muuten näyttää olleen selvästi nopeampi kuin E92 M3.

Täysin Offtopic, mutta tuo tieto yllätti ainakin minut aivan täysin. Syheröisemmällä radamma uskoisin tilanteen olevan päinvastoin, uskoin kyllä bemun voittavan millä tahansa radalla eli eipä mun uskomuksiin aina voi luottaa sittenkään  ;D
A4 2.0TdiQ avant 2018

ram1

Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 15.03.12 - klo:19:53
B7 RS4 muuten näyttää olleen selvästi nopeampi kuin E92 M3.

Mistäs otit muuten tämän tiedon? Wikipedian mukaan E92 M3:n paras aika oli 8:05 ja RS4:n 8:09.

pokkus

Pahoittelut kun tulee taas hiukan ohi otsikon, mutta tässä on todella mainio sivusto todellisten varttiaikojen ja dynotulosten hakuun merkistä ja mallista riippumatta:

http://www.dragtimes.com/search.php

Tuolla on todella hyvin eroteltu vakioautot modatuista ja yleensä modaukset on vielä kerrottu tarkasti erikseen mitä oikeasti on tehty. Lisäksi useilla on todistuksena kuva varttimailiajasta ja dynolapusta tai jopa video. RS3:sta ei valitettavasti ole vielä ainuttakaan yksilöä tuolla. Taitaa olla sen verran uusi ja harvinainen auto. RS4:sia, M3:sia ja AMG Mersuja jne. löytyy jo useampia.

Tuossa esimerkkinä melkein identtinen auto oman kanssa. Dynokäppyräkin on kuin suoraan omasta otettu :) (1/4 Mile: 11.720 @ 114MPH)
http://www.dragtimes.com/Ford-Mustang-Timeslip-21776.html

Peke

Kiitoksia vaan kaikille, mukava kuulla että muutkin tykkää autosta, nimittäin itse tykkään ja pirusti. 8) Mulla on netistä kaiveltuja testituloksia vakiolle RS3:lle:
0-100km/h 4.2s
0-200km/h 15.7s
Vartti 12.4s
Tehojahan noihin saa todella helposti lisää, kone on kuulema todella kestävä vakiohiluillakin. ;)
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Golfauto

Tää nyt on vaan tällainen väsynyt kommentti yön pikkutunneilta, mutta itse en tykkää S3 mallista (tai mikä RS3 nyt milloinkin on) ehkä hieman erikoisesta syystä. Auto sinällään on siis varmasti hieno ja nopea jne... Mulle on vaan jäänyt jotenkin niin vahvasti mieleen tapaus, jossa S3 kuski ajoi lapsen suojatiellä kuoliaaksi ja kuski oli vielä oikein semmoinen hälläväliä kaaharityyppi ainakin lehtijuttujen perusteella ja autolla tykittely tuntui olevan tärkeintä :-\

Ktk

Tuolla perusteella ei sitten voi tykätä oikein mistään autosta. Joka helvetin kinnerillä tehdään raatoja samalla tavalla.

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 06.05.12 - klo:00:34
Tuolla perusteella ei sitten voi tykätä oikein mistään autosta. Joka helvetin kinnerillä tehdään raatoja samalla tavalla.

No tuo oli vaan toteamus omalta kohdaltani. En halua väitellä asiasta, koska siinä ei olisi mitään järkeä. Siitä huolimatta kaikkea ei tarvitse aina perustella järjellä. Monet tunnepohjaiset jutut vaikuttavat moniin valintoihin ja mielipiteisiin.

Keke78

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 15.03.12 - klo:20:13
Vakio GT Mussehan on ainakin lyhkäsillä radoilla suurin piirtein yhtä nopea kuin tämän hetkinen M3 ;)
Harmi, ettei Mussea ole ikinä kellotettu Nurren radalla. Viivallakin nuo ovat hyvin lähellä toisiaan.

Mites on käytännön/arkielämän viivalla... Sillä viivalla ei välttämättä aina ole +34 asteinen kuiva asfaltti, semi-sliksit alla ja mahdollisuutta kiihdyttää yli 100 km/h vauhtiin... Käytännön haista-vittu liikennevalokähinöissä saa olla aika rassi joka rs3:n kepittää.

Rataspekulaatiot sun muut vastaavat ovat ihan turhia näissä asioissa koska siellä rengastuksella saadaan ihmeitä aikaan.
Fabia rs combi -11

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 06.05.12 - klo:01:18
Mites on käytännön/arkielämän viivalla... Sillä viivalla ei välttämättä aina ole +34 asteinen kuiva asfaltti, semi-sliksit alla ja mahdollisuutta kiihdyttää yli 100 km/h vauhtiin... Käytännön haista-vittu liikennevalokähinöissä saa olla aika rassi joka rs3:n kepittää.

Rataspekulaatiot sun muut vastaavat ovat ihan turhia näissä asioissa koska siellä rengastuksella saadaan ihmeitä aikaan.

No mihin se suorituskyky siellä arkielämässä autosta yhtäkkiä katoaisi? :) Samat fysiikanlait siellä liikenteessä pätee kuin radallakin. Kaikki autolehtien testit mitä itse olen Mustangeista lukenut, niin kyllä ne ihan vakiorenkailla on tehty. Eli niillä kumeilla millä auto tehtaalta tulee ostaessa.

Keke78

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 06.05.12 - klo:01:36
No mihin se suorituskyky siellä arkielämässä autosta yhtäkkiä katoaisi? :) Samat fysiikanlait siellä liikenteessä pätee kuin radallakin. Kaikki autolehtien testit mitä itse olen Mustangeista lukenut, niin kyllä ne ihan vakiorenkailla on tehty. Eli niillä kumeilla millä auto tehtaalta tulee ostaessa.

Märkä asfaltti, paskainen asfaltti... Mussella ei mitään jakoa pysyä rs3:n kanssa rinnalla kiihdytyksessä... 'Voi vitun nilkki, odota vaan kun tulee kuiva ja lämmin keli ja ollaan puhtaalla tiellä' :-)   No joo, vitun yks hailee mulle koko homma, en vaan arvosta vitunkaan vertaa noita jenkki lotjia, varsinkaan kun niitä saa Suomalaisen golfin hinnalla Jenkeissä.
Fabia rs combi -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy