Onko mistään valunut tietoa milloin B9 tulee? B8 aloitettu 2014, joten olisiko oletettavissa jo 2019?
Ymmärtääkseni seuraavaa mallia on huhuttu 2019 tienoille, mutta on epäselvää onko kyseessä oikeasti uusi malli vaiko vain facelift B8. Mitä todennäköisemmin kyseessä on vain facelift.
Passatissahan esim B7 malli oli käytännössä vain B6 facelift vaikka sille on annettu oma mallimerkintä. Aiemmin facelift merkittiin BX.5. Eli onko B9 oikeasti uusi malli vaiko vain facelift? Kutsutaanko sitä B9 vai B8.5? Faceliftiä voisi odotella 2019 aikoihin. Kokonaan uusi malli tuskin tulee näin nopeasti.
Edellisien mallien elinaikoja kun katsoo niin voi tehdä valistuneen arvauksen että facelift 2019-2020 aikana ja uusi malli 2023-2025 aikaikkunassa.
B5 + B5.5 (Typ 3B + 3BG) 1996-2005
B6 + B7 (Typ 3C) 2005-2015
B8 (Typ 3G) 2015-
Kai sieltä FL tulee ensin. 2018 syksyllä? 2019 suomikilpiin?
Jos ymmärsin oikein niin VV-auto on erityisen innokas myymään Passattia jos joku suostuu vaan ostamaan.
Ero on nopeasti 5t euroa hinnaston alkupäässäkin kun vertaa joskus tulevaan faceliftiin.
Lainaus käyttäjältä: reverence - 19.07.17 - klo:10:08
Kai sieltä FL tulee ensin. 2018 syksyllä? 2019 suomikilpiin?
Jos ymmärsin oikein niin VV-auto on erityisen innokas myymään Passattia jos joku suostuu vaan ostamaan.
Ero on nopeasti 5t euroa hinnaston alkupäässäkin kun vertaa joskus tulevaan faceliftiin.
Selvennätkö vähän. Eli tätä edellistä mallia mielellään myyvät halvemmalla kuin tulevaa faceliftiä? Miksi ihmiset ei suostu ostamaan Passattia? Jotenkin meni ohi tämä laini :)
Naapuri osti. Myyntiluvut hänen kertomansa mukaan alle odotusten. Myyjä laittoi varustepaketin, koiraverkon, kangasmatot, tavaratilan kaukalon, lisävalot, talvirenkaat ja puoli-ilmaisen rahoituksen kylkeen. Jäi kuulemma olo että ois kannattunut pyytää vielä muutakin ;D
Eli ymmärrykseni mukaan myyjät myy mielellään jos joku tulee ostamaan.
Mahdollisen FL tai uuden korimallin saapuessa kauppa käy ilman kylkiäisiäkin.
Ensirekisteröintien perusteella Passat on ollu sijalla 9-10 uusien automallien rekisteröinnissä koko alkuvuoden. Eli ei huonosti mutta pudotusta edelliseen vuoteen on ollut aika lailla (15-20%). Varmasti ollaan siis tavoitteista aika kaukana. Ehkä nyt on tosiaan hyvä hetki ostaa uusi passat.
Lähde: http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2017 (http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2017)
Joo, näyttää Pasuunaan saavan varusteita ihan kivaan hintaan: http://www.volkswagen.fi/fi/models/ajankohtaiset-tarjoukset/tarjoukset/passat-paketit.html (http://www.volkswagen.fi/fi/models/ajankohtaiset-tarjoukset/tarjoukset/passat-paketit.html)
Lainaus käyttäjältä: al_ - 19.07.17 - klo:09:16
Onko mistään valunut tietoa milloin B9 tulee? B8 aloitettu 2014, joten olisiko oletettavissa jo 2019?
Saksalainen Auto Zeitung ,,tietää" kertoa seuravaa - B9 ei tule ennen 202, Plug-in hybdiri ja ehkö jopa täyssähköauto:
http://www.autozeitung.de/vw/passat/b9?image=1 (http://www.autozeitung.de/vw/passat/b9?image=1)
VW Passat Variant (2021)
Vor 2021 wird der neue VW Passat B9 nicht kommen, dann aber auf dem bewährten Technikbaukasten (MQB) basieren und und vor allem Dienstwagen-Fahrern und Familien mit großem Platzbedarf ansprechen.
Die Arbeit am nächsten VW Passat Variant (2021) hat begonnen. Der Mittelklasse-Kombi der Generation B9 nutzt den MQB, kommt als Plug-in-Hybrid und eventuell sogar als Elektroauto.
VW PASSAT VARIANT (2021) AUCH ALS PLUG-IN-HYBRID
Die künftige Volkswagen-Innenraumgestaltung steht auch beim VW Passat Variant (2021) im Zeichen der Vereinfachung. Immer größere berührungsempfindliche Displays prägen das Interieur-Design und sollen die Bedienung der Navigations- und Infotainmentsysteme noch intuitiver machen. Kommandos können bei der nächsten Infotainment-Generation nicht nur per Berührung und Sprachsteuerung gegeben werden, auch eine Gestensteuerung ist geplant. Ein weiterer Schritt in Richtung des teilautonomen Fahrens â€" mit Hilfe komplexer Kamera- und Radar-Technik â€" sind Teil der Zukunft und entlasten die Fahrer des VW Passat (B9) im Alltag. Unter der Motorhaube des Passat ist neben diversen Benzin- und Diesel-Motoren auch mindestens ein Plug-in-Hybrid zu erwarten, kombinierbar mit Front- oder Allradantrieb. Parallel wird auf dem neuen Modularen Elektrifizierungsbaukasten (MEB) ein rein batterieelektrisch betriebenes Mittelklassemodell entwickelt. Der intern als "Aero" bezeichnete Stromer ist allerdings kürzer als der heutige Passat, soll aber so viel Platz bieten wie ein Phaeton.
Käsittääkseni Facelift tulee 2018 loppuvuodesta ja samalla mm. uudet 1.5TSi bensat. ???
B9 saa niin muodikkaat Infotainment-päivitykset herkemmillä kosketusnäytöillä, ja lisäksi tulee "osa-autonominen" ajaminen, mikä osaksi vapauttaa kuskin ajamisen riemusta. :P
Vieläkö painetaan kulutusta alemmas nuilla 1.5 TSI bensoilla?
Lainaus käyttäjältä: concorde - 19.07.17 - klo:11:06
Joo, näyttää Pasuunaan saavan varusteita ihan kivaan hintaan: http://www.volkswagen.fi/fi/models/ajankohtaiset-tarjoukset/tarjoukset/passat-paketit.html (http://www.volkswagen.fi/fi/models/ajankohtaiset-tarjoukset/tarjoukset/passat-paketit.html)
Samat varustetarjoukset olleet melkein koko vuoden, ostin uuden auton viime kuussa ja Passat oli toinen vaihtoehto, varustepaketit olivat siinä kyllä hyvän hintaisia mutta kokonaisalennus verottomasta hinnasta olisi kuitenkin jäänyt 10% tasolle.
Ostit Leonin mutta Passat oli toinen vaihtoehto? Nehän ovat koko- ja hintaluokaltaan ihan eri segmentin vehkeitä.
Lainaus käyttäjältä: al_ - 19.07.17 - klo:13:42
Vieläkö painetaan kulutusta alemmas nuilla 1.5 TSI bensoilla?
Annettujen tietojen mukaan uudet bensat olisivat pihempiä, parhaimmillaan pienempitehoiselle 130hv lupailtiin noin 10% polttoainesäästöä.Tässähän on mm. coasting toiminto, ts. jalka pois kaasulta ja kone sammuu kokonaan. Lisäksi näissä taisi olla ns. Miller-työkierto. Jossaon ketzjussa oli jo juttuakin.
Dieselin lukemat alkavat olla uhattuna, jos lukemat tosiaan myös käytännössä toteutuvat. :o
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=29908.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=29908.0)
"Jalka pois kaasulta ja moottori sammuu"
Hyi helvetti mitä paskaa! Mikää ei oo niin kamalaa ku Start-Stop järjestelmät. Ne pitää ekana koodata aina toimimattomiksi.
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 19.07.17 - klo:16:13
Ostit Leonin mutta Passat oli toinen vaihtoehto? Nehän ovat koko- ja hintaluokaltaan ihan eri segmentin vehkeitä.
Oli aika monta vaihtoehtoa mietinnässä, Audi A3 Sportback oli pienin, Passat isoin ja Renault Megane farmari siltä väliltä. Hinnaltaan Passat olisi hyvin varusteltuna ollut 6000â,¬ kalliimpi kun lopullinen valinta Leon ST.
Uusin Teknikens Värld kirjoittaa, että uutta B9 mallia (MQB) työstetään ja että se tulisi 2020 (tjugotjugo) markkinoille, ja farkku hieman myöhemmin.
(http://i1.aijaa.com/t/00756/14446576.t.jpg) (http://aijaa.com/a8ZopF)
B9 saa niin muodikkaat Infotainment-päivitykset herkemmillä kosketusnäytöillä, ja lisäksi tulee "osa-autonominen" ajaminen, mikä osaksi vapauttaa kuskin ajamisen riemusta. :P
[/quote]
No juu,sittenhän ei Volkkaria kannata edes ostaa koska ajamisen miellyttävältä on 1 suuri syy miksi VW halutaan hommata. Ei ajamisen nautintoa ole mitään järkeä "ottaa" ihmisiltä pois. Oikeesti,jos ajaminen ei huvita niin menee taksilla tai sisällä.
Lainaus käyttäjältä: Dissection - 03.10.17 - klo:23:27
B9 saa niin muodikkaat Infotainment-päivitykset herkemmillä kosketusnäytöillä, ja lisäksi tulee "osa-autonominen" ajaminen, mikä osaksi vapauttaa kuskin ajamisen riemusta. :P
No juu,sittenhän ei Volkkaria kannata edes ostaa koska ajamisen miellyttävältä on 1 suuri syy miksi VW halutaan hommata. Ei ajamisen nautintoa ole mitään järkeä "ottaa" ihmisiltä pois. Oikeesti,jos ajaminen ei huvita niin menee taksilla tai sisällä.
Todennäköisesti niitä ei ole pakko käyttää vielä tässä vaiheessa. Onhan niitä jo nyt kaikenmaailman kaista-avustumia ja adaptiivisia vakionopeudensäätimiä
Tämän artikkelin mukaan Passatille olisi tulossa facelift hyvinkin pian, joskin toisessa kohtaa sanotaan vain, että vuoden 2018 aikana:
https://www.motor1.com/news/236249/vw-passat-facelift-european-launch/ (https://www.motor1.com/news/236249/vw-passat-facelift-european-launch/)
Sinänsä facelift on kyllä ihan ajankohtainen, sillä nykyinen esiteltiin 2014 lopulla. Tarkempia tietoja faceliftistä ei annettu, mutta melko suurella varmuudella 1.4-litraiset bensakoneet korvataan 1.5-litraisilla. Saapa nähdä tuleeko ulkonäköön suurempia uudistuksia, kuten vaikka muutos 3C:stä B7:aan vai tuleeko miedompi päivitys, kuten esim. nykyisessä Golfissa. Omasta mielestä nykyisen muotoilu on kyllä kestänyt ihan hyvin aikaa, vaikka onhan tuo aina ollut hieman kulmikkaan näköinen
Jos veikata pitää, niin keulalla lisävalot vaihtuu varmuudella LED valoiksi ja seuraavat yleistä VW:n muotoilua (Golf, T-Roc, Arteon...). Ehkä etumaskiin pientä viilausta kuten yleensä tapana. Sisällä soittimet saivat jo vm18 myötä päivityksen. Uuteen Golfiin on kaavailtu vakiona digitaalista mittaristoa. Tulisiko digitaalinen mittaristo vakioksi myös Passatiin?
Lainaus käyttäjältä: Herr K - 15.03.18 - klo:17:42
Tämän artikkelin mukaan Passatille olisi tulossa facelift hyvinkin pian, joskin toisessa kohtaa sanotaan vain, että vuoden 2018 aikana:
https://www.motor1.com/news/236249/vw-passat-facelift-european-launch/ (https://www.motor1.com/news/236249/vw-passat-facelift-european-launch/)
Sinänsä facelift on kyllä ihan ajankohtainen, sillä nykyinen esiteltiin 2014 lopulla. Tarkempia tietoja faceliftistä ei annettu, mutta melko suurella varmuudella 1.4-litraiset bensakoneet korvataan 1.5-litraisilla. Saapa nähdä tuleeko ulkonäköön suurempia uudistuksia, kuten vaikka muutos 3C:stä B7:aan vai tuleeko miedompi päivitys, kuten esim. nykyisessä Golfissa. Omasta mielestä nykyisen muotoilu on kyllä kestänyt ihan hyvin aikaa, vaikka onhan tuo aina ollut hieman kulmikkaan näköinen
On mahdollista, että facelift vaihtuu n. viikolla 22 samalla kun mallivuosikin jos kaikki on valmista ... tai sitten lomien jälkeen...... ;)
http://www.vw.com/models/passat/ (http://www.vw.com/models/passat/)
Lainaus käyttäjältä: DieWölfe - 29.04.18 - klo:22:06
http://www.vw.com/models/passat/ (http://www.vw.com/models/passat/)
Jenkki-Passat on nimestään huolimatta eri auto kuin Euroopassa myytävä Passat.
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 29.04.18 - klo:23:06
Jenkki-Passat on nimestään huolimatta eri auto kuin Euroopassa myytävä Passat.
Jes, onneksi niin! Minun silmääni tuo M-kokoinen Jenkki-Passat ei näytä kovin hyvältä. Jäädään odottelemaan "Euro-Passatia".
Kuulopuheiden mukaan viikon 22 jälkeen alkaisi pidempi seisokki VW:n tehtailla, joka kestää jopa ensi vuoden puolelle.
Sillä välin myyvät aiemmin maahantuotuja ja tilauskannassa olevia autoja.
Taitaa viivästyä B9 Passatin esittely ja toimitukset?
En osaa sanoa, onko tää shopattu kuva, mutta tällainen tuli vastaan:
(http://trekaletuan.com/wp-content/uploads/2018/04/2019-vw-passat-picture-car-2018-2019-intended-for-2019-volkswagen-passat-overview.jpg)
Tuota myös VW Arteon R-lineksi kutsutaan... ;D ::)
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 29.04.18 - klo:23:06
Jenkki-Passat on nimestään huolimatta eri auto kuin Euroopassa myytävä Passat.
Yhden Passatin olen Jenkeissä asuessani siellä ostanut ja myös tänne aikanaan tuonut. Kyllä se ainakin silloin oli muutamaa yksityiskohtaa lukuunottamatta samanlainen kuin täälläkin myytävät. Eroa oli lähinnä valoissa ja mailimittaristossa, ja moottorin ohjauksessa että täyttää sikäläiset päästömääräykset ja soveltuu matalampi-oktaaniselle bensalle. Kone sinällään oli sama 2.8 V6 kuin täälläkin kutoskone silloin. Aikaa tuosta tosin on jo viisitoista vuotta, joten voi tietysti olla eri juttu nykyään. Ja Jenkeissä Passat on tosiaan mid-size, vaikka täällä sitä isona autona pidetäänkin :)
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 04.05.18 - klo:09:45
Tuota myös VW Arteon R-lineksi kutsutaan... ;D ::)
Ah, niimpä. Eiköhän se Arteonin nokkaan katsominen anna osviittaa uudesta Passatistakin?
Lainaus käyttäjältä: jarih - 02.05.18 - klo:20:04
Kuulopuheiden mukaan viikon 22 jälkeen alkaisi pidempi seisokki VW:n tehtailla, joka kestää jopa ensi vuoden puolelle.
Sillä välin myyvät aiemmin maahantuotuja ja tilauskannassa olevia autoja.
Taitaa viivästyä B9 Passatin esittely ja toimitukset?
VW taitaa tehdä n. 10 miljoonaa autoa vuodessa. Vaikea uskoa, että tehtaat suljettaisiin yli puoleksi vuodeksi
Lainaus käyttäjältä: KMan - 04.05.18 - klo:10:20
Yhden Passatin olen Jenkeissä asuessani siellä ostanut ja myös tänne aikanaan tuonut. Kyllä se ainakin silloin oli muutamaa yksityiskohtaa lukuunottamatta samanlainen kuin täälläkin myytävät. Eroa oli lähinnä valoissa ja mailimittaristossa, ja moottorin ohjauksessa että täyttää sikäläiset päästömääräykset ja soveltuu matalampi-oktaaniselle bensalle. Kone sinällään oli sama 2.8 V6 kuin täälläkin kutoskone silloin. Aikaa tuosta tosin on jo viisitoista vuotta, joten voi tietysti olla eri juttu nykyään. Ja Jenkeissä Passat on tosiaan mid-size, vaikka täällä sitä isona autona pidetäänkin :)
Vuoteen 2011 asti Jenkki-Passatissa ei ollut eroa. Vuodesta 2011 eteenpäin Jenkki-Passat on eri malli (joka alunperin perustui Passat B6:een).
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat#North_American_model_(2011%E2%80%93present)
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 04.05.18 - klo:12:32
Vuoteen 2011 asti Jenkki-Passatissa ei ollut eroa. Vuodesta 2011 eteenpäin Jenkki-Passat on eri malli (joka alunperin perustui Passat B6:een).
Niinpä näkyy olevan. Tähänkin siis pätee, että kaikki ei ole sitä miltä näyttää tai kuulostaa.. ja että ennen kaikki oli niin paljon yksinkertaisempaa :)
Täällä veikataan faceliftia vasta mid 2019, eli noin vuoden päähän. Lamput edestä ja takaa sekä puskurit menossa Arteonin suuntaan. Itse B9 vasta 2023. Suhteellisen pitkä elinkaari toteutuessaan.
Uutena ACC mukautuisi nopeusrajoituksiin, eli navigaattorin kanssa pelaisi yhteen. Olen oikestaan ihmetellyt miksi tätä ei ole aikaisemmin ollut tarjolla. Kaikki tarvittava olemassa valmiina. Lane assistanttiin tulossa myös päivitys. Moottorina 1.5TSI 150hv, tosin ihme jos 130hv Bluemotion versio ei tule Suomen verotuksen takia tuontiohjelmaan. Dieselistä tulosta eri versioita.
Lähde, Saksalainen media:
https://www.autozeitung.de/vw-passat-2019-technische-daten-preise-125355.html (https://www.autozeitung.de/vw-passat-2019-technische-daten-preise-125355.html)
Noin se menisi seuraavat 4 vuotta, ja vielä kaasuversiokin tulisi. Ja luultavasti 12V kevythybridikin.
Ekoja kuvia faceliftistä:
https://www.motor1.com/news/246161/2019-vw-passat-facelift-spied/ (https://www.motor1.com/news/246161/2019-vw-passat-facelift-spied/)
Näyttäisi aika pieniä olevan muutokset ulkopuolella eli lähinnä pieniä muutoksia valoihin ja puskureihin. Jutun mukaan tulee tämän vuoden aikana
On vahvistettu, että voi tilata syksystä alkaen ainakin 1.5TSi padalla (=my 19 ?).
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 15.06.18 - klo:11:47
On vahvistettu, että voi tilata syksystä alkaen ainakin 1.5TSi padalla (=my 19 ?).r
Itse tilasin juuri viime viikolla uuden.passatin, jonka toimitus tammikuussa 2019, valitsin 1.4tsi 150hp padan joka tilausvahvarissakin mutta muuttuu kuulemma juuri tähän 1.5tsi evo pataan. Miten jos facelift tulee vuoden vaihteessa niin voisiko tilaamani autokin olla sitten jo facelift?
Lisää "salakuvia" Passat Variantin faceliftistä:
https://www.motor1.com/news/281903/2019-vw-passat-variant-spied/ (https://www.motor1.com/news/281903/2019-vw-passat-variant-spied/)
Saapa nähdä milloin tulee. Viime keväänä taisi joku Volkkarin pomo lupailla, että tulee ihan kohta, mutta eipä ole näkynyt. Tosin eipä taida muutoksetkaan kovin suuria olla, ainakaan ulkopuolella
Eilinen 28.12. IS tietää, että Q4 2019 - lienee jo loppuvuotta..... ???
Passatin facelift on nyt julkaistu. Uudistus tapahtuu ilmeisesti mallivuoden vaihtuessa toukokuussa ja ekoja toimituksia voisi odotella loppukesästä:
https://www.motor1.com/photo/3773490/vw-passat-facelift-2019/ (https://www.motor1.com/photo/3773490/vw-passat-facelift-2019/)
https://www.autobild.de/artikel/vw-passat-facelift-b8-2019-motoren-preis-infotainment-marktstart-13742329.html (https://www.autobild.de/artikel/vw-passat-facelift-b8-2019-motoren-preis-infotainment-marktstart-13742329.html)
Muutamia poimintoja:
- Ulkoisesti pienet muutokset. Valot ovat muuttuneet hieman ja edessä "ilmanottoaukot" ovat hieman isommat. Takana Passat -teksti on nyt keskellä vasemman reunan sijaan. Aika vaikea kyllä erottaa facelift-mallia vanhasta (mikä näin vanhan omistajana ei ole lainkaan huono asia)
- Led-ajovalot ovat vakiona, huippumallina Matrix-ledit
- Sisällä on uusi ratti ja analoginen kello on saanut tehdä tilaa Passat-lätkälle
- Radiot ja navit ovat uutta 3. sukupolvea
- Varustetasojen nimet ovat muuttuneet (ainakin Saksassa): Trendline -> Passat, Comfortline -> Business ja Highline -> Elegance
- Bensamoottoreiden yhteydessä on aina hiukkassuodatin. 2.0 TDI:n 150 hv versio on uudistettu EVO-malli
- GTE:n akuston kapasiteetti on kasvanut ja 13 kWh:hon (aiemmin 9,9 kWh)
- Ainakin noissa motor1.comin kuvissa on muutama uusi värivaihtoehto, esim. metallinvihreä Alltrack-mallissa. Suomeen saataneen taas kerran harmaan eri sävyjä ja musta sekä valkoinen ::)
Uusi Passat sen diesel automaatti yhdistelmällä pitäisi päästä päästörajan 140 g/km alle, jotta sen saisi työsuhdeautoksi. BMW:n uusi kolmonen diesel automaatti menee. Toki Passatilta ainakin hybridinä ko arvo alitetaan, hybridiä maahantuoja koittaa saada ennen kesää, myyjä kertoi kun työsuhdeautoa kyselin.
Nykyisen hinnaston mukaan 150 hv diesel Passatin (sedan) päästöt DSG:llä ovat juuri 139 g/km -140 g/km (WLTP). Tuon uuden EVO-mallin pitäisi lohkaista tuosta 10 g/km pois
https://www.volkswagen.fi/content/dam/vw-ngw/vw_pkw/importers/fi/hinnastot2019/tammikuu/Passat-nro-47-WLTP.pdf/_jcr_content/renditions/original./Passat-nro-47-WLTP.pdf (https://www.volkswagen.fi/content/dam/vw-ngw/vw_pkw/importers/fi/hinnastot2019/tammikuu/Passat-nro-47-WLTP.pdf/_jcr_content/renditions/original./Passat-nro-47-WLTP.pdf)
Viestiketju oli B9 mallista, mutta laitetaan nyt tähän kuitenkin.
Alla aika kattava esittely uudesta faceliftistä.
https://www.youtube.com/watch?v=fPKvw6eeKK4 (https://www.youtube.com/watch?v=fPKvw6eeKK4)
Ja valmistus siirtyy mallivaihdoksen yhteydessä Saksan Emdenistä Tsekin Kvasiny:n, eli Skodan haltuun. Taitaa olla aika vaihtaa merkkiä seuraavaksi.
Lainaus käyttäjältä: jppetteri - 08.02.19 - klo:20:26
Ja valmistus siirtyy mallivaihdoksen yhteydessä Saksan Emdenistä Tsekin Kvasiny:n, eli Skodan haltuun. Taitaa olla aika vaihtaa merkkiä seuraavaksi.
Kyllä, sillä a) Passatin menekki on laskenut ja b) Emdeniin tehdään tilaa MEB alustalle valmistettavien
sähköajoneuvojen tuotannolle. Lisäksi olen kuullut, että tsekkien laatu olisi parempi kuin joissain muissa konsernin valmistumaissa. Toki, komponentit ovat usein samoja.
Seuraava plugarini saattaa hyvinkin olla Skodan mallistoa. Aika näyttää, tsekit ovat jo näyttäneet osaamisensa.
Voi yäk, LED-valovideosta päätelleen Passattiinkin tulee samanlaiset tuning-vilkut kuin Audeissa jo on :-[
Sinänsä noi entistä älykkäämmät LED-matriisivalot houkuttelisivat kyllä.
Toinen mikä pisti silmään on radion uusi käyttöliittymä. Ainakin nykyisessä Discover Mediassa on eri toiminnallisuuksille (Radio/Media/Phone/...) dedikoidut napit ruudun vasemmalla puolen, ja ne toimivat myös hanskat kädessä. Nyt näyttää että siellä on vain yleiset "Menu" ja "Home" ja mitään et ruudulla säätele ennen kuin otat tumput pois (ellei tuossa ole jotenkin ihan uusi touch joka toimisi hanskat kädessäkin?). Nykyversiossa pystyt sentään menemään esim radiomoodiin ja sitten vaihtelemaan kanavia ratin nappuloilla.
No, onneksi ei ole autonvaihto vielä ajankohtaista muutenkaan.
Lainaus käyttäjältä: spr - 13.02.19 - klo:10:06
Voi yäk, LED-valovideosta päätelleen Passattiinkin tulee samanlaiset tuning-vilkut kuin Audeissa jo on :-[
Sinänsä noi entistä älykkäämmät LED-matriisivalot houkuttelisivat kyllä.
Toinen mikä pisti silmään on radion uusi käyttöliittymä. Ainakin nykyisessä Discover Mediassa on eri toiminnallisuuksille (Radio/Media/Phone/...) dedikoidut napit ruudun vasemmalla puolen, ja ne toimivat myös hanskat kädessä. Nyt näyttää että siellä on vain yleiset "Menu" ja "Home" ja mitään et ruudulla säätele ennen kuin otat tumput pois (ellei tuossa ole jotenkin ihan uusi touch joka toimisi hanskat kädessäkin?). Nykyversiossa pystyt sentään menemään esim radiomoodiin ja sitten vaihtelemaan kanavia ratin nappuloilla.
No, onneksi ei ole autonvaihto vielä ajankohtaista muutenkaan.
Progressiiviset vilkut ovat todella havainnolliset, ja todella hyvää kehitystä jos valuvat perusautoihinkin jo mukaan.
Konsernin 8" infotainmentissa ei ole enää tällä hetkelläkään fyysisiä painikkeita, vaan kosketus hoitaa. Suosittelen lämmittämään sen auton ja varustelemaan lämmitettävällä ratilla niin ei tarvitse tumppujen takia sotia kehitystä vastaan :).
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 13.02.19 - klo:10:33
Konsernin 8" infotainmentissa ei ole enää tällä hetkelläkään fyysisiä painikkeita, vaan kosketus hoitaa. Suosittelen lämmittämään sen auton ja varustelemaan lämmitettävällä ratilla niin ei tarvitse tumppujen takia sotia kehitystä vastaan :).
Kyllä 8" Discover Mediassa on vielä pari fyysistäkin painiketta, joilla voi suorittaa tiettyjä perustoimintoja. Itse pidän sitä hyvänä. Sen sijaan 9,2" Discover Pro:ssa ei liene enää niitäkään.
Lainaus käyttäjältä: Seva - 14.02.19 - klo:14:58
Kyllä 8" Discover Mediassa on vielä pari fyysistäkin painiketta, joilla voi suorittaa tiettyjä perustoimintoja. Itse pidän sitä hyvänä. Sen sijaan 9,2" Discover Pro:ssa ei liene enää niitäkään.
Niin no toki rullat painikkeineen on vielä olemassa, mutta enpä noilla kyllä mitään tekisi. Ratissa on volume-rulla / napit jos siihen fyysistä palautetta kaipaa.
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 13.02.19 - klo:10:33
Progressiiviset vilkut ovat todella havainnolliset, ja todella hyvää kehitystä jos valuvat perusautoihinkin jo mukaan.
No enpä tiedä onko ne sen havainnollisemmat (vai oliko sulla tutkimustietoa aiheesta?). Mutta ennen kaikkea ne on minusta pöntön näköiset. Joka paikkaan ei kannata "hienoja" lediefektejä tunkea vaikka osaisikin. En laittaisi helmaLEDejäkään Passattiin vaikka varmaan niistäkin joku tykkää. Mutta totta kai toi on makuasia.
Ja jos ulkona on pakkasta niin ainahan on parempi jos ei tumppuja tarvitse autoon mennessä alkaa pois selvittelemään. Tää nykyinen 8.0" Discover Media.jossa voi hyppiä moodien välillä (vaikka radio/navigaattori) hanskat käsissäkin on hyvä kompromissi. Niin juu - fyysisiä näppäimiä noi sivunapit ei nykyäänkään ole, mutta ovat selvästi eri kosketuselementtiä kuin näyttö, kun ottavat painallukset vastaan hanskankin läpi.
https://youtu.be/tCJJwYp0K7E
Tässä hiukan videota facelift passatista
https://www.youtube.com/watch?v=fPKvw6eeKK4 (https://www.youtube.com/watch?v=fPKvw6eeKK4)
Onko kukaan löytänyt vielä tietoja facelift passsatin CO2 arvoista. Meillä firma tiukensi päästörajaa 140g, joten kiinnostaa meneekö mikään muu kuin GTE tuon rajan alle.
Moottorit ovat tässä, CO2 - unknown: Motorisierungen VW Passat 2020 / AMS 6.2.2019
https://www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/neuer-vw-passat-2020-facelift/ (https://www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/neuer-vw-passat-2020-facelift/)
Plug-in Hybrid GTE
1.4 TSI 150 PS
Elektromotor 85 kW (115 PS) Systemleistung 218 PS Emissionsnorm Euro 6d
Benziner TSI
1.5 TSI 150 PS Emissionsnorm Euro 6d-Temp
2.0 TSI 190 PS Emissionsnorm Euro 6d-Temp
2.0 TSI 272 PS Emissionsnorm Euro 6d-Temp
Diesel TDI
1.6 TDI 120 PS Emissionsnorm Euro 6d-Temp
2.0 TDI Evo 150 PS Emissionsnorm Euro 6d-Temp
2.0 TDI 190 PS Emissionsnorm Euro 6d-Temp
2.0 TDI 240 PS Emissionsnorm Euro 6d-Temp
Mitmit... onko Passat pudonnut nyt luksusautojen rivistä pois, kun analoginen kello on korvattu dementikoille suunnatulla PASSAT-lätkällä? Ettei vaan unohtuisi, millä sitä ajellaan.
https://www.netcarshow.com/volkswagen/2020-passat_gte_variant/#2 (https://www.netcarshow.com/volkswagen/2020-passat_gte_variant/#2)
Lainaus käyttäjältä: JMTL - 22.03.19 - klo:09:19
Onko kukaan löytänyt vielä tietoja facelift passsatin CO2 arvoista. Meillä firma tiukensi päästörajaa 140g, joten kiinnostaa meneekö mikään muu kuin GTE tuon rajan alle.
Kyllä sieltä 1.6 TDi + DSG alle tai tasan 140g päästöarvolla tulee, vahva usko on asiaan. Focus 1.5 diesel automaatti mahtuu 140g rajaan.Olisi kivaa ajaa vaihteeksi 2 litrasella, BMW 3 diesel automaatti menee työnantajan vaatimaan 140g rajaan. BMW 3 ohjausta kehuskellaan, siksi kävin sitä ajamassa ja en pitänyt siitä.Passatti sport asennossa on minusta neutraalimpi kuin BMW kolmosen ohjaus. Bemun ohjauksesta puuttui vastavuoroisuus, ohjaus oli minusta teennäinen, kyllä sillä suoraan pääsi mutta fiilis oli jotenkin omituinen, ei se minusta aitoa tienpinnan tuntumaa välitä.En sitte hoksannut bemun rattiasetuksia plärätä että mikä moodi siellä oli päällä.Bmw on jotenkin väkinäisesti muotoiltu agressiiviseksi, liikaa kikkailtu peltien pokkailujen kanssa.kerrankin olisi mahista oma haave toteuttaa ja ajella BMW kolmosella niin tekivät sitten tuollaisen kolmosen. Passattia odotellessa. Audikin on sitten aito pirkkamersu kun siirtyy volsun kanssa Keskoon perustettavaan K Caara liikkeisiin.
Lainaus käyttäjältä: Natina - 02.05.19 - klo:16:02
Mitmit... onko Passat pudonnut nyt luksusautojen rivistä pois, kun analoginen kello on korvattu dementikoille suunnatulla PASSAT-lätkällä? Ettei vaan unohtuisi, millä sitä ajellaan.
https://www.netcarshow.com/volkswagen/2020-passat_gte_variant/#2 (https://www.netcarshow.com/volkswagen/2020-passat_gte_variant/#2)
B8 passatissani on analogi mittaristo jonka välissä on diginäyttö jossa on kello, aina on kello näkyvillä vaikka mitä valkkaisi ko pikku diginäyttöön. Keskellä on isompi infonäyttö jossa on aina kello esillä, sama mikä menu on muuten ko näytössä. Sitten se tyylikäs analogikello muoviviisareineen on infonäytön yläpuolella. Eikä jumankauta saa kelloa vaihdettua pikkunäytölle taikka isommalle näytölle näyttämään päivämäärää. Päivämäärä tulee esiin, kellon kanssa, kun sammuttaa keskellä olevan infonäytön. kolme kelloa raksuttaa auton puolesta ohjaamossa, yksi omassa ranteessa ja varmuudeksi yksi vielä matkapuhelimessa. Mutta kait sen passat tekstin saa speksattua pois, vaikkapa joku luottokorttiloksu tilalle?
Myyjä kertoi kysyessäni, että plug-in-hydridi tulee marraskuussa eli autoja sitten kai saa ensi vuoden alusta... hohhoijaa.... ???
Ehkäpä tuo Passat lätkä kääntyy hienostuneesti startissa ympäri paljastaen kellon ? (epäilen asiaa vahvasti...)
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 04.05.19 - klo:08:18
Myyjä kertoi kysyessäni, että plug-in-hydridi tulee marraskuussa eli autoja sitten kai saa ensi vuoden alusta... hohhoijaa.... ???
Gte Passatin piti tulla ensin ja Suomen piti kuulua volsun kampanjaan, eli auto olisi ollut tilattavissa kesäkuussa. Mulla on uuden gte:n hinnat, jossakin. Tähän on näemmä tullut takapakkia. Oma työsuhdeauto voisi olla hybridi, kun niiden hankintaa firma tukee.
Lainaus käyttäjältä: Natina - 02.05.19 - klo:16:02
Mitmit... onko Passat pudonnut nyt luksusautojen rivistä pois, kun analoginen kello on korvattu dementikoille suunnatulla PASSAT-lätkällä? Ettei vaan unohtuisi, millä sitä ajellaan.
https://www.netcarshow.com/volkswagen/2020-passat_gte_variant/#2 (https://www.netcarshow.com/volkswagen/2020-passat_gte_variant/#2)
Aikamoinen turn off kyllä edeltävään tyylikkääseen analogikelloon verrattuna. 8)
Oliko niitä B9:n wltp lukuja jo jossain? Kesäkuussa pitäisi olla B9:stä hinnastot.
Perjantaina B9:ä ostamaan :)
^eihän sitä voinut lähteä ostamaan, hinnat tulevat juhannuksen jälkeen.Viikkasin ostohousut takaisin kaappiin.
Olisi hyvä ensin tietää se ensi vuoden autoveroratkaisu, uudet autot myyvät sen verran huonosti että valtion av-kertymä sakkaa. Siitä syntyy kova paine vm:n virkamiehille tehdä jotain muutakin kuin korottaa käyttömaksuja ja pa-veroja... ei ennen ensi kevättä jos omalla lompakolla ajattelee.
Autothan - 1 sedan ja 1 farkku - ovat nyt Suomen turneella näytillä. Ja plugari menee ensi vuoteen eli 2020.
Uusin plugari (GTE) se tuli työsuhdeautoilijoille ennakkokampanjana ja mulla on sille ollut hinnasto jo helmikuusta. Melkein tilasin uuden GTEn mutta päätin että vertaan kuitenkin paljonko on kokonaispalkassani eroa sillä että otanko työsuhdeautoksi plugarin vaiko diesel passatin. Alkaa olla kinttaalla kannattaako enää mun ajella dieselillä, firma kun sponssaa artistia joka valitsee plugarin.
Ei ole hintoja, mutta WLTP arvot riittävät hyvin firman rajan alle (140g). Volkswagen.de löytyy wltp arvot uudelle Passatille. Jännä että uusi Audi saa jotkut vanhat koneet kun niden wltp menee yli 140g.
Saapa nähdä tuleeko hinnat syyskuussa.
No Saksassa jo tiedossa, IS koeajossa taisi lukea "lähiviikkoina" eli kädenvääntö tehtaan kanssa (jos aikovat myydä suurempia määriä) lienee kesken. Käsittääkseni autoja pitäisi olla jo syyskuussa piirimyyjillä. Eli ehkä jo kuun lopussa. ;) 8)
Uusi Superb saa hinnat syksyllä, odottelenpa sen verran.
Uudessa Teknikens Värld numerossa 4/7 2019 on artikkeli uudesta Passatista (samoin laajempi AMS) ja siellä on kaikki hinnat paitsi GTE, hyväksytty NEDC päästönormipäivitys puuttuu.
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 11.07.19 - klo:12:53
Uudessa Teknikens Värld numerossa 4/7 2019 on artikkeli uudesta Passatista (samoin laajempi AMS) ja siellä on kaikki hinnat paitsi GTE, hyväksytty NEDC päästönormipäivitys puuttuu.
Minkä takia käyttävät Ruotsissat vielä tuota NEDC:tä kun Suomessa on käytössä WLTP? Vai onko kyseessä vain GTE ja jokin erikoistilanne?
Suomessa piti siirtyä hirvittävällä kiireellä wltp verotukseen jotta maailma pelastuu 🙄
Ruotsalaiset kollegat eivät ole kuulleetkaan koko wltp:stä kun pähkäiltiin että mikähän on päästöraja jatkossa firman autoissa.
Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 11.07.19 - klo:16:36
Suomessa piti siirtyä hirvittävällä kiireellä wltp verotukseen jotta maailma pelastuu 🙄
Ruotsalaiset kollegat eivät ole kuulleetkaan koko wltp:stä kun pähkäiltiin että mikähän on päästöraja jatkossa firman autoissa.
WLTP-määräykset koskevat koko EU:ta mukaan lukien Ruotsia. Kaikista myytävistä autoista on ilmoitettava WLTP-lukema, ja näin näyttää Ruotsin Volkkarin sivuilla olevankin. Vuosittainen ajoneuvovero Ruotsissa peritään 31.12.2019 asti NEDC-lukeman perusteella, ja sen takia tarvitaan takaisinlaskettu NEDC-arvo vielä tämän vuoden ajan.
Ei ole vieläkään B9 hinnastoa. Ostohousut pölyyntyy hyllyssä ja tällä grillauksen ja oluen määrällä en kohta edes mahdu niihin. Skoda Octaviasta on nyt mninulla tarjous, saa nähdä onko se voittava tarjous. Kutsutaanko tätä uusinta Passattia, näyttää vain faceliftiltä, onko tämä edes virallisesti B9 vai "B8+ facelift" :) ?
Lainaus käyttäjältä: passo_s - 29.07.19 - klo:10:22
Ei ole vieläkään B9 hinnastoa. Ostohousut pölyyntyy hyllyssä ja tällä grillauksen ja oluen määrällä en kohta edes mahdu niihin. Skoda Octaviasta on nyt mninulla tarjous, saa nähdä onko se voittava tarjous. Kutsutaanko tätä uusinta Passattia, näyttää vain faceliftiltä, onko tämä edes virallisesti B9 vai "B8+ facelift" :) ?
Juu hinnasto kuulemma tulee elokuussa ;)
Itse päätelisin että kun on facelift malli että olisi B8.5 ;D
Voi olla vähän offtopic mutta
Meinasin että kun tuossa rahaa tulee kerättyä niin jos b8.5 led matriisivalot sopisivat 2017 b8:iin niin vaihtaisin ne tilalle, myös tämä uuden sukupolven mittaristo vaihtuu mikäli sopii tähän 2017 b8:iin ja sopeuttaisi vcds:llä
Täällä työsuhdeauton hankinta-aikataulusta johtuen ei ehtinyt jäädä odottelemaan. Toisaalta, tilatussa Opel Insigniassa taitaa olla autoa rahalle muutenkin melko reilusti enemmän... Superbin hinnatkin meni pahasti pitkäksi vertailussa.
4 vuoden päästä sitten mietitään taas paluuta konsernin autoihin, silloin saataneen kokonaan uudet sukupolvet jo tarjolle.
Uusi A4 tulee etuvetona ja diesel automaattina ja jää päästöiltään alle 140 g. Hinnastossa ehkä ensi vkolla.
Iltalehden juttu faceliftin koeajosta osui silmään:
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/e0d7c164-afe5-4c2e-9692-6c4002eadeee (https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/e0d7c164-afe5-4c2e-9692-6c4002eadeee)
Tuon mukaan navigaattori olisi vakiona facelift-mallissa ja puhuisi jopa suomea (joskin artikkelin mukaan korjattavaa tuossa suomen kielen taidossa löytyy). Aiemmin ei ole tainnut suomea olla valittavissa missään Volkkarin navissa opastuskieleksi, vaikka näyttöjen kieleksi suomen onkin saanut. Volkkarin tuntien lienee turha elätellä toiveita siitä, että suomen kielen saisi päivitettyä vanhempiin (esim. B8 Passattiin) navigaattoreihin opastuskieleksi jälkikäteen...
1.6 TDi :t puuttuvat, 2.0 TDi jo löytyy hinnastosta.15.8 myyjän pitäisi pystyä tekemään tarjous.
Onko kenelläkään mitään tietoa koska nuo loput moottorit tulevat myyntiin?
Odotan 1.6 TDi+DSG yhdistelmää. Laitan mieluummin jotain lisävarustetta kuin isompaa moottoria. En tiedä mikä on totuus öljynkulutuksesta nykyisissä 2.0 TDi moottoreissa? Osa oli kovin persoja öljylle. -17 1.6 TDi pyysi lisää öljyä juuri sillä viikolla kun sille oli 30 tkm huolto. Vein auton jatkossa 28-29 tkm kohdalla huoltoon niin vältin tilanteen jossa olisi työreissulla tarvinnut solmio kaulassa öljyä lisäillä :) Olen ajanut kahdessa vuodessa 105 tkm nykyiseen työsuhde passattiin. Hyvän pirssin tästä joku saa.
Sitä ei näy vielä(kään), ja kuten Superissakin kaikki disukat ovat DSGn kanssa myynnissä. Ainoa manuaali on
CB53DX Style 1,5 TSI EVO 110 kW 110/150 M6 6,5 147 710 545 veroton 30 030 av 5 317,89 ovh. 35 347,89â,¬
Joten vaihtoehdot käsiaskin haluavalle on vain 1 malliversio. :(
Tilasin GTE Passatin työsuhdeautoksi toukokuussa... Autosta oli yritysmyyntiin hintalistan jo keväällä.. Vieläkään ei ole vahvistettu tuotantoaikataulua, joten saa nähdä koska auto tulee... Listasin lisävarustelistalta kaikkea kivaa. Saa nähdä minkälainen auto tulee... Odotukset autosta on kovat... Mietin muitakin plug-on hybrideitä, mutta kyllä Passatin vei voiton. Volvon T8 ajelin ja siinä on kyllä hyvä vaihtoehto, mutta V60 oli liian pieni ja V90 vähän turhan kallis.. 500 sarjan BMW:ssä ei farmaria ja autoon ei saa peräkoukkua...
Lainaus käyttäjältä: pertti80 - 22.08.19 - klo:22:31
Tilasin GTE Passatin työsuhdeautoksi toukokuussa... Autosta oli yritysmyyntiin hintalistan jo keväällä.. Vieläkään ei ole vahvistettu tuotantoaikataulua, joten saa nähdä koska auto tulee... Listasin lisävarustelistalta kaikkea kivaa. Saa nähdä minkälainen auto tulee... Odotukset autosta on kovat... Mietin muitakin plug-on hybrideitä, mutta kyllä Passatin vei voiton. Volvon T8 ajelin ja siinä on kyllä hyvä vaihtoehto, mutta V60 oli liian pieni ja V90 vähän turhan kallis.. 500 sarjan BMW:ssä ei farmaria ja autoon ei saa peräkoukkua...
Oliko helmikuun ennakkohinnastolla? Easy-paketti ainakin oli sen helmikuun hinnaston jälkeen tullut vakiovarusteeksi. Mitenhän lie nuo muutokset päivittyy aiemmin tilattuun autoon?
Lainaus käyttäjältä: biili_ - 22.08.19 - klo:23:41
Oliko helmikuun ennakkohinnastolla? Easy-paketti ainakin oli sen helmikuun hinnaston jälkeen tullut vakiovarusteeksi. Mitenhän lie nuo muutokset päivittyy aiemmin tilattuun autoon?
Joo, Helmikuun hinnasto oli. Lisävarusteita mietin itsekkin... Saa nähdä mitä autossa lopulta on... Lisävarusteiden hinnatkin on muuttunut osittain ylöspäin kun vertaa myynnissä oleviin malleihin... Eihän siinä muuta, mutta kun verottajan työsuhde-etu laskelma tehdään maahantuontihetkellä olevan hintalistan mukaisesti... Eli jonkun kympin voi olla etu enemmän kuin alustavassa laskelmassa.. Mutta hyvästä kannattaa maksaa :D
Lainaus käyttäjältä: pertti80 - 22.08.19 - klo:22:31
Tilasin GTE Passatin työsuhdeautoksi toukokuussa... Autosta oli yritysmyyntiin hintalistan jo keväällä.. Vieläkään ei ole vahvistettu tuotantoaikataulua, joten saa nähdä koska auto tulee... Listasin lisävarustelistalta kaikkea kivaa. Saa nähdä minkälainen auto tulee... Odotukset autosta on kovat... Mietin muitakin plug-on hybrideitä, mutta kyllä Passatin vei voiton. Volvon T8 ajelin ja siinä on kyllä hyvä vaihtoehto, mutta V60 oli liian pieni ja V90 vähän turhan kallis.. 500 sarjan BMW:ssä ei farmaria ja autoon ei saa peräkoukkua...
Itselläni täsmälleen sama pohdinta ja samat vaihtoehdot keväällä. Päädyin Volvo V90 T8:een, kun se mahtui autoetuusrajoihin. Toimitus runsaan kuukauden päästä.
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 23.08.19 - klo:10:11
Itselläni täsmälleen sama pohdinta ja samat vaihtoehdot keväällä. Päädyin Volvo V90 T8:een, kun se mahtui autoetuusrajoihin. Toimitus runsaan kuukauden päästä.
Kyllä tuo V90 olisi meilläkin rajoihin mennyt, mutta kuukausileasing lähes 300 euroa Passattia kalliimpi... Meillä se näkyy suoraan nettopalkassa eli en löytänyt syytä miksi maksaisin yli 3000 euroa vuodessa enemmän kuin Passatista... V60 olisi ollut hyvä, mutta mitoitus on syvältä.. Auto on pituudeltaan jopa Passattia pidempi, mutta erityisesti takapenkki on todella surkea.. Lapset on sen verran kasvaneet pituutta (poika lähes 190cm) , että ei ne mahdu sinne takapenkille.. Penkki on matala, jalat kiinni etupenkissä ja pää katossa kiinni... Jopa kakkosautona olevassa Golfissa on parempi takapenkki kuin V60:ssa... Muutenhan V60 on todella tyylikäs ja T8 nelivedolla todella hieno peli... Ehkä sitten seuraava leasing voi olla vähän pienempi jos lapset olisi jo muuttanut pois kotoa tai ei ainkaan enää matkusta vanhempien mukana mökille tai lappiin hiihtolomalle :)
Nyt on GTE ilmestynyt virallisesti myyntiin ja hintalistat löytyy VW:n sivuilta... Aika paljon on eroja varusteissa ennakkomyyntiin verrattuna... Itse otin ennakkomyyntilistalta mm. digitaalisen mittariston ja alcantra&nahka penkit... Kumpaakaan ei nyt ole edes saatavilla... Saapi nähdä millaisen auton sitä lopulta joskus saa... Kangaspenkeillä ei tekisi mieli istuskella :-\ Sinänsä mielenkiintoista kun olen saanut vahvistuksen tilatuilla varusteilla niin kyllähän sellainen auto pitää tulla vaikka nyt virallisessa myynnissä varusteetkin onkin vaihtuneet...
GTE:n dynaudiosta puuttuu subbari :-[ Akut vissiin vie sen tilan...
GTE farkku CB56YY GTE Plug-In Hybrid 160kW DSG-automaatti** 160/218 A6 1,4 C02 33 g veroton 47 780 vero arv. 1 532,33 49 312,33..
Vero on iihanan pieni, tohon tarttis kyllä sähkärin hankintatukea eli euroja. :o ::) ???
Lainaus käyttäjältä: pertti80 - 29.08.19 - klo:13:41
Nyt on GTE ilmestynyt virallisesti myyntiin ja hintalistat löytyy VW:n sivuilta... Aika paljon on eroja varusteissa ennakkomyyntiin verrattuna... Itse otin ennakkomyyntilistalta mm. digitaalisen mittariston ja alcantra&nahka penkit... Kumpaakaan ei nyt ole edes saatavilla... Saapi nähdä millaisen auton sitä lopulta joskus saa... Kangaspenkeillä ei tekisi mieli istuskella :-\ Sinänsä mielenkiintoista kun olen saanut vahvistuksen tilatuilla varusteilla niin kyllähän sellainen auto pitää tulla vaikka nyt virallisessa myynnissä varusteetkin onkin vaihtuneet...
GTE:n dynaudiosta puuttuu subbari :-[ Akut vissiin vie sen tilan...
Onhan tuolla hinnastossa digimittaristo ja konfiguraattorista löytyy myös.
Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 29.08.19 - klo:14:13
Onhan tuolla hinnastossa digimittaristo ja konfiguraattorista löytyy myös.
Joo, niinpä näyttää olevan osana Mediapakettia.. ennakko tarjouksessa oli erikseen pelkkä digimittari, vähän silloin ihmettelinkin, että voiko sen saada ilman Pro Media pakettia... Alcantra&Nahka istuimetkin näyttää olevan hinnastossa osana comfort pakettia.. Paketin valinta puuttuu konfiguraattorista, ehkä tulee sinne myöhemmin..
Otin työsuhde kulkineeksi Passat GTE sedanin. 1.6 TDi oli tarkoitus , mutta sen wltp oli jotain yli 150 g ja työnantajan rajan yli meni. Hybridi alennus, työnantajan sponssaus, käänsi valina 2.0 TDistä GTE:ksi. Skoda Octavia oli toisena, mutta ei vaan sitä sitten osannut ottaa työsuhdeautoksi. Aina on ollut farkku tai tila-auto, ei koskaan sedania. Ajettelin näin keski-ikäisenä koittaa setämiehenä sedania :) Koukku ainoa lisävaruste, kun peräkärryä olen farkunkin kanssa vapaa-ajala kovasti tarvinnut, nykyään varmaan enempi.