Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Vastarakki

#1
ID.3 / Vs: VW ID.3
31.05.23 - klo:15:01
Viimeiset kulutuslukemat ID3:lla 1.5.-29.5.:

3220 km, keskinopeus 78 km/h. Suurin osa kilometreistä ysi- ja nelostietä 105-110 vakkarissa. Auton ilmoittama kulutus 16,9 kWh/100 km. Tronityn mukaan ladattu 596 kWh. Todellinen kulutus siis 18,5 kWh/100 km. Melko lähellä totuutta näin kevätkeleissä tuo kulutusmittarin lukema.
#2
ID.3 / Vs: VW ID.3
25.05.23 - klo:12:42
Lainaus käyttäjältä: avtsi - 25.05.23 - klo:09:41
Mittaristoon on tullut muutaman kerran ilmoitus "vaaravaroituksen vajaatoiminta" tai jotain vastaavaa. Mitä tämä meinaa?

Koeajolla en huomannut mitään, mutta nyt aloin kiinnittämän huomiota, että takapäästä kuuluu liikkeellelähdöissä ja pysähdyksissä narinaa/ehkä joskus kolahdus.

Kolahdus liikkeelle lähdössä tulee todennäköisesti takapään rumpujarruista, varsinkin jos Auto hold on päällä. Tee muutama erittäin reipas jarrutus liikenneturvallisuus huomioiden ja kokeile, vaikuttaako. Vaaravaroitus tulee taas "Car2X-palveluista", ne saa jostain asetusviidakosta pois päältä jos herja ilmestyy usein.
#3
ID.3 / Vs: VW ID.3
22.05.23 - klo:10:21
Ihan mahtavaa, että olen saanut kunnian kuulua tuohon harvalukuisten joukkoon  ;D
#4
ID.3 / Vs: VW ID.3
11.05.23 - klo:09:22
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 09.05.23 - klo:12:43
Minulla oli kertynyt kosteutta Cupra Bornin luukun solenoidiin ja se jäätyi lopputalvesta. Luukku ei auennut, jos oli ollut yön kiinni tai ei mennyt kiinni, jos oli ollut auki. Vaihtoivat huollossa koko latausluukun. Saa nähdä miten pelaa ensi talvena? Käytin myös suojahuppua koko talven. Ei auttanut. Leonissa oli sama vika.

Mulla on pari vuotta kenkkuillut tuo luukku. Viime talvena jäätyminen oli enemmän sääntö kuin poikkeus. Se jäätyi aina yli 10 asteen pakkasilla vaikka olisi ollut kuivaa. Rukan reissulla otin mukaan hiustenkuivaimen ja 10 m roikan, onneksi tarvitsi vain yhden kerran sulattaa  ;D Ja takuuhan on ummessa enkä jaksa Tampereen Volkkarin kanssa enää riidellä. Täytyy hommata se Motonetin latausteltta ja katsoa vaikuttaisko se asiaan syksyn mittaan.
#5
ID.3 / Vs: VW ID.3
11.05.23 - klo:09:20
Lainaus käyttäjältä: Jaakko666 - 11.05.23 - klo:07:14
Alusta asti on kuulunut vasemmalta perästä liikkeellelähdössä sellainen pieni kolahdus. Tuota ei kuulu joka kerta ja se kuulostaa sellaiselta, että

Mulla on ollut samaa joskus. Epäilen, että rumpujarrut jumittaa kun ei siellä mikään kytkeydy. Ota muutama oikein reipas jarrutus ja kokeile vaikuttaako. Kokeile myös ajella ilman autoholdia ja autoholdin kanssa. Jos se vaikuttaa asiaan niin jarrut kolahtelevat. Meneekö jompikumpi takapyörä lukkoon jos jarrutat rauhallisesti pysähdyksiin esim. irtosoraisella hiekkatiellä/parkkipaikalla? Se on ainakin varma merkki jarrujen jumituksesta.
#6
ID.4 / Vs: Nelkulla richtung Vaterland.
09.05.23 - klo:09:49
Mä ajelin viime vuonna Portugaliin ja käytin käytännössä vain Ionitya ja Espanjassa Teslaa. Laskin, että jos ajaa Ruotsin, Saksan ja Ranskan läpi niin kuukausimaksullinen WeCharge tulee halvimmaksi. Mulla oli käytössä WeChargen kortti (WeConnectista tilattu), jolla piippailin läpi Euroopan. Sehän toimii myös monissa muissa kuin Ionityissa ja aika halvalla. Reitit suunnittelin A Better route plannerilla.

Hirveä hillo kävi koko reissun ja käytännössä vain yksi toimimaton laturi tuli vastaan koko matkalla. Ruotsin ja Saksan latauskentät on niin laajoja että aina sai jostain pöntöstä virtaa jos yksi ei toiminut. Energiakulut koko 9500 kilsan reissulta olivat 552 euroa.
#7
ID.3 / Vs: Kattotelineet
09.05.23 - klo:08:34
Mahtavaa! Täytyy itekin ensi talveksi laittaa jos ei auto vaihdu. Rajut vanteet, hyvältä näyttää.
#8
ID.3 / Vs: VW ID.3
02.05.23 - klo:20:43
Onko joku varannut aikaa akkumoduulien vaihtoon? Mulla tällainen kampanja Omassa K-autossa: Akkumoduulin/-moduulien vaihto   01.09.2022.

Tän lisäksi se sähkökeskuksen johtosarja (joka on korjattu vian vuoksi) ja 3.2-päivitys.
#9
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
25.04.23 - klo:08:08
Mä olen kanssa lakannut odottamasta. "Olkko niinkku o", kuten turkulainen tätini sanoo. Softa toimii kuitenkin tällä hetkellä luotettavasti, vaikka tärkeitä ominaisuuksia puuttuukin.
#10
ID.3 / Vs: VW ID.3
24.04.23 - klo:10:37
Ne latauksen ajastukset toimivat miten sattuu. Jos haluaa varmasti rajata latauksen johonkin rajaan, jättää ne latausajastukset kokonaan omaan arvoonsa (poistaa latauspaikan) ja säätää vaan latausrajan latausvalikosta. Sitten jos tarvitsee sitä latausrajaa kesken kaiken muuttaa niin tekee sen kännykällä äpin kautta.
#11
Born / Vs: Cupra Born
30.03.23 - klo:15:07
No 1st plussassahan on matriisivalot, jotka on kyllä hyvä varuste. Born on kivempi sisältä, myös ulkonäkö voi olla väristä ja vanteista riippuen sexympi. Jos saat tuoreemmalla softalla Bornin järkihintaan hyvällä rahoituksella tai oot massimies etkä tarvii matriisivaloja niin miksei.
#12
ID.3 / Vs: VW ID.3
24.03.23 - klo:14:55
Se siitä huoltovapaudesta. Saas nähdä tuleeko ID2:een levyt taakse.

Nyt kun opiskelin tuota jarruhommaa soraisella parkkipaikalla niin tuntuis jarrutuksen lopussa oikea takajarru menevän lukkoon. 70 000 ajettu.
#13
ID.3 / Vs: VW ID.3
24.03.23 - klo:14:35
Jarrut tuntuu jumittavan pysähtymisen loppuvaiheessa. Pysähtyessä nytkähtää vaikka painais jarrua kuinka pehmeästi. Varmaan nuo hiton huolettomat rumpujarrut kyseessä. Onko muilla ollut takuun päättymisen jälkeen tai ylipäätään tätä? Miten kävi liikkeen kanssa? Sähköautoilevan motoristin ID4:ssä oli ainakin samaa ongelmaa. Ei tunnu kunnon jarruttelutkaan auttavan vaivaan.
#14
Mulla oli tismalleen vastaavanlaisilla oireilla sama homma joulukuussa. Joku johtosarja releboksin vierestä oli hapettunut. Missä tarkalleen oli vikaa, oliko jotain tarkempaa tietoa? Mulla kanssa ensimmäisen sarjan autoja, 1st-mallia 2020.
#15
Volkswagen / Vs: ID.7
09.02.23 - klo:09:00
Corolla, jonka keula on Astran, Insignian ja Polon risteytys  ;D jos speksit on muuten kunnossa niin ajaisin, ei tuo nyt niin kamala ole. Ei kyllä erityisen hienokaan.
#16
ID.3 / Vs: VW ID.3 latauskokemuksia
31.01.23 - klo:15:42
Otin pari latauskäppyrää Tronitysta, koska ollaan täällä spekuloitu noita tehoja. Ensimmäinen on 11 kW julkinen latauspiste, joka antaa 11 kW pihalle. Auton akku oli latauksen aloittaessa 1 asteessa (tsekkasin EVnotifylla). Latausteho laskee tasaisesti pikku hiljaa. Latauksen loppuessa akun lämpötila oli 2 astetta.



Toinen käppyrä on pikalataus 5 %:sta ylöspäin. Akun lämpötila oli laturille saapuessa 10 astetta. Keskiteho 65 kW.



Kolmanneksi vielä huumorikäyrä K-lataukselta kylmällä akulla ja lähtö 30 % varauksesta.


#17
ID.3 / Vs: VW ID.3 latauskokemuksia
25.01.23 - klo:09:32
Lainaus käyttäjältä: f080421 - 24.01.23 - klo:12:24
Tuossa tilanteessa kannattaa ajaa autolla pikku lenkki ennen lataamista :)
Ois kyllä kannattanut, jos olis ollut omaa sähköä, mutta vuokramökin stöpselistä varastin virtaa ja pääsin täyteen asti.
#18
ID.3 / Vs: VW ID.3 latauskokemuksia
24.01.23 - klo:11:40
Eipä se mötikkä tuossa ajassa hirveästi näillä keleillä jäähdy. Mä latasin tammikuussa Rukalla shukolla 77 %:sta 100:aan muistaakseni 16 tuntia. Ensimmäiset 4-5 tuntia menivät niin, että akku ei latautunut ollenkaan. Auto oli seissyt kaksi päivää siihen alle.
#19
ID.3 / Vs: Kuralätäkkövalot
24.01.23 - klo:11:00
Tyyppivika kaikissa näissä tämän vuosimallin vehkeissä mallista riippumatta. Mulla ne vaihdettiin takuuseen.
#20
ID.3 / Vs: VW ID.3 latauskokemuksia
23.01.23 - klo:10:29
Mäkin oon havainnut saman - 2.4-päivityksen jälkeen AC-lataus on kylmällä hitaampi.
#21
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
19.01.23 - klo:11:14
Lainaus käyttäjältä: f080421 - 19.01.23 - klo:09:09
Ja nyt vasta kerrot :D

Erinomainen esimerkki taas tämän auton käyttäjäkokemuksen suunnittelusta :D kaikkea pitäisi lämiä, jos niistä vaikka tapahtuisikin jotain.
#22
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
19.01.23 - klo:08:59
Takapenkin valoja jos hivelee, syttyy valot takapenkille - vaikkei olis ns. virrat päällä. Siinä ei ole mitään varsinaista nappia. Tämä vinkkinä muksuja, suksia, koiria, pyöriä ym. arvotavaroita lastaaville.
#23
ID.3 / Vs: VW ID.3 latauskokemuksia
09.01.23 - klo:11:39
Mulla on kerran jumittanut latausjohto jollain öbaut 2.1-softalla. Lähti juuri samalla tavalla odottelemalla. Toivottavasti johtuisi jäästä eikä softasta.
#24
ID.3 / Vs: VW ID.3
22.12.22 - klo:08:45
Onko kitkoille jotain muuta hyvää perustetta kuin ympäristösyyt ja ajomukavuus? Laittaisin mielelläni kitkat, koska osaan mielestäni ajaa sen verran. Puolisoni vaan ajaa paljon vähemmän ja sen kerran kun sen pitäisi ajaa 250 kilsan matka jäistä ysitietä ja nelostietä kotikonnuilleen, kuulisin joko kunniani tai kitkat olisi puukolla silvottu :D Seuraavaan autoon tuleekin Contin Icecontactit. Niissä on ne jännät kumituttinastat.
#25
ID.3 / Vs: VW ID.3
21.12.22 - klo:10:18
Mulla juuri nuo Hakka 9:t kolmatta talvea ajossa. Melu on kohtalaisen kova, mutta pito on kaikissa olosuhteissa hyvä. Asvaltilla ne on vähän lössöt ajaa. Ovat kestäneet hyvin, taitaa olla n. 25 000 kilsaa ajettu ja pintaa ja teräviä nastoja on jäljellä.
#26
ID.3 / Vs: VW ID.3
20.12.22 - klo:09:49
Näinpä juuri. Meni siis valmistajan laskuun nuo työt. Raportissa oli huolellisesti kuvattu, mihin kaikkialle vika oli raportoitu: jopa tehtaalle asti.
#27
ID.3 / Vs: VW ID.3
20.12.22 - klo:08:43
ID:n vikasaaga tuli eilen päätökseensä. Tielle jäämisen syy: "johtosarja relekannattimen alla hapettunut. Liitoksessa vain teippi suojana johtosarjan sisällä". Raportista ei maallikolle selviä, mikä johtosarja on kyseessä tai missä se varsinaisesti sijaitsee. Aanelosen verran on raporttia vian etsinnästä, ilmeisesti kolme työpäivää on tuon kanssa puuhasteltu.

Vian löytäminen on vaatinut myös älyttömän määrän purkamista ("takaa alasuojukset ja akun takaa teräs/peltisuoja"). Aikaisemmin mainitsemani hajonnut vesipumppu on myös ollut ehjä, se on vaihdettu takaisin uudesta alkuperäiseen.

Saa nähdä, onko muissakin alkusarjan autoissa samanlaista. Toivottavasti ei, ainakaan netistä en löytänyt vastaavanlaisista tapauksista videoita tai kuvauksia. Mulle ei tullut tästä kustannuksia, meni valmistusvirheen piikkiin. Pisteet korjaamolle, asiakaspalvelulle ei.
#28
ID.3 / Vs: VW ID.3
16.12.22 - klo:11:32
Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 15.12.22 - klo:08:52
ID:n liikkumisturva on muuten viisi päivää, ei kolme. Saankin nyt sitten pitää Polosen lauantaihin asti, toisin kuin aiemmin lupailtiin. Tämän selvittämiseen ei tarvittu tällä kertaa kuin kolme puhelua ja käynti pajalla.
Fake news, ei muuten ole. Liikkumisturva on kolme päivää + viikonloppu. Tämä on nyt varmistettu korjaamopäälliköltä ja Europcarilta, joka varmisti sen palveluntarjoajalle. Sössivät siis taas Tampereen K-autossa. Polo palautuukin siis tänään.
#29
ID.3 / Vs: VW ID.3
15.12.22 - klo:11:20
Joo, jännä kyllä nähdä. Varsinkin kun tuo kävi syyskuun lopussa huollossa. Jotenkin kuvittelisi, että näin kylmillä keleillä tuolla vehkeellä ei ole mitään virkaa. Pikalatausta on tullut sen verran lyhyissä pätkissä, että akun lämmöt on hädin tuskin nousseet 25 asteeseen.
#30
ID.3 / Vs: VW ID.3
15.12.22 - klo:08:52
Saaga jatkuu. Kävin aamuvarhaisella Tampereen K-autolla. Autoani on tutkittu maanantaista (!) asti, ja toistaiseksi on löytynyt hajonnut jäähdytinnesteen pumppu. Eivät tienneet, mikä sen on rikkonut. Olinkin pari viikkoa ihmetellyt korkeita kulutuksia lämpimällä autolla (pikkupakkasessa 2,5 kW sisälämpötila 18 asteessa).

Ovat olleet yhteydessä tehtaalle ja nyt on kuulemma moottorinohjauksen johtosarjojen mittaileminen vuorossa. Jännityksellä odotan, mikä vika siellä on.

ID:n liikkumisturva on muuten viisi päivää, ei kolme. Saankin nyt sitten pitää Polosen lauantaihin asti, toisin kuin aiemmin lupailtiin. Tämän selvittämiseen ei tarvittu tällä kertaa kuin kolme puhelua ja käynti pajalla.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy