VW ottaa vastuun ovien rullautumisesta?

Aloittaja Wekotin, 02.02.10 - klo:14:43

« edellinen - seuraava »

VW-man

Niin ja sanoi vaan että ongelma on se, että näissä ovissa on ns. kelluva rakenne ja nuo välit/raot on niin ahtaat, että näin pääsee käymään kun sinne menee sulamisvesiä,lunta yms. Niin ja että voidaan sullekin ne jääestopalat laittaa, mutta rako pienenee yhä enempi ja se ei välttämättä ole hyvä asia ja voi tulla muita ongelmia. Että joku syy sillä on että ne raot on mitä on. Rakenteen syytä, että näin käy. Sanoi myös, että ei ne jääestopalat poista tätä ongelmaa, tee autuaaksi tai ole mikään ratkaisu. Täysin sama tilanne voi käydä, että lunta&jäätä voi yhtälailla kertyä sinne väleihin ja taas ovi menee rullalle vaikka on ne jääestopalat. Koko systeemi eli siis ovi pitäisi tehdä erilailla niin sitten ei kävisi näin. Mutta ennakoinnilla ja järkevästi toimimalla näitä ei kuulemma käy. Sanoi, että tätä ongelmaa ei ollut juurikaan IV mallissa kun ovi oli painavampi ja rakenteeltaan erilainen ja vissiin koottiinkin erilailla. Eli V:ssä ja VI:ssä mentiin huonompaan suuntaan. Lopuksi totesi: ne jääestopalat ehkä estää lian kertymisen lokareista ja alhaalta, mutta ylhäältä tulevia sulamisvesiä ne ei estä> joten mitään suurta hyötyä niistä ei ole ja kun se rako on pienempi jääestopalan kanssa ovi voi mennä vielä pahemmin rullalle.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Golf - 09.02.10 - klo:17:21
Hänelle ei varmaankaan tullut mieleen, että kaikilla ihmisillä ei ole omaa autotallia jossa autoa voisi säilyttää? Taisi myös unohtaa sen mahdollisuuden, että mitä jos se en olekaan aina minä joka avaa oven? Välttämättähän en itse ole lainkaan paikalla silloin kun ovia avataan jos auto on jonkun muun käytössä. Tottakai sitä itse osaa ihan järjelläkin ajatella ja varoa tuota asiaa, mutta kaikilta ei voi olettaa samaa.

Joo tuostakin oli puhetta, että varsinkin vänkärin ovia menee rikki just sen takia jos kyytiin tulee joku varomaton tai satunnainen matkustaja jolle ei ole teroitettu että avaa ovi varoen yms. Nii ja sanoi muutes niinkin, että se tallikaan ei ole kaikissa olosuhteissa ratkaisu. Et joulunaikaan näitä vääntyi urakalla kun jengi vei autojaan pakkasilla neljäksi tunniksi sulamaan kauppakeskuksiiin ja sitten lähdettiin sieltä ulos - 20 asteen pakkaseeen ja kas seuraavan kerran ovi olikin avattaessa täysin solmussa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 05.02.10 - klo:22:27
Käytetäänkö noita muissakin VAGeissa, vai onko vaan Golfeissa tuota ongelmaa.

Tähän kiinnostaisi saada vastaus jos joku sen tietää, lähinnä että koskeeko kyseinen ongelma myös Octaviaa? Sisälämppäriä kun tulee käytettyä niin sitä vettäkin joskus valuu kylkiä pitkin :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

compay

Tuo jään kerääntyminen on selvä suunnitteluvirhe. Aikaisemmin omistamieni autojen kanssa ei ole tällaista ongelmaa ollut. Mutta tämähän tekee seuraavan auton ostamisen hieman helpommaksi. Minä en ainakaan uutta Golf Variantia tilaa. Tämä saa olla viimeinen auto josta vääntyy ovet kun ne avaa.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: compay - 09.02.10 - klo:21:37
Tuo jään kerääntyminen on selvä suunnitteluvirhe. Aikaisemmin omistamieni autojen kanssa ei ole tällaista ongelmaa ollut. Mutta tämähän tekee seuraavan auton ostamisen hieman helpommaksi. Minä en ainakaan uutta Golf Variantia tilaa. Tämä saa olla viimeinen auto josta vääntyy ovet kun ne avaa.

Voisin jopa väittää, että asialle ei ole annettu lainkaan huomiota tai se ei ole edes käynytkään suunnittelijoiden mielessä, että joku voi todella joutua avaamaan/sulkemaan ovia oikeissa talviolosuhteissa. Noi ahtoputkien jäätymiset laitan samaan piikkiin. Autoa/moottoria ei ole testattu lainkaan/tarpeeksi talviolosuhteissa.

Untamo

Täähän rupee käymään masentavaks tää ovihomma. Alkaa jo ostopäätös suuntautua toisaalle. Siis onhan tää sama probleema nyt toki uuden GPlussankin kanssa? Antakaa mun kaikki kestää.

Golf

Kaikenmerkkiset autothan sinne sitä lunta/jäätä keräävät samaan paikkaan, kun huvikseen tossa parkkiksella noita katsellut. Kaikissa ei välttämättä ovi väänny niin helposti mutta samanlailla ne maalit sieltä oven alareunasta voivat lähteä kun runttaa sen jäätä raapien auki. Oma auto ollut ihan pihapaikalla ilman suojaa, en ole sen enempää varonut minkään oven aukaisua eikä siinä mitään ole näy tapahtuneen. Sisälämppärikin ollut lähes joka yö päällä, en tiedä sitten miten kovaa sitä saa runnoa ennen kuin ovi alkaa vääntymään.

41shots

Ei sitä kovaa tarvitse runnoa, että vääntyy. Ensin vääntyy (jäätä vasten) pikku hiljaa niin kauan, että joku päivä koskettaa oven kulma lokaria... Sittenpä ei tarvitse paljoa arvailla miten käy.

Itsellänikin on ovi solmussa (Golf V -04). Kävin alkuviikolla Laakkosella näyttämässä ja kysymässä mitä nyt tehdään. Vastaus oli melko hämmentävä: maahantuoja on asettanut "ikärajan" korjattaville autoille ja oville. Viisi vuotta on raja. Luojan kiitos, autoni on 5 v 3 kk vanha. Melkein jo luulin, että tästä selviää ilmaiseksi.  ::)  Lähetti kuitenkin vauriokuvat maahantuojalle ja ilmoittelee loppuviikolla mikä on ratkaisu. Aika varma tuntui olevan, että "nou nou" on vastaus.

Merkkikorjaamon korjausehdotus oli (tietysti) halpa. Vaihdetaan koko ovipelti. Tulee kerralla priimaa. Maksaa töineen +1000 euroa. Joo, aivan varmasti vaihdetaan. Paikalliselle peltikorjaamolle joutuu viemään.

Ikäraja on kyllä erikoinen ratkaisu. Ihan kuin se suunnitteluvirhe olisi auton iästä kiinni. Eikä näitä vitoskoppaisia käsittääkseni ole kuin korkeintaan viisi ja puoli vuotta vanhoja olemassakaan. Että kiitti vaan, kun on jätetty osa ulkopuolelle. Näin palkitaan uskolliset suomalaiset, jotka ostaa Golfeja vuodesta toiseen. -1 ostaja tuli ainakin täältä.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: 41shots - 10.02.10 - klo:17:29
Merkkikorjaamon korjausehdotus oli (tietysti) halpa. Vaihdetaan koko ovipelti. Tulee kerralla priimaa. Maksaa töineen +1000 euroa. Joo, aivan varmasti vaihdetaan. Paikalliselle peltikorjaamolle joutuu viemään.

Ja sen toimintatonnin maksamisen jälkeen sama ongelma taas seuraavan lumipyryn jälkeen?  :-\

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: VW-man - 09.02.10 - klo:17:34
Joo tuostakin oli puhetta, että varsinkin vänkärin ovia menee rikki just sen takia jos kyytiin tulee joku varomaton tai satunnainen matkustaja jolle ei ole teroitettu että avaa ovi varoen yms. Nii ja sanoi muutes niinkin, että se tallikaan ei ole kaikissa olosuhteissa ratkaisu.

Ihanko vakavissaan marmoritiskillä selittävät kuinka satunnainen Volkkarin kyytiin pyrkivä täytyy pysäyttää ja ennen autoon koskemista antaa esitelmä ajoneuvon oven käytöstä?  ;D

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 10.02.10 - klo:18:05
Ihanko vakavissaan marmoritiskillä selittävät kuinka satunnainen Volkkarin kyytiin pyrkivä täytyy pysäyttää ja ennen autoon koskemista antaa esitelmä ajoneuvon oven käytöstä?  ;D

Kyllä aivan vakavissaan. Valitettavasti. Näille kun ei mitään juurikaan voi niin eipä oikein muutakaan neuvoa osata siellä korikorjaamolla antaa. Niin ja tosiaan IV Golfeissä näitä ei juurikaan käynyt koska oven rakenne ei ollut semmoinen "kelluva", ovi oli raskaampi, raot pienempiä, ovipelti paksumpi jne. joten siksi näiltä pääasiassa välttyttiin sanoi se korikorjaamon ukko.

Reneto

Onhan tuo max 5 vuotta aivan naurettava kriteeri takuukorjaukselle. Hyvä kysymys tietysti on se, maksetaanko V-korin Golfien ja Jettojen korjaukset maailman tappiin saakka.. tuskin.

Mietin tätä omalta kohdalta: Kun ongelma on tiedossa, varmasti pystyn vaikuttamaan sihen, ettei omassa autossa tapahdu oven vääntymistä [kop kop]. Varotoimet ovat kuitenkin suht yksinkertaisia. Pidän huolen, ettei sinne väliin pakkaudu lunta, putsailen harjalla silloin tällöin. Jos on epäilys, että sinne on kertynyt jäätä, oven voi avata varovasti.. Sisälämppärin käytönkin voin jättää pois jos luvassa on lumisadetta ja keli on niin leuto, että koko auto valuisi sulanutta lunta.
On vaan tylyä, että hyvin pieni osa vitoskorin omistajista tietää nämä varotoimet ja koko ongelman olemassa oloa. Maahantuojan pitäisi ottaa lakki käteen, ja lähettää jokaiselle ongelmamallin omistajalle ohjeistuskirje. Samalla voisi mainostaa jäänestopalojen asennusta. Luulen, että suurin osa voisi jonkun kympin niistä maksaa, jos vain tietäisivät että sellaisiakin on tarjolla. Onkohan tämä ihan utopistinen "toive"? Alentuuko suuri ja mahtava Volkswagen Group myöntämään mitään tällaista julkisesti? kirjoittelin tässä vähän ristiin valmistajasta ja maahantuojasta, kun en tiedä kenen vastuulla on mikäkin asia. Maahantuoja tällaiset kampanjat tietty toteuttaa, mutta varmasti tehtaan pitää näyttää vihreää valoa. Taitaa olla myös se maksaja..?

Vai onko tämä lievempi versio kuuluisasta Ford Pinto & leimahtavat bensatankit -tapauksesta, eli pidetään turpa kiinni, ja kaikessa hiljaisuudessa maksetaan niille kelle vahinko sattuu. Oli vähän karkea vertaus myönnetään, mutta VW:n politiikka vaikuttaa vähän samanlaiselta.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

41shots

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 10.02.10 - klo:18:05
Ja sen toimintatonnin maksamisen jälkeen sama ongelma taas seuraavan lumipyryn jälkeen?

Tavallaan. Tai sanoihan se laittavansa ne solumuoviviritykset sinne samalla kertaa. Niidenkään toimivuudesta ei mitään takeita ole.

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 10.02.10 - klo:18:05
Ihanko vakavissaan marmoritiskillä selittävät kuinka satunnainen Volkkarin kyytiin pyrkivä täytyy pysäyttää ja ennen autoon koskemista antaa esitelmä ajoneuvon oven käytöstä?  ;D

Tottakai. Kyllä auton omistajallakin pitää olla joku vastuu.  ;D Eihän valmistaja tai maahantuoja voi olla vastuussa tällaisesta. Kyseessä on kuitenkin auton ominaisuus.

41shots

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 10.02.10 - klo:18:15
Onhan tuo max 5 vuotta aivan naurettava kriteeri takuukorjaukselle. Hyvä kysymys tietysti on se, maksetaanko V-korin Golfien ja Jettojen korjaukset maailman tappiin saakka.. tuskin.

Lähetin tuosta äsken Volkswagenin sivuilla hieman palautetta. Kai se maahantuojalle menee? Ihan sama tosin, joku painaa deleteä viestin kohdalla ja menee hakemaan toisen kupillisen kahvia. "Siinäpä vingutte, köyhät." Ihan asialliseen sävyyn kuitenkin mielestäni kirjoitin ja ihmettelin tuota aikarajaa. Kuten sanottua; tuuleen huutamista. Tämän vian olemassaolo kuitenkin käsittääkseni myönnettiin valmistajan toimesta lähikuukausina? Kas kun nyt sitten ei voinut toistaiseksi toteuttaa korjauksia kaikkiin V-koppaisiin. Ei voi käsittää.

Ei kai Suuri ja Mahtava Volkswagen mitään virhettä myönnä. Tai ainakaan tiedota siitä asiakkaita. Johan tässäkin (tai jossain muussa aihetta käsittelevässä) viestiketjussa jollekin oli kerrottu, ettei V tai VI -koppaisissa Golfeissa ole kyseistä ongelmaa. Joo, kyllä sen näin täytyy olla. Tervetuloa vaan toteamaan vaikka tänne tuo "korjattu" suunnitteluvirhe.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: 41shots - 10.02.10 - klo:18:15
Tavallaan. Tai sanoihan se laittavansa ne solumuoviviritykset sinne samalla kertaa. Niidenkään toimivuudesta ei mitään takeita ole.

Juuri näin minullekin sanoittiin. Voidaan ne laittaa sinne ja jotain voi auttaakin, mutta voi ne pahentaakin tilannetta tai tuoda taas jonkun muun ongelman. Eli ei kuulemma tyysti poista ongelmaa eikä tee elämää autuaaksi tämän asian suhteen vaan ovi voi silti mennä solmuun ja that`s it. Ongelma on olemassa niin kauan kuin ovien rakennetta ei muuteta. Tämä nykyinen tapa on ilmeisesti kustannustehokas siellä linjastolla ja näissä sarjavalmisteisissa autossa. Se peltiheikki sanoi, että samaan tapaan monen muunkin mallin tai merkin ovet tehdään ja ne ovet voi vääntyä oli merkki mikä hyvänsä.

Tottakai. Kyllä auton omistajallakin pitää olla joku vastuu.  ;D Eihän valmistaja tai maahantuoja voi olla vastuussa tällaisesta. Kyseessä on kuitenkin auton ominaisuus.

Nimenomaan juurikin näin vaikka se tyhmältä kuulostaa.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 10.02.10 - klo:18:05
Ihanko vakavissaan marmoritiskillä selittävät kuinka satunnainen Volkkarin kyytiin pyrkivä täytyy pysäyttää ja ennen autoon koskemista antaa esitelmä ajoneuvon oven käytöstä?  ;D

Maahantuoja voisi lähettää kaikille V-kopan omistajille tarran, jonka voi liimata apparin puolelle. vaikkapa tällaisella tekstillä: Varoitus! Oven varomaton = normaali käyttö voi aiheuttaa oven vääntymistä ja kalliita korjauksia. Olethan varovainen, kiitos.  :D Tuo tarra auton kyljessä voi sitten ylpeänä ajella ympäri kylää
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Guido

Paljonkos tuleekaan sakkoja tilaussopimuksen irtisanomisesta? Jäsen Peeveli taisi tuolla Toyo-ketjussa puhua noin 1300 eurosta, lieneekö alan sanktiot suht.koht. yhteneväisiä kun suht.koht. samoissa hintaluokissa pyöritään... (kai se jossain pienellä kirjoitettuna siinä sopparissa lukee, en ole niin tarkkaan tutkinut).

Kuulostaa nimittäin just. siltä, että taisi tulla tehtyä tähänastisen elämäni typerin autokauppa. Tai ehkä mä tuon Golfin lunastan ja käyn vaihtamassa ennen seuraavaa talvea Skodaan, siinä kun kestää ovet Suomen talviakin. Nyt meinaan v*aa kuin pientä oravaa, jolta on käpy jäässä. Niin tai näin, kalliiksi tuli tämäkin seikkailu. Eikä auto ole edes Suomessa vielä  :'(

Reneto

Ei kannata Guido hyppiä seinille..  Tuon ongelman kun tiedostaa, niin on jo voiton puolella. Ei ne varotoimet niin ylivoimaisia ole. Vaadi nyt ainakin ne jäänestopalat autoosi, on niistä varmaan jonkinlainen apu.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Guido - 10.02.10 - klo:19:45
Paljonkos tuleekaan sakkoja tilaussopimuksen irtisanomisesta? Jäsen Peeveli taisi tuolla Toyo-ketjussa puhua noin 1300 eurosta, lieneekö alan sanktiot suht.koht. yhteneväisiä kun suht.koht. samoissa hintaluokissa pyöritään... (kai se jossain pienellä kirjoitettuna siinä sopparissa lukee, en ole niin tarkkaan tutkinut).

Kuulostaa nimittäin just. siltä, että taisi tulla tehtyä tähänastisen elämäni typerin autokauppa. Tai ehkä mä tuon Golfin lunastan ja käyn vaihtamassa ennen seuraavaa talvea Skodaan, siinä kun kestää ovet Suomen talviakin. Nyt meinaan v*aa kuin pientä oravaa, jolta on käpy jäässä. Niin tai näin, kalliiksi tuli tämäkin seikkailu. Eikä auto ole edes Suomessa vielä  :'(


Kait ne ovet voi mennä rullalle uudessa Skodassakin...

Reneto

Ei tästä kannata lietsoa mitään hysteriaa. Ihan hyvin olen yöni nukkunut vaikka verkkokalvoille on rävähtänyt kauhukuvia vääntyneistä ovista. Olosuhteet, joissa jäätä pakkaantuu kohtalokkaasti on kuitenkin suht harvoin. Viime aikoina on tullut lunta todella paljon, ja siitä huolimatta omassa autossa ovien nurkat ovat pysyneet suht puhtaina. Sen verran olen muuttanut rutiineitani, että pyyhkäisen lumiharjalla nurkan, jos siellä on lumipöpperöä. Aivan normaalista käyttelen mm. sisälämppäriä.  Tarvitseeko sen sisälämppärin muuten olla 2000 wattinen, niin että sulava lumi valuu pitkin kylkiä ja ovenreunuksia ja jäätyy paakuiksi? Se on tyhmää vaikkei mitään tällaisia oviongelmia olisikaan. Jos auton vie pyrystä parkkihalliin sulamaan, niin sen voi pyyhkiä lumesta puhtaaksi.

Paska juttu niille, joilta ovet ovat jo rullalla, en sitä kiellä. VWkin voisi hoitaa asiakkaidensa informoimisen ja takuukorjaukset huomattavasti paremmin.. Kaikkiaan perseestä koko juttu. Mutta ei maata kaatava asia kuitenkaan.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 10.02.10 - klo:20:37
Ei tästä kannata lietsoa mitään hysteriaa. Ihan hyvin olen yöni nukkunut vaikka verkkokalvoille on rävähtänyt kauhukuvia vääntyneistä ovista. Olosuhteet, joissa jäätä pakkaantuu kohtalokkaasti on kuitenkin suht harvoin.

Tuokin on suhteellista, talvi tulee kuitenkin joka vuosi ja valtaosassa maata se on aina oikea talvi.

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 10.02.10 - klo:20:37Jos auton vie pyrystä parkkihalliin sulamaan, niin sen voi pyyhkiä lumesta puhtaaksi.

Niin tai antaa auton olla sisällä niin pitkään, että sulaa kunnolla ja mielellään vielä kuivuukin.

Ilman oviongelmiakaan ei ole mitään järkeä sulattaa autoa sen verran, että lumet juuri ja juuri sulavat. Siksi en yleensä sydäntalvella käytäkään kauppojen lämpimiä parkkihalleja, kun auto vain jäätyy entistäkin pahemmaksi.

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 10.02.10 - klo:20:37Paska juttu niille, joilta ovet ovat jo rullalla, en sitä kiellä. VWkin voisi hoitaa asiakkaidensa informoimisen ja takuukorjaukset huomattavasti paremmin.. Kaikkiaan perseestä koko juttu.

Eipähän tule ylimääräisä takaisinkutsuja ja kolhuja imagoon. Eurooppalaisissa autoissa kun ei niitä vikoja ole, on vain ominaisuuksia.  ;)

VW-man

Toisella foorumilla on juttua että siinä ja siinä autossa on jäänestopalat ja siinä taas ei ja että olen kiertänyt 5 autoa läpi ja missään ei ollut jääestopaloja. Huom: ne on täällä suomessa laitettu ja valmistajan toimesta keksitty juttu/hätäratkaisu. Ei niitä missään tehtaalla laiteta/kuulu johonkin auton vakiovarusteluun vaikka ehkä syytä olisi. Näin ainakin se peltiheikki sanoi. Näin olen itsekin asian tulkannut ja ymmärtänyt ei kuulu tehdasvarusteluun ja siksi ne ei ole missää ETKA:ssa tai ELSA:ssakaan.

Mulla ei onneksi ole yhdessäkään Golf V:ssä käynyt tuota vaikka niitä on ollut vuodesta 2004 lähtien ja vaikka etenkin kuskin oven etureuna/välikkö kerää toisinaan hieman puuterilunta sinne nurkkaan. Myös takaovien sivut kerää lunta ja jäätä, samoin takaovien kynnyksillä on nyt jotain hienoa hiekkapölyä.

Untamo

Juu, ei tätä liioitella pidä. Itsellä on vielä ostopäätös edessäpäin, mutta saatan tästäkin huolimatta päätyä GPlussaan, johon olen ihastunut. Ovia sitten varon sopivasti, mutta en niillä mieltäni pilaa - jos menevät ruttuun, niin korjataan.

Mutta toki tämä on yksi ostopäätännän elementti. Ei sitä voi kieltää. Näköjään kuitenkin kaikista löytyy aina kaikkee. Täydellistä autoa ei ole (ainakaan tällä hintaa).

Se on kyllä pernaa, jos VW ei asiaa selkärankaisesti hoida.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 10.02.10 - klo:20:45
Tuokin on suhteellista, talvi tulee kuitenkin joka vuosi ja valtaosassa maata se on aina oikea talvi.

Voin olla hakoteillä, mutta onko tämä kuitenkin ensimmäinen talvi kuuteen vuoteen (V-koppa tuli 2003 loppuvuodesta myyntiin) kun ongelmia on tässä mittakaavassa. Olen niin tuore VAGisti, etten ole lukenut esim. UVW:tä kovin kauaa. eikö siellä ole takavuosilta lainkaan vastaavia tapauksia..?
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Untamo - 10.02.10 - klo:20:59
Juu, ei tätä liioitella pidä. Itsellä on vielä ostopäätös edessäpäin, mutta saatan tästäkin huolimatta päätyä GPlussaan, johon olen ihastunut. Ovia sitten varon sopivasti, mutta en niillä mieltäni pilaa - jos menevät ruttuun, niin korjataan.

Mutta toki tämä on yksi ostopäätännän elementti. Ei sitä voi kieltää. Näköjään kuitenkin kaikista löytyy aina kaikkee. Täydellistä autoa ei ole (ainakaan tällä hintaa).

Se on kyllä pernaa, jos VW ei asiaa selkärankaisesti hoida.

No kun sitä ei voi hoitaa 100% kuntoon kuin vaihtamalla koko auton&ovien muotoilu, ovien rakenteet, paino jne. tyystin toisenlaiseksi. Tulee sen verta kalliiksi, että katsovat halvemmaksi korjata ovia sitä mukaa kun niitä solmuun menee ja kun asettavat tietyn aikamääreen minkä puitteissa ovia oiotaan niin palaa vähemmän rahaa kun osa solmuunmenneistä ovista voidaan maksattaa asiakkaaalla.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 10.02.10 - klo:21:00
Voin olla hakoteillä, mutta onko tämä kuitenkin ensimmäinen talvi kuuteen vuoteen (V-koppa tuli 2003 loppuvuodesta myyntiin) kun ongelmia on tässä mittakaavassa. Olen niin tuore VAGisti, etten ole lukenut esim. UVW:tä kovin kauaa. eikö siellä ole takavuosilta lainkaan vastaavia tapauksia..?

No maapurilla on samanlainen Jetta kuin sulla (ja samaa väriäkin :)) ja auto  2006 mallia ja eipä siinäkään ovet ole olleet kertaakaan solmussa vaikka on sisäpuhallin ja auto on katoksessa kuten omani. Naapuri vielä ajelee usein mökille jonnekin kauemmas ja auto on melkolailla usein jäässä ja lumessa sieltä täältä kun sitä täällä pihassa näkyy.

Golf

Lähtee kieltämättä ehkä hieman käsistä tämän asian pelkääminen. V*ttumainen vika omalle kohdalle sattuessa niin kuin kaikki muutkin viat, samanlaisen korjaamokäynnin nekin vaativat. Ja onhan se sama pelätty ovi vaarana tulla kolhituksi parkkipaikalla aina kun auton pysäköi, ja niitä kolhuja on lähes mahdotonta auton omistamisen aikana välttää ainakaan täällä pk-seudulla. Eipä tässä muutaman talven omilla ajoilla ole V tai VI korisessa ollut tätä ongelmaa ja käyttö on ollut täysin normaalia, ilman ovien aukaisemisen varomista.

Guido

Lainaus käyttäjältä: VW-man - 10.02.10 - klo:20:16

Kait ne ovet voi mennä rullalle uudessa Skodassakin...

Onko joku kuullut yhdestäkään sellaisesta tapauksesta? En minäkään.

Niin ja en mä ihan tosissani sitä tilausta ole perumassa, mutta kyllä tämä tapaus ja varsinkin maahantuojan suhtautuminen sen verran ikävältä kuulostaa, että saa nähdä miten pitkään autoa tulee pidettyä. Luultavasti nyt ainakin yhden talven yli.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Guido - 10.02.10 - klo:21:38
Niin ja en mä ihan tosissani sitä tilausta ole perumassa, mutta kyllä tämä tapaus ja varsinkin maahantuojan suhtautuminen sen verran ikävältä kuulostaa, että saa nähdä miten pitkään autoa tulee pidettyä.
Niinhän se maahantuojan suhtautuminen tuntuu olevan miltei kaikissa vikaan viittaavissakaan asioissa "hieman nihkeää"
Audi A4 Allroad quattro -17

VW-man

#89
Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 10.02.10 - klo:21:51
Niinhän se maahantuojan suhtautuminen tuntuu olevan miltei kaikissa vikaan viittaavissakaan asioissa "hieman nihkeää"

Tämä taas johtuu siitä, että jos valmistaja/tehdas ei rupea maksumieheksi, anna lupaa korjaukseen maahantuojalle, myönnä puuteita, vikoja tai ongelmia jossakin asiassa tai sieltä valmistajalta ei heru apua, sympatioita, korjausohjeita jne jne. maahantuojaa kohtaa on maahantuojan otettava  tietty "asenne" tietyissä asioissa piirimyyjäliikettä kohtaan ja heidän taas otettava tietty "asenne" asiakasta kohtaan. ja asiakas tietysti kokee sen niin että jämy-liikkeen huoltojannu on täys mulkvisti tai että maahantuoja on täys mulkvisti vaikka suurin syyllinen, jarru, kiukuttelija jne. useissa tapauksissa on itse valmistaja/tehdas.

Niin kauan kuin nämä tuotteet myy kuin leipä tosta noin vaan ei siellä saksanmaalla paljoa nöyristellä jollekin kärpäsenkakka suomelle. Eri asia jos merkki myisi huomattavasti vähemmän eikä olisi moinen mahti ja menestynyt kovan bisneksen suuryritys. Ehkä sitten suomenkin ongelmat olisi tärkeitä ja ne huomioitaisiin paremmin suunnittelussa/suunnitteluvaihteessa&testatessa tai viimeistään ainakin virheiden ns. jälkiehkäisyssä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy