Autorahoituksen eri muodot

Aloittaja Automaatti, 28.03.11 - klo:11:43

« edellinen - seuraava »

akpak

offtopiccina tähän täytyy mainita, että on tuo pankkiala muuttunut kun nykyään saat ostaa itsesi premium asiakkaaksi -> maksat jotta saat halvemmalla esim ao-tilin ja pörssikaupankäyntipaketin. Ennen taisi olla niin että olit premium asiakas kun oli paalua tilillä tarpeeksi. Tulosta se pankkikin pyrkii tekemään.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Quality - 03.11.11 - klo:21:51
SKUn pointti oli mielestäni tuossa laina-ajan pituudessa. Kun otat auton maksuun 20 vuoden lainan, maksat myös korkoja siltä ajalta, jolloin lainasta tulee tietysti vastaavasti kalliimpi, kun katsotaan koko laina-aikaa, siitä huolimatta, että korko olisi alempi.
Tätä SKU juuri tarkoitti.Asia mitä moni ei mieti siinä vaiheessa.Laittakaapa huvikseen lainalaskuriin 200000/20v, tai 230000/20v.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Wilburi

Aika vaikeaa määritellä etukäteen onko järkeä ottaa lainaa vai ei? Ymmärrän hyvin niitä, jotka haluavat ostaa uuden auton aina käteisellä ja myös niitä, jotka haluavat ottaa siihen lainaa. Itse hankin yleensä kaikki aina käteisellä...paitsi autoa. Ja syy siihen on ollut viime vuosina se, että, jos olisin realisoinut osakkeita lainan verran, niin nyt alla olisi helvetin kallis A4:nen. Tuotto osakkeissa on aina tähän asti ollut isompi kuin mitä lainan lyhennyksiin on mennyt. On siis järkevämpää pitää rahaa kiinni sijoituksissa. Lainan korko on luokkaa 3% vuodessa ja osakkeiden tuotto 8 %.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

SKU

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 03.11.11 - klo:22:13
Tätä SKU juuri tarkoitti.Asia mitä moni ei mieti siinä vaiheessa.Laittakaapa huvikseen lainalaskuriin 200000/20v, tai 230000/20v.

Juuri näin, tuo pieneltä tuntuva kuukausierän lisäys, matalamman koron ja korkovähennyksen autuus on harhaanjohtavaa. Ei ollut tarkoitus harrastaa tässä eksaktia tiedettä, KISS...M.O.T.  ;D

Wilburin pointti on juuri tuo mistä myös mainitsin. Se lainarahalla auton osto voi olla myös sijoitusstrategiaa. Toki toimii niin kauan kuin sijoitusten tuotto on suurempi kuin lainan korot, karkeasti. Jos sijoitit rahasti kreikkalaisiin joukkovelkakirjoihin, muutama vuosi sitten islantilaiseen pankkisijoitukseen tai wincapitaan, niin voi olla että autosta tuli helvettiäkin kalliimpi  :P
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Neppis

Usein ihmisillä on lainaa lähes koko ajan. Kun edellinen asunto- / talolaina pienenee riittävästi, niin ostetaan parempi tölli johon taas tarvitaan uusi suurempi laina, jolla maksetaan väliraha ja vanhan lainan loppu pois. Jos lainaa on jatkuvasti, niin edullisinta on, että on vain yksi laina kerrallaan - suht matalakorkoinen asuntolaina. Tällä sitten tehdään kaikki tärkeimmät hankinnat, mukaanlukien auto - as simple as that.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Cyclic Stig

#125
Lainaus käyttäjältä: Quality - 03.11.11 - klo:20:47
Kun joidenkin mielestä (viittaan Autonvaihtopohdiskelua-ketjuun, jonne näyttää ilmaantuneen vielä uusia, tänne kuuluvia viestejä) auto ei ole riittävän arvokas kapine lainalla hankittavaksi, voisin kääntää saman niin, että käteinen on liian arvokasta autoon sijoitettavaksi ;). Käteistä tarvitaan välttämättä pienempiin hankintoihin ja juokseviin menoihin.
Jos viittaat tällä minun aiempaan kommenttiini niin vastaan, että täyttä tuubaa. Lainan ottaminen mitä hyvänsä hankintaa varten on kallista puuhaa suhteessa hankinnan hintaan. On se ja sama, maksaako autonsa käteisellä ja ottaa sitten viisi tonnia velmaa kotiteatteriin tai johonkin muuhun yhtä turhaan. Se 5 tonnia maksaa yhtälailla. Ei se raha kysy, että mitä sillä hankitaan.

Jos käteinen on liian arvokasta auton hankintaan niin kuinka sitä edes harkitsee ottavansa siihen huomattavasti kalliimpaa lainarahaa? Ei käy järkeen.

Itse en ole joutunut koskaan jättämään hankkimatta yhtäkään tarvitsemaani asiaa sen vuoksi, että olen autoni käteisellä ostanut. Tosin elämäntyylini ei ole kovin "leveä", joten en tarvitse vuoden välein uutta tv:tä, puhelinta, tietsikkaa jne... Mutta tarvitsemani olen pystynyt hankkimaan. Eihän sitä tiliä tietenkään pidä viimeistä euroa myöden tyhjentää siihen auton maksuun. Niin en minäkään tekisi vaan hankkisin sitten halvemman auton /jättäisin lisävarusteita pois.

Ainut asia, johon oma pääni pystyy perustelemaan velkavankeuden, on asunto.

Edit; Enkä toki sanonut, että auto ei ole riittävän arvokas hankittavaksi lainarahalla. Mutta ihan paska sijoitus se on. Mieluummin siis sijoitan huonosti omistani kuin, että sijoittaisin huonosti lainarahalla. Siitä kun joutuu huononkin sijoituksen tehtyään maksamaan vielä ylimääräistä lainaajalle.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 03.11.11 - klo:22:43
Usein ihmisillä on lainaa lähes koko ajan. Kun edellinen asunto- / talolaina pienenee riittävästi, niin ostetaan parempi tölli johon taas tarvitaan uusi suurempi laina, jolla maksetaan väliraha ja vanhan lainan loppu pois. Jos lainaa on jatkuvasti, niin edullisinta on, että on vain yksi laina kerrallaan - suht matalakorkoinen asuntolaina. Tällä sitten tehdään kaikki tärkeimmät hankinnat, mukaanlukien auto - as simple as that.
Mutta kun se vaan ei ole edullisinta.On eri asia maksaa korkoa kolme vuotta kuin 20 vuotta.Jos vaihtaa asuntoa 5:n vuoden välein, niin asia eri.Se on tietysti eria asia, jos kuukausierät niin isoja, ettei laina-aika muodostu liian pitkäksi.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

skriko

Asuntoon ei ole koskaan tullut otettua lainaa eikä kesämökkiin. Ensiasunnon ostin käteisellä niin kuin muutkin jatkossa. Käynyt sillälailla hyvä tuuri, että ensiasunnosta tuli alennusta Silta pankilta ostettuna 50% ja viimeksi ostetusta rakennusyhtiöltä 20%. Edellinen auto tuli myytyä yksityiselle ja koko raha meni osakkeisiin. Sciroccosta käsiraha 20%. Jos olisin maksanut käteisellä auton ja jättänyt niillä rahoilla osakkeet ostamatta nyt olisi velaton auto. Mutta se velaton auto on neljän vuoden päästä ja lisäksi ne osakkeet. Osamaksut on tullut maksettua voitoilla ja osingoilla

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: skriko - 03.11.11 - klo:23:17
Asuntoon ei ole koskaan tullut otettua lainaa eikä kesämökkiin. Ensiasunnon ostin käteisellä niin kuin muutkin jatkossa. Käynyt sillälailla hyvä tuuri, että ensiasunnosta tuli alennusta Silta pankilta ostettuna 50% ja viimeksi ostetusta rakennusyhtiöltä 20%. Edellinen auto tuli myytyä yksityiselle ja koko raha meni osakkeisiin. Sciroccosta käsiraha 20%. Jos olisin maksanut käteisellä auton ja jättänyt niillä rahoilla osakkeet ostamatta nyt olisi velaton auto. Mutta se velaton auto on neljän vuoden päästä ja lisäksi ne osakkeet. Osamaksut on tullut maksettua voitoilla ja osingoilla

Riippuu mistä ajanjaksosta puhut, mutta osakkeilla ei tällä hetkellä ole ihan kulta-ajat. Muutenkin tuo on vähän aina semmoinen ontuva selitys. Aina kun taloudessa on nousukausi, niin apinakin osaa laittaa rahat tuottaviin osakkeisiin. Sitten kun kakka osuu tuulettimeen mitataan se kenen auto jää talliin ja kenen lähtee.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 03.11.11 - klo:23:24
Riippuu mistä ajanjaksosta puhut, mutta osakkeilla ei tällä hetkellä ole ihan kulta-ajat. Muutenkin tuo on vähän aina semmoinen ontuva selitys. Aina kun taloudessa on nousukausi, niin apinakin osaa laittaa rahat tuottaviin osakkeisiin. Sitten kun kakka osuu tuulettimeen mitataan se kenen auto jää talliin ja kenen lähtee.
Riittävä hajautus poistaa ongelman.Kaikilla ei ole koskaan lama samaan aikaan.Tappiolla ei ole pakko myydä, jossei pakko.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

skriko

#130
Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 03.11.11 - klo:23:24
Riippuu mistä ajanjaksosta puhut, mutta osakkeilla ei tällä hetkellä ole ihan kulta-ajat. Muutenkin tuo on vähän aina semmoinen ontuva selitys. Aina kun taloudessa on nousukausi, niin apinakin osaa laittaa rahat tuottaviin osakkeisiin. Sitten kun kakka osuu tuulettimeen mitataan se kenen auto jää talliin ja kenen lähtee.

Nythän ne hyvät ajat vasta ovatkin, eihän nousevia osakkeita nousukaudella voi kun vaan ostaa, ei myydä juuri lainkaan. Nyt voi aina noususta myydä ja kohta ostaa samat osakkeet takaisin ja kas salkkuun jäi kerrasta koko kuun tienesti. Siihen hommaan ei muuten sellaisen parane lähteä joka ei siitä mitään ymmärrä voi jopa puoliintua kaikki. Usein se apina voi osata ostaa muttei myydä oikeaan aikaan. Isäni joka myi Rinta-joupille yli viisisataa autoa, opetti minulle jo pikkuskidi kun olin, että hyvän liikeihmisen tärkein ominaisuus on kaupan päättäminen oikealla aikaa. Oli sitten kysymys osake tai autokaupasta.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 03.11.11 - klo:23:31
Riittävä hajautus poistaa ongelman.Kaikilla ei ole koskaan lama samaan aikaan.Tappiolla ei ole pakko myydä, jossei pakko.

Tähän nyt pätee kaksi totuutta:

- Netissä kaikki ovat pelimiehiä ja kaikki ostavat autonsa rahoituksella vain sen takia, että sijoittavat ylijäävät rahansa tavalla X ja saavat vuodesta toiseen 7-15 prossan nettotuottoja. Näin se menee netissä.

- Saunan lauteilla tuttujen kesken tilanne onkin toinen. Autot ostetaankin rahoituksella lähes aina sen takia, että ei ole käteistä tilillä millä ostaa autoa. Ei ole vuodesta toiseen 15 prossan nettotuottojakaan.

Omalta kohdalta voin kyllä aivan rehellisesti sanoa (myöntää?), että olen sellainen velliperse, että en uskaltaisi laittaa perheen käyttövaroja osakkeisiin tai mihinkään muuhunkaan riskisijoitukseen. Rahat mitkä kuluvat käyttöauton ostamiseen ovat kuitenkin juurikin "käyttövaroja", koska autoa tarvitaan. Osakkeisiin pitäisi kuulema sijoittaa sellaisia rahoja, mitkä voi hymyssä suin osittain myös menettääkin. Minulla ei ole ikuna sellaisia rahoja ollut. Luultavasti ei tule olemaankaan.

Käteisostossa on myös sellainen psykologinen tekijä, että ostosumman (eli välirahan) tonnien korotukset tuntuvat paljon konkreettisemmalta, kuin kymppien korotukset kuukausierässä. Näin mopo ei lähde kovin herkästi keulimaan ja autojen hintahaarukat pysyvät omiin tuloihin nähden kohtuullisina. Toki haarukka nousee vuosi(kymmeni)en saatossa, mutta se nyt on aika normaalia.

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 03.11.11 - klo:23:50
Tähän nyt pätee kaksi totuutta:

- Netissä kaikki ovat pelimiehiä ja kaikki ostavat autonsa rahoituksella vain sen takia, että sijoittavat ylijäävät rahansa tavalla X ja saavat vuodesta toiseen 7-15 prossan nettotuottoja. Näin se menee netissä.

- Saunan lauteilla tuttujen kesken tilanne onkin toinen. Autot ostetaankin rahoituksella lähes aina sen takia, että ei ole käteistä tilillä millä ostaa autoa. Ei ole vuodesta toiseen 15 prossan nettotuottojakaan.

Omalta kohdalta voin kyllä aivan rehellisesti sanoa (myöntää?), että olen sellainen velliperse, että en uskaltaisi laittaa perheen käyttövaroja osakkeisiin tai mihinkään muuhunkaan riskisijoitukseen. Rahat mitkä kuluvat käyttöauton ostamiseen ovat kuitenkin juurikin "käyttövaroja", koska autoa tarvitaan. Osakkeisiin pitäisi kuulema sijoittaa sellaisia rahoja, mitkä voi hymyssä suin osittain myös menettääkin. Minulla ei ole ikuna sellaisia rahoja ollut. Luultavasti ei tule olemaankaan.

Käteisostossa on myös sellainen psykologinen tekijä, että ostosumman (eli välirahan) tonnien korotukset tuntuvat paljon konkreettisemmalta, kuin kymppien korotukset kuukausierässä. Näin mopo ei lähde kovin herkästi keulimaan ja autojen hintahaarukat pysyvät omiin tuloihin nähden kohtuullisina. Toki haarukka nousee vuosi(kymmeni)en saatossa, mutta se nyt on aika normaalia.


+1

skriko

Kukkanen on täysin oikeassa auto ei tosiaankaan ole riskisijoitus. Auton kun ostaa, osti sen sitten rahoituksella tai millä tavalla tahansa, ei ole mitään riskiä, kun jo tietää ostaessaan, että muutaman vuoden jos sitä pitää, niin se haetaan 0â,¬:lla paaliin. Nokian osaketta taas kun osti vähän aikaa sitten 3,33 niin siinä tosiaan piilee riski, tuotto oli viime perjantaina 55,71% mutta ainahan on se riski, että kyseinen yritys menee konkurssiin.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 03.11.11 - klo:23:50
Rahat mitkä kuluvat käyttöauton ostamiseen ovat kuitenkin juurikin "käyttövaroja", koska autoa tarvitaan. Osakkeisiin pitäisi kuulema sijoittaa sellaisia rahoja, mitkä voi hymyssä suin osittain myös menettääkin. Minulla ei ole ikuna sellaisia rahoja ollut. Luultavasti ei tule olemaankaan.

Käteisostossa on myös sellainen psykologinen tekijä, että ostosumman (eli välirahan) tonnien korotukset tuntuvat paljon konkreettisemmalta, kuin kymppien korotukset kuukausierässä. Näin mopo ei lähde kovin herkästi keulimaan ja autojen hintahaarukat pysyvät omiin tuloihin nähden kohtuullisina.
Olipa harvinaisen osuvasti sanottu. :)

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: skriko - 04.11.11 - klo:00:01
Kukkanen on täysin oikeassa auto ei tosiaankaan ole riskisijoitus. Auton kun ostaa, osti sen sitten rahoituksella tai millä tavalla tahansa, ei ole mitään riskiä, kun jo tietää ostaessaan, että muutaman vuoden jos sitä pitää, niin se haetaan 0â,¬:lla paaliin. Nokian osaketta taas kun osti vähän aikaa sitten 3,33 niin siinä tosiaan piilee riski, tuotto oli viime perjantaina 55,71% mutta ainahan on se riski, että kyseinen yritys menee konkurssiin.

Osakkeiden riskistä kun puhutaan, niin luetelkaa kaikki firmat pörssistä mitkä on mennet konkkaan? Toki niiden kurssit voi heilahdella voimakaasti talouden tilanteiden mukaan, mutta pitkällä aikavälillä lähes mikään osake ei ole varsinainen riskisijoitus.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 03.11.11 - klo:23:50
Tähän nyt pätee kaksi totuutta:

- Netissä kaikki ovat pelimiehiä ja kaikki ostavat autonsa rahoituksella vain sen takia, että sijoittavat ylijäävät rahansa tavalla X ja saavat vuodesta toiseen 7-15 prossan nettotuottoja. Näin se menee netissä.

- Saunan lauteilla tuttujen kesken tilanne onkin toinen. Autot ostetaankin rahoituksella lähes aina sen takia, että ei ole käteistä tilillä millä ostaa autoa. Ei ole vuodesta toiseen 15 prossan nettotuottojakaan.

Omalta kohdalta voin kyllä aivan rehellisesti sanoa (myöntää?), että olen sellainen velliperse, että en uskaltaisi laittaa perheen käyttövaroja osakkeisiin tai mihinkään muuhunkaan riskisijoitukseen. Rahat mitkä kuluvat käyttöauton ostamiseen ovat kuitenkin juurikin "käyttövaroja", koska autoa tarvitaan. Osakkeisiin pitäisi kuulema sijoittaa sellaisia rahoja, mitkä voi hymyssä suin osittain myös menettääkin. Minulla ei ole ikuna sellaisia rahoja ollut. Luultavasti ei tule olemaankaan.

Käteisostossa on myös sellainen psykologinen tekijä, että ostosumman (eli välirahan) tonnien korotukset tuntuvat paljon konkreettisemmalta, kuin kymppien korotukset kuukausierässä. Näin mopo ei lähde kovin herkästi keulimaan ja autojen hintahaarukat pysyvät omiin tuloihin nähden kohtuullisina. Toki haarukka nousee vuosi(kymmeni)en saatossa, mutta se nyt on aika normaalia.

Mikään asia ei ole varma, mutta tosiasia on, että autot on huonoin sijoitus.En ole ikinää sijoittanut, mutta läheltä nähnyt. Olen huono sanomaan periaatteessa mitään koko asiaan, koska olen köyhä.Mielipiteet taas eri  asia.Mun mielestä koko asiaan ei ole oikeaa vastausta, kun ihmisillä niin erilaiset elinolot, tulot yms.Kukin tekee juuri sen mikä tuntuu sillä hetkellä oikealle.Tässähän vaan oli kyse siitä onko käteinen vai osari parempi vaihtoehto.Sekin vaikea kysymys, koska huonoilla sijoituksilla voi hävitä kaiken, tai voittaa toisen auton kaupan päälle.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

skriko

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 04.11.11 - klo:00:05
Osakkeiden riskistä kun puhutaan, niin luetelkaa kaikki firmat pörssistä mitkä on mennet konkkaan? Toki niiden kurssit voi heilahdella voimakaasti talouden tilanteiden mukaan, mutta pitkällä aikavälillä lähes mikään osake ei ole varsinainen riskisijoitus.
Mancom 89
bensow 89 Sattuipa minulta jäämään kyseiselle firmalle 10 uutta Suzuki 750 Intruder moottoripyörää.
Keitele&Tommila(pankkiiriliike) -90
Ekomen 91
Nobiscum 92
Comex Oy 92
Kesätunturi 92
Teknopiste 92
Juva Oy 93
Corum oy 93
Apollo ( henkivakuutusyhtiö) 95
Reach-U solutions 98
Elcotec 2011
Eipä tule nyt juuri muita mieleen

VAG!

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 04.11.11 - klo:00:11
Mikään asia ei ole varma, mutta tosiasia on, että autot on huonoin sijoitus.

Vielä huonompi sijoitus on maksalaatikko. Sen arvo on nolla euroa, kun se päätyy vessanpyttyyn suolistostasi. Auto on käyttötavara. Hyödyke mikä tekee arjen helpommaksi. Aivan kuten maksalaatikko auttaa, jos on nälkä. Totta kai käyttöauto menettää arvoansa ja on siten huono "sijoitus".

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 04.11.11 - klo:00:05
Osakkeiden riskistä kun puhutaan, niin luetelkaa kaikki firmat pörssistä mitkä on mennet konkkaan? Toki niiden kurssit voi heilahdella voimakaasti talouden tilanteiden mukaan, mutta pitkällä aikavälillä lähes mikään osake ei ole varsinainen riskisijoitus.

Menee vähän arvaus / mutu pohjalta, mutta heitetään nyt Mancon, Finvalco, KOP. Nämä siis vain kotosuomesta, Etelä-Euroopasta löytyisi varmaan paljon esimerkkejä tulevista konkurssiin menevistä pörssiyhtiöistä, esim pankkisektorilta...

Toisaalta, ei pörssissä taida olla yhtään konkurssiin mennyttä yhtiötä.  ;D
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: skriko - 04.11.11 - klo:00:17
Mancom 89
bensow 89 Sattuipa minulta jäämään kyseiselle firmalle 10 uutta Suzuki 750 Intruder moottoripyörää.
Keitele&Tommila(pankkiiriliike) -90
Ekomen 91
Nobiscum 92
Comex Oy 92
Kesätunturi 92
Teknopiste 92
Juva Oy 93
Corum oy 93
Apollo ( henkivakuutusyhtiö) 95
Reach-U solutions 98
Elcotec 2011
Eipä tule nyt juuri muita mieleen


Mitä sä nyt oot listannut? Siis esim Elcotec http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/porssikurssit/osake/?comid=ELQ

ram1

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 04.11.11 - klo:00:17
Vielä huonompi sijoitus on maksalaatikko. Sen arvo on nolla euroa, kun se päätyy vessanpyttyyn suolistostasi. Auto on käyttötavara. Hyödyke mikä tekee arjen helpommaksi. Aivan kuten maksalaatikko auttaa, jos on nälkä. Totta kai käyttöauto menettää arvoansa ja on siten huono "sijoitus".

Käyttöautona 6- koneella oleva Skoda.Ei tullut mieleen ostaa Almeraa ja lapset olisivat saanet muutakin kuin maksalaatikkoa.No tuo oli leikkiä.Tämä juttu nyt taas menee ihan sivuraiteille.Pointti tulee aina jollekin selväksi, ja jollekin ei.Kysehän oli ostatko auton osittain osarilla, vai kässillä.Siihen ei ole oikeaa vastausta, koska se raha minkä laittaisit suoraan autoon, voisit tehdä sillä muutakin, joka voisi tuottaa enemmän, kuin se korkohäviö osarilla.Ja pointti.Itsellä ei kokemusta, vaan heittelen ilmaan mahdollisuuksia.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

skriko

#142
Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 04.11.11 - klo:00:21
Mitä sä nyt oot listannut? Siis esim Elcotec http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/porssikurssit/osake/?comid=ELQ


Niin mitä sitten. Listasin konkurssiin menneet pörssiyhtiöt. Kun näytät olevan niin kova pörssiasiantuntia ja tuo Elcotekin konkurssikin oli niin hyvin tiedossasi, niin tiedätkö sitten paljonkin lisää näitä konkan tehneitä yrityksiä. Yhdyn Ram1:n ajatukseen, että ihmisen joka ei osaa laittaa rahojaan tuottamaan (siis ei ole businesmiehen vikaa) ei kannata ostaa pörssiosakkeita eikä muutakaan vastaavaa. Ostaa vaan sen auton sillä käteisellä ja ostaa sitä maksalaatikkoa. Tosin en ole koskaan kuullut riskistä, että maksalaatikosta voisi saada suolitukoksen, mutta tyhjään rasiaan voi kyllä liukastua, riskinsä kullakin, toisilla suuremmat toisilla pienemmät.

Golfauto

#143
Lainaus käyttäjältä: skriko - 04.11.11 - klo:00:43
Niin mitä sitten. Listasin konkurssiin menneet pörssiyhtiöt. Kun näytät olevan niin kova pörssiasiantuntia ja tuo Elcotekin konkurssikin oli niin hyvin tiedossasi niin tiedätkö sitten paljonkin lisää näitä konkan tehneitä yrityksiä.

Ai minä asiantuntija? Lienet itse aika aasi, jos pidät minua asiantuntijana.

ps. onnea maksalaatikon kanssa. lidl:issä oli kuulemma tarjouksessa

pokkus

#144
Ei varmaan kovinkaan moni yksityinen autonostaja osta autoa sijoituksen takia vaan kyllä se käyttöön ostetaan. Yleensä, ei kuitenkaan aina, käyttöesineiden arvo tippuu kun niitä käytetään. Sille tosiasialle ei voi mitään. Jos autonostolla haluaa tehdä voittoa, niin kyllä sitä saa aika hakemalla tehdä eikä se välttämättä tarkoita sitä, että voi ostaa haluamansa auton. Yleensä silloin jo voisi melkein puhua autokauppiaana olemisesta. Ne harvat tapaukset kun voittoa voi tehdä, niin ne liittyvät ulkomailta tuontiin, mutta sekin vaatii enemmän vaivaa kuin normaali auton osto/myynti. Sitten ulkomailla asuminen ja sieltä auton tuonti on suht helppoa (tietenkin ne jotka ulkomailla asuu), mutta ei sitäkään voi kovin jatkuvasti tehdä :)

Tuohon edelliseen viitaten, niin kuinkakohan moni esimerkiksi miettii isoa taulutelkkaria ostaessaan, että kolmen vuoden päästä tämä 2500 euron telkkari ei ole enää edes 500 euron arvoinen...

Vaikka auton arvo tippuisi 50% kahden vuoden aikana, niin sijoituksena siinä tulee takkiin pahasti, mutta ainakin saat rahollesi vastinetta eli kulkineen, joka kuljettaa sinua paikasta toiseen. Sijoittamalla saman rahan osakkeisiin, voit kahden vuoden aikana tehdä tuon saman verran tuottoa, mutta ne numerot siellä tilillä ei paranna elämääsi mitenkään ennen kuin myyt osakkeet ja realisoit voiton. Pahimmassa tapauksessa osakkeiden arvo tippuu reilusti eikä kahden vuoden päästä ole saanut yhtään mitään vastiketta rahoilleen.

Sitten on olemassa jo nämä valmiiksi varakkaat, jotka aina jauhavat, että rahaa saa helposti lisää sijoitamalla sitä sinne sun tänne. He eivät vain tajua sitä, että ne joilla ei ole sitä ylimääräistä, eivät halua ottaa riskia ja sijoittaa rahojaan ja pelätä mitä käy jos tuottoa ei tule ja menettää kaiken. Varakkailla sijoitetun rahan menettäminen kun ei välttämättä muuta juuri mitään heidän elämässään. Ei ehkä saa sitä uutta autoa joka vuosi, mutta ei tarvitse pelätä riittääkö perheellä rahat laskujen maksuun. Valmiiksi varakkailla on siis huomattavasti pienempi kynnys sijoittamiseen, koska pelkoa huomisesta ei kuitenkaan ole.

Edit: itse pyrin ostamaan autot ilman lainaa.

ram1

Asiaa kyllä Pokkus, mutta se otsikon pointti taas jäi.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

pokkus

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 04.11.11 - klo:00:58
Asiaa kyllä Pokkus, mutta se otsikon pointti taas jäi.

Joo, mulla on paha tapa aina eksyä aiheesta... pahoitteluni  :-[

Nyt tosin lisäsin edelliseen viestiin otsikon aihetta koskevan osion :)

ram1

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 04.11.11 - klo:01:01
Joo, mulla on paha tapa aina eksyä aiheesta... pahoitteluni  :-[

Nyt tosin lisäsin edelliseen viestiin otsikon aihetta koskevan osion :)
:D.Samoin, koska en pysty maksamaan lainaa.Jos olisi hyvät tulot, asia voisi olla toisin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

skriko

Pokkus mistä mielestäsi tulee kutsumasi valmiiksi varakkaat. Minun mielestäni ne ovat niitä, jotka ovat syntyneet Erkoiksi, Seppälöiksi ,Enrotheiksi, Kivekkäiksi, Virkkusiksi yms. He pystyvät ostamaan sen auton ihan millä tavalla tahansa jasilti he voivat ostaa niitä osakkeita.

skriko

#149
Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 04.11.11 - klo:00:47
Ai minä asiantuntija? Lienet itse aika aasi, jos pidät minua asiantuntijana.

ps. onnea maksalaatikon kanssa. lidl:issä oli kuulemma tarjouksessa

Kiitoksia vain, mutta valitettavasti en pidä kyseisestä ruoasta. Eihän kai nyt kukaan käy Saksalaisessa kaupassa.
Taaskin olen Ram1:n kanssa samaa mieltä. Köyhän on ostettava käteisellä, koska hänellä ei ole varaa maksaa korkoja. Hänen on myös ostettava kalleinta ja parasta mitä rahalla saa, koska köyhällä ei ole varaa ostaa jatkuvasti, vaan hyödykkeiden on oltava laadukkaita ja pitkäikäisiä. Siis kalliita. ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy