Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Keke78

#1
Morjentes,

Mitens porukalla on mennyt öljyä iloisesti hörppivät tsi/tsfi-koneet läpi katsastuksen päästötesteistä, onko ollut ongelmia?

Tai ihan muuten vaan onko ollut ongelmia päästöjen kanssa tsi-koneiden kanssa ja jos on ollut niin missä on ollut vikaa?

Oma auto ajettu 60tkm ja eka katsastus perjantaina, hylky tuli että heilahti (1.4 tsi 132kw).

2000r/min päästöt: CO%: 3,1  HC PPM:439  O2:,06 CO2:12,7  LAMBDA: ,885

Itellä ei ole hajuakaan mitä noista arvoista voi päätellä vian suhteen, jos joku noista jotain tajuaa niin saa sivistää tolloa.
#2
Enpä oo koskaan vielä korjaillut kosmeettisia kolhuja autosta joten pakko udella että mitäköhän maksaa korjata pieni naarmu puskurin maalipinnassa noin suunnilleen? Puskuri taitaa olla muovia ja ei ole muuttanut muotoaan mitenkään joten pelkästään maalipinta pitäis saada kondikseen, mitä kustantaa?
#3
Navigointi / Rns-310 Ebaystä
12.06.11 - klo:14:16
Hellou...

Lyhyestä virsi kaunis: jos tilaan tällaisen http://cgi.ebay.co.uk/Volkswagen-navigation-RNS-310-VW-RNS310-MFD3-sat-nav-/230624962832?pt=UK_AudioTVElectronics_GPSSystems_GPSSystems&hash=item35b251a910 niin saanko sen toimimaan helposti perus swing-mankan tilalla?? Eikö tuo oo kuitenki sama laite ko se amundsen??

#4
Navigointi / Tempes GTx
19.05.11 - klo:22:34
Morjentes, onko kenelläkään kokemusta kyseisestä softasta (löytyy ainakins symbian s60 alustalle)?? Lähinnä tuo tarkkuus askarruttaa, onko tollaseen mitään luottamista. Softan tekijä mainostaa 2-3 % virhemarginaalia verrattuna pro-kellotusvehkeisiin mutta missä olosuhteissa ja kuinka monella satelliitilla. 

Mua on itseä vähän askarruttanu se et onko omassa pirssissä kaikki konit pilttuussa joten piruuttani ostin ton ja kävin vähän äsken testailemassa. Vähän liian optimistisilta tuntuvat tulokset näin ensituntumalta: eka veto 0-100km/h 6.8 sekuntia kostealla asfaltilla loivaan alamäkeen bussipysäkiltä lähtien eli joutu vähän kääntämään renkaitakin. Toinen veto samoin bussipysäkiltä suht tasamaalla 7.1 sekkaa. Molemmat luistonesto päällä ja ilman sen kummallisempia kikkailua, jalka vaan jarrulta kaasulle ja kaasu pohjaan.

Jos ajat on näin hyviä edellämainituissa olosuhteissa niin kaiken järjen mukaan kuivalla asflatilla, lievällä kiekkojen revityksellä lähdössä ja ilman luistonesto tosta pitäis lähtee helposti muutama kymmenys vielä pois ja sit oltaisiinki jo yli 0.5 sekkaa alle valmistajan ilmoittaman (fabia rs), onko realistista olettaa että vakio auto kiihtyy amatöörin hanskassa yli puoli sekkaan nopeammin kuin tehtaan ilmoitus. Miksi helvetissä mikään pulju alakanttiin noita ilmoittais kun tollasta pikkusporttia myydään juuri kiihtyvyydellä.

Missä siis vika, kellotusmenetelmässä vai autossa (positiivisessa mielessä) :-) 
#5
Noniin, ajelin ekat pitkät siivut tässä pääsiäsen aikaan tuolla uudella pirssillä (fabia rs combi) ja kun oli 1500 kilomeriä aikaa kikkailla + miettiä asioita niin aloin pohtiin / testailemaan et kumpi kuluttaa enemmän bensaa, cruise / vakionopeudensäädin vai oma ultimaattisen täsmällinen ja mäet ennakoiva lukkonilkka. Perstuntumaksi tuli että omalla maastomuotoihin sopeutuvalla säätelyllä ja sillä että antaa nopeuden hieman heitellä ala ja ylämäessä pääsee vähemmällä polttoaineen kulutuksella, voiks tää meikäläisen perstuntuma pitää paikkaansa?? Googlatessa tuli taas yhtä monta mielipidettä kun oli vastaajiakin ja mitään 'virallista' tietoa en mistään löytänyt.

Onko oma oikean jalan vakkari siis taloudellisempi jos pystyy antaa nopeuden vaihdella hieman mäissä (ei muuta liikennettä eikä kameroita) vai oliko se pelkkää väärää perstuntumaa. Jotenkin vaan tuntu et vakkari jotenkin pumppaa kokoajan eikä kulutus laske edes jyrkissä alamäissä tuonne 2-3 litran tuntumaan mihin sen oman jalan käytöllä saa vaälillä tippumaan. Ihan tasaisellakin näytti et kulutus oli 8-9 litraa ja omalla jalalla suunnilleen samissa nopeuksissa 7-8.
#6
Onko muilla ollu nuo DSG7 vaihteistot jotenkin 'kankeita' ekat kilometrit?? Musta tuntuu et tänä aamuna haettu oma pakasta vedetty faabio rs ei toimi lähellekkekkään yhtä sujuvasti voimalinjan osalta mitä alkuviikosta koeajettu n. 7k kilsaa ajettu yksilö. Onko noissa jotain uutuuden karheutta vai voiko kyse olla jostain hiukan eri versioista softassa / osissa. Esim. liikkeellelähdöt oli koeajoautolla paljon vähemmän nykäiseviä mitä tällä omalla ja muutenkin meno tuntui olevan jotenkin sähäkämpää vaihtojen osalta.

Tottakai oon ajellu paljon rauhallisemmin omalla mut silti jotenkin tuntuu et noi ei ois ihan yks yhteen ja koeajoauto oli parempi. Kertooks se jostain että tää mun faabio yrittää ryömittää paljon voimakkaammin (pitää painaa ihan kunnolla jarrua et pysyy paikallaan) paikallaan seisoessa d-asennolla mitä koejajoyksilö teki, voisko olla jotkut säädöt vituillaan kytkimissä.
#7
Skoda / Skoda Fabia rs combi
13.04.11 - klo:07:45
Njoo, tollanen tuli nyt ostettua. 2kk rekisterissä ollu ajamaton corrado red karvalakkivarustein, ihan vaan sen vuoksi että sellainen sattu paikallisen diilerin hallusta löytymään joten auton sai samantien 3-4kk odotuksen sijaan kohtalaisen ok alennuksella listahintaiseen verrattuna.

Sen verran täpinöissään tässä on ennen perjantaina tapahtuvaa luovutusta että unikaan ei näytä maistuvan kun iltavuoroviikolla herää tähän aikaan satuilemaan nettiin autoista.

Eilen ajelin liikkeen koeajoautolla reilun tunnin ainoat asiat mikä jäi vähän rassaamaan oli sisämelu ja paikaltaan lähtö. Sisämelulta odotin enemmän verrattuna 11v vanhaan entiseen autoon, se nyt ei mitenkään niin dramaattisesti ollu hiljaisempaa mitä vanhassa paskassakaan. Ja sit paikaltaan / melkein pysähdyksistä täyskiihdytys, ensin tuntuu että 2-4 sekuntiin ei tapahtu mitään ja vasta kun saadaan n.60km/h lasiin niin alkaa tapahtumaan. Saatto tosin olla pölyisen tien, paskan pidon, luiston eston ja meikäläisen osaamattomuuden vika ainakin osittain.

Muutama kysymyskin heräs... Saako tohon faabioon mitenkään muuten kuin perus auxin kautta kiinni ulkoista äänilähdettä (usb-tikku, mp3 soitin jne)??? Varusteluettelon mukaan mdi-liitin puuttuu joten nähtävästä joudutaan takaisin aikaan jossa pelataan cd-levyillä.

Toinen asia mikä jäi mietityttään oli tuo koiraverkko, sitäkään ei tietenkään ole ja liikkeen kautta maksaa 200 euroa + kestää ikuisuuden joten pihinä miehenä voisin asentaa jonkun sortin tarvikeverkonkin jos halvalla saa. Kysymys kuuluukin että saako?? Tekeekö mikään valmistaja jotain autokohtaisia verkkoja jotka saa siistisi asennettua faabioon vai meneekö se siihen motonetin 'one net fits all cars' viritelmään jota ei kehtaa laittaa Erkkikään uuteen autoon??
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy