Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Pumpeli

jostain olin muistaakseni lukevinani,että uusissa MY 19 TSI  RS:sissä,olis myös ainoastaan putki takana yhdelle puolelle,kuten TDI:ssä?! pitääkö paikkaansa?

splitxyz

#7381
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 26.08.18 - klo:17:46
jostain olin muistaakseni lukevinani,että uusissa MY 19 TSI  RS:sissä,olis myös ainoastaan putki takana yhdelle puolelle,kuten TDI:ssä?! pitääkö paikkaansa?

En tuosta varmuudella tiedä. Kuva mikä esitteli RS245 MY19 niin siinä ainakin oli vielä molemmat TSI koneelle. Sitä en tiennyt ettei manuaalia saa enää ollenkaan RS malliin, oli sitten bensa tai diesel. Uuden päästömittausnormin mukaan "tappavat" Golf GTI sekä RS TSI/TDI manuaalit alkaen 1.9. Seatista en tiedä.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Pumpeli

onko MY 18 mallissa sisävalot ledeinä vai hehkuina?,entä lämmitettävä ratti onko vakiona vai lisävarusteena?

BMF

#7383
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 27.08.18 - klo:21:52
onko MY 18 mallissa sisävalot ledeinä vai hehkuina?,entä lämmitettävä ratti onko vakiona vai lisävarusteena?

Sisävalot taitaa olla kellertävät hehkut edelleen ja rattilämmitys on ainakin omassa vakiona.

Motonetistä käyt hakemassa tukkupakkauksen näitä, värisävy on kivan valkoinen (ei sinertävä halpiskiinaledi): https://www.motonet.fi/fi/tuote/433114/Osram-LED-polttimopari-6000K-12V-W5W-T10-EI-TIELIIKENTEESEEN

Varmaan parempaa kamaa kuin tehtaalla asennetut ledit. Ei mitään häikkää ja jalkatilan valovoimakkuuden säädöt jne toimii loistavasti. Maksaa kyllä about 10 kertaisen summan kiinaledeihin verrattuna mutta nämä toimii takuuvarmasti vuosia ja kiinaledit alkaa välkkymään 6-12kk sisällä.

Kiinaledejä tullut vaihdeltua jo edeltävään ocuun sen verran moneen otteeseen että lopetin kokonaan niiden käytön ja hain "lähikaupasta" nuo osramit niin loppu turha häslääminen.

Takakonttiin kannattaa sitten harkita jotain järeämpää t10 ledipolttimoa.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

b1mpo

Noi on hyvät lamput. Itsellä yksi pari kun oli saatavuus silloin loppu. Sävy on just oikea.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Pumpeli

onko näissä FL räsissä vielä alkupään mallien tapaan,vakiona toi kaksipuoleinen tavaratilan matto,elu toisella puoken tekstiili ja tousella puolen kuminen?!

JJambs

Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Pumpeli

saako tähän FL räsään roiskeläppiä taakse?

BMF

Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: BMF - 08.09.18 - klo:12:55
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-17-Facelift-rear-mudflaps-original-Skoda-autoas

Taitaa olla vielä -20% ale

onko sulla noi paikoillaan? joku toisaalla kirjoitti,että FL räsään menis noi pre facen läpät..?!

BMF

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 08.09.18 - klo:13:02
onko sulla noi paikoillaan? joku toisaalla kirjoitti,että FL räsään menis noi pre facen läpät..?!

En ole asentanut / eikä ole varmuutta asiasta mutta tuolla sivulla on kyllä ollut yleensä aika hyvin kerrottu jos ei käy RS malliin jne. Kannattaa myös lähettää kyselyä tuonne superskodaan. Itselleni tuli vastaus arkipäivänä samana päivänä kun kysymyksen lähetin.

Minäkin muistelin että joku on nuita vanhoja läppiäkin asentanut onnistuneesti
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

s-mod

uskoisin että sopii! mutta jos ei niin mattoveitsi + 5min ja akkuporakone -2min Ja läpät on paikallaan max. 20min.

Itse väsäilin huomaamattomat etukuraläpät polo gti:hin 4 euron läppäkumista. Leikkaus, sovitus, asennus n.40min. No saishan noita liikkeestä (40e) mutta, kun nekään ei sovi ilman mattoveittä. Joten päätelmä "halvalla hyvä tulee", mutta, Itse kun tekee, tulee parempi ja halvempi! :'(
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 08.09.18 - klo:12:41
saako tähän FL räsään roiskeläppiä taakse?

tämä selvisikin tuolta englannin foorimilta,eli FL RS:sään sopii taakse normi ocuun tarkoitetut läpät ENNEN  faceliftiä!

JVR

Uusi RS haettu tänään ajoon. Defan 4A akkulaturille pitäisi löytää paikka, mihin tuo kannattaisi räsässä asentaa?
Ajossa RS TSI DSG Combi MY19 Rallye Green
ex. -14 1.4TSI Elegance Combi
ex. -10 1.4TSI Ambition Combi

Migo

Hei osaisiko joku antaa ihan faktatietoja näistä jäähdytinnesteistä?
Oli nesteet alle alarajan. No kävin motonetistä hakemassa tätä: https://m.motonet.fi/fi/tuote/609870?ajoneuvo=1968&vuosimalli=2018

Huomasin nyt jälkikäteen, että motonetistä ostettu on purppuraa ja paisuntasäiliössä oleva on pinkkiä.
Kysymys nyt kuulukin, että uskaltaako tuota motonetistä ostettua litkua laittaa sekaan, vai kannattaako tässä vielä etsiä jostain saman väristä? Ihan myös senkin takia, ettei tule mitään sanomista skodan puolelta jos/kun auto huoltoon menee ja muissa vikatilanteissa.

Sen verran nesteen taso ilmeisesti nousee moottorin käydessä, koska varoitusvaloa ei ole tullut, mutta olisihan tuota syytä lisätä.

Reneto

Onko tuosta naapurin ketjusta hyötyä? Aika sekavalta vaikuttaa..
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=1658.0
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

JJambs

G13 on näille oikea neste. Tuo pitäisi olla siis ihan oikeaa.
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Migo

Joo minunkin käsitykseni mukaan ihan oikea neste, mutta tuo värien ero vähän aiheuttaa epävarmuutta.

peksinaattori

Mulla on alkanu kiinnostaa bensa-rs,tekisi mieli kokeilla miten pitkään jaksaa pitää. Vuosimallia 13-14 lähinnä katellu.

Mitä kannattaisi ottaa huomioon, vikoja/ominaisuuksia yms?
Topicci on niin pitkä ettei ihan joka sivua ole jaksanut kahlata.


peped

Lainaus käyttäjältä: peksinaattori - 06.11.18 - klo:11:36
Mulla on alkanu kiinnostaa bensa-rs,tekisi mieli kokeilla miten pitkään jaksaa pitää. Vuosimallia 13-14 lähinnä katellu.

Mitä kannattaisi ottaa huomioon, vikoja/ominaisuuksia yms?
Topicci on niin pitkä ettei ihan joka sivua ole jaksanut kahlata.

Jos kohtuu kilometreillä niin eikai siinä sen kummempaa. DSG:llä jos ottaa niin kahtoa että ainakin öljyt DSG vaihettu.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

peksinaattori

Lainaus käyttäjältä: peped - 08.11.18 - klo:10:28
Jos kohtuu kilometreillä niin eikai siinä sen kummempaa. DSG:llä jos ottaa niin kahtoa että ainakin öljyt DSG vaihettu.

Jep kiitos. DSG.llä suunnittelin mut kattoo nyt. Ei oikein tahdo sopivaa löytyä.

voipa

Lainaus käyttäjältä: peksinaattori - 06.11.18 - klo:11:36
Mulla on alkanu kiinnostaa bensa-rs,tekisi mieli kokeilla miten pitkään jaksaa pitää. Vuosimallia 13-14 lähinnä katellu.
En tiedä onko RS- vai Octavia-spesifisiä ongelmia mutta mm. seuraavaa on omassa 2014-RS:ssä (ajettu 150tkm) tullut vastaan:
- suurentunut öljynkulutus: olen vaihtanut 15tkm välein öljyt mutta öljymäärän merkkivalo tuppaa syttymään ennen vaihtoa, viimeksi 4tkm jälkeen huollosta(!)
- aurauskulmat tuntuvat menevän pois säädöistään; näiden säätöhän ei joka pajalla onnistu, kun tutka pitää kalibroida
- auton satunnainen täristäminen 80-100km/h nopeuksissa; tästä oli oma keskustelunsa täällä
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: voipa - 09.11.18 - klo:08:14
E säätöhän ei joka pajalla onnistu, kun tutka pitää kalibroida


harvapa taitaa tota tutkaa kalibroida,eli säätö onnistuu joka pajalla..

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 09.11.18 - klo:11:41
harvapa taitaa tota tutkaa kalibroida,eli säätö onnistuu joka pajalla..

Ja jos vain aurauskulmat säädetään eikä taka-akseliin kosketa ei tarvii kalibroida tutkaa eikä kameraa. Jos kulkukulma muuttuu, sitten vaatii kalibroinnin, näyttää muuten pieleen.

Itse en jättäisi kalibroimatta, ovat kuitenkin turvallisuusvarusteita. Nimim. Pysäkillä olevaan bussiin reagoi ja veti liinat kiinni :)

voipa

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 09.11.18 - klo:13:39
Ja jos vain aurauskulmat säädetään eikä taka-akseliin kosketa ei tarvii kalibroida tutkaa eikä kameraa. Jos kulkukulma muuttuu, sitten vaatii kalibroinnin, näyttää muuten pieleen.
Nelipyöräsuuntauksen olen itse aina ottanut, kun tarvetta kuitenkin on.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

peped

Olisi aikeissa vaihtaa farkkuun ja yksi vaihtoehto on vaihtaa allekirjoituksen liftback RS -> farkku RS. Samalla miettinyt pitäisikö vaihtaa bensasta dieseliin, kun vuotuiset ajokilometrit on alkanut pyörimään siinä 20tkm nurkilla. Aika paljon tulee n. 10km/siivu ajoa duuniin (pääosa matkasta motaria, aikaa kuluu yleensä vain 10-15min) mutta toki pidempiäkin matkoja.

Millaisia (todellisia) kulutuslukemia on pre-facelift diesel RS:llä tullut? Olettaisin että kulutuksessa aika iso ero on dieselin hyväksi. Kyllähän tämä bensamalli kivasti syö etenkin näin talvikaudella taajama-/kaupunkiajossa. Matja-ajossahan pääsee ajotietokoneen perusteella hyvinkin kohtuullisesti, eli 80km/h rajoituksilla jopa alle 6l muistaakseni.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

JKurone

Lainaus käyttäjältä: peped - 01.03.19 - klo:11:04
Olisi aikeissa vaihtaa farkkuun ja yksi vaihtoehto on vaihtaa allekirjoituksen liftback RS -> farkku RS. Samalla miettinyt pitäisikö vaihtaa bensasta dieseliin, kun vuotuiset ajokilometrit on alkanut pyörimään siinä 20tkm nurkilla. Aika paljon tulee n. 10km/siivu ajoa duuniin (pääosa matkasta motaria, aikaa kuluu yleensä vain 10-15min) mutta toki pidempiäkin matkoja.

Millaisia (todellisia) kulutuslukemia on pre-facelift diesel RS:llä tullut? Olettaisin että kulutuksessa aika iso ero on dieselin hyväksi. Kyllähän tämä bensamalli kivasti syö etenkin näin talvikaudella taajama-/kaupunkiajossa. Matja-ajossahan pääsee ajotietokoneen perusteella hyvinkin kohtuullisesti, eli 80km/h rajoituksilla jopa alle 6l muistaakseni.

Itsellä nyt 2014 farkku dieseli dsg ollu 2tkm alla ja kulutus on mitattuna 6.28l/100km. Työmatkaa ei ole kuin ~7km/suunta (säteilylämmitin, ei webastoa -> melkein kylmällä koneella työmatkat) ja pari kertaa kk tulee Helsinki-Kouvola väliä sahattua.
Matkassa mennyt pienimmillään nyt 4.5l/100km tietokoneen mukaan joka heittää sen pari desiä.
Skoda Octavia RS 2.0TDI DSG -14

Petunet

MY17 TDI 4x4 DSG keskikulutus näyttää olevan 6.8l/100km.
On Webasto ja sitä käytetään.

Pienin kulutus tankillisella 5.4l/100km.
Kulutus mitattu tankkauksista, ajotietokone näytti reilu puoli litraa liian vähän ennen kalibrointia.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

JS-Tuning

MY16 matka-ajossa sinne reilun 5litran tuntumaan.
Työajossa 22km suuntaansa ja webastoa käytellen vie melkein 10l/100km  ;D

peped

Kulutushommiin liittyen; tankkaatteko bensa RS:ään 95 vai 98? Jos 98, niin oletteko huomanneet kulutuksen aidosti tippuneen tai moottorin käyttäytyneen jollain tapaan mehevämmin?
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy