Adaptiivinen vakkari

Aloittaja petrisa, 02.02.24 - klo:19:03

« edellinen - seuraava »

petrisa

Ilmeisesti ei pysty vaihtamaan mitenkään adaptiivista vakkaria perinteiseksi. Mistään valikoista en ole löytänyt ko. asetusta.

Ongelmahan on se, että eilenkin alkoi yllättäen ajomatkan aikana satamaan lunta. Lämpötila oli lähellä nollaa vain aste pari pakkasen puolella. Eipä kestänyt aikaakaan, kun tuli ilmoitus, ettei ACC ole käytössä tutkan näkymän (ei näe) vuoksi.

Tämän jälkeen ei vakkari toimi mitenkään ja on todella ikävä ajaa pitempää matkaa. Pitäisi pysähtyä johonkn putsaamaan tutka. Luultavasti se olisi kuitenkin tukossa heti kohta uudestaan. Tässä tilanteessa olisi ihan perinteinen vakkari paikallaan.

Tämä on tietenkin joku turvallisuus juttu, ettei kuljettajan, joka on tottunut adaptiiviseen vakakriin, anneta ajaa perinteisellä vakkarilla missään olosuhteissa. Kuulin vain jostain huhun, että jotenkin tätä ACC vakkarin toimintoa voisi muuttaa.


Jacce75

Pystyy vaihtamaan ja pystyy jopa lisäämään normivakkarin adaptiivisen rinnalle. Toimenpide vaatii koodauksen testerillä. Otahan yhteyttä niin hoidetaan asia kuntoon.
Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

M_M

Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 02.02.24 - klo:21:40Pystyy vaihtamaan ja pystyy jopa lisäämään normivakkarin adaptiivisen rinnalle.

Oikeastiko? Kolmos-octaviaan? Uudemmassa kalustossa kyllä, mutta eka kerta kun kuulen että onnistuisi näissäkin. Kerro nyt ihmeessä tyhmemmille miten se tapahtuu.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: M_M - 04.02.24 - klo:18:37Oikeastiko? Kolmos-octaviaan? Uudemmassa kalustossa kyllä, mutta eka kerta kun kuulen että onnistuisi näissäkin. Kerro nyt ihmeessä tyhmemmille miten se tapahtuu.
Tarkennettakoon tässä nyt vielä että tämä koodaus vaatii 3Q0 tutkan. Octavia III on tehty myös 5Q0 tutkalla josta puuttuu tämä toiminto kokonaan koska bytejä vain 9.

ECU 13 > Coding > Byte 24 > ruksi kohtaan bit 4 ("Cruise_control_mode")

En ota mitään vastuuta tästä koodauksesta aiheutuneista mahdollisista vahingoista. Ainoastaan jos teen sen itse jollekkin, otan tietenkin täyden vastuun.
Yleensä en jakele näitä koodausohjeita julkisesti juurikin yllä olevan syyn takia.
Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 04.02.24 - klo:20:52Tarkennettakoon tässä nyt vielä että tämä koodaus vaatii 3Q0 tutkan. Octavia III on tehty myös 5Q0 tutkalla josta puuttuu tämä toiminto kokonaan koska bytejä vain 9. Tämä alla oleva koodaus siis lisää normivakkarin valikkoon.

ECU 13 > Coding > Byte 24 > ruksi kohtaan bit 4 ("Cruise_control_mode")

En ota mitään vastuuta tästä koodauksesta aiheutuneista mahdollisista vahingoista. Ainoastaan jos teen sen itse jollekkin, otan tietenkin täyden vastuun.
Yleensä en jakele näitä koodausohjeita julkisesti juurikin yllä olevan syyn takia.
Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

M_M

Kiitos, näin pelkäsinkin ettei se kaikissa ole mahdollista mitenkään.

Luulisi kyllä olevan kaikille selvää, että se on aina ihan kokeilijan omalla vastuulla jos jotain muutoksia tekee.  ;D
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 04.02.24 - klo:20:52Tarkennettakoon tässä nyt vielä että tämä koodaus vaatii 3Q0 tutkan. Octavia III on tehty myös 5Q0 tutkalla josta puuttuu tämä toiminto kokonaan koska bytejä vain 9.

Minulla on 2014 käyttöönotettu, MY2015 RS Ocu. Näyttää olevan tutkan Hardwarenumero 5Q090...
Missähän vuosimalleissa olisi tuota 3Q0 tutkaa käytetty?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

petrisa

Tällaisen koodauksen jos tekee, niin miten vakkari vaihtaa ACC- toiminnosta perinteiseen ja takaisin?

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 04.02.24 - klo:20:52Tarkennettakoon tässä nyt vielä että tämä koodaus vaatii 3Q0 tutkan. Octavia III on tehty myös 5Q0 tutkalla josta puuttuu tämä toiminto kokonaan koska bytejä vain 9.

ECU 13 > Coding > Byte 24 > ruksi kohtaan bit 4 ("Cruise_control_mode")

En ota mitään vastuuta tästä koodauksesta aiheutuneista mahdollisista vahingoista. Ainoastaan jos teen sen itse jollekkin, otan tietenkin täyden vastuun.
Yleensä en jakele näitä koodausohjeita julkisesti juurikin yllä olevan syyn takia.
3Q0 907 572 B tutkassa on koodauksessa vain 12 tavua (bytet 0...11). Onko jossain versiossa noin monta tavua?

Address 13: Auto Dist. Reg (J428)       Labels:| 3Q0-907-572.clb
   Part No SW: 3Q0 907 572 B    HW: 3Q0 907 572 B
   Component: ACC BOSCH MQB H04 0192 
   Coding: 3200678A51FFC428949C804D

M_M

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 04.02.24 - klo:23:573Q0 907 572 B tutkassa on koodauksessa vain 12 tavua (bytet 0...11). Onko jossain versiossa noin monta tavua?

Ei ole ainakaan omiin arkistoihin tarttunut yhtäkään. Joissakin loppupään tuotannon autoissa taitaa olla 5Q0 tutka jonka koodauksesta löytyy tavu 24 mutta yhtään 3Q0 tutkaa en ole nähnyt.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Jacce75

Korjaus edelliseen viestiini -> 3QF alkuiset tutkat eikä 3Q0.
Katselin logejani ja löytyi siis myös 5Q0 alkuinen tutka jossa 24 byteä josta tässä ketjussa jo mainittiinkin. Eli siis kaikkiin 24 byteä omaavissa tutkissa onnistuu tuo normivakkarin koodaus rinnalle.

5Q0907572G H10 24 byte
5Q0907572A H03 6 byte
3QF907572  H10 24 byte





Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Daatta

Jos autossa pystyy vaihtamaan ACC:n nopeudenrajoittimeen, niin köyhän miehen cruise onnistuu ilman koodauksiakin. Nopeudenrajoittimelle määritellään maksiminopeus ja sitten vaan ajellaan "kaasu pohjassa".
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

petrisa

Mulla näyttää olevan 5Q0 907 572 K tutka. Siinä oli 6 byteä. Eipä siis onnistu tuo koodaus. Harmi  :'(

ukormi

Lainaus käyttäjältä: petrisa - 05.02.24 - klo:23:28Mulla näyttää olevan 5Q0 907 572 K tutka. Siinä oli 6 byteä. Eipä siis onnistu tuo koodaus. Harmi  :'(
Minulla on 5Q0 907 572D. Sama juttu näyttää olevan.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy