Polttoainetoiminen lisälämmitin (osana Comfort-pakettia)

Aloittaja McInen, 26.10.16 - klo:12:16

« edellinen - seuraava »

peedu

Olisko mitään vinkkiä, miten tuon pa-lisälämmittimen toimintamoodin (pelkkä sisätilan lämmitys vs. sisätila+moottori) voisi todeta kotikonstein? Jos myös moottori lämpenee, niin lämpeneekö konehuoneen puolella esim joku jäähdytysvesiletku tms.?
Audi A4 Avant B9
Golf GTE
--------------------------------------

stenu

Muutaman asteen pakkasella pitäisi olla puolen tunnin lämmityksen jälkeen neljä palkkia jäähdytysnesteen lämpömittarissa, jos on koodattu lämmittämään myös moottoria. Tehdasasetuksilla ei ole.
MY2017 Audi A4 2.0TFSI 185kW sedan

jlindstrom

^ei muuten ole, ainakaan omassa disukassa.

Mutta siitä kun täräyttää auton tulille, niin lähtee hehkuttamatta käyntiin ja ajossa moottorin lämmöt sitten nousee huomattavan nopeasti.

Noihin softaongelmiin, tuolla aiemmin ketjussa joku mainitsi että log out/log in pelastaa jumitusloopilta. Kärkivinkki, tuo toimii! Ja on ainakin hieman nopeampi kuin softan uudelleen asentaminen, mikä taas viime aikoina ei edes auttanut.

Nyt siis aamun protokolla on: lämppäri päälle, log out, login ja statuksen tsekkaus -> 100% toistaiseki lämppäri kuitenkin mennyt päälle.

stenu

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 19.12.16 - klo:09:07
^ei muuten ole, ainakaan omassa disukassa.

Mutta siitä kun täräyttää auton tulille, niin lähtee hehkuttamatta käyntiin ja ajossa moottorin lämmöt sitten nousee huomattavan nopeasti.


Noin se minullakin toimi ennen koodausta.
MY2017 Audi A4 2.0TFSI 185kW sedan

jlindstrom

Ja mulla sekä ennen että jälkeen koodauksen.. koodauksen jälkeen kone kuitenkin lämpiää selvästi nopeammin eli lämpötolpat nousee jo alle kilsan ajossa muutamia pykäliä.

mmh

Nyt näytti AppleStoressa olevan sovelluspäivitys tyrkyllä, joka korjaisi (pitäisi korjata aux heat ongelma)....

msuomal


roadrunner

juu ihan yhtä paljon pyörittää tyhjää kuin ennenkin  >:(
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

jlindstrom

Sama vika rahikaisella.. edelleen vaati log off/login rumbaa että hommat pelittää

msuomal

Jännä, mä päivityksen jälkeen kerran kirjauduin ulos-sisään ja nyt on toiminu seitsemän käyttökertaa putkeen ongelmitta. Kumma bugi systeemissä, kun selvästi eivät saa juurisyytä rajattua ja toimii eri käyttäjille eri tavalla.

mmh

Näköjään Stömsö ei ole Saksassa... Siellä on toki se iso kylä nimeltä Ausfahrt (sinne on hirveästi niitä kyltttejä motareilta).

Kysynpähän vielä, että onko teillä joilla homma "sutii" omenapuhelimet? Mietin että voiko olla app-ongelma, jos siinä käynnistysviestin lähetyksen yhteydessä menee jokin sovelluksen osa kaniin ja jää siksi luuppiin. Aika kaukaa haettua, mutta niinhän on joulupukkikin.

Hyvät joulut!

mi16

Lainaus käyttäjältä: mmh - 24.12.16 - klo:10:47
Näköjään Stömsö ei ole Saksassa... Siellä on toki se iso kylä nimeltä Ausfahrt (sinne on hirveästi niitä kyltttejä motareilta).

Kysynpähän vielä, että onko teillä joilla homma "sutii" omenapuhelimet? Mietin että voiko olla app-ongelma, jos siinä käynnistysviestin lähetyksen yhteydessä menee jokin sovelluksen osa kaniin ja jää siksi luuppiin. Aika kaukaa haettua, mutta niinhän on joulupukkikin.

Hyvät joulut!

kyllä mulla toimii siten aina, että lämmitin lähtee päälle, joskus joutuu painamaan asetusruudun oikeasta yläkulmasta päivitysmerkkiä jotta ruudulle tulee tilanne näkyviin, tämä vois johtua huonosta verkosta jolloin joku aikamääre täyttyy. Puhelin on Samsung S6

tpu

Minullakin on päivityksen jälkeen toiminut joka kerta. Tosin kun lämmittimen laittaa päälle, niin se rulla saattaa pyöriä melkeinpä minuutin, ennenkuin katoaa, mutta ei ole jäänyt siis jumiin. Ja iPhone versio kyseessä.

rami

Itse käytän Webaa mukana tulleella kaukosäätimellä eikä mitään ongelmaa ole ollut kertaakaan :D

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: rami - 25.12.16 - klo:11:00
Itse käytän Webaa mukana tulleella kaukosäätimellä eikä mitään ongelmaa ole ollut kertaakaan :D

Tuohan toimii kuin Buicki, mutta:

- ikävän kokoinen klunssi pitää mukana
- töissä ei kantomatka riitä, eikä monasti muuallakaan

Toimiessaan tuo puhelinohjaus on vaan pirusti miellyttävämpi käyttää.

rami

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 25.12.16 - klo:20:49
Tuohan toimii kuin Buicki, mutta:

- ikävän kokoinen klunssi pitää mukana
- töissä ei kantomatka riitä, eikä monasti muuallakaan

Toimiessaan tuo puhelinohjaus on vaan pirusti miellyttävämpi käyttää.

Niinpä..... Toimiessaan kiva käyttää.
Ihan kuin entisen miehen moottorisaha "on hyvä saha kun vaan lähtisi käymään".
Ei ole tuon Weban kake kyllä tuntunut epämiellyttävälle taskussa.

jlindstrom

Kyllähän weba aina tulille lähtee puhelimella. Ainoa toimimattomuus on statuksen varmistaminen, milä vaatii sen log off/log in rutiinin. Eli siinä mielessä en nyt ihan entisen miehen sahaan vertaisi.

Kyse siis enimmäkseen käyttöliittymän epämukavuudesta. Kaken kantaman/klunssin taskussa pitämisen lasken itse suuremmaksi epämukavuudeksi kuin tuon 15 sekunnin ylimääräisen jumpan softalla. Siinä ajassa en töissä edes kävelisi vielä kaken kantaman sisälle autosta..

mmh

Kyllähän tuo nyt näyttää pelittävän. Mielenkiintoinen huomio oli että auton ollessa käynnissä webastoa ei saanut sammutettua appsista (puhelimella).

rami

Mun mielestä jos nuo systeemit pelaa oikein omalla kakella niin OK.
Muilla systeemeillä jos on ongelmia niin en syyttäisi kyllä autoa siinä tapauksessa. Nää ongelmat kerääntyy pitkälti nuihin muihin sydeemeihin kuin oomaan kakekeen. Vikoja saattaa olla silloin käyttäjissä tai systeemit sopimattomia keskenään ja PISTE. ;)

Mjkarhu

Jaa. Nyt kaikilla on sama vika ja ollut pidemmän aikaa. Kyllä se vaan niin on, että kun rahalla maksaa, niin pitäisi saada jotain. Ja ei Audikaan tästä eri mieltä ole, kyllä se vika on heidän vastaalluun ollut.

mmh

Webaston etäohjauksen ongelmat ovat liittyneet älypuhelinsovellukseen, jossa ilmeisesti on ollut palvelinpään ongelmaa. Tämä kaikki on Audin tekemää, tai pikemminkin teetättämää, softaa. Sitä voisi kuvitella digitaalisena kauko-ohjaimena. Komppaan tässä Mjkarhua eli kyllä palvelu tai sovellus pitää saada kuntoon varsinkin, kun siitä pitää maksaa.   

tpu

Vieläkö jollakin jumii tämän uusimman applikaatiopäivityksen jälkeen? Minulla on sen jälkeen toiminut joka kerta, tosin vaihtelee 10-60 sek välillä ennenkuin ruutu palautuu ns. normaaliin tilaan. Mutta ei jää ikuisiksi ajoiksi pyörimään eikä vaadi enää ulos/sisäänkirjautumista.

msuomal

Lainaus käyttäjältä: tpu - 27.12.16 - klo:14:25
Vieläkö jollakin jumii tämän uusimman applikaatiopäivityksen jälkeen? Minulla on sen jälkeen toiminut joka kerta, tosin vaihtelee 10-60 sek välillä ennenkuin ruutu palautuu ns. normaaliin tilaan. Mutta ei jää ikuisiksi ajoiksi pyörimään eikä vaadi enää ulos/sisäänkirjautumista.
Hyvin on toiminu iPhonella. Apple watch apps toimii myös ja näyttää paljonko aikaa jäljellä lämmityksessä. Sillä ei kuitenkaan saa käynnistettyä lämmitintä vaikka se oliskin über kätevää. En ainakaan ole keksinyt miten se lähtisi päälle. Watchilla saa lukkoon ja auki, joten eiköhän tuo lämmityksen käynnistys siihen joskus tule.

msuomal

Mitenkäs nyt muilla on oikeilla pakkasilla toiminut tuo lämmitin (kyseessä 2.0TDI kone)? Mulla on luovutushuollossa koodailtu lämmittämään myös moottoria, pakkasta oli aamulla 20 astetta ja lämmitin pyöri 30 minuuttia. Autoon sisään mennessä ei ollut kylmä eikä lämmin. Auto lähti käyntiin välittömästi nappia painaessa, ei siis hehkutusta, ohjaamo alkoi lämpiämään kohtuullisen nopeasti, mutta moottorin lämpö pysyi yhdessä pykälässä melko pitkään, kunnes pääsi 80km/h tielle ja nousi nopeasti neljään pykälään. Alkuun moottorin ääni oli ekoilla kaasutuksilla selkeästi hieman karkeampi, mutta ei mitenkään tuskainen. Kokonaisuutena ihan mukava ja tarpeeksi lämmin pakkasaamun lähtö. Joskus olen kylmäkäynnistänyt pikkupakkasilla ja silloin se näyttää ruudussa tekstiä suuntaan: "Käynnistellään moottoria. Odotahan hetki." Olen nyt tulkinnut, että lämmitin kyllä lämmittää myös moottoria ihan kohtuu hyvin.

jlindstrom

Hyvin on nyt softa toiminut, tosin samoin kuin yllä viivettä on jonkin verran. Pääasia kuitenkin ettei jää jumittamaan.

Lämppäri ja auto on toiminut pakkasilla erinomaisesti. Eilen -17C pakkasilla ~30min lämmityksellä sen verran lämmin että heitin takin suoraan takapenkille. Lämmöt nousi ripeästi kun lämppäri paukutti ajon aikana myös alkumatkasta.

Iso muutos vanhaan B8.5:seen 130kw disukalla missä lämpömittari ei olisi näillä keleillä hievahtanutkaan.. susirumilla maskisuojilla sentään jonkin verran.

Mjkarhu

Aamulla ei lähtenyt käyntiin, vaan antoi technical erroria. Yritin useamman kerran, aina sama vastaus

Kinneri

Nyt on minunkin pirssiin koodattu moottorin lämmitys lisälämppärillä - oli jäänyt jostain syystä luovutushuollossa tekemättä.
Mitens oliko muilla merkintä huoltotositteessa, että merkkihuolto ei vastaa koodauksen jälkeen mahdollisesti ilmenevistä käynnistymisongelmista?

Jotenkin tuli "rikollinen" olo, että haluaa lisälämppärin lämmittävän moottoriakin. Olen aina ollut siinä uskossa, että lisälämppärit lämmittävät ensin moottorin ja sitten sisätilat. Tätä pelkän kabiinin lämmitystä on kait turha perustella millään ekoilulla, joten mistähän tuossa on kyse?

Mjkarhu

Oisko siitä et moottorin lämmittämiselle ei ole tarvetta ja näin ollen kabiini lämpenee nopeammin?

Kinneri

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 12.01.17 - klo:20:29
Oisko siitä et moottorin lämmittämiselle ei ole tarvetta ja näin ollen kabiini lämpenee nopeammin?
Tuossa on varmaan maakohtaisia eroja, mutta uskoisin täällä pohjoisessa juuri olevan tarvetta moottorin lämmitykselle. Jos moottori on riittävän lämmin, niin lämpöä riittänee myös kabiinin puolelle. 

McInen

Ketjun aloittajana haluan aluksi kiittää kaikkia vastanneita.
En ottanut kännykkäohjausta ja hyvä niin, en silläbtekisi yhtikäs mitään; Kaukosäädin toimii sekä kotona että töissä juuri niin kuin haluan. Vaikka kaukosäädin on iso murikka, en vaihtaisi ikinä Webaston pienempään malliin koska haluan säätää kaukostavsekä ajastinta että välittömän käynnistyksen käyttöaikaa.

Autolla on ikää vasta pari viikkoa mutta tähän osui jo melko napakat pakkaset myös täällä etelässä. Enimmillään taisin lämmittää 40min mutta vain aika näyttää, miten akku kestää ilman ulkoista laturia. Kun lämpötila nousi ja samalla lyhensin lämmitysaikaa jopa 10 minuuttiin, auto ryhtyi työmatkalla käyttämään "intelligent coasting" -toimintoa. Tulkitsin tämän niin, että 40min lämmityksen jälkeen akku ei ollut täynnä joten moottorijarrun yhteydessä ladattiin niin paljon kuin mahdollista. 10min lämmityksen jälkeen akku oli nopeasti täynnä, joten voitiin siirtyä coastaamaan. Lämmityksen lisäksi toki kylmyys hidastaa latausta.

Olisi kiva saada koodattua tähän akkumonitori näkyviin kuten B8:ssa oli. Silloin olisi helppo seurata edes suunnilleen, missä varaustilassa akku on kun parkkeeraa auton. B8:ssa näyttö oli 0-100% ja käsittääkseni yritti kertoa, minkälainen valmius autolla on startata. Vaiikka mitään oireita ei ollutkaan, iskin CTEC:n kiinni jos kotipihaan tullessa monitori näytti yhä 30%. Tämä siis ilman pa-toimista lisälämmitintä, lämppärin kanssa tilanne lie vielä kriittisempi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy