Dacia

Aloittaja makkis, 29.12.09 - klo:20:58

« edellinen - seuraava »

jf

Rellun tekniikkaa sopivasti valikoituna.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Arcca

Duster on esillä Geneve:ssä, ei todellakaan hullumman oloinen peli.
Hinnat tulevat olemaan Suomessa nelivetoisena 19-23 te varusteista ja koneesta riippuen, saanee varmasti jonkinlaisen suosion jos sisätilat ei ole ihan kuraa. Dieseleihin saa ESP:n. Takuuta 3 vuotta.

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Arcca

#62
Dusterin hinnoista tällaista tietoa. Kuka hommaa ensimmäisen? Nelivetohan on sitten tuossa Qashqaista otettua. Tuolla hinnalla voisi povata jopa jonkinlaista menestystä.

Toissapäivänä tuli bongattua liikenteestä omalla kohdalla ensimmäinen Dacia, oli Sandero ja Autosalvan ilmainen sijaisauto. Mahtaa Volvo omistajan ilme olla näkemisen arvoinen kun pitää Daciaan hypätä :D
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

VAG!

#63
aa

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 18.04.10 - klo:09:49
On kyllä rehellisen halpa. Jos on todellista tarvetta nelikolle ja isommalle maavaralle, mutta budjetti ei uutena salli tunnetumpia merkkejä, niin on varmasti houkutteleva vaihtoehto.

Joo. Jos uuden haluaa niin edullinen tuo on. Käytettyjä sitten alkaa saamaan jotain muitakin tuolla hintaa. Mitään maasturin ökyilyarvoa ei sitten Dacialla enää saakaan, mutta ei saa millään Kialla tai Nissan Qashqaillakaan. Se kun on monelle citymaasturikuskille oleellista.

VAG!

#65
aa

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 18.04.10 - klo:12:00
Vaikka tuon 17 000 euroa käyttäisi käytettyyn katumaasturiin, niin eipä sillä summalla kovin paljon saksalaista ökyä vielä saa.

No ei. Jonkun noin 100000km jaetun Land Roverin Freelanderin kyllä saa. Eihän se mikään öky ole, mutta maasturi.

VAG!

#67
aa

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 18.04.10 - klo:12:13
Satku ajettu Land Rover vaatii kyllä huomattavasti enemmän pelimannihenkeä, kuin uusi takuunalainen ;)

Ilman muuta. Mutta on ainakin perinteinen maasturimerkki. Muut vaihtoehdot 2000-luvulta tuossa hintaluokassa taitavat olla lähinnä sitten puikoilla syövien tekeleitä ja on niilläkin se 100000 ajettu. Varmaan yhä luotettavaa tekniikkaa, mutta eivät nekään mitään kerskamaastureita ole. Sitten on myös Jeepit. Katu-uskottavuutta ei taida saada kuin Grand Cherokeella (ja sillä kyllä saa), mutta lukemia matkamittarissa on jo ihan eri lailla. Ja vaatii taas harrastuneisuutta. Sama homma Volvon XC70:n kohdalla.

Sen Yetin täytyisi maksaa 20000 niin kauppa kävisi.

VAG!

#69
aa

JeanC

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 18.04.10 - klo:12:11
Land Roverin Freelanderin kyllä saa. Eihän se mikään öky ole, mutta maasturi.
Citymaasturi

DowNtimE

Tänään näin aamulla ihan livenä tuommoisen Loganin. Hyi helvetti minkä näköinen mikälie olikaan.

Marko

Duster laitettu tiistaina tilaukseen dieseli koneella :)
Ei todellakaan mikään öky,mutta ei tässä mitään jatketta tarvitakkaan.
Oli kyllä muuten kiva ajaa.
Joulukuun puolessa välissä pitäisi saada 8)

En mä päässyt oikein sinuiksi ton Skodan kanssa >:(

Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

preriasusi

Onnitelut autovalinnalle Marko!

Duster olisi vaihtoehto myös meidän Leonin seuraajaksi.

Tuleeko Duster nelivedolla?

Seat Leon

tarzi

Hmm skodan vaihto daciaan  :o

Toivottavasti vastaa Dacia odotuksia... Myös talvella ja huonolla kelillä ajettaessa yms..  :-\

Onnea valitsemallanne tiellä, pidä meidät ajantasalla, tiedä vaikka yllättyis positiivisesti autosta  :)
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

ConD

Hmm.. mielenkiintoinen topikki johon täytynee varmaan omakin panos antaa.

Kesällä töissä ollessa tuli tekstari, jossa kutsuttiin koeajamaan Daciaa paikalliselle jälleenmyyjälle. Olin ensin et "Ei helv*", mutta sitten "No miksi ei?". Tilasin ajan joka oli tyyliin, tule heti kun joudat. :)

Eikai siinä, ajattelin että käyn tota tilamallia Logan MCV:tä ajeleen kun oli jo kesällä ajatus että autoa uusin jollain aikataululla isompaan, ja tieto harvon lisää tuskaa pidemmäksi aikaa. Noh... silloisella Golfilla karautin Rinta-Joupille, ja Logani ajoon.

Hetki ihmettelyä kun lämmintä oli mustassa autossa ns. riittävästi. Räppänät auki ihmeteltiin hetki myyjän kans pirssiä kun kylmäkone koitti muhvia sisätiloja viileeksi. Sitte ei muutako ajeleen. Taajamassa tuo meni siinä missä mikä tahansa muukin auto, kun heitti romukoppaan ajatuksen että ajaa uudella "halvalla" autolla. Vilkun ääni ärsytti, moottorin ääni oli hassu, eikä ilmastointi kesän helteellä jaksanut puhaltaa riittävän kylmää Golfin Climaan verrattuna.  :)

Sit moottoritielle pikku pätkä. Ei stna... 110km/h, ja kierroksia reilu 3000. Ihan hirveää huutoa. Ei tuota autoa ollut tehty nuihin nopeuksiin. Ei sillä, hyvin se eteenpäin silti kulki mutta matkantekoon valitsisin toisen auton. Taas parkkiin, nyt ilman automyyjää potkimaan renkaita. Moottoritien varren huoltsikalla pari liftariaki hihitteli meikälle ko karautin matkaan. Ilman valoja... tossa mitää ajovalomuistia ollu.

Ajelin takasin autokauppaan kokemuksen rikkaampana. Ikinä en Daciaa osta, jos taso pysyy tuollaisena. Itselle tärkeitä varusteita tosta "paremman pään" Loganista puuttui, eikä niitä siihen saa rahallakaan. Laadun tuntu oli mitä oli 10v vanhaan Golfiinkin verrattuna, saatika uudempaan käytettyyn.

Mitäs sitten.. Automyyjän kanssa vielä poristiin tovi, ja ilmoitin ettei oo mun auto vielä ja kiitin koeajosta. Kuulemma suomessa myydään auto vakiona soittimella ja kylmäkoneella ellei asiakas välttämättä muuta halua, eli niitä hieman varustellaan hinnat alkaen tasosta. Automyyjä heitti vielä, että ei kannata ajatella mistä 17kâ,¬:lla jää Daciassa esim Logan MCV:n osalta paitsi, vaan miettiä kuinka paljon siinä saa. Joillekin se uusi auto on tärkeempi saaha halvalla, joten paikkansa nuillakin on.

Toivottavasti Marko tykkää Dusterista. Se olisi ollut itselläkin koeajon kohteena jos olisi maassa ollut nuita vielä tuolloin.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Marko - 16.09.10 - klo:21:09
Duster laitettu tiistaina tilaukseen dieseli koneella :)
Ei todellakaan mikään öky,mutta ei tässä mitään jatketta tarvitakkaan.
Oli kyllä muuten kiva ajaa.
Joulukuun puolessa välissä pitäisi saada 8)

En mä päässyt oikein sinuiksi ton Skodan kanssa >:(


Toivottavasti kirjoittelet sitten kokemuksia kun auton saat, olisi mielenkiintoista lukea ja nähdä pari kuvaakin.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Peeveli

Tuo diesel-Duster on malliston kiintoisin versio. Ihmeen hyvän näköinen, sellainen "äijämäinen" look. Tuulilasin kestotestissä ja Auto Bildin vastaavassa Logania moitittiin ilmastoinnin riittämättömyydestä tosikuumilla keleillä, kompura lie alimitoitettu. Vähillä häiriöillä ainakin Auto Bildin satatonnia meni, Tuulilasinkaan vastaavassa ei liene isompaa ollut.

Marko

Lainaus käyttäjältä: preriasusi - 16.09.10 - klo:21:43
Onnitelut autovalinnalle Marko!

Duster olisi vaihtoehto myös meidän Leonin seuraajaksi.

Tuleeko Duster nelivedolla?



Nelivedolla tulee,kuuluu mun mielestä tommoseen autoon ;D
Fabiahan mulla nyt oli 1.9 koneella tämän kesän.
En pidä noista Fabian ylipitkistä välityksistä,rengasprofiili on myös karmea,kun sorateitä joutuu ajelemaan.
Lisäksi tuo näkyvyys ei ole järin hyvä autosta ulos,korkean vyötärölinjan takia.

Dusterissa erittäin lyhyet välitykset,voi lähteä joskus vaikka kakkosella.
Vanteiden ympärillä on vielä kumiakin ;D ja näkyvyys ulos paljon parempi kuin Fabiassa.
Ainoastaan tuo Renaultin kone tuossa pikkasen askarruttaa ::),kun on noihin Volkkareitten ja Mersujen koneiden kestävyyteen ollut jokseenkin tyytyväinen.
Mutta huomattavasti sivistyneemmin kyllä tuntui tuo Dci käyttäytyvän koeajossa,kuin tuo Fabian Pd.









Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Marko - 17.09.10 - klo:13:06
Ainoastaan tuo Renaultin kone tuossa pikkasen askarruttaa ::),kun on noihin Volkkareitten ja Mersujen koneiden kestävyyteen ollut jokseenkin tyytyväinen.

Onko tuosta koneesta ollut käyttäjille harmia? Arvosteluissahan sitä ei ole kuin kehuttu, mutta niissä ei tietysti nuo pidemmän omistusajan ongelmat yleensä tule ilmi.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Marko

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 17.09.10 - klo:13:20
Onko tuosta koneesta ollut käyttäjille harmia? Arvosteluissahan sitä ei ole kuin kehuttu, mutta niissä ei tietysti nuo pidemmän omistusajan ongelmat yleensä tule ilmi.

No sittenhän ei tarvi varmaan tuota myllyä sen enemmän ajatella.
En ole Noiden Renun koneiden arvosteluja juurikaan lukenut,kun olen kuvitellut pysyväni erossa noista ranskalaisista :-\
Aika pieni kulutus noissa kaiketi taitaa olla,tuossa Dusterissakin keskikulutus näyttäisi olevan 5,6l/100km.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Antza

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 17.09.10 - klo:08:22
Tuulilasin kestotestissä ja Auto Bildin vastaavassa Logania moitittiin ilmastoinnin riittämättömyydestä tosikuumilla keleillä, kompura lie alimitoitettu.
Vai oliko niin että ongelma olisi ollut (myös?) huonossa sisäilmankierrossa..? Kun jostain (Tuulilasi?) tästä luin ja mieleen jäi myös että talvella oli ollut huurtumisongelmaa tai palelua takapenkillä tms. joka viittasi siihen ettei ilma liiku. Ei nyt ole enää ko. lehti käsillä että saisin tarkistettua.
Skoda

Marko

Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Marko - 19.09.10 - klo:20:37
Aika kivasti menee :D
Menee kyl kauheeta kyytiä  ;D
Onkohan etenemiskyky yhtä hyvä hitaasti ajettaessa?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Marko - 17.09.10 - klo:16:48
No sittenhän ei tarvi varmaan tuota myllyä sen enemmän ajatella.

Moottori on käsittääkseni Megane II -sukupolvea, sen alkupuolelta, ja varsin viattomiahan nuo ovat olleet. Ei ehkä enää (?) ihan siellä eco-kärjessä tänä päivänä, mutta 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Kale

Tuossa äsken aamuruuhkassa tuli ryömittyä dusterin perässä useita kilometrejä ja kovasti ihmettelin noita alustan palikoita. Alustassa menee semmoisia poikkitankoja 2 per nurkka joiden luulisi olevan alttiita kiville sekä näiden kiinnikkeissä renkaiden kohdalla (keskikohdan alapuolella) oli jotkut mutterit aika pahasti esillä. En tuolla kyllä lähtisi kovinkaan pahaan kivikkoon ajelemaan. Ja oli se dCi:n pakoputki aika hernepilli. Muuten muodot olivat aika muhkeat ja ihan yhtä paljon auton näköinen kuin Kian maasturitkin.

Markku J

Miten Dusterin neliveto on totetutettu ? Onko se sen suhteen Renaultin jonkin mallin osilla toteutettu, vaiko ihan oma ja uusi konstruktio ? Edullinen se on nelivedoksi ja meni tuossa videolla aika pahoista paikoista.

Kajde

Eikös nelivetotekniikka tule Nissanilta eli on pitkälti samaa kun Qashqaissa. Korjatkaa, jos olen väärässa.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Kajde - 22.09.10 - klo:19:34
Eikös nelivetotekniikka tule Nissanilta eli on pitkälti samaa kun Qashqaissa. Korjatkaa, jos olen väärässa.

Nissanilta tulee tosiaan nelivetotekniikka.

Marko

Onkohan Qashqaissa tuo valintakytkin eri vetotavoille?
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy