Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - mruotz

#1
Läppäkotelo vaihtoon. Kun nykiminen hävii, katso imusarjan paineet tyhjäkäynnillä.

Tuo 354mbar on liikaa, vuotoa jossain. Pitäisi olla 300mbar pintaan.
#2
Runkohelat.

Juuri oli potilaana farkku millä ei montaa metriä kyennyt ajamaan päällystämättömällä tiellä. Helat aivan kaput

#3
Suriseeko läppäkotelo kun laitat virrat päälle? Antaako se mitään livedataa mittalohkosta 60 katsottuna?
#4
Ainakin 100 varmuudella Boran etusivulasi menee Golf IV Varianttiin. Olen vaihtanut.
#5
Tuota kokeilin myös mutta ei.. vaan sitten tein niin että tuon 00 arvon antamisen jälkeen nyppäsin akun narut hetkeksi irti. Jo toimii.. voe mahotonta näiren kanssa.
#6
Onkos muille tullut vastaan että Polo 9N3 ei anna adaptoida kuin yhden remote avaimen? VCDS antaa kyllä laittaa Test valueksi 2 mutta Save ei aktivoidu. Jos test value on 1 niin save aktivoituu.

#7
Tarkistappa nyt ekana sen EGR venttiilin karan avauma; Engine/Meas.valueBlock = 74. Miltä näyttää? Katso samalla imusarjan alipaineet tyhjäkäynnillä KUN kone on käyntilämpöinen. Mitä arvoa antaa? (meas.val.block 02)

Aja tasakaasulla (kun alkaa nypyttään) > katso ajossa MeasValueBlock 3 arvoja ja eritoten niitä kahta prosenttilukua (potentiometrin avaumat). Heiluuko ajossa minne sattuu?

Itsellä oli juuri potilaana 16V BCB missä tasakaasulla n.2krpm kohdalla nypytti selkeesti tasakaasulla. Kaasuläppäkotelo viallinen, vaihtoon - vika pois. Näkyi selkeenä droppina potentiometrin arvot tasakaasulla. Piti olla 13% pintaan niin hyppi minne sattuu (5%-13%-25% välillä)
#8
Jaaok! Sekoitin kun puhuit auton mittarista ja livedata
#9
Vcds / Engine (01), meas.valueBlock 04
#10
Katsoit myös ECUn näkemän lämpöarvon?
#11
Tarkista jarruvalojen toiminta
#12
-22.5c = jäähynesteen lämpötila
6c = imuilman lämpötila
#13
Kaksi kertaa olen kokeillut kun tiesin että imusarjassa on halkeama (se muuten halkeaa "aina" kolmos ja nelos pytyn välistä jos on halkeakseen (tullut aika hiton monta vastaan ja kaikissa sama) >> eipä savukone antanut merkkejä vuodosta vaikka tiesin että sieltä se vuotaa.

Btw, yksi viheliäisimpiä vuotopaikkoja on EGR venttiilin kara. Speksin mukaan se pitäisi olla about 0.8x - 0.9x avaumalla mutta jos se vuotaa esim. 1.2 avaumalla niin se ei anna vielä "excessive flow" herjaa mutta MAP anturille antaa epäuskottavaa signaalia ja ties mitä randomia mitä ei edes heti hoksaisi EGRrän vuotamiseen. Samoin randomisti vetää vikatilaan. Eikä edes aina vaan ihan sattuman varaisesti.

Itsellä just tämmönen potilas pihassa.
#14
Golf IV (97–03) / Vs: Vikakoodi P1553
09.03.24 - klo:11:44
Noita ei saa enää uutena mistään. Käytettynäkin ehjät kortilla.

Laita yv., mulla on ehjä sulle.
#15
Golf IV (97–03) / Vs: Vikakoodi P1553
08.03.24 - klo:17:02
Aika mystinen on koska tuon S234 (34) sulakkeen takana on suoraan tuo huohottimen lämmitysvastus.

Kun nuo sähkölasit sun muut toimii niin ei se CCM yksikkökään voi tuota tehdä (niidenkin kanssa ollut ongelmia että polttaa sulaketta 34). N80 (EVAP) venttiili kiertää sitten taasen S243 (43) sulakkeen kautta eli sekään ei voi olla..

#16
Golf IV (97–03) / Vs: Vikakoodi P1553
08.03.24 - klo:15:25
Naru irti EGR:stä - palaako sulake?
#17
Golf IV (97–03) / Vs: Vikakoodi P1553
08.03.24 - klo:14:35
Toimiiko sähkölasit/keskuslukko kakesta/peilien säätö?
#18
Golf IV (97–03) / Vs: Vikakoodi P1553
08.03.24 - klo:12:43
Sitten se on BCB. Jokatap. sulakkeelle S234 (34) tulee sieltä koneen takaata PCV venttiililtä/öljynkerääjältä lämmittimen johto. Ota sähköliitin irti ja kokeile palaako sulake?

Noihin vikakoodeihin liityen: itsellä oli JUST samaa tekevä oma kakkosauto ja vikakohteeksi tuli kaasuläppäkotelo.. eipä sinänsä ullatys.
#19
Golf IV (97–03) / Vs: Vikakoodi P1553
08.03.24 - klo:10:55
Tuleeko koneen takaata putki/letku edestä katsottuna vasempaan yläreunaan VAI tuleeko se putki siihen yläreunaan öljyntäyttökorkin luota?

Jos se on AZD kone niin niissä on ollut ongelmana sen koneen öljynkerääjän  putkessa oleva lämmitin (N79): se on vetänyt oikariin ja polttaa sulaketta S234(34).
#20
Golf IV (97–03) / Vs: Vikakoodi P1553
08.03.24 - klo:09:49
Tarkoitin sitä että onko AZD kone? (vai bcb)?
#21
Golf IV (97–03) / Vs: Vikakoodi P1553
07.03.24 - klo:21:00
AZD?
#22
Tippakannulla 5w40stä olen tuikkassut ja ee oo ongelmia ollut..
#23
Ei oo eka kerta kun tulee vastaan potilas missä on vaihdettu puolikonetta öljypumppua myöden kun 99% varmuudella vika onkin nokka-akselissa. Ja eritoten just noissa 1.4-16v koneissa.
#24
Ei ole tullut eteen vikakoodia. Axp/Bca koneisiin olen laittanut BCB/AZD koneen koko venttiilikopan akseleineen ja antureineen.
#25
Kun lämmöt mittariston mukaan on 90C niin alipaineet ehjässä koneessa on 280/285mbar pintaan. Kylmällä koneella kun rikastus on päällä niin alipaineet on siellä 350 pintaan, tästä ne laskee sitten pikkuhiljaa tuonne 280/285mbar pintaan.

Jossain siellä on vuoto ja kova onkin. Kiekat lämpöisellä koneella  on normaalisti siellä n. 700 pintaan tyhjäkäynnillä. Siksi nuo hieman silmään pistikin. AC päällä 850rpm. Nämä mitattu nyt 4:stä eri BCB autosta ja kaikissa on samat arvot. Erikseen oon mitannut n.10 eri BCB/AZD auton alipaineet ja kaikissa ne on tuolla hujakoilla kun auto on ehjä eikä vuotoja ole.
#26
Oho.. aika mettässä arvot. Vuotoa on ja paljon. Eipä ihme että vetää vikatilaan.
Luulis jo koppi tärisevän noilla arvoilla.

Nyt sitten etsimään vuotokohtaa. Imusarja, egr putki, kaasuläpän kiinnitys, alipaineletkut.. viimeisenä oljenkortena imuventtiili(t).

Tuo käyntinopeus on aika korkea, onko se kokoajan tuollainen? Vaikka kone ois lämmin?
#27
Delphillä saa alipaineet, mittalohko 03. Onko toi 6% tyhjäkäynnillä vai moottori sammutettuna?
#28
EGR ja alipaineletkut. Imusarja hyvin harvoin vuotaa. Semmoisen kuitenkin nähnyt missä ollut halkeama 3/4 pytyn välissä.
Myös vuotava imuventtiili tekee tuota.

Täysin kunnossa olevan auton alipaineet (lämpösenä) on 280/285mbar pintaan. Kaikki siitä ylöspäin on vuoto jossain.
350mbar kohdalla tuon huomaa tärinä auton sisällä. Tällöin vuoto on jo aika kova jossain.

Jokunen hetki oli potilas missä alipaineet oli 380/400mbar - syynä oli vuotava venttiili imupuolella. Autolla ei pystynyt juuri ajamaan kun ajossa meni vikatilaan. Uudelleen käynnistys auttoi hetken.
#29
Onko se EGR käytössä? Imusarjan alipaineet tyhjäkäynnillä on mitä mbaria?
#30
Katoitko sattumalta sen vanha kaasuläppäkotelon avauma arvoja (mvb 60) ennen kuin vaihdoit? (mielenkiinnosta kyselen).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy