Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Bearking 2.0

#1
Onko kukaan laittanut T-rociin suksiboxia?

Mulla on passatissa käyttämäni suksiboxi, mutta se ei kyllä mahdu T-rocin katolle mitenkään kun on niin pitkä.
Kattelin, että volkkarilla on omia boxeja mitä ne mainostaa, että käy T-rociin.
Ja netistä kun kattelin niin tuli vastaan tämä:
https://www.vmaxx.de/roof-box-casar-l-lava-structured/vw-t-roc
#2
Lainaus käyttäjältä: gaasutin - 13.05.22 - klo:09:37Ehdottoman turhaa. Jos kylmää tulee niin kovaa ajoa.
Joo ei tarvii vaihtaa. Toki jos odottaa, että lopettää kylmän puhaltamisen niin on pieni riski, että kompura menee.
Kylmäaineita ei varsin tarvitse vaihtaa vaan esim. lämmitys/jäähdytys laitteissa kylmäaine otetaan talteen, punnitaan (Tarkastetaan, että on oikea määrä) ja laitetaan takaisin ellei ilmene jotain syytä, minkä vuoksi kylmäaineet tulisi vaihtaa.
#3
Meille ainakin maksettiin ihan mukisematta takaisin käyttämättä jäänyt huolenpitosopimuksen osuus.
Autoa ei tarvinnut hirveästi 5 vuoden aikana käyttää huollossa.
Viimeisin huolto oli se "tarkastus" huolto, jossa ei käytännössä tehdä yhtään mitään kun ei ole mitään tehtävää.
#4
T-Roc / Vs: linkki t-roc threadiin
09.11.23 - klo:18:36
Juuri tuli ajettua pihaan 2020 vuoden T-ROC. Neliveto automaatti 2 litraisella koneella.
Alkuperäinen ostaja oli ottanut siihen sport lisävarustepaketin.
Ihan näppärän kokoinen auto ja hyvä ajotuntuma.
Ainoat miinukset tähän mennessä on suksiboxin käyttö. Sen tulee takaa yli ja peräluukku ei mahdu aukeamaan (Sähköinen). Toinen miinus on viimeistely. Vaihdossa meni 2012 vuoden Passat Alltrack ja siihen verrattuna T-roc on paikoittain hieman lelun oloinen.
Mutta pienempään oli tarkoitus vaihtaa ja vaihdettiin ja tässä ollaan.
Vuodetaan lisää kokemuksia kun niitä kertyy.
#5
Polo MK6 (17-) / Vs: Takajarrujen ongelmat
07.02.22 - klo:13:13
Lainaus käyttäjältä: Perusjuntti - 31.03.21 - klo:11:38
Rumpujarrullisissa oli käsijarrusta takaisinkutsu jossain vaiheessa, ainakin omaan 2018 malliseen. Se korjattiin ensimmäisen huollon yhteydessä.

Katsastuksessa ei ollut ongelmia.

Joo kutsussa kävi meidänkin polo. Tosin nyt ottaa niin alhaalta, että ei mene kuin max. 3-4 naksua. Mutta tuolla on pärjätty.
Rumpujarrut pitäisi lopettaa uusista autoista kokonaan. Mutta ilmeisesti on niin paljon halvempi kuin levyjarru, että niitä edelleen uusiinkin autoihin laitetaan jos vain tehojen (?) puolesta saa laittaa.
#6
Lainaus käyttäjältä: jsx - 04.02.22 - klo:10:30
Mulla ei enää ole huoltosoppari omassa autossa voimassa, mutta kyllä Audin varaussysteemi silti on nyt alkanut tarjota lisätöitä ilman rastitusvaihtoehtoa, kun aiemmin tuossa katselin. Se taitaa olla muutettu. Yleisesti kuitenkin nuo kannattaisi kysellä huoltoneuvojilta sähköpostilla, en edelleenkään luottaisi tuohon nettihärveliin (toki sen voi myös varata kaikilla lisukkeilla ja käydä läpi tiskillä autoa viedessä, ei tuo nettivaraus vielä ole sitova työtilaus).

Moottorin ilmansuodatin kai yleensä on 90tkm välein nykyään VAGeissa, mutta saattaa riippua moottorista (ja jotkuthan tuon itse vaihtaa joka vuosi). Ja raitisilmasuodatin kai kaikissa malleissa 2 vuoden välein riippumatta kilsoista.

Jarrunesteiden vaihto on ekan kerran 3 vuoden ikäisenä ja siitä eteenpäin 2 vuoden välein. Ainakin A3:sen ajotietokone hälytti myös tuon takia erikseen huoltotarvetta, kun ei ole osunut yhteen muiden huoltovälien kanssa. Joten jos kyseessä sigun 2018 auto, niin kannattanee tehdä ellei ole viime vuonna tehty.

Sytytystulppien vaihto kyllä yleensä on mun mielestä 60tkm tai 90 tkm välein, tuntuisi aikaiselta vaihtaa jo 30tkm ??? Hinta vaikuttaa normaalilta merkkihuollossa (ainakin Audin Helsingin huoltohintoihin tottuneelle :D )

Yleisesti ottaen se huoltosoppari ei sitten korvaa välttämättä mahdollisia korjauksia, jos jättää huolto-ohjelmaan kuuluvia töitä tekemättä joten en tekisi niin.

Sain lisätietoa soittamalla sinne ja 2020 on autoon ladattu ohjelma jonka pitäisi ilmoittaa kun joko 30tkm on täynnä tai kulunut 365 päivää. No näköjään on jostain syytä jättänyt ilmoittamatta kun päivät tuli täyteen. Moottorin raitisilmasuodatinta ei tarvii vaihtaa tuohon malliin kuin 6 vuotta tai 90tkm. Muut on ihan oikein ja ohjelman mukaisia.
Katotaan mitä ne sanoo kun sen sinne vie, mutta ei kai tuo nyt käyttäjän vika oo jos ajotietokone ei ilmoita, että tarviis huoltaa. Ja myyjä sanoi, että huoltoväli ilmoittimen mukaan huollot.
#7
Lainaus käyttäjältä: Polokuski - 26.11.20 - klo:20:46
Vaimolle hankittiin tuollainen manuaali-ilmastoinnilla oleva -19 mallinen Polo. Nyt kun tuli pikkupakkaset ja on tarve rapsutella tuulilasista kuurat pois ennen liikkeellelähtöä, niin törmäsimme seuraavaan ongelmaan. Kun lämmityslaitteen säätimen kääntää asentoon jossa puhallus pitäisi tulla lasille niin syttyy samalla myöskin sisäkierron merkkivalo. Ohjekirjan mukaan sisäkierron käyttö ei pitäisi olla edes mahdollista kun puhallus on tuulilasille suunnattuna. Onko muilla vastaavaa, tai olemmeko ymmärtäneet tuon ohjekirjan jotenkin väärin. Ei kai tässä muuten olisi ongelmaa mutta tuo sisäkierron käyttöhän aiheuttaa kosteuden muodostumista lasien sisäpinnoille.

Sisäilmankierto ei pitäisi syttyä vaan AC-merkkivalo. Estääkseen tuulilasin huurtumisen ilmastointi laitetaan automaattisesti päälle kun puhallus käännetään tuulilasille.
Kannattaa tarkastaa vielä, että mikä valo siellä oikeasti syttyy. Ja jos tosiaan kierto syttyy, mutta AC ei niin kannattaa olla yhteydessä myyntiin ja sitten huoltoon. Voipi olla joku ohjelma bugi.

Mutta siis tuota auton ilmatoinnin vastaavaa tekniikkaa käytetään ihan kiinteistöjen ilmastoinnissakin, että pidetään lämmitystä ja jäähdytystä päällä kastepisteen siirtämiseksi.
#8
Lainaus käyttäjältä: mruotz - 13.10.20 - klo:19:31
60tkm huolto merkkarilla : 507,50â,¬.

Laaja tarkastus- ja öljynvaihtohuolto, tulpat, jarrunesteen vaihto + ilmansuod. vaihto.

Oma polo on myös alkanut nyt ilmoitella että tarviis öljynvaihtohuollon. Ajettu 26tkm.

Olin jo varaamassa aikaa mutta jäin hetkeksi katsomaan sisältöä ja hintoja:
Öljynvaihtohuolto 283,93â,¬
Huolto-ohjelmaan kuuluu lisäksi:
-Ilmansuodattimen vaihto (66,56â,¬)
-Jarrunesteen vaihto (67,70â,¬)
-Sytytystulppien vaihto (194,43â,¬)
-Raitisilmasuodattimen vaihto (76,20â,¬)

Yhteensä:688,82â,¬

Autossa on takaisin maksava huolenpitosopimus. Eli ensimmäinen ajatus tietenkin on, että halutaan kuluttaa kertynyt "kassa" tyhjiin.

Toisena tuli heti mieleen, että sytystulppien vaihto...en oo kyllä noin kalliista sytytystulpista ennen kuullut ja että niitä heti 30tkm huollossa tarviis vaihtaa? Jarrunesteen vaihto on vähän rajalla, koska se kuitenkin vaikuttaa suoraan auton turvallisuuteen. Mutta 30tkm välein...jaa-a.

Parasta oli se, että kun sinulla on huolempitosopimus niin noita ei voi naksia sieltä pois. Kun menet omalla rahalla varaamaan niin nuo ehdotetaan ja saat valita haluatko jonkun ottaa.
#9
Saas nähdä mitä huolenpitosopimuksille nyt käy kun Laakkonen lopettaa Volkkareiden myynnin ja huollon.
Siirtyvätkö semmoisenaan uudelle edustajalle vai...
#10
Lainaus käyttäjältä: dosetti - 10.05.19 - klo:08:54
Laitetaan eilen päivitettyä tietoa Laakkoselta eli nyt on menossa kampanja (VW, ei pelkästään Laakkosen), jolla saa valittua huolenpitosopparin 3v/60tkm. Tätä sopimusta voi yhden kerran jatkaa sinne kuuteen vuoteen asti, mutta siitä ei saa rahaa takaisin jos sitä ei tule käytettyäkään.

Siis rahaa ei saa takaisin jos sitä ei käytä ollenkaan? Eli pitää olla käyttänyt sitä huolenpitosopimusta, että saa takaisin mitä sinne jäi?

Pitäisiköhän itsekkin vilkaista huolenpitosopimusta tarkemmin...
#11
Lainaus käyttäjältä: polonisti - 28.01.19 - klo:18:23
Vuosihuoltojahan tässä tapauksessa tulee viisi ja näistä määräaikaishuoltoja on kaksi.

Voi olla, että eri jälleenmyyjät kertoo erilaisia huoltosuosituksia, mutta meille ainakin kerrottiin, että huoltokirjasta löytyy mallikohtaiset huoltovälit. No tuolla koneella varustettu manuaalivaihteinen menee ajotietokoneen huoltovälin mukaan. Joten ensimmäinen huolto joskus 20tkm päästä. Näillä ajoilla siihen menee pari vuotta. Tämän jälkeen sitä seuraava huolto myös oletettavasti tuon mukaan. Ymmärtääkseni huoltoväli tulee nykyautoissa ajotottumusten yms. mukaan joten seuraavakin huoltoväli lienee reiluhko. Tällä logiikalla tuon 2 huoltoa 5 vuodelle sain. Muita huoltoja ei kuulemma tarvtse suorittaa. Ajotietokoneen mukaan vain.
#12
Eilen jututin jälleenmyyjän huoltoneuvojaa. Webaston saa litraseen poloon vain jos on täysautomaatti-ilmastointi. Itse otin vain sen AC:n mikä tuli vakiona. Nyt snadisti harmittaa...

Mutta tutkin noita letkulämppäreitä ja kysyin siitäkin huoltoneuvojalta. Ainoa ongelma mikä voi tulla on nuo käynnistysongelmat kun kone ei anturin sijoituksesta ja tyypistä riippuen tajua rikastaa startissa.
Defa sijaan vähän kaavailin tätä:
https://www.tt-thermo.fi/tuotteet.html?id=0/748627

Jos joltain löytyy kokemusta niin olisi hyvinkin tervetullutta tietoa.

#13
Meillä myös polossa huolenpitosopimus. 10 000 km/vuosi rajana ja viideksi vuodeksi.
Epäilytti kun kk-hinta nousi 4 vuoden jälkeen...no siinä kohtaa auto pitää katsastaa ekaa kertaa...
Jokatapauksessa odotettavissa rahaa takaisin koska vuosi/määräaikaishuoltoja tuona sopimuskautena ei ehdi tulla kuin 1 tai 2. Ajaminen vähäistä.
Tosin niissä ihan varmasti vaihtaavat joka ikisen osan jossa vähänkin voivat sanoa että pitää vaihtaa.
Jännityksellä lähinnä odotan sitä hetkeä kun tulee eka takuuseen menevä korjaus...senhän ei kuulu tilittyä sinne huolenpitosopimukseen.
Hieman pessimisti olen, mutta empähän pety jos saa huomata, että jotenkin on pyöritelty niin, että en saanutkaan rahaa takaisin.
#14
Polo MK6 (17-) / Vs: Tilaukset
26.09.18 - klo:19:20
Lainaus käyttäjältä: JHS - 22.09.18 - klo:20:42
Uusissa tehdastilatuissa Poloissa näyttää turvavyörakenne muutetun. Ainakin omassa pari päivää omistetussa ovat lukituskappaleet samalla tasolla, mikä on vaatinut istuinpehmusteeseen kahden lukituskappaleen levyisen tilan. Jos aiempiin tehtäisiin sama toteutus, pitäisi istuimen osa ja lukkokappaleet vaihtaa.
Todennäköisesti nelipaikkaisten tarrat on väliaikaista.  Nekin korjataan muutetun tuotannon kaltaisiksi.
On korjattu juu, mutta itselleni ainakin sanottiin, että nippusiteellä. Tosin en ole itse katsonut onko siellä oikeasti tehtaan jäljiltä nippuside.
Jos jollain on ihan loppuun asti korjattu malli tullut tehtaalta niin mielellään tuosta kuulisin lisää.
#15
Nyt tuli kutsu meidänkin pololle.
Laitoin illalla viestiä jälleenmyyjälle, että vois korjailla viikolla 42.
Tänään sittn soitti ja sanoi, että tämä kampanja koski vain tätä tarraa ja tehdas ei ole keksinyt vielä miten asia lopullisesti korjataan.
Kun kerroin, että automme on tilattu maaliskuussa jolloin alkuperäinen ongelma oli jo tiedossa, oli vastaus, että tehdas on laittanut sinne ne nippusiteet.
Tehdas...nippusiteet...
Just...
#16
Lainaus käyttäjältä: Soppa - 07.06.18 - klo:19:27
Onnistuu Webaston / Eberin asennus uuteen Poloon.
Ei ainakaan tehdas asennettuna saa. Jos ois tilaus vaiheessa saanut niin oisin ottanut.
#17
Polo MK6 (17-) / Vs: Tilaukset
05.06.18 - klo:17:31
Lainaus käyttäjältä: tkrautajoki - 05.06.18 - klo:10:01
Täällä olis myös kiinnostusta hainevän hankinta paikasta ja asennuksesta, se piiska tosiaan ottaa silmään aika pahasti.
Sama homma. Lisäksi hankaloittaa pressun käyttöä talvella.
#18
Polo MK6 (17-) / Vs: Tilaukset
02.06.18 - klo:20:42
Lainaus käyttäjältä: hite - 02.06.18 - klo:14:50
Ehditkö jossain vaiheessa ottaa isompaa kuvaa autosta? Itselle on tulossa samalla värillä auto ja tämä on ensimmäinen kuva, jonka nään tuosta väristä. Olisi kiva nähdä miltä tuo oikeasti näyttää.

Toki. Omasta mielestäni aut näyttää aavistuksen eriväriseltä riippuen valaistuksesta ja katselukulmasta.
Mutta tässä nyt yksi.

#19
Ketjussa kuvattuja oireita havaittu myös omassa autossa.
Alltrack malli ajettu 145tkm. Ite en oo tuohon vielä mitään joutunut vaihtamaan. 104tkm oli mittarissa kun ostin auton reilu vuosi sitten.
Katsastuskin oli ja meni. Kolina kuului jos silloin, mutta katsastusmies ei huomauttanut mitään.
Muutaman viikon päästä määräaikaishuolto. Saas nähdä mitä siellä sanovat ja löytävätkö ylipäänsä mitään.
#20
Polo MK6 (17-) / Vs: Tilaukset
02.06.18 - klo:13:43
Meidän Polo saatiin eilen.
Tilaus jätettiin maaliskuun puolivälin paikkeilla.
Auto tuli liikkeeseen tosin jo toissaviikolla.
1,0 TSI Comfortline. Lisävarusteita ei otettu kun tulee puhtaasti kauppakassiksi rouvalle.
Värinä Dark Petrol. Ja voin sanoa, että on hieno väri! Tosin vaatii, että nyt tykkää väristä ylipäänsä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy