Läppäkotelo vaihtoon. Kun nykiminen hävii, katso imusarjan paineet tyhjäkäynnillä.
Tuo 354mbar on liikaa, vuotoa jossain. Pitäisi olla 300mbar pintaan.
Tuo 354mbar on liikaa, vuotoa jossain. Pitäisi olla 300mbar pintaan.
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - mruotz #1
Golf IV (97–03) / Vs: Golf IV 1.6 16v EPC valo ja moottorin vikavalo.eilen kello 13:05
Läppäkotelo vaihtoon. Kun nykiminen hävii, katso imusarjan paineet tyhjäkäynnillä.
Tuo 354mbar on liikaa, vuotoa jossain. Pitäisi olla 300mbar pintaan. #2
Golf IV (97–03) / Vs: 1.9TDI Hatchback 4D heiluu sivuttain +80km/h nopeudessa16.05.24 - klo:21:09
Runkohelat.
Juuri oli potilaana farkku millä ei montaa metriä kyennyt ajamaan päällystämättömällä tiellä. Helat aivan kaput #3
Golf IV (97–03) / Vs: Bora 1.6 BCB oikkuilee16.05.24 - klo:18:14
Suriseeko läppäkotelo kun laitat virrat päälle? Antaako se mitään livedataa mittalohkosta 60 katsottuna?
#4
Golf IV (97–03) / Vs: Golf4 ja boran etuovet16.05.24 - klo:14:01
Ainakin 100 varmuudella Boran etusivulasi menee Golf IV Varianttiin. Olen vaihtanut.
#5
Polo 9N/9N3 (02-09) / Vs: Polo 9N3 Remote Adaptation03.05.24 - klo:14:20
Tuota kokeilin myös mutta ei.. vaan sitten tein niin että tuon 00 arvon antamisen jälkeen nyppäsin akun narut hetkeksi irti. Jo toimii.. voe mahotonta näiren kanssa.
#6
Polo 9N/9N3 (02-09) / Polo 9N3 Remote Adaptation03.05.24 - klo:13:13
Onkos muille tullut vastaan että Polo 9N3 ei anna adaptoida kuin yhden remote avaimen? VCDS antaa kyllä laittaa Test valueksi 2 mutta Save ei aktivoidu. Jos test value on 1 niin save aktivoituu.
#7
Golf IV (97–03) / Vs: Golf IV 1.6 16v EPC valo ja moottorin vikavalo.25.04.24 - klo:16:51
Tarkistappa nyt ekana sen EGR venttiilin karan avauma; Engine/Meas.valueBlock = 74. Miltä näyttää? Katso samalla imusarjan alipaineet tyhjäkäynnillä KUN kone on käyntilämpöinen. Mitä arvoa antaa? (meas.val.block 02)
Aja tasakaasulla (kun alkaa nypyttään) > katso ajossa MeasValueBlock 3 arvoja ja eritoten niitä kahta prosenttilukua (potentiometrin avaumat). Heiluuko ajossa minne sattuu? Itsellä oli juuri potilaana 16V BCB missä tasakaasulla n.2krpm kohdalla nypytti selkeesti tasakaasulla. Kaasuläppäkotelo viallinen, vaihtoon - vika pois. Näkyi selkeenä droppina potentiometrin arvot tasakaasulla. Piti olla 13% pintaan niin hyppi minne sattuu (5%-13%-25% välillä) #8
Golf IV (97–03) / Vs: Bora 1.6 kelit vaikuttaa käynnistymiseen20.04.24 - klo:20:56
Jaaok! Sekoitin kun puhuit auton mittarista ja livedata
#9
Golf IV (97–03) / Vs: Bora 1.6 kelit vaikuttaa käynnistymiseen20.04.24 - klo:19:41
Vcds / Engine (01), meas.valueBlock 04
#10
Golf IV (97–03) / Vs: Bora 1.6 kelit vaikuttaa käynnistymiseen19.04.24 - klo:20:31
Katsoit myös ECUn näkemän lämpöarvon?
#11
Golf IV (97–03) / Vs: 1.9 Tdi hehkun merkkivalo vilkkuu05.04.24 - klo:20:49
Tarkista jarruvalojen toiminta
#12
Golf IV (97–03) / Vs: Joutuu sahaamaan pitkään ennen kuin käynnistyy 1.8t AGU03.04.24 - klo:20:49
-22.5c = jäähynesteen lämpötila
6c = imuilman lämpötila #13
Golf IV (97–03) / Vs: Bora 1.6 BCB oikkuilee26.03.24 - klo:19:26
Kaksi kertaa olen kokeillut kun tiesin että imusarjassa on halkeama (se muuten halkeaa "aina" kolmos ja nelos pytyn välistä jos on halkeakseen (tullut aika hiton monta vastaan ja kaikissa sama) >> eipä savukone antanut merkkejä vuodosta vaikka tiesin että sieltä se vuotaa.
Btw, yksi viheliäisimpiä vuotopaikkoja on EGR venttiilin kara. Speksin mukaan se pitäisi olla about 0.8x - 0.9x avaumalla mutta jos se vuotaa esim. 1.2 avaumalla niin se ei anna vielä "excessive flow" herjaa mutta MAP anturille antaa epäuskottavaa signaalia ja ties mitä randomia mitä ei edes heti hoksaisi EGRrän vuotamiseen. Samoin randomisti vetää vikatilaan. Eikä edes aina vaan ihan sattuman varaisesti. Itsellä just tämmönen potilas pihassa. #14
Golf IV (97–03) / Vs: Vikakoodi P155309.03.24 - klo:11:44
Noita ei saa enää uutena mistään. Käytettynäkin ehjät kortilla.
Laita yv., mulla on ehjä sulle. #15
Golf IV (97–03) / Vs: Vikakoodi P155308.03.24 - klo:17:02
Aika mystinen on koska tuon S234 (34) sulakkeen takana on suoraan tuo huohottimen lämmitysvastus.
Kun nuo sähkölasit sun muut toimii niin ei se CCM yksikkökään voi tuota tehdä (niidenkin kanssa ollut ongelmia että polttaa sulaketta 34). N80 (EVAP) venttiili kiertää sitten taasen S243 (43) sulakkeen kautta eli sekään ei voi olla.. #17
Golf IV (97–03) / Vs: Vikakoodi P155308.03.24 - klo:14:35
Toimiiko sähkölasit/keskuslukko kakesta/peilien säätö?
#18
Golf IV (97–03) / Vs: Vikakoodi P155308.03.24 - klo:12:43
Sitten se on BCB. Jokatap. sulakkeelle S234 (34) tulee sieltä koneen takaata PCV venttiililtä/öljynkerääjältä lämmittimen johto. Ota sähköliitin irti ja kokeile palaako sulake?
Noihin vikakoodeihin liityen: itsellä oli JUST samaa tekevä oma kakkosauto ja vikakohteeksi tuli kaasuläppäkotelo.. eipä sinänsä ullatys. #19
Golf IV (97–03) / Vs: Vikakoodi P155308.03.24 - klo:10:55
Tuleeko koneen takaata putki/letku edestä katsottuna vasempaan yläreunaan VAI tuleeko se putki siihen yläreunaan öljyntäyttökorkin luota?
Jos se on AZD kone niin niissä on ollut ongelmana sen koneen öljynkerääjän putkessa oleva lämmitin (N79): se on vetänyt oikariin ja polttaa sulaketta S234(34). #20
Golf IV (97–03) / Vs: Vikakoodi P155308.03.24 - klo:09:49
Tarkoitin sitä että onko AZD kone? (vai bcb)?
#22
Golf IV (97–03) / Vs: Virtalukkoon voitelua22.02.24 - klo:17:05
Tippakannulla 5w40stä olen tuikkassut ja ee oo ongelmia ollut..
#23
Golf IV (97–03) / Vs: golffin nokka-akselit21.02.24 - klo:19:58
Ei oo eka kerta kun tulee vastaan potilas missä on vaihdettu puolikonetta öljypumppua myöden kun 99% varmuudella vika onkin nokka-akselissa. Ja eritoten just noissa 1.4-16v koneissa.
#24
Golf IV (97–03) / Vs: golffin nokka-akselit21.02.24 - klo:19:30
Ei ole tullut eteen vikakoodia. Axp/Bca koneisiin olen laittanut BCB/AZD koneen koko venttiilikopan akseleineen ja antureineen.
#25
Golf IV (97–03) / Vs: Variant 2004 BCB sammuu ajossa ja käynnistyy heti uudestaan17.02.24 - klo:16:54
Kun lämmöt mittariston mukaan on 90C niin alipaineet ehjässä koneessa on 280/285mbar pintaan. Kylmällä koneella kun rikastus on päällä niin alipaineet on siellä 350 pintaan, tästä ne laskee sitten pikkuhiljaa tuonne 280/285mbar pintaan.
Jossain siellä on vuoto ja kova onkin. Kiekat lämpöisellä koneella on normaalisti siellä n. 700 pintaan tyhjäkäynnillä. Siksi nuo hieman silmään pistikin. AC päällä 850rpm. Nämä mitattu nyt 4:stä eri BCB autosta ja kaikissa on samat arvot. Erikseen oon mitannut n.10 eri BCB/AZD auton alipaineet ja kaikissa ne on tuolla hujakoilla kun auto on ehjä eikä vuotoja ole. #26
Golf IV (97–03) / Vs: Variant 2004 BCB sammuu ajossa ja käynnistyy heti uudestaan16.02.24 - klo:22:38
Oho.. aika mettässä arvot. Vuotoa on ja paljon. Eipä ihme että vetää vikatilaan.
Luulis jo koppi tärisevän noilla arvoilla. Nyt sitten etsimään vuotokohtaa. Imusarja, egr putki, kaasuläpän kiinnitys, alipaineletkut.. viimeisenä oljenkortena imuventtiili(t). Tuo käyntinopeus on aika korkea, onko se kokoajan tuollainen? Vaikka kone ois lämmin? #27
Golf IV (97–03) / Vs: Variant 2004 BCB sammuu ajossa ja käynnistyy heti uudestaan14.02.24 - klo:17:25
Delphillä saa alipaineet, mittalohko 03. Onko toi 6% tyhjäkäynnillä vai moottori sammutettuna?
#28
Golf IV (97–03) / Vs: Variant 2004 BCB sammuu ajossa ja käynnistyy heti uudestaan10.02.24 - klo:14:26
EGR ja alipaineletkut. Imusarja hyvin harvoin vuotaa. Semmoisen kuitenkin nähnyt missä ollut halkeama 3/4 pytyn välissä.
Myös vuotava imuventtiili tekee tuota. Täysin kunnossa olevan auton alipaineet (lämpösenä) on 280/285mbar pintaan. Kaikki siitä ylöspäin on vuoto jossain. 350mbar kohdalla tuon huomaa tärinä auton sisällä. Tällöin vuoto on jo aika kova jossain. Jokunen hetki oli potilas missä alipaineet oli 380/400mbar - syynä oli vuotava venttiili imupuolella. Autolla ei pystynyt juuri ajamaan kun ajossa meni vikatilaan. Uudelleen käynnistys auttoi hetken. #29
Golf IV (97–03) / Vs: Variant 2004 BCB sammuu ajossa ja käynnistyy heti uudestaan10.02.24 - klo:11:06
Onko se EGR käytössä? Imusarjan alipaineet tyhjäkäynnillä on mitä mbaria?
#30
Golf IV (97–03) / Vs: Variant 2004 BCB sammuu ajossa ja käynnistyy heti uudestaan05.02.24 - klo:09:17
Katoitko sattumalta sen vanha kaasuläppäkotelon avauma arvoja (mvb 60) ennen kuin vaihdoit? (mielenkiinnosta kyselen).
|
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |