Vw golf alatukivarsi

Aloittaja Golffi269, 11.04.24 - klo:13:52

« edellinen - seuraava »

Golffi269

Morjes, rupesin alatukivarren helaa vaihtamaan mutta ongelmia tuli molemmat sisemmät pultit aivan jumalattoman tiukassa voiko olla vasenkätiset kiereet ku ei liiku yhtään vaikka lämpöä, lekaa, öljyä ja väännetty 2m varrella???

Jultsu

Ei ole vielä tullut väärän käden pultteja vastaan alustan osissa, lieneeköhän helan sisäholkki alumiinia ja se hapettunut / pulverisoitunut / laajentunut ajan myötä ja hitsaantunut kiinni teräspulttiin.

Pitkästä jatkovarresta ei ole omien autonropauskokemusten perusteella muuta kuin haittaa, sillä saa ihan varmasti pultin kuin pultin kierrettyä katki. Tuumaisella milwaukeen 2000Nm pulttipyssyllä olen otellut onnistuneesti irti noita vähän hankalempiakin tapauksia, jos vaan mahtuu pyssyn kanssa häsäämään.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Golffi269

Okei kiitos, tosiaan v mäinen tilanne ku pultin kanta oli valmiiksi jo suht koht nylvätty pyöreäksi, mistähän mahtaisi saada uusia tukivarren pultteja jos ja kun saa vanhat pois. Itse yritin jollakin bilteman verkkovirralla toimivalla pulttipyssyllä vääntää auki muttei lähtenyt harmillisesti kun ei ole tehokkaampaa pulttipyssyä!

Jultsu

Eikö se tuossa vaiheessa jo olisi nopeampi rälläköidä hela ja pultti poikki jos se kerran oli menossa vaihtoon.

Merkkariltahan noita saa, taitaa olla m8 tai m10 hienokierre ja mahdollisesti soikea (itselukittuva) mutteri, tai sitten varaosaliikkeestä vastaavat setit kymmeneosalla merkkarin hintalapusta

https://www.fixusnet.fi/fin/kuusioruuvi_hienokierre_10_9_din961-p-791941-117848/
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Juzu84

Sä et näitä jokapäivä vaiha niin hae marmorilta pultit ja mutterit. Ne on pinnotettuja vihreitä pultteja niin ehkäsee korroosiota. Lujuusluokka on 10.9. Virallisen korjausohjeen mukaanki nämä pitäis vaihtaa aina ku käyttää auki just ton pinnotteen takia.
Golf -12 TSI, Jetta TDI -11
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Muihin merkkeihin pääsy hoituu myös aina ajantasalla olevalla Icarsoft CR MAXilla. Yhteyttä voi ottaa privalla.

MikaKoo

Itsellä sama edessä, eilen meni hylkyyn katsastus alatukivarren laakeri/hela toiselta puolelta. Kannattaa varmaan vaihtaa koko tukivarsi? Teoriassa sais läpi vaihtamalla sen päädyn mistä se on romahtanut mutta osat ei kalliita ole jos löytys joku paja joka osaa tehdä. Ja pultit varmaan jumissa kun -03 auto.

Jultsu

Jos näissä tukivarsissa oli kiinteä pallonivel niin kyllä uusi kokonainen varsi taitaa olla se kustannustehokkain ratkaisu.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

T567

2003 tukivarteen eilen uudet puslat, vakaajan kumit, välitangot. Nyt kuin uusi auto niiden puolesta. 40e osiin, mukavaa hommaa kun saa itse tehdä.

Puslat meni lopullisesti 1kk aikana tietöiden 200m matkalla viime kesänä, käyttäjä joutui ajamaan useita kertoja. Oli 20v ja 300tkm jo käytetty.

Riittävän kovaa iskevällä iskevällä vääntimellä saa pultit huomaamatta katki JOS riittävän jumissa kierteellä. Totean käsin tarvitseeko herkistellä.

Golffi269

Uuden tukivarren ostin suoraan ja pultit merkkiliikkeestä. Täytyy vaan rälläköidä koko tukivarsi pois, varmaa helpoin niin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy