Bora 1.6 BCB oikkuilee

Aloittaja VW-FP, 05.02.22 - klo:14:13

« edellinen - seuraava »

Jortsu

Vappu vkl taas pääsen kurkkii golffia lisää. Saa kesäkumit samalla alle. Sen huomion tein että jarrutehostajan letkun pää, eli se holkki missä letku on kiinni tuntui aika hepposesti olevan kiinni kun letkua tutkin viimeksi. Voisiko jo vuotaa siitä juuresta.. Tietty voisi tiivistää ja kokeilla. Ja tosiaan yritän tehdä perusteellisen vuoto tsekin vihdoin.

mruotz

No aivan varmasti vuotaa.. ja juuri tuosta kohdin. Se muoviputki halkee just tuosta holkin kohdalta TAI sieltä imusarjanpuolelta. Monesti kummastakin yhtäaikaa. Teippaukset ei auta, hommaa ehjä putki. Koko putki siis.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Jortsu

Ok. Tarkastan ensi koko letkun. Meinasin just sitä paksua läpi vienti kumia tehostajassa.
Vaikutti et irtoo helposti... Siis liian helposti😄Mitä nyt vääntelin letkua siinä.
Täytyy joo repästä irti koko letku ja katella lampun alla.
Meinasin et jos ei olisi halkemia tai muuta niin voisi vuotaa juuri läpivienti kumin juuresta. Tuli mieleen ensi hätään vaikka sikaflex tai vastaava jolla kokeilisi tiivistää ensi hätään.

VW-FP

Lainaus käyttäjältä: tekki - 28.04.22 - klo:12:29
Marellin ecuja on näistä mennyt jonkun verran. Voi aiheuttaa mitä kummallisempia oireita ajoittain.

Mitähän tuo ecun vaihto käytännössä vaatii,jos käytetyn ecun vaihtaa?

tekki

Lainaus käyttäjältä: VW-FP - 02.05.22 - klo:14:33
Mitähän tuo ecun vaihto käytännössä vaatii,jos käytetyn ecun vaihtaa?
Ajoneston sopeutuksen tai poiston. Pystyn jeesaamaan tässä asiassa, löytyy joitain ecujakin jemmasta. Jos tarvitset apuja niin laita privaa nykyisen ecun osanron kanssa.
Ecu löytyy tuulilasin etureunan alta keskeltä. Pyyhkijän varret ja niiden alla oleva suojamuovi pois edestä.
1Z5 CFHC, 1Z5 BKD
VCDS, AUTOCOM yms. @ JKL

Jortsu

Sorry vaan kun ei ole kerennyt tänne (palaamaan astialle). Isä ukon pois meno järjesti puuhaa liiankin kanssa. Eli hyvä syy oli😄
No joo.. Tytön golffia menossa katsomaan taas. Samat oikut on kun ennenkin ja kuulemma nyt kun kelit lämmenneet niin oikuttelee enempi.
Itsellä käytössä obdeleven niin ajattelin jos sillä saisi jotain tietoa irti mitä koneessa tapahtuu.
Siinä on jokin live data kohta niin pitää katsoa saako arvoja irti. En ole paljoa käyttänyt sitä joten katsotaan... Myös tehostajan letkun tsekkaan suurennus lasilla.

Jortsu

No joo nyt sain vihdoin jarru tehostajan letkun syyniin. Ei halkemia tai muuta näkåyvää. Putsasin, kääntelin ja vääntelin. Ehjä oli koko pätkä. Samat vikakoodit, p1142, p1553, p1504.
Tosiaan obd11 käytössä mut vähän uusi juttu vielä.. Live dataa sieltä saa yms.output testiä.
Jotain kattelin live dataa kun auto kävi tyhjäkäyntiä nätisti ja otin kuva kaappauksia niiltä kanavilta mistä arvoja oli. Tosiaan alkaa epäilyttää ecu jos se perkele pätkii. Voisiko olla mahdollista? Tuli mieleen kun käytin päivityksessä marmorilla kotteron ja 1kk kesti peräti ennen kun alkoi takkuilu taas niin viedä takasin. Tarkastelin kuittia niin sopeutuksia oli tehty kyllä jne. Päivityksestä tai mitään ecuun tai siihen liittyvää eiollut. Kumma homma kun nimenomaan se piti tehdä😄Mitä tommosen ecun vaihto ja sopeutus kustantaa...? Ilman kuittia tietty.

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Jortsu - 29.05.22 - klo:13:14
Mitä tommosen ecun vaihto ja sopeutus kustantaa...? Ilman kuittia tietty.
https://www.ebay.de/itm/225003869683 arviolta 112, jos itse vaihdat. Varmista vielä, että on varmasti oikea osa.

Tuon jälkeen autossa ei ole sitten ajonestoa, mutta eipä sitä kukaan osaa arvata ;D

Jortsu

Joo pitää tsekkaa. Pystyyköhän odb11 sopeuttaa...? Vai tarviiko? Kaasuläppä ja egr varmaan pitää sopeuttaa...
Tuli mieleen ettei turhaan tilaa niin voisi kysyä muutamalta tutulta onko sama bcb golffi.
Jos käyttää eri ecua kiinni ja testaa...? Olisiko paha homma, mitä siinä pitää ottaa huomioon?

o.b.

Testaamisen toisessa autossa tai toisen auton ECU:lla ei onnistu kun ajonesto sammuttaa moottorin sekunnin päästä. Eli unohda koko homma.

Immo off ECU:issa tuota ajonestoa ei ole ja se menee autoon kuin autoon jossa samanlainen ECU. Uuteen ECU:un kannatta tarvittavat sopeutukset tehdä ja eiköhän ne OBD11:llä onnistu.

mruotz

Naksutteleeko EVAP kanisterin venttiilii? Tarkista se evap purkin venttiililtä letku imusarjalle. Ei olisi eka kerta että se venttiili vuotaa..

Toinen on se että tukkii sormella sieltä koneen takaa löytyvän öljynkerääjän/pcv venttiilin kannen alapuolelta löytyvän paineentasaaja ”reiän” sormella.. ja toivoa että ei ole sormeen tuntuvaa imua..
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Jortsu

Iso kiitos taas konkareille👍Hyvää tipsiä tulee. Tietysti ajonesto estää kokeilun... 😄Olisi taas pitänyt ajatella. Tuttujuttu. Ei tuo paha investointi ole. Ensin kyllä vielä etsin sen evap venan ja mysteeri reiän... 😜No joo eiköhän löydy kun ajatyksella kattelee. Jostain kun löytyisi kuvaa vielä sijainnista.

Jortsu

Eli huohotin venttiili ja sen letkut. Eiköhän tuo löydy. Fabiaan joskus vaihtanut muorille samanlaisen. Toinen oli se pcv reikä...

Jortsu

Juu löytyy toinenkin...pcv  Öljyn täytöltä seuraa letkua👍

mruotz

Tuossa kuva koneen takaata :



Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Jortsu

Ok. No en olisi hei löytänyt... Täytyy huomenna katsoa jos tytöltä auto joutaa hetkeksi.

Jortsu

Onko evap purkki sama mikä on pissa pojan ja ohjaustehostimen vieressä musta kanisteri niin siinä kannessa kiinni vai perinteinen letku malli eli letkujen välissä kiinni siinä lähellä?
Kävi mielessä et voisi joo siinäkin olla häikkää ja tulla ilmavuoto hälyäa jos aukeilee miten sattuu.
Oli jotain vidota youtubessa kun vaihtaa sen kanisterin.. Mikähän syy siinä? Täynnä mämmiä?
Mites sit tää öljynkerääjä... Jos tuntuu imua pikku röörissä niin...? Osa vaihtoon vai auto paaluun? 😄

mruotz

Se EVAP / polttoainesäiliön höyryjen takaisinkierrätyskikkare on juuri tuo kuvailemasi purkki. Se itse hiilikanisteri ei feilaa mutta siinä päällä oleva venttiili kylläkin. Se joko jysähtää auki asentoon tai kokonaan kiinni. Sen kuulee jos se toimii ; sen pitää naksuttaa. Jos se on mykkä niin venttiili vaihtoon. Varo sitä mustaa ohutta letkua mikä menee sinne polttoaine tulojen luokse, se letku on yleensä niin haperoa että murenee käsiin (kun siis sitä venttiiliä irroitat)

Jos taasen sen PCV / öljynkerääjän paineentasaajan reiän kohdalta tuntuu selkeää imua niin purkki on vainaa = vaihtoon.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Jortsu

PVC venttiili nakutti kun singeri,sen tosiaan kuulee selkeästi😂Vaikka moottori pörisee vieressä.Kurkottelin tunnustelee öljynkrääjän pikku reikää niin tuntui pieni ilmavirta tulevan siitö.Ei imua…Perkele kun olisi helpolla päässyt jos olisi näissä ollut häikkää.
Tai on tätä nyt väännetty ja tutkittu niin ettei ketään pääse kyllä helpolla😂Sori vaan kaikille.

Jortsu

Seuraavaksi oli kai vuorossa pakoputki syyniin…?Jollakin taisi jossain palstalla olla sama ongelma ja syy oli katalysaattorissa joka oli enää ontto kuori.Korjatkaa jos muistan väärin.Jos nyt pakoputkesta ei mitään syytä löydy/tai pakosarjan alusta niin sitten voisi jo veikata sitä ecua…

Jortsu

Tietysti akku olisi syytä kokeilla myös…näytti 11v kun kävin lukemassa vikakoodit.
Tyttö sanoi ettei ole nykinyt hetkeen golffi mut eipä ole pitkiä matkoja ajellut.














private photo sharing sites free

Jortsu

Jossain palstalla luin et egr olisi syytä sopeuttaa kun auto käy..?otin livedataa jos joku viisaampi osaa sanoa onko lukemat Ok.

VW-FP

Onko kokemuksia miten sellaisella savukoneella löytää imuvuodot kyseisestä moottorista?

mruotz

Kaksi kertaa olen kokeillut kun tiesin että imusarjassa on halkeama (se muuten halkeaa "aina" kolmos ja nelos pytyn välistä jos on halkeakseen (tullut aika hiton monta vastaan ja kaikissa sama) >> eipä savukone antanut merkkejä vuodosta vaikka tiesin että sieltä se vuotaa.

Btw, yksi viheliäisimpiä vuotopaikkoja on EGR venttiilin kara. Speksin mukaan se pitäisi olla about 0.8x - 0.9x avaumalla mutta jos se vuotaa esim. 1.2 avaumalla niin se ei anna vielä "excessive flow" herjaa mutta MAP anturille antaa epäuskottavaa signaalia ja ties mitä randomia mitä ei edes heti hoksaisi EGRrän vuotamiseen. Samoin randomisti vetää vikatilaan. Eikä edes aina vaan ihan sattuman varaisesti.

Itsellä just tämmönen potilas pihassa.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

VW-FP

Jatketaampa tätä mysteeriä. Nyt oli bora alkanu taas enemmän oikkuilemaan ja on vikatilassa. Ei ota kierroksia kunnolla.

Vikakoodiksi anto ne perinteiset imusarjan paineesta/vuodosta ja sitten oli jatkuvana vikana:

Kulma-anturi 1, kaasuläpän käyttölaite; epäuskottava signaali, eikä anna poistaa tätä.

Voiko tästä todeta että kaasuläppässa itsessään vika?

mruotz

Suriseeko läppäkotelo kun laitat virrat päälle? Antaako se mitään livedataa mittalohkosta 60 katsottuna?
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

VW-FP

Anto poistaa nyt sen vikakoodin ja alko ainakin toistaiseksi pelaamaan,seurataan tilannetta. Täytyy katella nuita arvoja kunhan ehtii.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy