Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Raimo247

Taas on kohta kuukauden verran ollut se keli, jolloin Skodan TI-tuulilasi on toiminnassa. Eli TAHRI ITSE-tuulilasi sisäpuolisesti.
Olikos tähän ratkaisuna tuo ilmastoinnin eko-ohjelmoinnin poistaminen? Onnistuuko Tampereen Metro-Autossa?

On kohtuullisen ärsyttävän lapsellinen itse aiheutettu ongelma. Ja tuulilasi on niin paskainen jo pari päivää puhdistuksen jälkeen, että tuli jo mieleen autonvaihto. Samaa kastia ärsyttävyys, kuin sekin, ettei sivupeilien lämmitys ole automatisoitua. Tuo ominaisuus löytyi autoista jo 15 vuotta sitten.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

livejungle

Tuulilasi harmaantuu kun koelaudan muoveista, joissa on öljyjä, haihtuu yhdisteitä tuulilasiin. Auton ikääntyessä ongelma vähenee.
https://www.youtube.com/watch?v=axI5Luw0Eos

Raimo247

Niin varmaan, mutta Skodan lasi huurtuu Skodan eko-ilmastoinnin ansiosta ihan itsestään. Sitten kun auto saa huurrutettua lasinsa siihen tietysti tarttuu paremmin kaikki lika mikä ilmakanavista tulee. Märkään lasiin lika tarttuu varmasti paremmin kuin kuivaan. Onko se lika sitten peräisin kojetaulusta, vai kanavista vai mistä, mutta Skodan itsetahrimistoiminto pitäisi saada pois päältä..

Missään muussa autossa en ole ikinä törmännyt moiseen ilmiöön.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

ipi59

Koliseeko muilla octavian takaiskarit? Ajettu 24000km, työkavereiden parisataatuhatta ajetut muunmerkkiset paljon hiljaisempia!
Lisäksi huomasin etuistuimen kuluneen perseen alta ihan nukkapinnalle. On ne ennen kestäneet vähän pitempään, kun en kuitenkaan aja työkseni.Kyseessä RS.

sami76

#2914
Lainaus käyttäjältä: Hiihtäjä - 08.09.15 - klo:22:54
2015 vm RS TDI DSG. Ekat reilu 5000km/1,5kk meni ongelmitta. Nyt kahdesti kylmäkäynnistyksessä on ollut ongelmaa. Eilisaamuna vasta kolmannella lähti käyntiin, lopetti pyörittämisen heti alkuunsa, virtaa tuntui kyllä olevan hyvin! Kolmannella kun suostui pyörittämään niin lähti komeasti betonimyllynä käymään käyden hetken vajaalla. Tänä aamuna lähti ekasta käyntiin mutta kävi 2-3s taas vajaalla ja tärisi, sittemmin tasoittui ja kävi normaalisti. Lämpimällä koneella suoritettu 5-10 käynnistystä tässä välissä, ei mitään ongelmia. Liekö hehku(t) pimeänä kun vaan kylmällä koneella on tuota tehnyt. Ei kuulosta herkulliselta.
Hei, minulla on juuri saman ikäinen ja muuten samanlainen laitos! Kesällä joskus juhannuksen jälkeen minun autokin teki juuri tuota samaa, plus kerran jäi myös hehkun merkki valo vilkkumaan! Juhannuksen jälkeenhän oli aika viileää! Varasin huoltoon ajan, mutta ei ne silloin sieltä mitään vikaa löytäneet, eikä tuohon vikaan liittyvää huoltotiedotettakaan ainakaan silloin löytynyt... Huollon jälkeen kelit lämpenivät, niin vika poistui, kunnes viime päivinä kun aamu viideltä käynnistelet autoa, niin eipä joka kerta lähdekään kunnolla käyntiin... Pitänee varailla huoltoaikaa uudestaan! Ilmoitathan tänne, jos vikaan löytyy joku korjauskeino!

-Oksid-

Lainaus käyttäjältä: ipi59 - 16.09.15 - klo:17:12
Koliseeko muilla octavian takaiskarit? Ajettu 24000km, työkavereiden parisataatuhatta ajetut muunmerkkiset paljon hiljaisempia!
Lisäksi huomasin etuistuimen kuluneen perseen alta ihan nukkapinnalle. On ne ennen kestäneet vähän pitempään, kun en kuitenkaan aja työkseni.Kyseessä RS.
Kyllä kolisee, tuntuu olevan tyyppivika näissä multilinkeilla varustetuissa Ocuissa ja ilmeisesti samaa vaivaa on esiintynyt myös Golffeissa.
Oheinen tiedote asiasta on tullut: "If the rear multi-link axle is involved (PR-No. 0N4), wait for the introduction of a measure and the availability of the innovated parts (the probable date: 09.2015)" mutta eipä ole vielä mitään kuulunut asian suhteen...  ::)
Samalla vaihtoon menevät takakontin öljyä tihkuvat pumput ja kääntyvät peilitkin ovat alkaneet narista.

Jakkarat ovat vielä ihan ok kunnossa, mittarissa ~41tkm
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

Gudmund

Onkos muut diesel-miehet saaneet maahantuojalta kutsua ahtopaineen säätimen vaihtoon? Kamppis koskee ainakin siis 135kw dieseliä, ja parin viikon päästä menee vaihtoon itselläni. Itse pelkään, että auto tulee huollosta aikanaan pienempien ahtopaineiden kanssa takaisin, turha pelkoko? :) Mun Oculla käyttöönotto on 8/2014.
Octavia III RS TDI

KopiK

Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 16.09.15 - klo:22:39
Kyllä kolisee, tuntuu olevan tyyppivika näissä multilinkeilla varustetuissa Ocuissa ja ilmeisesti samaa vaivaa on esiintynyt myös Golffeissa.
Oheinen tiedote asiasta on tullut: "If the rear multi-link axle is involved (PR-No. 0N4), wait for the introduction of a measure and the availability of the innovated parts (the probable date: 09.2015)" mutta eipä ole vielä mitään kuulunut asian suhteen... 
Veikkaan että tässä kuussa tiedote muuttuu muotoon: "korjausohje tulee loka-marraskuussa". Helmikuussa sen luvattiin tulevan maaliskuussa, maaliskuussa sen luvattiin tulevan kevään aikana. Kesäkuussa sen luvattiin tulevan heinäkuussa, heinäkuussa sen luvattiin tulevan syyskuussa.
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

jarru

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 17.09.15 - klo:07:51
Onkos muut diesel-miehet saaneet maahantuojalta kutsua ahtopaineen säätimen vaihtoon? Kamppis koskee ainakin siis 135kw dieseliä, ja parin viikon päästä menee vaihtoon itselläni. Itse pelkään, että auto tulee huollosta aikanaan pienempien ahtopaineiden kanssa takaisin, turha pelkoko? :) Mun Oculla käyttöönotto on 8/2014.

Eipä ole kutsua tullut. Ei tuota kyllä näy takaisinkutsukampanjoissakaan kun VIN-koodin syötin. Käyttöönotto muuten myös 8/2014.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: jarru - 17.09.15 - klo:11:47
Eipä ole kutsua tullut. Ei tuota kyllä näy takaisinkutsukampanjoissakaan kun VIN-koodin syötin. Käyttöönotto muuten myös 8/2014.

Ok. Huoltoneuvoja totesi vielä äsken, että pitää siirtää parilla viikolla mun huoltoaikaa tuonnemmas, kun on varastoista paineensäätöventtiilit loppu. Eli on niitä jollekulle muullekin mennyt/menossa vaihtoon.
Octavia III RS TDI

jarru

Kävin tuossa Vehon sivuilla ja siellä näytti olevan chatti josta kysyi niin kyllähän se kampanja on itselläkin auki. Ihme ettei tuota sitten Skodan sivujen takaisinkutsuissa näy VIN-koodilla. Nyt on varattu aika 28.9.2015 säätimen vaihtoon.

Gudmund

Noni, näin se homma etenee pienellä potkimisella.
Octavia III RS TDI

Sampsa

Lainaus käyttäjältä: strom - 14.09.15 - klo:21:02
Itselläni Webasto nollautui itsestään, poltto-aineen määrällä tai millään muulla ei ollut vaikutusta nollautumiseen. Vika esiintyi satunnaiseti. Omassa autossa vika korjattiin ohjelmiston päivityksellä, sen jälkeen ei ole nollautunut kertaakaan.
Itsekin tein pari päivää sitten polttoaineen ollessa vähissä kokeen, josko Webasto nollautuisi sen takia. Ei nollautunut. Eli omalla sumealla logiikallani tekemäni arvaus ei osunut oikeaan. Vika tuntuu olevan siis tosiaan aivan satunnainen.

Mutta kiitos tiedosta! Täytyy pian ajankohtaisen 30 tkm inspection-huollon yhteydessä mainita ongelmasta ja kysyä päivitystä.

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: Sampsa - 17.09.15 - klo:22:50
Itsekin tein pari päivää sitten polttoaineen ollessa vähissä kokeen, josko Webasto nollautuisi sen takia. Ei nollautunut. Eli omalla sumealla logiikallani tekemäni arvaus ei osunut oikeaan. Vika tuntuu olevan siis tosiaan aivan satunnainen.

Mutta kiitos tiedosta! Täytyy pian ajankohtaisen 30 tkm inspection-huollon yhteydessä mainita ongelmasta ja kysyä päivitystä.

Laitoin eilen maahantuojalle kyselyn. Tehtaalle kuulemma tieto asiasta ja päivitystä odotellaan.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

strom

Lainaus käyttäjältä: migis - 15.09.15 - klo:08:53
Milloin ohjemisto päivitettiin/tiedätkö versiota? Mulle on väitetty viimeksi heinäkuun alussa, että päivityksiä ei ole saatavilla.

Päivitys tehtiin heinäkuun puolivälissä Autokeskus Airport Vantaa. Tekivät kyselyn maahantuojalle ongelmasta ja samantien käskivät tehdä päivityksen. Minulle jäi käsitys että päivitys oli juuri tullut. Valitettavasti en tiedä versiota.
Octavia 1.4 TSI DSG Combi Elegance, Race blue -14

Sokota09

Heh, vihdoin ja viimein tuli korjausohje kytkimen ääntelyyn. Odottelen tässä vastausta, että mitä tuo korjausohje pitää sisällään? Kuukauden päästä tulee uusi auto, niin enpä tiedä, jaksanko viedä enää huoltoon. En ainakaan siinä tapauksessa, jos eivät anna vara-autoa tilalle.

Niin joo, voi olla ettei huoltoaikaa saa edes kuukauden sisään...


Klmfi

Lainaa2015 vm RS TDI DSG. Ekat reilu 5000km/1,5kk meni ongelmitta. Nyt kahdesti kylmäkäynnistyksessä on ollut ongelmaa. Eilisaamuna vasta kolmannella lähti käyntiin, lopetti pyörittämisen heti alkuunsa, virtaa tuntui kyllä olevan hyvin! Kolmannella kun suostui pyörittämään niin lähti komeasti betonimyllynä käymään käyden hetken vajaalla. Tänä aamuna lähti ekasta käyntiin mutta kävi 2-3s taas vajaalla ja tärisi, sittemmin tasoittui ja kävi normaalisti. Lämpimällä koneella suoritettu 5-10 käynnistystä tässä välissä, ei mitään ongelmia. Liekö hehku(t) pimeänä kun vaan kylmällä koneella on tuota tehnyt. Ei kuulosta herkulliselta.!
LainaaHei, minulla on juuri saman ikäinen ja muuten samanlainen laitos! Kesällä joskus juhannuksen jälkeen minun autokin teki juuri tuota samaa, plus kerran jäi myös hehkun merkki valo vilkkumaan! Juhannuksen jälkeenhän oli aika viileää! Varasin huoltoon ajan, mutta ei ne silloin sieltä mitään vikaa löytäneet, eikä tuohon vikaan liittyvää huoltotiedotettakaan ainakaan silloin löytynyt... Huollon jälkeen kelit lämpenivät, niin vika poistui, kunnes viime päivinä kun aamu viideltä käynnistelet autoa, niin eipä joka kerta lähdekään kunnolla käyntiin... Pitänee varailla huoltoaikaa uudestaan! Ilmoitathan tänne, jos vikaan löytyy joku korjauskeino!

Käytin viime viikolla käynnistysongelmien vuoksi Scouttia pajalla, mutta kun vikakoodia ei löytynyt ja ohjelmistotkin olivat ajantasalla. Eli homma jäi seurantaan.

KopiK

Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 16.09.15 - klo:22:39
Kyllä kolisee, tuntuu olevan tyyppivika näissä multilinkeilla varustetuissa Ocuissa ja ilmeisesti samaa vaivaa on esiintynyt myös Golffeissa.
Oheinen tiedote asiasta on tullut: "If the rear multi-link axle is involved (PR-No. 0N4), wait for the introduction of a measure and the availability of the innovated parts (the probable date: 09.2015)" mutta eipä ole vielä mitään kuulunut asian suhteen...  ::)
"Yllättäen" 09.2015 oli ja meni ilman korjausohjetta. Onkos kukaan käynyt kysymässä uutta "probable datea"?
Tosin mitäpä väliä sillä on jos eivät aio tuota korjata lainkaan.
Talvi lähestyy ja jääröpelöisillä teillä tuo kolina on aivan sietämätön. Pitänee vaihtaa itse ne iskarit tai koko auto...
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

Hannes

Mikäs takaiskari ongelma tämä oikein on, harvakseltaan noista näyttäis olevan kirjoitettu onko tämäkin niitä alkupään autojen ongelmia vai vaivaako tämä vielä uudempiakin??

BMF

start-stop error herja kun käynnistin auton kylmiltään (seisoi pari päivää ajamatta pihassa)--> Kävi hetken vähän vajaalla "röplötti" epätasasesti tyhjäkäynnillä --> sammutin ja uusi starttaus ja pelitti normaalisti -->kävin puntilla ja  palatessa käynnistin auton ja herjakin oli hävinnyt --> ensiviikolla 2 vuotishuolto niin saavat selvitellä mistä johtuu...

alkaako nyt start-stop kilkkeet temppuilemaan sopivasti kun takuu saadaan umpeen...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Scodillac

Onkos kenelläkään ilmennyt vastaavaa herjaa/vikaa omassa menopelissä? Kyseessä Ocu 2015 RS Bensaversio.
Eli,muutama päivä sitten käynnistettäessä autoa, syttyi moottorin häiriövalo palamaan.Soitto paikalliseen huoltoon ja  auto huoltoon piuhan päähän kiinni, vikakoodiksi antoi bensan laiha seossuhde...Mitään muuta ei löytynyt.Sovittiin että seuraillaan tilannetta ja jos vika ilmenee uudestaan ,niin ei muuta kuin pajalla takaisin.Eihän siihen mennyt kuin vuorokausi ja sama merkkivalo syttyi uudelleen.Auto huoltoon ja samaa herjaa laihasta seoksesta edelleen pukkaa...olivat kuittauksen jälkeen saaneet saman häiriövalon uudelleen aktiiviseksi , joten ihmettelyä riitti.
Maahantuojalle lähti kysely asian tiimoilta ja vastauksena tuli, että pitäisi tarkistaa Öljykorkin- / tikun tiiveys?
No jostainhan se on aloitettava tuonkin vian purku ,eli tänään auto jälleen pajalla...😎
VW Passat GTE My16
Skoda Superb HB 1.4 TSI L&K  My17

BMF

#2931
Lainaus käyttäjältä: Scodillac - 08.10.15 - klo:09:37
Onkos kenelläkään ilmennyt vastaavaa herjaa/vikaa omassa menopelissä? Kyseessä Ocu 2015 RS Bensaversio.
Eli,muutama päivä sitten käynnistettäessä autoa, syttyi moottorin häiriövalo palamaan.Soitto paikalliseen huoltoon ja  auto huoltoon piuhan päähän kiinni, vikakoodiksi antoi bensan laiha seossuhde...Mitään muuta ei löytynyt.Sovittiin että seuraillaan tilannetta ja jos vika ilmenee uudestaan ,niin ei muuta kuin pajalla takaisin.Eihän siihen mennyt kuin vuorokausi ja sama merkkivalo syttyi uudelleen.Auto huoltoon ja samaa herjaa laihasta seoksesta edelleen pukkaa...olivat kuittauksen jälkeen saaneet saman häiriövalon uudelleen aktiiviseksi , joten ihmettelyä riitti.
Maahantuojalle lähti kysely asian tiimoilta ja vastauksena tuli, että pitäisi tarkistaa Öljykorkin- / tikun tiiveys?
No jostainhan se on aloitettava tuonkin vian purku ,eli tänään auto jälleen pajalla...😎

Ainakin omassa mallissa on öljytikku aikas löysällä ja voisi laittaa vähän paksumman o-renkaan siihen koestustikkuun niin pysyisi visummin kiinni. Ilmeisesti se pikkuruinen o-rengas kovettuu ajan saatossa ja pito huononee. Täytyypä mainita huollossa josko vaihtasivat uuteen...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Ocufemma - 19.08.15 - klo:18:42
Auto oli siis tänään vaihteistoin testauksessa ja testiraportti lähti tehtaalle analysointia varten ja nyt odotellaan toimenpiteitä. Asentaja löysi onneksi tärinän lopulta ajaessa hallista ulos joten katotaan meneekö kytkin tehtaan piikkiin.
Onko jollain muulla otettu kyseistä testiraporttia ja mikö oli lopputulos?

Mä pyysin huolloon kaverin ajamaan autoa niin että istuin vieressä, tämän jälkeen ottivat auton sisään ja koko kytkin vaihtoon 1.6TDI DSG, autolla ikää alle 2v ja mittarissa noin 70000km. Takuu kamaa. Täristi pienillä nopeuksilla ja vaihteilla. Kaikki tärinä on takuu kamaa, jotkut ongelman katoaa kun laatikko vaan synkronoidaan uudelleen. Joissakin yksilöissä on sisuskalut tehtaan jäliltä vähemmän linjassa ja aiheuttaa ongelmat. Tuurista kiinni.

BMF

Alan pikkuhiljaa ymmärtämään tämän 2 vuoden takuuajan.  8)
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

KopiK

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 07.10.15 - klo:16:07
Mikäs takaiskari ongelma tämä oikein on, harvakseltaan noista näyttäis olevan kirjoitettu onko tämäkin niitä alkupään autojen ongelmia vai vaivaako tämä vielä uudempiakin??
Ainakin alkupään Multilinkkejä (Torsionithan korjattiin jo), mutta luulisi että uusiakin, koska tehtaalla ei ole sanojensa mukaan tietoa kuinka se korjataan, joten siitä päätellen puskevat koko ajan lisää viallisia ulos. Minulla tosin meni n. vuosi/12000km ennenkuin ääni alkoi kuulua.
Kolinaa (tai paremminkin lotinaa, "lop,lop,lop") ei kuule normaaliteillä vaan ainoastaan esim jääröpelöisillä tai mukulakivikaduilla, sorateilläkin tahtoo soran ropina peittää sen, joten suurin osa multilink-kuskeista ei varmaan ole ikinä huomannutkaan ääntä. Minullakin se vaivaa vain talvisin, kun täällä on pienemmät tiet jääröpelöllä. Etelän sulilla teillä ajavat eivät varmaan lotinaa huomaa, yksittäiseen kuoppaan ajossa sitä ei varmaan tule ajatelleeksi, mutta jatkuvana se on ärsyttävä.
Ketjussa http://www.vagarena.fi/index.php?topic=21797.0 aihetta aikoinaan pähkäiltiin.
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

Scodillac

-Korjaamoreissu tuli tehtyä.Öljypuolella (korkki/tikku) ei mitään ongelmaa , odotellaan seuraavaa siirtoa maahatuojan taholta.
VW Passat GTE My16
Skoda Superb HB 1.4 TSI L&K  My17

jaakko

Pieni murhe, mutta ärsyttävä. Radiota kuunnellessa ajoittain melko korkeataajuista vinkunaa joka ei muutu kierrosten mukaan ja voimakkuussäätimen asennosta riippumatta kuuluu samalla voimakkuudella. Jonkinlaiselta sähköhäiriöltä kuulostaa. Poistuu joksikin aikaa kun vaihtaa toiselle kanavalle hetkeksi.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

Klmfi

LainaaLainaus
2015 vm RS TDI DSG. Ekat reilu 5000km/1,5kk meni ongelmitta. Nyt kahdesti kylmäkäynnistyksessä on ollut ongelmaa. Eilisaamuna vasta kolmannella lähti käyntiin, lopetti pyörittämisen heti alkuunsa, virtaa tuntui kyllä olevan hyvin! Kolmannella kun suostui pyörittämään niin lähti komeasti betonimyllynä käymään käyden hetken vajaalla. Tänä aamuna lähti ekasta käyntiin mutta kävi 2-3s taas vajaalla ja tärisi, sittemmin tasoittui ja kävi normaalisti. Lämpimällä koneella suoritettu 5-10 käynnistystä tässä välissä, ei mitään ongelmia. Liekö hehku(t) pimeänä kun vaan kylmällä koneella on tuota tehnyt. Ei kuulosta herkulliselta.!
Lainaus

Lainaa
Hei, minulla on juuri saman ikäinen ja muuten samanlainen laitos! Kesällä joskus juhannuksen jälkeen minun autokin teki juuri tuota samaa, plus kerran jäi myös hehkun merkki valo vilkkumaan! Juhannuksen jälkeenhän oli aika viileää! Varasin huoltoon ajan, mutta ei ne silloin sieltä mitään vikaa löytäneet, eikä tuohon vikaan liittyvää huoltotiedotettakaan ainakaan silloin löytynyt... Huollon jälkeen kelit lämpenivät, niin vika poistui, kunnes viime päivinä kun aamu viideltä käynnistelet autoa, niin eipä joka kerta lähdekään kunnolla käyntiin... Pitänee varailla huoltoaikaa uudestaan! Ilmoitathan tänne, jos vikaan löytyy joku korjauskeino!

LainaaKäytin viime viikolla käynnistysongelmien vuoksi Scouttia pajalla, mutta kun vikakoodia ei löytynyt ja ohjelmistotkin olivat ajantasalla. Eli homma jäi seurantaan.

Ajoittaiset käynnistysongelmat ovat jatkuneet. Eilen Octavia kävi pajalla ja siihen vaihdettiin uusi startti.

enkero

Lainaus käyttäjältä: jaakko - 09.10.15 - klo:08:45
Pieni murhe, mutta ärsyttävä. Radiota kuunnellessa ajoittain melko korkeataajuista vinkunaa joka ei muutu kierrosten mukaan ja voimakkuussäätimen asennosta riippumatta kuuluu samalla voimakkuudella. Jonkinlaiselta sähköhäiriöltä kuulostaa. Poistuu joksikin aikaa kun vaihtaa toiselle kanavalle hetkeksi.

Eihän ole puhelin latauksessa? Tosin kanavan vaihdon ei pitäisi vaikuttaa millään tavalla... :-/
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

sami78

Onko kellään muulla takaluukun alareuna syönyt maaleja puskurista?
Noin vuosi ja 21500 tkm takana ja tällä viikolla huomasin. Auton väri on köyhänsininen ja puskuri kulunut valkoiseksi siitä kohtaa minkä päälle luukku sulkeutuessaan tulee. Silmämääräisesti luukku ei jää kontaktiin puskurin kanssa, mutta onkohan voimalla suljettaessa päässyt ottamaan kontaktia vai onkohan lisäksi vaadittu väliin jäätä tms.
Liftbäckki kyseessä.
Laittaisin kuvan jos osaisin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy