VW Passat Gte takatutkat ei toimi

Aloittaja ErkMyl, 16.04.23 - klo:09:40

« edellinen - seuraava »

ErkMyl

Passatin takatutkat lakkasivat toimimasta kun haljennut tuulilasi vaihdettiin. Tuulilasin vaihtajan mukaan näillä ei voi olla yhteyttä. Mutta onkohan kuitenkin jotain piuhoja irroteltu? Onko kokemusta kenelläkään?

bassek

Etulasissa ei ole kuin sadetunnistin, sekään ei ole siinä lasissa vaan ilmeisesti koteloituna lasin sisäpuolella.
Tarkistitko kuitenkin sulakkeen?

ErkMyl

Kiitos viestistä. Sen cerran olen avuton näiden asioiden kanssa, että osaatko neuvoa mistä löydän sulakkeet. Ohjekirjaakaan kun ei ole tässä Ruotsin tuontiautossa.

duke7

Niin etututkat toimii edelleen?
Vikakoodeista näkee ajan milloin vika tullut päälle ja jos se täsmää lasihommiin niin voisit saada ne maksamaan korjauksen.

ErkMyl

Hyvä vinkki. Joo etututkat toimii, mutta takatutkat ei ja tulee näyttöön ilmoitus: error rear parking aid. Osaisikohan joku kertoa sulakkeen numeron ja sijainnin.

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: ErkMyl - 16.04.23 - klo:12:20
Hyvä vinkki. Joo etututkat toimii, mutta takatutkat ei ja tulee näyttöön ilmoitus: error rear parking aid. Osaisikohan joku kertoa sulakkeen numeron ja sijainnin.
Taitaa olla vaa parkkitutkien ohjainlaitteelle oma sulake ja se täytyy olla ehjä kun etupään tutkat pelaa. Virransyöttö antureilla tapahtui ohjainlaitteen kautta. Vikakoodien luvulla lähdettävä liikenteeseen. Vikaa itse veikkasin johonki takapään anturiin tai puskurin johtosarjaan. Itse en näe mitään yhteyttä siihen että lasin vaihto ois vian aiheuttanut vaa sattumalta samalla tapahtunut.


duke7

Lainaus käyttäjältä: kar1k1v - 16.04.23 - klo:13:43
auttaako toi mitään vähän vanhemmasta https://fusesdiagram.com/volkswagen/fuses-and-relay-volkswagen-passat-b6.html
Ei ne mene kyllä yhtään samoin. Joskus jotain sulakehommaa hain ja ihan googlella löytyi kaavio kun hakee Passat b8 fuse diagram tjsp.
Tosin en usko että taakse olisi eri sulake kuin eteen. Joku piuha voisi olla irti

ErkMyl

Kiitoksia vastauksista! Löysin netistä b8 sulakekartat ja näyttää siltä, että erillistä sulaketta ei tosiaan ole takatutkille. Parasta lienee käydä lukemassa vikakoodit ja sitä kautta eteenpäin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy