Octavia III - Columbus 8" karttojen päivitys?

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 14.10.13 - klo:18:11

« edellinen - seuraava »

Skoda Octavia 1.2T

Miten onnistuu, miten usein julkaistaan päivityksiä ja tärkein, eli mitä maksaa päivitys?
Voiko jostain netistä tarkistaa viimeisimmän julkaisun "suomi"kartan version?
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White


Jyri

Kiitos linkistä, en ehtinyt ajatuksella lukemaan, mutta onko siis nuo päivitykset aina ilmaisia nykyään vai vain kerran.



squier

Oletteko saaneet zip-pakettia ladattua tuolta aiemmasta linkistä? Latausnopeus on naurettavan hidaaaaaaas! Voisi kokeilla päivittää nuo kartat, jos vain saisi paketin ladattua.

voipa

Kyllä, se tosiaan kestää kymmenkunta tuntia eli laita yöksi latautumaan.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

squier

No nyt on kartat päivitetty. Päivitystiedoston latauksessa kesti tosiaan n. 10 tuntia, ja itse päivityksessä kesti n. 1.5 tuntia vaikka olikin nopea SD-kortti käytettävissä.

TomiS

Päivittelimpä eilen kartastot Columbukseen. Käytössä oli 32GB SDHC Class10 kortti. Päivitykseen meni vähän reilu 1,5h.
Autossa siis tuon ajan virrat päällä. Sammutin ilmastoinnin ja annoin ledien palaa edessä ja takavaloissa. En äkkiseltään edes keksinyt miten tuossa saisi ledit pimeiksi kokonaan, mutta samapa tuo.

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 23.01.14 - klo:12:53
En äkkiseltään edes keksinyt miten tuossa saisi ledit pimeiksi kokonaan, mutta samapa tuo.

Sehän onnistuu niinkin helposti että car valikosta käyt ruksimassa daylight running lights ruksin pois ja valokatkasija 0-asentoon.

Itse olin onnistunut tumpeloimaan tuon ruksin pois ja ihmettelin ku aurinkoisella kelillä AUTO modessa ei palanu lainkaa ajovalot.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

TomiS

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 23.01.14 - klo:15:02
Sehän onnistuu niinkin helposti että car valikosta käyt ruksimassa daylight running lights ruksin pois ja valokatkasija 0-asentoon.
Haha, kyllä on ollu taas aivot kirjaimellisesti jäässä, tuohan oli ihan selvä juttu :D
No lopputulos oli kuitenkin sama!

teräksenharmaa

Mistä olette löytäneet uusia karttapäivityksiä? Skodan sivuilla sanotaan, että uusia karttoja saa odotella vielä pitkään: Last Update: November 2013; Next Update: June 2014

TomiS

Juuri tuon asensin. Minun auto rakennettu viikolla 41 ja kartasto oli vanhempaa versiota.
Autoliike ei näköjään luovutushuollossa tehnyt päivitystä. Tuo on persiistä, koska minusta auto pitäisi luovuttaa asiakkaalle niin että joka hemmetin kikkula on päivitetty uusimpaan versioon.

Jyri

TomiS: viitsisitkö tarkistaa mitä versiota Columbus näyttää noille uusille kartastoille?

teräksenharmaa

Tuolla Skodan sivullahan se lukee: 78 ECE

Jyri

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 24.01.14 - klo:10:11
Tuolla Skodan sivullahan se lukee: 78 ECE
Ei sattunut omiin silmiin missään kohtaan tuo maininta, ainut minkä näin oli ruutukaappauksissa oleva 0027ECE. Eli onko tuo uusi loppuosaltaan 0078ECE?

TomiS

Tässäpä oikein kuvakaappaus omasta Columbuksesta päivityksen jälkeen.
Tuon versiotiedon saa kahta kautta, joko NAV valikon kautta tai sitten normi Setup valikosta System Infromation.

Jyri

Kiitos, pitää käydä katsomassa mikä versio sinne omaan on tehtaalta tullut...

opar

Olikos tähän Columbukseen tarjolla POI - nippuja? Esim. liikennekamerat kiinnostaisivat kovasti. Nopeusnäyttöä ei sitten kukaan saanut tuunattua esille?

traphill

Noita kameroita olen myös yrittänyt metsästää, tuloksetta. Nehän pitäisi olla vcard muodossa, eikä niitä löydy mistään. Tämä navigoinnin puoli on kyllä lievä pettymys columbuksessa, varsinkin sitten jos ei saa hälyttämään kameroista.
Täytyypä katsoa mikä versio kartoista on tuvassa ja päivittää jos löytyy uudemmat

Suzooka


Joutuu varmaan pistämään vanhan tomtomin piipittämään kameroista hansikaslokerooon, mikäli sieltä GPS signaalit löytyy.. Ja virrat pitää kans vetää.. Voi olla kokoajan päällä.
FOR SALE: Skoda 440 2D sedan -57
TULOSSA: Combi valoshöy

TomiS

En ole koskaan ymmärtänyt tuota kameratolppahässäkkää. Kameratolpista on aina varoittava kyltti, eikä niitä tolppiakaan ole millään camovärityksellä maalattu, eli ainakin itse näen jos on tiellä tolppia :)

Mielestäni Columbuksen navi on oikein hyvä laite. Pidän myös ominaisuudesta, joka bensavalon syttyessä kysyy sinulta haluatko navigoida lähistöllä oleville bensa-asemille. Kätevä jos ei tunne seutuja.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 03.02.14 - klo:07:39
En ole koskaan ymmärtänyt tuota kameratolppahässäkkää. Kameratolpista on aina varoittava kyltti, eikä niitä tolppiakaan ole millään camovärityksellä maalattu, eli ainakin itse näen jos on tiellä tolppia :)

Mielestäni Columbuksen navi on oikein hyvä laite. Pidän myös ominaisuudesta, joka bensavalon syttyessä kysyy sinulta haluatko navigoida lähistöllä oleville bensa-asemille. Kätevä jos ei tunne seutuja.
+1 olen erittäin tyytyväinen

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 24.01.14 - klo:11:44
Kiitos, pitää käydä katsomassa mikä versio sinne omaan on tehtaalta tullut...
Oli muuten viikolla 49 valmistuneessa autossa viimeisin versio karttadatasta, eli 0078ECE.

opar

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 03.02.14 - klo:07:39
En ole koskaan ymmärtänyt tuota kameratolppahässäkkää. Kameratolpista on aina varoittava kyltti, eikä niitä tolppiakaan ole millään camovärityksellä maalattu, eli ainakin itse näen jos on tiellä tolppia :)

Mielestäni Columbuksen navi on oikein hyvä laite. Pidän myös ominaisuudesta, joka bensavalon syttyessä kysyy sinulta haluatko navigoida lähistöllä oleville bensa-asemille. Kätevä jos ei tunne seutuja.

Laite on hieno joo mutta tuollainen ikiaikainen toiminto kuin tolppavahti siinä saisi olla. Pari viikkoa sitten sain sakot juuri tilanteessa missä tolppa jäi huomaamatta muun hässäkän takia.

Aivan sama asia kuin sanottaisiin, että et sinä mitään automaattivaihteistoa tarvitse. Kaikkihan nyt kytkintä osaavat käyttää!

TomiS

Lainaus käyttäjältä: opar - 03.02.14 - klo:09:31
Laite on hieno joo mutta tuollainen ikiaikainen toiminto kuin tolppavahti siinä saisi olla. Pari viikkoa sitten sain sakot juuri tilanteessa missä tolppa jäi huomaamatta muun hässäkän takia.

Aivan sama asia kuin sanottaisiin, että et sinä mitään automaattivaihteistoa tarvitse. Kaikkihan nyt kytkintä osaavat käyttää!
Ei sillä automaattivaihteistolla mitään teekkään, mutta eipä nuo ole millään tavalla vertailukelpoisia  ;D
Yksi asia joka auttaa jos ei jostain syystä näe kameratolppia, on ajaa rajotusten mukaan  ;) Onhan noissa tolpissakin jotain toleranssia, voit varmaan mittarin mukaan ajella sen 10kmh ylinopeutta.

En lähtisi haukkumaan laitetta huonoksi siksi, ettei se edesauta ylinopeudella ajamista.

opar

Missä kohtaa haukuin laitetta huonoksi? Aivan niin. En missään.

Kysymys on vain simppelistä lisäpalvelusta joka laitteeseen olisi niin halutessa saatu.

teräksenharmaa

Voi olla, että noiden kameroiden varoituspalvelua ei valmistajat halua asentaa autoihinsa, koska kameroista varoittavat laitteet ovat laittomia joillakin markkinolla.

TomiS

Lainaus käyttäjältä: opar - 03.02.14 - klo:12:51
Missä kohtaa haukuin laitetta huonoksi? Aivan niin. En missään.

Kysymys on vain simppelistä lisäpalvelusta joka laitteeseen olisi niin halutessa saatu.
Ja en tainnut suoraan edes väittää että sinä haukuit laitetta huonoksi. Mainitsin että minä en lähtisi haukkumaan tuota huonoksi vain tuollaisen vuoksi  :P
Mutta jos on tottunut käyttämään tolppavahtia, niin kait tuon voi puutteeksi laskea :)

opar

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 03.02.14 - klo:13:13
Voi olla, että noiden kameroiden varoituspalvelua ei valmistajat halua asentaa autoihinsa, koska kameroista varoittavat laitteet ovat laittomia joillakin markkinolla.
Noinhan se täytyy olla  :( Ehdin jo kehumaan vannoutuneelle Biimerikaverilleni, että tähän kyllä onnistuu.

Hieno laite muuten mutta kaksi (minulle) oleellista toimintoa puuttuu: GPS nopeusnäyttö ja nuo kamerat hälytyksineen.

Onko tämän muuten joku saanut puhumaan suomea?

Skoda Octavia 1.2T

Lainaus käyttäjältä: opar - 03.02.14 - klo:09:31
Laite on hieno joo mutta tuollainen ikiaikainen toiminto kuin tolppavahti siinä saisi olla. Pari viikkoa sitten sain sakot juuri tilanteessa missä tolppa jäi huomaamatta muun hässäkän takia.

Aivan sama asia kuin sanottaisiin, että et sinä mitään automaattivaihteistoa tarvitse. Kaikkihan nyt kytkintä osaavat käyttää!

ööö. eikö tolppa juuri tuollaista ajoa varten ole? miksi siitä pitäisi varoittaa? aivan loistavaa, että toimivat ja sakkoja ropisee jos siihen on syytä.
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy