Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 06.12.12 - klo:10:06

« edellinen - seuraava »

gloter

Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

vkjoki

#31
On turha jännittää, tuleeko omaan Golf Seiskaan vikoja vai ei ja tuleeko johonkin tiettyyn korimalliin tai moottoriin vakavia vikoja: kyllä tulee! Ei tietenkään saisi tulla, mutta todellisuus on se, että käytännöllisesti katsoen jokaiseen autoyksilöön tulee ainakin jotain pientä korjattavaa ja jokaiseen automalliin tulee myös vakavia vikoja. Tuurista sitten riippuu, osuuko vakavia vikoja omaan autoon vai ei. Ainakin optio voi todeta, että osui ja upposi. Ja ennemmin tai myöhemmin optio saa seuraa bingovoittajien kerhoon.

Tällainen vikasäkä itselläni on viime vuosina ollut - seuraavassa kouluarvosanat (4 - 10) autojeni viattomuudesta:

1. Golf 1.8 TSI: 10

2. Volvo S60: 9,5
2. Ford Focus: 9,5
2. Golf 103 kW 1.4 TSI ACT: 9,5

5. Toyota Auris: 8

6. Golf 103 kW 1.4 TSI (kahdella ahtimella): 7
6. Golf 2.0 TDI: 7
6. Polo 1.9 TDI: 7

9. Polo 1.4 MPI: 5

Siinä siis arvosanoja yksittäisistä autoista - ja yksittäisten auton perusteella ei voi juurikaan arvioida tietyn automallin runsas- tai vähävikaisuutta, mutta kymmenien autojen pohjalta voisi sanoa jo jotain.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

tet

Lainaus käyttäjältä: Murska - 07.01.13 - klo:17:08
Meinaatko että ne samat kaverit jotka väsäsi aikoinaan täällä Suomessa niitä car-partsin vaihtokoneita, on siirtynyt tehdasmekatsuiksi? ;D

Kyllähän volkkarilla on vaihtomoottoriohjelma ollut kupla-ajoista lähtien, eli kunnostavat vanhoja koneita asiakkaille vaihtokoneiksi. Mutta kuten tuossa jo todettiin niin kenties näin uuteen koneeseen ei vaihdokkaita vielä ole.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: optio - 07.01.13 - klo:16:12
Just soittteli kaveri Laakkoselta. Nelossylinteri meinannut leikata kiinni, öljyn seassa metallilastua. Koko kone vaihtoon. Tilanneet uuden koneen Saksasta, toivottavasti on täysin uusi eikä vain tehdaskunnostettu!

Lainaus käyttäjältä: optio - 05.01.13 - klo:14:58
Voi kuulemma olla ohjelmavikakin jos esimerkiksi ruiskuttaa polttoainetta väärään aikaan!

Tämähän voi olla yksi syy. Voi olla viallinen suutin jolloin polttoaine ruiskutetaan esim. sylinterin seinään huuhtoen öljyt mennessään. TSI-moottorissa näin ilmeisesti on käynyt Scirocco Centralin mukaan. Tiedä sitten TDI:stä.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: optio - 07.01.13 - klo:22:17
Vähän menee ohi aiheen. Tuttu kaveri on puhunut, että Nissan almeralla on ajanut 500 000 km ja 626 Mazdalla saman (Dieseleitä molemmat) konetta aukaisematta, niin onhan se japsien kestävyys ihan omaa luokkaansa, mihin Volkkari ei pääse ikinä. Mutta kun Japsien ajettavuus on niin perseestä niin hae sitten siihen paras mahdollinen kompromissi, joka ei näytä olevan ainakaan VAG.
Minä myin lokakuun alussa pois Golf TDI:n jolla oli ajettu siihen mennessä 474tkm. Auto oli n. 200tkm ajan perheessä joten voin hyvillä mielin sanoa että sen moottoriin ei joutunut tuon vajaan puolen miljoonan aikana tekemään mitään ihmeempää eikä siinä myöskään ollut mitään vikaa kun siitä luovuin. Voitaisiinko jatkaa nyt VAG-teemalla ja unohtaa japsipaskat Muut merkit -alueelle?

meisterstuck

Eikö option tapauksessa moottori vaurioitunut kylmäkäynnistyksessä?
Varsinkin ahdetulle dieselille lämmittämättä käynnistäminen -20 on kova juttu. Ryntäyttämisestä puhumattakaan.
Moottoreita on ennenkin vaurioitettu kylmäkäynnistyksissä paljon.

optio

Lainaus käyttäjältä: meisterstuck - 08.01.13 - klo:23:40
Eikö option tapauksessa moottori vaurioitunut kylmäkäynnistyksessä?
Varsinkin ahdetulle dieselille lämmittämättä käynnistäminen -20 on kova juttu. Ryntäyttämisestä puhumattakaan.
Moottoreita on ennenkin vaurioitettu kylmäkäynnistyksissä paljon.


Jos toimivat vain Etelän auringon alla niin sitten ei pidä tuoda näitä Suomeen kun täällähän saattaa olla pakkastakin.

Wilzu

Ettei topic menisi aivan option yksinpuheluksi, esitetäänpä täällä varovainen utelu bluetoothia käyttäville.

Näyttäisi nimittäin siltä, että Composition Media Bluetooth ja Samsung Galaxy S II (Android-versio 4.0.4) eivät ainakaan alkuun näytä ymmärtävän toisiaan. Osapuolten liittäminen pariksi kyllä luonnistui moitteetta, mutta yhteys puhelimen ja auton välillä katkeilee jatkuvasti.

Onko muilla tullut vastaan tämmöistä?
M-B A180 Suomi Edition

herra neljäkymmentä 7

Oisko vain niin,että puhelin ei ymmärrä autoa?? mene ja tiedä ::)

teemur

Lainaus käyttäjältä: Wilzu - 10.01.13 - klo:11:17
Ettei topic menisi aivan option yksinpuheluksi, esitetäänpä täällä varovainen utelu bluetoothia käyttäville.

Näyttäisi nimittäin siltä, että Composition Media Bluetooth ja Samsung Galaxy S II (Android-versio 4.0.4) eivät ainakaan alkuun näytä ymmärtävän toisiaan. Osapuolten liittäminen pariksi kyllä luonnistui moitteetta, mutta yhteys puhelimen ja auton välillä katkeilee jatkuvasti.

Onko muilla tullut vastaan tämmöistä?

2012 Passatissa minulla oli samaa ongelmaa (Nokia), mutta syyksi selvisi samanaikainen USB-kaapelin käyttö. Eli median toisto USB:llä ei onnistu samaan aikaan kun Bluetooth yhteyden käyttö. Aiheutti juurikin tuota katkeilua. en tiedä onko samasta kyse, kunhan arvailen  :)
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

optio

#40
Kun ei tuo kaupan purku onnistunut jälleenmyyjän kanssa niin pitää varmaankin ottaa yhteyttä maahantuojaan ja vaatia korvausta henkisestä kivusta ja särystä ja tietenkin sijaisauto. Kestäähän se auton korjaus hiukka liian kauan jos siihen menee 2 kuukautta. Alkanut minuakin nyppiä tuo automaatin puute sijaisautossa, mikä meillä on ollut autoissa yli 10 vuotta, akkahan siitä on valittanut koko ajan. Olen sen verran valaistunut, että nyt saa mopot riittää 1,6D no okei (tdi) ja sijaisauton D2. T4 Tai T3, pitää vielä miettiä, voihan olla, että maahantuoja on jo miettinut puolestani jos T3 yhteyteen ei saa automaattia!

optio

Lähetin juuri tulikivenkatkuisen palautteen maahantuojalle.

optio

Olen vittuillut oiken kunnolla sekä maahantuojalle että jälleenmyyjälle täydellisen paskan myynnistä, valittanut myös kohtuuttoman pitkästä korjausajasta, ottaneet molemmat asian jatkokäsittelyyn, toivottavasti saan E-Mersun tilalle!

muuli1010

Ottaa homma pattiin miten paljon tahansa niin vit...n pitaisi hoitaa tyylilla mikali aikoo argumentoida kirjallisesti, sanallisen palautteen kanssa ei ole niin valia kunhan muita ei ole kuulemassa.

optio

Lainaus käyttäjältä: muuli1010 - 26.01.13 - klo:18:10
Ottaa homma pattiin miten paljon tahansa niin vit...n pitaisi hoitaa tyylilla mikali aikoo argumentoida kirjallisesti, sanallisen palautteen kanssa ei ole niin valia kunhan muita ei ole kuulemassa.

Eikö vittuilu ole nykynuorison joka toinen sana, suomenkieltä

Fedder

Täysin OT, mutta muulilla on vissi pointti: asiallisen jämäkästi ja hyvin perusteltuna viesti voi mennä perille vastapuolelle. Ja vaatimusten on oltava linjassa intressin suuruuden kanssa. Muuten menee herkästi puolin ja toisin periaatekysymysten puolelle ja siitä ei tunnetusti hyvä heilu.
Immer wieder Golf.

BLMC

Lainaus käyttäjältä: optio - 26.01.13 - klo:17:46
Olen vittuillut oiken kunnolla sekä maahantuojalle että jälleenmyyjälle täydellisen paskan myynnistä, valittanut myös kohtuuttoman pitkästä korjausajasta, ottaneet molemmat asian jatkokäsittelyyn, toivottavasti saan E-Mersun tilalle!

Onhan tilanne todella ikävä kaikinpuolin, mutta en usko että saavutat rähjäämisellä mitään. Voi olla että liikkeen vastaantulokin voi olla nihkeää jos ei löydy asiallista keskusteluyhteyttä. Siinä olen samaa mieltä, että korjausaika tulisi olla kohtuullinen (2-3 viikkoa) + ilmainen sijaisauto ilman km-rajaa koko ajaksi.

Wilzu

#47
Pannaan nyt tämä tänne, vaikka radion kuuluvuutta on käsitelty Chat-ketjussakin.

Ei tämä autoyksilö nyt sentään ole mikään option VW Golfiksi naamioitu Fiat Tempra, mutta muutama pieni kiusa on sattunut matkan varrelle. Auto päässee ensi viikolla käymään Laakkosella lämppärin asennuksessa, joten toivottavasti näihin asioihin saa ainakin jotain selvitystä.

Aiemmin mainitsemani kännykkäpulmat ovat edelleen läsnä. Automyyjä kertoi, että eräs mahdollisuus on bluetooth-yhteyden katkeaminen silloin, kun kännykkäverkko vaihtuu 3G:stä 2G:hen. Tämä vaikuttaa ihan järkeenkäyvältä selitykseltä, sillä pienen tarkkailun perusteella puhelimen ja auton välinen yhteys katkeaa suunnilleen samoissa kohdissa Viitostiellä. Ei sinänsä haittaa ajoa, mutta olisihan tuo nyt kuntoon saatava, koska muuten koko bluetooth on hyödytön kapistus ja parempaan radioon sijoitetut rahat menevät hukkaan.

Ja radio tosiaan kuuluu melko kehnosti edellismalliin verrattuna. Yleisradion taajuudet vielä toimivat jokseenin hyvin, mutta jotkut kaupalliset radioasemat pätkivät. Onneksi kuuntelen autoillessa eniten levyjä (CD-soittimen sijoituspaikka hansikaslokerossa on kyllä vähän hassu) ja Radio Suomea..

Lisäksi sähkötoiminen seisontajarru on jäänyt pari kertaa jumiin. Asia on kuitenkin ratkennut sammuttamalla ja käynnistämällä auto uudelleen. Tietokoneita ne ovat autotkin.. Liikkeelle on päästy, mutta vähnhän tuo syö luottamusta kyseistä järjestelmää kohtaan.

Noin muuten täytyy kyllä olla erittäin tyytyväinen tähän ensimmäiseen 1600 kilometriin. Auto on hiljainen ja vakaa ajettava, vaikka ohjaus ei olekaan yhtä tarkka ja tunnokas kuin edellisessä mallissa. 1,2 TSI on osoittautunut juuri sellaiseksi moottoriksi kuin sen toivoin olevankin - kulutus on ollut maltillinen ja voimavarat riittävät hyvin.
M-B A180 Suomi Edition

Taky

Lainaus käyttäjältä: Wilzu - 27.01.13 - klo:23:19
Automyyjä kertoi, että eräs mahdollisuus on bluetooth-yhteyden katkeaminen silloin, kun kännykkäverkko vaihtuu 3G:stä 2G:hen.

Höpsistä, BT ollut käytössä toistakymmentä vuotta, eikä mitään 2/3G katkoja ikinä ollut.

Oletko kokeillut toisella puhelimella?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Wilzu - 27.01.13 - klo:23:19

Lisäksi sähkötoiminen seisontajarru on jäänyt pari kertaa jumiin. Asia on kuitenkin ratkennut sammuttamalla ja käynnistämällä auto uudelleen. Tietokoneita ne ovat autotkin.. Liikkeelle on päästy, mutta vähnhän tuo syö luottamusta kyseistä järjestelmää kohtaan.


Pakko tuohon varmistaa että olethan huomannut että sähköinen käsijarru vaatii vapautuakseen että turvavyö kiinni, tai sitten muistaakseni samanaikaisesti jalkajarrua pitämällä alhaalla sen saa myös irtoamaan ilman turvavyötä. Ihan vaan varmistukseksi kun itse menin tuohon ansaan kun CC oli uusi ja luulin että nyt se käsijarru jumittui.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Wilzu

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 28.01.13 - klo:19:33
Pakko tuohon varmistaa että olethan huomannut että sähköinen käsijarru vaatii vapautuakseen että turvavyö kiinni, tai sitten muistaakseni samanaikaisesti jalkajarrua pitämällä alhaalla sen saa myös irtoamaan ilman turvavyötä. Ihan vaan varmistukseksi kun itse menin tuohon ansaan kun CC oli uusi ja luulin että nyt se käsijarru jumittui.

Olen toki. Vastaavanlaisia systeemejä löytyy muistakin autoista. Asian oppi kantapään kautta, kun koeajolle lähdössä Hyundai i40 ei suostunut alkuun hievahtamaan mihinkään.

Lainaus käyttäjältä: Taky - 28.01.13 - klo:08:44
Oletko kokeillut toisella puhelimella?

Juuri äsken testattiin Nokia 500:lla ja homma toimi hyvin. Vika näyttäisi siis olevan puhelimessa. Yritin kysellä asiaa puhelimen myyneestä liikkeestä, mutta halukkuus selvittää asia oli melko minimaalinen. Kuulemma olisi voitu lähettää huoltoon, mutta koska mitään vikaa ei löydy, niin huoltokäynti maksaisi.

Edelliseen autoon asennetun Touch Phone Kitin kanssa luuri kyllä toimi moitteitta. Jääköön asia huollon selvitettäväksi, kun sinne piakkoin on asiaa.
M-B A180 Suomi Edition

optio

Optio todellakin käytetään kun sitä tarjotaan eli tänään varmistunut, että maahantuoja yhdessä jälleenmyyjän kanssa tarjoaa uuden auton tämän "erinomaisen auton" tilalle. Nyt loppui myös samalla tämä dieselharharetki (ei enää ikinä). Eli tulossa BENSA-auto  tilalle neuvottelujen seurauksena. Ihmettelin kun yhtäkkiä olikin ko. tahoilla höveliä käytöstä lisättynä Laakkosella mutta samalla Laakkonen myönsi, että olivat melkein tuhonneet tämän Saksasta yli kuukauden odotetun uuden koneen asennusvirheen seurauksena. Oli pojilta unohtuneet kiristää jotkin ruiskupuolen mutterit, kone avattu ja väittivät, ettei ole koko kone tuhoutunut mutta joitakin osia pitää, jälleen tilata Saksasta. No menee taas viikkoja kun uusia osia odotetaan. Ehkä maahantuoja ja jälleenmyyjä laskivat nyt hiljaa mielessään, että nyt on parempi tarjota uusi auto. Olen kyllä kuullut sanonnan MAANANTAIPÃ,,IVÃ,,N auto mutta onko kellään todellakaan ollut tälläistä kokemusta? siihen kun yhdistetään vielä nämä kritisoimani ajettavuusongelmat ja sitten nämä kojetaulun joka puolelta kuuluvat nitinät ja natinat niin jo voisi kirjan kirjoittaa. Välillä pitää itseä nipistää, että onko tämä unta vai oikeasti tapahtunut!

Karvis

Eli loppu hyvin "kaikki" hyvin siis. Otatko nyt myös sen webaston varusteeksi?

Yhden tapauksen tiedän kun parivuotias ja 30tkm ajettu sitikka vaihdettiin uuteen mystisen sähkövian vuoksi, maahantuoja oli kertonut että tehdas haluaa yksilön perusteelliseen syyniin.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Joey

Itsekin tiedän, kun veljen 2tkm ajettu RAV4 meni vaihtoon sähkövikojen vuoksi
Audi A3 1,6tdi stronic -17

optio

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.02.13 - klo:17:39
Eli loppu hyvin "kaikki" hyvin siis. Otatko nyt myös sen webaston varusteeksi?

Yhden tapauksen tiedän kun parivuotias ja 30tkm ajettu sitikka vaihdettiin uuteen mystisen sähkövian vuoksi, maahantuoja oli kertonut että tehdas haluaa yksilön perusteelliseen syyniin.

Nopean toimituksen auto, mistä lienevät kaivaneet, on siinä Webastokin!

herra neljäkymmentä 7

Nyt sitten optio tekemään vaihtokauppaa siihen volvo v40 josta niin olet haaveillu. Aivan varmasti huolettomanpi auto.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: optio - 05.02.13 - klo:17:51
Nopean toimituksen auto, mistä lienevät kaivaneet, on siinä Webastokin!

On niitä nopeita autoja tarjolla, täälläkin sellainen seisoi hallissa xenon ja comfort-paketeilla maustettuna.
Millainen kokonaisuus sieltä nyt sitten tulee?

Lainaus käyttäjältä: hylkiö - 05.02.13 - klo:17:55
Nyt sitten optio tekemään vaihtokauppaa siihen volvo v40 josta niin olet haaveillu. Aivan varmasti huolettomanpi auto.

Ei vaan Golfin kanssa fresh start ja kovaa ajoa ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

optio

Lainaus käyttäjältä: hylkiö - 05.02.13 - klo:17:55
Nyt sitten optio tekemään vaihtokauppaa siihen volvo v40 josta niin olet haaveillu. Aivan varmasti huolettomanpi auto.

Ei minulle Volvo ole itsetarkoitus jos uudessa Volkkarissa kaikki kunnossa niin voin ajella silläkin!

herra neljäkymmentä 7

Syö vähä vain uskottavuutta, kun on täälä haukkunnu maanrakoon ja jos kumminki jatkaa yhteiseloo kuin ei mitään  :-X

optio

Lainaus käyttäjältä: hylkiö - 05.02.13 - klo:18:10
Syö vähä vain uskottavuutta, kun on täälä haukkunnu maanrakoon ja jos kumminki jatkaa yhteiseloo kuin ei mitään  :-X

Tässä uudessa tulee erillisjousitus taakse kun vanhassa oli yhdystuki ja jospa Ferdinandin sijasta olisi auton koonnut Sebastian ja nitinoita ja natinoita ei kuuluisi. Aika näyttää!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy