Tärinä sammuttaessa

Aloittaja penan, 12.09.17 - klo:11:43

« edellinen - seuraava »

penan

Ja uutta "ominaisuutta" pukkaa;

2,0 tdi 2011 mallia. Kun moottoria sammuttaa tai auto-stop sammuttaa moottorin niin koko auto tärähtää tai ravisuttaa pienen hetken.

Mistähän tämmöinen mahtaa johtua, vauhtipyöräkin on vaihdettu. Yllättäen alkoi tämäkin alkoi päästöhuijauskorjauksen jälkeen...


penan

Ja vielä lisäyksenä että tähän täräykseen ei vaikuta se, onko automaattivaihteisto asennossa N, D vai P.

Sokka

Voisiko tuo täräys olla jälkikäyntiä?

TapsaR

Likainen "kaasu/sammutusläppä" throttle valve body tekee tuota, ei mene kunnolla kiinni jolloin moottorin ilmansaanti ei lopu ja sen myötä puristukset ei laske. Läppää tarvitaan myös Egr toimintaan ja DPF polttoon.

Omasta koneesta putsasin tuon viimeviikolla, vajaa 30min homma, ei tarvi mitään muuta kuin osa käteen puhdistaa sen ja takaisin kiinni.
Golf IV & Octavia 2

Normanton

Eikös kaasuläppä pitäisi sopeuttaa irroituksen ja/tai puhdistuksen jälkeen? Sinällään tämähän ei ole iso juttu jos on VCDS käytössä.

Alkuperäiseen ongelmaan olisin veikannut kaksoismassaa, mutta jos se on vaihdettu lähiaikoina niin tuo kaasuläppä kuulostaisi ihan mahdolliselta ongelman aiheuttajalta.
VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14


EX: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

hece

Samaa tärähdystä on ollut ilmassa, 150tkm ajettu ja tammikuussa päivitetty. Onkohan tämä kaasuläppä volkkarin kielellä joku näistä:
Lainaa1) päivityksen jälkeinen turva (Trust Building Measure)
koskee vain seuraavien EGR-järjestelmän, polttoaineen ruiskutusjärjestelmän ja päästöjen jälkikäsittelyjärjestelmän osien korjausta ja siihen käytettäviä materiaaleja: lambdatunnistin, lämpötila-anturi, EGR-vaihtoventtiili, EGR-venttiili, EGR-paine-eroanturi, ruiskutussuutin, korkeapainepumppu, polttoaineen jakoputki, paineenohjausventtiili, paineanturi ja suurpaineputket.
https://www.volkswagen.fi/fi/volkswagen-tietoa/ajankohtaista/ajankohtaista-tietoa-dieselmoottoreista.html

Eli menisiköhän päästökorjaustakuun piikkiin?

Jamax

Samanlaiset ominaisuudet saatu 2.0 Tdi 2011 autoon, ajettu 218t km ja keväällä päivitetty.

hece

Kurkkasin oman konepellin alle ja -11 CFGB 125kW -moottorissa tämä kaasuläpän ohjainlaite on koodiltaan 03L128063K.  Tämän katalogin http://www.realoem.me/Volkswagen/RDW/PA/2011/702/R/1/131/131040#2 mukaan vika kirjain voi olla R, AC, T tai K moottoreille CFFA, CFFB, CFGB, CLLA ja CFGC. Tai Q, AD, L tai J CAYC-moottorille. Mitään muuta en asian eteen vielä tehnyt.

penan

Tämä korjaantui itsestään talven tullen. Mikä lienee ollut syynä...

hece

Lainaus käyttäjältä: penan - 09.12.17 - klo:20:48
Tämä korjaantui itsestään talven tullen. Mikä lienee ollut syynä...
Sama täällä, ei ole toviin vaivannut.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy