Akun kesto seisonnassa & depress brake

Aloittaja penan, 10.11.14 - klo:09:40

« edellinen - seuraava »

penan

Terve,

Uutena käytetyn Passatin omistajana olisi muutama kysymys, toivottavasti koneneimmiltä löytyisi vastauksia!

Ensimmäinen: reissutyön takia auto seisoo tallissa joskus pitkiä aikoja, pisin aika lienee noin reilu kuukausi. Riittääkö akussa virtaa avaamaan edes ovet strattaamisesta puhumattakaan? Mitäs sitten jos ovet eivät aukeakkaan, metalliavainta eikä lukkopesää tuossahan ei ole?!

Toinen: Mistä johtuu teksti depress brake (tjs.) kun autoa yrittää käynnistää? Mikään ei siis värähdäkkään konehuoneessa. Tätä on tapahtunut muutaman kerran ja jonkinmoisellä räpläämisellä ja avaimen irrottamisella on siitä toistaiseksi selvitty.

Taustatietona auto on siis 2,0 tdi dsg.

Kiitoksia etukäteen vastauksista!

juskaa

Terve !
Sen käynnistysavainen sisältä löytyy semmonen pitkä avain joka työnnetään kuskin ovenkahvaan alapuolelta! (siellä on pieni reikä) . Näin pitäisi ovi aueta ihan ilman virtaa .

Kytkin jos ei ole ihan pohjassa niin sitte jotaa herjaa eikä käynnisty . Sulla viitta jarruasiaan , siitä en tiedä. :)

Käyttöohjekirja vaan lukuun....
Opel Insignia Sports Tourer -15
Jeep Grand Cherokee 4,0 -95

Geoman

Miten virran pitäisi riittää, en tiedä. Virtatason laskiessa alkaa varashälyttimetkin sekoilemaan.

Eikö ylläpitolaturin käyttö olisi perusteltua - moottorinlämmittimen pistokkeen tai vetokoukun pistookkeen kautta - tarvittaessa erillinen pistoke, johon ylläpitolaturi kytketään?

Yksikin pelastettu käynnistys on jo lautin hinnan arvoinen.

jpa77






Toinen: Mistä johtuu teksti depress brake (tjs.) kun autoa yrittää käynnistää? Mikään ei siis värähdäkkään konehuoneessa. Tätä on tapahtunut muutaman kerran ja jonkinmoisellä räpläämisellä ja avaimen irrottamisella on siitä toistaiseksi selvitty.

Tuo depress brake = jarrupoljin pohjaan niin startti onnistuu..


foxnen

DSG vaihteisto vaatii jarrupolkimen painamisen jotta kytkin on auki , ettei säretä paikkoja. Samoin kuin manuaalivaihteisella, jos vaide on päällä kannattaa painainaa kytkin pohjaan käynnistettäissä moottori.  :)
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

penan

Juu mutta siis vaikka jarrupoljon on pohjassa niin herjaa että paina poljinta. Voiko siinä polkimessa olla joku anturi joka virheellisesti väittää että poljinta ei paineta..?

tet

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 10.11.14 - klo:11:55
DSG vaihteisto vaatii jarrupolkimen painamisen jotta kytkin on auki , ettei säretä paikkoja.

???

Ei ainakaan minulla. Olen monesti startannut auton niin että seison itse vielä ulkopuolella. Kytkin on DSG:ssä oletusarvoisesti aina auki, se ohjataan hydraulipaineella erikseen kiinni. Keppi pitää olla P-asennossa, mutta toki se aina auton seisoessa on, koska avaimia ei saa pois jos ei ole.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

bustedi

Itsekin käynnistän auton usein vain painamalla start painiketta ja seison itse auton ulkopuolella.
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

TuplaVW

#8
Lainaus käyttäjältä: penan - 10.11.14 - klo:12:05
Juu mutta siis vaikka jarrupoljon on pohjassa niin herjaa että paina poljinta. Voiko siinä polkimessa olla joku anturi joka virheellisesti väittää että poljinta ei paineta..?
Kyllä siellä ilmeisimmin kytkin on, ainakin Passatissa aivan pintapainalluksella saa tuon ilmoituksen aikaan mutta normipainalluksella tuo kytkin antaa luvan ilman herjaa käynnistykselle. Tapauksessasi vika voi olla tosiaan siinä tunnistimessa.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: bustedi - 10.11.14 - klo:12:47
Itsekin käynnistän auton usein vain painamalla start painiketta ja seison itse auton ulkopuolella.
Volkkarilla vastaavassa tilanteessa menee vain virrat päälle ja ilmoittaa että starttaamiseen vaaditaan jarrun painaminen.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

hece

Lainaus käyttäjältä: penan - 10.11.14 - klo:09:40
Toinen: Mistä johtuu teksti depress brake (tjs.) kun autoa yrittää käynnistää? Mikään ei siis värähdäkkään konehuoneessa. Tätä on tapahtunut muutaman kerran ja jonkinmoisellä räpläämisellä ja avaimen irrottamisella on siitä toistaiseksi selvitty.
Samaa ilmoitusta tuli ihmeteltyä vaikka jarrupoljinta on painettu. Tekstin lisäksi mittaritaulussa paloi vihreä jarrupoljin+kenkä -valo. Sittemmin olen painanut jarrua vain kovempaa eikä ilmoitusta ole tullut. Voikohan siellä olla joku jarrupolkimen tunnisteanturi hajoamassa?

penan

Itse itselleni vastaten; hieman yli kuukausi tallissa, lähti käyntiin kuin palmun alta ja akun purkautumisesta ei tietoakaan.

mik79


Lainaus käyttäjältä: penan - 10.11.14 - klo:09:40
Terve,

Uutena käytetyn Passatin omistajana olisi muutama kysymys, toivottavasti koneneimmiltä löytyisi vastauksia!



Toinen: Mistä johtuu teksti depress brake (tjs.) kun autoa yrittää käynnistää? Mikään ei siis värähdäkkään konehuoneessa. Tätä on tapahtunut muutaman kerran ja jonkinmoisellä räpläämisellä ja avaimen irrottamisella on siitä toistaiseksi selvitty.

Taustatietona auto on siis 2,0 tdi dsg.

Kiitoksia etukäteen vastauksista!

Lainataan kaikki yllä oleva :)
Sama murhe: ei starttaa vaikka kuinka jarru olisi pohjassa. Siis vika ei ilmene aina, ei päivittäin.
Onko mitään uutta tuossa käynnistymis ongelmassa?

penan

Lainaus käyttäjältä: mik79 - 15.12.14 - klo:17:20
Lainataan kaikki yllä oleva :)
Sama murhe: ei starttaa vaikka kuinka jarru olisi pohjassa. Siis vika ei ilmene aina, ei päivittäin.
Onko mitään uutta tuossa käynnistymis ongelmassa?

Minun osallani kun äly ei riitä, käytetään voimaa. Eli poljin ylös ja uusi painallus voimalla. Toimii.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy