Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - penan

#1
Tämä korjaantui itsestään talven tullen. Mikä lienee ollut syynä...
#2
Ja vielä lisäyksenä että tähän täräykseen ei vaikuta se, onko automaattivaihteisto asennossa N, D vai P.
#3
Passat B7 (11-14) / Tärinä sammuttaessa
12.09.17 - klo:11:43
Ja uutta "ominaisuutta" pukkaa;

2,0 tdi 2011 mallia. Kun moottoria sammuttaa tai auto-stop sammuttaa moottorin niin koko auto tärähtää tai ravisuttaa pienen hetken.

Mistähän tämmöinen mahtaa johtua, vauhtipyöräkin on vaihdettu. Yllättäen alkoi tämäkin alkoi päästöhuijauskorjauksen jälkeen...

#4
Samaa vikaa täällä, narinaa käännettäessä varsinkin vähän enemmän.

En tiedä onko yhteyttä ajoneston toimintaan, eli välillä jää piipittämään ajonesto päälle kun yrittää käynnistää. Pari kertaa käynyt myös niin, että kone lähtee käyntiin ja sammuu parin sekunnin päästä. Tästä oli jäänyt vikakoodikin näkyviin.
#5
Heh heh, isoin lasku tulikin "testerityöstä". Tampereen Autocenter.
#6
Täällä alkoi myös pärinä takakontin lukosta. Kontti ei lukittunut ollenkaan. Osa n. 70 euroa ja puolen tunnin vaihtohomma yhteensä koko höskä 200 euroa.
#7
Passat B7 (11-14) / Vs: EGR ongelma
19.06.15 - klo:13:06
Osan + muut nippelit hinta on noin 750 euroa. Kuulemma autosta pitää purkaa paljon osia pois että pääsee käsiksi EGR:n. Hiukkassuodatin jne. ja renkaiden kulmat tarkistaa jne...

Noh, liekö näin kesän kynnyksellä paljon VW:eitä mennyt rikki vai korjaajien kesälomat pyörivät ja pajat vajaamiehtityksellä, mutta ajan sai vajaan parin viikon päähän varaamisesta.

Un tuo EGR on vaihdettu niin saakohan hiukkassuodattimen puhdistuksen pakkokäynnistettyä jollakin kikalla? ja mahdollisesti tihennettyä sen polttoväliä ettei se menisi seuraavaksi vaihtoon..?
#8
Passat B7 (11-14) / Vs: EGR ongelma
16.06.15 - klo:15:33
Viisaampia ollaan taas. Korjaus maksaa 1300 euroa. Myyjäliike suostuu osallistumaan 30 %, tehdas ei tule vastaan senttiäkään. Eli mitä opimme... kun takuu päättyy kaikki merkkiliikkeen huollot ovat tarpeettomia..
#9
Passat B7 (11-14) / Vs: EGR ongelma
15.06.15 - klo:21:27
Vielä erikseen sanoivat molemmissa paikoissa ettei ole avoimia kampanjoita... tietäisiköhän maahantuoja paremmin..?
#10
Passat B7 (11-14) / EGR ongelma
15.06.15 - klo:19:48
No niin...

Ensimmäinen iso pommi Passatin kanssa. Ajettu 175 tkm ja tänään alkoi hehkun valo vilkkumaan. Kurvaus lähistöllä olleeseen Laakkosen liikkeeseen ja vikakoodien luku. EGR vika. Sanottiin ettei estä ajamista mutta pitää korjata. Arvio 1500 euroa...

Matka jatkuu ja sitten alkoi vilkutus uudestaan ja uudelleen käynnistyksen jälkeen moottorin vikavalo jäi palamaan myös. Kurvaus toiseen saman konsernin liikkeeseen ja sama homma. Täällä tosin nollaamisesta ja arviosta veloitettiin 66 euroa. Nyt hinnaksi sanottiin 1300 euroa.

Auto ajettu takaisin talliin (n. 500 kilometriä valojen palaessa/vilkkuessa). Sitten mietitäänkin mitä seuraavaksi. Auton takuu loppunut reilut puoli vuotta sitten, olen toinen omistaja. Huomenna soitto myyjäliikkeeseen, maahatuojalle ja ei-merkki-korjaamoon.

Mitenkäs muille kohtalotovereille on EGR ongelmien kanssa käynyt?
#11
Lainaus käyttäjältä: mik79 - 15.12.14 - klo:17:20
Lainataan kaikki yllä oleva :)
Sama murhe: ei starttaa vaikka kuinka jarru olisi pohjassa. Siis vika ei ilmene aina, ei päivittäin.
Onko mitään uutta tuossa käynnistymis ongelmassa?

Minun osallani kun äly ei riitä, käytetään voimaa. Eli poljin ylös ja uusi painallus voimalla. Toimii.
#12
Itse itselleni vastaten; hieman yli kuukausi tallissa, lähti käyntiin kuin palmun alta ja akun purkautumisesta ei tietoakaan.
#13
Juu mutta siis vaikka jarrupoljon on pohjassa niin herjaa että paina poljinta. Voiko siinä polkimessa olla joku anturi joka virheellisesti väittää että poljinta ei paineta..?
#14
Terve,

Uutena käytetyn Passatin omistajana olisi muutama kysymys, toivottavasti koneneimmiltä löytyisi vastauksia!

Ensimmäinen: reissutyön takia auto seisoo tallissa joskus pitkiä aikoja, pisin aika lienee noin reilu kuukausi. Riittääkö akussa virtaa avaamaan edes ovet strattaamisesta puhumattakaan? Mitäs sitten jos ovet eivät aukeakkaan, metalliavainta eikä lukkopesää tuossahan ei ole?!

Toinen: Mistä johtuu teksti depress brake (tjs.) kun autoa yrittää käynnistää? Mikään ei siis värähdäkkään konehuoneessa. Tätä on tapahtunut muutaman kerran ja jonkinmoisellä räpläämisellä ja avaimen irrottamisella on siitä toistaiseksi selvitty.

Taustatietona auto on siis 2,0 tdi dsg.

Kiitoksia etukäteen vastauksista!
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy