Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - poloboy

#1
Nyt minullekin sattui vähän vastaavanlainen tapaus -08 Skoda Fabiassa, orkkis 'Dance' radio siis kyseessä. Mutta minulta taas menivät radion etäohjaimet/läpyskät mykäksi (autossa ei ole monitoimirattia, vaan radiolle sellaiset 'läpyskät' ratin takana). Radio sinänsä toimii normaalisti. Mistäköhän lähteä etsimään vikaa?
#2
Eli -11 Jetassa sisimmäinen oikeanpuoleinen (siis takaluukussa oleva) takavalo on pimeä, vaikka polttimot ovat ehjiä. Pakkivalo kuitenkin palaa tuossa takavalossa, joten johdot lienevät kunnossa. Jostain luin, että takavalojen maadoitusten kanssa on ollut ongelmia, jolloin takavalot eivät pala. Mutta missä nuo takavalojen maadoitukset oikein sijaitsevat, osaisikohan joku auttaa?
#3
Omaa tyhmyyttäni unohdin sisävalon päälle työpäivän ajaksi. No, ei siinä mitään, auto lähti hyvin käyntiin työpäivän jälkeen ja ajelin töistä 50 km kotiinkin. Mutta nyt, oltua -20 asteen pakkasessa yön yli akku oli ilmeisesti tyhjentynyt niin, että ajonesto on mennyt päälle. Lisäksi auto herjaa ESP vikaa ja alhaisia rengaspaineita, johtuvat varmaan akun matalasta varaustilasta. Latasin akun, mutta auto oli niin pahassa paikassa, että jouduin irroittamaan sen latausta varten, tiedän, että tämäkin voi aiheuttaa ongelmia. Jenkkifoorumeilla kehoittavat pitää virtoja päällä 15-20 minuutin ajan, jolloin auto tunnistaa avaimen ja kytkee ajoneston pois päältä. Mutta sekään ei auttanut, joten miten pitäisi nyt edetä? Halpis vikakoodinlukija kertoo, ettei ole vikakoodeja, vaikka niitä varmasti on, kun varotusvalot palavat.
#4
Jetta VI (10-) / Vs: Jetta VI ongelmat?
17.09.15 - klo:11:52
Lainaus käyttäjältä: koala - 10.09.15 - klo:12:18
Joo, tuossa luinkin noita kauhutarinoita. Kävin silti kyllä koeajamassa käytetyn 1.6tdin.

Mutta tarjous siihen oli niin heikko, ja uudesta bensakoneellisesta niin hyvä alennus
että uuteen (1.2tsi hihnalla, comfort BMT + tekniikka & designpaketit) päädyin.
Näihin kuulemma 7v/250tKm moottori-takuukin nykyään, niin ei pitäisi olla stressiä ainakaan konepuolelta:o

Tuo oli uutta minulle, osaatko kertoa tästä enemmän? Saako ostaja peräti jotain mustaa valkoisella tuosta, vai onko pelkkä 'tapauskohtainen good will-takuu? Uskaltaisikohan harkita myös bensakoneisia VAG:eja jatkossa, tähän asti olen vähän karsastanut niitä ketju- yms. ongelmien takia.
#5
Tässä muutama vuosi sitten, kun olin vaihtamassa autoa harkinnassa oli -06 2.0 TDI Sportline Jetta, jossa oli sinkkikuprua ja ruostetta kynnyksissä. Totesin Laakkosen myyjälle, että ne ruosteet pitää korjata mahdollisen kaupan yhteydessä joko osittain tai kokonaan liikkeen piikkiin. Hän ehdotti, että korjattaisiin vauriot maalikynällä, jos ollenkaan tarvitsee korjata, joten kaupanteko loppui minun osaltani siihen. Ostin siiten muualta samanlaisen Jetan, mistä vastaavanlaiset ruosteet kyllä korjattiin myyjäliikkeen piikkiin ilman mutinoita.

Nyt tässä vähän aikaa näin sen Laakkosen yksilön liikenteessä, ja kynnykset olivat jo niin paksussa ruosteessa, että tuskinpa muu auttaa, kuin hitsata uutta peltiä tilalle. Eli ilmeisesti Laakkosen myyjä sai auton myytyä jollekin ei niin tarkalle ostajalle. Mutta nyt on enemmän ruostetöitä edessä.
#6
Isällä vastaavanlainen tapaus; Jetassa (1.4 TSI 90 kW -12 ajettu vaivaiset 20 tkm) parkkitutkat eivät toimineet kuten pitää, joten hän vei sen korjattavaksi paikalliselle VW-korjaamolle (Laakkonen Porvoo). Auto on ostettu käytettynä Toyota Airportista, ja auton 2v. takuu oli jopa mennyt umpeen. Laakkosella eivät heti (saman työpäivän aikana) saaneet tutkia korjattua, joten isä sai veloituksetta AVIS-Audi A3 1.2 TSI:n yön yli käyttöönsä. Erinoimaista palvelua, etten sanoisi. Tosin meidän perhe on asioinut Porvoon VW-liikkeissä (Auto-Hellberg, Auto-Toivonen ja Laakkonen) yli 30 v., mutta silti.
#7
Lainaus käyttäjältä: Nipponisti - 30.06.15 - klo:21:23
Morjens,

Liitynpä tänne, vaikka läsnäoloni on varmaan pyhäinhäväistys koska olen ajellut 32 vuotta Toyotaa ... No nyt tuli kai sitten valaistuminen, ja tilailin Passatin. Odottelussa tosin on vielä, piti tulla 3 kuukaudessa, mutta muuttuikin lähes 5+ kuukaudeksi, joten ei nyt ihan ihanteellinen startti, mutta odotellaan ... Ehkäpä se ennen ensilumia tulee ...

Mikä sai sinut Nipponisti vaihtamaan merkkiä 32 Toyotavuoden jälkeen? Kysyn ihan mielenkiinnosta, koska yleensä merkinvaihdot ovat menneet toiseen suuntaan, eli VW:stä japanlaiseen tai korealaiseen.
#8
Hieno peli, itselläkin oli vastaavanlainen, mutta Sportline. Tykkäsin todella paljon, mutta siihen alkoi tulla jonkin verran pikkuvikoja, joten vaihdoin vastaavaan uudempaan 2.0 TDI Highline Jettaan. Vieläkin kaipaan vanhan Jetan istuimia ja muhkeaa turbopotkua 1750 r/min kohdalla 8).
#9
Vahasin kokeeksi Jetan viimeiksi lokakuussa -14 Lidlin W5 kiinteällä kovavahalla, odotukset eivät olleet korkealla. Auto kulkee joka päivä 100 km mottoritietä, joten saa osakseen ihan kiitettävästi suolaa, pikeä ja muuta likaa. Eli haen vahalta eritoten kestävyyttä, koska talven aikana en pysty uusimaan vahapintaa. Nyt viimeksi autoa pestäessäni huomasin, että vesi helmeilee vielä kiitettävästi maalipinnalla, ja muutenkin auto on pysynyt suht' puhtaana. Eli voin suositella tuota Lidlin halpisvahaa, olen ainakin itse positiivisesti yllättynyt sen tehosta. Tosin keväällä vahaan varmaan kuitenkin auton taas 'kunnon' tuotteilla.
#10
Beetle / Vs: Beetlen odottelua...
31.01.15 - klo:10:36
Hieno Beetle tulossa sinulle Sepi. Kävin tässä muutama viikko sitten Mikkelin Savilahden Autossa, josta mukaan tarttui 'The 21st Century Beetle Cabriolet'-esite. Tai pikemminkin kirjanen, koska sivuja on kokonaiset 110. Kiinnitin erityisesti huomiota lisävaruste/-tarvikevalikoimaan, joka on melko kattava. Minä päätyisin varmaan vanteiden kohdalla . 17' Circle Black-vanteisiin, mitkä muistuttavat 60-luvun Kuplan vanteita (kromikapseli/musta vanne/vanteen ulkokehä valkoinen).
#11
Minä kaadoin Fortén puhdistusainetta tankkiin hyvissä ajoin ennen katsastusta, ei auttanut. Mutta en tiedä, miten toimii jos kaataa suodattimeen. Ehkä toimii.
#12
Minulla oli vastaavia ongelmia -06 Jetta 2.0 TDI BKD:n kanssa. Testissä tuli pikimustaa savua putkesta, ja savutusmittaus näytti 3.0-3.5, kun sallittu arvo oli 1.5. Ja aina sama juttu kun piti katsastaa. Vein sitten auton yhdelle korjaamolle lapun ottoa varten, eivät olleet tehneet 'mitään' autolle, mutta saivat kuitenkin päästöt sallitulle tasolle, jonka jälkeen minä lähdin katsastamaan tuoreen päästölapun kera. Parin vuoden jälkeen kyllästyin touhuun, ja vaihdoin auton pois. Ei siis auttanut, vaikka miten polki moottoritiellä kaasu pohjassa kovilla kierroksilla, vaan moottori karstoittui kuitenkin. Eli viepä korjaamolle, osaavat varmasti auttaa.
#13
Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 26.11.14 - klo:00:00
Pirulainen. :D Ehdottomasti kerrot sitten kokemuksia ja kyseisen tuotteen pysyvyyttä. :P

+1, ajattelin itsekin tilata tuota ValetPRO Beading Marvellous:ta seuraavalla kerralla kun on vahan tarvetta, kun siitä on kerrottu aika paljon hyvää.
#14
Jep, isä oli törmännyt paikallisen VW-piirimyyjän huoltoneuvojaan kaupungilla, joka oli kertonut tästä turvalukitustoiminnosta. Joka on siis ilmeisesti käytössä tuossa vara-avaimessa. Googletin itsekin aihetta, ja tulin samaan tulokseen, nyt pitää vain keksiä, miten sen saa kytkettyä pois.
#15
Hyppään mukaan tähän vara-avaintopikkiin toisenlaisella ongelmalla;vanhemmilla oli ollut vara-avain käytössä Jetassaan (2012 1.4 TSI), jolloin ovet olivat menneet matkan aikana monta kertaa lukkoon itsestään.Tätä ongelmaa ei esiinny varsinaisilla avaimilla, siis niillä, jotka ovat tavallisesti käytössä, joten ei mielestäni voi olla ovikytkin- taikka johtosarjaongelma?Osaisikohan joku auttaa?
#16
Tekevät ilmeisen hyvää työtä tuolla pajalla, tuo GT tulee todella hienoon kuntoon :) Noita Caddyjä näkee edelleenkin jokin verran liikenteessä, mikä ei pelkästään tarkoita, että ne ovat kestäneet hyvin,vaan myös, että niitä myytiin paljon tuon veroedun ansiosta. kunnostusprojektia on erittäin mielenkiintoista seurata, jatka samaan malliin!
#17
Audi / Vs: Audi A4 Avant 2.7 TDI (2007)
06.12.14 - klo:21:25
Hienoksi sait puunattua,oliko hinta siis muita vastaavia yksilöitä halvempi, kun auton hoitoa oli ilmiselvästi laiminlyöty?Ostin myös aikoinaan Polon,missä oli poltettu röökiä oikein urakalla.Otsonikäsittelystä huolimatta varsinkin kesähelteillä tupakan haju tuli uudestaan esille, toivottavasti sinun kohdalla ei käy samalla tavalla.
#18
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII Chat
06.12.14 - klo:21:03
Suomeksi siis: osa on jo tilattu, ja nyt näyttää siltä, että ensi viikonloppuna joku VW:n lisävarustepuolelta tulee asentamaan osan.Olen siis ilmeisesti Saksassa ensimmäinen (pl. VW:n tuotekehitysosasto),jolle tuo on asennettu jälkiasennuksena.Pidän teitä ajan tasalla tilanteesta.
#19
Meillä on kiinteä koukku Jetassa, mutta olisin laittanut irroitettavan koukun, jos olisin itse saanut valita. Nyt tuo koukku on ruosteinen, no, sen saa tosin nopeasti taas siistiksi. Irroitettavan koukun etu on, että pysyy siistimpänä (jos sitä muistaa irroittaa käytön jälkeen).

Koukku on tosi kätevä, ollaan muutaman kerran tuotu puutavaraa kotiin kaupasta kärryllä ja viety risuja kaatikselle myöskin. Innokkaana pyörälijänä arvostan myös sitä, että tuohon saa pyörätelineen kiinni, siinä käytössä se on ollut monta kertaa.

Auton mukana (käytettynä ostettu) tuli kuitti koukun asennuksesta (Forssan Laatuauto), jossa koukku asennuksineen oli maksanut 600,- vuonna 2011.
#20
Puhdistin juuri vanhempien Jetan (Tempest Blue, mv. -12, 17 tkm) ensin suihkuttamalla pesunesteliuosta pumppupullosta auton pintaan, sitten normaali huuhtelu runsaalla vedellä. Tämän jälkeen pesin auton kintaalla, jonka jälkeen puhdistin maalipinnan Turtlen Clay Barilla. Clay Bar-käsittelyn jälkeen pesin auton toistamiseen, jonka jälkeen käsittelin maalipinnan Chemical Guysin Glossworkz Glazella. Vahaus piti tehdä Armor All Shieldillä, mutta oli ilmeisesti liian lämmin (?), koska vaha paloi tosi nopeasti kiinni maalipintaan, niin ettei sitä saanut pyyhittyä pois. Tiedän, että tuon vahan kanssa pitää olla nopea, muuten palaa juuri tuolla tavalla kiinni maalipintaan, mutta noin nopeaan kiinnipalamiseen en ollut varautunut. Vahan levityksen ja kiillotuksen välillä kului aikaa maks. pari minsaa, mutta silti kävi noin. Vahasin sitten loput autosta W5:n kiinteällä halpisvahalla, pinnasta tuli ihan OK, saa nähdä miten kestää.
#21
Huikko, lähetin sinulle yv:tä, jatketaan siellä.
#22
Oho, tuossa on TODELLA hyvät varusteet, onnittelut löydöstä! Oliko tuo joku yksilö, jonka joku oli tilannut, ja sitten vaihtanut heti toiseen? Vai miten tuo oli päätynyt vaihtaririviin noin vähän ajettuna? Tuohan vastaa melkein saksalaista Tageszulassungia, siellähän ne paisuttavat rekisteröintitilastoja rekisteröimällä uusia autoja, joita sitten myyvät joitakin kymmeniä kilometrejä ajettuina mukavilla alennuksilla.

Minä kävin koeajamassa 1.4 TSI 90 kW Comfortline-Varianttia urheilualustalla, ja siinä tuo urheilualusta toimi mielestäni paljon paremmin. kuin omassa -11 Highline Jetassa. Yhtä kova/jämäkkä ei toisaan ollut kuin vanhassa -06 Sportline Jetassa.
#23
VAG / Vs: Varaosaohjelmisto netissä
07.03.14 - klo:09:09
Lainaus käyttäjältä: Hebster52 - 06.03.14 - klo:17:24
En saa toimimaan. Löytyy kyllä sivut ja mallien selausta mutta ei mitään tiedostoja/kuvia tms...

Ainakin Firefoxilla toimii mainiosti, kiitos tästä. Sekä -97 Vento että -11 Jetta löytyivät, räjäytyskuvineen.
#24
Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 09.01.14 - klo:20:07
:) Olisko niissä sitten vähän "sukunäköä"!  ;)

Kiitos vaan kehuista. Tuo helmiäissininen väri on omaa silmää miellyttänyt pitkään. Olisin edellisen Ocun (vm. 2010 FL) ottanut jo tuon värisenä, mutta ei sitä silloin saanut kuin RS:än. Jota puolestaan ei saanut silloinkaan nelivetona.

Tuo sininen väri sopii erittäin hyvin tuohon, mukavaa, että sen saa nykyään myös muihin kuin RS:ään. Onko 4x4:n alusta siis normi huonontien alustan korkuinen, vai onko maavaraa vieläkin enemmän?
#25
Lainaus käyttäjältä: Tourano - 02.03.14 - klo:17:01
Eikös Volkswagen-alueen alla voisi olla vaikka joku "Vanhemmat Volkswagenit" alakategoria, josta sitten tarpeen mukaan tehtäisi näitä mallikohtaisia alakategorioita? Kuitenkin näistä vanhemmista eli ennen 1990-lukua olleista malleista on aika vähän keskustelua täällä, jos nyt Golf jätetään pois laskuista.

Golfeille näkyy olevan jo ykköskoppaisesta alkaen (I-III) mutta tuskin siinä vielä FVWA:n reviirille menee vaikka täällä juteltaisi takamoottorimalleistakin?  :)

@Huikko: minulla on aika paljon esitteitä tuosta Polosta (Classic & Järkiperä), käyttöohjekirjaa minulla ei valitettavasti taida olla.

Me vanhempien Volkkareiden 'pussihousu'-harrastajat taidamme olla melkoinen väliinputoajajoukko. Ffp:llä tu(u)naavat näitä aika paljon, mutta harvemmin siellä näkee laitettavan orkkiskuntoon. Nyt projektiosiossa on yksi Polo Classic 1.3 GT, jota tosi mielelläni näkisin laitettavan orkkikseksi, mutta jokainen tietty tekee oman makunsa mukaiseksi.

Täällä taas kalusto on yleensä huomattavasti nuorempaa. Ja FVWA:n foorumi on mielestäni kuivahtanut aika pahasti, siellä ei mielestäni kirjoiteta paljon yhtään enää mistään. Eli kannatan ehdottomasti vanhempien Volkkareiden alaotsikkoa tänne.
#26
Isällä oli myös vastaava ongelma (-09 20 tkm, 2 v. vanha) Jetassaan. Meidän (-06 100 tkm, silloin 6 v. vanha) Jetassa takaluukku nousi normaalisti. Isän Jetasta toinen pumpuista vaihdettiin uuteen, ja taas jaksoi takaluukku nousta. Mutta kuten Tureqkin totesi, kesällä pumput jaksoivat nostaa luukkua paremmin kuin talvella, en tiedä jähmettyivätkö öljyt jotenkin.

Isä sitten luuli, että uusikoppaisessa Jetassa ei olisi vastaavaa ongelmaa kun siinä on tavalliset saranat takaluukussa (+ yksi kaasujousi). Mutta siinä taas on sellainen ominaisuus, että luukku kyllä nousee yläasentoon asti, mutta pomppii siitä takaisin alaspäin.
#27
Minä voin kyllä ehkä myös osallistua kirjoitteluun, on jonkin verran kokemusta tuon aikakauden Derbyistä/Poloista. Itselläni oli sigun 2F-Steilheck-Polo 1.3i Variant, pidin siitä kovasti. Onko Järkiperä-Polosi muuten 1.05 29 kW/40 hv  vaiko 1.1 37 kW/50 hv, allekirjoituksessasi on väärä yhdistelmä?

https://plus.google.com/photos/117349352296034549781/albums/5986203832393831633?authkey=COzHnsi6ppbnWw
#28
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 28.02.14 - klo:14:54
Pakko sanoa, että mielenkiintoinen tuo uusi Leon.Pahus vaan kun ei nyt mahdollista ostaa uutta autoa.Jotenkin se vaan piristävämpi kuin Ocu.Jos ei tarvinne Ocun isompaa konttia.Tämä tarjous vielä pisti silmään.ERÃ,,​! Leon 1,8 TSI 180 FR DSG 26.900 â,¬ tai esim.* 404 â,¬/kk.

(sis. LED Pack ja metalliväri) Asiakasetu yli 3.800 â,¬.

Autoveroton hinta 22.630 â,¬, varusteet (LED Pack ja metalliväri) 1.130 â,¬, toimituskulut 600 â,¬, alennus 3.832,24 â,¬, autoveroton hinta jossa alennus 20.527,76 â,¬, arvioitu autovero 6.372,24​ â,¬, kokonaishinta sisältäen toimituskulut 26.900 â,¬.

CO2-päästöllä 132 g/km, keskikulutus 5,7 l/100 ​​km.

Tuo tarjous näyttää aika hyvältä, mutta miksi myyvät nyt noita alennuksella, mutu että Leónit menevät melko hyvin kaupaksi tällä hetkellä? Jos olisin ostamassa Leónia olisin tietenkin todella iloinen tuosta, mutta kuten todettiin niin huomioivat varmaan alennuksen vaihtoauton hyvityksessä.


#29
Minä tykkään lukea näistä käyttökokemuksista, vaikkakin jotkut viat voivat olla selkeästi yksilövikoja toiset ovat tyyppivikoja. Ja viime mainituista on hyvä tietää, kun hankkii jonkun tietyn automallin. Muutenkin on mielenkiintoista lukea, mitä ihmiset ovat pitäneet autoistaan, ja mitä on tapahtunut matkan varrella.
#30
Renault / Vs: Renault
14.02.14 - klo:16:52
Vau, uusi 4CV..eikun Twingo, Renaulthan palaa juurilleen. Milloinkohan VW uskaltaa tehdä saman tempun Beetlen kohdalla? ;)
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy