Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - poloboy

#1
Eli -11 Jetassa sisimmäinen oikeanpuoleinen (siis takaluukussa oleva) takavalo on pimeä, vaikka polttimot ovat ehjiä. Pakkivalo kuitenkin palaa tuossa takavalossa, joten johdot lienevät kunnossa. Jostain luin, että takavalojen maadoitusten kanssa on ollut ongelmia, jolloin takavalot eivät pala. Mutta missä nuo takavalojen maadoitukset oikein sijaitsevat, osaisikohan joku auttaa?
#2
Omaa tyhmyyttäni unohdin sisävalon päälle työpäivän ajaksi. No, ei siinä mitään, auto lähti hyvin käyntiin työpäivän jälkeen ja ajelin töistä 50 km kotiinkin. Mutta nyt, oltua -20 asteen pakkasessa yön yli akku oli ilmeisesti tyhjentynyt niin, että ajonesto on mennyt päälle. Lisäksi auto herjaa ESP vikaa ja alhaisia rengaspaineita, johtuvat varmaan akun matalasta varaustilasta. Latasin akun, mutta auto oli niin pahassa paikassa, että jouduin irroittamaan sen latausta varten, tiedän, että tämäkin voi aiheuttaa ongelmia. Jenkkifoorumeilla kehoittavat pitää virtoja päällä 15-20 minuutin ajan, jolloin auto tunnistaa avaimen ja kytkee ajoneston pois päältä. Mutta sekään ei auttanut, joten miten pitäisi nyt edetä? Halpis vikakoodinlukija kertoo, ettei ole vikakoodeja, vaikka niitä varmasti on, kun varotusvalot palavat.
#3
Volkswagen / Jetta 2.0 TDI Highline -11
01.07.13 - klo:21:35
Tämä seurasi minun mukanani kotiin lauantaina, eli 7/2011 käyttöönotettu 2.0 TDI CR (CFFB) Jetta Highline manuaalivaihteilla. 



Jetta-paketit I ja II löytyvät, eli etu- ja takatutkat & automaattinen ilmastointi jne. Ja köyhän miehen parkkitutka eli kiinteä vetokoukkukin löytyy autosta, muuten on normaalein Highline-varustein. 59 tkm ajettu mutta todella hyvin pidetty, en löytänyt kuin muutaman hassun kiveniskemän moottoripellistä. Alkuperäiset Atlanta-vanteet saavat jäädä, ellen jostain löydä 17' Porto-vanteita, joita sai Jettaan lisävarusteena. Highlinen alusta on mielestäni veltompi kuin edellisen Sportlinen, joten se kaipaisi päivitystä. Lisäksi auton ulkopuoli on mielestäni jotenkin väritön, joten tämä kaipaisi pientä piristystä, vinkkejä otetaan vastaan. Löytyykö esim. etusäleikköä GTI-henkisenä tms.?
#4
Tätä:

http://www.autotalli.com/vaihtoauto/32802177/volkswagen/jetta/2011/loimaa

autoa olisi tarkoitus lähteä katsomaan huomenna, ja siksi kaipaisin kokemuksia em. kokoonpanosta, jos löytyy. Tiedän ja tunnen Jetta V:n ongelmakohdat melko hyvin, mutta VI-Jetta on ilmeisesti Euroopassa niin harvinainen, ettei siitä oikein tahdo löytää kirjoituksia netistä? Tiedän, että samaa moottoria käytetään muissakin malleissa, onko esim. samanlaisia öljypumppu-/turbo-ongelmia kuin 2.0 TDI BKD:ssä? Lisäksi tuossa on DPF, jonka uusiminen maksaa maltaita, mutta sen pystyy kai poistamaan?
#5
Yleinen VAG-keskustelu / Biagini Passo
28.12.12 - klo:11:05
Tässäpä sellainen sekasikiö, että oksat pois:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3748128

http://de.wikipedia.org/wiki/Biagini_Passo



Ykköskopan avo-Golfin kori, johon on ympätty Golf Countryn alustaa ja omatekoista etu- ja takaosaa. Etuvalot ovat Fiat Pandasta ja takavalot D-Kadetista :o. Menin ihan sanattomaksi kun näin tämän VWVortexilla.
#6
Kaverilla on muutenkin ollut 'melko' paljon vastoinkäymisiä (sytytyspuolat, ilmastoinnin kompura, käsijarrun nappi pariin kertaan, käsijarruvaijerit, takaoven lapsilukko) -06 Passatinsa kanssa. Nyt kaiken kukkuraksi siitä katkesi jakopään hihna motarilla, autolla ajettu 160 tkm ja ikää n. 6,5 v. Hihnan vaihtoväli on 6v./180 tkm, mutta kaveri oli kysynyt viime öljynvaihdon yhteydessä josko hihna pitäisi vaihtaa, ja vastaus oli ollut, että vaihdetaan seuraavan LL-huollon yhtedessä. Autossa täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja, ja kaveri on nyt, lievästi ilmaistuna, 'hieman harmissaan' tapahtuneesta.

Onkohan kellään kokemusta tällaisesta tilanteesta, ja missäköhän määrin voi vedota siihen, että vaihtoväliin olisi vielä ollut matkaa (aikarajahan oli tosin mennyt umpeen)? Minkälaiseen korjaukseen pitäisi nyt varautua, olen ymmärtänyt, että hihnan katketessa ainakin kansi hiluineen ottaa vähän itseensä?
#7
Skoda / Miljoona täyteen Felicialla
24.02.11 - klo:11:02
En tiedä onko aihetta jo käsitelty täällä, mutta satuin huomaamaan, että Skoda Magazine 3/2010:ssa oli juttu naisesta, joka oli ajanut 2000-vuosimallin Felicialla 1.000.000 km, siis MILJOONA kilometriä. Ei siinä muuten, kyllähän muillakin merkeillä kerätään kunnioitettavia kilometrimääriä, mutta että näin paljon kilometrejä kymmenessä vuodessa. Jutussa ei lukenut mitä nainen tekee työkseen, mutta kuulemma 'ajaa mielellään' ja kesäkuukausina kertyy mittariin ainakin 10 tkm/kk. Oli vaihtanut uuteen Fabia Combi 1.6 TDI:hin. Kiinnostaisi tietää missä kunnossa auto tuollaisen ajorupeaman jälkeen.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy