Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - the_raz

#1
Samaa ihmettelin itsekin. Autona Fabia Wagon haettu liikkeestä 03/18. Eli jos avaimella lukitsee ovet, niin avainta tarvitaan jotta ovet saa myös auki. Jos koskettamalla lukitsee ovet, saa ne auki koskettamalla tai avaimella.
#2
Koeajoimme talvella Fabia farkku 90 hv (tms) käsivaihteisena, ja ero silloiseen Fabia HB 1.2 TSI 110:iin oli kyllä varsin merkittävä, varsinkin matala vääntö puuttui melkein kokonaan. Uusi automme on DSG, joten en samalla tavalla huomaa siinä vaihtottarvetta. Ainakin tuo 110 hv on ihan tarpeeksi moottoria normiajoon.
#3
Polo MK6 (17-) / Vs: ACC ja jarrutus
01.06.18 - klo:14:48
Uudessa Fabiassa ACC+DSG. Mielestäni toimii hyvin, mutta kuten mainittu niin moottoritiellä ei voi ajaa ihan edellä ajavan takakonttiin kiinni ennen kaistanvaihtoa, silloin auto hidastaa edellä ajavan vauhtiin. Jos ajaa jonossa ja jono pysähtyy, niin myös auto pysähtyy kokonaan. Sekunnin päästä tulee äänihälytys, ja sama jarrupolkimen kuva kun P:ltä vaihdettaessa, eli kuskin täytyy pitää huolen siitä että auto pysyy paikallaan pysähdyksen jälkeen. Liikkeelle ei mielestäni lähde jos on pysähtynyt kokonaan, vaan kaasulla liikkeelle ja sitten taas ACC päälle kun auto liikkuu
#4
Ã,,nnieristys auttaa aina, enemmän tai vähemmän :) Itse käytin viime viikonloppuna reilun tunnin, ja laitoin butyylimattoa+vaahomuovia (siis oikeata äänieristysainetta) konepeltiin viltin alle ja takakonttiin, ja mielestäni auto on huomattavsti paljon hiljaisempi. Kunhan saan aikaa puran takakontin pyörien ympäri ja eristän sielläkin.
#5
Lainaus käyttäjältä: FoamCleaner - 15.05.18 - klo:18:11
Seuraavalta valmistajalta voisi myös saada ohjelmaa: APR 1.2 TSI/TFSI (EA211)
Muutakin eri vaihtoehto. Jälleenmyyjältä tietysti asia varmistetaan skannauksessa.

kovin on pientä pränttiä
#6
Yllä mainittu RaceChip Pro2 ohjelmoitu Skoda Fabia III 1.2 TSI 110 olisi myynnissä, selvisi että tätä vanhempaa mallia oleva boksia ei voida ohjelmoida 1.0-moottorille. Myyn siis tarpeettomana pois. Kyselyt yv:llä.
#7
viimeisiä vanhoja juuri ostettu
Hatchback 1.2 TSI 110 vaihtui Farmari 1.0 TSI 110 DSG. DSG tuppaa käyttämään vähän turhan matalia kierroksia ja 3-pyttyinen vähän tärisee, mutta muuten kelpo peli. Polttoaineen kulutus ensimmäisen 1000 km osalta pyörii 6.2 l/100, suurin osa pätkäajoa pääkaupunkiseudulla. Vähänkään pitempi maantie niin kulutus alkaa 4:lla!!
#8
Moro!

Itsellä ollut RaceChip Pro2 1.2 TSI 81KW-koneessa kiinni parin vuoden ajan, ~30 tkm. Hyvin on pelittänyt, ja tehonlisäys(vääntö) varsinkin keskialueella on merkittävä. Maantieajo on leppoisa, kun vaihteella ei ole väliä vaan aina lähtee. Olen ajanut e85-sekatankkauksella, joten nakutuksesta ei ole pelkoa, ja olen vääntänyt säädöt aika paljonkin ylöspäin. Nyt boksi on irti kun auto menee vaihtoon, ja eron vanhaan huomaa selkeästi.
#9
Kiitos ohjeista!

Itse olen aikaisemmin vaihtanut muut paitsi takasisävalot, niistä ei päälle päin heti näkynyt miten ne irtoaa.
#10
Minull akuului myös hiljainen sirinä ajoittain kun ajoi n 60 km/h uudella asfaltilla. Ã,,äni alkoi yhtäkkiä, ja sitten taas hiljeni hetken päästä.Siihen oli syynä vääränmuotoinen ilmaputki (olisiko ollut ilmastointiin liittyvä).
Se vaihdettiin huolto-ohjeen mukaisesti merkkihuollossa, ja sen jälkeen ei ole enää kuulunut sirinää. Oma auto on ensimmäisiä Faba III  Suomessa, toimitettu maaliskuussa 2015
#11
Ainakin tuo peilin räminä kuului itsellänikin. Myyjäliike liimasi joku osa peilissä paremmin kiinni takuukorjauksena, ja räminä loppui siihen. Kannattaa siis selvittää myyjän kanssa.

#12
En tiennytkään tällaisesta, tuo "tikku" tuntuu jotenkin 1980-luvulta :) Joten voisi harkita, lähinnä mietityttää asennus. Onkohan kaikki tarvittavat palaset mukana ja reiät olemassa, vai tarviiko muitakin työkaluja kun ruuvimeisseli ja jakoavoin?
#13
Fabia III (14-) / Vs: Fabiassa ongelmia
05.01.17 - klo:08:54
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 04.01.17 - klo:15:09
Pyyhkimien toimintalogiikka vaikuttaa samalta kuin muissakin VAG:neissa. Lamput pestään aina ensimmäisen viiksestä vedon yhteydessä. Omassa ajossa tuo tarkoitti about joka kerta, siksi koodasin lampunpesureille 2500ms (2,5s) viiveen. En tiedä onnistuuko Fabiassa, mahdollisesti.

Miten teit tuon? VCDS? Vai oliko ajotietokoneessa asetus tätä varten?
#14
Minäkin olen vähän sitä mieltä että Diesel ei välttämättä enää ole kannatava hankinta. Jos bensakoneellakin ajaa moottoritieajoja 6 l pintaan (Fabia III HB 110), niin melkoisesti saa ajaa pelkästään dieselveron säästämiseksi. Minä käyttäisin dieseliin menevät rahat lisävarusteisiin (esim DSG).
#15
Yeti / Vs: LED päivävalot Yetiin
22.07.16 - klo:08:22
Itse vaihoin edelliseen Roomsteriin ledit päiväajovaloiksi, tämä oli tosin helpompi kun polttimo oli yleisempi malli. Hyvin kestivät 3 vuotta, eikä katsastusmieskään sanonut mitään vaikka ne kirkkaan umpionlasin läpi näkyi selkeästi että ne on ledejä, ja valokin oli vähän turhan kylmä.
#16
Nyt on työ tehty:


Värinä Foliatecin 2-komponenttijarrusatulamaali, Setti sisältää kaiken tarvitseman paitsi tunkin :) Itse sain vaan yhden pyörän irti kerrallaan joten aikaa meni, mutta itse maalaminen oli helppoa, ja lopputulos siistisä.
#17
Herätellään vanhaa topiccia taas. Eli taas kevät/alkukesä, ja jarrusatuloiden maalaus kiinnostaa.

Autona on Sprint Yellow Skoda Fabia III ja olen miettinyt että siihen sopisi hyvin keltaiset jarrusatulautkin. Nyt vaan ihmettelen kuinka lähellä Skodan Sprint Yellow-väriä tuo Foliotecin keltainen 2K-maali on. Onko kenelläkään kuvia tällaisesta yhdistelmästä, vai löytyisikö PK-seudulla joka olisi tällä värillä maalatut jarrusatulat niin tulisin mielelläni katsomaan väriä ihan livenä
#18
Roomster / Vs: Roomsterin johtosarjaviat
03.05.16 - klo:08:09
Hienoa!

Tuo oli kyllä hurjin sähkövikakokoelma mistä olen itse kuullut että autossa olisi ollut.
#19
Roomster / Vs: Roomsterissa pari ongelmaa
03.05.16 - klo:08:07
Moi!

Valomuisti: nykyään kulkee nimellä päiväajovalot. Käytännössä samat valot palavat, mutta pienemmällä jännitteellä (joka on säädettävissä VCDS:llä). Kyseinen keinukytkin määrittelle ovatko valot tässä asennossa  päällä vaikka valokytkin on asennossa 0, vai eikö.
Eli valokytkin liittyy mitä suurimmassa määrin siihen, katso ohjekirjasta kumpaan suuntaan sen pitää olla niin että valot on päällä kun valokatkaisin on asennossa 0.
#20
Lainaus käyttäjältä: enkero - 17.03.16 - klo:22:42
Fabia Combi 1.2TSI DSG Style tuli tilattua 31.12.2015, luovutus oli 14.3.2016.

Aika hyvin on toimitusajat pysynyt samana. Meillä oli tilaus 31.12.2014(tai muutama päivä aikaisemmin), luovutus 11.3.2015 :)
#21
Fabia III (14-) / Vs: Kynnyslista
14.12.15 - klo:08:19
Teräs/muovi-lista laitettu jo viime keväänä. Omasta mielestä näyttää varsin makealta keltaisessa autossa, mutta tässä tapauksessa auton värillä on varsin suuri merkitys kumpaa valitsisin.






#22
VCDS:llä onnistuu, en muista ihan tarkkaa kohtaa, mutta se on yksi niitä joka on ihan selkokielisenä täppänä koodauksessa. 
#23
Fabia III (14-) / Vs: Fabiassa ongelmia
24.09.15 - klo:14:02
Onko ilmastointi päällä? Mielestäni auto käynnistyy kun se on sitä mieltä ettei voi olla sammuksissa.
Yksi syy on liian suuri ero halutun sisälämpötilan ja ulkolämpötilan välillä.
Oma auto ei edes sammu jos ei ole akkua ladattu edellisenä yönä vaikka mitä tekisi (eli varsin herkkä akun varaustasolle), ja jos se sammuu ja käynnistyy uudestaan se ei kyllä enää samoissa valoissa sammu.
#24
Tähän ilmeisesti ole tullut mitään uutta tietoa viime aikaan.

Naapurimaan puolella joku Pelle Peloton on havainnut että ruiskupaineen anturin signaalia muuttamalla (eli kerrotaan ECUlle että paine on pienempi kun mitä se todellisuudessa on) saadaan myös TSI-moottorit konvertoitua etanolikäyttöön, eli enemmän polttoainetta kehiin. Ukrainalainen Bioadapter oli myöskin tämän asian kimpussa, tosin en tiedä tämän hetken tilanteessa ottaen huomioon Ukrainan tilanne (minulla on kehitysversio boksista jota en saanut kiinni koska ei ollut oikeat liittimet mukana - jos joku haluaa tämän boksin, laittakaa yv).
#25
Fabia III (14-) / Vs: Uusi Skoda Fabia III
11.09.15 - klo:15:23
Tuskinpa, tai ehkä on vähän kyse siitä mistä varusteista on kyse.
Itse olisin halunnut 15-tuumaiset vanteet (enemmän joustoa, halvemmat renkaat) vaikka auto muuten on Style-varustelu, mutta se ei onnistunut.
#26
Fabia III (14-) / Vs: Uusi Skoda Fabia III
15.08.15 - klo:20:21
Eikö SmartLink (ja muut linkit) vaadi usb-yheyttä? Ymmärtääkseni ainoastaan puhe+musa siirtyvät Bluetoothin yli, muut toiminnot tarvitsevat kiinteän yhteyden.
#27
Fabia III (14-) / Vs: Uusi Skoda Fabia III
11.08.15 - klo:09:13
Olen itsekin seurannut ensirekisteröintitilastoja, ja mun mielestäni Fabia myy ihan hyvin. Alkuvuodestahan ei ollut edes autoja toimittaa (oma on erään PK-seudun Vehon ensimmäinen asiakkalle toimitettu Fabia III, ja luovutus oli maaliskuun puolessa välissä. Ja farmarihan esiteltiin vasta maaliskuussa, eli toimituksia varmaan jostain toukokuusta aikaisintaan jos heti esittelyssä tilasi. Silti koko vuoden osalta 22. sija!

Itse asiassa huipussa on 4 auto joilla on ihan eri myyntiluvut, mutta esim sijoista 7-8 tuonne sijaan 15 niin ei ole monestakaan autosta ero. Kunhan auto tulee tutuksi ja leviää katukuvaan en näe mitenkään mahdottomana että loppuvuodesta on jo varsinkin kk-tasolla Top 10:ssä.
#28
Stylessä taitaa kyllä olla vakiona melkein kaikki tarvittavat, itse en ruksinut kun irroitettava vetokoukku lisävarustelistalta.
Radion yhteydessä on SD-korttipaikka, joten jos kuuntelee paljon musiikkia niin kannattaa hankkia muutaman kympin SD-kortti ja lataa täyteen musiikkia - ei tarvitse räpeltää kännykän kanssa aina. SD_kortin kanssa toimii myös virtuaali-subwoofer, en ole tosin huomannut kovinkaan paljon eroa.

Itse tilasin myös liikkeeltä erikseen ikkunantummennukset takasivulaseihin ja takalasiin. Nämä pitävät auton mukavan viileänä kesällä. Skodan "Sunset"-lasit ovat lähinnä värilliset eikä tummennetut.
#29
Kiitos hauskasta tarinasta! Voin kertoa että takaluukun sisäosa on kahvan mutteria lukuun ottamatta kiinni klipseillä, joten mutteri auki ja vedät varovaisti mutta päätäväisesti kahvasta niin sisäosa lähtee nätisti irti. Ja yhtä nätisti sen saa takaisinkin.
#30
Ainakin oma kokemukseni 7000 km jälkeen on se että ajotietokone on erittäin tarkka, ja että siihen voi luottaa. Olen itse kesän pitkiin matkoihin laittanut vähän RE85 mukaan tankkiin, ja silti 200 km lenkki josta 130 km oli moottoritienopeutta pääsin keskikulutuksella 6,5. Hitaammissa vauhdissa maantieajo sujuu helposti matalilla vitosilla.

Yksi hyvä vinkki olisi http://www.spritmonitor.de/en/
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy