Yleistä Seatista

Aloittaja psxgamer, 28.02.12 - klo:14:16

« edellinen - seuraava »

Kajde


nemos

Tämä on siis Skoda Rapid pienin muutoksin?
Volvo XC60 T8 Inscription

psxgamer

No huh huh mikä pappa-auto ulkoa. Nyt kun on kunnon kuvia, voi sanoa, että kamala pettymys tuon IBL konseptin jälkeen. Ulkoa todella konservatiivinen. Yhä, miksi kaikkisen sedanien pitää olla suunniteltuja joillekin +60 vuotiaille? Kyllä minä nuorena jamppana ostaisin erittäin mielelläni menevän näköisen sedanin jos sillä erottuisi edukseen viistoperien seasta.

Sisällä näyttää paremmalta, mutta sielläkin pistää moni seikka ikävästi silmään: Viime perjantaina ajamassani Polossa oli ihan samanlainen ilmastointipaneeli ja tuo todella pieni ja kapea keskikonsoli juuri vaihdekepin edessä muistuttaa myös pikkuautoluokasta. Lisäksi vaihdekepissä on vain viisi vaihdetta, mitä ihmettä!

0251

Mitä ihmettä, mitenkä ei viisi eteenpäinvievää pykälää riitä. Ja minkä pulpetin siihen penkkienväliin pitäisi änkeä ?.. Ibbessä taitaa olla samaa kokoluokkaa konsoli . Jossa Tompan XXL mukitelineeseen modaamassani telineessä istuu tosi hyvin. En keksi mitä muuta siihen konsoliin pitäis mahtua

Hoppu

Onpa Seat ja Skoda hämmästyttävän yhdennäköisiä... :o





Voisiko kyse tosiaan olla yhdestä ja samasta autosta?? Jos näin on niin menee kyllä Seatin mallipolitiikka mielenkiintoiseen suuntaan (ja VAG:n kokonaisuudessaan...)
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance man
BMW E12 520A vm. 1979 (museorek.)

Markku J

Merkittävä leikkaus Seatin omaan mallisuunnitteluun, näköjään. Exeo aloitti tämän uuden tien, ja tässä jatkoa. Minä pidin Seatin omasta muotoilulinjasta paljon, ja tämä on mielestäni taka-askel, jos ei Seatilla jatkossa ole ihan oikeasti omia, rohkeita design -autoja, kuten esim Leon on.

0251

Ei minua haittaa vastaavat korilinjat jossakin sisarmallissa.Olikohan tässä ensin muna vai kana ? Ekan sukupolven Cordobaa pidetään yleisesti Polo Classicin kopiona. Kun oikeasti Cordoba tehtiin ensin,ja sitten vähän takapäästään muokattu Poloa alettiin kasata samalla linjalla

M1kke

#37
Lainaus käyttäjältä: 0251 - 02.03.12 - klo:19:42
Mitä ihmettä, mitenkä ei viisi eteenpäinvievää pykälää riitä.

Ei riitä kun moottoritievauhdissa sisämelu on infernaalinen. Lisäpykälä pudottaisi kulutusta ja moottorin ääniä..

EDIT: Ajatusvirhe korjattu..

Hoppu

Lainaus käyttäjältä: 0251 - 02.03.12 - klo:20:52
Ei minua haittaa vastaavat korilinjat jossakin sisarmallissa.Olikohan tässä ensin muna vai kana ? Ekan sukupolven Cordobaa pidetään yleisesti Polo Classicin kopiona. Kun oikeasti Cordoba tehtiin ensin,ja sitten vähän takapäästään muokattu Poloa alettiin kasata samalla linjalla
Niinpä, toisaalta on mielenkiintoista nähdä, tuleeko Mission L tuotantoon ollenkaan Skoda-merkin alla. Skodahan esitteli Intian markkinoille Rapidin, joka  tullee Eurooppaankin hieman päivitettynä. Rapid ja Mission L on kai suunnilleen samaa kokoluokkaa, mutta kyse on kaiketi kuitenkin eri autosta (Rapid = Polo Sedan). Tuleva Octavia taas tulee olemaan kookkaampi kun Mission L. Toledo Conceptin esittely takaa ainakin sen, että yllätyksiä tulee varmaan jatkossakin... Voisiko vanha A3 = uusi Leon??  ;)
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance man
BMW E12 520A vm. 1979 (museorek.)

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Hoppu - 02.03.12 - klo:21:34
Voisiko vanha A3 = uusi Leon??  ;)
Niin että korvattaisiin nykyinen Leon vanhemmalla korimallilla? Hip hei...

Hoppu

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 02.03.12 - klo:21:44
Niin että korvattaisiin nykyinen Leon vanhemmalla korimallilla? Hip hei...

Exeohan perustuu B6:een, joka esiteltiin 2001. 8P tuli markkinoille vasta 2003. Tosin onhan Exeon esittelystäkin jo muutama vuosi aikaa. Ehkäpä se menee kuitenkin niin, että Toledo Conceptista väännetään joku hatchback-versio, josta tulee sitten uusi Leon. Sekavalta näyttää kyllä Seatin linja tällä hetkellä...
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance man
BMW E12 520A vm. 1979 (museorek.)

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: 0251 - 02.03.12 - klo:19:42
Mitä ihmettä, mitenkä ei viisi eteenpäinvievää pykälää riitä. Ja minkä pulpetin siihen penkkienväliin pitäisi änkeä ?.. Ibbessä taitaa olla samaa kokoluokkaa konsoli . Jossa Tompan XXL mukitelineeseen modaamassani telineessä istuu tosi hyvin. En keksi mitä muuta siihen konsoliin pitäis mahtua

M1kke tuohon pykälien määrään jo vastasikin, joten komppaan vain häntä: Taloudellisuus ja melutaso vaatii käytännössä sen kuudennen vaihteen. Automaateissa trendi on jo jonkin aikaa ollut 7-8 pykäläisiin, mutta nämä olisivat toki manuaalissa aika epäkäteviä (vaikka uusi Porsche 911 sisältääkin 7-vaihteisen manuaalin), että tuskin yleistyvät. En ostaisi enää nykypäivänä 5-lovista manuaalia.

Mitä tulee keskikonsoliin, en missään vaiheessa puhunut mistään tilan tarpeesta. En minä kuljeta siinä keskikonsolissa oikeastaan mitään matkapuhelinta tai aurinkolaseja kummempaa, mutta kyse olikin ulkonäöllisistä seikoista: pieni keskikonsoli antaa heti todella ankean ja pikkuautomaisen kuvan autosta. Esimerkiksi uusi Audi A3 näyttää miten iso keskikonsoli saa todella luokkaa isomman auton luksusmaista tunnelmaa kabiiniin:
http://www.worldcarfans.com/112011039641/2012-audi-a3-interior-unveiled/photos

VAG!

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 02.03.12 - klo:23:07
M1kke tuohon pykälien määrään jo vastasikin, joten komppaan vain häntä: Taloudellisuus ja melutaso vaatii käytännössä sen kuudennen vaihteen.

Niin älyttömältä kuin se kuulostaakin, niin monissa eco-malleissa on vain viisi vaihdetta juurikin sen takia, että paperille saadaan testissä pienemmät kulutuslukemat. EU-kulutussykleissä kun ei saa käyttää manuaalien kuudetta vaihdetta. Pitkäksi välitetty 5-vaihteinen antaa siten testeissä paremmat arvot kuin 6-vaihteinen, missä isointa vaihdetta ei saa käyttää.

Automaattien kohdalla ei tätä rajoitusta ole ja vaihteita voi käyttää järkevästi.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Hoppu - 02.03.12 - klo:22:09
Ehkäpä se menee kuitenkin niin, että Toledo Conceptista väännetään joku hatchback-versio, josta tulee sitten uusi Leon.
Toivottavasti ei. Mieluummin ottaisivat vaikka aihioksi sen parin vuoden takaisen IBE-konseptin. Silloin voisi lopputulos olla jotain nuorekasta eikä ainoastaan muiden jämien kierrätystä.

roudi

Lainaus käyttäjältä: Hoppu - 02.03.12 - klo:22:09
Sekavalta näyttää kyllä Seatin linja tällä hetkellä...

Mie luulen,jotta automerkillä itsellään ei välttämättä paperit ole niin sekaisin,kuin täällä luetun perusteella voisi olettaa.Kautta maailman sivunhan on kaikenlaista huhua,salakuvaa,kääntöä ja vääntöä ollut ihan joka automerkillä.Tämä joko tietoisesti laitettuna julki,taikka sitten vaan joku "hölösuu" päästänyt julki kuvia,"tietoja" yms.
Noh,tämä on vaan mun vaatimaton mielipide.Edelleenkin! :)
Tullut:VW Golf VII variant comfortline 1.4 tsi 103kw. Mennyt: Seat Exeo 1.8 tsi sport,facelift vm-12.

Cyclic Stig

^Sie voit olla mitä mieltä tykkäät mutta sekaisinhan tuo muotoilupolitiikka on kun seinäkello. Ei siihen tarvita mitään nettijuoruja sen toteamiseksi, riittää kun katsoo mitä kaikkea silsaa sieltä Espanjasta laitetaan jakoon.

Välillä käydään vähän kaivelemassa muiden takapihan romuvarastoa ja tehdään "uusi auto" jossa edes muodot eivät ole oman suunnitteluosaston tuotosta. Tätä sitten myydään uutuutena. Mielestäni tuo on jo asiakkaiden ymmärtämyksen vähättelyä. Toisaalta tuodaan markkinoille samaan aikaan myös ihan Seatin näköisiä autoja kuten mielestäni hyvin onnistunut Ibiza. Siinä suurempaa korjattavaa ei ole kuin joissakin materiaaleissa, kuten aiemmin mainittu. Muotoilu on Seattia ja alusta+tekniikka on samalla tasolla muiden konsernin tuotteiden kanssa.

No nyt näyttävät sitten keksineen, että "Skodahan on jo piirtänyt meille uuden Tohelon, miksi vaivautua tekemään sitä itse?" Otetaan Rabies ja vaihdetaan merkit!

Kohta yksikään malli ei enää näytä Seatilta vaan milloin miltäkin konsernisisaren nykyiseltä tai menneeltä mallilta. Leonin suhteen elättelen vielä toiveita mutta voi olla, että turhaan.. :-\

1st_tsi

#46
Mitä tuohon kuudenteen pykälään tulee, niin on kyllä tervetullut lisä, ja tuntuu että alemmissa nopeuksissa osuu nyt välitykset vielä aavistuksen paremmin kohdilleen, kun vertaa aiempaan Ibizan 5-loviseen askiin samalla koneella. Lisäksi moottoritienopeuksissa pysyy kierrokset hieman paremmin kurissa. Ei nyt puhuta suuresta erosta toki, mutta kyllä sen silti huomaa.
Seat Leon 1.2 TSI Copa

Hoppu

#47
Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 02.03.12 - klo:23:29
Toivottavasti ei. Mieluummin ottaisivat vaikka aihioksi sen parin vuoden takaisen IBE-konseptin. Silloin voisi lopputulos olla jotain nuorekasta eikä ainoastaan muiden jämien kierrätystä.

Ihmetyttää vain, että pidettiinhän sitä IBL-konseptiakin mallina siitä, minkälainen tuleva Toledo tulisi olemaan. Ja Skoda kuitenkin tupsahti. Jos samaa kaavaa jatketaan, niin ettei vaan...

http://www.diariomotor.com/imagenes/2011/03/skoda-visiond-concept-small2.jpg

Olen samaa mieltä, että IBE-konsepti oli ihan siistinnäköinen ja toivoisin, että tulevassa Leonissa nähtäisiin samoja piirteitä kun siinä.

edit: ehkä parempi etten ala veikkaamaan enää mitään, pieleen menee todennäköisesti kuitenkin...:)
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance man
BMW E12 520A vm. 1979 (museorek.)

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Hoppu - 02.03.12 - klo:20:16
Onpa Seat ja Skoda hämmästyttävän yhdennäköisiä... :o





Voisiko kyse tosiaan olla yhdestä ja samasta autosta?? Jos näin on niin menee kyllä Seatin mallipolitiikka mielenkiintoiseen suuntaan (ja VAG:n kokonaisuudessaan...)

Minusta tuossa Skodassa on paljon samaa kuin uudessa Jetassa. Eli mun mielestä nuo kaksi ja uusi Jetta ovat ulkoisesti melkolailla kuin yksi ja sama auto.

Cyclic Stig

#49
Lainaus käyttäjältä: Hoppu - 03.03.12 - klo:22:25
Olen samaa mieltä, että IBE-konsepti oli ihan siistinnäköinen ja toivoisin, että tulevassa Leonissa nähtäisiin samoja piirteitä kun siinä.
Todella sitä toivoisin. Mikäli tuleva Leoni ei myy niin se saattaa olla lopullinen kuolinisku Seatille. Ja ei se kyllä myy mikäli kierrätetään vaan toisten peltejä.

Tuon IBE-konseptin pohjalta netissä on pyörinyt todella hienoja renderingejä "tulevasta Leonista". Taidettiin ne tällekin palstalle joskus postata... Siinä oli vähän mallia sinne Seatin suunnitteluosastolle, vielä nuo muutamat halvannäköiset muovit piirun verran siistimmiksi niin oltaisiin taas oikealla tiellä. :)

Edit; Mainitsemani renderingit löytyy tuolta:
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20100419/har-ar-nasta-seat-len/?page=1

Hoppu

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 03.03.12 - klo:22:40
Minusta tuossa Skodassa on paljon samaa kuin uudessa Jetassa. Eli mun mielestä nuo kaksi ja uusi Jetta ovat ulkoisesti melkolailla kuin yksi ja sama auto.
Aika paljon Jetalla ja Toledolla näyttäisi olevan yhteistä, mutta kyse ei kyllä ole samasta autosta. Toledossa esim. takaluukku aukeaa katonrajaan saakka. Sivuprofiilista katsottuna muodot eivät mene aivan yksiin, mm. takaoven muoto on hieman erilainen. Toledo myös rakennetaan uudelle moduulirakenteelle, Jetassa tätä ei ilmeisestikään ole vielä käytetty kun koko rakenne esiteltiin vasta äskettäin.
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance man
BMW E12 520A vm. 1979 (museorek.)

psxgamer

Tuulilasilta ihan hyvä kirjoitus Seatin tilasta:

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/miksi-seatin-myynti-ei-suju

Toivottavasti tuo kokonaan uusi Leon saa jotain säpinää merkille aikaan. Espanjan omien markkinoiden lisäksi maan tilanne vaikuttaa aivan varmasti Seatin imagoon koko Euroopankin markkinoillla.

RoccoScientist

Nykyistä Seat Leonia ei kuulemma saa enää tehtaalta tilattua. Valinnanvara tällaista autoa halajavalle on siis supistunut melkeinpä siihen, mitä maasta jo löytyy. Pienempitehoisella koneella varustettuja malleja on kyllä vielä tulossa maahan jonkin verran.

Noh, huomiseksi varattu 1,8 TSI FR Editionin koeajo. Saas nähdä minkälaisen fiiliksen jättää.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Nipademu

Täällä ei ainakaan Seatin imago saanu kohotusta. Tuli vastaan jo osaltaan odotettukin pumppusuutin remontti tuohon FR Seatiin. Maahantuoja vaihtaa nykyään kuulema kaikki kerralla, jos yksi menee. Mutta vain Volkswageniin ja Audiin. Eli meitä jo Seatin omistajia kustaan silmään ja juoksutetaan edestakaisin noiden takia, kun ne menee kuitenkin jossakin vaiheessa. Tiedänpähän missä tilassa konsernipolitiikka on, joten voi jättää haaveilut uudesta Leonistakin sikseen. (Ellei sitten takuu jatku viisivuotiseksi)
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

psxgamer

Joku takuun kasvattaminen vuodella tai parilla voisi kyllä tosiaan tehdä ihmeitä Seatin haluttavuudelle. Harmillisesti tälläistä tuskin on luvassa.

Itse en kyllä enää nykyisen Leonin suuntaan katsoisi. Onhan nuo FR- ja Copa mallit törkeän hyvin varustettu (itselläni siis Copa Plus), mutta uusi malli kiehtoo aina enemmän. Ja Seatin tuntien Leonissa tulee olemaan kaikki perusvarusteet vakiona mistä Volkkarissa saa maksaa aina extraa, joten sekin puolustaa uuden mallin odottamista.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 22.10.12 - klo:21:18
Itse en kyllä enää nykyisen Leonin suuntaan katsoisi. Onhan nuo FR- ja Copa mallit törkeän hyvin varustettu (itselläni siis Copa Plus), mutta uusi malli kiehtoo aina enemmän. Ja Seatin tuntien Leonissa tulee olemaan kaikki perusvarusteet vakiona mistä Volkkarissa saa maksaa aina extraa, joten sekin puolustaa uuden mallin odottamista.

Tuo uusi malli vain ei ole vielä herättänyt sen kummempia tuntemuksia ja vanhan mallin ulkonäkö on miellyttänyt jo pidemmän aikaa. Toki asiaa auttaa se, että niitä saa nyt käytettynä suht kohtuulliseen hintaan.

Koeajo ei toisaalta onnistunut sytyttämään autokuumetta täyteen roihuun. Moottori (1.8 TSI) ei tuntunut Sciroccon (90 kW) jälkeen hirveän ripeältä, mutta palatessa Sciroccon rattiin tehojen puutteen huomasi selvemmin. Kaiken kaikkiaan tuo moottori on kuitenkin varsin mukava kompromissi käyttöominaisuuksia, tehoa ja taloudellisuutta. Ã,,änimaailmaa vain pitäisi vähän muokata putkistolla... Ohjaus oli Sciroccoa kevyempi ja alusta selvästi pehmeämpi. Seatiin oli juuri laitettu kitkat alle ja näillä oli varmaan osansa asiaan. Rengasmelukin oli hieman vaimeampi kuin Sciroccossa, mutta kitkojen olisin odottanut olevan vielä vähän hiljaisemmat. Pikkupuutteita oli vakkarin nopeusnäytön puuttuminen monitoiminäytöstä, samaten öljyn lämpötilan näyttö loisti poissaolollaan - en tosin tarkistanut oli tämä vain kytketty MFD:n asetuksista pois päältä. Laatuvaikutelmakin oli vähemmän yllättäen Sciroccoa jäljessä kauttaaltaan, mutta mainittakoon erikseen ratin kovamuovinen litteä osuus (Ibiza FR:ssäkin on keinonahkaa riittänyt tämän osan verhoiluun), keskikyynärnojan puute (jonka asentaminen jälkikäteen poistaa hyödylliset mukitelineet) ja pieni, heikkorakenteisen oloisella kannella varustettu hansikaslokero. Autoista vähät välittävä avovaimokin reagoi toteamalla kojelaudan olevan jotenkin ankean halvan näköinen - apparin puolella tämä tosiaan korostuu enemmän kuin kuskin paikalla. Paljon hyvää ja tuttuakin oli ja Seatin pienestä persoonallisuudestakin pidin, eritoten keskimmäiseksi sijoitetusta kierroslukumittarista ja takaovien piilotetuista ovenkahvoista. Penkit olivat lähes yhtä hyvät kuin Sciroccossa ja takana oli enemmän tilaa, vaikka itse takapenkki ei levymäisenä kehuja juuri ansaitsekaan. Takaluukun pompauttimetkin näyttivät olevan mallia, joka kestäisi käyttöä useamman vuoden. Ã,,änieristyskäsittely, madallussarja, isommat vanteet, teippaus/maalaus ja piristystä sisätiloihin niin alkaisi tuo harmaa koeajoautokin olla ihan passeli...
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Nipademu

Mutta Leonin kojelaudassa on yksi seikka, jonka muotoilu ansaitsee kiitosta. Nimittäin muotoilu apukuljettajan kohdalla. Kojelautaa ei ole lähdetty tuomaan liian paljoa sisään vaan polvitilaa jää todella reilusti. Korostaa merkitystään, mikäli takapenkillä on aikuisia matkustajia ja etupenkkiä joudut ottamaan normaalia enemmän eteen. Tuosta (-kin) pisteet Leonille. Nyt kun tässä on hieman jo verenpaine laskenut pumppusuuttimen vaihdon jälkeen mm. Pörhön hyvän palvelun ansiosta, niin ei oikein ole vaihtoehtoa tuolle Leonille löytynyt.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 24.10.12 - klo:22:23
Tuo uusi malli vain ei ole vielä herättänyt sen kummempia tuntemuksia ja vanhan mallin ulkonäkö on miellyttänyt jo pidemmän aikaa. Toki asiaa auttaa se, että niitä saa nyt käytettynä suht kohtuulliseen hintaan.

No joo, onhan tuo totta ja nykyisen Leonin ulkonäkö ei ole hirveän pahasti vanhentunut vuosien saatossa. Ja saapahan ainakin tosi hyvin varustetun auton jos nyt Leonin ostaa. Itselleni vain kaiken pitää olla aina uusinta uutta.

LainaaPikkupuutteita oli vakkarin nopeusnäytön puuttuminen monitoiminäytöstä, samaten öljyn lämpötilan näyttö loisti poissaolollaan - en tosin tarkistanut oli tämä vain kytketty MFD:n asetuksista pois päältä. Laatuvaikutelmakin oli vähemmän yllättäen Sciroccoa jäljessä kauttaaltaan, mutta mainittakoon erikseen ratin kovamuovinen litteä osuus (Ibiza FR:ssäkin on keinonahkaa riittänyt tämän osan verhoiluun), keskikyynärnojan puute (jonka asentaminen jälkikäteen poistaa hyödylliset mukitelineet) ja pieni, heikkorakenteisen oloisella kannella varustettu hansikaslokero.

Vakkarinopeuden puuttuminen on tosiaan vähän harmillista, joskin itselläni on iso digitaalinen näyttö aina käytössä, joten ongelma ei ole iso. Mutta Leonissahan on erillinen öljyn lämpötilan näyttö, analogisena tosin. Keskikyynärnojan puuttuminen on kyllä massiivinen puute joka korjautuu onneksi seuraassa Leonissa.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 25.10.12 - klo:09:14
Vakkarinopeuden puuttuminen on tosiaan vähän harmillista, joskin itselläni on iso digitaalinen näyttö aina käytössä, joten ongelma ei ole iso. Mutta Leonissahan on erillinen öljyn lämpötilan näyttö, analogisena tosin.

Ah, totta tosiaan. Analogista mittaria en muistanut edes vilkuilla, kun on niin tottunut siihen digitaaliseen versioon. Onko tuossa muuten sama toimintalogiikka kuin siinä toisessa lämpötilamittarissa, eli että viisari osoittaa normilämpötilaa (veden tapauksessa 90 astetta) kun ollaan vain riittävän lähellä, vai voiko viisariin luottaa? Niin ja itsekin otin tosiaan sen muuten turhakkeena pitämäni digitaalisen nopeusnäytön käyttöön vakkarin takia, mutta nopeuden asettaminen ei tuolla onnistunyt yhtä jouhevasti kuin Sciroccolla. Ei tuo nyt iso ongelma toki ole.

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 25.10.12 - klo:08:27
Mutta Leonin kojelaudassa on yksi seikka, jonka muotoilu ansaitsee kiitosta. Nimittäin muotoilu apukuljettajan kohdalla. Kojelautaa ei ole lähdetty tuomaan liian paljoa sisään vaan polvitilaa jää todella reilusti.

Tuo on totta, ikävämpiäkin virityksiä on tullut vastaan. Takapenkillä tuntui kyllä olevan ihan kivasti tilaa ilmankin ja mahduin itselleni (~170 cm) säädetyn kuskin penkin taakse istumaan siten, että jalkatilaa jäi suorastaan reilusti.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 25.10.12 - klo:12:03
Ah, totta tosiaan. Analogista mittaria en muistanut edes vilkuilla, kun on niin tottunut siihen digitaaliseen versioon. Onko tuossa muuten sama toimintalogiikka kuin siinä toisessa lämpötilamittarissa, eli että viisari osoittaa normilämpötilaa (veden tapauksessa 90 astetta) kun ollaan vain riittävän lähellä, vai voiko viisariin luottaa?

En kyllä tiedä yhtään kuinka luotettava tuo mittari on. Sen voin kyllä sanoa, että se etenee tasaisesti kohti 90-asteen lämpöä, eikä hyppää mitenkään yhtäkkiä siihen ysäriin. Minun aamuisella n. 10 minuutin ajolla taajamasta Tuusunlanvylälle on tuo lämpötila kerennyt aina hypätä 90 asteeseen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy