Seat tehdastakuu 5v/100tkm mitä kattaa/kokemuksia

Aloittaja v6e, 28.03.21 - klo:18:14

« edellinen - seuraava »

v6e

Uuden auton ostoon tarvii tietää vähä takuu juttuja.

Miten hyvin sujuu takuu asiat Seatilla?
Lähinnä vaihteisto ongelmat kiinnostaa, onko niitä tuossa 7-vaihteisessa kuivalaatikossa ollut näissä uudemmissa malleissa vielä?

Seatin sivuilla ei ole tarkempaa tietoa takuusta ja myyjät eivät usein kaikkea kerro.

Jos jollain kokemusta mistä vaan takuu jupakasta niin kiinnostaa, etenkin vaihteisto ja muut kalliit viat.
En löytänyt haulla keskustelua joten aloitetaan uusi kokonaan.

Tarkoituskena noudattaa normaalia huolto-ohjelmaa merkkiliikkeessä, itsellä tulee se 100tkm 4v kohdilla.

gaasutin

Takuuhan kattaa koko auton, eli korin, moottorin  ja voimansiirron yms. apulaitteet. Kolmen Seatin kokemuksella ei ole takuuongelmista kokemusta, mutta myyntivaltti se on. Ei ole samanlaista pelkoa persiissä kuin Audilla, Vw:llä ja Skodalla kahden vuoden jälkeen vaikka ei ole ensimmäinen omistaja.


mikama83




Mitähän toi meinaa ja onko tommosta tarjolla Suomessa kun en ole ainakaan itse kuullu? Mulla tulee tätä menoa paljon enemmän kilometrejä kuin mitä aikaisemmin luulin ja tuo 5 vuoden takuu on käytännössä maksimissaan 2,5 vuotta minun kohdalla. Toki onhan sitten virhevastuu olemassa vaikka tehdastakuu olisikin jo menny.

gaasutin

Sai ainakin ostettua 150 tuhanteen asti takuu / 5v. Lisämaksu oli satasia, 300e hinnastossa näkyy olevan.

pasi

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 28.03.21 - klo:19:14


Mitähän toi meinaa ja onko tommosta tarjolla Suomessa kun en ole ainakaan itse kuullu? Mulla tulee tätä menoa paljon enemmän kilometrejä kuin mitä aikaisemmin luulin ja tuo 5 vuoden takuu on käytännössä maksimissaan 2,5 vuotta minun kohdalla. Toki onhan sitten virhevastuu olemassa vaikka tehdastakuu olisikin jo menny.
Näyttää google-käännökseltä.
Rahalla saa lisättyä kilometrejä takuuseen, eli nostettua viiden vuoden takuun kilometrirajaa. Hinta riippuu ehkä autosta ja kilometreistä, myyjä osaa varmaan kertoa hinnan.

mikama83

Hmm en tosiaan ole tommosta huomannu aikaisemmin ??? Tuota ei tietenkään ole näin jälkeenpäin mahdollista ostaa? Hintahan ei ole paha jos 300â,¬ ja 150tkm asti sitten takuuta.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 28.03.21 - klo:19:32
Hmm en tosiaan ole tommosta huomannu aikaisemmin ??? Tuota ei tietenkään ole näin jälkeenpäin mahdollista ostaa? Hintahan ei ole paha jos 300â,¬ ja 150tkm asti sitten takuuta.

Sitä ole ole jälkeenpäin mahdollista ostaa.

gaasutin

Lainaus käyttäjältä: gaasutin - 28.03.21 - klo:19:27
Sai ainakin ostettua 150 tuhanteen asti takuu / 5v. Lisämaksu oli satasia, 300e hinnastossa näkyy olevan.

Tarkistin tosiaan uuden Leonin hinnastosta..

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 28.03.21 - klo:19:47
Sitä ole ole jälkeenpäin mahdollista ostaa.
Jos ei myyjä asiasta kauppaa tehdessä ole kertonut, niin pitäähän tuo saada sitten jälkikäteen hankittua. NS. tehdastilausvaruste, että voi toki olla vääntämistä.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

mikama83

Sain jatkettua takuuta sinne 150tkm asti ;) Normaalisti näin ei toimita kuulemma mutta oltiin reiluja. Loistavaa palvelua ja hyvä että huomasin tämän keskustelun  ;D

v6e

Tänään auto tilattu viimein!

5kk menee, itse kysyn ensiviikolla kun tehdään viralliset paperit että mites tuo takuun jatko. Tulisi tarpeeseen, saisi sen viimeisen vuoden sinne takuun perään kun kilsoja tulee reilummin. ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy