MQB alustaisten autojen (Golf VII, Octavia III jne...) muokkaaminen VCDSllä

Aloittaja Jyri, 14.08.13 - klo:13:20

« edellinen - seuraava »

M_M

Jaa tosiaan, tuossa mielessä kaapelilla voi sittenkin olla merkitystä. Vanhemmat näyttävät koodaustietoja vain labelien perusteella ja jos label-tiedosto kyseiselle moduulille puuttuu, ei näy mitään.

HEX-V2 tai HEX-NET osaisi näyttää myös ns. "experimental" tiedot, eli moduulin itsensä kertomat selitteet eri biteille. Joskus noistakin löytyy hyödyllisiä selityksiä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

jrinnes

^No uutta kaapelia tuossa jo katselinkin, varsinkin kun nykyinen on kommuuniversio. Melko suolaisen hintaisia vain ovat, varsinkin jos haluaa sen ilman rajoitusta käytössä olevien VIN-koodien määrään. Aloinkin jo tuumailemaan VCP:n hankintaa...
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

M_M

Toisaalta kaapelilla on aika hyvä jälleenmyyntiarvo. Ostin aikoinaan tuon vanhemman version ja maksoin siitä muistaakseni noin 450e. Laitoin sen reilu vuosi sitten myyntiin hintapyynnöllä 250e ja 5 minuuttia ilmoituksen jättämisen jälkeen oli kaupat sovittu. Ei sillekään siis kovin paljoa hintaa jäänyt vuotta kohti, kun taisin 8 vuotta sitä käytellä.

VCP on toki hyvä hankinta sekin.  :) Pitää muistaa kuitenkin laskea vuosimaksu mukaan hintoja vertaillessa, jos haluaa pitää ohjelmistonsa ajan tasalla. VCDS:n ostajalle ne kuuluvat hintaan, kun VCP vaatii vuosittaisen panostuksen.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

jrinnes

Mahtaako MQB-alustaisten (tässä tapauksessa Passatin) Webaston ajastuksen pystyä muuttamaan niin, että ajastimeen asetetaan aika jolloin lämmitin lähtee päälle eikä sitä aikaa, jolloin auton pitää olla lämmin?
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

M_M

En sano varmaksi, mutta luultavasti ei pysty. Ei ainakaan näy äkkivilkaisulla MQB-autojen adaptaatiokanavissa mitään siihen viittaavaa... Webasto Thermoconnect pelastaa tältä puutteelta.  :P
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

jrinnes

^Samaan lopputulokseen päädyin itsekin autoa alkuviikosta VCDS:n kanssa tutkin.  :-\ Ajattelin kuitenkin vielä varmuuden vuoksi kysyä jos vaikka jollakulla olisi ollut tietoa.
Thermoconnectiakin kyllä harkitsin, mutta en raaskinut ainakaan vielä tilata. Edellisessä autossa oli Remuc ja olihan se nyt aivan käsittämättömän hieno kampe. Voi olla, että kun muutaman kerran tuon ajastimen kanssa värkkään, niin se Thermoconnect ei äkkiä tunnukaan niin kalliilta...  :P
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

a_jaba

^Ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi haluat ajastuksen toimivan tuohon ns. vanhaan tyyliin?

Itse ainakin pidän tota lähtöajan asettamista aika kätevänä kun auto saa itse päättää lämmitysajan ulkolämpötilan mukaan.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

b1mpo

Yksi hyvä syy vanhaan malliin on se, että tietää kauanko webasto on ollut tulilla. Siitä voi päätellä akun lataustarvetta esim. Itsekin tykkään siitä vanhasta tavasta. Toinen juttu on se, että webasto sammuu nykyään samalla, kun ajastettu aika on, eli se ei jatka mukana ensi kilometreillä. Toisaalta kätevää tässä "uudessa" on se, että auton pitäisi olla optimaalisesti lämmitetty.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 12.09.19 - klo:11:19
^Ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi haluat ajastuksen toimivan tuohon ns. vanhaan tyyliin?

Itse ainakin pidän tota lähtöajan asettamista aika kätevänä kun auto saa itse päättää lämmitysajan ulkolämpötilan mukaan.

Syy on täsmälleen tuo jonka b1mpo tuossa yllä kertoi. Varsinkin tuo, että Webasto sammuu samalla kellonlyömällä kun lähtöaika koittaa ärsyttää oikein erityisesti.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 12.09.19 - klo:11:35
Toinen juttu on se, että webasto sammuu nykyään samalla, kun ajastettu aika on, eli se ei jatka mukana ensi kilometreillä.

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 12.09.19 - klo:11:44
Varsinkin tuo, että Webasto sammuu samalla kellonlyömällä kun lähtöaika koittaa ärsyttää oikein erityisesti.

Joo toi on kyllä ihan totta.

Itse olen ottanut käytännöksi ajastaa lähtöaika 10-15min myöhemmäksi kuin todellisuudessa lähden niin webasto pysyy vähän aikaa mukana. Sitten kovemmilla pakkasilla pidän automaattista ajonaikasta lämmitystä aktivoituna niin webasto lämmittää vielä samalla starttauksella ajossakin kunnes moottori on normaalissa lämmössä.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

V4mp

Alla -13 Leon FR,

Haaveissa ESP multimode

Applying this modification can have multiple ESP and ASR options depending on how we program.
1 - Module 03 - Electronic brake. Code (40168/20103)
2 - Extended Coding (byte mode)
3 - Byte 29
4 - Bits 0.1 and 2 Activated shows: Activated - ASR disabled - ESP off.
5 - Bit 1 Enabled shows: Activated - ASR deactivated
5 - Bit 2 On shows: Activated - ESC disabled
6 - Bits 1 and 2 shows Activated: Activated - Sport ESC - ESC disabled
7 - Bits 0 and 3 On displays: - On - ASR disabled - ESC Sport.


Ongelmana että byte 29 puuttuu.. Mikä neuvoksi?

Seatcupra.net löysin tälläisen:
"l share with you coding for old ABS unit (2013-2014) which doesn't have byte 29 to do coding for ESC Sport/OFF. This unit usually has finished with byte 28 value C0 s TPMS or value 40 without TPMS." If you want ESC sport/OFF on this unit change coding in byte 25 mark bit 4¨

Noh, eipä anna laittaa rastia bit 4.  :-X Voiko vaikuttaa että työaluna OBDeleven?

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 02.02.15 - klo:12:50
http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=7041

Omassa autossa ei ole ASR/ESC-nappia.

VCDS ohjeet:
Autossa virrat päälle
03 ABS > security access 40168 (en ole varma onko tarpeellinen)
07 Coding > Long COding > Choice 29 byte (last one)
05 - ESC ON/ASR Off/ESC OFF
06 - ESC ON/ESC SPORT / ESC OFF
Omassa autossa oli viimeisessä kentässä 02 luku. Sen tilalle joko 05 tai 06 ja enteriä.

Sitten hyväksytään koodaus, ESC ja jarruvalot vilkkuvat kojetaulussa. Virrat pois, ja auto käyntiin--> Radion näytön takaa löytyy nyt joko 05 tai 06 mukaiset valinnat.
Esim. 06: 1) ESC&ASR on 2) ESC Sport (ASR off) 3) ESC off (&ASR off)
ESC off vaatii erillisen hyväksynnän.

Toimii kun tuli kokeiltua! Niissä autoissa, joissa on nappi toimii lyhyt painallus ensimmäisen vaiheen (eli ASR off tai ESC sport) ja pitkä painallus vie ESC off.
Kuva http://aijaa.com/g9i5bE
Sama ohje toimii ainakin vm 2017 B8 Passatissa.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

b1mpo

Uudessa passatissa on dcc:n portaaton säätö. Saisikohan sellaisen koodattua toimimaan myös portaallisessa?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Kasetti

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 15.10.19 - klo:14:36
Uudessa passatissa on dcc:n portaaton säätö. Saisikohan sellaisen koodattua toimimaan myös portaallisessa?

Ainakin tässä on Arteonista tuotu Leoniin vastaava ominaisuus:

https://youtu.be/OaIYkxQQ7h8
Exät:
VW Corrado 1.8l G60 160hv (USA) vm. 1990
Seat Leon CUPRA 240hv vm. 2009 (BWJ)
Seat Leon CUPRA 280 vm. 2014 (CJXA)
Seat Leon CUPRA ST 290 vm. 2016 (CJXH)
Seat Leon ST CUPRA 300 4Drive vm. 2019 (DNUE)

Nykyinen:
VW Golf R Variant Mk8

b1mpo

Osaisiko kukaan sanoa, mikä olisi takaluukun valaistuksen adaptaatiokanava? Takaluukun ledit aiheuttavat digimittaristoon takaluukun auki-kiinni -räpsymistä nopeassa tahdissa, vaikka luukku kiinni. Tämä tapahtuu kuskin oven ollessa auki. Todella hassu ilmiö.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mabe

En osaa sanoa mutta vastaavaa oli minulla kun:

Kattoon vaihdettu ledit mallia motonet canbus.
Takakonttiin vaihdettu ledimoduulit joissa ei diodia välissä (halpaa ebaykamaa).

Yksi sisävalo napista päälle
Ovet lukkoon.
Sisävalot vilkkuu diskona, takakontti aukikiinni vilkunta mittaristossa ja mikäli hämärää, ajovalot jää päälle eikä cominghome toimi oikein.

Kun konttiin vaihdettiin paremmat moduulit joissa on diodi (superskodasta) niin vilkuntaa ei saa enää aikaan.

b1mpo

Mulla on kaikki sisävalot ledeinä samanlaisilla, kuin takaluukussa, paitsi kattovalot ja hanskalokero, jonne ne ei sopinu. Takaluukku on ainoa häiriötä aiheuttava. Kattovalot on taas erillisillä lasin alle tulevilla moduuleilla.  Nuo muut valaisimet on saman näköisiä, kuin superskodalla olevat. Varsin tehokkaat jopa.



Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

b1mpo

Toistaiseksi ei luukusta tule enää herjaa, kun vaihdon jalkatilapolttimotyypin vävirtaiseen lediin adaptaatiosta. Eli LED kleinleistung. Alunperin on 4*5W siellä. Periaatteessa tuon ei pitäisi luukkuun vaikuttaa lainkaan. Paikka on 09 central electronics ja kanava Leuchte30FR LC72.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Pushead

Saako Golf VII ajovalonpesurit koodattua niin että pesisivät vain kun valot päällä, eli ei auto-asennossa?
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

M_M

Ei taida saada. Mutta aika hyvä tulee kun laittaa siihen sen viiveen, että valot pestään vasta kun lasinpesua pitää päällä tarpeeksi pitkään yhtäjaksoisesti.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

b1mpo

Kannattaa muuttaa sit se kertojen määrä, jolloin samalla matkalla valoja pestään. Octaviassa taitaa olla joka 10 kerta valojen pesu samalla matkalla.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Pushead

Ok. Mikä on hyvä viive? Että saa lasin kunnolla puhtaaksi ilman valojen pesua ja kuitenkin valon pesun ilman että tarvitsee tyhjentää pesuri säiliötä liikaa?
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

M_M

Sen viiveen maksimi on 2,5 sekuntia, ite oon aina laittanu sen. Jos sitten lasilla on paljon paskaa ja vettä tarvii enempi, niin päästää välillä irti sen viiksen ja jatkaa sitten... Jos on pakonomainen tarve pitää pissapoikaa vedettynä yhtäjaksoisesti vaikka 5 sekuntia putkeen, niin sitten tuokaan ei auta (olen tavannut sellaisiakin kuskeja).  :)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

a_jaba

Tulipas viime viikolla lähes hetken mielijohteesta vaihdettua autoa Golf 7 Variant -> Passat Variant B8 kun autokauppias hyvitti lähes hävyttömän paljon Golffista vaihdossa  :o

Nyt sitten tulemaan hyviä vinkkejä mitä kannattaa Passatista koodata toimimaan paremmin?

Tarve alkuun ainakin seuraaville:

- Sähköisen takaluukun piippaus hiljaisemmalle tai pois päältä, en tiedä oliko näissä että kaukosäätimellä ei saisi kiinni oletuksena mutta tässä autossa menee kiinni kaukosäätimellä ja kuskin oven napista piippauksen säestyksellä

- DLA aktivoitumaan hitaammassa vauhdissa ja onko suosituksia mikä nopeus olisi sopiva?

- Onko näissä kaistavahdin aktivointi jälkikäteen mahdollista? Tuulilasissa tosiaan on kamera DLA:ta ja liikennemerkkien tunnistusta varten, en sitten äkkiseltään osaa sanoa onko mikä versio kamerasta

- ACC:lla ajaessa oikealta ohituksen esto pois

- Ovien lukitus mahdolliseksi ulkopuolelta auton ollessa käynnissä

Niin ja jos joku osaa äkkiseltään linkata ohjeita edellisiin koodauksiin niin olisin kiitollinen, itse yritän tässä myös etsiä kun kerkeän.  :)
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

M_M

Takaluukun piippauksen saa pois moduulin 6D adaptaatiokanavista, sopiva kanava vähän riippuu moduulin versiosta. Tone sensor tai joku vastaava sen nimessä saattaa olla. Pitäisi löytyä kyllä aika helposti.

ACC:n oikealta ohitukseen löytyy bitti moduulin 13 alta long codingista, luultavasti ihan dokumentoituna.

Ovien lukitus, koeta etsiä 09 adaptaatiokanavista Access control-Funk bei Klemme 15 ein ja laita aktiiviseksi.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

TeroPee

Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 27.04.20 - klo:14:20
Tulipas viime viikolla lähes hetken mielijohteesta vaihdettua autoa Golf 7 Variant -> Passat Variant B8 kun autokauppias hyvitti lähes hävyttömän paljon Golffista vaihdossa  :o

Nyt sitten tulemaan hyviä vinkkejä mitä kannattaa Passatista koodata toimimaan paremmin?

Tarve alkuun ainakin seuraaville:

- Sähköisen takaluukun piippaus hiljaisemmalle tai pois päältä, en tiedä oliko näissä että kaukosäätimellä ei saisi kiinni oletuksena mutta tässä autossa menee kiinni kaukosäätimellä ja kuskin oven napista piippauksen säestyksellä

- DLA aktivoitumaan hitaammassa vauhdissa ja onko suosituksia mikä nopeus olisi sopiva?

- Onko näissä kaistavahdin aktivointi jälkikäteen mahdollista? Tuulilasissa tosiaan on kamera DLA:ta ja liikennemerkkien tunnistusta varten, en sitten äkkiseltään osaa sanoa onko mikä versio kamerasta

- ACC:lla ajaessa oikealta ohituksen esto pois

- Ovien lukitus mahdolliseksi ulkopuolelta auton ollessa käynnissä

Niin ja jos joku osaa äkkiseltään linkata ohjeita edellisiin koodauksiin niin olisin kiitollinen, itse yritän tässä myös etsiä kun kerkeän.  :)

Omia muutoksia:
-vöiden piippaus pois (ei, en aja vöittä)
-Penkinlämmittimeen muisti myös apukuskin paikalle
-ajovalojen pesurin aktivoimisviiveen muutos
-nopeusmittarin kalibrointi mahd tarkaksi
-Ovien lukitus mahdolliseksi ulkopuolelta auton ollessa käynnissä, erittäin hyödyllinen
Lock car with ignition on
This mod allows those cars with KESSY installed to have the ignition turned on (and optionally have the engine running) and the doors to be locked. It's great for those cars without a Webasto heater installed (like mine :-().

Select 09-Cent. Elect.
Enter Security Access â€" 16 and provide security code 31347
Enter Adaptation â€" 10 and set the following channel to active


•   channel IDE05142-ENG115754-Access control-Funk bei Klemme 15 ein

-Climatroniciin näkymään puhallusnopeus, kun AUTO toiminto päällä
-apukuskin peililasin kääntyminen alaviistoon kun pakittaa ja peilien säätönuppi R-asennossa. tämä toimii mutta peili kääntyy liikaa alaviistoon ja palautuessaan nousee liikaa yläviistoon. En tiedä mistä saa säädettyä nuo rajat?

-kaasuvasteen muuttaminen Audimaiseksi (kokeiltu ja huomattava vaikutus)
Audi Throttle Mod
27971 security access
This mod improves the throttle response of the Passat by changing the engine branding from "VW/Seat/Skoda" to "Audi". In my opinion it's the best performance mod you can make one step short of remapping. Research shows that some drivers who've made this mod on other MQB platforms (Golf Mk7 from memory) report some errors in the dashboard.

Select 01-Engine
Enter Long Coding and change the first byte from 01 to 02 (i.e. uncheck bit 1 and check bit 1)

You will probably receive any error message in the instrument cluster - this is OK. Just cycle the ignition and away you go!
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

M_M

Jos peilissä ei ole muistia (yleensä ei ole, jos ei ole muistipenkit myös) niin se peili ajelee minne sattuu eikä sille mitään mahda. Sen alaspäin kääntymiseen saa kyllä koodattua päälle melkein joka autoon, mutta ei siitä tule kuin vihaiseksi jos muisti puuttuu.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

illapa

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 27.04.20 - klo:16:06
-kaasuvasteen muuttaminen Audimaiseksi (kokeiltu ja huomattava vaikutus)
Audi Throttle Mod
27971 security access
This mod improves the throttle response of the Passat by changing the engine branding from "VW/Seat/Skoda" to "Audi". In my opinion it's the best performance mod you can make one step short of remapping. Research shows that some drivers who've made this mod on other MQB platforms (Golf Mk7 from memory) report some errors in the dashboard.

Select 01-Engine
Enter Long Coding and change the first byte from 01 to 02 (i.e. uncheck bit 1 and check bit 1)

You will probably receive any error message in the instrument cluster - this is OK. Just cycle the ignition and away you go!

Ei perkule. Vaihdoin B8 2.0 TDi Passattiin "Audin moottorin" ohjeesi mukaan ja ihan kuin tuo oikeasti olisi muuttanut kaasupolkimen vastetta. D-asennolla tuntuu aivan kuin olisi S:llä. Vai onko plaseboa  :o Pitäisikö varmistaa mittaamalla kaasupolkimen painalluksen sekä pyydetyn tehon välinen suhde.

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: illapa - 27.04.20 - klo:19:35
Ei perkule. Vaihdoin B8 2.0 TDi Passattiin "Audin moottorin" ohjeesi mukaan ja ihan kuin tuo oikeasti olisi muuttanut kaasupolkimen vastetta. D-asennolla tuntuu aivan kuin olisi S:llä. Vai onko plaseboa  :o Pitäisikö varmistaa mittaamalla kaasupolkimen painalluksen sekä pyydetyn tehon välinen suhde.
Kyllä se muuttuu ihan täysin. herkempi vastaavuus. Pystyy hyvin testata vaikka paikoillaan ollessaan painaa kaasu nopeasti pohjaan ja nostaa jalka kaasulta. Selvästi nopeammin ottaa kierroksia Audi moodissa.
Muistan jo 15v takaa taannoisilta uusien Audien koeajoilta, miten herkkä kaasu niissä oli vs volkkarit.
Löytyi se selityskin  :)
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy