MQB alustaisten autojen (Golf VII, Octavia III jne...) muokkaaminen VCDSllä

Aloittaja Jyri, 14.08.13 - klo:13:20

« edellinen - seuraava »

seatts

Lainaus käyttäjältä: vagina - 23.08.16 - klo:18:26
Mitä tämä käytännössä tekee? Muutin luvut alemmaksi, mutta ei mitään vaikutusta. Ajatuksena olisi, että tämä pitkien valoautomatiikka kytkeytyisi jo pienemmillä nopeuksilla. Nyt järjestelmä vasta "herää" 58km/h jälkeen.

Tarkista vielä uudelleen että kaikki on oikein ettei vika ole siinä, kyllähän tuon koodauksen jälkeen pitäisi pitkät syttyä jo kolmen kympin nopeudessa.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

vagina

Lainaus käyttäjältä: seatts - 23.08.16 - klo:20:04
Tarkista vielä uudelleen että kaikki on oikein ettei vika ole siinä, kyllähän tuon koodauksen jälkeen pitäisi pitkät syttyä jo kolmen kympin nopeudessa.

Muutin uudelleen arvot (olin muuttanut takas vakioksi). Katsotaan kun tulee seuraavaksi ajettua pimeällä.

Tässä vielä muutokset:
Controller A5
security code 20103
Adaptations 
Speed threshold for high beam assistant 20km/h
Speed threshold for high beam Recommendation off 10km/h

vagina

Lainaus käyttäjältä: vagina - 24.08.16 - klo:08:56
Muutin uudelleen arvot (olin muuttanut takas vakioksi). Katsotaan kun tulee seuraavaksi ajettua pimeällä.

Tässä vielä muutokset:
Controller A5
security code 20103
Adaptations
Speed threshold for high beam assistant 20km/h
Speed threshold for high beam Recommendation off 10km/h

Eilen koodasin ja kun tänään koitin laittaa assistantia päälle niin virheilmoitus toimattomuudesta. Vikakoodia lykkää heti vaikka nollaa. Onko ideaa mitä nyt on tapahtunut?

534549 - Databus
          U1121 00 [009] - Missing Message
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 40


vagina

Tarkistin muistiinpanoista että olinkin tehnyt lisäksi seuraavaa:

09 cent elect
Long coding
Byte 2, bit 0-2 siellä veto valikko, missä 3 vaihtoehtoa. Tämä kohta täysin tyhjänä. Menin valitsemaan 03 lighting bi-xenon headlights with light assist (PR-8IG/8IP+8GI1)

Nyt asetusta ei voi enää muuttaa tyhjäksi takaisin 🙄

Tuon on nyt pakko olla vian aiheuttaja, mitään muuta kun ei tullut tehtyä. Onko ehdotuksia?

Auto tullut tehtaalta kaistavahdilla ja kaukovalo avustimella. Ei ole siis jälkikäteen koodattuja.

Pupa

Onko kukaan löytänyt tapaa koodata liikennemerkkien tunnistusta käyttöön, jos Lane Assist löytyy varustelistalta. Ohjekirjassa se kyllä mainitaan, mutta ei löydy infotainmentin kautta.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

vagina

Lainaus käyttäjältä: Pupa - 24.08.16 - klo:15:51
Onko kukaan löytänyt tapaa koodata liikennemerkkien tunnistusta käyttöön, jos Lane Assist löytyy varustelistalta. Ohjekirjassa se kyllä mainitaan, mutta ei löydy infotainmentin kautta.

Tämän koodamalla onnistuu

Controller 5F (Information Electrical)
10 - Adaptations
Select channel: (63) vehicle function list BAP traffic_sign_recognition_0x21
Adjust Value to activated

Channel: (151) vehicle menu select-service menu_display_road_sign_identification
Adjust Value to activated

Controller A5 (Front / front view camera)
07 - Coding
Byte 1
Bit 0 Enable - "01 traffic sign recognition (FTE) active"

Controller 17 (Instruments)
07 Coding
Byte 5
Bit 2 Enable - "Traffic Sign Recognition installed"

Controller A5 (Front / front view camera)
16 - Security Access - enter 20103
10 - Adaptations
Select channel [Display end of speed limit symbol]
Change to activated

Pupa

Lainaus käyttäjältä: vagina - 24.08.16 - klo:15:55
Tämän koodamalla onnistuu

Controller 5F (Information Electrical)
10 - Adaptations
Select channel: (63) vehicle function list BAP traffic_sign_recognition_0x21
Adjust Value to activated

Channel: (151) vehicle menu select-service menu_display_road_sign_identification
Adjust Value to activated

Controller A5 (Front / front view camera)
07 - Coding
Byte 1
Bit 0 Enable - "01 traffic sign recognition (FTE) active"

Controller 17 (Instruments)
07 Coding
Byte 5
Bit 2 Enable - "Traffic Sign Recognition installed"

Controller A5 (Front / front view camera)
16 - Security Access - enter 20103
10 - Adaptations
Select channel [Display end of speed limit symbol]
Change to activated

Loistavaa! Kiitos paljon. Pitääpä huristella kaverille kokeilemaan :)
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

vagina

Tuo liikennemerkkien tunnistus on kyllä hyvä. Ihan 100% ei kannata siihen luottaa, mutta lukee todella hyvin. Voisi sanoa, että 90% on tunnistanut, joskus ei syystä tai toisesta lue. Lukee aika vaikeistakin paikoista.

Ainoa miinus mikä tulee koodauksen jälkeen on että n. 3min ajon jälkeen ilmoittaa näytöllä ettei järjestelmä olisi käytössä. Silti kaikki toimii, mutta ärsyttävä. En ole saanut tuota varoitusilmoitusta pois millään ilveellä.Aina käynnistyksen jälkeen sama ilmoitus, onneksi vain kerran.

Pupa

Lainaus käyttäjältä: vagina - 24.08.16 - klo:18:25
Tuo liikennemerkkien tunnistus on kyllä hyvä. Ihan 100% ei kannata siihen luottaa, mutta lukee todella hyvin. Voisi sanoa, että 90% on tunnistanut, joskus ei syystä tai toisesta lue. Lukee aika vaikeistakin paikoista.

Ainoa miinus mikä tulee koodauksen jälkeen on että n. 3min ajon jälkeen ilmoittaa näytöllä ettei järjestelmä olisi käytössä. Silti kaikki toimii, mutta ärsyttävä. En ole saanut tuota varoitusilmoitusta pois millään ilveellä.Aina käynnistyksen jälkeen sama ilmoitus, onneksi vain kerran.

Aijaa, onpa ikävän kuulonen ominaisuus :( Minkä ikänen Highline sulla on alla? Itselläni on 2013 vuoden peli, tiedä sitten käyttäytyykö koodauksen jälkeen kaikissa samalla tavoin.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

vagina

Samaa vuosimallia ja kuvauksen mukaan ihan samanlainen muutenkin. Foorumeilta löytyy juttua samasta ongelmasta, en ole löytänyt yhtään juttua, missä asia olisi ratkaistu. Ei se nyt niin ärsyttävä ole, yksi plim plom ja sitten asian voikin unohtaa. Silti ehdoton koodaus kohde. Ajattelin mainita asiasta, ettei tarvitse pelästyä kun ilmoittaa tunnistuksen toimimattomuudesta. Ei muuta kuin koodaamaan vaan

Pupa

Lainaus käyttäjältä: vagina - 24.08.16 - klo:22:55
Samaa vuosimallia ja kuvauksen mukaan ihan samanlainen muutenkin. Foorumeilta löytyy juttua samasta ongelmasta, en ole löytänyt yhtään juttua, missä asia olisi ratkaistu. Ei se nyt niin ärsyttävä ole, yksi plim plom ja sitten asian voikin unohtaa. Silti ehdoton koodaus kohde. Ajattelin mainita asiasta, ettei tarvitse pelästyä kun ilmoittaa tunnistuksen toimimattomuudesta. Ei muuta kuin koodaamaan vaan

Joo, hyvä heads up. Kiitos siitä :) Olis muuten saattanu tulla pieni paniikki, et mitäs nyt kävi.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Pupa

#221
Hyvin lähti liikennemerkkien tunnistus pelittämään noilla yllä olevilla ohjeilla ja Discover Pro:n kanssa ei tule mitään restricted ilmoituksia. Mulla ainakin katos mankasta nuo nopeusrajoitukset eli näkyy ainoastaan mittariston välissä.

Lainaus käyttäjältä: d74394 - 26.10.13 - klo:20:06
OCU III coding:

DRLien kanssa myös takavalot päällä.

http://www.stemei.de/pages/coding/vw-golf-7/tagfahrlicht-mit-rueckleuchten.php

Toimii vastaavasti Skodassa  8)

Tein tämän mukaan, mutta kuuluuko valokytkimessä palaa tuo vihreä valo koko ajan? Kuvittelin, että se palaa ainoastaan, ku xenonit syttyvät hämärällä.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Pupa

Lainaus käyttäjältä: MVI - 19.10.14 - klo:20:03
Tulipa puuhasteltua Golf 7 Varianttiin tuo DRL+takavalot koodaus tuon aiemman Seat Leonin koodausinfon pohjalta.
Eli 0- ja Auto-asennossa takavalot palaa DRL:ien kanssa ja valokytkimen vihreä merkkivalo ja mittarivalaistus palaa vain silloin kun ajovalotkin.

1. Controller 09 - Central Electornics
2. Function 16 - Security Access - 31347
3. Function 10 - Adaptations
4. Channel: (12)-Leuchte20BR LA71-Lichtfunction E 20
5. Value: Not Active -> Daytime running light
6. Channel: (12)-Leuchte20BR LA71-Dimmwert EF 20
7. Value: 0 -> 35
8. Channel: (12)-Leuchte21BR RC8-Lichtfunction E 21
9. Value: Not Active -> Daytime running light
10. Channel: (14)-Leuchte21BR RC8-Dimmwert EF 21
11. Value: 0 -> 35
12. Channel: (12)-Leuchte23SL HLC10-Lichtfunction E 23
13. Value: Not Active -> Daytime running light
14. Channel: (14)-Leuchte23SL HLC10-Dimmwert EF 23
15. Value: 0 -> 35
16. Channel: (12)-Leuchte24SL HRA65-Lichtfunction E 24
17. Value: Not Active -> Daytime running light
18. Channel: (14)-Leuchte24SL HRA65-Dimmwert EF 24
19. Value: 0 -> 35


Aikaisemmista ohjeista poiketen valitsin valotoiminto E:n, koska se oli kaikissa neljässä kohdassa vapaa...
Dimmwert-kohta on valon kirkkaus, joka oli oletuksena 0, jota en aluksi älynnyt, joten ihmettelin miksi valot ei pala.
Tutkin muita valoasetuksia ja parkkivalotoiminnossa sen arvo oli 35, joten käytin sitä myös tässä

Ainakin Variatissa valot menivät näin:
Leuchte20BR LA71 = Vasen ulompi
Leuchte21BR RC8 = Oikea ulompi
Leuchte23SL HLC10 = Vasen sisempi
Leuchte24SL HRA65 = Oikea sisempi

Kokeilin tätä tänään HB Golfin LED-takavalojen kanssa, mutta en saanut kuin sisemmät umpiot palamaan valitsemalla Leuchte27NSL RC6-light function D27:lle Daylight running lightsin ja säätämällä kirkkauden 35:n. Kaikki muuta valinnat sytyttelivät kyllä milloin lisäjarruvaloa, rekisterikilvenvaloja, peruutusvaloja tai sumaria, mutta ulompia umpioita ei vain löytynyt millään. Kokeilin molempia tarjolla olleita vaihtoehtoja joka kanavalle, mutta ei prkl mitään eloa.

Kellään mitään vinkkiä?
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 19.02.16 - klo:22:52
Eli tuo jännitearvon muuttaminen tapahtuu modulissa 19 can väylä. -> 10 adaption. -> Start/Stop start voltage limit.  -> Arvoksi 12,1V.
Kyseinen koodaus tuli tehtyä pari viikkoa sitten ja hyvin toimii.
Mutta nyt huomasin, että Webasto ei enää toimi. On toiminut aiemmin.
Ei lähde käyntiin keskikonsolista eikä kauko-ohjaimesta. Boleron valikkoon tulee vain ilmoitus,
että toiminto ei ole tällä hetkellä käytössä eikä edes asetuksia päse muuttamaan. Ennen kuin lähden huoltoon urveltamaan
niin kysyisin onko kenelläkään kokemusta asiasta, että vaikuttaako tuo jänniterajan muutos mahdollisesti myös Webastoon ?
VCDS-piuha oli vain lainassa joten en pääse nyt itse testaamaan asiaa.
Kyseessä siis parin kuukauden ikäinen MY2017 Octavia jossa Winter-paketti tehtaalta.

Bonneville

MY14 ocussa toimii webasto edelleen vaikka start/stop koodattu tuolla ohjeella pois.
Ocu 3 -19 1.5TSI DSG

komtuur

MY14 Golfissa toimii webasto moiteettomasti vaikka start/stop koodattu tuolla ohjeella pois.

gunkku

6.   Automatic rain closing
Go into [09] Central Electronics
Go into Secuity Access and enter 31347
Go to adaptation channels and set the following:
- (15) Access Control 2 - Regenschliessen_ein aus (Rain Closing on / off) - Select Active
- (16) Access Control 2 - Regenschliessen_art (Rain closing Type) set to Permanent
- (28) Access Control 2 - Menuesteuerung Regenschliessen (Menu Control Rain close) â€" Set  to Active (enables the menu in the ifotainment screen)

Onko kukaan saanut tuota oikeasti toimimaan Octavia 3:ssa? Tein nuo yllämainitut muutokset ja asetus tuli valikkoon näkyviin. Kuitenkaan testatessa toimintoa ei ikkunat mene kiinni, kun vettä kaataa tuulilasiin. Pyyhkijän viiksi oli oikeassa asennossa ja odotin muutaman minuutin ovien lukituksen jälkeen.

Briskodan puolella jotain puhelivat, että "There is a requirement to code the RLFS (Rain Light Humidity Sensor) to 06885D". Täytyykö tuokin siis tehdä noiden adaptation muutosten lisäksi?

Jultsu

Start/Stop järjestelmään ei ilmeisesti edelleen ole löytynyt koodauksia jolla auto muistaisi ja säilyttäisi viimeksi valitun tilan?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

imaginary

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 03.10.16 - klo:19:33
Start/Stop järjestelmään ei ilmeisesti edelleen ole löytynyt koodauksia jolla auto muistaisi ja säilyttäisi viimeksi valitun tilan?

Tämmöinen on olemassa. Tosin bongattu audi foorumilta ja kaverin testaamana Audissa toimii:
"
Go to Module 09-Cent. Elec.
- Enter Security Code (shown up by default) (mine was 20113)
- Go to Adaptation, Type Channel 34 and hit Read button, it should show the factory default number in value window.
- Subtract 4 from factory default number/value to disable Start&Stop every time engine is started. (Worked for my car)
- Add 32 to the factory default number/value it remember last status (This did not work on my car, but you can try)
- Test & Save
"
Tässähän on nyt 2 vaihtoehtoa:
1. Vähennetään Factory arvosta 4 => Pitäisi disabloida Star/Stop. en tiedä mitä muuta ehkä vaikuttaa.
2. Lisätään factory arvoon 32 => pitäisi muuttaa Start/Stop toiminta niin että muistaa edellisen asennon. Ei tosin ollut oiminut testaajan kohdalla, joten katso seuraava...

Kyseisessä ketjussa oli myös kommentti:
"
Parin 4G:n kokemuksella (-14 2.0tdi ja -12 3.0tdi) tuo koodausohje toimii oikein. 20 taisi olla molemmissa tapauksissa tuo alkuperäinen arvo, ja itse tuuppasin tilalle 116 (20+32+64) jolloin pelaa muisti, ja valon toiminta muuttui niin, että merkkivalo palaa kun start-stop on aktiivinen.
"
Joten factory arvon muuttamalla 20 ->116, toivottu toiminta on saatu aikaiseksi.

Nämä on tältä kesältä joten pitäisi olla kohtuu uutta tietoa ainakin...

En ole siis itse saanut vielä testattua oman RS:n kanssa, mutta tarkoitus on siitäkin muutta tuo. Täällä oli muistaakseni jossain tuo keskus elektroniikan security access koodikin mainittu Skodalle... kun vain muistais missä....
Octavia RS Combi, DSG, TDI
Passat Variant 2013 Highline, DSG, 2,0 TDI

Petunet

Tuo VCDS kyllä ehdottaa sitä kun odottaa hetken aikaa, mutta se on 31347.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

ConD

Lainaus käyttäjältä: imaginary - 14.10.16 - klo:15:42
Tämmöinen on olemassa. Tosin bongattu audi foorumilta ja kaverin testaamana Audissa toimii:

En ole siis itse saanut vielä testattua oman RS:n kanssa, mutta tarkoitus on siitäkin muutta tuo. Täällä oli muistaakseni jossain tuo keskus elektroniikan security access koodikin mainittu Skodalle... kun vain muistais missä....
Niin... se toimii Audissa, missä on ihan toisenlainen tuo sähköjen logiikka mitä MQB autoissa. Jos nuilla ohjein saat tai saatte Ocu RS:ssä homman toimimaan niin hattua nostan, mutta epäilen vahvasti...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: gunkku - 26.09.16 - klo:08:38
6.   Automatic rain closing
Go into [09] Central Electronics
Go into Secuity Access and enter 31347
Go to adaptation channels and set the following:
- (15) Access Control 2 - Regenschliessen_ein aus (Rain Closing on / off) - Select Active
- (16) Access Control 2 - Regenschliessen_art (Rain closing Type) set to Permanent
- (28) Access Control 2 - Menuesteuerung Regenschliessen (Menu Control Rain close) â€" Set  to Active (enables the menu in the ifotainment screen)

Onko kukaan saanut tuota oikeasti toimimaan Octavia 3:ssa? Tein nuo yllämainitut muutokset ja asetus tuli valikkoon näkyviin. Kuitenkaan testatessa toimintoa ei ikkunat mene kiinni, kun vettä kaataa tuulilasiin. Pyyhkijän viiksi oli oikeassa asennossa ja odotin muutaman minuutin ovien lukituksen jälkeen.

Briskodan puolella jotain puhelivat, että "There is a requirement to code the RLFS (Rain Light Humidity Sensor) to 06885D". Täytyykö tuokin siis tehdä noiden adaptation muutosten lisäksi?
Pitää koodata erikseen nuo Adaptation jutut ja lisäksi muuttaa codingista (löytyy long coding helper) tuo oletus 00885D 06885D:ksi (ruksii kaksi Rain closing -toimintoon liittyvää täppää).

Briskodan ohjeissa lukee huomautus että tämä ei toimi kuin alkupään 2013-2014 vuosimalleissa. Sen jälkeen sadetunnistin vaihtui RLHS malliseen jossa ei Rain closing toiminto pelaa. Samassa viestissä on tosin maininta että 5/2016 vaihtui taas anturi RLFS malliseen jossa pitäisi taas toimia.
Tarkistin omasta MY17 lasikattoisesta RS combista, jossa on myös kaistavahtikamera, että anturi oli edelleen RLHS (5Q0 955 547 B). Koitin koodata sen mutta ei lähtenyt pelaamaan. Koitin myös ottaa ton ovien mukavuusavauksen ensin pois ja sitten takaisin kuten joidenkin oli pitänyt tehdä.

E-mies

Octavia 3 my17. Yritin koodata etuparkit lediksi:

(1)-Leuchte16BLK SLB35BLK SL KC9-Lasttyp 16 to 6 - LED Lichtmodul 
(1)-Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3-Lasttyp 17 to 6 - LED Lichtmodul

Näin tein ja ajotietokone antaa palaneen polttimon tiedon lisäksi headlight fault tms ilmoituksen.

Ihmetystä aiheuttaa nyt se mitä polttimotyypiksi oli laitettu ennen lediksi muuttamista: 8-allgemeine Glühlampe 12W. Eli normaali adaptaatio olisi tällä kanavalla 12w hehkulankapolttimolle? Ihan tavalliset 5w lasikantapolttimot siellä on johtojen päässä. kokeilin vaihtaa adaptaatioon myös 5w hehkun, mutta antoi saman vian.

Edellisessä my15 autossa pelasi samoilla polttimoilla juuri niin kuin pitää: ilman koodausta palaneen polttimon ilmoitus joka koodauksen jälkeen hävisi.

Löytyykö kokemusta muilta?


seatts


Ei ole ollut tarvetta niitä koodata, kun on polttimot mitkä ei tee häiriötä.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

IE

Tervehdys,

noviisina ensimmäistä kertaa foorumilla, pahoittelut jos etiketti ei heti ole kunnossa.

Kyselisin MY2015 RS-Octaviaani liittyen, että onko kenelläkään tietoa, saako vakionopeussäätimen (ACC) viiksestä tehtävästä (kyseessä siis omalla viiksellä varustettu malli, ei vilkkuviiksisäätö) nopeuden asettamisen porrastusta säädettyä jotenkin? Ongelma siis se, että viikseä nostamalla säädetty nopeus nousee 10 km/h portaissa, kun tavoite olisi 1 km/h kerrallaan. Entisessä Audissani (täsmälleen samanlainen viiksi) porrastus oli yhden kilometrin välein, samoin työkäytössäni olevassa Octaviassa (ei-ACC), jossa säätö on vilkkuviiksessä. Ei suuren suuri murhe, mutta mielellään asettaisin nopeuden kohdalleen tarkemmin kuin 10 km/h tarkkuudella. Nyt joutuu säätämään kaasulla nopeuden kohdalleen ja lukitsemaan sitten säätöarvon siten kohdalleen.

Kiitokset avusta!

b1mpo

Kun nopeus on asetettu ja saavutettu, viiksen päästä napista tiputtaa 1km/h ja nostaa vatämällä taaksepäin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

concorde

Lainaus käyttäjältä: IE - 04.01.17 - klo:09:59Ongelma siis se, että viikseä nostamalla säädetty nopeus nousee 10 km/h portaissa, kun tavoite olisi 1 km/h kerrallaan.

Mulla edellisessä B7 Passatissa viiksi toimii juurikin noin. Viikseä ylöspäin -> seuraavaan tasakymppiin , viikseä alaspäin edelliseen tasakymppiin. Tuossa toimi noi +/-1kmh - säädöt siten, että vetämällä viikseä kuskiin päin tuli +1kmh ja viiksen päädyssä olevasta napista -1kmh.

Eihän toi toimis samoin?
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: concorde - 04.01.17 - klo:10:28
Mulla edellisessä B7 Passatissa viiksi toimii juurikin noin. Viikseä ylöspäin -> seuraavaan tasakymppiin , viikseä alaspäin edelliseen tasakymppiin. Tuossa toimi noi +/-1kmh - säädöt siten, että vetämällä viikseä kuskiin päin tuli +1kmh ja viiksen päädyssä olevasta napista -1kmh.

Eihän toi toimis samoin?
Toimintalogiikka on sama myös tämän vuoden mallia olevassa Leonissa, jossa ACC ja siten erillinen vakkariviiksi. Siksi ääni täältäkin sille, että Octavian ACC toimisi myös näin.

b1mpo

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 04.01.17 - klo:12:21
Justiinhan kirjoitin, että noin toimii.  ;D
Niin - sulla toimii. Toivottavasti myös nimimerkki "IE":llä  ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy