MQB alustaisten autojen (Golf VII, Octavia III jne...) muokkaaminen VCDSllä

Aloittaja Jyri, 14.08.13 - klo:13:20

« edellinen - seuraava »

Jonde

Eli tuo jännitearvon muuttaminen tapahtuu modulissa 19 can väylä. -> 10 adaption. -> Start/Stop start voltage limit.  -> Arvoksi 12,1V.

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 19.02.16 - klo:22:52
Eli tuo jännitearvon muuttaminen tapahtuu modulissa 19 can väylä. -> 10 adaption. -> Start/Stop start voltage limit.  -> Arvoksi 12,1V.
Arvoksi ei itseasiassa tarvitse laittaa tuota 12,1V joka on maksimi mitä siihen voi laittaa. Itselläni taitaa olla 11,0V ja kertaakaan ei ole S/S autoa muutoksen jälkeen sammuttanut.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Hannes

Mutta jos noin koodaa ei myöskään saa halutessa S/S:ä päälle pelkällä napin uudelleen painamisella, on koodattava se takaisin.

Eli tuollaista koodausta haen jossa viimeinen napin painallus jäisi muistiin, onko kukaan onnistunut koodaamaan sitä noin?

Jonde

Ei löydy tuollaista koodaus vaihtoehtoa, että toimisi käänteisesti tai muistaisi edellisen.
http://shop.stemei.de/de/start-stopp-automatik-memory-modul-ssam-modul-vw-audi-seat-skoda  tuollaisen saa sinne laitettua jos kaipaa kyseistä toimintoa.


ConD

Voi olla uutta asiaa - voi olla vanhaa asiaa, mutta tuossa rupesin tutkimaan jälleen kerran MQB autojen koodausten sielunelämää tuon [09] - Central Electricsin osalta, ja vertasin sitä sitten ELSA:n sähköpuolen pinnijärjestyksiin. Tuosta löytyi mielenkiintoinen yhteys, mitä olenkin epäillyt ja mikä voi olla jälkiasennusmiehille mieleinen:

Otetaas esimerkki, adaptation listalla jossain löytyy tällainen kohta (esimerkki Golf VII):
Lainaa(1)-Leuchte 0 BLK VL B36-Lasttyp 0   12 - Blinkleuchten
(2)-Leuchte 0 BLK VL B36-Lampendefektbit Position 0   34
(3)-Leuchte 0 BLK VL B36-Fehlerort mittleres Byte DTC-DFCC 0   14
(4)-Leuchte 0 BLK VL B36-Lichtfunktion A 0   Blinken links Hellphase
(5)-Leuchte 0 BLK VL B36-Lichtfunktion B 0   not active
(6)-Leuchte 0 BLK VL B36-Dimmwert AB 0   100

Kyseessä on siis vasen vilkkupolttimo, ei mitään erikoista. Nyt kuitenkin ELSA:sta löytyi, että kyseisessä automallissa vasemman etuvilkkupolttimon lähtö on J519 liittimessä B, pinnipaikassa numero 36.

Samaa analogiaa käyttäen:
Lainaa(4)-Leuchte12NL LB45-Lichtfunktion A 12   Nebellicht links
(5)-Leuchte12NL LB45-Lichtfunktion B 12   Abbiegelicht links

-> Liitin B, paikka 45 -> Vasen sumuvalolähtö/kulmavalolähtö

Lainaa(1)-Leuchte20BR LA71-Lasttyp 20   13 - Bremsleuchten
(2)-Leuchte20BR LA71-Lampendefektbitposition 20   10
(3)-Leuchte20BR LA71-Fehlerort mittleres Byte DTC-DFCC 20   39
(4)-Leuchte20BR LA71-Lichtfunktion A 20   Brake light
(5)-Leuchte20BR LA71-Lichtfunktion B 20   not active
(6)-Leuchte20BR LA71-Dimmwert AB 20   100
(7)-Leuchte20BR LA71-Lichtansteuerung HD AB 20   Always
(8)-Leuchte20BR LA71-Lichtfunktion C 20   Standlicht allgemein (Schlusslicht; Positionslicht; Begrenzungslicht)
(9)-Leuchte20BR LA71-Lichtfunktion D 20   Parklicht links (beidseitiges Parklicht aktiviert li & re)
(10)-Leuchte20BR LA71-Dimmwert CD 20   28
(11)-Leuchte20BR LA71-Dimming Direction CD 20   maximize


-> Liitin A, paikka 71 -> Vasen jarruvalo/parkkivalo korin puolella (himmennetään parkiksi)

Nyt sitten mikä jälkiasennuksia ajatellen, esimerkiksi lisävaloja tms. asennellen voisi olla mielenkiintoista on se, että tuollahan on tyhjiäkin paikkoja ohjainlaitteella. Näihin vaan piuha kiinni, koodausta perään ja valot käyttöön aivan täysin OEM-tyyliin. Tällöin ei tarvisi mitään rosvoranetuksia tms. tarvisi tehdä, kun voisi vaan tökätä piuhan sopivaan liitinpaikkaan autossa, ja koodata vaan valon mieleisekseen päälle. Toisaalta VCDS:n avulla myös näkee jos jostain on polttimo palanut, ja voi sitten jäljittää sen ohjainlaitteella suoraan sopivaan liittimeen ilman sähkökuvien kaivamista.

Tämä on siis osittain syy, miksi käytännössä kaikki MQB-autot ovat vastaavilla sähköillä toistensa kanssa? Nyt kun minulla ei MQB autoa ole pihassa omaa, niin voisiko joku VCDS:n omistava napata tuosta [09] Central electricsistä adaptation mapin excel-tiedostoksi ja liittää tähän vertailua varten, vaikka sitten spoileritagin sisään? Kiinnostaisi etenkin nyt Octavia III (RS?) sekä Leon 5F, mutta miksei myös Passat B8. Tuo Adaptation mappihan tulee olemaan n. 1750  riviä pitkä, että ihan sekunnissa VCDS ei sitä sylje ulos. :)

Muuten tuo valojen ohjauskentän muoto menee seuraavasti minun ymmärtääkseni:
Lainaa(1)-Leuchte4TFL LB4-Lasttyp 4   9 - allgemeine Glühlampe 27W; auch H15
(2)-Leuchte4TFL LB4-Lampendefektbitposition 4   48
(3)-Leuchte4TFL LB4-Fehlerort mittleres Byte DTC-DFCC 4   43
(4)-Leuchte4TFL LB4-Lichtfunktion A 4   Daytime running lights
(5)-Leuchte4TFL LB4-Lichtfunktion B 4   not active
(6)-Leuchte4TFL LB4-Dimmwert AB 4   100
(7)-Leuchte4TFL LB4-Lichtansteuerung HD AB 4   Always
(8)-Leuchte4TFL LB4-Lichtfunktion C 4   Blinken links aktiv (beide Phasen) 
(9)-Leuchte4TFL LB4-Lichtfunktion D 4   not active
(10)-Leuchte4TFL LB4-Dimmwert CD 4   0
(11)-Leuchte4TFL LB4-Dimming Direction CD 4   minimize
(12)-Leuchte4TFL LB4-Lichtfunktion E 4   Standlicht vorn (Positionslicht; Begrenzungslicht)
(13)-Leuchte4TFL LB4-Lichtfunktion F 4   Parklicht links (beidseitiges Parklicht aktiviert li & re)
(14)-Leuchte4TFL LB4-Dimmwert EF 4   31
(15)-Leuchte4TFL LB4-Dimming Direction EF 4   maximize
(16)-Leuchte4TFL LB4-Lichtfunktion G 4   not active
(17)-Leuchte4TFL LB4-Lichtfunktion H 4   not active
(18)-Leuchte4TFL LB4-Dimmwert GH 4   0
(19)-Leuchte4TFL LB4-Dimming Direction GH 4   maximize
Ylläolevien selvitykset miten minä ne ymmärrän:

(1)-Leuchte4TFL LB4-Lasttyp 4                                            <-- polttimon tyyppi alasvetovalikosta
(2)-Leuchte4TFL LB4-Lampendefektbitposition 4                    <-- alasvetovalikosta löytyvä polttimoherjaseuranta
(3)-Leuchte4TFL LB4-Fehlerort mittleres Byte DTC-DFCC 4    <-- ei tietoa mikä tämä kohta on
(4)-Leuchte4TFL LB4-Lichtfunktion A 4                                    <-- ensisijainen toiminto A
(5)-Leuchte4TFL LB4-Lichtfunktion B 4                                    <-- toissijainen toiminto B
(6)-Leuchte4TFL LB4-Dimmwert AB 4                                    <-- toimintojen A ja B kirkkausaste
(7)-Leuchte4TFL LB4-Lichtansteuerung HD AB 4                    <-- koska valaistustoiminto on käytössä
(8)-Leuchte4TFL LB4-Lichtfunktion C 4                                    <-- toiminto C (esim DRL valo vilkun aikana)
(9)-Leuchte4TFL LB4-Lichtfunktion D 4                                    <-- toiminto D
(10)-Leuchte4TFL LB4-Dimmwert CD 4                               <-- kirkkausaste toiminnoille C ja D
(11)-Leuchte4TFL LB4-Dimming Direction CD 4                    <-- mihin suuntaan himmennyste säädetään
(12)-Leuchte4TFL LB4-Lichtfunktion E 4                                  <-- toiminto E (Esim huomiovalo)
(13)-Leuchte4TFL LB4-Lichtfunktion F 4                                    <-- toiminto F (Esim pysäköintivalo)
(14)-Leuchte4TFL LB4-Dimmwert EF 4                                    <-- kirkkausaste toiminnoille E ja F
(15)-Leuchte4TFL LB4-Dimming Direction EF 4                    <-- mihin suuntaan himmennyste säädetään
(16)-Leuchte4TFL LB4-Lichtfunktion G 4                                    <-- jne...
(17)-Leuchte4TFL LB4-Lichtfunktion H 4   
(18)-Leuchte4TFL LB4-Dimmwert GH 4   
(19)-Leuchte4TFL LB4-Dimming Direction GH 4

Eli jokaisella valolähdöllä voi olla yksi polttimotyyppi valittuna, sen seurannalle on oma kenttänsä. Sitten yhdellä polttimolla voi olla kahdeksan eri toimintoa, neljään eri ryhmään järjesteltynä ja jokaiselle ryhmälle voi olla oma himmennysasteensa tai toimintonsa miten sitä käytetään. Tuossa ylläolevassa esimerkissä on 27w hehkulankapolttimo, joka sammutetaan päiväajovalolta kun kyseisen puolen vilkku kytketään päälle. Lisäksi valot toimivat myös parkkipolttimoina 31% kirkkaudella täydestä.

Saa kokeilla ja saa korjata, jos olen väärässä. Mutta lainatkaa korjattu kohta postauksesta, sillä minä en täällä voi postaustan korjata kirjoittamisen jälkeen hetken päästä enää.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Jyri

^Kiitos ConD, nyt oli upeaa ja erittäin mielenkiintoista settiä. Pitää perehtyä ajan kanssa.

ConD

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 05.03.16 - klo:12:15
^Kiitos ConD, nyt oli upeaa ja erittäin mielenkiintoista settiä. Pitää perehtyä ajan kanssa.
Jos sinulla on vielä olemassa sähkökuvat erWinistä, missä käydään läpi nuo J519 pinnijärjestykset niin vertaa sinne nuita koodauksia - pitäisi täsmätä.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Daatta

Lainaaniin voisiko joku VCDS:n omistava napata tuosta [09] Central electricsistä adaptation mapin excel-tiedostoksi ja liittää tähän vertailua varten, vaikka sitten spoileritagin sisään? Kiinnostaisi etenkin nyt Octavia III (RS?) sekä Leon 5F, mutta miksei myös Passat B8. Tuo Adaptation mappihan tulee olemaan n. 1750  riviä pitkä, että ihan sekunnissa VCDS ei sitä sylje ulos. :)

Otin listauksen 5F Leon Cuprasta, muutamia huomoita:

1) listauksessa on 2000 riviä, kesti aika kauan
2) foorumi ei tue Spoiler-tagia
3) Viestissä on liikaa merkkejä. Suurin sallittu määrä on (20000).

Tuuppasin tiedot Exceliin ja Onedriveen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

ConD

Tänään nappasin uuden 5Q Superbin listauksen. 2250 riviä, meni muuten hetki tuolla eeePC:llä... Helpottaa tuota tutkimista merkittävästi kun voi vähän etukäteen miettiä mitä tuolta pitäisi muutella. Ei varmaan ihan kymmeniä tarvi olla esim RS-octavioista näitä, vaan yksikin piisaa...

Hyviä pointteja sinulla, toisaalla tottunut spoilertagiin ja lisäksi tuo 20000 merkin rajakin on kierrettävissä, vaatisi parin säädön muuttamista.

Mitähän näille nyt tekisi, jos tahtoisi järkevästi jakoon nämä? Tuon sinun juttusi nappasin tuosta jo talteen.

Tässä Superbin [09]
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

ConD

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 08.03.16 - klo:21:40
Otin listauksen 5F Leon Cuprasta
Näyttäisi täsmäävän aika hyvin ELSA vs. adaptation tuollakin, nyt vaan pitää selvittää vähän autokohtaisesti mitä mikäkin sanamuoto tarkoittaa valotoimintona.

Esim LED-ajovaloilla on kasa ohjauksia: Ajovalo, pitkät, parkit, DRL-ledi, vilkut sekä sitten pitkille valoille valojen korkeuden säätöohjaus. Ja kaikki tämä per umpio.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

seatts


Onko joku jo koodannut uutta Superbia?
Yritin velipojan superbin takaluukkua koodata, mutta siellä on ihan erilainen valikko kuin esim. Ocu III.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

ConD

Lainaus käyttäjältä: seatts - 30.03.16 - klo:13:13
Onko joku jo koodannut uutta Superbia?
Yritin velipojan superbin takaluukkua koodata, mutta siellä on ihan erilainen valikko kuin esim. Ocu III.
Ei onnistu samoin opein kuin Octavia III, kokeiltu on kun pihassa yksi 2016 Superb kävi. Käytännössä mistään ei löydy vielä säätöjä ohjaukselle esim sisänapista. Toisaalta logiikka kuitenkin sallii jo sulkemisen avaimestakin.

Odotellaas versiopäivityksiä VCDS:lle josko tuo korjaantuisi.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Melkiik

Tietääkö / tekeekö joku ko. ohjelmointeja ja koodivärssyjä PK-seudulla?

Alla ei ole ihan RipaSakaria, mutta niin läheltä liippaa kuin mahdollista: OIII 1.8 Edi ajoasetuksen valinnalla ja 225/45/17 kesä. VM-2016

Muutama asetus kiinnostaisi ehdottomasti;

Needle Sweep
ESC+ASR - pysyvästi/valinnasta OFF

Muuten auto on ollut täydellisesti mieleen, mutta onhan se nyt hieman hölmöä, kun sitä ajattelee hilpasevansa 0-50 tai 0-100 ja ASR on offilla niin ei kun alkaa ESC tamppaamaan eikä pääsee 2 metriä kauemmas ellei höllää huomattavasti kaasua. Pitoa kun riittäisi varmasti vaikka hieman sutaisisikin lähtiessä  ::)

Ja kyllä näin tuore octavian omistaja ajaa noi laittamaan vaikka Tampereelle jos ei lähempää löydy.  8)


enkero

Lainaus käyttäjältä: ConD - 30.03.16 - klo:15:28
Ei onnistu samoin opein kuin Octavia III, kokeiltu on kun pihassa yksi 2016 Superb kävi. Käytännössä mistään ei löydy vielä säätöjä ohjaukselle esim sisänapista. Toisaalta logiikka kuitenkin sallii jo sulkemisen avaimestakin.

Odotellaas versiopäivityksiä VCDS:lle josko tuo korjaantuisi.

Viime kesä/heinäkuulla Ocun MY16 näytti ihan erilaiselle kuin aikaisemmat vuosimallit VCDS:llä, joten ei silloin ihan kaikkea saanut omaakaan koodautettua (jäi herja palaneesta kilpivalosta, vaikka VW OEM-ledit).
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Jake77

Onko tietoa saako Golf VII GTD koodattua kaukovaloautomatiikkaa vai tarviiko jotain osia? En tarkoita Dynamic light assistant:a vaan perus light assist. Taustapeilissä on kamera.
Golf Variant VII GTD DSG MY16

M_M

Mikähän kamera siinä taustapeilissä on? Liikennemerkkien tunnistusta vartenko?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Jake77

Ei ole merkkien tunnistusta. Joku kamera/ sensori siinä näkyy olevan.
Golf Variant VII GTD DSG MY16

M_M

Samaa kameraa käytetään valoautomatiikkaan, liikennemerkkien tunnistukseen ja kaistavahtiin. Jos autossa ei mitään noista ole, niin tuskin siihen on kameraakaan huvikseen tehtaalla laitettu vaan kyse on jostain muusta, ehkä sadetunnistimesta?

Jos siinä on kaistavahti, niin sitten valoautomatiikka voisi naksahtaa päälle koodamalla tähän tapaan: http://www.briskoda.net/forums/topic/299424-octavia-iii-vcds-adaptations-tried-and-tested/?p=3821291
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Leonardo

Saako Fabia III  muutettua sumuvalot saattovaloiksi ja mittaristoon NeedleSwipin kuten
esim. Octaviaan. Muuta lisättävää ei taida ollakkaan.
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

ptrs57

VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

ConD

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 13.02.14 - klo:18:58
Tulipa koodailtua taas kasa toimintoja käyttöön erään palstalaisen Octaviaan Leoniin.

Huomasin etten löytänyt helpolla ohjetta täältä DLRien himmentämiseen vilkkujen ollessa päällä, näillä onnistui:
LainaaDimming DRLs on Turn Indication

Go to [09] Central Electronics
Go to Security Access and enter 31347

Go to adaptation channels and set the following (they're quite far down the list):

Leuchte2SL VLB10-Lichtfunktion F 2 “Blinken links aktiv (beide Phasen)” to "Blinken links aktiv (beide Phasen); Auf- und Abdimmend mit p_t_blinken_rampe"
     
Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion F 3 “Blinken rechts aktiv (beide Phasen)” to "Blinken rechts aktiv (beide Phasen); Auf- und Abdimmend mit p_t_blinken_rampe"       

That's it. Now when DRLs are on, each side will fade to a lower brightness when the indicator is active and return to full brightness afterwards.
Kokeilkaapa Leonistit muuttaa nuo "Lichtfuktionit" tuohon "Auf- und Abdimmend"-vaihtoehtoon. Leonissa on käsitykseni mukaan tuo himmennys jo vakiona, mutta vakiona se tapahtuu "suoraan" eikä "pehmeästi":

https://www.youtube.com/watch?v=zRXrHEqmwyE

Eli tuolla koodauksella (tehty eilen yhteen Leoniin) saa DRL ledin himmenemään pehmeästi kun vilkun kytkee päälle ja syttymään pehmeästi. Kokeilkaa ja raportoikaas muutkin... Tuo Jyrin postauksen ohje on tosiaan Octaviaan ja vähän viilailin sitä sopimaan Leoniin, jossa se tosiaan on vakiona. Himmennysasteena katsottiin eilen että 30% toimii vähän paremmin jopa kuin 35%, mutta makuasioita toki...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

ptrs57

onko tullut jo vastaan säätöjä, miten voisi vaikuttaa päiväajovalot-->ajovalojen kytkeytyminen -herkkyyteen? tai jopa viiveeseen?
kaipaisi sitä, ettei syttyisi kun ajaa lyhyeen tunneliin, tai autokatokseen..

pitää ehkäpä kokeilla ConD:n himmennyskikkaa myös golffiini...
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

costner82b


Lainaus käyttäjältä: vws - 07.11.15 - klo:10:19
Joo eli siis juuri muutinkin CH/LH valot sumareiksi xenoneita säästääkseni mutta vielä tuo valoherkkyys häiritsee.

Ekaa kertaa VCDS:n kanssa roplailin ja ei se ihan simppeliä ollut, hieman hirvitti niitä bytejä yms. muutella ja välillä mietti että lähteeköhän auto enää käyntiin kun sielua ronkkii. Aluksi tietenkin CH/LH-muutos aiheutti sen että sumarit syttyi mutta niin syttyi xenonitkin. Olikohan se niin että kolmea eri kanavaa piti muuttaa. Ihan yksi-rasti-ruutuun filosofialla ei pärjää.

Joku hakutoiminnekin olisi kätevä kun jossain moduuleissa on niitä kanavia varmaan satoja kappaleita ja osittain nimet eroavat hyvin vähän toisistaan.

Tuon ekan vaiheen ohjeen kyllä löysin jolla syttyy sumarit ja edelleen syttyy myös xenonit(näin siis oletan ohjeiden/kirjoitusten perusteella).
Mutta noita 2 muun kanavan muuttamis ohjetta ei tule vastaan tästä ketjusta. Jotta xenonit ei enää syttyis.
Löytyiskö jostain? Huomenna olis kaverin VCDS:llä tarkotus vilkasta.
01/16 alkaen Octavia Combi Style 1.4 TSI man. mm. winterpack, dynamicpack, sport-alusta, acc.
Lisäksi Octavia HB elegance -05 1.6 mpi.
Ex Avensis -11
Ex Golf Variant Sportline TSI 90kW 11/08

costner82b

eli nyt syttyy molemmat.
ei heti ainakaan löytynyt valikoita katselemalla, millä xenonit sais pois
01/16 alkaen Octavia Combi Style 1.4 TSI man. mm. winterpack, dynamicpack, sport-alusta, acc.
Lisäksi Octavia HB elegance -05 1.6 mpi.
Ex Avensis -11
Ex Golf Variant Sportline TSI 90kW 11/08

Ocu

RS:ään koodailutu muutamia, CH/LH palamaan LED+sumarit , Laptimer, oikean peilin alaskääntyminen pakilla sekä lampunpesureille passivointia.
Tuo oikea peili ei kuitenkaan palaa ihan samaan vaan jää pikkasen alemmas, onko siihen joku kikka vielä?

Lampunpesureilla oli vakiona 10 kerran välein mutta taitaa ruutata ekalla pesulla kuitenkin, laitettu viive auttaa siihen.

Onko tietoa saako ajotietokoneeseen niin että long-term kulutustiedot eivät nollaantuisi 99 tunnin jälkeen vaan voisi ajaa vaikka vuoden ennenkuin
tiedot nollaantuu?
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Daatta

Lainaus käyttäjältä: ConD - 15.05.16 - klo:09:44

Kokeilkaapa Leonistit muuttaa nuo "Lichtfuktionit" tuohon "Auf- und Abdimmend"-vaihtoehtoon. Leonissa on käsitykseni mukaan tuo himmennys jo vakiona, mutta vakiona se tapahtuu "suoraan" eikä "pehmeästi":

https://www.youtube.com/watch?v=zRXrHEqmwyE

Eli tuolla koodauksella (tehty eilen yhteen Leoniin) saa DRL ledin himmenemään pehmeästi kun vilkun kytkee päälle ja syttymään pehmeästi. Kokeilkaa ja raportoikaas muutkin... Tuo Jyrin postauksen ohje on tosiaan Octaviaan ja vähän viilailin sitä sopimaan Leoniin, jossa se tosiaan on vakiona. Himmennysasteena katsottiin eilen että 30% toimii vähän paremmin jopa kuin 35%, mutta makuasioita toki...

En tiedä onko liian valoisaa vai mikä on, mutta mielestäni tuo säätö ei vaikuttanut mihinkään. Meni kyllä juuri ohjeiden mukaan, sössinkö kuitenkin jotain.  ???
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

vagina

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 22.10.14 - klo:21:46
Ajovaloavustimen raja-arvojen muokkaus

Module 20-High Beam Assist.
Adaptation
Activation speed for high beam assistant 58 km/h -> 30 km/h
Speed threshold for high beam recommendation off 28 km/h -> 20

Alunperin koitin 25 - 15 km/h rajoilla, mutta tuntu liian alhasilta. 2013 räsällä testattu.

Mitä tämä käytännössä tekee? Muutin luvut alemmaksi, mutta ei mitään vaikutusta. Ajatuksena olisi, että tämä pitkien valoautomatiikka kytkeytyisi jo pienemmillä nopeuksilla. Nyt järjestelmä vasta "herää" 58km/h jälkeen.

ConD

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 12.08.16 - klo:15:27
En tiedä onko liian valoisaa vai mikä on, mutta mielestäni tuo säätö ei vaikuttanut mihinkään. Meni kyllä juuri ohjeiden mukaan, sössinkö kuitenkin jotain.  ???
Laitappa tähän VCDS:n debug / coding-kansiosta tuon muutoksen loki näkyville mitä teit. Jos en väärin muista niin siellä oli parit vaihtoehdot nuille, niin tsekkaan itse vastaavasti että on samat kuin aiemmin postasin.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy