MQB alustaisten autojen (Golf VII, Octavia III jne...) muokkaaminen VCDSllä

Aloittaja Jyri, 14.08.13 - klo:13:20

« edellinen - seuraava »

ptrs57

vihdoin onnistui esc off golfiin!  8)
vielä kun se käsijarru olisi..
laitan tänne ohjeet joa on mielenkiintoa, luulisin että toimii muissakin mqb autoissa.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 01.02.15 - klo:18:15
vihdoin onnistui esc off golfiin!  8)
vielä kun se käsijarru olisi..
laitan tänne ohjeet joa on mielenkiintoa, luulisin että toimii muissakin mqb autoissa.
http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=7041

Omassa autossa ei ole ASR/ESC-nappia.

VCDS ohjeet:
Autossa virrat päälle
03 ABS > security access 40168 (en ole varma onko tarpeellinen)
07 Coding > Long COding > Choice 29 byte (last one)
05 - ESC ON/ASR Off/ESC OFF
06 - ESC ON/ESC SPORT / ESC OFF
Omassa autossa oli viimeisessä kentässä 02 luku. Sen tilalle joko 05 tai 06 ja enteriä.

Sitten hyväksytään koodaus, ESC ja jarruvalot vilkkuvat kojetaulussa. Virrat pois, ja auto käyntiin--> Radion näytön takaa löytyy nyt joko 05 tai 06 mukaiset valinnat.
Esim. 06: 1) ESC&ASR on 2) ESC Sport (ASR off) 3) ESC off (&ASR off)
ESC off vaatii erillisen hyväksynnän.

Toimii kun tuli kokeiltua! Niissä autoissa, joissa on nappi toimii lyhyt painallus ensimmäisen vaiheen (eli ASR off tai ESC sport) ja pitkä painallus vie ESC off.
Laitan muutaman kuvan asiasta tänne vielä myöhemmin.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 02.02.15 - klo:12:50
http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=7041

Omassa autossa ei ole ASR/ESC-nappia.

VCDS ohjeet:
Autossa virrat päälle
03 ABS > security access 40168 (en ole varma onko tarpeellinen)
07 Coding > Long COding > Choice 29 byte (last one)
05 - ESC ON/ASR Off/ESC OFF
06 - ESC ON/ESC SPORT / ESC OFF
Omassa autossa oli viimeisessä kentässä 02 luku. Sen tilalle joko 05 tai 06 ja enteriä.

Sitten hyväksytään koodaus, ESC ja jarruvalot vilkkuvat kojetaulussa. Virrat pois, ja auto käyntiin--> Radion näytön takaa löytyy nyt joko 05 tai 06 mukaiset valinnat.
Esim. 06: 1) ESC&ASR on 2) ESC Sport (ASR off) 3) ESC off (&ASR off)
ESC off vaatii erillisen hyväksynnän.

Toimii kun tuli kokeiltua! Niissä autoissa, joissa on nappi toimii lyhyt painallus ensimmäisen vaiheen (eli ASR off tai ESC sport) ja pitkä painallus vie ESC off.
Laitan muutaman kuvan asiasta tänne vielä myöhemmin.
Ei enää pystynyt muokkaamaan,
http://aijaa.com/g9i5bE
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

spande

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 02.02.15 - klo:19:47
Ei enää pystynyt muokkaamaan,
http://aijaa.com/g9i5bE

Toimi ainakin octaviassa kun laitat tuon 5/6 suoraan pitkän palkin loppuun 2 tilalle.

M_M

Yllättävän niukasti löytyy googlella tietoa joten kysytäänpä täältä, onko kellään kokemusta vetokoukun koodaamisesta MQB-alustaisiin? Meneekö samalla periaatteella kuin vanhempiinkin? Ross-techin retrofit-sivuilla ei toistaiseksi näytä olevan mitään tietoa aiheesta.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

pappa

Mitä mieltä olette seuraavista vaihtoehdoista:
- Ross-Tech VCDS HEX-USB+CAN
- VCDS AI USB+CAN (ns ruotsinmalli)

Kumpi kannattaa hankkia Golf VII:n koodaukseen?
Hinta näyttää olevan kutakuinkin sama.
Englanti ja ruotsi taipuvat samanlaisesti.
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: spande - 03.02.15 - klo:09:44
Toimi ainakin octaviassa kun laitat tuon 5/6 suoraan pitkän palkin loppuun 2 tilalle.
Nyt tuli muuten asiaa koodarille!  ;) Säädetään siinä samalla sitten penkinlämmitäjien 1- ja 2-tehot alemmaksi.
Konsernipelejä vuodesta 1993

Kimppari

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 02.02.15 - klo:12:50
http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=7041

Omassa autossa ei ole ASR/ESC-nappia.

VCDS ohjeet:
Autossa virrat päälle
03 ABS > security access 40168 (en ole varma onko tarpeellinen)
07 Coding > Long COding > Choice 29 byte (last one)
05 - ESC ON/ASR Off/ESC OFF
06 - ESC ON/ESC SPORT / ESC OFF
Omassa autossa oli viimeisessä kentässä 02 luku. Sen tilalle joko 05 tai 06 ja enteriä.

Sitten hyväksytään koodaus, ESC ja jarruvalot vilkkuvat kojetaulussa. Virrat pois, ja auto käyntiin--> Radion näytön takaa löytyy nyt joko 05 tai 06 mukaiset valinnat.
Esim. 06: 1) ESC&ASR on 2) ESC Sport (ASR off) 3) ESC off (&ASR off)
ESC off vaatii erillisen hyväksynnän.

Toimii kun tuli kokeiltua! Niissä autoissa, joissa on nappi toimii lyhyt painallus ensimmäisen vaiheen (eli ASR off tai ESC sport) ja pitkä painallus vie ESC off.
Laitan muutaman kuvan asiasta tänne vielä myöhemmin.

Kiitos ohjeista, vielä ehtii leikkimään liukkailla  ;D

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 02.02.15 - klo:19:47
Ei enää pystynyt muokkaamaan,
http://aijaa.com/g9i5bE
Vaati enterin painamisen 5 tai 6 laittamisen jälkeen. Vaihdoin ensin itse luvun ja menin pois long kooderista ilman enteriä, niin heitti jonku virheilmoituksen ilmoille.
Superb 1.5TSI Style combi -21
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi -15
Octavia 2.0FSI Elegance HB -05

Kampsu

Onko muille tullut jalkatilan valojen ledistelyn jälkeen niistä vikakoodia? Huomasin tuossa kun katsoin huviksenin mahd. vikakoodeja, että itsellä on tullut niistä vikamerkintä. Eivät kylläkään  ole mitkään canbus-ledit. Silti outoa koska syksyllä kun ne vaihdoin ei tullut mitään ilmoitusta...
Ajossa vain kesäisin Kupla -68 1300, Octavia -13 1.4tsi,muille jo siirretyt Fabia -07 1.6, Almera -04 1.5, Volvo 240 2.0 -89

Kampsu

Lainaus käyttäjältä: Kampsu - 14.02.15 - klo:00:26
Onko muille tullut jalkatilan valojen ledistelyn jälkeen niistä vikakoodia? Huomasin tuossa kun katsoin huviksenin mahd. vikakoodeja, että itsellä on tullut niistä vikamerkintä. Eivät kylläkään  ole mitkään canbus-ledit. Silti outoa koska syksyllä kun ne vaihdoin ei tullut mitään ilmoitusta...

Niin ja tosiaan kaikki kyllä palavat eikä mikään vilku jne. Ajattelin huomenna vaihtaa takaisin hehkut ja katsoa poistuisiko vikakoodi. Outoa tuo silti on.
Ajossa vain kesäisin Kupla -68 1300, Octavia -13 1.4tsi,muille jo siirretyt Fabia -07 1.6, Almera -04 1.5, Volvo 240 2.0 -89

ConD

Muokkaa sinne jalkatilavalopolttimoille VCDS:llä tieto, että ovat ledejä eikä hehkulankoja. Veikkaan että herjaukset loppuu siihen paikkaan...

Homma käy ulkomuistin mukaan samaan tapaan kun minkä tahansa muunkin polttimotyypin muuttaminen MQB-autossa, mutta se kohta pitää vaan kaivaa.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Skoda Octavia 1.2T

Pystyykö koodamaan peräkärryyn valot palamaan kun autossa päivävalot ja takavalot päällä?
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Pekki

Jääkö järjestelmään XDS päälle vaikka tilana on ESC OFF?
Onko tietoa tai kukaan kokeillut, pitäisi tuntua selkeästi ajossa.


Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 02.02.15 - klo:12:50
http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=7041

Omassa autossa ei ole ASR/ESC-nappia.

VCDS ohjeet:
Autossa virrat päälle
03 ABS > security access 40168 (en ole varma onko tarpeellinen)
07 Coding > Long COding > Choice 29 byte (last one)
05 - ESC ON/ASR Off/ESC OFF
06 - ESC ON/ESC SPORT / ESC OFF
Omassa autossa oli viimeisessä kentässä 02 luku. Sen tilalle joko 05 tai 06 ja enteriä.

Sitten hyväksytään koodaus, ESC ja jarruvalot vilkkuvat kojetaulussa. Virrat pois, ja auto käyntiin--> Radion näytön takaa löytyy nyt joko 05 tai 06 mukaiset valinnat.
Esim. 06: 1) ESC&ASR on 2) ESC Sport (ASR off) 3) ESC off (&ASR off)
ESC off vaatii erillisen hyväksynnän.

Toimii kun tuli kokeiltua! Niissä autoissa, joissa on nappi toimii lyhyt painallus ensimmäisen vaiheen (eli ASR off tai ESC sport) ja pitkä painallus vie ESC off.
Laitan muutaman kuvan asiasta tänne vielä myöhemmin.

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Pekki - 23.02.15 - klo:13:39
Jääkö järjestelmään XDS päälle vaikka tilana on ESC OFF?
Onko tietoa tai kukaan kokeillut, pitäisi tuntua selkeästi ajossa.
Asiasta on ollut noilla eng keskustelupalstoilla keskustelua ja jäin siihen käsitykseen että XDS toimisi. Voin olla väärässä, enkä ole asiaa testannut.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

h4nnes

Onko kukaan onnistunut koodaamaan ajomoodin valintaa Golfiin? Lisävarusteena otettava nappi puuttuu kojelaudasta,  mutta ilmeisesti sen käyttöönotto pitäisi olla mahdollista.

Junksu

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 02.02.15 - klo:12:50
http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=7041

Omassa autossa ei ole ASR/ESC-nappia.

VCDS ohjeet:
Autossa virrat päälle
03 ABS > security access 40168 (en ole varma onko tarpeellinen)
07 Coding > Long COding > Choice 29 byte (last one)
05 - ESC ON/ASR Off/ESC OFF
06 - ESC ON/ESC SPORT / ESC OFF
Omassa autossa oli viimeisessä kentässä 02 luku. Sen tilalle joko 05 tai 06 ja enteriä.

Sitten hyväksytään koodaus, ESC ja jarruvalot vilkkuvat kojetaulussa. Virrat pois, ja auto käyntiin--> Radion näytön takaa löytyy nyt joko 05 tai 06 mukaiset valinnat.
Esim. 06: 1) ESC&ASR on 2) ESC Sport (ASR off) 3) ESC off (&ASR off)
ESC off vaatii erillisen hyväksynnän.

Toimii kun tuli kokeiltua! Niissä autoissa, joissa on nappi toimii lyhyt painallus ensimmäisen vaiheen (eli ASR off tai ESC sport) ja pitkä painallus vie ESC off.
Laitan muutaman kuvan asiasta tänne vielä myöhemmin.

Outo juttu, Omassa 2013 alkuvuoden 1.8 tsi DSG:ssä ei ole kuin 28 byteä -> long codingissa on byte 29 tyhjä ja kun yrittää asettaa arvon siihen niin koodauksen hyväksymisvaiheessa antaa virheen formaatista / pituudesta eli ei saa asetettua!
Onko kukaan törmännyt vastaavaan? En ole vielä kerennyt kokeilla että toimisiko nuo vanhemman version byte 6 ja 14 muutokset.

ptrs57

Junksu: Liekö ESP yksikkö eri mallia? En muista ulkoa mikä oma on, MK60 tjsp

h4nnes: Ainakin tuon ohjauksen pystyy muuttamaan esim. dynamic -tilaan, jolloin se jäykistyy eikä ole niin herkkä ohjausliikkeille. Ohjeet löytynee täältäkin. Moottorin toimintaan lienee pystyvän myös vaikuttamaan toisilla koodauksilla, mutta en ole kokenut tarpeelliseksi..
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Junksu

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 02.04.15 - klo:14:00
Junksu: Liekö ESP yksikkö eri mallia? En muista ulkoa mikä oma on, MK60 tjsp

Näkyykö se tästä:
Address 03: ABS Brakes (J104)       Labels: 5Q0-907-379.clb
   Part No SW: 5Q0 907 379 A    HW: 5Q0 907 379 A
   Component: ESC           H75 0333 
   Revision: 00000000    Serial number:               
   Coding: 1A076A9130212A6D007A060101C62958560C5400608094F000490020C0

Vladimir.fin

Jos 29 byteä - kokeile 03ABS, long coding, laita päälle 2 ja 4 bit. Ja varmasti tarvi vielä 6 bit.

Junksu

Lainaus käyttäjältä: Vladimir.fin - 09.04.15 - klo:23:51
Jos 29 byteä - kokeile 03ABS, long coding, laita päälle 2 ja 4 bit. Ja varmasti tarvi vielä 6 bit.

Kiitos, ei tullut tuota kuitenkaan kokeiltua kun nyt on alla uusi MY2015 TSI 4x4 Combi. Tuo alkuperäinen ohje toimi heittämällä ja nyt saa napista ESP:n pois (harmi kun lumet kerkes jo lähtä).

Toinen koodaus oli sitten peräluukun nappien toiminta - mulla ei lähtökohtaisesti piipannut kun aukaisi luukun keskikonsolin napista! Mutta kun muutin myös sulkeutumisen + avaimen napin niin rupesi piippaamaan. Piti sitten vielä erikseen käydä nuo toiminnot hiljentämässä.

Onko porukat muuten huomannu, että nämä nykyiset Windows 8 tabletit pyörittää ihan hyvin VCDS:ää. Itse tuli hommattua heräteostoksena verkkiksen oho kampanjasta 50 euron ProCaster Yedi 7" - VCDS asennus normaalisti (ite asensin sen ruotsin version vaatiman USB ajuripaketin eka), OTG kaapelin kautta kaapeli kiinni ja homma toimii. Tuo 7" näyttö on vähän pieni ja kosketusnäytöllä + virtuaalinäppiksellä toimiminen vähän syvältä mutta tehtävissä. Tilasin kiinasta tuohon sellaisen USB hubin jonka kautta voi tuota ladata ja tarvittaessa kytkeä hiiren + näppiksen kaapelin lisäksi.

Skoda Octavia 1.2T

Pystyykö keskikonsolin 12v pistokkeen koodaamaan niin että virta sammuu kun auton sammuttaa?
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Jultsu

Veikkailen että se on helpompi kytkeä sulaketaulun takaa toiseen lähtöön.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

clacson

Lainaus käyttäjältä: ConD - 14.02.15 - klo:23:11
Muokkaa sinne jalkatilavalopolttimoille VCDS:llä tieto, että ovat ledejä eikä hehkulankoja. Veikkaan että herjaukset loppuu siihen paikkaan...

Homma käy ulkomuistin mukaan samaan tapaan kun minkä tahansa muunkin polttimotyypin muuttaminen MQB-autossa, mutta se kohta pitää vaan kaivaa.
Jalkatilavalot ovat (1)-Leuchte30FR LC72-Lasttyp 30.
Mikä LED-tyyppi on sitten oikea:
- allgemaine LED
- LED lichtmodule
- ...
Onko joku kaivanut ne muut?
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

ConD

Lainaus käyttäjältä: clacson - 11.05.15 - klo:15:06
Jalkatilavalot ovat (1)-Leuchte30FR LC72-Lasttyp 30.
Mikä LED-tyyppi on sitten oikea:
- allgemaine LED
- LED lichtmodule
- ...
Onko joku kaivanut ne muut?
Jommallakummalla polttimotyypillä todnäk pelaa, ekaa on käytetty mm. kilpivaloissa.

Auto/merkkikohtaisia nimiä nuille kanavile on turha kaivaa, kun tuntuu muuttuvan jopa vuosimallien mukaan mikä tarkoittaa mitäkin. ts. "Leuchte 30FR LC72" ei tarkoita kaikilla autoilla jalkatilavaloa välttämättä.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: clacson - 11.05.15 - klo:15:06
Jalkatilavalot ovat (1)-Leuchte30FR LC72-Lasttyp 30.
Mikä LED-tyyppi on sitten oikea:
- allgemaine LED
- LED lichtmodule
- ...
Onko joku kaivanut ne muut?
asensin viime syksynä ne valot eteen. Vaihtelin eri LED välillä, jotta sain mieleisen kirkkauden. Se oikea tyyppi nimittäin jätti jalkatilavalot omaan makuun liian himmeäksi, vaikka olisii ollu 100%.
Jotta vikailmoitusta ei tullut, täytyi mun ottaa pois jompi kumpi ruksi
Go to Byte 5 and ensure Bit 7 is ticked â€" Footwell lights installed.
Go to Byte 17 and ensure Bit 3 is ticked â€" Ambient footwell lights(s) installed.

Pitää tarkistaa toiselta koneelta 'muistiinpanoista'.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

clacson

Lainaus käyttäjältä: ConD - 11.05.15 - klo:19:03
Jommallakummalla polttimotyypillä todnäk pelaa, ekaa on käytetty mm. kilpivaloissa.

Auto/merkkikohtaisia nimiä nuille kanavile on turha kaivaa, kun tuntuu muuttuvan jopa vuosimallien mukaan mikä tarkoittaa mitäkin. ts. "Leuchte 30FR LC72" ei tarkoita kaikilla autoilla jalkatilavaloa välttämättä.
Kun tietyt asiat pysyvät vakiona vuodesta toiseen, niin tuntuu älyttömältä, että aina tehdään uudet. No, siinähän hyvin työllistetään erisorttisia insinöörejä.

Tuon kohdalla oli 20 - 4*5W, täytynee etsiskellä sitten muita joissa on 2*5W/1*5W, allgemeine LED-valinnalla jalkatilan valot toimii (kuten muuten toimi alkuperäiselläkin asetuksella ilman virhekoodeja). Mitään tarvetta ei noiden muuttamiseen ole, mutta ajankuluksi ja omaksi iloksi voisi vaan ajantasaistaa.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

ConD

Lainaus käyttäjältä: clacson - 12.05.15 - klo:09:53
Kun tietyt asiat pysyvät vakiona vuodesta toiseen, niin tuntuu älyttömältä, että aina tehdään uudet. No, siinähän hyvin työllistetään erisorttisia insinöörejä.

Tuon kohdalla oli 20 - 4*5W, täytynee etsiskellä sitten muita joissa on 2*5W/1*5W, allgemeine LED-valinnalla jalkatilan valot toimii (kuten muuten toimi alkuperäiselläkin asetuksella ilman virhekoodeja). Mitään tarvetta ei noiden muuttamiseen ole, mutta ajankuluksi ja omaksi iloksi voisi vaan ajantasaistaa.
No sanoppas muuta. Mikäs idea on sitten takavalojen logiikoita muutella eri vuosimallien välillä? No empä tiedä... Onneksi tämä MQB-alusta tarjoaa hyvät säätömahdollisuudet, että saadan palamaan vaikka takavalot päiväajovaloilla juuri halutussa setupissaan yms.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Vladimir.fin

Lainaus käyttäjältä: Vladimir.fin - 09.04.15 - klo:23:51
Jos 29 byteä - kokeile 03ABS, long coding,byte 25, laita päälle 2 ja 4 bit. Ja varmasti tarvi vielä 6 bit.

Jyri

Toiselta palstalta poimittua, ohje Start & stop -järjestelmän poiskytkemiseksi:
LainaaPermanently Disable Start-Stop

Available with VCP (Vag Can Pro) as an OCF (One Click Function)

Tested by antera on 2014.5MY cars and works with VCDS as below

·         Go to Module 19 (Can Gateway)
·         Adaption
·         Go to  Kanaal: Start_stop_voltage_limit
·         change to  12.1V ( standaard is 7.6V)

The Start-Stop will show as disabled because the energy requirement from the car is too high, which is not an error but a valid reason for SS to be disabled.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy